Quantcast
Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

Rafale | Έρχονται «φορτωμένα»! Οι πανίσχυροι πύραυλοι Exocet και Meteor που χτυπούν… Τουρκία!

Μετά από δύο σχεδόν μήνες στρατιωτικής έντασης, με την Ελλάδα και την Τουρκία να φτάνουν στα πρόθυρα της σύρραξης, το ενδιαφέρον έχει επικεντρωθεί στο διπλωματικό «θρίλερ» των τελευταίων ημερών, με τις «μεγάλες δυνάμεις» και το καθεστώς Ερντογάν φυσικά, να θέλουν να οδηγήσουν την Ελλάδα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, ανοίγοντας όλη τη βεντάλια των τουρκικών αξιώσεων.

Πέρα όμως από το διπλωματικό πεδίο, στο οποίο επικρατεί αναβρασμός, η Χώρα μας προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς στον σχεδιασμό της επόμενης μέρας για τις Ένοπλες Δυνάμεις. Άλλωστε, η τουρκική επιθετικότητα αναγκάζει την Αθήνα να προχωρήσει σε γρήγορες κινήσεις, ώστε η υλοποίηση του εξοπλιστικού προγράμματος να προχωρήσει τάχιστα.

Βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η απόκτηση οπλικών συστημάτων τα οποία είναι επιχειρησιακά έτοιμα. Το δεύτερο είναι η ενίσχυση του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων και το τρίτο είναι η ενίσχυση της αμυντικής μας βιομηχανίας.

Όσον αφορά, λοιπόν, τα οπλικά συστήματα, η Χώρα μας έχει θέσει ως στόχο την άμεση απόκτηση των υπερσύγχρονων μαχητικών Rafale 4.5 γενιάς, θέλοντας να καταστεί τα επόμενα χρόνια η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία κυρίαρχη στο Αιγαίο και την ανατολική Μεσόγειο. Η εισαγωγή ενός τόσο προηγμένου αεροσκάφους όσο το Rafale, και μάλιστα στις τελευταίες εκδόσεις F3R, σημαίνει πως η Πολεμική Αεροπορία αποκτά ένα στρατηγικής σημασίας όπλο, με δυνατότητες μοναδικές.

Σε λίγους μήνες, το Rafale (“ριπή ανέμου”, στα ελληνικά) θα είναι το νέο μαχητικό της Ελλάδας, με 18 αεροσκάφη να… ντύνονται στα γαλανόλευκα. Από αυτά, τα 12 θα είναι ελαφρώς μεταχειρισμένα, με λίγες ώρες πτήσης, και τα 6 θα είναι καινούργια, και θα προέλθουν από το εργοστάσιο της Dassault απευθείας. Παράλληλα, η έλευσή τους θα θέσει εκτός υπηρεσίας τα 17 γερασμένα – αλλά ακόμα αξιόπιστα – Mirage 2000EGM, τα οποία θα πωληθούν πίσω στην γαλλική εταιρεία.

Έρχονται με όλα τα… καλούδια!

Σύμφωνα με πληροφορίες, πολιτική και στρατιωτική ηγεσία, κατά τις διαπραγματεύσεις με τους Γάλλους για την απόκτηση των Rafale, έκαναν απολύτως σαφές πως τα αεροσκάφη πρέπει να έρθουν στην Ελλάδα υπερπλήρη εσωτερικά (πλήρες το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου) και να φέρουν πάνω τους όλα τα «εργαλεία» που απαιτούνται για να κάνουν τη δουλειά τους.

Η ελληνική πλευρά το τόνισε αυτό γιατί τα προηγούμενα χρόνια, η Χώρα μας αγόραζε αεροσκάφη τα οποία ερχόντουσαν στην Ελλάδα με ελλιπή οπλισμό ή χωρίς ορισμένα βασικά συστήματα. Επισημάνθηκε λοιπόν στους Γάλλους επανειλημμένα, αυτό να μην ξανασυμβεί με την υπόθεση των Rafales.

Η απόφαση για την απόκτηση Rafale ικανοποιεί πάγιες επιχειρησιακές απαιτήσεις της Πολεμικής μας Αεροπορίας για ένα σύγχρονο δικηνητήριο μαχητικό πολλαπλού ρόλου, με μεγάλη ακτίνα δράσης, μεταφοράς οπλικού φορτίου και τελευταίας γενιάς αισθητήρες και ηλεκτρονικά που δίνουν σαφές πλεονέκτημα στην ελληνοτουρκική διαμάχη. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να εκτελεί ταυτόχρονα αποστολές διαφορετικού τύπου, όπως εναέριας υπεροχής, κρούσης, αναγνώρισης κλπ.

Φέρει συνδυασμό πτέρυγας τύπου Δέλτα και πτερυγίων ελιγμών (canards), κάτι που του δίνει εξαιρετική ευελιξία και παράλληλα διατηρεί τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια της πτήσης. Μπορεί δε, να απογειωθεί από μικρούς αεροδιαδρόμους της τάξης των 400 μέτρων, όπως επίσης και από αεροπλανοφόρα. Αυτό καθίσταται δυνατό αλλάζοντας περίπου το 20% των μερών του αεροσκάφους με άλλα, υψηλότερης αντοχής, στο Rafale M.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του Rafale ακολουθούν την πεπατημένη για τα σύγχρονα μαχητικά. Καθοδηγούμενο από ένα σύστημα ελέγχου το οποίο χρησιμοποιεί την τεχνολογία fly-by-wire τριών ψηφιακών διαύλων και ενός αναλογικού, επιτρέπεται στο αεροσκάφος να είναι αεροδυναμικά ασταθές για να πετυχαίνει τη μέγιστη δυνατή ελιξιμότητα. Τα όρια επιταχύνσεων του αεροσκάφους είναι +9g/-3.2g.

To RAFALE ξεχωρίζει: για το ικανότατο ραντάρ του, το κορυφαίο σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου και τον υπέρυθρο αισθητήρα. Στη φωτογραφία ανάλυση των σημείων που βρίσκεται το SPECTRA.

Αν και χωρίς καθαρές βλέψεις να χαρακτηριστεί stealth, το Rafale έχει σχεδιαστεί από απόψεως σχήματος και υλικών κατασκευής ώστε να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ. Τμήμα της σχεδίασης αυτής αποτελεί το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου SPECTRA.

Σε συνέχεια του ηλεκτρονικού του εξοπλισμού, το αεροσκάφος φέρει το ραντάρ RBE2 της Thales, το οποίο είναι ικανό να ιχνηλατεί ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους στον αέρα. Παράλληλα μπορεί να δημιουργεί τρισδιάστατους χάρτες εδάφους για πλοήγηση ή στοχοποίηση σε πραγματικό χρόνο.

Επίσης, εάν απαιτείται από την αποστολή, το Rafale έχει την ικανότητα να ιχνηλατήσει ένα στόχο και να εξαπολύσει πύραυλο αέρος-αέρος χωρίς να χρειαστεί να αποκαλύψει τη θέση του, χάρη στο σύστημα OSF της Thales. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στο αεροσκάφος και λειτουργεί με τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας.

Επίσης, τα Rafale είναι πιστοποιημένα στους AM.39 Exocet, ενώ δεν θα είχαν πρόβλημα να μεταφέρουν τα ASTAC. Φυσικά, τα ελληνικά Rafale θα ήταν “οπλισμένα” από την ώρα μηδέν, καθώς η ΠΑ έχει στο οπλοστάσιό της ικανό αριθμό MICA ER/IR. Η Πολεμική Αεροπορία σκοπεύει να εντάξει το απόθεμα των ΜICA ER/IRΑ σε πρόγραμμα αναβάθμισης των όπλων, με νέα GPS και συστήματα αδρανειακής καθοδήγησης, και σίγουρα, η δυνατότητα του Rafale να φέρει δυο όπλα, με δυο ή και τρεις δεξαμενές, και 4 ή 6 πυραύλους αέρος-αέρος, το κάνουν κορυφαίο μαχητικά στρατηγικής κρούσης. Σε συνδυασμό με τις κορυφαίες δυνατότητες του AESA ραντάρ του, το Rafale θα είναι η τέλεια καταιγίδα για την τουρκική αεράμυνα, είτε αυτή διαθέτει S400 είτε S500.

Εξαιρετικά σημαντικά είναι όμως το γεγονός ότι η Ελλάδα θα παραλάβει και τους εκπληκτικούς Meteor, που δίνουν δυνατότητα πλήγματος σε απίστευτα μεγάλες αποστάσεις, κάνοντας έτσι τα εχθρικά ιπτάμενα radar αλλά και τα KC-135R υποψήφιους για γρήγορη “αποχώρηση” από ένα θερμό Αιγαίο. Αυτό που έχει εντυπωσιάσει είναι η τεράστια ΝΕΖ (No Escape Zone) των 60 χιλιομέτρων, που σημαίνει πως σε περίπτωση που εκτοξευτεί σε μικρότερη απόσταση, ο στόχος δεν έχει δυνατότητα ή ελπίδα διαφυγής.

Όπως αναφέρει το περιοδικό «Πτήση και Διάστημα», η Πολεμική Αεροπορία κάνει και μια δεύτερη έκπληξη (μετά τους Meteor), καθώς προχωρά στην αγορά αριθμού κατευθυνομέων όπλών AASM (Armement Air-Sol Modulaire) HAMMER (Highly Agile Modular Munition Extended Range). Τα AASM είναι κιτ καθοδήγησης “χαζών βομβών” με παράλληλη χρήση προωστικού συστήματος, και μέγιστη εμβέλεια 50 χιλιομέτρων, αν αφεθεί από μεγάλο ύψος. Δεν υπάρχουν πληροφορίες για την έκδοση που θα αγοράσει η Ελλάδα, αν δηλαδή θα είναι αυτόνομης καθοδήγησης με αισθητήρα IR, ή laser guided.

Η εικόνα μιλά από μόνη της…

Για την διαχείριση των συστημάτων του, το Rafale χρησιμοποιεί ένα πλήρως “γυάλινο πιλοτήριο”, με τρις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών (MFDs), ολογραφικό HUD καθώς και πλευρικό χειριστήριο HOTAS.

Για την πρόωσή του το Rafale χρησιμοποιεί δύο στροβιλοπροωθητήρες SCECMA M88-2 με μετάκαυση με συνολική ωθητική δύναμη 150 kN.

Στη Βάση των Rafale Έλληνες πιλότοι και μηχανικοί

Την ευκαιρία να δουν από κοντά και να πάρουν μια πρώτη… γεύση των δυνατοτήτων των γαλλικών μαχητικών Rafale, θα έχουν Έλληνες πιλότοι και μηχανικοί.

Η Πολεμική μας Αεροπορία δίνει το «παρών» στην μεγάλης κλίμακας αεροναυτική άσκηση «VOLFA 2020» που διεξάγεται στη νότια Γαλλία, η οποία ξεκίνησε στις 21 Σεπτεμβρίου και θα ολοκληρωθεί στις 9 Οκτωβρίου.

Στην αεροναυτική άσκηση «VOLFA 2020» συμμετέχουν συνολικά σαράντα αεροσκάφη (μαχητικά, ελικόπτερα και μη επανδρωμένα) από την Ελλάδα, τη Γαλλία, το Βέλγιο και την Ισπανία. Με κοινό σύνθημα «Train as you fight» θα πραγματοποιηθούν τουλάχιστον 20 διαφορετικά σενάρια μάχης ημέρα και νύχτα και θα αφορούν αποστολές αναγνώρισης, αεροπορικής προστασίας και υποστήριξης, αλλά και προσβολής επίγειων στόχων.

Είναι η πρώτη φορά, έπειτα από την ανακοίνωση απόκτησης 18 υπερσύγχρονων γαλλικών μαχητικών Rafale, που οι Έλληνες χειριστές και μηχανικοί θα έχουν τη δυνατότητα να διαπιστώσουν από κοντά τις επιχειρησιακές δυνατότητες του αεροσκάφους, το οποίο θα ενταχθεί τους επόμενους μήνες στη φαρέτρα των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της άσκησης, οι Έλληνες χειριστές των F-16 Block 50, θα επιχειρούν μαζί με μαχητικά Rafale τα οποία προορίζονται για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, μιας και τα μεταχειρισμένα αεροσκάφη που θα αποκτήσουμε από τη Γαλία προέρχονται δυο Γαλλικές Πολεμικές Μοίρες οι οποίες έχουν ως έδρα την 118 Αεροπορική Βάση, στο Mont De Marsan.

Όπως τονίζουν στρατιωτικές πηγές, «είναι μια εικόνα από το άμεσο μέλλον», μιας και σε λίγους μήνες τα γαλλικά γεράκια θα βαφτούν στα γαλανόλευκα και θα επιχειρούν μαζί με τα F-16 πάνω από το Αιγαίο.

Όπως είναι φυσικό, οι Έλληνες ιπτάμενοι και μηχανικοί ρωτούν συνεχώς τους Γάλλους συναδέλφους τους για τις δυνατότητες των Rafale, τα πλεονεκτήματα, τον οπλισμό και οτιδήποτε άλλο τους κεντρίζει το ενδιαφέρον από το υπερσύγχρονο γαλλικό αεροσκάφος. Προφανώς, όλες τις πληροφορίες που θα συλλέξουν, θα τις μεταφέρουν στην ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας, η οποία περιμένει παρατηρήσεις και σχόλια για τη συνύπαρξη Rafale και F-16.

Θα πρέπει να τονίσουμε πως η συμμετοχή της Ελλάδας στην μεγάλη αεροναυτική άσκηση «VOLFA 2020» επιβεβαιώνει για μια ακόμη φορά την πρόθεση Αθήνας και Παρισιού για εμβάθυνση της στρατιωτικής συνεργασίας.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΣΜΟΣ

Τουρκία | Αδύναμη λίρα, εκρηκτικός πληθωρισμός και ο φόβος προσφυγής στο ΔΝΤ

Αν υπάρχει κάποια χώρα η οποία θα μπορούσε να επωφεληθεί από ένα οικονομικό πρόγραμμα από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) για να σταθεροποιήσει την οικονομία της, δεν θα πρέπει να μιλήσουμε για άλλη πέραν της Τουρκίας του Ρετζέπ Ερντογάν. Δεν είναι απλώς ότι η Τουρκία έχει πρόβλημα με τον εκτοξευμένο στα ύψη πληθωρισμό και το παραπαίον ισοζύγιο πληρωμών. Είναι ότι η επί σειρά πολλών ετών ασταθής διαχείριση μέσω της ανορθόδοξης πολιτικής του Ερντογάν έχει υπονομεύσει σημαντικά την εσωτερική και διεθνή οικονομική εμπιστοσύνη προς την Τουρκία. 

Το ΔΝΤ θα μπορούσε να βοηθήσει την Τουρκία να αποκαταστήσει την οικονομική της σταθερότητα όχι μόνο παρέχοντας τη συναλλαγματική υποστήριξη που τόσο πολύ έχει ανάγκη ο Ερντογάν. Θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει στο να σχεδιαστεί ένα συνεκτικό πρόγραμμα οικονομικής σταθεροποίησης, το οποίο φυσικά θα εγκρίνει στη συνέχεια. Με αυτόν τον τρόπο, το ΔΝΤ θα μπορούσε να ενισχύσει την οικονομική εμπιστοσύνη και να λειτουργήσει ως “από μηχανής θεός” που θα επιτρέψει στη χώρα να μπει σε μια καλύτερη οικονομική πορεία.

Θα ήταν χονδροειδής υποτίμηση να πούμε ότι ο Ερντογάν έχει μεγάλο έλλειμμα οικονομικής αξιοπιστίας. Για πολλά χρόνια, προσκολλήθηκε στην εκκεντρική άποψη ότι τα υψηλά επιτόκια δεν ήταν θεραπεία για τον πληθωρισμό, αλλά μάλλον ήταν η αιτία του. Σε μια εποχή που ο υπόλοιπος κόσμος αύξανε τα επιτόκια για να καταπολεμήσει τον πληθωρισμό, πίεσε την Κεντρική Τράπεζα Τουρκίας (TCMB) να μειώσει τα επιτόκια. Καθιέρωσε επίσης για τον εαυτό του τη φήμη ότι απολύει διοικητές της TCMB, όταν δεν υπακούν στις επιταγές του και είχε την τάση να επιβάλλει τη θέλησή του στο υπουργείο Οικονομικών της χώρας του, όπως υπογραμμίστηκε από τον διορισμό του γαμπρού του, Μπεράτ Αλμπαϊράκ, ως υπουργού Οικονομικών της Τουρκίας.  Ως αποτέλεσμα αυτών των ανορθόδοξων πολιτικών, τα τελευταία χρόνια, οι οικονομικές επιδόσεις της Τουρκίας είναι κάτι παραπάνω παρά κακές. Ο πληθωρισμός απογειώθηκε, η οικονομία υπερθερμάνθηκε, η ζήτηση για δολάρια έφτασε στα ύψη, το νόμισμα κατέστη σκουπίδι, τα διεθνή αποθέματα της χώρας εξαντλήθηκαν και οι ξένοι επενδυτές κατευθύνθηκαν προς την έξοδο.

Σίγουρα, τα γεγονότα του περασμένου Ιουνίου ανάγκασαν τον Ερντογάν να κάνει μια πολιτικά ενοχλητική  αναστροφή πολιτικής  και να υιοθετήσει μια πιο ορθόδοξη νομισματική πολιτική. Ο πληθωρισμός ήταν σε άνοδο, η τουρκική λίρα βρισκόταν στα σχοινιά, η χώρα είχε ένα έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών και οι ντόπιοι κατέφυγαν στο δολάριο. Με την πλάτη στον τοίχο, διόρισε μια δυτικών πρακτικών επικεφαλής στην TCMB και έναν γνώριμο στις αγορές υπουργό Οικονομικών, που ήταν σεβαστοί στους οικονομικούς κύκλους τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Τους έδωσε επίσης άδεια να ακολουθήσουν μια πιο ορθολογική πορεία οικονομικής πολιτικής.

Από τον Ιούνιο του 2023, η τουρκική κεντρική τράπεζα έχει αυξήσει τα επιτόκια κατά περισσότερες από 40 ποσοστιαίες μονάδες στο  σημερινό τους επίπεδο  του 50%. Ωστόσο, αυτό δεν έχει ακόμη επηρεάσει τον πληθωρισμό των τιμών και των μισθών. Τους τελευταίους 12 μήνες, ο πληθωρισμός ήταν  67%, πάντα σύμφωνα με τα κυβερνητικά στοιχεία που δημοσιεύει το TÜİK. Τα υψηλά επιτόκια απέτυχαν επίσης να σταθεροποιήσουν το νόμισμα. Από την αρχή του τρέχοντος έτους, η τουρκική λίρα έχει υποχωρήσει  πάνω από 7% και τώρα βρίσκεται σε ιστορικό χαμηλό πάνω από τις 30 τουρκικές λίρες στο δολάριο. Όχι πολύ καιρό πριν, από τον Σεπτέμβριο του 2021, η τουρκική λίρα ήταν κάτω από το 10 ανά δολάριο.

Οι προοπτικές ώστε η Τουρκία να σταθεροποιήσει σύντομα τη λίρα, είναι ισχνές. Μπορεί να είναι στο 50%, αλλά τα επιτόκια είναι σημαντικά χαμηλότερα από τον πληθωρισμό σε μια εποχή που η οικονομία εξακολουθεί να φαίνεται ότι υπερθερμαίνεται. Εν τω μεταξύ, η χώρα κινδυνεύει να εισέλθει σε μια σπείρα μισθών-τιμών. Πέραν τούτων πρέπει να υπογραμμιστεί το ότι ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε πρόσφατα  κατά 49% ενόψει των δημοτικών εκλογών που πέρασαν.

Μια κανονική χώρα στην οποία θα επικρατούσαν οι οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στην Τουρκία, θα απευθυνόταν στο ΔΝΤ για μια συμφωνία stand-by για να μειώσει τον κόπο και τα δεινά της καταπολέμησης του πληθωρισμού και την ενίσχυση του ισοζυγίου πληρωμών. Η ουσία για την Τουρκία είναι ότι αυτό θα ήταν πολιτικά πολύ δύσκολο για τον Ερντογάν, δεδομένης της προηγούμενης έντονης αντίθεσής του σε οποιεσδήποτε συναλλαγές με αυτήν την οργάνωση. Δεν βοηθά επίσης το γεγονός ότι η Τουρκία έχει κακές σχέσεις με τις ΗΠΑ, τον μεγαλύτερο μέτοχο του ΔΝΤ. Και φυσικά θα έκανε κακό στο ίματζ του Ερντογάν, από τη μία, να δηλώνει επί δύο δεκαετίες ότι η Τουρκία δεν έχει ανάγκη τους ξένους και να διατρανώνει το ότι η Τουρκία μπορεί γενικώς να βασίζεται στα δικά της πόδια για να σηκωθεί και, από την άλλη, να προσφεύγει στον μεγαλύτερο χρηματικό οργανισμό της Δύσης για βοήθεια.

Όλα αυτά υποδηλώνουν ότι ο Ερντογάν θα αναγκαστεί να προσπαθήσει να σταθεροποιήσει την τουρκική οικονομία χωρίς τη στήριξη του ΔΝΤ. Και αυτό φυσικά θα το πληρώσουν οι Τούρκοι πολίτες που για τον εγωισμό και τη μεγαλομανία του Ερντογάν θα κληθούν να πληρώσουν πολλά και να σηκώσουν ασήκωτα βάρη, πολύ μεγαλύτερα από όσα υπομένει μέχρι τώρα.

capital.gr

Continue Reading

ΚΟΣΜΟΣ

Τουρκία: Νέα πρόκληση στο Αιγαίο | Ετοιμάζει τη δική της οριοθέτηση Θαλασσίων Πάρκων

Να ακυρώσει την δημιουργία των θαλάσσιων Πάρκων ή να επιβάλει την συνδιαχείριση κοινών περιβαλλοντικών προγραμμάτων στις περιοχές και της ελληνικής επικράτειας στο Αιγαίο μεθοδεύει η Τουρκία καθώς όπως αποκαλύπτει σήμερα η Σαμπάχ, προετοιμάζει την οριοθέτηση δικών της θαλασσίων Πάρκων στο Αιγαίο.

Μια τέτοια εξέλιξη είναι προφανές ότι θα επηρεάσει το κλίμα σε μια περίοδο που η ελληνοτουρκική προσέγγιση συνεχίζεται κανονικά και μετά την συνάντηση Μητσοτάκη-Ερντογάν στην Αγκυρα φαίνεται να έχει αποκτήσει νεα δυναμική. Η τουρκική εφημερίδα που πρόσκειται στην κυβέρνηση Ερντογάν επικαλούμενη τούρκους αξιωματούχους κάνει λόγο για κίνηση «οφθαλμού έναντι οφθαλμού» στην ελληνική πρωτοβουλία για την ίδρυση Θαλασσίων Πάρκων σε Ιόνιο και Αιγαίο.

Η τουρκική ηγεσία και ο ίδιος ο Ερντογάν έχουν προειδοποιήσει ότι δεν θα αποδεχθούν τετελεσμένα ,ενώ το τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών είχε με ανακοίνωση του κάνει λόγο για τετελεσμένα σε νησιά αδιευκρίνιστης κυριαρχίας ή που δεν έχει αποδοθεί η κυριαρχία τους με Διεθνείς Συνθήκες στην Ελλάδα, επαναφέροντας έτσι την θεωρία των «γκρίζων ζωνών». Το τουρκικό Υπουργείο Αμυνας είχε κάνει λόγο ακόμη και για ανάληψη δράσης προκειμένου να προστατευθούν τα δικαιώματα της Τουρκίας στην «Γαλάζια Πατρίδα».

Η Σαμπάχ επικαλείται Τούρκο αξιωματούχο ο οποιος ενημέρωσε ότι το τουρκικό Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών θα σχεδιάσει επί χάρτη τα τουρκικά θαλάσσια Πάρκα στην περιοχή.

Τα ελληνικά θαλάσσια Πάρκα τα οποία η κυβέρνηση και ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχουν δηλώσει κατηγορηματικά ότι θα προχωρήσουν κανονικά προβλέπουν αφού γινει η οριοθέτηση τους την επιτήρηση των κητοειδών και των πτηνών με drones, δορυφόρους και συστήματα ΑΙ ενώ θα προβλέπεται περιορισμός της ανθρώπινής παρουσίας και φυσικά θα απαγορεύεται η οποιαδήποτε κατασκευή επι των νησίδων και βραχονησίδων.

Η Αθήνα έχει δηλώσει κατηγορηματικά ότι δεν τίθεται θέμα συζήτησης για την άσκηση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας στην επικράτεια της. Στις περιοχές που πρόκειται να καλύψει το Θαλάσσιο Πάρκο του Αιγαίου βρίσκονται περισσότερες από 15 νησίδες και βραχονησίδες τις οποίες η Τουρκία αυθαίρετα και κατά παράβαση των διεθνών συνθηκών χαρακτηρίζει «γκρίζες ζώνες».

Τουρκική διπλωματική πηγή που επικαλείται η Σαμπάχ δηλώνει ότι «η Άγκυρα δεν ενημερώθηκε εκ των προτέρων για το θέμα ούτε έχει λάβει κανενός είδους διαβούλευση ή προσφορά συνεργασίας. Η κίνηση θεωρείται τετελεσμένο γεγονός».

Σύμφωνα με την εφημερίδα που έχει στενή σχέση με την κυβέρνηση Ερντογάν η «δημιουργία θαλάσσιων πάρκων σε μια τέτοια αμφισβητούμενη περιοχή θα επιδεινώσει την κατάσταση εάν δεν βρεθεί μια φόρμουλα συνεργασίας. Η μονομερής κίνηση της Ελλάδας χωρίς διαβούλευση με την Τουρκία μεταφράζεται σε μετατροπή σε επικράτεια , μέσω της οριοθέτησης και της ρύθμισης της χρήσης των πόρων εντός αυτής της γεωγραφικά καθορισμένης περιοχής».

Το δημοσίευμα προβάλει ως μοναδική λύση την συνεργασία των δυο χωρών για ενα ευαίσθητο περιβαλλοντικό θεμα επικαλούμενο την διασυνοριακή συνεργασία Μαλαισίας και Φιλιππίνων το 1996 για την προστασία της χελώνας στην θάλασσα Σουλού.

Η Τουρκία προφανως απειλώντας και εκβιάζοντας με τετελεσμένα ακόμη και σε περιοχές δυτικά των Δωδεκανήσων θέλει είτε να ακυρώσει το ελληνικό σχέδιο είτε να εξασφαλίσει ότι θα υπάρξει συνδιαχείριση του περιβαλλοντικού αυτού προγράμματος το οποίο όμως αφορά περιοχές ελληνικής κυριαρχίας την οποία αμφισβητεί η Τουρκία.Ειναι σαφές ότι δεν μπορει να υπάρξει συνεργασία τέτοιου είδους όπως την εννοεί η τουρκική πλευρά, οσο υπαρχει αμφισβήτηση ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων και ελληνικής κυριαρχίας.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Φόβοι ότι θα αυξηθούν οι νεκροί μετά την κατάρρευση του κτιρίου στη Μαγιόρκα: Αγωνία για τους εγκλωβισμένους

Κτίριο στο οποίο στεγαζόταν μπαρ-εστιατόριο κατέρρευσε χθες (23/5) το βράδυ στη Μαγιόρκα της Ισπανίας, με αποτέλεσμα τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι να σκοτωθούν και δεκάδες να τραυματιστούν, όπως μετέδωσε το ραδιοφωνικό δίκτυο Cadena SER επικαλούμενο πληροφορίες από την αστυνομία.

Από την κατάρρευση της βεράντας του διωρόφου κτίσματος στη Μαγιόρκα εγκλωβίστηκαν άνθρωποι στο υπόγειο, όπου βρίσκονταν πελάτες και προσωπικό. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της τοπικής αστυνομίας, το μπαλκόνι ενδεχομένως να κατέρρευσε λόγω του υπερβολικού βάρους, αλλά τόνισε ότι η ακριβής αιτία ερευνάται ακόμη.

Εκτός από τους επιβεβαιωμένους νεκρούς και τραυματίες, οι Αρχές φοβούνται την ύπαρξη εγκλωβισμένων κάτω από τα ερείπια, καθώς συνεχίζονται οι απελπισμένες επιχειρήσεις διάσωσης.

Συνταρακτική μαρτυρία αυτόπτη

Ο Raul Pursnami, ιδιοκτήτης ενός καταστήματος μόδας δίπλα στις εγκαταστάσεις, ανέφερε μιλώντας στην El Pais ότι ακούστηκε ένας πολύ δυνατός θόρυβος.

«Έβγαινα από το κατάστημα και όλο το πράγμα (σ.σ. το κτίριο) έπεσε κάτω, είναι κρίμα, θεωρητικά κάθε χρόνο πρέπει να γίνεται επιθεώρηση. Είμαστε σοκαρισμένοι, δεν μπορώ να μιλήσω, ήταν οι γείτονές μου», είπε. Εξήγησε ότι όλα συνέβησαν πολύ γρήγορα «με πολύ δυνατό θόρυβο, υπήρχε κόσμος που έτρωγε και κόσμος που χόρευε επάνω».

ethnos.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en