Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

Απολογισμός του 6ου Πανελλαδικού Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής

Το Επιμελητήριο Καβάλας, το Κέντρο Τεχνολογικής Έρευνας ΑΜΘ, η Περιφέρεια ΑΜΘ και το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής του ΤΕΙ ΑΜΘ διοργάνωσαν στο σύγχρονο Εκθεσιακό Κέντρο Καβάλας «Απόστολος Μαρδύρης», το έκτο Πανελλαδικό Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής (www.i2fest.gr) από Σάββατο 17 έως και Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2015.

Το φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής διέθετε ένα ιδιαίτερο πρόγραμμα δράσεων με στόχο να προσφέρει ερεθίσματα στους μαθητές των γυμνασίων και των λυκείων, να αναδείξει καινοτόμες πρακτικές από τον ελλαδικό χώρο, να προσφέρει τη δυνατότητα στους φοιτητές να παρουσιάσουν τις εργασίες τους και στους ανθρώπους της παραγωγής να δουν τις καινοτόμες προτάσεις τους και όλα αυτά σε συνδυασμό με κάποιες πολιτιστικές δράσεις κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ.

Οι δράσεις του 6ου Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής που έγιναν στο παραπάνω πλαίσιο ήταν:
Την Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη και Παρασκευή 11, 20, 21, 22 και 23 Οκτωβρίου επισκέφτηκαν το Φεστιβάλ 4.265 μαθητές από 55 σχολεία της Μακεδονίας και της Θράκης. Οι μαθητές απόλυτα προγραμματισμένα και συντεταγμένα παρακολούθησαν ομιλίες με θέματα σχετικά με την εκπαιδευτική ρομποτική και τη συνεργατική μάθηση και τον τρόπο να φτιάξουν το δικό τους ρομπότ με λίγα χρήματα.

Στη συνέχεια επισκέφτηκαν τα περίπτερα με 32 εκθέματα των φοιτητών από Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας, από 2 σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ένα της πρωτοβάθμιας και ανεξάρτητους εκθέτες, που αφορούσαν σε ρομποτικές κατασκευές, συστήματα βασισμένα σε υπολογιστή (ενσωματωμένα συστήματα) και εμπορικά πακέτα.

Για φέτος το Φεστιβάλ διοργανώθηκε στον ίδιο εκθεσιακό χώρο ταυτόχρονα την εμπορική έκθεση KAVALAEXPO. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να επισκεφτούν τα εκθέματα και οι 10 έως 15 χιλιάδες επισκέπτες της KAVALAEXPO.

Διεξήχθη ένα σεμινάριο 10 ωρών με θέμα τον μικροελεγκτή ARDUINO τα απογεύματα της Πέμπτης και Παρασκευής 22 και 23 Οκτωβρίου.
Την Κυριακή 18-10-2015 έγινε μια ημερίδα αναπτυξιακού χαρακτήρα με θέμα: «Η νέα Επιχειρηματικότητα και η σημασία της για την επανεκκίνηση της οικονομίας» με εισηγητές τον Άγγελο Τσατσούλη, πρόεδρο του επιμελητήριου Καβάλας, με θέμα: «Πηγές Χρηματοδότησης Επιχειρήσεων», την Σούζη Μαυρομάτη, Διευθύντρια του επιμελητήριου Καβάλας, με θέμα: Δίκτυο Υποστήριξης ΜΜΕ (Enterprise Europe Network), τον Μεντεκίδη Δημήτρη, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της «Σ. Μεντεκίδης Α.Ε.», με θέμα: «Οι Παθογένειες της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας και πώς να τις Ξεπεράσουμε» και τον Σαμαρά Χρήστο μηχανικό πληροφορικής και οχημάτων με θέμα: «AUTO-AVANTA μια START UP Επιχείρηση στο Χώρο του Αυτοκινήτου».

Το φεστιβάλ έκλεισε το Σάββατο 24-10-2015 με μια ημερίδα με θέμα «Καινοτομία και σύγχρονο σχολείο» και εισηγητές τον Αύγουστο Τσινάκο, Καθηγητή του ΤΕΙ ΑΜΘ, με θέμα: «Σύγχρονες πρακτικές διδασκαλίας και μάθησης», την Δρ Μαρία Περηφάνου Ερευνήτρια και Διαχειρίστρια Ευρωπαϊκών έργων στον τομέα της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας, με θέμα: «Η Ευρωπαϊκή Πύλη της Ανοικτής Εκπαίδευσης: Μια πρόκληση για κάθε σύγχρονο εκπαιδευτικό», τον Γιώργο Παλαιγεωργίου Λέκτορα του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας, με θέμα: «Φυσικές Διεπαφές στην Εκπαίδευση: Δάσκαλοι και μαθητές δημιουργούν έξυπνα εκπαιδευτικά αντικείμενα», την Δρ Κατερίνα Γλέζου, Καθηγήτρια Πληροφορικής και Φυσικών Επιστημών στα Αρσάκεια – Τοσίτσεια Σχολεία Ψυχικού, με θέμα: «Η Logo στην Εκπαίδευση: Μια Κοινότητα Πρακτικής και Μάθησης» και την Ιωάννα Μπακάλη, Μηχανικό Πληροφορικής Συνεργάτη του ΚΤΕ ΑΜΘ, με θέμα: «Εκπαιδευτική Ρομποτική και Συνεργατική Μάθηση»

Την ημερίδα ακολούθησε ο απολογισμός των εργασιών του Φεστιβάλ που έγινε από τον Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ Καθηγητή Δ. Πογαρίδη και η απονομή των βραβείων στις εργασίες εκθέματα, όπως αυτή αποφασίστηκε με μυστική ψηφοφορία του σώματος αξιολόγησης των εργασιών που αποτελούνταν από τους 100 εθελοντές.

Το Φεστιβάλ έκλεισε με ένα εξαίρετο ημίωρο μουσικό πρόγραμμα κιθάρας του Μουσικού Σχολείου Καβάλας με τους βραβευμένους μαθητές Χατζούλη Γιάννη, Τζανετάκη Θάνο και Μανωλούδη Φίλιππο.

Τις ημέρες Πέμπτη και Παρασκευή από 16.00 έως και 21.00 έγινε σεμινάριο με θέμα «Κατασκευάζω το πρώτο μου Ρομπότ – Ο μικροελεγκτής Arduino» το οποίο παρακολούθησαν φοιτητές και καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του Φεστιβάλ, οι επισκέπτες μπορούσαν να περιηγηθούν στον εκθεσιακό χώρο, όπου οι φοιτητές είχαν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν τις εργασίες τους. Το γεγονός που εντυπωσίασε, πέρα απ’ όλα τα άλλα, τους επισκέπτες ήταν η εξαιρετική του οργάνωση και οι 100 εθελοντές φοιτητές και εκπαιδευτικοί που με τη φιλοτιμία, την ευγένειά και την θέλησή τους για προσφορά αποτέλεσαν τον καταλύτη και συνέβαλαν καθοριστικά στην επιτυχία των στόχων του φεστιβάλ με το ελάχιστο δυνατό κόστος.

Τα παρακάτω 55 σχολεία από 10 νομούς της Μακεδονίας με 4.265 μαθητές επισκέφτηκαν το φεστιβάλ:

ΝΟΜΟΣ ΚΑΒΑΛΑΣ (19 σχολεία, 1845 μαθητές)

1. 18ο Δημοτικό σχολείο Καβάλας (40)
2. Μουσικό Σχολείο Καβάλας (50)
3. 3ο Γυμνάσιο Καβάλας (110)
4. 4ο Γυμνάσιο Καβάλας (60)
5. 5ο Γυμνάσιο Καβάλας (60)
6. 6ο Γυμνάσιο Καβάλας (230)
7. 7ο Γυμνάσιο Καβάλας (71)
8. Γυμνάσιο Καρβάλης (100)
9. Γυμνάσιο Νικήσιανης (100)
10. 2ο Γυμνάσιο Χρυσούπολης (110)
11. 1o ΓΕΛ Καβάλας (110)
12. 2ο ΓΕΛ Καβάλας (170)
13. 5ο ΓΕΛ Καβάλας (85)
14. 6ο ΓΕΛ Καβάλας (120)
15. ΓΕΛ Ελευθερούπολης (71)
16. ΓΕΛ Χρυσούπολης (100)
17. 1ο ΕΠΑΛ Ελευθερούπολης (80)
18. ΕΠΑΛ Χρυσούπολης (150)
19. ΟΑΕΔ Καβάλας (28)

ΝΟΜΟΣ ΞΑΝΘΗΣ (9 σχολεία, 647 μαθητές)
1. 4ο Γυμνάσιο Ξανθης(82)
2. Γυμνάσιο Ερασμίου (109)
3. Γυμνάσιο Ν. Ολβίου (30)
4. 1ο ΓΕΛ Ξανθης(46)
5. 2ο ΓΕΛ Ξάνθης (100)
6. 3ο ΓΕΛ Ξάνθης (60)
7. 1ο ΕΠΑΛ Ξάνθης (40)
8. 2ο ΕΠΑΛ Ξάνθης (80)
9. Μειονοτικό Σχολείο (100)

ΝΟΜΟΣ ΡΟΔΟΠΗΣ (6 σχολεία, 395 μαθητές)
1. 1ο Γυμνάσιο Κομοτηνής (130)
2. 2ο Γυμνάσιο Κομοτηνής (45)
3. 3ο Γυμνάσιο Κομοτηνής (70)
4. 4ο Γυμνάσιο Κομοτηνής (60)
5. ΓΕΛ Αβδηρων(45)
6. 1ο ΕΠΑΛ Κομοτηνής (45)

ΝΟΜΟΣ ΕΒΡΟΥ (6 σχολεία, 429 μαθητές)
1. 1ο Γυμνάσιο Ορεστιάδας (80)
2. 2ο Γυμνάσιο Ορεστιάδας (80)
3. 3ο Γυμνάσιο Ορεστιάδας (39)
4. 1ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης (130)
5. 3ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης (50)
6. 2ο ΕΠΑΛ Αλεξανδρούπολης (50)

ΝΟΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ (5 σχολεία, 411 μαθητές)
1. 2ο Γυμνάσιο Δράμας (120)
2. 3ο Γυμνάσιο Δράμας (40)
3. 4ο Γυμνάσιο Δράμας (80)
4. 5ο Γυμνάσιο Δράμας (90)
5. 6ο Γυμνάσιο Δράμας (81)

ΝΟΜΟΣ ΠΕΛΛΑΣ (4 σχολεία, 198 μαθητές)
1. ΓΕΛ Κρύας Βρύσης (40)
2. ΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης (43)
3. 1ο ΕΠΑΛ Αριδαίας (45)
4. 2ο ΕΠΑΛ Γιαννιτσών (70)

ΝΟΜΟΣ ΣΕΡΡΩΝ (3 σχολεία, 140 μαθητές)
1. 5ο Γυμνάσιο Σερρών (55)
2. 2ο ΓΕΛ Σερρών (35)
3. 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Σερρών (50)

ΝΟΜΟΣ ΚΙΛΚΙΣ (1σχολείο, 100 μαθητές)
1. 1ο ΓΕΛ Κιλκίς (100)

ΝΟΜΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ (1σχολείο, 50 μαθητές)
2. 2ο ΕΠΑΛ Κοζάνης (50)

ΝΟΜΟΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ (1 σχολείο 50 μαθητές)
3. ΓΕΛ Ορμυλίας (50)

Παρουσιάστηκαν οι παρακάτω 32 εργασίες:

1. Ρομπότ παρασκευής τσαγιού
2. Ρομποτικό Ανθρωποειδές Φυσικών Διαστάσεων
3. Ρομποτικό Χέρι
4. Φωτοβολταϊκός σταθμός παραγωγής ενέργειας
5. Ακουστικό Αντίμετρο THELXIOPE
6. Εκπαιδευτική Ρομποτική
7. Μελέτη Αυτοματισμών Επιβατηγού Οχήματος Ανάλυση και Εργαστηριακή Εφαρμογή του Anti-locking Braking System
8. Μελέτη Σύγχρονων Συστημάτων Ταυτοποίησης
9. Σχεδιασμός Μηχανισμού Κίνησης στο ΧΥ Επίπεδο και Προσομοίωση Κίνησης με τη Βοήθεια Η/Υ.
10. Ανάπτυξη Συστημάτων Πρόληψης Ατυχημάτων
11. Ανάπτυξη Κλειστού Συστήματος Ελεγχόμενων Συνθηκών (θερμοκρασία, υγρασία, φωτεινότητα, περιεκτικότητα σε οξυγόνο)
12. Αυτοματισμός Ενεργοποίησης Φωτισμού σε Διαφορετικά Σενάρια και Διαφορετικές Υλοποιήσεις
13. Ανάπτυξη Αυτοματισμού Διασκέδασης με Raspberry Pi
14. Ανάπτυξη Σεναρίου Συνεργασίας Σμήνους Ρομπότ (Swarm Robotics)
15. Μελέτη Κινήσεων Αρθρωτού Βραχίονα. Ανάλυση Κινηματικής και Ανάπτυξη Σεναρίου Εκπαιδευτικής Άσκησης Βραχίονα.
16. Μελέτη και Πλοήγηση Μη Επανδρωμένο Εναέριου Οχήματος (Unmanned Aerial Vehicle–UAV)
17. Σχεδιομελέτη και Κατασκευή Παράλληλου Μηχανισμού Τριών Αξόνων Ελευθερίας (3 PRS)
18. Σχεδιασμός, Μελέτη και Κατασκευή Συστήματος Εγχάραξης με Laser
19. Δυναμικός Ιστοχώρος Εξέτασης Φοιτητών
20. Bread on Line (Απομακρυσμένη Διαχείριση Ηλεκτρικής Συσκευής)
21. Re-compress
22. Έλεγχος Συστήματος Re-compress
23. Αυτόματος-πωλητής
24. Εφαρμογή Android Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής
25. Κατασκευή και πτήση ιπτάμενης ρομποτικής πλατφόρμας
26. Σχεδίαση και Ανάπτυξη Συστήματος Ασφάλειας Χώρου
27. Remote Vehicle Control – R.V.C.
28. Το Raspberry Pi για ανίχνευση κίνησης
29. Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Ρομποτικού Βραχίονα
30. Ρομποτικός Πολύπτερο GEP 4
31. Ρομποτικό Πολύπτερο GEP8 – HEAVY LIFTER DRONE
32. Εφαρμογές ARDUINO

Τα βραβεία στα εκθέματα του φεστιβάλ απονεμήθηκαν ως εξής:

Το Ειδικό Βραβείο του Κέντρου Τεχνολογικής Έρευνας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στην αρτιότερη εργασία (έκθεμα) του φεστιβάλ με τίτλο «Ρομποτικό Ανθρωποειδές Φυσικών Διαστάσεων» και δημιουργό τον Δημήτριο Χατζή.

1ο Βραβείο στην εργασία (έκθεμα) με τίτλο «Έλεγχος Αυτοκινήτου από Απόσταση (Remote Vehicle Control – R.V.C)», δημιουργό τον Χαράλαμπο Κιοσίδη και επιβλέποντα τον Καθηγητή του Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής του ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Δρ. Δημήτριο Πογαρίδη.

2ο Βραβείο στην εργασία (έκθεμα) με τίτλο: «Ακουστικό Αντίμετρο THELXIOPE» και δημιουργό τον Παναγιώτη Ρίζο.

3ο Βραβείο στην εργασία (έκθεμα) με τίτλο «Ρομπότ Παρασκευής Τσαγιού» και δημιουργό τον Δημήτριο Καλοπίση.

Έπαινοι για τη σημαντική προσφορά τους στο Φεστιβάλ απονεμήθηκαν, με ομόφωνη απόφαση της Οργανωτικής Επιτροπής, στους κ.κ. Κωνσταντίνο Φελαχίδη και Χρήστο Πριονίδη ως εκπροσώπους των εταιρειών «Φούρνοι Φελαχίδη» και «Champion Security» για την συνεχή και αδιάλειπτη χορηγία τους στα φεστιβάλ των τελευταίων πέντε ετών.

Οι εθελοντές συνεργάτες που συμμετείχαν στη διοργάνωση του Φεστιβάλ:
1. Λυτρίδης Χρήστος Δρ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Η/Υ
2. Βροχίδου Ελένη M.Sc. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Η/Υ
3. Μπακάλη Ιωάννα, Μηχανικός Πληροφορικής
Την καρδιά του Φεστιβάλ αποτέλεσαν οι 100 εθελοντές φοιτητές του ΤΕΙ Καβάλας και των συμμετεχόντων Ιδρυμάτων.

Με την ευγενική υποστήριξη των:
1. Δήμου Καβάλας και
2. Μουσικού σχολείου Καβάλας στις μουσικές δράσεις του Φεστιβάλ.

Στην επιτυχία της προσπάθειας συμμετείχαν σημαντικά με την ευγενική χορηγία τους οι παρακάτω:
1. Χορηγοί
VODAFONE με τα μπλουζάκια των εθελοντών.
Φούρνοι Φελαχίδη, ΝΕΟΓΑΛ, Μεντεσίδης Α.Ε, Supermarket Μασούτης με προϊόντα για τη διατροφή και τους καφέδες των εθελοντών στον εκθεσιακό χώρο.
Champion Security μετη νυχτερινή φύλαξη του εκθεσιακού χώρου.
«Οίναρον», «Vergina» και «Ξηροί καρποί Freetime», με τα ποτά και τους ξηρούς καρπούς της βραδιάς του γλεντιού των εθελοντών.
Χορηγοί Επικοινωνίας:
Ραδιοφωνικοί σταθμοί: Ράδιο Energy, Χ-Radio, Studio 7, Πρωινή FM, Ράδιο Ενήμερος, ALPHA Radio, στο κόκκινο, Ράδιο Νεάπολις.
Εφημερίδες: Έβδομη, Νέα Εγνατία, Πρωινή, Καθημερινός Τύπος, Ενήμερος, Καβάλα, Νεάπολις
Τηλεοπτικοί σταθμοί: CENTER TV, ENA CHANNEL, ΠΡΩΙΝΗ TV, STAR Βόρειας Ελλάδας.
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του Φεστιβάλ. www.i2fest.gr

Οικονομικά στοιχεία του Φεστιβάλ:

Ο Προϋπολογισμός 6ου Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής
ΤΕΙ Καβάλας 2.000€
Περιφέρεια ΑΜΘ 2.250€
Δήμος Καβάλας 500€
Γενικό Σύνολο Δαπανών 4.750€

Το Κέντρο Τεχνολογικής Έρευνας ΑΜΘ συμμετείχε με την ανάληψη της διοργάνωσης του φεστιβάλ και την προσφορά εθελοντικής εργασίας τόσο από τα μέλη της οργανωτικής επιτροπής όσο και από τους εθελοντές φοιτητές.
Το επιμελητήριο Καβάλας συμμετείχε με την προσφορά του εκθεσιακού κέντρου «Απόστολος Μαρδύρης» σε πλήρη λειτουργικότητα.

Ενδεικτικά αναφέρονται κάποιες απ’ τις καταθέσεις απόψεων στο βιβλίο επισκέψεων των εκπροσώπων των σχολείων και άλλων επισκεπτών:

Area Manager Vodafone
Πραγματικά μια πολύ αξιόλογη δουλειά από όλες τις ομάδες. Η δημιουργικότητα, η καινοτομία και οι προτάσεις δείχνουν το μέλλον. Πολλά μπράβο σε όλους. Συνεχίστε την αξιόλογη και δημιουργική δουλεία.

1ο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ Ξάνθης
Πολύ καλή δουλειά! Συγχαρητήρια! Πηγή έμπνευσης για όλους μας!
ΕΠΑΛ Χρυσούπολής
Τα θερμά μας συγχαρητήρια και ένα μεγάλο ευχαριστώ προς τον κύριο Πογαρίδη για την τιμή που μας έκανε ώστε να συμμετέχουμε στο φεστιβάλ. Η όλη εκδήλωση ήταν πάρα πολύ καλή με πρωτότυπες ιδέες, έργα, κατασκευές. Ελπίζουμε αυτός ο θεσμός να κρατήσει όσο γίνεται περισσότερο και να έχει ακόμα μεγαλύτερη ανταπόκριση και συμμετοχή τα επόμενα χρόνια.
Πήραμε πολλές ιδέες, τα παιδιά το χάρηκαν και ελπίζουμε κάποια από αυτά να γίνουν μαθητές του τμήματός σας τα επόμενα χρόνια. Και πάλι θερμά συγχαρητήρια προς όλους που μόχθησαν.

Μουσικό Σχολείο Καβάλας
Συγχαρητήρια σε όλους!!! Όλοι κάνανε καταπληκτική δουλειά. Θερμά συγχαρητήρια για την σπουδαία διοργάνωση.
Συγχαρητήρια! Άψογη διοργάνωση και πολύ ενδιαφέροντα τα εκθέματα!

Τ.Ε.Ι Δυτικής Μακεδονίας (Καστοριά Robotics)
Η Καστοριά Robotics θα ήθελε να ευχαριστήσει τον κύριο Πογαρίδη για την πρόσκληση στο φεστιβάλ βιομηχανικής πληροφορικής με τα εκθέματα “ Re–compress ” και “ Έλεγχος του συστήματος Re–compress ”. Επίσης θα θέλαμε να σας συγχαρούμε για την άψογη διοργάνωση του φεστιβάλ καθώς και την πολύτιμη βοήθεια των εθελοντών.

5ο Γυμνάσιο Σερρών
Θερμά συγχαρητήρια σε όλους! Το μέλλον είναι εδώ!!!

Μειονοτικό Λύκειο Ξάνθης
Θερμά συγχαρητήρια για τις πρωτοπόρες εργασίες των φοιτητών και λοιπών συντελεστών. Σας ευχαριστούμε για την παρουσίαση.

Γυμνάσιο Ερασμίου Ξάνθης
Εντυπωσιακά τα εκθέματα και πολύ χρήσιμα. Μακάρι να βρουν την ανταπόκριση που αξίζουν!
Συγχαρητήρια στους φοιτητές. Καλή σταδιοδρομία!

3ο Λύκειο Ξάνθης
Σας ευχαριστούμε για τις όμορφες στιγμές που μας χαρίσατε. Τα παιδιά μας γνώρισαν από κοντά εφαρμογές πληροφορικής που θα τους δώσουν το έναυσμα να ασχοληθούν πιο έντονα και σοβαρά με την πληροφορική. Περισσότερο έχει σημασία να δουν από κοντά τις εφαρμογές πάρα να το ακούνε από εμάς θεωρητικά. Καλή συνέχεια και καλή δύναμη. Ένα μεγάλο μπράβο σε καθηγητές και σπουδαστές! Άψογη οργάνωση και εντυπωσιακά εκθέματα! Please keep it up!

4ο Γυμνάσιο Ξάνθης
Θερμά συγχαρητήρια για την καταπληκτική έκθεση σας.
Καλή δύναμη για το έργο σας!

6ο Γυμνάσιο Καβάλας
Θερμά συγχαρητήρια για την άψογη και άρτια οργανωμένη παρουσίαση και έκθεση των νέων δημιουργημάτων. Κάθε χρόνο μας περιμένει και μια καινούργια έκπληξη στην δημιουργική φαντασία… Σας ευχαριστούμε!
3ο Λύκειο Ξάνθης
Εξαιρετική οργάνωση, μεράκι και δημιουργία! Σας ευχαριστούμε για την έμπνευση που μας δώσατε!

Γυμνάσιο Ερασμίου Ξάνθης
Καταπληκτικές ιδέες και μπράβο στα παιδιά που μας επέδειξαν τα εκθέματα τους. Μας τα παρουσίασαν και μας βοήθησαν να κατανοήσουμε καλύτερα τον κόσμο της τεχνολογίας.
Συγχαρητήρια στους διοργανωτές, εκθέτες και εθελοντές! Καλή δύναμη και έμπνευσης για νέες δημιουργίες!!

Γυμνάσιο Ν. Καρβάλης
Κάθε χρόνο όλο και πιο καλή και πιο ενδιαφέρουσα! Συγχαρητήρια!

Λύκειο Ελευθερούπολης
Συγχαρητήρια!! Ευχόμαστε το μεράκι και οι ιδέες σας να προτρέψουν και άλλους νέους να ακολουθήσουν τον δικό σας δρόμο.

5ο Γυμνάσιο Καβάλας
Τέλεια δουλειά! Θερμά συγχαρητήρια! Ελπίζω ότι του χρόνου θα δούμε και μαθητές μας!

1ο ΕΠΑ.Λ Χρυσούπολης
Συγχαρητήρια!!! Εξαιρετική δουλειά! Μπράβο στους εθελοντές!

4ο Γυμνάσιο Δράμας
Ήταν πάρα πολύ ενδιαφέρον. Πολύ καλή προσπάθεια που πρέπει να συνεχιστεί. Τα παιδιά έδειξαν πολύ ενδιαφέρον. Απλά οι συνθήκες δεν ήταν τόσο καλές. Είχε πολύ θόρυβο και δεν μπορούσαμε να ακούσουμε καλά ότι μας έλεγαν. Μπράβο στους διοργανωτές και τους εθελοντές.

2ο ΕΠΑ.Λ Αλεξ/πολης
Ήταν μια εξαιρετική εμπειρία για όλους μας, μαθητές και συνοδούς καθηγητές. Προσπάθειες σας και αυτήν πρέπει να ενισχύονται και συνεχίζονται. Καλή συνέχεια.

5ο ΓΕΛ Καβάλας
Το μεγαλείο της ανθρώπινης δημιουργικότητας και εφευρετικότητας δεν μπορεί παρά να μας συγκινεί αλλά κυρίως να μας γεμίζει με αισιοδοξία για το μέλλον.

Μπαμπαλώνα Ελένη Σύμβουλος Πληροφορικής
Θερμά συγχαρητήρια στους διοργανωτές, εκθέτες και εθελοντές για την άψογη και άρτια οργανωμένη παρουσίαση και έκθεση όλων των δημιουργημάτων. Η δημιουργικότητα, η καινοτομία και οι προτάσεις δείχνουν το μέλλον. Συνεχίστε να δημιουργείτε προοπτικές ανάπτυξης και εξέλιξης.

2ο ΓΕΛ Ξάνθης
Εκπληκτική εμπειρία!!!!! Σίγουρα θα επιστρέψουμε…. Να συνεχίσετε έτσι δυναμικά και δημιουργικά.

4ο Γυμνάσιο Ξάνθης
Εντυπωσιακές προσπάθειες χαρισματικών μαθητών, φοιτητών, καθηγητών. Χώρος φιλόξενος, καθαρός, οργανωμένος. Άψογη εξυπηρέτηση. Ο μαθητής Δημήτρης Χατζής 5ου Λυκείου Καβάλας μας εξέπληξε ευχάριστα.

2ο ΕΠΑ.Λ Ξάνθης
Πάρα πολύ ενδιαφέρουσα η έκθεση και η ξενάγηση άψογη. Άκρως εντυπωσιακά τα εκθέματα. Συγχαρητήρια για την όλη οργάνωση. Όλες οι προσπάθειες που κάνατε είναι αξιέπαινες.

Γυμνάσιο Νικήσιανης
Ενδιαφέρουσα εμπειρία για τους μαθητές μας. Τα πρωτότυπα δημιουργήματα τους εντυπωσίασαν και αποτελούν έναυσμα για τις δικές τους δημιουργίες στο μέλλον. Ικανοποιητική οργάνωση και ξενάγηση. Καλό κουράγιο και καλή συνέχεια στις προσπάθειές σας.

2ο Γυμνάσιο Χρυσούπολης
Συγχαρητήρια για τις καινοτόμες δημιουργίες και για το μεράκι, την αγάπη και τη φαντασία που επενδύθηκαν στην κατασκευή και την προβολή τους! Μια αξέχαστη εμπειρία για όλους, μαθητές και καθηγητές!

3ο Γυμνάσιο Ορεστιάδας
Συγχαρητήρια για όλη τη διοργάνωση! Όλοι οι εθελοντές ξεχώρισαν με τις κατασκευές τους! Υπέροχη δουλειά και πολλές προοπτικές!

1ο Εργαστηριακό Κέντρο Σερρών
Ευχαριστούμε όλους τους παράγοντες που συνετέλεσαν στην παραγωγή αυτού του έργου και ιδιαίτερα τον Καθηγητή κύριο Πογαρίδη για το έργο του. Ευχαριστούμε!!!

2ο Γυμνάσιο Ορεστιάδας
Συγχαρητήρια στον ξεναγό μας στον κ. Πογαρίδης και σ’ όλη την ομάδα του ΤΕΙ ΑΜΘ. Πολύ αξιόλογη η προσπάθειά σας.

1Ο Γυμνάσιο Ορεστιάδας
Οι μαθητές ενθουσιασμένοι!!!!! Συγχαρητήρια στον κ. Πογαρίδη, στους κυρίους Παπάζογλου και Λυτρίδη για τις σύντομες και περιεκτικές παρουσιάσεις τους. Ελπίζουμε την επόμενη χρονιά να συμμετέχουμε και στο διαγωνισμό σας.

Με εκτίμηση

Καθηγητής Δημήτρης Πογαρίδης
Πρόεδρος Οργανωτικής Επιτροπής

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

Επιστήμονες δημιούργησαν τεχνητά κύτταρα ίδια με τα ανθρώπινα!

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας δημιούργησαν συνθετικά, αυτοσυναρμολογούμενα κύτταρα που αναπαράγονται και δρουν όπως τα ανθρώπινα κύτταρα!

Η πολυπλοκότητα των κυττάρων 

Όπως αναφέρουν στο περιοδικό Nature, τα κύτταρα και οι ιστοί αποτελούνται από πρωτεΐνες που ταυτόχρονα λειτουργούν και δημιουργούν δομές. Αυτές οι πρωτεΐνες σχηματίζουν επίσης το πλαίσιο ενός κυττάρου που ονομάζεται κυτταροσκελετός. Τα κύτταρα δεν μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς τον κυτταροσκελετό, ο οποίος επιτρέπει στα κύτταρα να είναι ευέλικτα, τόσο ως προς το σχήμα όσο και ως προς την αντίδραση στο περιβάλλον τους.

Οι επιστήμονες σε αυτή τη μελέτη δημιούργησαν κύτταρα με λειτουργικό κυτταροσκελετό που είναι εύκαμπτος και ενεργεί ανάλογα με το περιβάλλον του. Το πέτυχαν αυτό χρησιμοποιώντας μια νέα τεχνολογία προγραμματιζόμενων πεπτιδίων-DNA, η οποία δίνει εντολή στα πεπτίδια -τα δομικά στοιχεία των πρωτεϊνών- και στο γενετικό υλικό να συνεργαστούν για να σχηματίσουν έναν κυτταροσκελετό.

Η ερευνήτρια Ρόνιτ Φρίμαν ανέφερε σε δηλώσεις της: «Το DNA δεν εμφανίζεται συνήθως σε έναν κυτταροσκελετό. Επαναπρογραμματίσαμε τις αλληλουχίες του DNA ώστε να λειτουργούν ως αρχιτεκτονικό υλικό, συνδέοντας τα πεπτίδια μεταξύ τους».

«Αυτή η μελέτη μας βοηθά να κατανοήσουμε τι δημιουργεί τη ζωή»

Σύμφωνα με την επιστήμονα, η έρευνα αυτή μπορεί να φέρει επανάσταση σε πεδία όπως αυτά της βιοτεχνολογίας και της ιατρικής

«Αυτή η μελέτη μάς βοηθά να κατανοήσουμε τι δημιουργεί τη ζωή. Η νέα τεχνολογία δημιουργίας συνθετικών κυττάρων θα μας επιτρέψει όχι μόνο να αναπαράγουμε αυτό που κάνει η φύση αλλά να δημιουργήσουμε υλικά τα οποία ξεπερνούν την ίδια τη βιολογία» τόνισε η Φρίμαν. 

Πηγή: ethnos.gr

Continue Reading

ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

Αστεροειδής μεγέθους μεταξύ 2,5 και 5 μέτρων πλησιάζει στη Γη, πολύ πιο κοντά ακόμη και από τη Σελήνη

Eπιστήμονες εντόπισαν έναν τεράστιο αστεροειδή σε μέγεθος αυτοκινήτου, δύο ημέρες πριν έρθει σε πολύ κοντινή επαφή με τη Γη την Πέμπτη (11 Απριλίου).

Προς ανακούφιση όλων, ο διαστημικός βράχος των σχεδόν 3 μέτρων, αν και έφτασε πολύ κοντά στη Γη, έκανε ένα ακίνδυνο πέρασμα από τον πλανήτη.

Ο αστεροειδής 2024 GJ2 που ανακαλύφθηκε πρόσφατα είναι περίπου στο μέγεθος ενός αυτοκινήτου και αφού τον εντόπισαν οι αστρονόμοι υπολόγισαν ότι ο διαστημικός βράχος θα περνούσε από τη Γη σε απόσταση μόλις 19,3 χιλιομέτρων μακριά.

Αυτό είναι μόλις το 3% της απόστασης μεταξύ της Σελήνης και της Γης. Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA), το 2024 GJ2 έχει ύψος μεταξύ 2,5 και 5 μέτρων (8,2 και 16 πόδια).

Το μέγεθός του σημαίνει ότι είναι ένας αστεροειδής κατηγορίας βάρους που θα είχε καεί στην ατμόσφαιρα της Γης αν η τροχιά του διασταυρωθεί με τη δική μας πιο άμεσα.

Σύμφωνα με τους αστρονόμους, ο αστεροειδής έκανε την πλησιέστερη προσέγγισή του στις 9:28:42 μ.μ. , όταν βρισκόταν σε απόσταση 12.298 χιλιομέτρων από τη Γη την Πέμπτη (11 Απριλίου).

Ο αστεροειδής δεν θα επιστρέψει μέχρι το 2093, σύμφωνα με το Κέντρο Συντονισμού Αντικειμένων κοντά στη Γη της ESA. Ωστόσο, εκείνη τη στιγμή, ο αστεροειδής δεν θα πετάξει τόσο κοντά όσο αυτή τη φορά.

Το 2093, ο αστεροειδής GJ2 αναμένεται να πετάξει σε απόσταση 205.947 χιλιομέτρων από εμάς, δηλαδή 10 φορές πιο μακριά από την απόσταση στην οποία πέταξε αυτή τη φορά. 

Περίπου 35.000 αστεροειδείς κοντά στη Γη έχουν καταγραφεί από τη NASA μέχρι σήμερα, αν και ελάχιστοι από αυτούς απειλούν τον πλανήτη μας.

Τι είναι οι αστεροειδείς και πώς τους παρακολουθεί η NASA;

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι αστεροειδείς είναι διαστημικοί βράχοι και μερικοί από αυτούς είναι επίσης κατασκευασμένοι από μέταλλο και περιφέρονται γύρω από τον Ήλιο.

Μερικοί αστεροειδείς είναι μικροσκοπικοί και άλλοι τόσο τεράστιοι όσο ογκόλιθοι. Οι αστεροειδείς μπορούν επίσης να πετάξουν ακόμη και εκατοντάδες χιλιόμετρα. 

Αυτοί οι αστεροειδείς παρέμειναν διατηρημένοι στο ηλιακό σύστημα από τη στιγμή που δημιουργήθηκε πριν από περίπου 4,6 δισεκατομμύρια χρόνια.

Οι αστεροειδείς μπορούν επίσης να προκαλέσουν τεράστια ζημιά και ως εκ τούτου, οι διαστημικές υπηρεσίες τους παρακολουθούν. Μια σειρά οργάνων χρησιμοποιείται από την αμερικανική διαστημική υπηρεσία NASA για την παρακολούθηση των αστεροειδών.

Η NASA διαθέτει παρατηρητήρια που είναι εξοπλισμένα με ισχυρά τηλεσκόπια που είναι ικανά να ανιχνεύσουν τον ουρανό από τη Γη. 

Η NASA διαθέτει αυτά τα παρατηρητήρια σε διάφορα μέρη σε όλο τον κόσμο, όπως το Παρατηρητήριο Mauna Kea στη Χαβάη και το Παρατηρητήριο Lowell στην Αριζόνα.

Παρόμοια παρατηρητήρια έχουν επίσης ανοίξει η NASA στο διάστημα για την καλύτερη κατανόηση των τροχιών των αστεροειδών σωστά.

Πηγή wionews.com, space.com

Continue Reading

MEDIA

Εφημερίδα ΑΝΑΛΥΤΗΣ 27-11-2023

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en