Quantcast
Connect with us

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

Το ISIS ανέλαβε την ευθύνη για την επίθεση εναντίον αστυνομικών στο Βέλγιο

Το Ισλαμικό Κράτος ανέλαβε την ευθύνη για την χτεσινή επίθεση ενός άντρα με ματσέτα εναντίον δύο αστυνομικών στο Σαρλερουά, στο Βέλγιο, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Amaq που πρόσκειται στο ISIS.

Λίγο νωρίτερα, ο εισαγγελέας του Βελγίου ανακοίνωσε ότι ο άντρας με τη ματσέτα ήταν ένας 33χρονος αλγερινής καταγωγής άντρας, που ήταν γνωστός για αδικήματα στις αρχές, όχι όμως για τρομοκρατική δράση. Οι εισαγγελείς του Βελγίου αναγνώρισαν το δράστη της χθεσινής επίθεσης στο Σαρλερουά ως τον 33χρονο Κ.Β., ο οποίος ζούσε στο Βέλγιο από το 2012 και είχε ποινικό φάκελο.

«Υπάρχουν ενδείξεις ότι η επίθεση αυτή είχε τρομοκρατικά κίνητρα», ανέφερε η ανακοίνωση των εισαγγελέων. «Ήταν γνωστός στην αστυνομία για ποινικά αδικήματα, όχι για τρομοκρατική δράση», τόνισαν.

Ο Αλγερινός που φώναζε «Αλλάχ Άκμπαρ» (Ο θεός είναι μεγάλος) κατά τη διάρκεια της επίθεσης, πυροβολήθηκε από την αστυνομία και υπέκυψε στα τραύματα του.

Δεύτερο περιστατικό με ματσέτα σήμερα στο Βέλγιο

Νωρίτερα σήμερα έγινε γνωστό ότι η βελγική αστυνομία συνέλαβε έναν άντρα με μία ματσέτα στη Λιέγη.

Η σύλληψη αυτή έγινε μία ημέρα μετά την επίθεση που έκανε άντρας οπλισμένος με ματσέτα κατά δύο γυναικών αστυνομικών στο Σαρλερουά, πριν δεχτεί τα θανατηφόρα πυρά, ενός άλλου αστυνομικού.

Σύμφωνα με το VRT, η αστυνομία της Λιέγης δέχτηκε ένα τηλέφωνο σήμερα το πρωί και απέκλεισε την περιοχή, πριν προχωρήσει στη σύλληψη του άντρα.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ύποπτος είναι τουρκικής καταγωγής, δε χρησιμοποίησε τη ματσέτα, ενώ δεν ήταν προηγούμενα γνωστός στην αστυνομία.

Τα μέτρα ασφαλείας στα αστυνομικά τμήματα του Βελγίου έχουν αυξηθεί μετά τη χθεσινή επίθεση στο Σαρλερουά, σύμφωνα με δηλώσεις του πρωθυπουργού Σαρλ Μισέλ.

Click to comment

Απάντηση

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

Κηφισιά | Ξέχασαν αγόρι 4,5 ετών σε σχολικό για έξι ώρες – Δύο συλλήψεις

Δικογραφία για έκθεση ανηλίκου σε κίνδυνο σχηματίστηκε σε βάρος ενός οδηγού σχολικού λεωφορείου, της συνοδού και του ιδιοκτήτη της εταιρείας των οχημάτων που είχε μισθώσει η Περιφέρεια Αττικής, οι οποίοι άφησαν ένα αγοράκι 4,5 ετών για έξι ώρες μέσα στο λεωφορείο.

Ο πατέρας του ανήλικου παιδιού προχώρησε στην υποβολή καταγγελίας για το περιστατικό.

Οπως κατήγγειλε ο πατέρας του, παρέδωσε τον γιο του στο σχολικό, για τη μεταφορά του στο 2ο Νηπιαγωγείο Κηφισιάς. Εκεί, ανακάλυψαν κατά τις μεσημεριανές ώρες ότι το παιδί δεν βρισκόταν στο σχολείο.

Από το νηπιαγωγείο κάλεσαν τους γονείς για να τους ενημερώσουν πως το παιδί δεν είχε δώσει το «παρών». Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το παιδί είχε αποκοιμηθεί στα πίσω καθίσματα, όπου και εντοπίστηκε το μεσημέρι.

Το αγοράκι φέρεται να έμεινε μέσα στο λεωφορείο από τις 8 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι.

Για την υπόθεση συνελήφθη ο οδηγός του σχολικού λεωφορείου όπως και η συνοδηγός.

Continue Reading

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

Έβρο | Συνελήφθησαν 3 διακινητές οι οποίοι προωθούσαν στο εσωτερικό της χώρας, σε δύο διαφορετικές περιπτώσεις, μη νόμιμους μετανάστες

Συνελήφθησαν την Τετάρτη (8-5-2024) σε περιοχές του Έβρου, από αστυνομικούς της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αλεξανδρούπολης, τρεις αλλοδαποί διακινητές, οι οποίοι προωθούσαν στο εσωτερικό της χώρας σε δύο διαφορετικές περιπτώσεις, μη νόμιμους μετανάστες.

Αναλυτικότερα, στην πρώτη περίπτωση, το μεσημέρι σε αγροτική περιοχή του Έβρου, αστυνομικοί του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Σουφλίου συνέλαβαν τους δύο διακινητές, διότι τους εντόπισαν να επιβαίνουν σε Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο και να μεταφέρουν παράνομα στο εσωτερικό της χώρας, έντεκα (11) μη νόμιμους μετανάστες.

Σημειώνεται ότι ο οδηγός – διακινητής, ο οποίος στερείται άδειας ικανότητας οδήγησης, αρχικά δεν συμμορφώθηκε σε σήμα στάσης των αστυνομικών και συνέχισε την πορεία του. Τελικά το όχημα ακινητοποιήθηκε, ενώ οι δύο διακινητές επιχείρησαν να διαφύγουν πεζοί χωρίς να τα καταφέρουν. 

Στη δεύτερη περίπτωση, το απόγευμα ο τρίτος διακινητής οδηγώντας Δ.Χ.Φ. αυτοκίνητο (ρυμουλκό μετά ρυμουλκούμενου), μετέβη στο Συνοριακό Σημείο Διέλευσης Κήπων Έβρου, προκειμένου να πραγματοποιήσει είσοδο στη χώρα.

Κατά τον ενδελεχή έλεγχο που πραγματοποίησαν οι αστυνομικοί του Τμήματος Διαβατηριακού Ελέγχου Κήπων με τη βοήθεια μηχανήματος ανίχνευσης καρδιακών παλμών και τη συνδρομή τελωνιακών υπαλλήλων, διαπίστωσαν ότι ο δράστης είχε αποκρύψει επιμελώς στο ρυμουλκούμενο, μεταξύ των εμπορευμάτων, δεκαοχτώ (18) μη νόμιμους μετανάστες, μεταφέροντάς τους με αυτόν τον τρόπο παράνομα στο εσωτερικό της χώρας.

Κατασχέθηκαν τα ανωτέρω οχήματα και κινητά τηλέφωνα.

Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον αρμόδιο Εισαγγελέα, ενώ την  προανάκριση για τις δύο υποθέσεις ενεργούν τα Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης Σουφλίου και Φερών Αλεξανδρούπολης.

Continue Reading

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

«Αστυνομικοί δεν σηκώνουν τα τηλέφωνα σε καταγγελίες πολιτών»

Προβληματισμός επικρατεί στις ανώτερες τάξεις της ΕΛΑΣ μετά τις καταγγελίες πολιτών ότι αστυνομικοί του τηλεφωνικού κέντρου της Άμεσης Δράσης δεν σηκώνουν τα τηλέφωνα, για να τους εξυπηρετήσουν.

Τη σχετική αποκάλυψη έκανε η εφημερίδα «Τα Νέα», η οποία σημειώνει πως η ηγεσία της ΕΛΑΣ έστειλε έγγραφο με συστάσεις, μετά τις αναφορές πολιτών για περιστατικά βίας, που προσπάθησαν να τα καταγγείλουν, χωρίς αποτέλεσμα.

Μάλιστα, οι αστυνομικοί είτε δεν απαντούσαν στα τηλέφωνα είτε τους άφηναν για αρκετή ώρα στην αναμονή, με τις περισσότερες καταγγελίες να είναι αρκετά πρόσφατες, ειδικότερα μετά τη γυναικοκτονία της Κυριακής Γρίβα, στους Αγίους Αναργύρους.

Γι’ αυτόν τον λόγο, η ηγεσία της ΕΛΑΣ αναγκάστηκε να κάνει σύσταση –την 1η Μαΐου– στους αστυνομικούς, ζητώντας τους το αυτονόητο.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΚΟΣΜΟΣ

Το ISIS ανέλαβε την ευθύνη για την επίθεση που στοίχισε τη ζωή του κυβερνήτη του Αντεν

Ο κυβερνήτης του Άντεν, στρατηγός Τζααφάρ Μοχάμεντ Σάαντ, σκοτώθηκε σήμερα σε επίθεση με παγιδευμένο αυτοκίνητο στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Υεμένης, σύμφωνα με τοπικό αξιωματούχο και αυτόπτες μάρτυρες.

Εκτός από τον κυβερνήτη, στην επίθεση που σημειώθηκε στην κατοικημένη συνοικία Ταουάχι, σκοτώθηκαν και οι σωματοφύλακές του, προσθέτουν οι ίδιες πηγές.

Το Ταουάχι, είναι γνωστό ως προπύργιο των τζιχαντιστών της Αλ Κάιντα, η παρουσία των οποίων είναι όλο και πιο αισθητή σε διάφορες γειτονιές του Άντεν, του οποίου οι αρχές δυσκολεύονται να εγγυηθούν την ασφάλεια.

Ο στρατηγός Σάαντ είχε αναλάβει πρόσφατα τα καθήκοντα του κυβερνήτη του Άντεν. Ήταν στενός συνεργάτης του προέδρου Αμπντ Ράμπο Μανσούρ Χάντι

Η τζιχαντιστική οργάνωση Ισλαμικό Κράτος ανέλαβε την ευθύνη για την έκρηξη νωρίτερα σήμερα που στοίχισε τη ζωή του κυβερνήτη του Αντεν, στρατηγού Τζααφάρ Μοχάμεντ Σάαντ.

Σε ανακοίνωσή της, η οργάνωση αναφέρει ότι πυροδότησε αυτοκίνητο γεμάτο από εκρηκτικά, την ώρα που η αυτοκινητοπομπή του Τζααφάρ Μοχάμεντ Σάαντ διέσχιζε μια δυτική συνοικία του Άντεν.

Σε σύντομη ανακοίνωσή του, την οποία μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Saba, ο αρχηγός των δυνάμεων ασφαλείας στο Αντεν, στρατηγός Μοχάμεντ Μουσάντ ,επιβεβαίωσε το θάνατο του κυβερνήτη και αρκετών από τους σωματοφύλακές του κάνοντας λόγο για επίθεση με παγιδευμένο αυτοκίνητο, χωρίς να διευκρινίσει τον ακριβή αριθμό των θυμάτων.

Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, δύο από τους σωματοφύλακες σκοτώθηκαν στην έκρηξη που προκλήθηκε από τηλεχειριστήριο από απόσταση. Ο τύχη του σοφέρ παραμένει άγνωστη.

Εικόνες που αναρτήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν ένα αυτοκίνητο να φλέγεται, εντελώς κατεστραμμένο.

Η κατάσταση είναι πολύ τεταμένη στο Ταουάχι, προπύργιο των τζιχαντιστών, όπου χθες ξέσπασαν συγκρούσεις μεταξύ μαχητών της Αλ Κάιντα και μελών της στρατιωτικής αστυνομίας, σύμφωνα με τους κατοίκους.

Χθες επίσης, ο πρόεδρος του αρμόδιου δικαστηρίου για υποθέσεις τρομοκρατίας, ο Μόχσεν Μοχάμεντ Αλουάν και τέσσερις από τους σωματοφύλακές του που επέβαιναν σε αυτοκίνητο το οποίο κατευθυνόταν στη συνοικία Αλ-Μανσούρα του Άντεν σκοτώθηκαν από ενόπλους, σύμφωνα με πηγή των υπηρεσιών ασφαλείας.

Η ίδια πηγή είπε ότι αξιωματικός της αστυνομίας, ο συνταγματάρχης Αλί Αχμεντ αλ-Χαντέρ, σκοτώθηκε επίσης στο Άντεν από ενόπλους.

Για τις επιθέσεις αυτές δεν έχει γίνει ανάληψη ευθύνης.

Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, η σύγκρουση στην Υεμένη μεταξύ των πιστών δυνάμεων στον πρόεδρο Αμπντ Ράμπο Μανσούρ Χάντι που υποστηρίζονται από τον υπό το Ριάντ συνασπισμό και των φιλοϊρανών σιιτών ανταρτών Χούτι έχει στοιχίσει τη ζωή σε 5.700 και πλέον ανθρώπους, εκ των οποίων σχεδόν οι μισοί ήταν άμαχοι από τα τέλη Μαρτίου, με την επέμβαση στην χώρα του αραβικού συνασπισμού υπό την Σαουδική Αραβία, γειτονική χώρα της Υεμένης.

Στις 6 Οκτωβρίου, η τζιχαντιστές του ΙΚ, που ανταγωνίζονται με την Αλ Κάιντα στην Υεμένη, ανέλαβαν την ευθύνη για μια αιματηρή επίθεση κατά της προσωρινής έδρας της κυβέρνησης στο Άντεν και θέσεων του αραβικού συνασπισμού.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Singapore Airlines | Τι συνέβη στην πτήση τρόμου

Ο θάνατος ενός άνδρα και ο τραυματισμός δεκάδων άλλων επιβατών εξαιτίας των σφοδρών αναταράξεων που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια πτήσης της Singapore Airlines εχθές το πρωί έχει προκαλέσει διεθνή ανησυχία και προβληματισμό, ειδικά σε ανθρώπους που ταξιδεύουν συχνά με αεροπλάνο.

Οι εικόνες από το διαλυμένο εσωτερικό του αεροσκάφους, καθώς και το γεγονός ότι ένας ταξιδιώτης έχασε τη ζωή του από καρδιακή προσβολή κατά τη διάρκεια του τρομακτικού επεισοδίου αποτελούν υπενθύμιση για την επικινδυνότητα των αναταράξεων, και αρκετά διεθνή ΜΜΕ στρέφονται σε ειδικούς και σε στατιστικά στοιχεία προκειμένου να βρουν απαντήσεις για τα αίτια που μπορεί να προκαλέσουν το φαινόμενο, για τη συχνότητά του ή ακόμη και τη σχέση που μπορεί να έχει με την κλιματική κρίση.

Τι συνέβη στο σκάφος της Singapore Airlines

Ο εφιάλτης για τους επιβάτες της πτήσης SQ321, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Λονδίνο-Σιγκαπούρη, ξεκίνησε περίπου 10 ώρες μετά την αναχώρησή της από το αεροδρόμιο του Χίθροου. Το αεροπλάνο, ένα Boeing 777-300R έπεσε σε κενό αέρος ενώ βρισκόταν εντός του ταϊλανδέζικου εναέριου χώρου και στη συνέχεια αντιμετώπισε ισχυρές αναταράξεις ενώ πετούσε στα 37.000 πόδια πάνω από τη Μιανμάρ, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η αεροπορική εταιρεία.

Ο πιλότος κήρυξε επείγουσα ιατρική ανάγκη και έκανε τις απαιτούμενες ενέργειες για την εκτροπή της πτήσης στην Μπανγκόκ, όπου και προσγειώθηκε το αεροπλάνο λίγη ώρα αργότερα.

Κατά τη διάρκεια της πτήσης τρόμου ο 73χρονος Βρετανός Geoff Kitchen έχασε τη ζωή του από καρδιακή προσβολή, ενώ δεκάδες άλλοι άνθρωποι τραυματίστηκαν. Από αυτούς, έξι άτομα έχουν τραυματιστεί σοβαρά, ενώ άλλα 39 δέχτηκαν ιατρική βοήθεια για ελαφρύτερους τραυματισμούς.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες του BBC, από τους 211 επιβάτες και 18 μέλη του πληρώματος που βρίσκονταν στο Boeing της Singapore Airlines, 143 ταξίδεψαν σήμερα το πρωί στη Σιγκαπούρη. Εβδομήντα-εννέα επιβάτες και έξι μέλη του πληρώματος βρίσκονται ακόμη στην Μπανγκόκ, με κάποιους από αυτούς να παραμένουν στο νοσοκομείο.

Πόσο συχνοί είναι οι τραυματισμοί ή οι θάνατοι κατά τη διάρκεια σφοδρών αναταράξεων

Στις διεθνείς τακτικές πτήσεις, οι θάνατοι που προκαλούνται ως άμεσο αποτέλεσμα των αναταράξεων είναι εξαιρετικά σπάνιοι. Οι πιλότοι είναι συνήθως σε θέση να προειδοποιούν έγκαιρα το πλήρωμα για τους περισσότερους τύπους αναταράξεων ώστε αυτό με τη σειρά του να διασφαλίζει ότι όλοι οι επιβάτες φορούν τις ζώνες τους και τηρούν τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας.

Σύμφωνα με τον Guardian, στα μικρότερα ιδιωτικά αεροπλάνα ή τα επαγγελματικά τζετ, οι σοβαροί τραυματισμοί ή οι θάνατοι είναι πιο συχνοί, με το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ να καταγράφει περισσότερους από 100 τραυματισμούς και δεκάδες θανάτους μέσα σε μόλις μια δεκαετία σε πτήσεις εσωτερικού – αν και τα θανατηφόρα περιστατικά αφορούν κυρίως πτήσεις όπου οι αναταράξεις προκάλεσαν τελικά τη συντριβή των αεροσκαφών.

Στα μεγαλύτερα αεροπλάνα, οι αναταράξεις εγκυμονούν κινδύνους για τραυματισμούς στο κεφάλι ή άλλους τραυματισμούς σε άτομα που μπορεί να εκτιναχθούν από το κάθισμά τους στην καμπίνα, αν δεν φορούν ζώνη, ή να χτυπηθούν από κάποιο αντικείμενο που έχει εκσφενδονιστεί. Όπως είναι φυσικό, οι πιθανότητες τραυματισμού είναι πολύ περισσότερες για το πλήρωμα, τα μέλη του οποίου περνούν μεγάλο μέρος της πτήσης χωρίς να φορούν ζώνη, εξυπηρετώντας τους επιβάτες και παρέχοντάς τους βοήθεια.

Τι είναι οι αναταράξεις και πώς μπορούν τα αεροπλάνα να τις αποφύγουν;

Σε γενικές γραμμές, το φαινόμενο των αναταράξεων προκαλείται από τη συνάντηση αέριων μαζών με διαφορετική θερμοκρασία, πίεση ή ταχύτητα, σε περιοχές όπου συγκρούονται διαφορετικά μοτίβα ανέμου – όπως όταν μια βάρκα πέφτει σε θαλασσοταραχή, αναφέρει η βρετανική εφημερίδα.

Αν και υπάρχουν καιρικές και γεωγραφικές συνθήκες, όπως οι καταιγίδες, οι οροσειρές και η εμφάνιση ορισμένων νεφών, που λειτουργούν ως προάγγελλοι πιθανών αναταράξεων σε πτήσεις, υπάρχουν επίσης και οι λεγόμενες αναταράξεις CAT (clear-air turbulence) που μπορούν να αιφνιδιάσουν τους πιλότους αεροπλάνων, αφού εμφανίζονται τελείως απροειδοποίητα.

Σύμφωνα με τον Stuart Fox, διευθυντή πτήσεων και τεχνικών λειτουργιών της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών Iata, οι μετεωρολογικές προβλέψεις που υποδεικνύουν επικείμενα καιρικά μέτωπα ή την κατεύθυνση του ανέμου πάνω από βουνά μπορούν να καταδείξουν μεγαλύτερες πιθανότητες εμφάνισης «αναταράξεων καθαρού αέρα». Το πρόβλημα, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ότι η ένταση και η διεύθυνση της ροής του αέρα είναι κάτι που αλλάζει γρήγορα, έτσι οι προβλέψεις αυτές έχουν περιορισμένη χρησιμότητα. Τέτοιες ριπές ανέμου μπορούν να βγάλουν αεροπλάνα εκτός πορείας, να προκαλέσουν απότομη απώλεια ύψους ή τον έντονο κλυδωνισμό τους.

Οι πιλότοι μπορούν πλέον να λαμβάνουν καθοδήγηση από αναφορές προπορευόμενων αεροσκαφών. Η Iata φιλοξενεί μια πλατφόρμα που χρησιμοποιείται από διάφορους αερομεταφορείς για την ανταλλαγή δεδομένων, λέει ο Φοξ: «Είναι ένας άμεσος τρόπος ενημέρωσης των πιλότων που μπορεί να περάσουν μέσα από τις ίδιες αναταράξεις».

Παρόλο που περιοχές όπως ο Κόλπος της Βεγγάλης (από την οποία είχε μόλις περάσει το αεροσκάφος της Singapore Airlines πριν το περιστατικό) είναι γνωστές για την εμφάνιση αναταράξεων, οι επιλογές των πιλότων μπορεί να είναι περιορισμένες, λέει ο Marco Chan, πρώην εμπορικός πιλότος και καθηγητής στο Buckinghamshire New University. Σύμφωνα με τον ίδιο, το περιστατικό της Singapore Airlines έλαβε χώρα «εντός της ζώνης διατροπικής σύγκλισης, όπου προκύπτουν εξαιρετικά ισχυρές καταιγίδες. Οι καταιγίδες αυτές εμφανίζονται σε περίοπτη θέση στην οθόνη πλοήγησης των πιλότων – αλλά μπορεί να μην είναι δυνατή η πλήρης παράκαμψη του συμπλέγματος καταιγίδων, καθώς η έκτασή του μπορεί να ξεπερνά κατά πολύ τα 50 ναυτικά μίλια».

Θα μπορούσε η κλιματική κρίση να προκαλέσει τη συχνότερη εμφάνιση αναταράξεων;

Σύμφωνα με μία μελέτη που εκπόνησαν επιστήμονες του Πανεπιστημίου Reading, η απάντηση είναι “ναι”. Οι ειδικοί διαπίστωσαν μέσα από την έρευνά τους ότι οι υψηλότερες θερμοκρασίες, ως αποτέλεσμα της κλιματικής κρίσης, οδηγούν σε σημαντική αύξηση των αναταράξεων στις υπερατλαντικές πτήσεις.

«Τα περιστατικά σοβαρών αναταράξεων αυξήθηκαν κατά 55% μεταξύ 1979 και 2020, όπως διαπίστωσαν, λόγω των αλλαγών στην ταχύτητα του ανέμου σε μεγάλα ύψη», αναφέρει το δημοσίευμα του Guardian.

Ο καθηγητής Paul Williams, ένας εκ των συντακτών της μελέτης, δήλωσε ότι τα στοιχεία δείχνουν πως οι επιδράσεις είναι ήδη πραγματικότητα και ενθάρρυνε την αεροπορική βιομηχανία να επενδύσει σε καλύτερα συστήματα πρόβλεψης και εντοπισμού των αναταράξεων.

protothema.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Ερντογάν: «Ανοίγουμε νέα σελίδα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις»

Την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι οι επαφές με την Ελλάδα διεξάγονται σε πνεύμα καλής γειτονίας και χωρίς την παρέμβαση τρίτων, εξέφρασε απόψε ο Τούρκος πρόεδρος, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, στις δηλώσεις που έκανε μετά το υπουργικό συμβούλιο. Σε μία από τις σπάνιες ήπιες δηλώσεις του Τούρκου προέδρου για την Ελλάδα και τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ανακοίνωσε περιχαρής ότι ανοίγεται μία νέα σελίδα πλέον στις ελληνοτουρκικές σχέσεις.

«Η επίσημη επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού, του κ. Μητσοτάκη στη χώρα μας είναι η τελευταία ένδειξη της βούλησής μας να ανοίξουμε μια νέα σελίδα στις σχέσεις μας. Χαιρόμαστε που οι επαφές μας με την Ελλάδα έχουν αναχθεί σε σχέσεις γειτονίας, χωρίς την παρέμβαση τρίτων», είπε.

Αναγνώρισε ότι δεν είναι δυνατόν να επιλυθούν όλα τα προβλήματα με λίγες συναντήσεις, ότι οι ελληνο-τουρκικές σχέσεις είναι δύσκολες, αλλά υπογράμμισε τη σημασία έστω της αναζήτησης κοινών εδαφών συμβιβασμού.

«Φυσικά, δεν μπορούμε να λύσουμε κάθε πρόβλημα με λίγες συναντήσεις. Αλλά δεν θα αποφύγουμε να αναζητήσουμε έδαφος για συμβιβασμό σε θέματα όπου έχουμε κοινά συμφέροντα. Γνωρίζουμε ότι πρόκειται για μια διαδικασία που απαιτεί υπομονή και αντοχή. Βλέπουμε ότι ο κ. Μητσοτάκης μοιράζεται το ίδιο συναίσθημα με εμάς. Έχοντας επίγνωση των κινδύνων, Θεού θέλοντος θα προχωρήσουμε τη διαδικασία με αποφασιστικότητα».

Παράδειγμα για όλη την περιοχή

Επισημαίνοντας την πρόοδο που έχει σημειωθεί στις ελληνοτουρκικές σχέσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα, ο Ερντογάν δήλωσε ότι «αυτή η πρόοδος θα πρέπει να αποτελέσει παράδειγμα και για άλλες χώρες της περιοχής». Τέλος, διαβεβαίωσε ότι η Τουρκία δεν θα αφήσει κανένα χέρι που της απλώνεται να αιωρείται, υπογραμμίζοντας ότι δεν υπάρχει πρόβλημα που δεν μπορεί να επιλυθεί στη βάση του αμοιβαίου σεβασμού και της κατανόησης.

«Η απόσταση που διανύσαμε με την Ελλάδα σε σύντομο χρονικό διάστημα θα πρέπει να αποτελέσει παράδειγμα για άλλες χώρες της περιοχής μας. Η Τουρκία δεν αφήνει και δεν θα αφήσει κανένα χέρι που της απλώνεται να αιωρείται στον αέρα. Δεν υπάρχει πρόβλημα που δεν μπορεί να επιλυθεί στη βάση του αμοιβαίου σεβασμού και της κατανόησης».

Εθνικό πένθος για τον θάνατο του Ιρανού προέδρου Ραϊσί

Αναφορικά με τον τραγικό θάνατο του Ιρανού προέδρου που έχει συγκλονίσει την Τουρκία και τη διεθνή κοινότητα, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ανακοίνωσε την κήρυξη μονοήμερου εθνικού πένθους στη χώρα, ως ένδειξη συμπαράστασης στον ιρανικό λαό.

Ο Ερντογάν εξέφρασε τη βαθιά του θλίψη για τον θάνατο του «αδελφού» του, όπως τον αποκάλεσε, τονίζοντας τη στενή σχέση που είχαν αναπτύξει. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου, ο Ερντογάν είχε επίσης τηλεφωνική συνομιλία και με τον εκτελούντα χρέη προέδρου του Ιράν, Mohammad Muhbir, προσφέροντας τα συλλυπητήριά του και δηλώνοντας την αμέριστη υποστήριξη της Τουρκίας. Μία κίνηση που δείχνει τη σημασία που αποδίδει η Τουρκία στις διμερείς σχέσεις με το Ιράν.

«Στη συνεδρίαση του υπουργικού μας συμβουλίου, αποφασίσαμε να κηρύξουμε μονοήμερο εθνικό πένθος στη χώρα μας, προκειμένου να μοιραστούμε τον βαθύ πόνο που βιώνει ο ιρανικός λαός.

Λυπήθηκα βαθύτατα από τον θάνατο του αδελφού μου κ. Ιμπραήμ Ρεϊσί, προέδρου της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν και των μελών της συνοδευτικής του αντιπροσωπείας.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του υπουργικού μας συμβουλίου, είχα τηλεφωνική συνομιλία με τον εκτελούντα χρέη προέδρου, κ. Mohammad Muhbir».

Επίδειξη… συνδρομής

Παρά το πένθος πάντως, σε μια εντυπωσιακή επίδειξη των δυνατοτήτων της τουρκικής αμυντικής τεχνολογίας, ο πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν δήλωσε περιχαρής ότι το drone Ακιντζί πραγματοποίησε πτήση διάρκειας 7,5 ωρών για να βρει τα συντρίμμια του μοιραίου ελικοπτέρου.

Ο Ερντογάν επαίνεσε την αντοχή και την αποτελεσματικότητα του Ακιντζί, υπογραμμίζοντας τη στρατηγική… συνδρομή της Τουρκίας απέναντι σε άλλες χώρες.

«Το drone Ακιντζί σάρωνε επί 7,5 ώρες την περιοχή παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες και πραγματοποίησε συνολικά 2100 χιλιόμετρα πτήσης».

Τάξις και Ηθική!

Παράλληλα, απόψε έκανε και μία εντυπωσιακή επίδειξη… ηθικής ο Τούρκος πρόεδρος. Διατυπώνοντας έντονες επικρίσεις για τον διαγωνισμό της Eurovision, χαρακτηρίζοντάς τον έκφυλο, υπεραμύνθηκε της απόφασης της Τουρκίας να μη συμμετέχει σε αυτόν τα τελευταία 12 χρόνια, υποστηρίζοντας ότι αυτή η κίνηση προστάτευσε τη χώρα από το «αίσχος» του διαγωνισμού!

«Ένας από τους πιο τομείς, όπου η παγκόσμια επιβολή είναι πιο εμφανής είναι η πολιτική της σεξουαλικοποίησης. Γίναμε μάρτυρες των σοβαρών διαστάσεων αυτής της κατάστασης στον διαγωνισμό της Eurovision που διοργανώθηκε την περασμένη εβδομάδα. Είναι σαφές ότι οι παράξενοι τύποι που παρουσιάζονται στους νέους αποτελούν τους δούρειους ίππους του κοινωνικού εκφυλισμού.

Κρατώντας την Τουρκία μακριά από αυτό το αίσχος τα τελευταία 10-12 χρόνια, βλέπουμε πόσο σωστή ήταν η απόφαση που πήραμε», δήλωσε ο Ερντογάν αφορίζοντας τις δυτικές επιρροές τις οποίες θεωρεί επιβλαβείς για την τουρκική κοινωνία.

Μιαροί δήμοι

Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν εξέφρασε επίσης την έντονη δυσαρέσκειά του για την απελευθέρωση της κατανάλωσης αλκοόλ σε δήμους που άλλαξαν διοίκηση μετά τις εκλογές της 31ης Μαρτίου. Με αιχμηρά σχόλια, κατηγόρησε τους νέους δημοτικούς άρχοντες ότι προωθούν πολιτικές που απειλούν την οικογενειακή δομή, κατηγορώντας τους για έλλειψη ηθικής ευθύνης.

«Βλέπουμε ότι μια από τις πρώτες ενέργειες κάποιων δήμων που άλλαξαν χέρια με τις εκλογές της 31ης Μαρτίου στη χώρα μας είναι η απελευθέρωση της κατανάλωσης αλκοόλ.

Το καθήκον των δήμων είναι να κρατήσουν τη νεολαία μας μακριά από τη μάστιγα του αλκοόλ και όχι να νοικιάζουν ιδιωτικά αεροπλάνα για να μεταφέρουν δημοσιογράφους σε γιορτές κρασιού. Είμαστε ενάντια σε κάθε είδους πολιτικές που απειλούν τον θεσμό της οικογένειας και την ψυχική και σωματική υγεία του ατόμου. Συνεχίζουμε το έργο μας για την εδραίωση μιας ισχυρής οικογενειακής δομής, κάνοντας αυτό που μας αναλογεί με αίσθημα ευθύνης», ανέφερε.

ethnos.gr

Continue Reading

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Εθνική Γαλλίας: Με Εμπαπέ και όλα τα τα αστέρια στο Euro 2024 – Επιστροφή Καντέ

Με όλα τα τα αστέρια θα συμμετάσχει στο Euro 2024 (14/6-14/7) η Εθνική Γαλλίας. 

Ο Ντινιέ Ντεσάμπ επέλεξα ότι καλύτερο έχει η Γαλλία δηλαδή τους Εμπαπέ, Ντεμπελέ, Κολό Μουανί, Γκριεζμάν, Καμαβινγκά, Τσουαμενί, Μεντί, Κονατέ και Κουντέ ενώ μετά από δύο χρόνια κάλεσε ξανά τον Ενγκολό Καντέ.

Μοναδική σημαντική απουσία είναι αυτή του Λούκας Ερναντές, ο οποίος υπέστη πριν λίγες εβδομάδες ρήξη χιαστού.

Η Γαλλία είναι στον ίδιο όμιλο με Ολλανδία, Αυστρία και Πολωνία. Οι Γάλλοι έχουν κερδίσει το Euro το 1984 και το 2000 και ήταν φιναλίστ το 2016.

Οι κλήσεις της Εθνικής Γαλλίας

Τερματοφύλακες: Αρεολά (Γουέστ Χαμ), Μενιάν (Μίλαν), Σαμπά (Λανς)

Αμυντικοί: Κλος (Μαρσέιγ), Τ. Ερναντές (Μίλαν), Κονατέ (Λίβερπουλ), Κουντέ (Μπαρτσελόνα), Φ. Μεντί (Ρεάλ), Παβάρ (Ίντερ), Σαλιμπά (Άρσεναλ), Ουπαμεκανό (Μπάγερν)
Μέσοι: Καμαβινγκά (Ρεάλ), Φοφανά (Μονακό), Γκριεζμάν (Ατλέτικο), Καντέ (Αλ-Ιτιχάντ), Ραμπιό (Γιουβέντους), Τσουαμενί (Ρεάλ), Ζαΐρ-Εμερί (Παρί)
Επιθετικοί: Μπαρκολά (Παρί), Κομάν (Μπάγερν), Ντεμπελέ (Παρί), Ζιρού (Μίλαν), Κολό Μουανί (Παρί), Εμπαπέ (Παρί), Τουράμ (Ίντερ)

Continue Reading

espa logo

espa_logo_en