Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πυκνώνουν τα μπλόκα των αγροτών – κλειστά τελωνεία, ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών

Με 24ωρους, αλλά και επ’ αόριστον αποκλεισμούς, κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους οι αγρότες και παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες δηλώνουν ότι δεν αποχωρούν από τα μπλόκα. Τα προβλήματα στο οδικό δίκτυο αναμένονται μεγάλα, λόγω των μπλόκων και έτσι οι οδηγοί που θα αποφασίσουν να ταξιδέψουν θα πρέπει να είναι «οπλισμένοι» με υπομονή.

Οι ζυμώσεις και οι συζητήσεις μεταξύ των μπλόκων της χώρας συνεχίζονται, ενώ οι γενικές συνελεύσεις στα κατά τόπους σημεία όπου βρίσκονται τα τρακτέρ, διεξάγονται πλέον περισσότερες από δύο φορές στη διάρκεια της ημέρας. Σήμερα,η Πρωτοβουλία Αγροτών, που αριθμεί 62 μπλόκα σε όλη την Ελλάδα, έχει συγκαλέσει συνάντηση των μπλόκων της χώρας στη Βέροια, για να συζητηθούν τα αιτήματα των ανθρώπων του πρωτογενούς τομέα, τα οποία και θα τεθούν επί τάπητος εκ νέου, την Κυριακή στην Νίκαια.

Παράλληλα, οι αγρότες βρίσκονται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας ολοκληρωμένων προτάσεων που θα καταθέσουν προς συζήτηση και έχουν την προσοχή τους στραμμένη στην ερχόμενη Τρίτη, οπότε όπως ενημερώθηκαν, θα συνεδριάσει στην Βουλή διακομματική επιτροπή -αίτημα άλλωστε το οποίο είχαν οι ίδιοι θέσει- προκειμένου να εξετάσει τα ζητήματα που τους απασχολούν.

Στο κείμενο που επεξεργάζονται οι αγρότες το οποίο απευθύνεται προς τον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα και κοινοποιείται προς τον πρόεδρο της Βουλής και τα κόμματα του Κοινοβουλίου περιλαμβάνονται συγκεκριμένες και λεπτομερείς προτάσεις για το ασφαλιστικό, το φορολογικό και το κόστος παραγωγής. Το κείμενο, ολοκληρωμένο αναμένεται να δοθεί στην δημοσιότητα εντός της ημέρας.

Τα μπλόκα

Κλειστό ώς τις 12 το μεσημέρι της Κυριακής θα παραμείνει το οδικό δίκτυο στα Τέμπη. Οι αγρότες θα ανοίξουν το δρόμο για λίγες ώρες την Κυριακή και στη συνέχεια αναμένεται να προχωρήσουν σε νέο αποκλεισμό του οδικού δικτύου.

Κλειστό παραμένει για έκτη ημέρα το τελωνείο του Προμαχώνα στα σύνορα της Ελλάδας με τη Βουλγαρία και η ουρά που σχηματίζουν νταλίκες και φορτηγά «υπερβαίνουν» πλέον τα 25 χλμ», όπως τόνισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αγρότης Βισαλτίας, Στέργιος Λίτος, μέλος στη συντονιστική.
Το συγκεκριμένο μπλόκο, με τη δύναμη των τρακτέρ να υπερβαίνει τα 1.400, αποτελεί ένα από τα πιο σθεναρά και όπως μας επισήμανε ο κ. Λίτος «είναι δύσκολη και κουραστική υπόθεση αυτό που κάνουμε, αλλά δεν θα σταματήσουμε. Θα το πάμε μέχρι τέλους και θα μείνουμε στο μπλόκο όσο καιρό χρειαστεί».

Το βράδυ της Παρασκευής αποφασίστηκε και τέθηκε σε ισχύ επ’ αόριστον κλείσιμο του τελωνείου και για τα ΙΧ οχήματα και τα τουριστικά λεωφορεία.

Ωστόσο, ακριβώς την ίδια ώρα το μπλόκο στο τελωνείο της Εξοχής, στα Ελληνο-Βουλγαρικά σύνορα, αποφάσισε να ανοίξει μέχρι τις 11 το πρωί, οπότε και θα κλείσει και πάλι για ένα 24ωρο». Επισημαίνεται ότι στο Νομό Δράμας έχουν στηθεί τρία μπλόκα, συμπεριλαμβανομένου και αυτού στην Εξοχή. Τα δύο υπόλοιπα δεν θα κάνουν καμία κινητοποίηση, αφού θα ενισχύσουν με δυνάμεις τους το τελωνείο της Εξοχής.

Υπό κατάληψη εξακολουθεί να βρίσκεται η Εγνατία Οδός στον κόμβο των Κερδυλλίων, με το μπλόκο να αριθμεί περισσότερα από 800 τρακτέρ, ενώ σήμερα θα αποκλειστεί για ένα 24ωρο, από τις 12 το μεσημέρι, η παλαιά εθνική οδός Θεσσαλονίκης-Καβάλας, σύμφωνα με τον αγροτοσυνδικαλιστή, Γιάννη Παναγή.

Στο νομό του Κιλκίς, που έχουν στηθεί δύο μπλόκα στα τελωνεία των Ευζώνων στα σύνορα της Ελλάδας με τα Σκόπια και στην Δοϊράνη, σύνορα Ελλάδας με την ΠΓΔΜ, στο μεν πρώτο θα γίνεται αποκλεισμός 12:00-15:00 και 19:00-22:00, ενώ στο δε δεύτερο «θα το κλείσουμε για ένα 24ωρο από τις 12 το μεσημέρι», όπως τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αγρότης, Γιώργος Τερζής. Και στα δύο μπλόκα συνολικά συμμετέχουν περισσότερα από 800 τρακτέρ.

Στα διόδια των Μαλγάρων, όπου υπερβαίνουν τα 800 τα τρακτέρ που βρίσκονται παρατεταγμένα, ο αποκλεισμός ξεκινά και σήμερα στις 12 το μεσημέρι και στόχος είναι να «ανοίξει την Κυριακή στις 12 το μεσημέρι, ωστόσο αυτό θα εξαρτηθεί και από τις καιρικές συνθήκες», τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αγρότης Χαλάστρας, Αχιλλέας Καμπούρης, επικεφαλής του συντονιστικού.

Σε επ’ αόριστον αποκλεισμό βρίσκεται για έκτη ημέρα σήμερα ο κόμβος του Νησελίου επί της Εγνατίας οδού Θεσσαλονίκης -Βέροιας. Στο μπλόκο η δύναμη μετρά περισσότερα από 750 τρακτέρ.

Στον κόμβο της Κουλούρας (Ημαθία), επί της Εγνατίας οδού Θεσσαλονίκης- Βέροιας καθημερινά γίνεται συμβολικός αποκλεισμός μιας ώρας το απόγευμα από τις 16:00, ενώ η δύναμη στο μπλόκο υπερβαίνει τα 400 τρακτέρ.

Στο νομό Πέλλας, η απόφαση που ελήφθη σε επίπεδο Νομού αφορά στα εξής: σε Έδεσσα και Αμύνταιο θα γίνει αποκλεισμός 12:00-13:00 το μεσημέρι και 19:00-21:00 το βράδυ, ενώ σε Μελίσσι, Μαυροβούνι, Μεσσημέρι και Αλυσίδα Άρνισσας θα κλείσουν 17:30-20:30 το βράδυ.

Στη Θεσσαλονίκη έχουν στηθεί μπλόκα, συνολικής δυναμικότητας άνω των 600 τρακτέρ στο Δερβένι (12:00-14:00 και μετά μέχρι τις 18:00 θα λειτουργεί η μία λωρίδα και στις δύο πλευρές), στην αερογέφυρα Θέρμης επί της Μουδανίων, στα «πράσινα φανάρια» και το μπλόκο επί της διασταύρωσης του κρατικού αερολιμένα.

Η γενική συνέλευση στο μπλόκο της αερογέφυρας Θέρμης αποφάσισε να περιορίσει το χρονικό διάστημα 11:00-17:00 τη Μουδανιών, που οδηγεί στη Χαλκιδική, και να αφήσει ένα ρεύμα και στις δύο πλευρές. Παράλληλα, αποφασίστηκε ο 24ωρος τουλάχιστον αποκλεισμός της αερογέφυρας Θέρμης. Στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» αγρότες μοίρασαν στον κόσμο ελιές και λάδι.

Επιστρέφοντας από την αυριανή κινητοποίηση θα ακολουθήσει η γενική συνέλευση των συμμετεχόντων στο μπλόκο, προκειμένου να οριστεί εάν τελικά θα προχωρήσουν σε 24ωρο αποκλεισμού του «Μακεδονία» την Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016.

Σε 24ωρο αποκλεισμό προχωρά και το μπλόκο στην Χαλκηδόνα, όπως επισήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αγρότης Κουφαλίων, Μαυρουδής Μιντσιούδης, με τη δύναμη στην περιοχή να υπερβαίνει τα 550 τρακτέρ.

Στο νομό Χαλκιδική, έχουν στηθεί τέσσερα μπλόκα στον κόμβο Γοματίου στην Ιερισσό, στα Νέα Μουδανιά, στη Νέα Καλλικράτεια και στον Πολύγυρο.Συμμετέχουν περίπου 600 συνολικά τρακτέρ και περισσότεροι από 80 μελισσοκόμοι με τα οχήματά τους.Όπως επισήμανε ο συντονιστής του μπλόκου στο κόμβο Μουδανιών, Βαγγέλης Μισαηλίδης, σήμερα θα γίνει αποκλεισμός του δρόμου και των παράπλευρων οδών από τις 10 το πρωί και για δέκα ώρες.

Στις 12 το μεσημέρι κλείνουν για ένα 24ωρο τα τελωνεία Κρυσταλλοπηγής στα σύνορα της Ελλάδας με την Αλβανία και Νίκης με την ΠΓΔΜ. Το πρόγραμμα κλεισίματος στα υπόλοιπα μπλόκα της Δυτικής Μακεδονίας είναι: Γρεβενά πρώτη έξοδος προς την Εγνατία οδό προς τα Ιωάννινα από τη 1 ώς τις 3 το μεσημέρι και από τις 5:30 το απόγευμα ώς τις 8:30 το βράδυ, Νεάπολης Τσοτυλίου (24ωρο από τις 12 το μεσημέρι), στο Άργος Ορεστικού κάθετα στην Εγνατία στο δρόμο προς Καστοριά (24ωρο από τις 12 τον μεσημέρι), Αγία Κυριακή (13:00-16:00) και Δεσκάτη (13:00-15:00), ενώ στα διόδια Πολυμύλου Κοζάνης σήμερα θα γίνει αποκλεισμός 12:00-13:00.

Στο νομό Πιερίας, όπου έχουν στηθεί μπλόκα συνολικής δυναμικότητας άνω των 700 τρακτέρ στο Αιγίνιο και στην γέφυρα Αλεξιάδη (Νότια πλευρά Κατερίνης), θα γίνει 24ωρος αποκλεισμός από τις 12 το μεσημέρι του Σαββάτου.

Στη Σερβικιά γέφυρα στα Γιαννιτσά, ο κόμβος παραμένει κλειστός από τις 10.30 το πρωί και για ένα δωδεκάωρο, όπως μας τόνισε ο επικεφαλής της συντονιστικής, Παναγιώτης Ανδρικόπουλος.

Στο δήμο Ορεστιάδας κλειστός είναι ο κόμβος Καστανέων-Ριζίων (γέφυρα) και αποκλεισμένο το τελωνείο Ορμενίου από τις 12 έως τις 2 το μεσημέρι και από τις 5 έως τις 9 το βράδυ, ενώ τις ίδιες ώρες κλείνει και ο νότιος κόμβος Διδυμοτείχου (έξοδος Ψαθάδων). Στο τελωνείο των Κήπων διακόπηκε εκ νέου και επ’ αόριστον η είσοδος και έξοδος των φορτηγών. Την Κυριακή, αντιπροσωπείες των αγροτών του Έβρου θα μεταβούν στη Νίκαια προκειμένου να συμμετέχουν στη σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί για τη συνέχιση των κινητοποιήσεων.

Στη Λαμία, το πρώτο μπλόκο είναι στο 90ό χιλιόμετρο στο ύψος της Θήβας, όπου οι αγρότες έχουν κλείσει και τους παράδρομους.

Το δεύτερο μπλόκο στην εθνική οδό Αθηνών Λαμίας είναι στο 110 χλμ. στο ύψος του Κάστρου της Βοιωτίας, όπου οι αγρότες κλείνοντας στον κόμβο και τους παράδρομους δεν επιτρέπουν την διέλευση.

Το τρίτο μπλόκο των αγροτών είναι στο 140 χλμ.της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας στο ύψος της Αταλάντης, όπου θα παραμείνει κλειστός για 24 ώρες

Ακόμα οι αγρότες έκλεισαν τον εθνικό δρόμο στο 210 χλμ της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας στο ύψος της Ανθήλης και μαζί έχουν κλείσει και οι παράδρομοι και θα παραμείνουν κλειστοί μέχρι την Κυριακή το μεσημέρι.

Στο παλαιό εθνικό δίκτυο για 24 ώρες μέχρι τις 12 το μεσημέρι της Κυριακής και ενδεχόμενα να παραταθεί για 3 ώρες ακόμη είναι ο δρόμος από τους αγρότες στα όρια της Φθιώτιδας με τη Βοιωτίας στο ύψος του παλιού Λεβέντη. Ο ίδιος δρόμος με κατεύθυνση από την Αθήνα προς τη Λαμία είναι κλειστός, επίσης, στο ύψος της Αμφίκλειας από μπλόκο που έχουν στήσει οι αγρότες και θα παραμείνει κλειστός για 24 ώρες.

Επίσης, στο δρόμο Λαμίας-Δομοκού προς Καρδίτσα και Τρίκαλα οι αγρότες έχουν κλείσει το δρόμο σε δύο σημεία για 24 ώρες δηλαδή μέχρι το μεσημέρι της Κυριακής. Το πρώτο μπλόκο των αγροτών είναι στην πόλη του Δομοκού και το δεύτερο μπλόκο είναι 6 χλμ μετά στη θέση Δρούγος.

Σε ό,τι αφορά το τμήμα Αθήνα-Λαμία η τροχαία προσπαθεί να διοχετεύσει την κυκλοφορία μέσα από το επαρχιακό δίκτυο. Ωστόσο η κίνηση εξελίσσεται με τεράστια ταλαιπωρία. Στα 4 μπλόκα της εθνικής οδού Αθηνών Λαμίας οι αγρότες συζητούν ακόμη και το ενδεχόμενο να παρατείνουν τους αποκλεισμούς μέχρι το βράδυ της Κυριακής. Κάτι τέτοιο όμως αναμένεται να αποφασιστεί την Κυριακή το πρωί στις συνελεύσεις τους.

Σε τετράωρο αποκλεισμό του λιμένα εξωτερικού στη Ηγουμενίτσα προχωρούν οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι της Θεσπρωτίας. Τα τρακτέρ που βρίσκονται παρατεταγμένα στην έξοδο της Εγνατίας επί 15 ημέρες, θα κλείσουν τον δρόμο από τις 7 το απόγευμα έως τις 11 το βράδυ.

Στα δύο μπλόκα που έχουν στηθεί στην Άρτα, οι αγροτοκτηνοτρόφοι κλείνουν τους δρόμους μεσημέρι και βράδυ. Ειδικότερα, την παλιά γέφυρα της Άρτας από τις 12 το μεσημέρι έως τις 2 μ.μ. και από τις 6 το απόγευμα, έως τα μεσάνυχτα, ενώ το Κομπότι, η εθνική οδός Ιωαννίνων-Αντιρρίου, κλείνει από τις 6 το απόγευμα έως τις 11 το βράδυ.

Στην Πρέβεζα, στον κόμβο του Λούρου, οι αγρότες του μπλόκου κλείνουν με τρακτέρ το δρόμο, από τις 12 το μεσημέρι έως τις 3 μ.μ. και από τις 7 το απόγευμα έως τις 10 το βράδυ. Στο 12ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Ιωαννίνων-Κακκαβιάς, οι κτηνοτρόφοι κλείνουν καθημερινά τον δρόμο και τους παράδρομους από τις 7 το απόγευμα έως τις 10 το βράδυ.

Παράλληλα, μέχρι τις 12 το μεσημέρι της Κυριακής, αγρότες της Αιτωλοακαρνανίας θα κλείσουν την εθνική οδό Αντιρρίου – Ιωαννίνων, στον κόμβο του Κεφαλόβρυσου, κοντά στο Αιτωλικό.
Ακόμη, από τις 12 σήμερα το μεσημέρι μέχρι τις 3 το μεσημέρι, αγρότες από την περιοχή της Βόνιτσας και του Ακτίου θα κλείσουν το δρόμο που ενώνει την Αμφιλοχία με την Λευκάδα, στο ύψος του κόμβου του Αγίου Νικολάου.

Επίσης, από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 3 το μεσημέρι αγρότες από την περιοχή της Ναυπάκτου, θα κλείσουν την εθνική οδό Αντιρρίου – Ιτέας, στον κόμβο του Ξηροπήγαδου, στην περιμετρική της Ναυπάκτου.

Οι κινητοποιήσεις αγροτών της Αιτωλοακαρνανίας θα συνεχιστούν σήμερα με αποκλεισμό της εθνικής οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων από τις 3 το μεσημέρι μέχρι και τις 7 το απόγευμα, στο ύψος της γέφυρας του ποταμού Ευήνου.

Στην Αχαΐα, αγρότες θα κλείσουν την εθνική οδό Πατρών – Πύργου από τις 4 το απόγευμα μέχρι και τις 10 το βράδυ, στο ύψος του κόμβου της Κάτω Αχαΐας.

Επίσης, αγρότες της Αιγιάλειας θα κλείσουν την εθνική οδό Πατρών – Αθηνών από τις 7 το απόγευμα έως τις 10 το βράδυ, στο ύψος του Αιγίου. Ακόμη, στην Αιγιάλεια αγρότες αναμένεται να στήσουν αύριο και δεύτερο μπλόκο στην εθνική οδό Πατρών – Αθηνών και συγκεκριμένα στην γέφυρα του Μεγανίτη.

Στην Ηλεία, αγρότες που βρίσκονται στα μπλόκα θα κλείσουν την εθνική οδό Πατρών – Πύργου από τις 12 το μεσημέρι μέχρι και τις 8 το βράδυ στους κόμβους του Κουρτεσίου και της Μαραθιάς.

Ανοιχτοί είναι οι δρόμοι σε Λακωνία, Αρκαδία και Αργολίδα, ενώ κλειστή είναι μόνο η εθνική οδός Αθηνών – Κορίνθου στο ύψος των διοδίων του Ισθμού. Στις 6 το απόγευμα του Σαββάτου οι αγρότες της Αρκαδίας έχουν ανακοινώσει ότι θα κλείσουν τα διόδια της Νεστάνης επ’ αόριστον.

Στην Κρήτη

Παραμένουν στο μπλόκο της περιοχής Καρτερού στο ύψος του ΚΤΕΟ στην εθνική οδό Ηρακλείου -Αγίου Νικολάου οι αγρότες χωρίς, ωστόσο, να εμποδίζουν την κυκλοφορία των οχημάτων.

Στα Χανιά, η δυτική είσοδος της πόλης εξακολουθεί να είναι κλειστή στον κόμβο Κλαδισού με την κυκλοφορία των οχημάτων να γίνεται από παράπλευρους δρόμους. Στον Κλαδισό βρίσκονται αγρότες από τους αγροτικούς συλλόγους Πλατανιά Βουκολιών, Κισάμου και Σελίνου.

Στο μπλόκο στα Μεγάλα Χωράφια παραμένουν αγρότες και κτηνοτρόφοι μέλη της Ενωτικής Ομοσπονδίας. Όπως έχουν αποφασίσει προχωρούν σε ολιγόλεπτο αποκλεισμό της εθνικής οδού Χανίων – Ρεθύμνης στη 1 το μεσημέρι και στις 5 το απόγευμα.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νομική Αθηνών: Αντιασφυξιογόνες μάσκες, κόφτη και στυλιάρια βρήκαν οι αστυνομικοί στην κατάληψη του κυλικείου

Επιχειρησιακό κέντρο μέσα στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών είχαν στήσει οι καταληψίες, όπως διαπίστωσαν και οι αστυνομικοί που μετείχαν στην επιχείρηση της ΕΛΑΣ που έγινε με την παρουσία εισαγγελέα.

Μέσα στον χώρο του κυλικείου εντοπίστηκαν, μεταξύ άλλων, αντιασφυξιογόνες μάσκες, ένας κόφτης για αλυσίδες, στυλιάρια, κράνη και σπρέι, τα οποία και κατασχέθηκαν από τους αστυνομικούς.

Προσήγαγαν 28 άτομα

Η έφοδος έγινε το πρωί της Τρίτης στο υπό κατάληψη κτήριο το πρωί της Τρίτης. Η επιχείρηση τελείωσε λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι και η Αστυνομία προχώρησε σε 28 προσαγωγές. Μέσα στην κατάληψη εντοπίστηκαν αρκετοί αλλοδαποί.

Αμέσως μετά την επιχείρηση της ΕΛΑΣ, φοιτητές συγκεντρώθηκαν έξω από τη Νομική σχολή και φώναξαν συνθήματα κατά της Αστυνομίας. Μεταξύ των προσαχθέντων βρίσκονται οκτώ γυναίκες από Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία και Γερμανία που δεν έχουν καμία σχέση με τη Νομική Σχολή.

Οι 28 προσαγωγές (έχουν προσαχθεί 18 γυναίκες και 10 ανδρες), αναμένεται να μετατραπούν σε συλλήψεις με κατηγορίες για διατάραξη οικειακής ειρήνης, κατά περιπτωση, φθορες και για άλλα αδικήματα.

Φωτογραφίες μέσα από την κατάληψη:

nomiki_in__10_
nomiki_in__9_

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Ψαλιδίζουν» τις αποδοχές των συνταξιούχων

Δύο είναι οι κόφτες στις συντάξεις που προκαλούν πονοκέφαλο, αντιδράσεις, ακόμη και μειώσεις συντάξεων σε χιλιάδες συνταξιούχους, πολλοί εκ των οποίων δεν θα προλάβουν να «γευτούν» αυξήσεις όσο είναι εν ζωή. Πρόκειται για την προσωπική διαφορά στις παλιές συντάξεις αλλά και την Εισφορά Αλληλεγγύης (ΕΑΣ), ένα ιδιότυπο αδικαιολόγητο φορολογικό «χαράτσι» το οποίο αφορά όσους έχουν κύρια σύνταξη ή άθροισμα κύριων συντάξεων μεγαλύτερο των 1.400 ευρώ.

Την ίδια ώρα η προσωπική διαφορά δεν επιτρέπει σε 770.000 συνταξιούχους σήμερα να καρπωθούν και άλλες μελλοντικές αυξήσεις, μέχρι να μηδενίσουν και εκείνοι την προσωπική διαφορά τους, που λειτουργεί περισσότερο ως κόφτης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα σχεδόν ένας στους τρεις συνταξιούχους του ΕΦΚΑ εξακολουθεί να έχει προσωπική διαφορά, καθώς οι αυξήσεις που δόθηκαν έπειτα από πολλά χρόνια, τόσο το 2023, όσο και το 2024, κατάφεραν να μειώσουν, όχι όμως και να μηδενίσουν, τον αριθμό των κύριων συντάξεων που παραμένουν «παγωμένες».

Ετσι χιλιάδες είναι οι παλιοί συνταξιούχοι που δεν θα κατορθώσουν εν ζωή να δουν μια έστω και μικρή αύξηση στη σύνταξή τους λόγω της προσωπικής διαφοράς την οποία επέβαλε ο ΣΥΡΙΖΑ με τον νόμο Κατρούγκαλου.

Ωστόσο, σταδιακά και σε βάθος χρόνου, η προσωπική διαφορά εκτιμάται ότι θα μειωθεί σε έναν μεγάλο αριθμό συνταξιούχων. Κι αυτό γιατί οι δύο αυξήσεις που δόθηκαν για πρώτη φορά έπειτα από 12 χρόνια, κατά 7,75% το 2023 και 3% το 2024, έχουν περιορίσει τον αριθμό των συνταξιούχων με προσωπική διαφορά σε 770.000.

Ο αριθμός των συντάξεων με προσωπική διαφορά μειώθηκε μεταξύ Σεπτεμβρίου 2021 και Φεβρουαρίου 2024 από περίπου 1.230.000 σε 770.000. Πρόκειται για τους συνταξιούχους αυτούς που μετά την εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου (Ν. 4387/2016) και τον επανυπολογισμό των συντάξεών τους απέκτησαν προσωπική διαφορά, ώστε να μην υποστούν απότομη μείωση του βιοτικού τους επιπέδου.

Να σημειωθεί ότι η προσωπική διαφορά εξαλείφεται σταδιακά με την αύξηση των συντάξεων, αλλά και μέσω της εφαρμογής των διατάξεων του Νόμου 4670/2020 για την αύξηση των ποσοστών αναπλήρωσης όσων έχουν ασφαλιστικό βίο μεγαλύτερο των τριάντα ετών.

Υπενθυμίζεται πως η προσωπική διαφορά αφορά τους παλαιούς συνταξιούχους που είχαν ήδη συνταξιοδοτηθεί πριν εφαρμοστεί ο νόμος Κατρούγκαλου (4387/2016).

Βάσει του νόμου, η σύνταξή τους επανυπολογίστηκε και στην πλειοψηφία αυτών βγήκε μικρότερη. Προκειμένου να μην περικοπεί όμως, θεσπίστηκε η προσωπική διαφορά που αποτελεί μέρος της σύνταξης, καταβάλλεται κανονικά, αλλά στερεί από τους συνταξιούχους τις ετήσιες αυξήσεις μέχρι να μηδενιστεί με αυτές.

Ανάχωμα

Στο θέμα της αρχιτεκτονικής της ΕΑΣ που χρηματοδοτεί το Ασφαλιστικό Κεφάλαιο Αλληλεγγύης Γενεών (ΑΚΑΓΕ) και δημιουργήθηκε ως ανάχωμα του ασφαλιστικού συστήματος απέναντι στις πιέσεις της δημογραφικής γήρανσης του πληθυσμού, ο υφυπουργός Εργασίας Πάνος Τσακλόγλου δηλώνει ότι θα πρέπει να γίνει πιο αναλογική, διασφαλίζοντας ότι μετά την καταβολή της εισφοράς το ύψος της σύνταξης δεν θα πέφτει κάτω από το πλαφόν του κλιμακίου επί του οποίου επιβλήθηκε η εισφορά.

«Ωστόσο», σημειώνει, «είναι σημαντικό η όποια προσαρμογή και εξομάλυνση να γίνει με όσο το δυνατό πιο δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο, προκειμένου να μη διαταραχθεί ούτε η δημοσιονομική ισορροπία της χώρας, αλλά ούτε και ο προϋπολογισμός του ΑΚΑΓΕ που αφορά χρήματα που προορίζονται για τη νέα γενιά».

Τα στοιχεία της ΕΝΥΠΕΚΚ δείχνουν ότι το 2024 οι συνταξιούχοι θα χάσουν σχεδόν μισό δισ. ευρώ από την εισφορά υπέρ ΕΑΣ, που παρακρατείται από όλες τις κύριες συντάξεις πάνω από 1.400 ευρώ μεικτά (μείωση 3%-14%). Η εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων που θεσπίστηκε από το 2010 είναι η μόνη μνημονιακή κράτηση που διατηρήθηκε και μετά την εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου.

Το πρόβλημα που δημιουργεί η ΕΑΣ είναι ότι η κράτηση μηδενίζει σε πολλές περιπτώσεις την αύξηση των συντάξεων. Το αρμόδιο υπουργείο Εργασίας έχει δεσμευτεί ότι θα αναμορφώσει αυτό το τελευταίο μνημονιακό μέτρο, χωρίς μέχρι τώρα να έχει προχωρήσει σε κάποια ρύθμιση.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καταργείται το νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος | Πάμε σε μειωμένο μεσημβρινό

Η «επέλαση» των ΑΠΕ, και η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών το μεσημέρι, έχει ως συνέπεια εκείνες τις ώρες η αγορά να μπορεί να προσφέρει φθηνό ρεύμα.

Λύση αμοιβαία επωφελή για τους καταναλωτές και τους παραγωγούς ΑΠΕ επεξεργάζεται το ΥΠΕΝ, με την ένταξη μεσημβρινών ωρών στη ζώνη των μειωμένων χρεώσεων του νυχτερινού τιμολογίου. Έτσι, το νυχτερινό τιμολόγιο θα πάψει να είναι πλέον… νυχτερινό, δίνοντας τη δυνατότητα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις να περιορίσουν το ενεργειακό τους κόστος, και αποτελώντας παράλληλα «αντίδοτο» στις περικοπές ΑΠΕ.

Υπενθυμίζεται ότι, στην υφιστάμενη μορφή του, το νυχτερινό τιμολόγιο έχει χειμερινό και θερινό ωράριο. Το χειμερινό ωράριο εκτείνεται από την 1η Νοεμβρίου έως τις 30 Απριλίου. Για τους καταναλωτές στο διασυνδεδεμένο σύστημα, οι μειωμένες χρεώσεις εφαρμόζονται από τις 02:00 έως τις 08:00 και από τις 15:00 έως τις 17:00.

Το θερινό ωράριο ξεκινά από την 1η Μαΐου και λήγει στις 31 Οκτωβρίου. Για την ίδια κατηγορία καταναλωτών, η ζώνη μειωμένων χρεώσεων είναι ενιαία και εκτείνεται από τις 23:00 έως τις 07:00 το πρωί.

Οι συγκεκριμένες ζώνες υπαγορεύτηκαν από διαφορετικά δεδομένα που ίσχυαν στο παρελθόν, όταν στο μίγμα ηλεκτροπαραγωγής ήταν κυρίαρχες οι θερμοηλεκτρικές μονάδες. Έτσι, για την επιλογή τους ελήφθη υπόψη ότι οι χονδρεμπορικές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας κορυφώνονταν πέριξ του μεσημεριού. Ως συνέπεια, στόχος ήταν να δοθεί κίνητρο να «μεταφερθεί» μέρος της κατανάλωσης κατά κύριο λόγο αργά το βράδυ.

Ωστόσο, το «τοπίο» στο χρηματιστήριο ενέργειας έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Η «επέλαση» των ΑΠΕ, και η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών το μεσημέρι, έχει ως συνέπεια εκείνες τις ώρες η αγορά να κινείται πολύ συχνά από οριακά πάνω από το μηδέν, έως και σε αρνητικές τιμές. Επομένως, αυτές οι χονδρεμπορικές τιμές θα επιτρέψουν στους προμηθευτές να παράσχουν τιμολόγια με ιδιαίτερα χαμηλές χρεώσεις κατά τις μεσημβρινές ώρες.

Την ίδια στιγμή, η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών συχνά υπερβαίνει τη ζήτηση (σε συνδυασμό με τις ενδεχόμενες εξαγωγές). Επομένως, η ενίσχυση της ζήτησης για ηλεκτρική ενέργεια θα μπορούσε να βάλει σε κάποιο βαθμό ανάχωμα στις περικοπές παραγωγής «πράσινης» ενέργειας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΥΠΕΝ ακόμη επεξεργάζεται την προοπτική αλλαγών στο νυχτερινό τιμολόγιο, χωρίς να έχει καταλήξει στις ιδιαίτερες παραμέτρους. Έτσι, δεν έχει ακόμη αποφασιστεί ποιες ώρες του μεσημεριού θα εφαρμόζονται οι μειωμένες χρεώσεις.

Επίσης, δεν έχει καταλήξει αν οι μεσημβρινές ώρες θα προστεθούν στο βραδινό ωράριο που ισχύει αυτή τη στιγμή, ή αν θα αφαιρεθούν πλήρως οι ισχύουσες νυχτερινές ώρες μειωμένων χρεώσεων. Πάντως, η επικρατέστερη εκδοχή είναι να απαλειφθεί η βραδινή ζώνη.

Νυχτερινό τιμολόγιο μπορούν να αποκτήσουν όσοι καταναλωτές έχουν συμβατό μετρητή (διπλής εγγραφής). Για την αλλαγή του ωραρίου μειωμένων χρεώσεων, θα χρειαστεί να γίνει παρέμβαση από τον ΔΕΔΔΗΕ στο σύνολο των υποσταθμών στο δίκτυο διανομής (περίπου 250), ώστε να τροποποιηθούν οι χρόνοι στους οποίους αποστέλλεται ο ηλεκτρικός παλμός που ενεργοποιεί – απενεργοποιεί εναλλάξ την «ωριαία» και τη «νυχτερινή» μέτρηση. Στην πλειονότητα των υποσταθμών, η παρέμβαση θα πρέπει να γίνει επί τόπου από συνεργείο του Διαχειριστή, αν και σε ορισμένους σταθμούς οι αλλαγές μπορούν να γίνουν από απόσταση.

Σε αυτό το πλαίσιο, η αλλαγή του ωραρίου του νυχτερινού τιμολογίου προορίζεται να αποτελέσει μία λύση «γέφυρα», καθώς θα «τρέχει» το roll-out των «έξυπνων» μετρητών. Κάτι που σημαίνει στην πράξη πως θα επιτρέψει σε όποιο νοικοκυριό ή επιχείρηση έχει αναλογικό μετρητή διπλής εγγραφής να αξιοποιήσει από τώρα τα οφέλη στο ενεργειακό κόστος από την υψηλή διείσδυση των ΑΠΕ, πριν αποκτήσει ψηφιακό «ρολόι» και μπορέσει να «περάσει» σε ένα πορτοκαλί τιμολόγιο.

news247

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en