Connect with us

AUTOMOTO

Πώς θα διαμορφωθούν τα πρόστιμα με τον νέο ΚΟΚ

Δημοσιεύτηκε

στις

Ριζικές αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αναμένεται να φέρει το  υπουργείο Μεταφορών.

Σύμφωνα με το «Έθνος της Κυριακής», ο νέος αναθεωρημένος ΚΟΚ θα περιλαμβάνει ελαφρύτερες διοικητικές κυρώσεις αλλά και αυξομειώσεις στα προβλεπόμενα πρόστιμα, εξαιρουμένων των σοβαρών παραβάσεων για τις οποίες οι οικονομικές ποινές θα αυξηθούν.

Παράλληλα εξετάζεται η απαλοιφή εξοντωτικών κυρώσεων, όπως η διά βίου αφαίρεση της άδειας οδήγησης σε περίπτωση υποτροπής στην ίδια παράβαση, ενώ τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται για κάθε παράβαση θα είναι ενιαία και δεν θα ακολουθούν εισοδηματικά κριτήρια, όπως προβλέπει ο σημερινός ΚΟΚ, παρά το γεγονός ότι εκκρεμεί ακόμα η εφαρμογή της διάταξης.

Περισσότερες λεπτομέρειες στο Έθνος της Κυριακής που κυκλοφορεί

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

AUTOMOTO

Οι Έλληνες οδηγούν στη ΛΕΑ, κρατούν μικρή απόσταση, αλλά δεν προσπερνούν από τα δεξιά

Δημοσιεύτηκε

στις

Η προσπέραση από τα δεξιά, η μικρή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, η άσκηση λεκτικής και όχι μόνο βίας έξω από το αυτοκίνητο, οι βρισιές και τα άσκοπα κορναρίσματα είναι μερικά μόνο στοιχεία που δείχνουν ότι δεν υπάρχει οδηγική παιδεία, ενώ οι οδηγοί έχουν ανάρμοστη συμπεριφορά όταν οδηγούν.

Παραπτώματα τέτοιου είδους συναντάμε σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, αλλά κάποιες από αυτές έχουν τα πρωτεία. Η Ελλάδα για παράδειγμα βρίσκεται στην πρώτη θέση με μέσο όρο 2,5% των οδηγών να εφαρμόζει αγενή συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ενώ την ακολουθεί η Ιταλία με 2,2%.

Τα ποσοστά και των δύο χωρών είναι αυξημένα σε σχέση με το 2017 κατά 0,2%, γεγονός που προβληματίζει έντονα τους αρμοδίους. Τα στοιχεία της έρευνας που πραγματοποίησε η γαλλική εταιρεία IPSOS και αφορούσε δείγμα 12.418 ατόμων ηλικίας 15 ετών και άνω στις αρχές του 2019 σε όλες τις χώρες της Ευρωπαïκής Ένωσης, είναι άκρως αποκαλυπτικά καθώς δείχνουν την τάση των ανθρώπων όταν αυτοί κληθούν να οδηγήσουν.

Σύμφωνα με την έρευνα υποδειγματικοί στην οδήγηση αποδεικνύονται οι Σουηδοί, ενώ καλή συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της οδήγησης δείχνουν οι Σλοβάκοι. Προδιάθεση σε επιθετική ανάρμοστη συμπεριφορά δείχνουν οι Ισπανοί (89%), ακολουθούν οι Ιταλοί (88%) και στο τρίτο σκαλί βρίσκεται η Ελλάδα (87%) μαζί με την Γαλλία.

Οι βρισιές κατά την διάρκεια της οδήγησης είναι όπως αποδεικνύεται ελληνικό φαινόμενο, καθώς η χώρα καταλαμβάνει την πρώτη θέση με τη διάθεση των οδηγών να βρίσκεται στο 71%, ενώ αρκετά πιο πίσω είναι η Γαλλία (69%) και ακολουθούν στην 3η θέση η Ιταλία και η Γερμανία με 65%. Η κόρνα κατά τη διάρκεια της οδήγησης έχει την τιμητική της στην Ισπανία, καθώς το 66% των οδηγών αναφέρει ότι θα την χρησιμοποιήσει, ενώ ακολουθεί πιο πίσω η Ελλάδα με το Βέλγιο με ποσοστό 63%.

Οι προσπεράσεις από τα δεξιά είναι ένα φαινόμενο που δεν το συναντάμε συχνά στην Ελλάδα. Αντίθετα οι Ολλανδοί σε ποσοστό 49% πιθανόν να το κάνουν και ακολουθούν οι Άγγλοι (σε αυτή την περίπτωση η προσπέραση γίνεται από τα αριστερά) και το Βέλγιο με 42%. Η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις με 39%.

Την πρώτη θέση στην οδήγηση με μικρή απόσταση από τον προπορευόμενο την έχει η Ελλάδα με το 51% των οδηγών να έχει προδιάθεση να το κάνει, ενώ πολύ πιο πίσω βρίσκεται η Ιταλία με 37% και η Γερμανία με 36%. Τέλος, έξω από όχημα για να λύσουν τις διαφορές τους έχουν τάση να κατέβουν οι Πολωνοί σε ποσοστό 36%, ενώ τους ακολουθούν οι Ιταλοί με 27% και οι Έλληνες με 22%.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με την έρευνα και την προδιάθεση των οδηγών, οι Γάλλοι είναι αυτοί που σε ποσοστό 91% ξεπερνούν το όριο ταχύτητας, ενώ δεν ανάβουν φλας κατά τη διάρκεια αλλαγής λωρίδας (61%), οι Έλληνες έχουν την συνήθεια να οδηγούν με μεσαία λωρίδα ενός αυτοκινητόδρομου με χαμηλή ταχύτητα (76%), στο Βέλγιο παρά την σήμανση δεν μειώνουν ταχύτητα (69%), ενώ στη χώρα μας το 27% οδηγάει στην Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ).

Το 60% των Ελλήνων και των Ιταλών οδηγών ομολογεί ότι έχει προδιάθεση να μιλήσει στο κινητό τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ενώ οι Πολωνοί είναι περισσότερο του μηνύματος, καθώς το 30% έχει προδιάθεση να στέλνει μηνύματα από το κινητό του κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Τι προβλέπει το σχέδιο της κυβέρνησης για τα τέλη κυκλοφορίας

Δημοσιεύτηκε

στις

Δεν υπάρχει περίπτωση καμία κυβέρνηση να μειώσει τα τέλη κυκλοφορίας στα παλιά αυτοκίνητα, καθώς στην Ευρώπη επικρατεί η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ξεκαθαρίζοντας ότι φέτος δεν θα υπάρξει αλλαγή των τελών κυκλοφορίας.

Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Open, ο υπουργός τόνισε ότι «αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να δώσουμε φορολογικά κίνητρα για να ανανεωθεί ο στόλος των αυτοκινήτων που στην Ελλάδα πλησιάζει τα 15 χρόνια, όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι οκτώ χρόνια.

Θα πρέπει, πρόσθεσε, αυτοκίνητα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, έστω και λίγο μεταχειρισμένα, να μην έχουν τους σημερινούς δασμούς. Όπως είπε, τα κίνητρα αυτά θα δοθούν μέσα στον επόμενο χρόνο.

Αναφερόμενος στο αν θα υπάρξει υποχρέωση για χειμερινά ελαστικά στα αυτοκίνητα, ο κ. Καραμανλής είπε ότι δεν «είπαμε για υποχρεωτικά χειμερινά ελαστικά», τονίζοντας όμως ότι αλυσίδες στα αυτοκίνητα υπάρχουν μόνο στην Ελλάδα. Όπως είπε, πρόθεση είναι να επιβάλλονται τα ελαστικά αυτά, όταν έχουμε ακραία καιρικά φαινόμενα. Και τα επιβατικά αυτοκίνητα που θέλουν να κυκλοφορούν στους πέντε εθνικούς δρόμους όταν υπάρχει πρόβλεψη για ακραία καιρικά φαινόμενα, θα πρέπει να έχουν χιονολάστιχα, είπε ο υπουργός.

 

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Πάνω από 10% η αύξηση στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων το 2019

Δημοσιεύτηκε

στις

Με θετικό πρόσημο έκλεισε το 2019 όσον αφορά τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων. Η αύξηση που παρατηρήθηκε πέρσι σε σχέση με το 2018 ήταν της τάξης του 10,3%, με συνολικά 114.110 πωλήσεις, ενώ μόνο τον Δεκέμβριο πουλήθηκαν 6.598 οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 23,6% σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο.

Άνοδο σημείωσαν την περσινή χρονιά και οι πωλήσεις καινούριων φορτηγών (15,8%) με 8.399 μονάδες, με τον περασμένο μήνα να πωλούνται συνολικά 706 φορτηγά. Μεγάλη άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις των καινούριων λεωφορείων, με την αύξηση να φτάνει σε ποσοστό 38,4% με 364 μονάδες, ενώ αυξημένες ήταν και οι πωλήσεις των δικύκλων με αύξηση 14,5% και 38.230 μονάδες όλο το 2019.

Από το σύνολο των πωλήσεων στα καινούρια αυτοκίνητα το 2019, τα βενζινοκίνητα άγγιξαν το 65,1% του συνόλου των πωλήσεων, με αυτά που είχαν ως κύριο καύσιμο το πετρέλαιο να περιορίζονται στο 26,6%. Αύξηση των πωλήσεων σημείωσαν τα υβριδικά μοντέλα που αγγίζουν πλέον το 5,8%, ενώ στο 0,4% κυμάνθηκαν οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σημαντική αύξηση γνώρισαν και οι πωλήσεις των αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο, καταλαμβάνοντας συνολικά το 1,4% των πωλήσεων.

Σύμφωνα με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, από το σύνολο των αυτοκινήτων, τα οχήματα SUV κατέλαβαν το 48,7% το 2019 από το 39,1% που ήταν το 2018. Από τις κατηγορίες που σημείωσαν μεγάλη αύξηση στα οχήματα ελεύθερου χρόνου (SUV) ήταν η κατηγορία Β και C με ποσοστά 28,5% και 23,9% αντίστοιχα.

Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης τον Νοέμβριο του 2019 πουλήθηκαν 1.175.959 οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 4,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με την Ελλάδα να συνεισφέρει με 7.464 πωλήσεις.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Τέλος χρόνου για τέλη κυκλοφορίας και κατάθεση πινακίδων στην Εφορία

Δημοσιεύτηκε

στις

Τέλος χρόνου για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του 2020 αλλά και για την κατάθεση πινακίδων στην Εφορία από τους φορολογούμενους οι οποίοι δεν επιθυμούν να κυκλοφορούν τα ΙΧ αυτοκίνητά τους καθώς αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στα έξοδα χρήσης και συντήρησης.

Μόνο με την κατάθεση των πινακίδων απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας, το τεκμήριο του αυτοκινήτων, από την υποχρέωση ασφάλισης του οχήματος και από τον τεχνικό έλεγχο. Σε διαφορετική περίπτωση, ακόμα και εάν το Ι.Χ. δεν κινείται, συνεχίζει να επιβαρύνεται με τα παραπάνω.

Οι φορολογούμενοι έχουν προθεσμία έως αύριο Τετάρτη προκειμένου να υποβάλουν στην Εφορία τη δήλωση «ακινησίας» και την κατάθεση των πινακίδων του οχήματός τους.

Νέα παράταση δεν πρόκειται να δοθεί.

Η διαδικασία και τα δικαιολογητικά
Κάθε φορολογούμενος που ενδιαφέρεται να υποβάλει δήλωση «ακινησίας» και να καταθέσει τις πινακίδες του ΙΧ αυτοκινήτου του στη Δ.Ο.Υ. οφείλει να προσκομίσει:

α) την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος

β) τις πινακίδες κυκλοφορίας

γ) φωτοτυπία της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (Ε1) και του αντίστοιχου εκκαθαριστικού του 2019 (του φορολογικού έτους 2018), από όπου πρέπει να αποδεικνύεται ότι ο ίδιος είναι ο κάτοχος του Ι.Χ.

δ) απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας του 2019

ε) υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 στην οποία πρέπει:

– να αναφέρεται ότι η ακινητοποίηση του οχήματος γίνεται σε κλειστό ιδιωτικό χώρο

– να αναγράφονται τα στοιχεία του ιδιοκτήτη του οχήματος

στ) αστυνομική ταυτότητα ή σχετική εξουσιοδότηση σε περίπτωση που ο προσερχόμενος δεν είναι ο ιδιοκτήτης.

Επιπλέον, ο φορολογούμενος θα πρέπει να συμπληρώσει και να υποβάλει δήλωση ακινησίας στην οποία θα αναγράψει τα ακόλουθα στοιχεία:

Επώνυμο ή επωνυμία
Όνομα
Όνομα πατρός
Επάγγελμα
ΑΦΜ
Διεύθυνση κατοικίας
Αριθμό κυκλοφορίας αυτοκινήτου
Είδος και χρήση (ΙΧ, επαγγελματικό κλπ)
Τόπο ακινησίας
Περιφέρεια αστυνομικού τμήματος
Ημερομηνία έναρξης ακινησίας
Λόγους που προκάλεσαν την ακινησία
Οι πινακίδες παραμένουν στην Δ.Ο.Υ. για χρονικό διάστημα 18 μηνών. Μετά από αυτό το χρονικό όριο οι πινακίδες καταστρέφονται.

Πέρσι και τα προηγούμενα δύο χρόνια το υπουργείο Οικονομικών είχε δώσει τη δυνατότητα σε όσους ιδιοκτήτες το επιθυμούσαν να έπαιρναν πίσω τις πινακίδες «με το μήνα» πληρώνοντας αντίστοιχα ένα μέρος των τελών κυκλοφορίας. Για το 2020 όμως δεν έχει νομοθετηθεί τουλάχιστον ακόμα κάτι τέτοιο.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

HOLIDAY-Car-Rental-banner
professional camera ad
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

geotech_banner

Social

Facebook
Twitter



Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ