Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Επιστολή ΓΣΕΒΕΕ σχετικά με το υπό διαβούλευση ΠΔ | «Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γης».

Επιστολή προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Γ. Σταθάκη και τον Αναπληρωτή Υπουργό κ. Σ. Φάμελλο, απέστειλε η ΓΣΕΒΕΕ με τις παρατηρήσεις της Συνομοσπονδίας επί του υπό διαβούλευση Προεδρικού Διατάγματος: «Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γης».

Στην επιστολή της η ΓΣΕΒΕΕ αναφέρει:

Με το υπό διαβούλευση ΠΔ επιχειρείται η αναμόρφωση και ο εκσυγχρονισμός του από το 1987 Προεδρικού Διατάγματος για τις χρήσεις γης.  Είναι προφανές ότι η επικαιροποίηση αυτή είναι απαραίτητη δεδομένου ότι οι χρήσεις γης δεν έχουν αναθεωρηθεί εδώ και 30 χρόνια. Είναι επίσης κοινός τόπος ότι για τις όποιες αλλαγές προκύψουν θα πρέπει να προηγηθεί εξαντλητική διαβούλευση με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς και να ληφθεί υπόψη η σημερινή δύσκολη οικονομική πραγματικότητα. Κατ’ επαγωγή οι νέες χρήσης γης θα πρέπει να διαμορφώνουν ένα φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον που θα ενθαρρύνει  την προσέλκυση επενδύσεων που είναι απαραίτητες για την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να παρέχεται και ασφάλεια δικαίου στην επιχειρηματική κοινότητα. Με άλλα λόγια θα πρέπει να είναι σαφές  για έναν επενδυτή το τι επιχείρηση μπορεί να ανοίξει και που και παράλληλα θα πρέπει να παρέχεται προστασία σε αυτή την επένδυση (νέα ή υφιστάμενη) ώστε να μην απαξιώνεται από ενδεχόμενη αλλαγή στις χρήσεις γης.

Στο πλαίσιο αυτό θεωρούμε ότι θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο και αποκαλυπτικό εάν υπήρχε μια χαρτογράφηση των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο σύνολο της χώρας πριν από την οποιαδήποτε νομοθετική πρωτοβουλία.

 

Όσον αφορά το υπό διαβούλευση ΠΔ έχουμε τις εξής αρχικές παρατηρήσεις:

  • Ο όρος αποκλειστική κατοικία είναι αρκετά περιοριστικός και ίσως θα έπρεπε να μην υφίσταται ως κατηγορία (άρθρο 2).
  • Στην αμιγή κατοικία (άρθρο 3) να επιτρέπονται φούρνοι έως 200 τμ. συνολικής επιφάνειας δόμησης. Τα 100 τμ. είναι πολύ μικρό μέγεθος για την λειτουργικότητα του χώρου καθώς ενέχει τον κίνδυνο δημιουργίας μόνο εγκαταστάσεων περάτωσης έψησης.
  • Επίσης στην αμιγούς κατοικία να επιτρέπονται ιδιωτικά γραφεία ελεύθερων επαγγελματιών, άσκηση επαγγέλματος μηχανικού, δικηγόρου, λογιστή, υδραυλικού, ηλεκτρολόγου. Όπως επίσης και για τα καταστήματα παροχής προσωπικών υπηρεσιών τα κομμωτήρια – κουρεία και τα ζαχαροπλαστεία. Αντίστοιχα αυτές οι δραστηριότητες θα πρέπει να ενταχτούν και στο άρθρο 5.
  • Στην γενική κατοικία (άρθρο 4) τα μεγέθη των αναψυκτηρίων (100τμ/οικόπεδο), και των εστιατορίων (250τμ/οικόπεδο), είναι υπερβολικά μικρά, λαμβάνοντας υπόψη ότι πρόκειται για συνολική δόμηση (δηλαδή μαζί με βοηθητικούς χώρους, αποθήκες, wc, wc ΑΜΕΑ, θέσεις στάθμευσης κλπ). Τίθενται το εύλογο ερώτημα γιατί δημιουργείται αυτός ο περιορισμός. Κατά συνέπεια θεωρούμε ότι δεν θα πρέπει να υφίσταται κανένας περιορισμός τετραγωνικών μέτρων. Το ίδιο προτείνουμε  και για το άρθρο 17 όπου προβλέπεται για καταστήματα (100τμ/οικοπεδο), για αναψυκτήρια (50τμ/οικοπεδο) και για εστιατόρια (200τμ/οικοπεδο). Θα πρέπει και εδώ να μην υφίσταται περιορισμός τετραγωνικών μέτρων.
  • Στον παρόν ΠΔ Επαναφέρεται ο όρος “Πρατήρια Υγρών Καυσίμων, Υγραερίου και Φυσικού Αερίου”, ενώ με την παρ. 7 του άρθρου 114 του Ν. 4070/2012 (ΦΕΚ 82Α) όπως αυτή τροποποιήθηκε με το άρθρο 10 του Ν.4439/2016 (ΦΕΚ 222Α), έχει εισαχθεί στην κείμενη νομοθεσία ο όρος “Πρατήρια Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας. Ο όρος αυτός περιλαμβάνει τα αμιγή ή μικτά πρατήρια υγρών καυσίμων, υγραερίου (LPG) ή/και φυσικού αερίου, υγροποιημένου (LNG) και συμπιεσμένου/πεπιεσμένου (CNG), υπό οποιονδήποτε συνδυασμό αυτών και εισήχθηκε στην κατεύθυνση ανάπτυξης υποδομών για την προώθηση των εναλλακτικών καυσίμων. Με την παρ. 4 του άρθρου 114 του Ν. 4070/2012 ορίζεται ότι σε περιοχές όπου από τις χρήσεις γης δεν επιτρέπεται η ίδρυση νέων πρατηρίων υγρών καυσίμων, προβλέπεται ως προς τα υφιστάμενα πρατήρια υγρών καυσίμων, να συνεχίσουν να λειτουργούν και να εκσυγχρονίζονται, επιτρέποντας την προσθήκη εγκαταστάσεων παροχής υγραερίου (LPG) και γενικότερα συμπιεσμένων αερίων καυσίμων (CNG) για την κίνηση τροχοφόρων οχημάτων. Με το υπό έκδοση Π.Δ. επαναφέρεται ο διαχωρισμός των πρατηρίων και η χωροθέτησή τους σε διαφορετικές κατηγορίες χρήσεων γης. Παράλληλα προβλέπει τη χωροθέτηση νέων πρατηρίων υγρών καυσίμων σε περιοχές γενικής κατοικίας σε συνδυασμό με άλλες λειτουργίες (σταθμό αυτοκινήτων, πλυντήριο, λιπαντήριο, μίνι μάρκετ) για την εξυπηρέτηση των διερχόμενων οδηγών με την προϋπόθεση όμως ότι το πρατήριο αποτελεί τη μοναδική χρήση στο οικόπεδο. Η προαναφερόμενη πρόβλεψη έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις της ειδικότερης νομοθεσίας για τα πρατήρια αφού σύμφωνα με το Π.Δ/μα 118/2006 (ΦΕΚ 119 Α) άρθρο 2, στα πρατήρια υγρών καυσίμων μπορούν να ασκούνται συμπληρωματικές δραστηριότητες όπως πλύση – λίπανση, παροχή υπηρεσιών υγειονομικού ενδιαφέροντος, εμπορία ειδών συναφών προς τα οχήματα, ανταλλακτικών και εμπορευμάτων, καθώς και οποιαδήποτε άλλη εμπορική δραστηριότητα με την οποία καλύπτονται ανάγκες  των  διακινουμένων  και  χρηστών  του  πρατηρίου,   εστιατόρια, μπαρ, συνεργεία οχημάτων, οδική βοήθεια, τράπεζα, πρώτες βοήθειες, εγκαταστάσεις προσωπικής υγιεινής, εγκαταστάσεις διανυκτέρευσης, στάθμευση οχημάτων, κ.α., ενώ δεν δίνεται πλέον η δυνατότητα ανάπτυξης στο ίδιο οικόπεδο της κατοικίας και πιθανόν της επαγγελματικής δραστηριότητας του ιδιοκτήτη και προβλέπεται από τον πρόσφατα ψηφισμένο νόμο 4439/2016. Επίσης στις περιοχές Πολεοδομικού Κέντρου – Κεντρικών Λειτουργιών Πόλης και Τοπικών Κέντρων το υπό διαβούλευση Π.Δ. δεν προβλέπει καθόλου πρατήρια ενώ στις περιοχές των τεχνολογικών πάρκων που προβλέπονται για την εγκατάσταση παραγωγικών δραστηριοτήτων αιχμής προβλέπει αποκλειστικά πρατήρια υγρών καυσίμων δημιουργώντας εύλογα ερωτηματικά. Λαμβάνοντας υπόψη τα προαναφερόμενα προτείνουμε να επιτρέπεται η διάθεση κάθε τύπου καυσίμου (υγραέριο, φυσικό αέριο, υγρά καύσιμα) από κάθε πρατήριο που συμμορφώνεται με τους κανονισμούς ασφαλείας που καλύπτονται από την υπάρχουσα νομοθεσία και να μην διαφοροποιείται η προσφορά καυσίμου σε σχέση με τις γενικές χρήσεις, εκεί όπου επιτρέπεται η εγκατάσταση πρατηρίων.
  • Στο άρθρο 5 παρ 4 που αφορά το Πολεοδομικό Κέντρο προβλέπεται για τα επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης όριο μέχρι 500 τμ. Για κάποιες επιχείρησης όπως τα στεγνοκαθαριστήρια αυτά τα τμ είναι οριακά ενώ για τα ταπητοκαθαριστήρια είναι εξαιρετικά λίγα. Θα πρέπει συνεπώς είτε να απαλείφει αυτός ο περιορισμός είτε να αυξηθεί τουλάχιστον μέχρι τα 1500 τμ.
  • Γενικά πρέπει να επισημάνουμε ότι οι ρυθμίσεις του εν λόγω σχεδίου προεδρικού διατάγματος δεν αποτυπώνουν την υφιστάμενη κατάσταση της γεωγραφικής – χωροταξικής κατανομής χιλιάδων επιχειρήσεων. Για παράδειγμα τα πρακτορεία της ΟΠΑΠ Α.Ε. εντάσσονται πλέον στην κατηγορία Πολεοδομικό Κέντρο (άρθρο 5) που εάν αυτό παραμείνει ως έχει θα ανατρέψει πλήρως την λειτουργία της συντριπτικής πλειοψηφίας των  επιχειρήσεων  αυτών.  Τα  υφιστάμενα  πρακτορεία  της  ΟΠΑΠ  Α.Ε., τα οποία χαρακτηρίζονται ως τύπου Α΄, δυνάμενα να μετατραπούν και σε τύπου Στ΄, με βάση τις διατάξεις του ν. 4002/2011, όπως ισχύει και του Κανονισμού Πρακτόρων της ΟΠΑΠ Α.Ε., ο οποίος εκδόθηκε με την υπ’ αριθμ. 229/2/18.11.2016 απόφαση της ΕΕΕΠ (ΦΕΚ Β΄ 3923/07.12.2016) και τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. 242/2/17.01.2017 (ΦΕΚ Β΄ 158/25.01.2017) απόφαση της ΕΕΕΠ, είναι νομίμως εγκατεστημένα και λειτουργούν χωρίς περιορισμό σε περιοχές εκτός της κατηγορίας χρήσης γης «Πολεοδομικό Κέντρο – Κεντρικές Λειτουργίες Πόλης – Τοπικό Κέντρο Συνοικίας – Γειτονιάς», όπως αυτή προσδιορίζεται στο εν λόγω σχέδιο προεδρικού διατάγματος. Συνεπώς ο περιορισμός που δημιουργείται για τις επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να απαλείφει.

Τέλος και σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γίνει διαβούλευση επί της αντιστοίχισης  των χρήσεων γης μεταξύ της υφιστάμενης (ΠΔ ΦΕΚ 166/Δ/87) και της νέας εκδοχής τους.

Γενικά θεωρούμε ότι θα πρέπει να γίνει εξαντλητική διαβούλευση (εκτός από αυτή που γίνεται μέσα από το opengov) με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς πριν το συγκεκριμένο ΠΔ καταλήξει στην Βουλή προς ψήφιση.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νομική Αθηνών: Αντιασφυξιογόνες μάσκες, κόφτη και στυλιάρια βρήκαν οι αστυνομικοί στην κατάληψη του κυλικείου

Επιχειρησιακό κέντρο μέσα στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών είχαν στήσει οι καταληψίες, όπως διαπίστωσαν και οι αστυνομικοί που μετείχαν στην επιχείρηση της ΕΛΑΣ που έγινε με την παρουσία εισαγγελέα.

Μέσα στον χώρο του κυλικείου εντοπίστηκαν, μεταξύ άλλων, αντιασφυξιογόνες μάσκες, ένας κόφτης για αλυσίδες, στυλιάρια, κράνη και σπρέι, τα οποία και κατασχέθηκαν από τους αστυνομικούς.

Προσήγαγαν 28 άτομα

Η έφοδος έγινε το πρωί της Τρίτης στο υπό κατάληψη κτήριο το πρωί της Τρίτης. Η επιχείρηση τελείωσε λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι και η Αστυνομία προχώρησε σε 28 προσαγωγές. Μέσα στην κατάληψη εντοπίστηκαν αρκετοί αλλοδαποί.

Αμέσως μετά την επιχείρηση της ΕΛΑΣ, φοιτητές συγκεντρώθηκαν έξω από τη Νομική σχολή και φώναξαν συνθήματα κατά της Αστυνομίας. Μεταξύ των προσαχθέντων βρίσκονται οκτώ γυναίκες από Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία και Γερμανία που δεν έχουν καμία σχέση με τη Νομική Σχολή.

Οι 28 προσαγωγές (έχουν προσαχθεί 18 γυναίκες και 10 ανδρες), αναμένεται να μετατραπούν σε συλλήψεις με κατηγορίες για διατάραξη οικειακής ειρήνης, κατά περιπτωση, φθορες και για άλλα αδικήματα.

Φωτογραφίες μέσα από την κατάληψη:

nomiki_in__10_
nomiki_in__9_

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Ψαλιδίζουν» τις αποδοχές των συνταξιούχων

Δύο είναι οι κόφτες στις συντάξεις που προκαλούν πονοκέφαλο, αντιδράσεις, ακόμη και μειώσεις συντάξεων σε χιλιάδες συνταξιούχους, πολλοί εκ των οποίων δεν θα προλάβουν να «γευτούν» αυξήσεις όσο είναι εν ζωή. Πρόκειται για την προσωπική διαφορά στις παλιές συντάξεις αλλά και την Εισφορά Αλληλεγγύης (ΕΑΣ), ένα ιδιότυπο αδικαιολόγητο φορολογικό «χαράτσι» το οποίο αφορά όσους έχουν κύρια σύνταξη ή άθροισμα κύριων συντάξεων μεγαλύτερο των 1.400 ευρώ.

Την ίδια ώρα η προσωπική διαφορά δεν επιτρέπει σε 770.000 συνταξιούχους σήμερα να καρπωθούν και άλλες μελλοντικές αυξήσεις, μέχρι να μηδενίσουν και εκείνοι την προσωπική διαφορά τους, που λειτουργεί περισσότερο ως κόφτης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα σχεδόν ένας στους τρεις συνταξιούχους του ΕΦΚΑ εξακολουθεί να έχει προσωπική διαφορά, καθώς οι αυξήσεις που δόθηκαν έπειτα από πολλά χρόνια, τόσο το 2023, όσο και το 2024, κατάφεραν να μειώσουν, όχι όμως και να μηδενίσουν, τον αριθμό των κύριων συντάξεων που παραμένουν «παγωμένες».

Ετσι χιλιάδες είναι οι παλιοί συνταξιούχοι που δεν θα κατορθώσουν εν ζωή να δουν μια έστω και μικρή αύξηση στη σύνταξή τους λόγω της προσωπικής διαφοράς την οποία επέβαλε ο ΣΥΡΙΖΑ με τον νόμο Κατρούγκαλου.

Ωστόσο, σταδιακά και σε βάθος χρόνου, η προσωπική διαφορά εκτιμάται ότι θα μειωθεί σε έναν μεγάλο αριθμό συνταξιούχων. Κι αυτό γιατί οι δύο αυξήσεις που δόθηκαν για πρώτη φορά έπειτα από 12 χρόνια, κατά 7,75% το 2023 και 3% το 2024, έχουν περιορίσει τον αριθμό των συνταξιούχων με προσωπική διαφορά σε 770.000.

Ο αριθμός των συντάξεων με προσωπική διαφορά μειώθηκε μεταξύ Σεπτεμβρίου 2021 και Φεβρουαρίου 2024 από περίπου 1.230.000 σε 770.000. Πρόκειται για τους συνταξιούχους αυτούς που μετά την εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου (Ν. 4387/2016) και τον επανυπολογισμό των συντάξεών τους απέκτησαν προσωπική διαφορά, ώστε να μην υποστούν απότομη μείωση του βιοτικού τους επιπέδου.

Να σημειωθεί ότι η προσωπική διαφορά εξαλείφεται σταδιακά με την αύξηση των συντάξεων, αλλά και μέσω της εφαρμογής των διατάξεων του Νόμου 4670/2020 για την αύξηση των ποσοστών αναπλήρωσης όσων έχουν ασφαλιστικό βίο μεγαλύτερο των τριάντα ετών.

Υπενθυμίζεται πως η προσωπική διαφορά αφορά τους παλαιούς συνταξιούχους που είχαν ήδη συνταξιοδοτηθεί πριν εφαρμοστεί ο νόμος Κατρούγκαλου (4387/2016).

Βάσει του νόμου, η σύνταξή τους επανυπολογίστηκε και στην πλειοψηφία αυτών βγήκε μικρότερη. Προκειμένου να μην περικοπεί όμως, θεσπίστηκε η προσωπική διαφορά που αποτελεί μέρος της σύνταξης, καταβάλλεται κανονικά, αλλά στερεί από τους συνταξιούχους τις ετήσιες αυξήσεις μέχρι να μηδενιστεί με αυτές.

Ανάχωμα

Στο θέμα της αρχιτεκτονικής της ΕΑΣ που χρηματοδοτεί το Ασφαλιστικό Κεφάλαιο Αλληλεγγύης Γενεών (ΑΚΑΓΕ) και δημιουργήθηκε ως ανάχωμα του ασφαλιστικού συστήματος απέναντι στις πιέσεις της δημογραφικής γήρανσης του πληθυσμού, ο υφυπουργός Εργασίας Πάνος Τσακλόγλου δηλώνει ότι θα πρέπει να γίνει πιο αναλογική, διασφαλίζοντας ότι μετά την καταβολή της εισφοράς το ύψος της σύνταξης δεν θα πέφτει κάτω από το πλαφόν του κλιμακίου επί του οποίου επιβλήθηκε η εισφορά.

«Ωστόσο», σημειώνει, «είναι σημαντικό η όποια προσαρμογή και εξομάλυνση να γίνει με όσο το δυνατό πιο δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο, προκειμένου να μη διαταραχθεί ούτε η δημοσιονομική ισορροπία της χώρας, αλλά ούτε και ο προϋπολογισμός του ΑΚΑΓΕ που αφορά χρήματα που προορίζονται για τη νέα γενιά».

Τα στοιχεία της ΕΝΥΠΕΚΚ δείχνουν ότι το 2024 οι συνταξιούχοι θα χάσουν σχεδόν μισό δισ. ευρώ από την εισφορά υπέρ ΕΑΣ, που παρακρατείται από όλες τις κύριες συντάξεις πάνω από 1.400 ευρώ μεικτά (μείωση 3%-14%). Η εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων που θεσπίστηκε από το 2010 είναι η μόνη μνημονιακή κράτηση που διατηρήθηκε και μετά την εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου.

Το πρόβλημα που δημιουργεί η ΕΑΣ είναι ότι η κράτηση μηδενίζει σε πολλές περιπτώσεις την αύξηση των συντάξεων. Το αρμόδιο υπουργείο Εργασίας έχει δεσμευτεί ότι θα αναμορφώσει αυτό το τελευταίο μνημονιακό μέτρο, χωρίς μέχρι τώρα να έχει προχωρήσει σε κάποια ρύθμιση.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καταργείται το νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος | Πάμε σε μειωμένο μεσημβρινό

Η «επέλαση» των ΑΠΕ, και η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών το μεσημέρι, έχει ως συνέπεια εκείνες τις ώρες η αγορά να μπορεί να προσφέρει φθηνό ρεύμα.

Λύση αμοιβαία επωφελή για τους καταναλωτές και τους παραγωγούς ΑΠΕ επεξεργάζεται το ΥΠΕΝ, με την ένταξη μεσημβρινών ωρών στη ζώνη των μειωμένων χρεώσεων του νυχτερινού τιμολογίου. Έτσι, το νυχτερινό τιμολόγιο θα πάψει να είναι πλέον… νυχτερινό, δίνοντας τη δυνατότητα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις να περιορίσουν το ενεργειακό τους κόστος, και αποτελώντας παράλληλα «αντίδοτο» στις περικοπές ΑΠΕ.

Υπενθυμίζεται ότι, στην υφιστάμενη μορφή του, το νυχτερινό τιμολόγιο έχει χειμερινό και θερινό ωράριο. Το χειμερινό ωράριο εκτείνεται από την 1η Νοεμβρίου έως τις 30 Απριλίου. Για τους καταναλωτές στο διασυνδεδεμένο σύστημα, οι μειωμένες χρεώσεις εφαρμόζονται από τις 02:00 έως τις 08:00 και από τις 15:00 έως τις 17:00.

Το θερινό ωράριο ξεκινά από την 1η Μαΐου και λήγει στις 31 Οκτωβρίου. Για την ίδια κατηγορία καταναλωτών, η ζώνη μειωμένων χρεώσεων είναι ενιαία και εκτείνεται από τις 23:00 έως τις 07:00 το πρωί.

Οι συγκεκριμένες ζώνες υπαγορεύτηκαν από διαφορετικά δεδομένα που ίσχυαν στο παρελθόν, όταν στο μίγμα ηλεκτροπαραγωγής ήταν κυρίαρχες οι θερμοηλεκτρικές μονάδες. Έτσι, για την επιλογή τους ελήφθη υπόψη ότι οι χονδρεμπορικές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας κορυφώνονταν πέριξ του μεσημεριού. Ως συνέπεια, στόχος ήταν να δοθεί κίνητρο να «μεταφερθεί» μέρος της κατανάλωσης κατά κύριο λόγο αργά το βράδυ.

Ωστόσο, το «τοπίο» στο χρηματιστήριο ενέργειας έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Η «επέλαση» των ΑΠΕ, και η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών το μεσημέρι, έχει ως συνέπεια εκείνες τις ώρες η αγορά να κινείται πολύ συχνά από οριακά πάνω από το μηδέν, έως και σε αρνητικές τιμές. Επομένως, αυτές οι χονδρεμπορικές τιμές θα επιτρέψουν στους προμηθευτές να παράσχουν τιμολόγια με ιδιαίτερα χαμηλές χρεώσεις κατά τις μεσημβρινές ώρες.

Την ίδια στιγμή, η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών συχνά υπερβαίνει τη ζήτηση (σε συνδυασμό με τις ενδεχόμενες εξαγωγές). Επομένως, η ενίσχυση της ζήτησης για ηλεκτρική ενέργεια θα μπορούσε να βάλει σε κάποιο βαθμό ανάχωμα στις περικοπές παραγωγής «πράσινης» ενέργειας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΥΠΕΝ ακόμη επεξεργάζεται την προοπτική αλλαγών στο νυχτερινό τιμολόγιο, χωρίς να έχει καταλήξει στις ιδιαίτερες παραμέτρους. Έτσι, δεν έχει ακόμη αποφασιστεί ποιες ώρες του μεσημεριού θα εφαρμόζονται οι μειωμένες χρεώσεις.

Επίσης, δεν έχει καταλήξει αν οι μεσημβρινές ώρες θα προστεθούν στο βραδινό ωράριο που ισχύει αυτή τη στιγμή, ή αν θα αφαιρεθούν πλήρως οι ισχύουσες νυχτερινές ώρες μειωμένων χρεώσεων. Πάντως, η επικρατέστερη εκδοχή είναι να απαλειφθεί η βραδινή ζώνη.

Νυχτερινό τιμολόγιο μπορούν να αποκτήσουν όσοι καταναλωτές έχουν συμβατό μετρητή (διπλής εγγραφής). Για την αλλαγή του ωραρίου μειωμένων χρεώσεων, θα χρειαστεί να γίνει παρέμβαση από τον ΔΕΔΔΗΕ στο σύνολο των υποσταθμών στο δίκτυο διανομής (περίπου 250), ώστε να τροποποιηθούν οι χρόνοι στους οποίους αποστέλλεται ο ηλεκτρικός παλμός που ενεργοποιεί – απενεργοποιεί εναλλάξ την «ωριαία» και τη «νυχτερινή» μέτρηση. Στην πλειονότητα των υποσταθμών, η παρέμβαση θα πρέπει να γίνει επί τόπου από συνεργείο του Διαχειριστή, αν και σε ορισμένους σταθμούς οι αλλαγές μπορούν να γίνουν από απόσταση.

Σε αυτό το πλαίσιο, η αλλαγή του ωραρίου του νυχτερινού τιμολογίου προορίζεται να αποτελέσει μία λύση «γέφυρα», καθώς θα «τρέχει» το roll-out των «έξυπνων» μετρητών. Κάτι που σημαίνει στην πράξη πως θα επιτρέψει σε όποιο νοικοκυριό ή επιχείρηση έχει αναλογικό μετρητή διπλής εγγραφής να αξιοποιήσει από τώρα τα οφέλη στο ενεργειακό κόστος από την υψηλή διείσδυση των ΑΠΕ, πριν αποκτήσει ψηφιακό «ρολόι» και μπορέσει να «περάσει» σε ένα πορτοκαλί τιμολόγιο.

news247

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en