Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ερχονται αλλαγές στον ασφαλιστικό κλάδο

«Αν γνωρίζαμε ότι η Εθνική Ασφαλιστική θα πωλούνταν σε αυτό το τίμημα, θα είχαμε ενδιαφερθεί και εμείς». Η φράση αυτή διακινήθηκε από κορυφαία στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς την εβδομάδα που πέρασε, όταν πλέον η πώληση της Εθνικής Ασφαλιστικής στο CVC Capital Partners ήταν γεγονός.

Ομως το τίμημα –που δεν ξεπερνάει τελικά τα 365 εκατ. ευρώ– δεν ήταν ο μοναδικός λόγος για τον οποίο κανένας μεγάλος ασφαλιστικός όμιλος δεν συμμετείχε στη διαδικασία, παρά τις αλλεπάλληλες προσπάθειες των τελευταίων ετών. Οι ερμηνείες ήταν διάφορες: τα συμβόλαια ζωής με τις υψηλές αποδόσεις, τα ζημιογόνα προγράμματα υγείας, ο αριθμός των εργαζομένων. Ολα αυτά συνέκλιναν στην εκτίμηση πως η αφύπνιση του «κοιμώμενου γίγαντα» απαιτούσε κεφάλαια. Ομως αποδείχθηκε ότι αυτά δεν ήταν πολλά. Το εγχείρημα απαιτούσε κυρίως προσπάθεια, την οποία για να καταβάλει κάποιος, θα έπρεπε να βλέπει προοπτικές. Η στασιμότητα της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, εξαιτίας και της έλλειψης πρωτοβουλιών από την πλευρά της πολιτείας για μια ουσιαστική ανάπτυξη του δεύτερου πυλώνα, της ενίσχυσης της ασφαλιστικής συνείδησης για ασφαλίσεις περιουσίας από φυσικές καταστροφές, είχε τελικά κόστος.

Παγιδεύτηκε στην αδράνεια

Οταν ο leader της αγοράς, όπως είναι η Εθνική Ασφαλιστική, βρίσκεται σε παρατεταμένη εσωστρέφεια και η μοναδική συζήτηση που προκαλεί είναι το πόσο χαμηλά θα πέσει η αποτίμησή της, οι επιπτώσεις δεν εξαντλούνται στο γεγονός ότι η εταιρεία μεταβιβάστηκε πολύ πιο κάτω από τη λογιστική αξία της και μόλις πέντε φορές τα κέρδη της. Οι επιπτώσεις διαχέονται σε όλη την αγορά, η οποία παγιδεύτηκε στην αδράνεια και, όπως χαρακτηριστικά παρατήρησε πρόσφατα στην «Κ» εκπρόσωπος μεγάλου πολυεθνικού ασφαλιστικού ομίλου, που παρακολουθούσε εκ του μακρόθεν το «σίριαλ» της πώλησης, η έλλειψη στρατηγικής που χαρακτήριζε τη μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου, λόγω της αβεβαιότητας στο ιδιοκτησιακό της καθεστώς, ήταν κάτι που έδειχνε να είναι βολικό στην αγορά.

Η επόμενη μέρα, όπως όλοι συμφωνούν, δεν θα είναι ίδια και πίσω από το όψιμο ενδιαφέρον κρύβεται ο έντονος προβληματισμός. Ο προβληματισμός έχει να κάνει με το τι θα σημάνει η είσοδος στην ασφάλιση υγείας ενός ισχυρού «παίκτη» με δεσπόζουσα θέση στον χώρο των νοσοκομείων. Η προνομιακή θέση που το επενδυτικό κεφάλαιο CVC αποκτά, ως πάροχος υπηρεσιών υγείας αλλά και ως πάροχος ασφαλιστικών νοσοκομειακών προγραμμάτων, θα δημιουργήσει ισχυρή πίεση στις ασφαλιστικές εταιρείες, που τα τελευταία χρόνια πασχίζουν να συγκρατήσουν το ανεξέλεγκτο κόστος στις ιατρικές υπηρεσίες.

Η αλήθεια, όπως προκύπτει από τον δείκτη των ιδιωτικών υπηρεσιών υγείας που συντάσσει το ΙΟΒΕ και ο οποίος αυξήθηκε πέρυσι σε διψήφιο ποσοστό, είναι ότι μέχρι σήμερα οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν τα έχουν καταφέρει σε αυτό τον τομέα και οι εκπρόσωποι του κλάδου «δείχνουν» πίσω από αυτή την εξέλιξη τα νοσοκομεία και δη το CVC.

Από την άλλη, η δυνατότητα του CVC να προσελκύει μέσω της Εθνικής Ασφαλιστικής πελάτες προγραμμάτων υγείας και παράλληλα να ενισχύει τις εργασίες του στα νοσοκομεία που ελέγχει, μπορεί να λειτουργήσει ως αποτελεσματικό μοντέλο διεύρυνσης των εργασιών τόσο στον τομέα της ασφάλισης όσο και στον τομέα των νοσηλευτηρίων. Το κόστος παροχής υπηρεσιών υγείας, που αποτελεί και το ζητούμενο για τον τελικό καταναλωτή, θα μπορούσε να συγκρατηθεί ή τουλάχιστον να εξορθολογιστεί, εφόσον ο όγκος των εργασιών που το CVC μπορεί να διοχετεύσει μέσα από τη διπλή ιδιότητά του είναι τέτοιος που θα οδηγούσε σε αυξημένους τζίρους και στις δύο δραστηριότητες, επιτρέποντας οικονομίες κλίμακος. Πρόκειται για ένα είδος «καθετοποίησης» των εργασιών, που μπορεί να λειτουργήσει προς όφελος των ασφαλισμένων. Την άποψη αυτή δεν συμμερίζονται όλοι στην ασφαλιστική αγορά, που βλέπουν το CVC να μονοπωλεί την πρωτοκαθεδρία στον κλάδο υγείας, δημιουργώντας δυσκολίες για τις υπόλοιπες ασφαλιστικές εταιρείες στην αγορά.

Παράλληλα με αυτή την αγωνία, πολλοί διατυπώνουν τον προβληματισμό ότι το CVC είναι ένα επενδυτικό κεφάλαιο με μεσοπρόθεσμο επενδυτικό ορίζοντα και αφού εξαντλήσει μια επιθετική στρατηγική αποδόσεων θα αποχωρήσει από την αγορά. Το σενάριο αυτό, αν και δεν μπορεί να αποκλειστεί, δεν είναι το σενάριο της επόμενης μέρας, όταν μάλιστα τα συμφέροντα και τα κεφάλαια που έχει επενδύσει στην ελληνική αγορά ξεπερνούν τα 750 εκατ. ευρώ τα τελευταία τρία χρόνια.

Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι η εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής από το CVC θα λειτουργήσει ως θρυαλλίδα αλλαγών στον κλάδο. Η απόκτηση της μεγαλύτερης ασφαλιστικής εταιρείας με μερίδιο 26% στον κλάδο ζωής και υγείας και οι προοπτικές που υπάρχουν στον κλάδο περιουσίας μπορεί να εξωθήσουν μικρότερους ή μεγαλύτερους «παίκτες» εκτός ανταγωνισμού, πυροδοτώντας τάσεις συγκέντρωσης. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, όπως εξηγούν στελέχη του κλάδου, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα υποχρεωθούν να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική τους και οι αποχωρήσεις θεωρούνται δεδομένες.

Μεγάλες κινήσεις

Το διεθνές περιβάλλον είναι τέτοιο που ευνοεί μεγάλες κινήσεις, καθώς στην ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά υπάρχει ούτως ή άλλως αυξημένη κινητικότητα με αποχωρήσεις και εξαγορές. Εκτός από την πρόσφατη αποχώρηση του γαλλικού ομίλου της AXΑ, που αποεπενδύει από ευρωπαϊκές αγορές, σε συζητήσεις, σύμφωνα με τα διεθνή μέσα, είναι και ο αμερικανικός όμιλος MetLife, που διερευνά την πώληση των δραστηριοτήτων του σε ευρωπαϊκές αγορές, όπως της Πολωνίας και της Ελλάδας. Σε μια ευρύτερη στρατηγική που θέλει τις μεγάλες πολυεθνικές είτε να αποχωρούν είτε να εδραιώνουν τη θέση τους στις αγορές που δραστηριοποιείται εντάσσεται άλλωστε και η πρόσφατη απόφαση της Generali να εξαγοράσει την ΑΧΑ Ασφαλιστική.

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νυχτερινό ρεύμα το μεσημέρι | Τι σχεδιάζει το υπουργείο Ενέργειας

Σενάρια για τη μετατόπιση του νυχτερινού τιμολογίου ηλεκτρικού ρεύματος στις μεσημεριανές ώρες εξετάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για να αντιμετωπίσει το διπλό πρόβλημα των περικοπών πράσινης ενέργειας και μηδενικών και αρνητικών τιμών που εξελίσσεται σε δομικό, καθώς η ζήτηση δεν ακολουθεί την αυξανόμενη διείσδυση των ΑΠΕ.

Ολο και πιο συχνά τις μεσημεριανές ώρες που η παραγωγή των ΑΠΕ κορυφώνεται λόγω της μέγιστης απόδοσης των φωτοβολταϊκών, ο Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) αναγκάζεται να βγάλει εκτός συστήματος μονάδες ΑΠΕ για να ισορροπήσει την παραγωγή με τη ζήτηση και να αποτρέψει φαινόμενα μπλακ άουτ.

Οι νέες ώρες του νυχτερινού τιμολογίου προβλέπεται να μεταφερθούν μεταξύ 11 π.μ. και 4 μ.μ.

Η μετατόπιση της ζήτησης τις ώρες που οι ΑΠΕ δουλεύουν στο φουλ θα περιορίσει την ανάγκη περικοπών πράσινης ενέργειας και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ εξετάζει μάλιστα να τη συνδυάσει με ένα πρόγραμμα επιδοτήσεων αγοράς «έξυπνων» οικιακών συσκευών ώστε να μπορούν οι καταναλωτές να θέτουν τις ενεργοβόρες συσκευές σε λειτουργία από απόσταση, αφού οι νέες ώρες του νυχτερινού τιμολογίου προβλέπεται να μεταφερθούν μεταξύ 11 π.μ. και 4 μ.μ., που είναι εργάσιμες ώρες. Τα μέτρα θα οριστικοποιηθούν σε συνεργασία με τη ΡΑΑΕΥ και τον ΔΕΔΔΗΕ και θα λάβουν τη μορφή νομοθετικής ρύθμισης.

Τα νοικοκυριά καταναλώνουν το 65% περίπου της συνολικής κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και η μετατόπιση μέρους αυτής της κατανάλωσης σε ζώνες που δεν είναι αιχμής, μπορεί να συνεισφέρει στην εξισορρόπηση του φορτίου (προσφοράς – ζήτησης). Παράλληλα, οι καταναλωτές μπορούν να επωφεληθούν από τις χαμηλότερες τιμές που διαμορφώνονται στην αγορά σε ώρες χαμηλής ζήτησης. Στις ανεπτυγμένες αγορές της Ευρώπης η παρέμβαση αυτή των καταναλωτών στη διαχείριση της ζήτησης γίνεται μέσω των «έξυπνων» μετρητών που δίνουν τη δυνατότητα τιμολόγησης ανά ώρα, με τους καταναλωτές να προσαρμόζουν τη χρήση των ηλεκτρικών συσκευών τους σε ώρες χαμηλής ζήτησης και τιμών. Στο ελληνικό δίκτυο δεν έχουν εγκατασταθεί μέχρι σήμερα έξυπνοι μετρητές για τις οικιακές καταναλώσεις καθώς το σχετικό project του ΔΕΔΔΗΕ σέρνεται πάνω από μία δεκαετία.

Εν αναμονή των έξυπνων μετρητών, οι… ταπεινοί νυχτερινοί μετρητές με τη δυνατότητα της διζωνικής χρέωσης (ημερήσιας και νυχτερινής) καλούνται να συνδράμουν στην αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων του δικτύου που συνδέονται με την υψηλή παραγωγή των ΑΠΕ τις μεσημεριανές ώρες και τη χαμηλή κατανάλωση. Το ΥΠΕΝ εξετάζει σενάρια μετατόπισης των ζωνών νυχτερινού τιμολογίου που καθιερώθηκαν στο παρελθόν όταν στο μείγμα ηλεκτροπαραγωγής κυριαρχούσαν οι θερμικές μονάδες και οι χονδρεμπορικές τιμές ρεύματος κορυφώνονταν τις μεσημεριανές ώρες.

Νυχτερινό ρεύμα το μεσημέρι – Τι σχεδιάζει το υπουργείο Ενέργειας-1
Η μετατόπιση της ζήτησης για ρεύμα τις ώρες που οι ΑΠΕ δουλεύουν στο φουλ θα περιορίσει την ανάγκη περικοπών πράσινης ενέργειας. Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξετάζει να συνδυάσει την αλλαγή με ένα πρόγραμμα επιδοτήσεων αγοράς «έξυπνων» οικιακών συσκευών, ώστε να μπορούν οι καταναλωτές να θέτουν τις ενεργοβόρες συσκευές σε λειτουργία από απόσταση. [SHUTTERSTOCK]

Σήμερα τις μεσημεριανές ώρες με την κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών και τη ζήτηση καθηλωμένη οι τιμές στη χονδρεμπορική αγορά αγγίζουν τα χαμηλότερα επίπεδα και για κάποιες ώρες μηδενίζονται ενώ γυρίζουν και σε αρνητικό πρόσημο.

Η μετατόπιση της φθηνής τιμολόγησης μέσω του νυχτερινού σήμερα τιμολογίου σε μεσημεριανές ώρες θα μετατοπίσει αντίστοιχα και τη ζήτηση και θα επιφέρει κάποιες διορθώσεις στο ισοζύγιο προσφοράς – ζήτησης, χαμηλότερου κόστους για το ηλεκτρικό σύστημα από την αποσύνδεση της παραγωγής ΑΠΕ. Το νυχτερινό τιμολόγιο στην υφιστάμενη εφαρμογή του έχει χειμερινό και θερινό ωράριο. Το χειμερινό ισχύει το διάστημα από την 1η Νοεμβρίου έως τις 30 Απριλίου και για τις ώρες 02.00 με 08.00 και 15.00 με 17.00. Το θερινό ισχύει από την 1η Μαΐου έως τις 31 Οκτωβρίου και αφορά τις ώρες 11 το βράδυ με 7 το πρωί.

Οι «νυχτερινοί» μετρητές σε συνδυασμό με οικιακές συσκευές οι οποίες υποστηρίζονται από εφαρμογή WiFi ή τεχνολογία ΚΝΧ παρέχουν διαχείριση και εξοικονόμηση ενέργειας όπως ακριβώς και οι «έξυπνοι» μετρητές και το ΥΠΕΝ επεξεργάζεται επιδοτούμενο πρόγραμμα για την αγορά «έξυπνων» οικιακών συσκευών. Σύμφωνα με μελέτη που παρουσίασε πρόσφατα σε ενεργειακό συνέδριο ο κ. Φώτης Ζαχαρόπουλος, μέλος του Δ.Σ. του Διαχειριστή των ΑΠΕ (ΔΑΠΕΕΠ), εάν οι περίπου 400.000 νυχτερινοί μετρητές μεταφέρουν το 5% της κατανάλωσής τους μακριά από τη ζώνη αιχμής, θα καλύψουν περίπου το ένα τρίτο των αναγκών για αποθήκευση ενέργειας, για διάστημα δύο ωρών. Η πλευρά της κατανάλωσης δηλαδή θα λειτουργήσει ως μια μπαταρία που μπορεί να αποθηκεύσει για δύο ώρες ενέργεια 300 MW που ισοδυναμεί με την ισχύ μιας θερμικής μονάδας, περιορίζοντας αντίστοιχα τις περικοπές πράσινης ενέργειας.

Το πρόβλημα με τις περικοπές ενέργειας αρχίζει να παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις με την αυξανόμενη διείσδυση των ΑΠΕ και το ΥΠΕΝ προσανατολίζεται να ανοίξει τον δρόμο για την υλοποίηση έργων αποθήκευσης που έχουν πάρει από τη ΡΑΑΕΥ άδεια και μπορούν να προχωρήσουν χωρίς επενδυτική και λειτουργική ενίσχυση, παρέχοντας όρους σύνδεσης με χρονική προτεραιότητα.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Με ρυθμό χελώνας υποχωρούν οι τιμές των καυσίμων

Με ρυθμό χελώνας υποχωρούν οι τιμές των καυσίμων, παρά το γεγονός ότι οι διεθνείς τιμές του Brent έχουν βρεθεί στα χαμηλά των τελευταίων 2 μηνών. Οι παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι ίσως τις επόμενες ημέρες συνεχιστεί αυτή η μικρή αποκλιμάκωση των τιμών οι οποίες ωστόσο διατηρούνται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, με βάση τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά.

Η μείωση για βενζίνη και diesel κίνησης είναι της τάξεως των 7 λεπτών το λίτρο τις τελευταίες 30 ημέρες, κυρίως στην Αττική αφού στην Περιφέρεια η αποκλιμάκωση γίνεται με πιο αργούς ρυθμούς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει το υπουργείο Ανάπτυξης μέσω του Παρατηρητηρίου Τιμών, οι μέσες τιμές της αμόλυβδης βενζίνης και του diesel κίνησης έχουν καταγράψει μείωση τις τελευταίες ημέρες. Συγκεκριμένα την Κυριακή 12 Μαΐου, η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης ήταν 1,954 ευρώ ανά λίτρο, σε σύγκριση με τα 1,983 ευρώ που ήταν και τα υψηλά των τελευταίων 30 ημερών, μείωση της τάξης των 2,9 λεπτών ανά λίτρο. Ταυτόχρονα, η τιμή του diesel κίνησης μειώθηκε από 1,698 ευρώ σε 1,662 ευρώ ανά λίτρο, περίπου 3,6 λεπτά ανά λίτρο.

Πιο γρήγορη η αποκλιμάκωση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Στα μεγάλα αστικά κέντρα, και κυρίως σε Αττική και Θεσσαλονίκη, οι μέσες τιμές είναι αισθητά χαμηλότερες. Συγκεκριμένα στην Αττική η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι στα 1,916 ευρώ και στην Θεσσαλονίκη 1,913 ευρώ. Για το diesel κίνησης αντίστοιχα οι τιμές διαμορφώνονται σε 1,623 ευρώ και 1,627 ευρώ το λίτρο.

Η μείωση αυτή αποτυπώνεται και στον αριθμό των περιοχών όπου οι τιμές παραμένουν υψηλές. Μόνο σε 8 περιοχές της χώρας, η μέση τιμή της βενζίνης υπερβαίνει τα 2 ευρώ το λίτρο, σε αντίθεση με τις περίπου 21 περιοχές πριν από περίπου 10 ημέρες.

Οι τιμές του πετρελαίου επίσης υποχώρησαν την περασμένη εβδομάδα σε χαμηλά 2μηνου. Η τιμή του Brent διαμορφώθηκε λίγο πάνω από τα 82 δολάρια το βαρέλι, ενώ στο Cushing τα αποθέματα αργού αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 1 εκατομμύριο βαρέλια. Χθες, οι τιμές παρουσίασαν μία μικρή ανάκαμψη, ξεπερνώντας τα 83 δολάρια το βαρέλι. Ωστόσο, απέχουν πολύ από τα επίπεδα του Απριλίου, καθώς ξεπέρασαν και τα 92 δολάρια.

Η αγορά πετρελαίου διεθνώς πάντως, αναζητεί κατεύθυνση και οι απόψεις των αναλυτών είναι μάλλον διφορούμενες.

Οι αγορές κινούνται ξανά στο ρυθμό της Κίνας

Όπως δήλωσε η ανεξάρτητη αναλύτρια Τίνα Τενγκ με έδρα το Όκλαντ, «οι αγορές πετρελαίου απομακρύνθηκαν από τον αντίκτυπο των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή και επικεντρώθηκαν ξανά στις παγκόσμιες οικονομικές προοπτικές»

Ο δείκτης τιμών παραγωγού (PPI) της Κίνας συρρίκνωσε τον Απρίλιο, υποδεικνύοντας χαμηλή ζήτηση από τις επιχειρήσεις, σύμφωνα με την ίδια, προσθέτοντας ότι τα πρόσφατα οικονομικά στοιχεία των ΗΠΑ υποδεικνύουν επίσης επιβράδυνση.

Και οι δύο δείκτες αναφοράς μειώθηκαν περίπου κατά 1 δολάριο την Παρασκευή, καθώς οι αξιωματούχοι της Fed συζητούσαν για τα επιτόκια των ΗΠΑ με στόχο να επαναφέρουν τον πληθωρισμό στο 2%, αντισταθμίζοντας τα κέρδη από τη σύγκρουση Ισραήλ-Γάζας την προηγούμενη εβδομάδα.

Οι αναλυτές προβλέπουν ότι η Κεντρική Τράπεζα των ΗΠΑ θα διατηρήσει τα επιτόκια στα σημερινά επίπεδα για μεγάλο χρονικό διάστημα, υποστηρίζοντας έτσι το δολάριο. Ένα ισχυρότερο δολάριο καθιστά το πετρέλαιο πιο ακριβό για τους επενδυτές που κατέχουν άλλα νομίσματα.

Επιπλέον, η αδύναμη ζήτηση οδήγησε σε μείωση των τιμών του πετρελαίου. Οι αναλυτές της ANZ ανέφεραν ότι τα αποθέματα βενζίνης και αποσταγμάτων στις ΗΠΑ αυξήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα πριν από την αμερικανική οδηγική περίοδο.

Συνολικά, τα διυλιστήρια παγκοσμίως αντιμετωπίζουν πίεση λόγω της πτώσης των κερδών για το ντίζελ, με νέα διυλιστήρια να αυξάνουν τις προμήθειες και τον αργό καιρό στο βόρειο ημισφαίριο και την αργή οικονομική δραστηριότητα να περιορίζουν τη ζήτηση.

Παρόλα αυτά, η αγορά παραμένει υποστηριζόμενη από τις προσδοκίες για επέκταση των περικοπών προσφοράς από τον Οργανισμό Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών και τους συμμάχους τους, γνωστούς ως ΟΠΕΚ+.

imerisia.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Ακρίβεια: Aυτά είναι τα τρόφιμα που οδηγούν την κούρσα των αυξήσεων

Φρούτα αναψυκτικά και λάδι αποτελούν τις κατηγορίες των τροφίμων που αναδεικνύονται «πρωταθλητές» των ανατιμήσεων Στο ύψος του παρέμεινε ο πληθωρισμός τον Απρίλιο στο 3,1% από 3,2% τον Μάρτιο με τα τρόφιμα να οδηγούν για άλλο ένα μήνα το ράλι των αυξήσεων με ταχύτητα 5,4% από 5,3% τον Μάρτιο.

Πρωταγωνιστής της ακρίβειας παρέμεινε το ελαιόλαδο με αυξήσεις που φτάνουν το 63,7%.

Ελαιόλαδο από.. χρυσάφι – Αυξήθηκε 64%

Οι Έλληνες καταναλωτές συνεχίζουν να αγοράζουν λάδι… από χρυσό, παρ’ ότι οι παραγωγοί έχουν μειώσει τις τιμές λόγω της χαμηλής ζήτησης του προϊόντος. Ωστόσο αυτές οι μειώσεις δεν φτάνουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ και στους καταναλωτές.
Παράγοντες της αγοράς δίνουν τις δικές τους εξηγήσεις για την κατάσταση που επικρατεί ενώ κάνουν λόγο και για τη μείωση που έχει καταγραφεί στη ζήτηση. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Ελαιοπαραγωγών, Μανώλης Γιαννούλης: «Έχουμε μια πτωτική πορεία σε επίπεδο παραγωγού, της τάξεως σχεδόν ενάμιση ευρώ. Η ζήτηση είναι μειωμένη. Είναι αυτό το φαινόμενο του τελευταίου έτους που έχουμε μια ζήτηση η οποία έχει μειωθεί σχεδόν 50%».

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του Προέδρου του Αγροτικού Συνεταιρισμού Νέων Φλογητών, Παύλου Γιαλαγκολίδη: «Πωλείται σε αργούς ρυθμούς το λάδι λόγω της υψηλής τιμής του. Παλιά κάθε οικογένεια αγόραζε τενεκέδες για το σπίτι, όταν είχε 2 με  3 ευρώ. Τώρα που έχει κοντά στα 10 ευρώ δεν μπορεί να δώσει 100 με 200 ευρώ να αγοράσει ένα τενεκέ, θα δώσει 10 με 20 ευρώ να πάρει ένα-δυο λίτρα».

Για τις διαφορές που παρατηρούνται στις τιμές των παραγωγών με τις τιμές που αγοράζουν οι καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ μίλησε ο Πρόεδρος των Ελαιοπαραγωγών Καλυβιών Χαλκιδικής, Θανάσης Χαλάτσης: «Τα τελευταία μηνύματα που υπάρχουν στην τιμή του ελαιολάδου δείχνουν μια μικρή πτώση. Εν αντιθέσει όμως βλέπουμε το ελαιόλαδο στην αγορά η τιμή του αυξάνεται. Μας έχει ζητηθεί η τιμή γύρω στα 8, 8μιση ευρώ, ενώ στο σούπερ μάρκετ έχω δει λάδι από την εταιρεία που θα πήγαινε το δικό μου 15 ευρώ».

Στα «ύψη» φρούτα, ψάρια, αναψυκτικά

Δεν είναι όμως μόνο το ελαιόλαδο που παρουσιάζει αύξηση τη τιμή του. Τα φρούτα αυξήθηκαν σε ετήσια βάση τον Απρίλιο 11,6%, τα αναψυκτικά και οι χυμοί 12,5%, ενώ τον περασμένο μήνα, λόγω και της νηστείας της Σαρακοστής, αυξήθηκαν σημαντικά και οι τιμές στα νωπά ψάρια 10,6%, σύμφωνα με το OPEN.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και το στοιχείο πως οι τιμές στο αρνί και το κατσίκι, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν λόγω Πάσχα στα τέλη Απριλίου αρχές Μεγάλης Εβδομάδας, αυξήθηκαν 6,2% μέσα σε ένα μόνο μήνα, από τον Μάρτιο στον Απρίλιο.

ethnos.gr

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en