Quantcast
Connect with us

ΚΑΒΑΛΑ

Singapore Airlines | Τι συνέβη στην πτήση τρόμου

Ο θάνατος ενός άνδρα και ο τραυματισμός δεκάδων άλλων επιβατών εξαιτίας των σφοδρών αναταράξεων που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια πτήσης της Singapore Airlines εχθές το πρωί έχει προκαλέσει διεθνή ανησυχία και προβληματισμό, ειδικά σε ανθρώπους που ταξιδεύουν συχνά με αεροπλάνο.

Οι εικόνες από το διαλυμένο εσωτερικό του αεροσκάφους, καθώς και το γεγονός ότι ένας ταξιδιώτης έχασε τη ζωή του από καρδιακή προσβολή κατά τη διάρκεια του τρομακτικού επεισοδίου αποτελούν υπενθύμιση για την επικινδυνότητα των αναταράξεων, και αρκετά διεθνή ΜΜΕ στρέφονται σε ειδικούς και σε στατιστικά στοιχεία προκειμένου να βρουν απαντήσεις για τα αίτια που μπορεί να προκαλέσουν το φαινόμενο, για τη συχνότητά του ή ακόμη και τη σχέση που μπορεί να έχει με την κλιματική κρίση.

Τι συνέβη στο σκάφος της Singapore Airlines

Ο εφιάλτης για τους επιβάτες της πτήσης SQ321, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Λονδίνο-Σιγκαπούρη, ξεκίνησε περίπου 10 ώρες μετά την αναχώρησή της από το αεροδρόμιο του Χίθροου. Το αεροπλάνο, ένα Boeing 777-300R έπεσε σε κενό αέρος ενώ βρισκόταν εντός του ταϊλανδέζικου εναέριου χώρου και στη συνέχεια αντιμετώπισε ισχυρές αναταράξεις ενώ πετούσε στα 37.000 πόδια πάνω από τη Μιανμάρ, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η αεροπορική εταιρεία.

Ο πιλότος κήρυξε επείγουσα ιατρική ανάγκη και έκανε τις απαιτούμενες ενέργειες για την εκτροπή της πτήσης στην Μπανγκόκ, όπου και προσγειώθηκε το αεροπλάνο λίγη ώρα αργότερα.

Κατά τη διάρκεια της πτήσης τρόμου ο 73χρονος Βρετανός Geoff Kitchen έχασε τη ζωή του από καρδιακή προσβολή, ενώ δεκάδες άλλοι άνθρωποι τραυματίστηκαν. Από αυτούς, έξι άτομα έχουν τραυματιστεί σοβαρά, ενώ άλλα 39 δέχτηκαν ιατρική βοήθεια για ελαφρύτερους τραυματισμούς.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες του BBC, από τους 211 επιβάτες και 18 μέλη του πληρώματος που βρίσκονταν στο Boeing της Singapore Airlines, 143 ταξίδεψαν σήμερα το πρωί στη Σιγκαπούρη. Εβδομήντα-εννέα επιβάτες και έξι μέλη του πληρώματος βρίσκονται ακόμη στην Μπανγκόκ, με κάποιους από αυτούς να παραμένουν στο νοσοκομείο.

Πόσο συχνοί είναι οι τραυματισμοί ή οι θάνατοι κατά τη διάρκεια σφοδρών αναταράξεων

Στις διεθνείς τακτικές πτήσεις, οι θάνατοι που προκαλούνται ως άμεσο αποτέλεσμα των αναταράξεων είναι εξαιρετικά σπάνιοι. Οι πιλότοι είναι συνήθως σε θέση να προειδοποιούν έγκαιρα το πλήρωμα για τους περισσότερους τύπους αναταράξεων ώστε αυτό με τη σειρά του να διασφαλίζει ότι όλοι οι επιβάτες φορούν τις ζώνες τους και τηρούν τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας.

Σύμφωνα με τον Guardian, στα μικρότερα ιδιωτικά αεροπλάνα ή τα επαγγελματικά τζετ, οι σοβαροί τραυματισμοί ή οι θάνατοι είναι πιο συχνοί, με το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ να καταγράφει περισσότερους από 100 τραυματισμούς και δεκάδες θανάτους μέσα σε μόλις μια δεκαετία σε πτήσεις εσωτερικού – αν και τα θανατηφόρα περιστατικά αφορούν κυρίως πτήσεις όπου οι αναταράξεις προκάλεσαν τελικά τη συντριβή των αεροσκαφών.

Στα μεγαλύτερα αεροπλάνα, οι αναταράξεις εγκυμονούν κινδύνους για τραυματισμούς στο κεφάλι ή άλλους τραυματισμούς σε άτομα που μπορεί να εκτιναχθούν από το κάθισμά τους στην καμπίνα, αν δεν φορούν ζώνη, ή να χτυπηθούν από κάποιο αντικείμενο που έχει εκσφενδονιστεί. Όπως είναι φυσικό, οι πιθανότητες τραυματισμού είναι πολύ περισσότερες για το πλήρωμα, τα μέλη του οποίου περνούν μεγάλο μέρος της πτήσης χωρίς να φορούν ζώνη, εξυπηρετώντας τους επιβάτες και παρέχοντάς τους βοήθεια.

Τι είναι οι αναταράξεις και πώς μπορούν τα αεροπλάνα να τις αποφύγουν;

Σε γενικές γραμμές, το φαινόμενο των αναταράξεων προκαλείται από τη συνάντηση αέριων μαζών με διαφορετική θερμοκρασία, πίεση ή ταχύτητα, σε περιοχές όπου συγκρούονται διαφορετικά μοτίβα ανέμου – όπως όταν μια βάρκα πέφτει σε θαλασσοταραχή, αναφέρει η βρετανική εφημερίδα.

Αν και υπάρχουν καιρικές και γεωγραφικές συνθήκες, όπως οι καταιγίδες, οι οροσειρές και η εμφάνιση ορισμένων νεφών, που λειτουργούν ως προάγγελλοι πιθανών αναταράξεων σε πτήσεις, υπάρχουν επίσης και οι λεγόμενες αναταράξεις CAT (clear-air turbulence) που μπορούν να αιφνιδιάσουν τους πιλότους αεροπλάνων, αφού εμφανίζονται τελείως απροειδοποίητα.

Σύμφωνα με τον Stuart Fox, διευθυντή πτήσεων και τεχνικών λειτουργιών της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών Iata, οι μετεωρολογικές προβλέψεις που υποδεικνύουν επικείμενα καιρικά μέτωπα ή την κατεύθυνση του ανέμου πάνω από βουνά μπορούν να καταδείξουν μεγαλύτερες πιθανότητες εμφάνισης «αναταράξεων καθαρού αέρα». Το πρόβλημα, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ότι η ένταση και η διεύθυνση της ροής του αέρα είναι κάτι που αλλάζει γρήγορα, έτσι οι προβλέψεις αυτές έχουν περιορισμένη χρησιμότητα. Τέτοιες ριπές ανέμου μπορούν να βγάλουν αεροπλάνα εκτός πορείας, να προκαλέσουν απότομη απώλεια ύψους ή τον έντονο κλυδωνισμό τους.

Οι πιλότοι μπορούν πλέον να λαμβάνουν καθοδήγηση από αναφορές προπορευόμενων αεροσκαφών. Η Iata φιλοξενεί μια πλατφόρμα που χρησιμοποιείται από διάφορους αερομεταφορείς για την ανταλλαγή δεδομένων, λέει ο Φοξ: «Είναι ένας άμεσος τρόπος ενημέρωσης των πιλότων που μπορεί να περάσουν μέσα από τις ίδιες αναταράξεις».

Παρόλο που περιοχές όπως ο Κόλπος της Βεγγάλης (από την οποία είχε μόλις περάσει το αεροσκάφος της Singapore Airlines πριν το περιστατικό) είναι γνωστές για την εμφάνιση αναταράξεων, οι επιλογές των πιλότων μπορεί να είναι περιορισμένες, λέει ο Marco Chan, πρώην εμπορικός πιλότος και καθηγητής στο Buckinghamshire New University. Σύμφωνα με τον ίδιο, το περιστατικό της Singapore Airlines έλαβε χώρα «εντός της ζώνης διατροπικής σύγκλισης, όπου προκύπτουν εξαιρετικά ισχυρές καταιγίδες. Οι καταιγίδες αυτές εμφανίζονται σε περίοπτη θέση στην οθόνη πλοήγησης των πιλότων – αλλά μπορεί να μην είναι δυνατή η πλήρης παράκαμψη του συμπλέγματος καταιγίδων, καθώς η έκτασή του μπορεί να ξεπερνά κατά πολύ τα 50 ναυτικά μίλια».

Θα μπορούσε η κλιματική κρίση να προκαλέσει τη συχνότερη εμφάνιση αναταράξεων;

Σύμφωνα με μία μελέτη που εκπόνησαν επιστήμονες του Πανεπιστημίου Reading, η απάντηση είναι “ναι”. Οι ειδικοί διαπίστωσαν μέσα από την έρευνά τους ότι οι υψηλότερες θερμοκρασίες, ως αποτέλεσμα της κλιματικής κρίσης, οδηγούν σε σημαντική αύξηση των αναταράξεων στις υπερατλαντικές πτήσεις.

«Τα περιστατικά σοβαρών αναταράξεων αυξήθηκαν κατά 55% μεταξύ 1979 και 2020, όπως διαπίστωσαν, λόγω των αλλαγών στην ταχύτητα του ανέμου σε μεγάλα ύψη», αναφέρει το δημοσίευμα του Guardian.

Ο καθηγητής Paul Williams, ένας εκ των συντακτών της μελέτης, δήλωσε ότι τα στοιχεία δείχνουν πως οι επιδράσεις είναι ήδη πραγματικότητα και ενθάρρυνε την αεροπορική βιομηχανία να επενδύσει σε καλύτερα συστήματα πρόβλεψης και εντοπισμού των αναταράξεων.

protothema.gr
DNews Widget
Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Απολογισμός της επίσκεψης του κυβερνητικού κλιμακίου στην Καβάλα

Η συνάντηση των τοπικών φορέων με το κυβερνητικό κλιμάκιο πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή και ολοκληρώθηκε αργά το μεσημέρι της ίδιας ημέρας. Αργότερα, το απόγευμα, ακολούθησε μία δεύτερη συνάντηση, αυτή τη φορά κομματικού χαρακτήρα, στον ίδιο χώρο, τη Μεγάλη Λέσχη. Ωστόσο, η συμμετοχή των πολιτών και των τοπικών εκπροσώπων σε αυτή τη δεύτερη φάση ήταν σαφώς περιορισμένη. Την οργανωτική ευθύνη για τη δεύτερη αυτή εκδήλωση είχαν ο κ. Κοντογεώργης και ο κ. Σταύρος Κονταδάκης.

Σε ό,τι αφορά το κύριο σκέλος της ημέρας – τη συνάντηση μεταξύ του κυβερνητικού επιτελείου και των τοπικών φορέων – έχουν ήδη δημοσιοποιηθεί τρία δελτία τύπου. Παρ’ όλα αυτά, κανένα από τα τρία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως πλήρες ή επαρκώς κατατοπιστικό. Όλα εστιάζουν κυρίως σε θετικά στοιχεία, περιλαμβάνοντας υποσχέσεις και διακηρύξεις χωρίς να γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στα προβλήματα που παραμένουν άλυτα ή σε όσα αιτήματα δεν έτυχαν θετικής αντιμετώπισης. Επιλέγουμε, επομένως, να προσεγγίσουμε το θέμα πιο σφαιρικά, τονίζοντας όχι μόνο τα καλά νέα αλλά και τις παραλείψεις, τις ελλείψεις και τις εκκρεμότητες που εξακολουθούν να απασχολούν την τοπική κοινωνία.

Εξαγγελίες Βρούτση – Αθλητισμός

Ο Υπουργός Αθλητισμού κ. Γιάννης Βρούτσης ανακοίνωσε συγκεκριμένες παρεμβάσεις που αφορούν την αναβάθμιση των αθλητικών εγκαταστάσεων στην Καβάλα. Πρώτον, εξήγγειλε χρηματοδότηση για την αντικατάσταση του φθαρμένου ταρτάν στο στάδιο «Ανθή Καραγιάννη». Δεύτερον, ανακοίνωσε την εγκατάσταση ενός σύγχρονου συστήματος χρονομέτρησης στο κολυμβητήριο, ώστε να μπορεί να φιλοξενεί διεθνείς αγώνες. Πρόκειται για έργα σημαντικά που, αν και αναμενόμενα, έχουν βαρύνουσα σημασία για την τοπική αθλητική κοινότητα. Η υλοποίησή τους αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα, με στόχο την ανάδειξη αναδόχων εντός του έτους.

Ακτή Καλαμίτσας – Παράλειψη εκπροσώπησης

Ο Δήμαρχος Καβάλας αναφέρθηκε σε εκκρεμότητες που αφορούν την αξιοποίηση της ακτής Καλαμίτσας, ωστόσο η παρέμβασή του έγινε τη στιγμή που ο εκπρόσωπος του Υπερταμείου είχε ήδη αποχωρήσει. Κατά συνέπεια, τα ζητήματα που τέθηκαν δεν έτυχαν απάντησης ή σχολιασμού, καταδεικνύοντας έλλειμμα στον συντονισμό και την ουσιαστική διαβούλευση.

Φράγμα Μαρμαρά – Θετική εξέλιξη

Στο σκέλος του πρωτογενούς τομέα, ανακοινώθηκε η χρηματοδότηση της ολοκλήρωσης του φράγματος Μαρμαρά. Πρόκειται για ένα έργο στρατηγικής σημασίας για την αγροτική οικονομία της περιοχής, το οποίο μετά από χρόνια στασιμότητας φαίνεται ότι θα πάρει πλέον τον δρόμο της υλοποίησης.

Άρδευση Νέστου – Χωρίς νέα δέσμευση

Αντιθέτως, σε ό,τι αφορά την άρδευση του κάμπου του Νέστου, δεν υπήρξε καμία νεότερη δέσμευση για επιπλέον ποσότητες νερού. Το μόνο που παρουσιάστηκε ήταν ένα πρόσφατο έγγραφο της ΔΕΗ, στο οποίο γίνεται λόγος για 40 εκατομμύρια κυβικά μέτρα – ποσότητα μικρότερη από τις ανάγκες της περιοχής. Οι συζητήσεις περί 70 εκατ. κυβικών παρέμειναν γενικές και αόριστες, χωρίς να τεθούν επίσημα στη σύσκεψη.

Δρόμος Δράμας – Καβάλας

Ο κ. Ταχιάος μίλησε για κατασκευή του δρόμου Δράμας – Καβάλας με τη μέθοδο της «αρθρωτής προσέγγισης», δηλαδή τμηματικά και ανάλογα με τη διαθεσιμότητα χρηματοδότησης. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην ανάγκη επανασχεδιασμού του τμήματος Σταυρός – Αμυγδαλεώνας – Άγιος Σίλας, κάτι που ενδέχεται να επιφέρει περιβαλλοντικές επιπτώσεις λόγω της διέλευσης του δρόμου από δασική περιοχή.

Σιδηροδρομική σύνδεση νέου λιμανιού

Ο κ. Ταχιάος προειδοποίησε ότι το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του νέου λιμανιού βρίσκεται σε κίνδυνο, καλώντας τους τοπικούς φορείς να συμβάλουν στην επίλυση των νομικών εμποδίων – κυρίως από την προσφυγή που έχει καταθέσει η εταιρεία του Βιοτεχνικού Πάρκου.

Κεντρικό Λιμάνι – Κρουαζιέρα

Από πλευράς Υπερταμείου έγινε αναφορά στη μελλοντική μετακίνηση των επαγγελματικών σκαφών στο λιμάνι της Ιχθυόσκαλας, καθώς και στην προοπτική τοποθέτησης νέων πλωτών εξέδρων στο κεντρικό λιμάνι. Αναφέρθηκε επίσης η πρόθεση ιδιωτικοποίησης μέρους του λιμανιού με στόχο την ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Ο στόχος είναι να αναδειχθεί επενδυτής μέχρι το τέλος του 2025, με ορίζοντα έναρξης λειτουργίας ως το 2027.

Παρέμβαση Γιάννη Κελγιώργη – Έμφαση στην αγορά

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας, Γιάννης Κελγιώργης, εξέφρασε την έκπληξή του για την απουσία εκπροσώπου του Υπουργείου Ανάπτυξης από τη συνάντηση, δεδομένου ότι το θέμα της ημερίδας ήταν η ανάπτυξη της περιφέρειας. Κάλεσε μάλιστα τον Υφυπουργό κ. Κοντογεώργη να επισκεφθεί την τοπική αγορά ώστε να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι την ανησυχία των επαγγελματιών και τον μεγάλο αριθμό των κλειστών καταστημάτων στον κεντρικό ιστό της πόλης. Η παρέμβασή του χαρακτηρίστηκε ειλικρινής και ρεαλιστική, προκαλώντας θερμό χειροκρότημα από το ακροατήριο.

Ιδιωτικοποίηση Εγνατίας Οδού

Τέλος, ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να ολοκληρώσει την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού εντός του έτους, ένα θέμα που επηρεάζει άμεσα τη σύνδεση και τη μεταφορική πολιτική της Ανατολικής Μακεδονίας.

DNews Widget
Continue Reading

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Καβάλα: Χρηματοδότηση δύο σημαντικών αθλητικών έργων

Σε συνάντηση με αθλητικούς παράγοντες της πόλης και του νομού Καβάλας, ο Υπουργός Αθλητισμού κ. Γιάννης Βρούτσης ανακοίνωσε την ένταξη δύο σημαντικών έργων στο πρόγραμμα χρηματοδότησης, με στόχο την αναβάθμιση των αθλητικών υποδομών της περιοχής.

Τα δύο έργα που εξήγγειλε:

  1. Εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος χρονομέτρησης στο κλειστό κολυμβητήριο Καβάλας

    • Προϋπολογισμός: 430.000€

    • Το έργο αφορά τον πλήρη εκσυγχρονισμό του κολυμβητηρίου, με την εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος χρονομέτρησης, ενισχύοντας σημαντικά τη δυνατότητα φιλοξενίας επίσημων διοργανώσεων και την υποστήριξη των αθλητών.

  2. Αντικατάσταση ταρτάν στο στάδιο «Ανθή Καραγιάννη»

    • Προϋπολογισμός: 1.000.000€

    • Το έργο αφορά την πλήρη ανακατασκευή του ελαστικού τάπητα στο στίβο του γηπέδου, ώστε να πληροί πλέον τα πρότυπα για αγώνες υψηλού επιπέδου και να προσφέρει ασφαλείς συνθήκες προπόνησης για τους αθλητές της περιοχής.

Χρονοδιάγραμμα Υλοποίησης

Όπως δήλωσε ο κ. Βρούτσης, και τα δύο έργα αναμένεται να έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου μέχρι το τέλος του 2025, ώστε να ξεκινήσει άμεσα η υλοποίησή τους.

Η ανακοίνωση έγινε δεκτή με ιδιαίτερη ικανοποίηση από την τοπική αθλητική κοινότητα, καθώς πρόκειται για έργα που αναβαθμίζουν ουσιαστικά τις υποδομές και ενισχύουν το αθλητικό προφίλ της Καβάλας.

DNews Widget
Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Καβάλα: Οι περιοχές που θα γίνουν εργασίες για το φυσικό αέριο έως τα τέλη Μαΐου

Ο Δήμος Καβάλας ανακοίνωσε τις περιοχές όπου θα πραγματοποιηθούν εργασίες για την εγκατάσταση του δικτύου φυσικού αερίου. Οι εργασίες θα διαρκέσουν από τις 16 έως και τις 31 Μαΐου 2025 και εντάσσονται στο πλαίσιο των προγραμματισμένων έργων της ΕΔΑ για την επέκταση του δικτύου.

Αναλυτικά οι εργασίες περιλαμβάνουν:

Εγκατάσταση Δικτύου

Προβλέπεται εκσκαφή, τοποθέτηση αγωγού, επιχώσεις και ασφαλτική αποκατάσταση στις εξής οδούς:

  • Φαναρίου

  • Λυδίας

  • Τροίας

  • Ίμβρου

  • Φωκίδας

  • Νικοπόλεως

  • Οινόης

  • Ιστρου

  • Ραιδεστού

  • Χάλκης

  • Πατρών

  • Μάνης

  • Καλαμάτας

  • Τριπόλεως

  • Πύργου

  • Κιλκίς

Παροχετευτικοί Αγωγοί

Εκσκαφή, εγκατάσταση και ασφαλτική αποκατάσταση προβλέπεται στις οδούς:

  • Κορίνθου 5

  • Εγνατίας 64

  • Ιωλκού 5

  • Έξαρ 10 και σε κάθε άλλη οδό καθ’ υπόδειξη του ΚΤΕ, με μεσοδιάστημα από 16.05.2025 έως 31.05.2025.

Οι πολίτες παρακαλούνται να είναι προσεκτικοί στις περιοχές όπου εκτελούνται τα έργα, να συμμορφώνονται με τις σχετικές σημάνσεις και τις υποδείξεις του προσωπικού για την ασφάλειά τους και την εύρυθμη πρόοδο των εργασιών.

DNews Widget
Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
blue circle with steel construction
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en