Quantcast
Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

Rafale | Έρχονται «φορτωμένα»! Οι πανίσχυροι πύραυλοι Exocet και Meteor που χτυπούν… Τουρκία!

Μετά από δύο σχεδόν μήνες στρατιωτικής έντασης, με την Ελλάδα και την Τουρκία να φτάνουν στα πρόθυρα της σύρραξης, το ενδιαφέρον έχει επικεντρωθεί στο διπλωματικό «θρίλερ» των τελευταίων ημερών, με τις «μεγάλες δυνάμεις» και το καθεστώς Ερντογάν φυσικά, να θέλουν να οδηγήσουν την Ελλάδα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, ανοίγοντας όλη τη βεντάλια των τουρκικών αξιώσεων.

Πέρα όμως από το διπλωματικό πεδίο, στο οποίο επικρατεί αναβρασμός, η Χώρα μας προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς στον σχεδιασμό της επόμενης μέρας για τις Ένοπλες Δυνάμεις. Άλλωστε, η τουρκική επιθετικότητα αναγκάζει την Αθήνα να προχωρήσει σε γρήγορες κινήσεις, ώστε η υλοποίηση του εξοπλιστικού προγράμματος να προχωρήσει τάχιστα.

Βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η απόκτηση οπλικών συστημάτων τα οποία είναι επιχειρησιακά έτοιμα. Το δεύτερο είναι η ενίσχυση του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων και το τρίτο είναι η ενίσχυση της αμυντικής μας βιομηχανίας.

Όσον αφορά, λοιπόν, τα οπλικά συστήματα, η Χώρα μας έχει θέσει ως στόχο την άμεση απόκτηση των υπερσύγχρονων μαχητικών Rafale 4.5 γενιάς, θέλοντας να καταστεί τα επόμενα χρόνια η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία κυρίαρχη στο Αιγαίο και την ανατολική Μεσόγειο. Η εισαγωγή ενός τόσο προηγμένου αεροσκάφους όσο το Rafale, και μάλιστα στις τελευταίες εκδόσεις F3R, σημαίνει πως η Πολεμική Αεροπορία αποκτά ένα στρατηγικής σημασίας όπλο, με δυνατότητες μοναδικές.

Σε λίγους μήνες, το Rafale (“ριπή ανέμου”, στα ελληνικά) θα είναι το νέο μαχητικό της Ελλάδας, με 18 αεροσκάφη να… ντύνονται στα γαλανόλευκα. Από αυτά, τα 12 θα είναι ελαφρώς μεταχειρισμένα, με λίγες ώρες πτήσης, και τα 6 θα είναι καινούργια, και θα προέλθουν από το εργοστάσιο της Dassault απευθείας. Παράλληλα, η έλευσή τους θα θέσει εκτός υπηρεσίας τα 17 γερασμένα – αλλά ακόμα αξιόπιστα – Mirage 2000EGM, τα οποία θα πωληθούν πίσω στην γαλλική εταιρεία.

Έρχονται με όλα τα… καλούδια!

Σύμφωνα με πληροφορίες, πολιτική και στρατιωτική ηγεσία, κατά τις διαπραγματεύσεις με τους Γάλλους για την απόκτηση των Rafale, έκαναν απολύτως σαφές πως τα αεροσκάφη πρέπει να έρθουν στην Ελλάδα υπερπλήρη εσωτερικά (πλήρες το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου) και να φέρουν πάνω τους όλα τα «εργαλεία» που απαιτούνται για να κάνουν τη δουλειά τους.

Η ελληνική πλευρά το τόνισε αυτό γιατί τα προηγούμενα χρόνια, η Χώρα μας αγόραζε αεροσκάφη τα οποία ερχόντουσαν στην Ελλάδα με ελλιπή οπλισμό ή χωρίς ορισμένα βασικά συστήματα. Επισημάνθηκε λοιπόν στους Γάλλους επανειλημμένα, αυτό να μην ξανασυμβεί με την υπόθεση των Rafales.

Η απόφαση για την απόκτηση Rafale ικανοποιεί πάγιες επιχειρησιακές απαιτήσεις της Πολεμικής μας Αεροπορίας για ένα σύγχρονο δικηνητήριο μαχητικό πολλαπλού ρόλου, με μεγάλη ακτίνα δράσης, μεταφοράς οπλικού φορτίου και τελευταίας γενιάς αισθητήρες και ηλεκτρονικά που δίνουν σαφές πλεονέκτημα στην ελληνοτουρκική διαμάχη. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να εκτελεί ταυτόχρονα αποστολές διαφορετικού τύπου, όπως εναέριας υπεροχής, κρούσης, αναγνώρισης κλπ.

Φέρει συνδυασμό πτέρυγας τύπου Δέλτα και πτερυγίων ελιγμών (canards), κάτι που του δίνει εξαιρετική ευελιξία και παράλληλα διατηρεί τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια της πτήσης. Μπορεί δε, να απογειωθεί από μικρούς αεροδιαδρόμους της τάξης των 400 μέτρων, όπως επίσης και από αεροπλανοφόρα. Αυτό καθίσταται δυνατό αλλάζοντας περίπου το 20% των μερών του αεροσκάφους με άλλα, υψηλότερης αντοχής, στο Rafale M.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του Rafale ακολουθούν την πεπατημένη για τα σύγχρονα μαχητικά. Καθοδηγούμενο από ένα σύστημα ελέγχου το οποίο χρησιμοποιεί την τεχνολογία fly-by-wire τριών ψηφιακών διαύλων και ενός αναλογικού, επιτρέπεται στο αεροσκάφος να είναι αεροδυναμικά ασταθές για να πετυχαίνει τη μέγιστη δυνατή ελιξιμότητα. Τα όρια επιταχύνσεων του αεροσκάφους είναι +9g/-3.2g.

To RAFALE ξεχωρίζει: για το ικανότατο ραντάρ του, το κορυφαίο σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου και τον υπέρυθρο αισθητήρα. Στη φωτογραφία ανάλυση των σημείων που βρίσκεται το SPECTRA.

Αν και χωρίς καθαρές βλέψεις να χαρακτηριστεί stealth, το Rafale έχει σχεδιαστεί από απόψεως σχήματος και υλικών κατασκευής ώστε να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ. Τμήμα της σχεδίασης αυτής αποτελεί το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου SPECTRA.

Σε συνέχεια του ηλεκτρονικού του εξοπλισμού, το αεροσκάφος φέρει το ραντάρ RBE2 της Thales, το οποίο είναι ικανό να ιχνηλατεί ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους στον αέρα. Παράλληλα μπορεί να δημιουργεί τρισδιάστατους χάρτες εδάφους για πλοήγηση ή στοχοποίηση σε πραγματικό χρόνο.

Επίσης, εάν απαιτείται από την αποστολή, το Rafale έχει την ικανότητα να ιχνηλατήσει ένα στόχο και να εξαπολύσει πύραυλο αέρος-αέρος χωρίς να χρειαστεί να αποκαλύψει τη θέση του, χάρη στο σύστημα OSF της Thales. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στο αεροσκάφος και λειτουργεί με τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας.

Επίσης, τα Rafale είναι πιστοποιημένα στους AM.39 Exocet, ενώ δεν θα είχαν πρόβλημα να μεταφέρουν τα ASTAC. Φυσικά, τα ελληνικά Rafale θα ήταν “οπλισμένα” από την ώρα μηδέν, καθώς η ΠΑ έχει στο οπλοστάσιό της ικανό αριθμό MICA ER/IR. Η Πολεμική Αεροπορία σκοπεύει να εντάξει το απόθεμα των ΜICA ER/IRΑ σε πρόγραμμα αναβάθμισης των όπλων, με νέα GPS και συστήματα αδρανειακής καθοδήγησης, και σίγουρα, η δυνατότητα του Rafale να φέρει δυο όπλα, με δυο ή και τρεις δεξαμενές, και 4 ή 6 πυραύλους αέρος-αέρος, το κάνουν κορυφαίο μαχητικά στρατηγικής κρούσης. Σε συνδυασμό με τις κορυφαίες δυνατότητες του AESA ραντάρ του, το Rafale θα είναι η τέλεια καταιγίδα για την τουρκική αεράμυνα, είτε αυτή διαθέτει S400 είτε S500.

Εξαιρετικά σημαντικά είναι όμως το γεγονός ότι η Ελλάδα θα παραλάβει και τους εκπληκτικούς Meteor, που δίνουν δυνατότητα πλήγματος σε απίστευτα μεγάλες αποστάσεις, κάνοντας έτσι τα εχθρικά ιπτάμενα radar αλλά και τα KC-135R υποψήφιους για γρήγορη “αποχώρηση” από ένα θερμό Αιγαίο. Αυτό που έχει εντυπωσιάσει είναι η τεράστια ΝΕΖ (No Escape Zone) των 60 χιλιομέτρων, που σημαίνει πως σε περίπτωση που εκτοξευτεί σε μικρότερη απόσταση, ο στόχος δεν έχει δυνατότητα ή ελπίδα διαφυγής.

Όπως αναφέρει το περιοδικό «Πτήση και Διάστημα», η Πολεμική Αεροπορία κάνει και μια δεύτερη έκπληξη (μετά τους Meteor), καθώς προχωρά στην αγορά αριθμού κατευθυνομέων όπλών AASM (Armement Air-Sol Modulaire) HAMMER (Highly Agile Modular Munition Extended Range). Τα AASM είναι κιτ καθοδήγησης “χαζών βομβών” με παράλληλη χρήση προωστικού συστήματος, και μέγιστη εμβέλεια 50 χιλιομέτρων, αν αφεθεί από μεγάλο ύψος. Δεν υπάρχουν πληροφορίες για την έκδοση που θα αγοράσει η Ελλάδα, αν δηλαδή θα είναι αυτόνομης καθοδήγησης με αισθητήρα IR, ή laser guided.

Η εικόνα μιλά από μόνη της…

Για την διαχείριση των συστημάτων του, το Rafale χρησιμοποιεί ένα πλήρως “γυάλινο πιλοτήριο”, με τρις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών (MFDs), ολογραφικό HUD καθώς και πλευρικό χειριστήριο HOTAS.

Για την πρόωσή του το Rafale χρησιμοποιεί δύο στροβιλοπροωθητήρες SCECMA M88-2 με μετάκαυση με συνολική ωθητική δύναμη 150 kN.

Στη Βάση των Rafale Έλληνες πιλότοι και μηχανικοί

Την ευκαιρία να δουν από κοντά και να πάρουν μια πρώτη… γεύση των δυνατοτήτων των γαλλικών μαχητικών Rafale, θα έχουν Έλληνες πιλότοι και μηχανικοί.

Η Πολεμική μας Αεροπορία δίνει το «παρών» στην μεγάλης κλίμακας αεροναυτική άσκηση «VOLFA 2020» που διεξάγεται στη νότια Γαλλία, η οποία ξεκίνησε στις 21 Σεπτεμβρίου και θα ολοκληρωθεί στις 9 Οκτωβρίου.

Στην αεροναυτική άσκηση «VOLFA 2020» συμμετέχουν συνολικά σαράντα αεροσκάφη (μαχητικά, ελικόπτερα και μη επανδρωμένα) από την Ελλάδα, τη Γαλλία, το Βέλγιο και την Ισπανία. Με κοινό σύνθημα «Train as you fight» θα πραγματοποιηθούν τουλάχιστον 20 διαφορετικά σενάρια μάχης ημέρα και νύχτα και θα αφορούν αποστολές αναγνώρισης, αεροπορικής προστασίας και υποστήριξης, αλλά και προσβολής επίγειων στόχων.

Είναι η πρώτη φορά, έπειτα από την ανακοίνωση απόκτησης 18 υπερσύγχρονων γαλλικών μαχητικών Rafale, που οι Έλληνες χειριστές και μηχανικοί θα έχουν τη δυνατότητα να διαπιστώσουν από κοντά τις επιχειρησιακές δυνατότητες του αεροσκάφους, το οποίο θα ενταχθεί τους επόμενους μήνες στη φαρέτρα των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της άσκησης, οι Έλληνες χειριστές των F-16 Block 50, θα επιχειρούν μαζί με μαχητικά Rafale τα οποία προορίζονται για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, μιας και τα μεταχειρισμένα αεροσκάφη που θα αποκτήσουμε από τη Γαλία προέρχονται δυο Γαλλικές Πολεμικές Μοίρες οι οποίες έχουν ως έδρα την 118 Αεροπορική Βάση, στο Mont De Marsan.

Όπως τονίζουν στρατιωτικές πηγές, «είναι μια εικόνα από το άμεσο μέλλον», μιας και σε λίγους μήνες τα γαλλικά γεράκια θα βαφτούν στα γαλανόλευκα και θα επιχειρούν μαζί με τα F-16 πάνω από το Αιγαίο.

Όπως είναι φυσικό, οι Έλληνες ιπτάμενοι και μηχανικοί ρωτούν συνεχώς τους Γάλλους συναδέλφους τους για τις δυνατότητες των Rafale, τα πλεονεκτήματα, τον οπλισμό και οτιδήποτε άλλο τους κεντρίζει το ενδιαφέρον από το υπερσύγχρονο γαλλικό αεροσκάφος. Προφανώς, όλες τις πληροφορίες που θα συλλέξουν, θα τις μεταφέρουν στην ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας, η οποία περιμένει παρατηρήσεις και σχόλια για τη συνύπαρξη Rafale και F-16.

Θα πρέπει να τονίσουμε πως η συμμετοχή της Ελλάδας στην μεγάλη αεροναυτική άσκηση «VOLFA 2020» επιβεβαιώνει για μια ακόμη φορά την πρόθεση Αθήνας και Παρισιού για εμβάθυνση της στρατιωτικής συνεργασίας.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΣΜΟΣ

Φόβοι για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα από την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη

Φόβοι για σημαντικές διαταραχές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα εκφράζονται μετά τη σύγκρουση πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με γέφυρα στη Βαλτιμόρη των ΗΠΑ. Το πλοίο Dali προσέκρουσε σε κολόνα στήριξης της γέφυρας Francis Scott Key τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης, με αποτέλεσμα να καταρρεύσει. Η γέφυρα κάλυπτε την είσοδο στο λιμάνι της Βαλτιμόρης, το πιο πολυσύχναστο λιμάνι των ΗΠΑ για εξαγωγές αυτοκινήτων και το ένατο πιο πολυσύχναστο συνολικά.

Έξι άνθρωποι αγνοούνται και θεωρούνται νεκροί.

Η αμερικανική ακτοφυλακή ανέστειλε την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης και ξεκίνησε αποστολή ανέλκυσης. Το ενδιαφέρον στρέφεται τώρα στην έρευνα για το τι πήγε στραβά, με μια ομάδα εμπειρογνωμόνων για την ασφάλεια των μεταφορών να ελπίζει να επιβιβαστεί στο πλοίο και να ανακτήσει τον καταγραφέα δεδομένων του, σύμφωνα με το BBC.

Aξιωματούχοι δήλωσαν ότι η θαλάσσια κυκλοφορία μέσω του λιμανιού – η οποία πέρυσι ανήλθε σε περισσότερους από 47 εκατομμύρια τόνους ξένου φορτίου – θα ανασταλεί «μέχρι νεωτέρας».

Μιλώντας στο BBC, ο Marco Forgione, γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Εξαγωγών και Διεθνούς Εμπορίου, το οποίο εκπροσωπεί βρετανικές επιχειρήσεις που εμπλέκονται στο διεθνές εμπόριο, δήλωσε ότι η αναστολή θα έχει «σημαντικές επιπτώσεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα».

«Πάνω από 750.000 αυτοκίνητα και οχήματα μεταφέρθηκαν μέσω της Βαλτιμόρης τον περασμένο χρόνο», δήλωσε στην εκπομπή The World Tonight του Radio 4.

«Πρόκειται για μεγάλες αμερικανικές μάρκες και του Ηνωμένου Βασιλείου, της ΕΕ, από τη General Motors και τη Ford έως την Jaguar Land Rover, τη Nissan, τη Fiat και την Audi.

«Επιπρόσθετα, η Βαλτιμόρη είναι σημαντικός εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και αυτό θα προκαλέσει επιπλοκές και στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Περίπου 500.000 τόνοι LNG διακινούνται σε μηνιαία βάση από την Βαλτιμόρη οπότε οι επιπλοκές από αυτό που έχει συμβεί είναι σημαντικές και θα κλιμακωθούν πριν να επανέλθει η κανονική λειτουργία του λιμανιού».

Παράλληλα στο λιμάνι της Βαλτιμόρης εργάζονται 15.000 άτομα, ενώ όσοι επηρεάζονται από τη διακοπή της λειτουργίας του υπολογίζονται σε επιπλέον 140.000.

Μετά την κατάρρευση, η δανέζικη εταιρεία διακίνησης εμπορευμάτων Maersk, φορτίο της οποίας μετέφερε το Dali που έπεσε πάνω στη γέφυρα Francis Scott Key τα ξημερώματα της Τρίτης, ανακοίνωσε ότι «θα αφαιρέσουμε τη Βαλτιμόρη από όλες τις υπηρεσίες μας για το προσεχές διάστημα».

Παράλληλα, εταιρείες που ασχολούνται με το εμπόριο άνθρακα έχουν απευθύνει προειδοποιήσεις για διαταραχή στις εξαγωγές.

Πηγή: Newsbeast.gr

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Αλλάζει η ώρα την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου, πλησιάζει η θερινή | Μία ώρα μπροστά οι δείκτες

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την αλλαγή της ώρας και το πέρασμα στη θερινή ώρα. Αυτό θα γίνει την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου, δηλαδή 31 του μηνός.

Πιο συγκεκριμένα, στις 03:00 τα ξημερώματα οι δείκτες θα γυρίσουν μία ώρα μπροστά, άρα θα χάσουμε μία ώρα… ύπνου. Ωστόσο, θα κερδίσουμε περισσότερες ώρες με το φως του ήλιου.

Σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναφέρει: «Σας υπενθυμίζουμε ότι, την Κυριακή 31 Μαρτίου 2024, λήγει η εφαρμογή του μέτρου της χειμερινής ώρας, σύμφωνα με την Οδηγία 2000/84 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19/01/2001, σχετικά με τις διατάξεις για τη χειμερινή ώρα.

Οι δείκτες των ρολογιών πρέπει να μετακινηθούν μία ώρα μπροστά, δηλαδή από 03:00 π.μ. σε 04:00 π.μ.».

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΚΟΣΜΟΣ

Σεισμός 3,6 Ρίχτερ στην Κέρκυρα

Σεισμική δόνηση σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης 26 Μαρτίου στην Κέρκυρα.

Σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο Αθηνών ο σεισμός ήταν μεγέθους 3,6 Ρίχτερ με επίκεντρο 33 χιλιόμετρα νότια νοτιοδυτικά των Οθωνών. Το εστιακό βάθος υπολογίζεται στα 6 χιλιόμετρα.

Σημειώνεται ότι χθες και σήμερα έχουν προηγηθεί κι άλλοι σεισμοί μικρότερης έντασης.

Πηγή: newsbomb.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en