Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πάγωσε ο γόνος στη Λίμνη Βιστωνίδα

Ο χιονιάς και ο παγετός «σκότωσαν» τα νεαρά ψάρια, κυρίως τσιπούρες, που θα μεγάλωναν ως το καλοκαίρι. Χωρίς αποζημίωση οι ψαράδες του συνεταιρισμού παρά την καταστροφή 

Δήμος Μπακιρτζάκης

Χωρίς αποζημίωση θα μείνουν κατά πάσα πιθανότητα οι ψαράδες του συνεταιρισμού στη λιμνοθάλασσα της Βιστωνίδας, όπου συνέβησαν μεγάλες ζημιές εξαιτίας της κακοκαιρίας. Εκπροσωπώντας τον συνεταιρισμό, ο κος Γιώργος Γκίλης εξήγησε στο ράδιο Χρόνος 87.5fm τη ζημιά που υπέστησαν οι αλιείς: «Τις δύο τελευταίες ημέρες με τον καιρό που έκανε στη Θράκη πάθαμε και εμείς ζημιά. Δεν ξέρουμε ακόμα τι έχει γίνει στη λίμνη γιατί δεν έχουμε βγει. Όμως στα χειμαδιά, εκεί όπου έχουμε τα ψάρια τα οποία θα αφήσουμε του χρόνου να μεγαλώσουν για να τα βγάλουμε παραγωγή, δεν έμεινε τίποτα. Είχαμε μηχανήματα που παράγουν οξυγόνο και η γεωθερμία δούλευε. Όμως τα νερά έρχονται και από τη θάλασσα, δεν είναι μόνο αυτά που είναι σταματημένα, έχουμε πόρτες από τις οποίες μπαίνουν και παγωμένα νερά μέσα οπότε κάνουν τη ζημιά και αυτά. Από πάνω έπεφτε το χιόνι και από κάτω ερχόταν το κρύο το νερό και δεν γλίτωναν με τίποτα”.
Η παγωνιά κατά τον κ. Γκίλη εκτιμάται ότι έπληξε περίπου 10 τόνους ψάρια, κυρίως τσιπούρα, όσα δηλαδή θα παράγονταν μέχρι τον Αύγουστο με Σεπτέμβριο, προκειμένου να διατεθούν προς πώληση. Η ζημιά, όπως λέει, “είναι γύρω στις 150.000, αλλά ποτέ με τα ψάρια δεν μπορείς να υπολογίσεις γιατί είναι θέμα τιμής”. 
Το ζήτημα όμως είναι ότι γι’ αυτή τη ζημιά μάλλον δεν θα δοθεί αποζημίωση από τον ΕΛΓΑ, αφού αυτό τουλάχιστον έχει αποδείξει η ιστορία, σύμφωνα με τον κο Γκίλη: «Την περασμένη φορά που πάθαμε ζημιά ήταν το 2006 που είχε παγώσει, δεν είχαμε πάρει αποζημίωση γιατί ο ΕΛΓΑ μας έχει πει ότι το ψάρι δεν μπορεί να αποζημιωθεί. Απλώς γίνεται μια πιστοποίηση ότι πάθαμε κάποια ζημιά»
Παρόλα αυτά, οι αλιείς του συνεταιρισμού θα επιχειρήσουν να ζητήσουν αποζημιώσεις καθώς εκτός από τα νεκρά ψάρια έχουν υποστεί ζημιές και τα δίχτυα τους. Οι ζημιές προκλήθηκαν από τους αργυροπελεκάνους και άλλα πουλιά που επιχείρησαν να φάνε τα νεκρά ψάρια, ενώ τα δίχτυα ήταν απλωμένα. Τα δίχτυα βέβαια μαζεύτηκαν, ωστόσο η ζημιά που προκλήθηκε είναι σημαντική.
Μεταξύ άλλων ο κος Γκίλης περιέγραψε και τις δύσκολες συνθήκες που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ψαράδες της Βιστωνίδας, οι οποίοι ενώ διαχειρίζονται μία λιμνοθάλασσα που θα μπορούσε να τους αποφέρει ικανοποιητικά κέρδη, αυτά δεν τα βλέπουν ποτέ εξαιτίας της γενικότερης οικονομικής και φορολογικής κατάστασης: «Η λιμνοθάλασσα είναι 45.000 στρέμματα μπορεί να ζήσει κόσμο, αλλά έχουν ανεβεί τα πάντα, είναι τα κοστολόγια πλέον τέτοια, είναι οι τιμές που έχουν μηδενιστεί, εκτός από την αθερίνα που κρατάει μια τιμή και λίγο η τσιπούρα, τα κεφάλια έχουν γίνει πάμφθηνα, το ξέρουν οι Κομοτηναίοι και τους ευχαριστούμε γι’ αυτό γιατί  το 70% με 80% της λιανικής πηγαίνει σε αυτούς”.
Ο επόπτης αλιείας από τη Ξάνθη όπως και κτηνίατρος πιστοποίησαν τη ζημιά που προκλήθηκε από την παγωνιά, ενώ ενημερώθηκε ο ΕΛΓΑ και τα ΨΕΑ. “Κάναμε ό,τι μπορούμε και περιμένουμε. Δυστυχώς δεν μπορούμε να ανανεώσουμε το γόνο αλλιώς, δεν μπορούμε να αγοράσουμε γόνο, δεν είμαστε μονάδα. Τουλάχιστον να δούμε τι θα γίνει από πλευράς οικονομικών γιατί είναι πολλά τα λεφτά, ο κάθε συνέταιρος χάνει γύρω στα 3.000 το χρόνο. Δεν ξέρω πως θα κρατήσω τον κόσμο, μόνο με τα κεφάλια δεν βγαίνει μεροκάματο. Είναι απελπιστική η κατάσταση. Οι παλιοί λέγανε άσπρα τα κεφάλια, δηλαδή πάνε στα έξοδα και την τσιπούρα και την αθερίνα την πληρωνόμασταν, όταν χάσεις την τσιπούρα είσαι χαμένος Παλεύεις σε ένα νταλιάνι το οποίο είναι δημόσιο και το έχεις μισθώσει και πληρώνεις 10% επί της παραγωγής, δηλαδή σήμερα που χάσαμε 150.000-200.000 έχασε και το κράτος 20.000 €”, θα πει ο κ. Γκίλης. 
Ο πλήρης απολογισμός της καταστροφής, θα γίνει, όταν οι αλιείς περάσουν και από την Βιστωνίδα, αφού λόγω καιρού δεν έχουν βγει ακόμη να εκτιμήσουν την κατάσταση.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Ψαλιδίζουν» τις αποδοχές των συνταξιούχων

Δύο είναι οι κόφτες στις συντάξεις που προκαλούν πονοκέφαλο, αντιδράσεις, ακόμη και μειώσεις συντάξεων σε χιλιάδες συνταξιούχους, πολλοί εκ των οποίων δεν θα προλάβουν να «γευτούν» αυξήσεις όσο είναι εν ζωή. Πρόκειται για την προσωπική διαφορά στις παλιές συντάξεις αλλά και την Εισφορά Αλληλεγγύης (ΕΑΣ), ένα ιδιότυπο αδικαιολόγητο φορολογικό «χαράτσι» το οποίο αφορά όσους έχουν κύρια σύνταξη ή άθροισμα κύριων συντάξεων μεγαλύτερο των 1.400 ευρώ.

Την ίδια ώρα η προσωπική διαφορά δεν επιτρέπει σε 770.000 συνταξιούχους σήμερα να καρπωθούν και άλλες μελλοντικές αυξήσεις, μέχρι να μηδενίσουν και εκείνοι την προσωπική διαφορά τους, που λειτουργεί περισσότερο ως κόφτης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα σχεδόν ένας στους τρεις συνταξιούχους του ΕΦΚΑ εξακολουθεί να έχει προσωπική διαφορά, καθώς οι αυξήσεις που δόθηκαν έπειτα από πολλά χρόνια, τόσο το 2023, όσο και το 2024, κατάφεραν να μειώσουν, όχι όμως και να μηδενίσουν, τον αριθμό των κύριων συντάξεων που παραμένουν «παγωμένες».

Ετσι χιλιάδες είναι οι παλιοί συνταξιούχοι που δεν θα κατορθώσουν εν ζωή να δουν μια έστω και μικρή αύξηση στη σύνταξή τους λόγω της προσωπικής διαφοράς την οποία επέβαλε ο ΣΥΡΙΖΑ με τον νόμο Κατρούγκαλου.

Ωστόσο, σταδιακά και σε βάθος χρόνου, η προσωπική διαφορά εκτιμάται ότι θα μειωθεί σε έναν μεγάλο αριθμό συνταξιούχων. Κι αυτό γιατί οι δύο αυξήσεις που δόθηκαν για πρώτη φορά έπειτα από 12 χρόνια, κατά 7,75% το 2023 και 3% το 2024, έχουν περιορίσει τον αριθμό των συνταξιούχων με προσωπική διαφορά σε 770.000.

Ο αριθμός των συντάξεων με προσωπική διαφορά μειώθηκε μεταξύ Σεπτεμβρίου 2021 και Φεβρουαρίου 2024 από περίπου 1.230.000 σε 770.000. Πρόκειται για τους συνταξιούχους αυτούς που μετά την εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου (Ν. 4387/2016) και τον επανυπολογισμό των συντάξεών τους απέκτησαν προσωπική διαφορά, ώστε να μην υποστούν απότομη μείωση του βιοτικού τους επιπέδου.

Να σημειωθεί ότι η προσωπική διαφορά εξαλείφεται σταδιακά με την αύξηση των συντάξεων, αλλά και μέσω της εφαρμογής των διατάξεων του Νόμου 4670/2020 για την αύξηση των ποσοστών αναπλήρωσης όσων έχουν ασφαλιστικό βίο μεγαλύτερο των τριάντα ετών.

Υπενθυμίζεται πως η προσωπική διαφορά αφορά τους παλαιούς συνταξιούχους που είχαν ήδη συνταξιοδοτηθεί πριν εφαρμοστεί ο νόμος Κατρούγκαλου (4387/2016).

Βάσει του νόμου, η σύνταξή τους επανυπολογίστηκε και στην πλειοψηφία αυτών βγήκε μικρότερη. Προκειμένου να μην περικοπεί όμως, θεσπίστηκε η προσωπική διαφορά που αποτελεί μέρος της σύνταξης, καταβάλλεται κανονικά, αλλά στερεί από τους συνταξιούχους τις ετήσιες αυξήσεις μέχρι να μηδενιστεί με αυτές.

Ανάχωμα

Στο θέμα της αρχιτεκτονικής της ΕΑΣ που χρηματοδοτεί το Ασφαλιστικό Κεφάλαιο Αλληλεγγύης Γενεών (ΑΚΑΓΕ) και δημιουργήθηκε ως ανάχωμα του ασφαλιστικού συστήματος απέναντι στις πιέσεις της δημογραφικής γήρανσης του πληθυσμού, ο υφυπουργός Εργασίας Πάνος Τσακλόγλου δηλώνει ότι θα πρέπει να γίνει πιο αναλογική, διασφαλίζοντας ότι μετά την καταβολή της εισφοράς το ύψος της σύνταξης δεν θα πέφτει κάτω από το πλαφόν του κλιμακίου επί του οποίου επιβλήθηκε η εισφορά.

«Ωστόσο», σημειώνει, «είναι σημαντικό η όποια προσαρμογή και εξομάλυνση να γίνει με όσο το δυνατό πιο δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο, προκειμένου να μη διαταραχθεί ούτε η δημοσιονομική ισορροπία της χώρας, αλλά ούτε και ο προϋπολογισμός του ΑΚΑΓΕ που αφορά χρήματα που προορίζονται για τη νέα γενιά».

Τα στοιχεία της ΕΝΥΠΕΚΚ δείχνουν ότι το 2024 οι συνταξιούχοι θα χάσουν σχεδόν μισό δισ. ευρώ από την εισφορά υπέρ ΕΑΣ, που παρακρατείται από όλες τις κύριες συντάξεις πάνω από 1.400 ευρώ μεικτά (μείωση 3%-14%). Η εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων που θεσπίστηκε από το 2010 είναι η μόνη μνημονιακή κράτηση που διατηρήθηκε και μετά την εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου.

Το πρόβλημα που δημιουργεί η ΕΑΣ είναι ότι η κράτηση μηδενίζει σε πολλές περιπτώσεις την αύξηση των συντάξεων. Το αρμόδιο υπουργείο Εργασίας έχει δεσμευτεί ότι θα αναμορφώσει αυτό το τελευταίο μνημονιακό μέτρο, χωρίς μέχρι τώρα να έχει προχωρήσει σε κάποια ρύθμιση.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καταργείται το νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος | Πάμε σε μειωμένο μεσημβρινό

Η «επέλαση» των ΑΠΕ, και η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών το μεσημέρι, έχει ως συνέπεια εκείνες τις ώρες η αγορά να μπορεί να προσφέρει φθηνό ρεύμα.

Λύση αμοιβαία επωφελή για τους καταναλωτές και τους παραγωγούς ΑΠΕ επεξεργάζεται το ΥΠΕΝ, με την ένταξη μεσημβρινών ωρών στη ζώνη των μειωμένων χρεώσεων του νυχτερινού τιμολογίου. Έτσι, το νυχτερινό τιμολόγιο θα πάψει να είναι πλέον… νυχτερινό, δίνοντας τη δυνατότητα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις να περιορίσουν το ενεργειακό τους κόστος, και αποτελώντας παράλληλα «αντίδοτο» στις περικοπές ΑΠΕ.

Υπενθυμίζεται ότι, στην υφιστάμενη μορφή του, το νυχτερινό τιμολόγιο έχει χειμερινό και θερινό ωράριο. Το χειμερινό ωράριο εκτείνεται από την 1η Νοεμβρίου έως τις 30 Απριλίου. Για τους καταναλωτές στο διασυνδεδεμένο σύστημα, οι μειωμένες χρεώσεις εφαρμόζονται από τις 02:00 έως τις 08:00 και από τις 15:00 έως τις 17:00.

Το θερινό ωράριο ξεκινά από την 1η Μαΐου και λήγει στις 31 Οκτωβρίου. Για την ίδια κατηγορία καταναλωτών, η ζώνη μειωμένων χρεώσεων είναι ενιαία και εκτείνεται από τις 23:00 έως τις 07:00 το πρωί.

Οι συγκεκριμένες ζώνες υπαγορεύτηκαν από διαφορετικά δεδομένα που ίσχυαν στο παρελθόν, όταν στο μίγμα ηλεκτροπαραγωγής ήταν κυρίαρχες οι θερμοηλεκτρικές μονάδες. Έτσι, για την επιλογή τους ελήφθη υπόψη ότι οι χονδρεμπορικές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας κορυφώνονταν πέριξ του μεσημεριού. Ως συνέπεια, στόχος ήταν να δοθεί κίνητρο να «μεταφερθεί» μέρος της κατανάλωσης κατά κύριο λόγο αργά το βράδυ.

Ωστόσο, το «τοπίο» στο χρηματιστήριο ενέργειας έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Η «επέλαση» των ΑΠΕ, και η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών το μεσημέρι, έχει ως συνέπεια εκείνες τις ώρες η αγορά να κινείται πολύ συχνά από οριακά πάνω από το μηδέν, έως και σε αρνητικές τιμές. Επομένως, αυτές οι χονδρεμπορικές τιμές θα επιτρέψουν στους προμηθευτές να παράσχουν τιμολόγια με ιδιαίτερα χαμηλές χρεώσεις κατά τις μεσημβρινές ώρες.

Την ίδια στιγμή, η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών συχνά υπερβαίνει τη ζήτηση (σε συνδυασμό με τις ενδεχόμενες εξαγωγές). Επομένως, η ενίσχυση της ζήτησης για ηλεκτρική ενέργεια θα μπορούσε να βάλει σε κάποιο βαθμό ανάχωμα στις περικοπές παραγωγής «πράσινης» ενέργειας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΥΠΕΝ ακόμη επεξεργάζεται την προοπτική αλλαγών στο νυχτερινό τιμολόγιο, χωρίς να έχει καταλήξει στις ιδιαίτερες παραμέτρους. Έτσι, δεν έχει ακόμη αποφασιστεί ποιες ώρες του μεσημεριού θα εφαρμόζονται οι μειωμένες χρεώσεις.

Επίσης, δεν έχει καταλήξει αν οι μεσημβρινές ώρες θα προστεθούν στο βραδινό ωράριο που ισχύει αυτή τη στιγμή, ή αν θα αφαιρεθούν πλήρως οι ισχύουσες νυχτερινές ώρες μειωμένων χρεώσεων. Πάντως, η επικρατέστερη εκδοχή είναι να απαλειφθεί η βραδινή ζώνη.

Νυχτερινό τιμολόγιο μπορούν να αποκτήσουν όσοι καταναλωτές έχουν συμβατό μετρητή (διπλής εγγραφής). Για την αλλαγή του ωραρίου μειωμένων χρεώσεων, θα χρειαστεί να γίνει παρέμβαση από τον ΔΕΔΔΗΕ στο σύνολο των υποσταθμών στο δίκτυο διανομής (περίπου 250), ώστε να τροποποιηθούν οι χρόνοι στους οποίους αποστέλλεται ο ηλεκτρικός παλμός που ενεργοποιεί – απενεργοποιεί εναλλάξ την «ωριαία» και τη «νυχτερινή» μέτρηση. Στην πλειονότητα των υποσταθμών, η παρέμβαση θα πρέπει να γίνει επί τόπου από συνεργείο του Διαχειριστή, αν και σε ορισμένους σταθμούς οι αλλαγές μπορούν να γίνουν από απόσταση.

Σε αυτό το πλαίσιο, η αλλαγή του ωραρίου του νυχτερινού τιμολογίου προορίζεται να αποτελέσει μία λύση «γέφυρα», καθώς θα «τρέχει» το roll-out των «έξυπνων» μετρητών. Κάτι που σημαίνει στην πράξη πως θα επιτρέψει σε όποιο νοικοκυριό ή επιχείρηση έχει αναλογικό μετρητή διπλής εγγραφής να αξιοποιήσει από τώρα τα οφέλη στο ενεργειακό κόστος από την υψηλή διείσδυση των ΑΠΕ, πριν αποκτήσει ψηφιακό «ρολόι» και μπορέσει να «περάσει» σε ένα πορτοκαλί τιμολόγιο.

news247

Continue Reading

AUTOMOTO

Έρχεται πρόστιμο έως 30.000 ευρώ σε ιδιοκτήτες αυτοκινήτων | Ποιοι κινδυνεύουν

Εξουθενωτικά είναι τα πρόστιμα που ορίζει το νέο νομοσχέδιο του ΥΠΟΙΚ για όσους συνεχίζουν να κυκλοφορούν τα ΙΧ τους, παρότι έχουν «καταθέσει» πινακίδες.

Μόνο λίγοι δεν είναι οι οδηγοί που στην προσπάθειά τους να απαλλαχθούν από τα οικονομικά βάρη που συνοδεύει την ιδιοκτησία ενός ΙΧ επιλέγουν την «οδό» της ψηφιακής ακινησίας.

Προκειμένου, δηλαδή, να γλιτώσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας, τα έξοδα του ΚΤΕΟ, του ασφαλιστήριου συμβολαίου κ.ο.κ., καταθέτουν ψηφιακά τις πινακίδες των οχημάτων τους, χωρίς να απαιτείται να επισκεπτούν την αρμόδια ΔΟΥ.

Πολλοί, ωστόσο, απ’ όσους έχουν θέσει το όχημά τους σε ακινησία συνεχίζουν να το κυκλοφορούν, γεγονός που δεν έχει περάσει απαρατήρητο από τις αρμόδιες αρχές και συγκεκριμένα από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Ειδικότερα, σε νομοσχέδιο του του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που αναρτήθηκε πριν από λίγες ημέρες σε δημόσια διαβούλευση ορίζεται η… τιμωρία που περιμένει τους παραβάτες.

Όπως αναφέρεται, εάν εντοπιστεί σε κυκλοφορία όχημα για το οποίο υποβλήθηκε δήλωση ακινησίας, είτε εντοπιστεί σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό, το οποίο έχει δηλωθεί, αίρεται η ακινησία και επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ από την ΑΑΔΕ πέραν των Τελών Κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής τους. 

Προβλέπεται δε ότι αν η παράβαση επαναληφθεί εντός πενταετίας, τότε το πρόστιμο τριπλασιάζεται, στα 30.000 ευρώ, αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος για διάστημα 3 ετών.

Σημειώνεται ότι ο έλεγχος διενεργείται κατόπιν έκδοσης εντολής ελέγχου ή κατόπιν ηλεκτρονικών διασταυρώσεων από την ΑΑΔΕ με άντληση στοιχείων από τους παραχωρησιούχους αυτοκινητοδρόμων.

Παράλληλα, για τον έλεγχο θα φροντίζει ειδική εφαρμογή κινητών συσκευών μέσω της οποίας θα σαρώνονται οι πινακίδες. Από τη σάρωση των πινακίδων, θα εντοπίζονται τα ΙΧ που συνεχίζουν να κυκλοφορούν, ενώ έχουν δηλωθεί σε ακινησία.

Άρση ακινησίας

Υπενθυμίζεται ότι όσοι έχουν δηλώσει το όχημά τους σε ακινησία, μπορούν να το κυκλοφορήσουν μόνο εφόσον προχωρήσουν στην άρση ακινησίας, πληρώνοντας τα τέλη κυκλοφορίας μόνο για τους μήνες που κυκλοφορούν το ΙΧ τους.

Για έναν μήνα θα πληρώσουν το ½ των τελών, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 και ούτε καθεξής.

Θυμίζουμε ότι το δικαίωμα άρσης ακινησίας χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους, με τη διαδικασία να γίνεται μέσω της ειδικής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ, myCar, κάνοντας χρήση των κωδικών Taxisnet.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en