Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έβρος | Τα σύνορα στο τραπέζι του ΚΥΣΕΑ – Τι θα συζητηθεί στο Μέγαρο Μαξίμου

Έβρος: Στην τακτική συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ θα συζητηθεί το θέμα των χερσαίων συνόρων της Ελλάδας με την Τουρκία. Η αυξανόμενη πίεση, η συνεργασία Άγκυρας – διακινητών και τα μέτρα που λαμβάνει η Αθήνα.

«Καυτός» είναι ο Αύγουστος σε ό,τι αφορά τις αυξανόμενες προκλήσεις της Τουρκίας σε βάρος της Ελλάδας. Πέρα από την αναθεωρητική ρητορική και τις απειλές που εκτοξεύονται καθημερινά από την άλλη πλευρά του Αιγαίου, στο «κόλπο» έχουν μπει πλέον και τα ύπουλα παιχνίδια του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και των αξιωματούχων του. Το τελευταίο δεκαήμερο έχει γίνει ξεκάθαρο ότι η Τουρκία επιχειρεί να στήσει στα σύνορα του Έβρου ένα σκηνικό παρόμοιο με αυτό του Μαρτίου του 2020, πιέζοντας με τις μεταναστευτικές ροές την Αθήνα.

Δεν είναι, άλλωστε, η πρώτη φορά που η Άγκυρα θα εργαλειοποιήσει τη δυστυχία και την ελπίδα των προσφύγων για ένα καλύτερο αύριο. Όπως φαίνεται δεν θα είναι ούτε η τελευταία καθώς οι Έλληνες συνοριοφύλακες κάνουν ανοικτά λόγο για συνεργασία της τουρκικής στρατοχωροφυλακής με τους διακινητές παράτυπων μεταναστών. Την ίδια στιγμή, ολοένα και περισσότερα πλοία αφήνονται να καταπλεύσουν προς τα ελληνικά χωρικά ύδατα, όπως συνέβη πρόσφατα με τρία εξ αυτών να φτάνουν ως τα Κύθηρα, σε μια προσπάθεια να «ανοίξει» η «βεντάλια» των ροών και από τη θάλασσα έτσι ώστε να πιεστεί ακόμα περισσότερο η Αθήνα.

Είναι, άλλωστε, πρόσφατες και οι απειλές του θεωρητικού της «Γαλάζιας Πατρίδας», Τζιχάτ Γιαϊτζί, ο οποίος δεν δίστασε να πει μεταξύ άλλων πως «θα ανοίξουμε την πόρτα σε 5 εκατ. μετανάστες και θα τελειώσει η ιστορία με την Ελλάδα».

Υπό αυτό το πρίσμα, λοιπόν, η τακτική συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ το απόγευμα (16:30) της Τρίτης (23/08) στο Μέγαρο Μαξίμου είναι βαρύνουσας σημασίας. Της συνεδρίασης θα προεδρεύσει ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ αναμένεται να συζητηθεί εκτενώς το θέμα των συνόρων στον Έβρο. Ήδη τα προηγούμενα 24ωρα, αρμόδιοι υπουργοί είχαν τονίσει τις δράσεις που αναλαμβάνει η χώρα έτσι ώστε να θωρακίσει τα χερσαία, αλλά και τα θαλάσσια, σύνορα και να ανταπεξέλθει στη νέα υβριδική απειλή που προσπαθεί να «στήσει» ο Ερντογάν.

«Δεν θα μετατρέψουμε τους Έλληνες αστυνομικούς σε βαρκάρηδες»

Εκεί όπου πριν από μερικά 24ωρα, όπως αποκάλυψε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τάκης Θεοδωρικάκος, επιχείρησαν να περάσουν παράνομα 1.500 μετανάστες έχοντας «σπρωχτεί» προς την ελληνική πλευρά από τις τουρκικές Αρχές. Ο κ. Θεοδωρικάκος στην πρόσφατη τηλεοπτική του συνέντευξη στον ΣΚΑΪ, εξήγησε πως λειτουργούν οι διακινητές ενώ με ιδιαίτερη έμφαση τόνισε πως «δεν θα μετατρέψουμε τους Έλληνες αστυνομικούς σε βαρκάρηδες στον Έβρο».

Σχετικά με το πώς φτάνουν αυτοί οι άνθρωποι στο κατώφλι της χώρας ο υπουργός εξήγησε πως υπάρχει μια μεθοδολογία την οποία ακολουθούν οι διακινητές. Από τη στιγμή που δεν μπορούν να εισβάλουν μαζικά στη χώρα, λόγω και του φράχτη αλλά και της βελτιωμένης φύλαξης των συνόρων, προσπαθούν να οδηγήσουν τους ανθρώπους στις νησίδες του Έβρου. Το καλοκαίρι πέφτει και η στάθμη του ποταμού και από εκεί ψάχνουν το «κενό» για να περάσουν στην Ελλάδα.

«Ο φράκτης θέλουμε να επεκταθεί όσο γίνεται περισσότερο. Είναι 190χλμ το σύνολο των συνόρων, θέλουμε να εξασφαλίσουμε τη μέγιστη δυνατή χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά προγράμματα. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η Ευρώπη εκτιμά όσα κάνει η Ελλάδα, διότι το πρόβλημα της παράτυπης μετανάστευσης είναι και πρόβλημα της Ευρώπης, όχι μόνο της Ελλάδας», πρόσθεσε σε άλλο σημείο ο κ. Θεοδωρικάκος.

«Δεν είμαστε ξέφραγο αμπέλι» – Έτσι αντιμετωπίζονται οι διακινητές

«Η Ελλάδα δεν είναι ξέφραγο αμπέλι αλλά και η Τουρκία δεν είναι εμπόλεμη ζώνη» σχολίασε, επίσης τα τελευταία 24ωρα σε δικές του δηλώσεις, ο υπουργός Μετανάστευσης Νότης Μηταράκης, ανακοινώνοντας επέκταση του φράχτη στον Έβρο. Η σχετική μελέτη ολοκληρώνεται, ώστε να προκηρυχθεί διαγωνισμός και σύμφωνα με πληροφορίες ο φράχτης αναμένεται να φτάνει μέχρι και την περιοχή του Σουφλίου.

Όσον αφορά το ήδη υπάρχον κομμάτι του φράχτη, καλύπτει μέχρι τώρα 37,5 χιλιόμετρα, από τα συνολικά 190 της ελληνικής μεθορίου. Εκτείνεται κατά μήκος των ελληνοτουρκικών συνόρων στις Καστανιές (12,5χλμ) , αλλά και στις Φέρες.

Ο παλιός φράχτης ανακατασκευάστηκε. Αποτελείται από ισχυρό μεταλλικό κιγκλίδωμα (χάλυβα) 5 μέτρων, και τοποθετήθηκαν κάμερες τελευταίας τεχνολογίας. Τα υπόλοιπα χιλιόμετρα επιτηρούνται από σύστημα καμερών που δίνουν εικόνα στα κέντρα επιχειρήσεων στον Έβρο, ενώ Ειδικές ομάδες συνοριοφυλάκων χρησιμοποιούν και ντρόουν σε δύσκολα σημείο για να εντοπίσουν μετανάστες και διακινητές.

«Επειδή η παλιά τακτική που περνάμε τον Έβρο και φτάνουμε στα νησιά του Αιγαίου, δεν αποδίδει πλέον για τους λαθροδιακινητές που χάρη στον φράκτη στον Έβρο, την Ελληνική Αστυνομία αλλά και την εξαιρετική δουλειά που κάνει το λιμενικό στην θάλασσα, έχουν προσπαθήσει να δημιουργήσουν δύο νέους δρόμους, σημείωσε ο κ. Μηταράκης σε πρόσφατη συνέντευξη στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ.

Οι περιπολίες των συνοριοφυλάκων και του Στρατού ενισχύονται καθώς είναι πλέον γνωστές οι απόπειρες των διακινητών:

  • Από Τουρκία προς Βουλγαρία και από Ορεινό Όγκο Ροδόπης προς Κομοτηνή.
  • Άλλη διαδρομή είναι μέσα, από Βουλγαρία προς Σκόπια και στη συνέχεια Ειδομένη.
  • Ενώ όσον αφορά διακίνηση Ινδών μεταναστών, φτάνουν αεροπορικώς μέσα Σερβίας στα Βαλκάνια και από εκεί μέσω της Ελληνοσκοπιανής ή της ελληνοαλβανικής μεθορίου, κινούνται προς την Ελλάδα.

«Πλέον τα κυκλώματα έχουν γίνει αδίστακτα, τον τελευταίο χρόνο πλέον δεν σταματάνε στα αστυνομικά μπλόκα, ακόμα και αν τους ακολουθούμε», δήλωσε ο Πρόεδρος Συνοριοφυλάκων Ελλάδας Παναγιώτης Χαρέλας.

Εναλλακτικές διαδρομές μέσω θαλάσσης σύμφωνα με την ΕΡΤ, θεωρούνται οι εξής:

  • Aπό το λιμάνι της Μαρμαρίδας απέναντι από την Ρόδο, επιχειρούν να περάσουν νότια της Κρήτης (χαρακτηρίζεται επικίνδυνο ταξίδι) αλλά κυρίως βόρεια του νησιού με προορισμό την Ιταλία.
  • Από το λιμάνι της Αλικαρνασσού (Μπόντρουμ) απέναντι από την Κω και πάλι μέσω Κρήτης επιχειρούν να φτάσουν στην Ιταλία.
  • Είτε περνούν από Σάμο – Λέσβο- Χίο με κατεύθυνση κυκλαδίτικα νησιά προκειμένου να εκμεταλλευτούν την παρουσία των δεκάδων ιστιοφόρων και να μην γίνουν αντιληπτοί

 

Πηγή: newsbomb.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέος σεισμός 3,1 Ρίχτερ στην Κεφαλονιά

Νέος σεισμός 3,1 Ρίχτερ σημειώθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου (11/5) στις 16.20 στην Κεφαλονιά.

Σύμφωνα με την αναθεωρημένη λύση του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, το επίκεντρο του σεισμού εντοπίζεται 4 χιλιόμετρα βόρεια – βορειοδυτικά από τα Βαλσαμάτα με εστιακό βάθος 16 χιλιόμετρα.

seismos-tora

 

Υπενθυμίζεται ότι χθες Παρασκευή καταγράφηκαν άλλοι τρεις σεισμοί στην Κεφαλονιά μεγέθους 3,9, 4,1 και 3,1. Όπως τόνισε ο καθηγητής Γεωλογίας και πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμης Λέκκας, μιλώντας στο protothema.gr, οι χθεσινές τρεις δονήσεις εντάσσονται στο πλαίσιο της φυσιολογικής για την περιοχή του Ιονίου σεισμικής δραστηριότητας. «Παρακολουθούμε το φαινόμενο, δεν εμπνέει ανησυχία» είπε ο κ. Λέκκας και πρόσθεσε ότι οι δονήσεις αναμένεται να συνεχιστούν στην ίδια τάξη μεγέθους. Εντοπίζονται να προέρχονται από γνωστό εγκάρσιο ρήγμα στο τόξο του Ιονίου.

Continue Reading

ΘΑΣΟΣ

Θάσος | Πράσινο φως για το Ειρηνοδικείο και Πταισματοδικείο

Με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης, εντάχθηκε στον προγραμματισμό της ΚΤΥΠ το έργο της διαμόρφωσης χώρων στο ακίνητο ΑΒΚ 3417 της Θάσου, προκειμένου αυτό να στεγάσει τις Υπηρεσίες του Ειρηνοδικείου – Πταισματοδικείου Θάσου.

Εκπονήθηκε η μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 400.000 ευρώ, και αναμένεται η επιχορήγηση της ΚΤΥΠ από το ΤΑΧΔΙΚ, για την ανάθεση της σύμβασης έργου. Επιδιωξη ολων, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Χρήστος Σταϊκούρας | Οκτώ σημαντικές παρεμβάσεις στην Π.Ε. Καβάλας

Τα σημαντικά οδικά, αρδευτικά, αντιπλημμυρικά, σιδηροδρομικά, λιμενικά και κτιριακά έργα που υλοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα (Π.Ε.) Καβάλας παρουσίασε, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας σε Συνέντευξη Τύπου στην Καβάλα, στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε οκτώ σημαντικές παρεμβάσεις που αφορούν:

  1. Την κατασκευή του Φράγματος Μαρμαρά.
  2. Την ολοκλήρωση των αρδευτικών δικτύων της Δυτικής Πεδιάδας του Νέστου.
  3. Τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας.
  4. Την κατασκευή της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.
  5. Την Αντιπλημμυρική Προστασία Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.
  6. Το Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.
  7. Το Ειρηνοδικείο και το Πταισματοδικείο Θάσου.
  8. Το Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός» του Κάθετου Άξονα της Εγνατίας Οδού «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας».

Η σημερινή περιοδεία του κ. Σταϊκούρα στην Π.Ε. Καβάλας ξεκίνησε με την επιθεώρηση του εργοταξίου του τελευταίου υποτμήματος «Κρηνίδες – Σταυρός», του οδικού άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνα» [Ε61], στο Δάτο. Το έργο μετά και την εξασφάλιση των επιπλέον απαιτούμενων κονδυλίων για την ολοκλήρωσή του, ύψους 15 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συνοδευόμενος από βουλευτές της Π.Ε. Καβάλας, πραγματοποίησε σειρά επισκέψεων στα Δημαρχεία Παγγαίου και Νέστου, στον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας, στο Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας και στο Λιμάνι της Κεραμωτής, ενώ συναντήθηκε με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλο Τοψίδη και τον αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε. Καβάλας, Θεόδωρο Μαρκόπουλο, καθώς και με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ.κ. Στέφανο.

Αναλυτικά τα έργα που παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στη Συνέντευξη Τύπου:

 1ον. Κατασκευή Φράγματος Μαρμαρά (Ακροποτάμου) (1ο Υποέργο της Πράξης).

Το έργο αφορά στην κατασκευή αρδευτικού φράγματος, προϋπολογισμού 11 εκατ. ευρώ, χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 -2020, με τελευταία εγκεκριμένη παράδοση του έργου τέλος του 2022.

Επειδή έχει εκτελεστεί άνω του 80% του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του έργου, και συγκεκριμένα περίπου το 95%, δόθηκε κατ’ εξαίρεση δυνατότητα να ολοκληρωθεί το έργο.

Η Διεύθυνση του Υπουργείου είναι ο τελικός δικαιούχος του έργου, καθώς Προϊσταμένη Αρχή είναι η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Διευθύνουσα Υπηρεσία το Τμήμα Δομών Περιβάλλοντος της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας.

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του φράγματος Μαρμαρά, και για να εισέλθει αυτό στο στάδιο λειτουργίας του, πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία της πρώτης πλήρωσης, μετά από έγκριση που θα χορηγηθεί από την Διοικητική Αρχή Φραγμάτων (ΔΑΦ), σύμφωνα με τον Κανονισμό Ασφαλείας Φραγμάτων.

Οι εργασίες της παρούσας σύμβασης έχουν – σε σημαντικό βαθμό – ολοκληρωθεί, στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό, και έχουν παραδοθεί, όπως αναφέρονται παρακάτω:

  •          Μητρώο Φράγματος, ενημερωμένο σε βαθμό που ανταποκρίνεται στη μέχρι σήμερα πρόοδο των εργασιών κατασκευής του έργου (λόγω διακοπής εργασιών του έργου και αδυναμίας ολοκλήρωσης του δε δύναται να ολοκληρωθεί το Μητρώο του φράγματος του ΦΕΠΠ).
  •          Σχέδιο Παρακολούθησης, ολοκληρωμένο.
  •          Εγχειρίδιο Λειτουργίας και Συντήρησης, ολοκληρωμένο σε ποσοστό 90%, υπολείπεται μόνο να προστεθούν  τα εγχειρίδια λειτουργία και συντήρησης των οργάνων και του εξοπλισμού που ακόμα δεν έχουν τοποθετηθεί.
  •          Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Καταστάσεων, ολοκληρωμένο.
  •          Μελέτη θραύσης φράγματος και  Διόδευσης Πλημμυρικού Κύματος, ολοκληρωμένη.

Η Σύμβαση δεν μπορεί να συνεχιστεί, ούτε να ολοκληρωθεί αν δεν ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής του έργου του φράγματος Μαρμαρά.

Έγινε αποδεκτό το αίτημα του αναδόχου για διάλυση της σύμβασης, έχει εκκινήσει η διαδικασία εκκαθάρισης της εργολαβίας, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η ολοκλήρωση των εργασιών της κατασκευής του φράγματος.

Είμαστε σε συνεργασία με την Περιφερειακή Αρχή για να αξιολογήσουμε την ολοκλήρωση τόσο του έργου, όσο και της μελέτης των αρδευτικών δικτύων

2ον. Ολοκλήρωση Αρδευτικών Δικτύων Δυτικής Πεδιάδας Νέστου.

Η Εργολαβία έχει ως αντικείμενο την κατασκευή εγγειοβελτιωτικών έργων, που περιλαμβάνει την επέκταση του υφιστάμενου αρδευτικού δικτύου της Δυτικής Πεδιάδας Νέστου, συνολικής έκτασης 22.500 στρεμμάτων και τη βελτίωση του παράλληλου αγροτικού οδικού δικτύου.

Ο Προϋπολογισμός του έργου ήταν περίπου 11,7 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 – 2020.

Η προθεσμία περαίωσης ήταν ο Οκτώβριος του 2020.

Υπήρξε βεβαίωση εμπρόθεσμης περαίωσης εργασιών.

Με απόφαση Ιουνίου 2022, εγκρίθηκε το Πρωτόκολλο Προσωρινής Παραλαβής του έργου.

Αναμένεται η υπογραφή της Απόφασης Ορισμού Επιτροπής Οριστικής Παραλαβής του έργου.

Συνεννοηθήκαμε με την Περιφέρεια για τη δρομολόγηση της Απόφασης.

3ον. Οργανισμός Λιμένος Καβάλας.

Στις 23 Νοεμβρίου 2023, υπεγράφη η σύμβαση υπό-παραχώρησης, διάρκειας 40 ετών, για την αξιοποίηση του εμπορικού λιμένα «Φίλιππος Β», έναντι τιμήματος ύψους 33,9 εκατ. ευρώ.

Το έργο θα έχει σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και οικονομία.

Ειδικότερα, πέρα από το εφάπαξ τίμημα, ο υπο-παραχωρησιούχος θα επενδύσει 36 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, συμπεριλαμβανομένων και δαπανών βαριάς συντήρησης.

Οι υποχρεωτικές επενδύσεις περιλαμβάνουν την υποχρέωση του επενδυτή να κατασκευάσει κτίρια για την εξυπηρέτηση αναγκών της Λιμενικής Αρχής, της Πλοηγικής Υπηρεσίας, καθώς και τελωνειακό σταθμό, σύμφωνα με τις προτάσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), αλλά και τις προδιαγραφές της σύμβασης υπο-παραχώρησης.

Επιπρόσθετα, ο επενδυτής αναλαμβάνει την υποχρέωση της εκπόνησης μελέτης αναδάσωσης της περιοχής των Άσπρων Χωμάτων, της υλοποίησης του έργου της αναδάσωσης και τα έργα συντήρησης, καθαρισμού, προστασίας και φύλαξης της ανωτέρω περιοχής καθ’ όλη τη διάρκεια της υπο-παραχώρησης.

Παράλληλα, το ΤΑΙΠΕΔ έχει εκκινήσει τη διαδικασία εκπόνησης του Master Plan για τον κεντρικό λιμένα «Απόστολο Παύλο», ώστε με τον τρόπο αυτό να επιτευχθεί η συνολική ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της Καβάλας.

Υπενθυμίζονται 2 έργα που έχει παραδώσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς χρήση:

  1. Επέκταση Προσήνεμου Μώλου Νέου Λιμένα Καβάλας, για την προστασία του Λιμένα, προϋπολογισμού 13,8 εκατ. ευρώ.
  2. Επέκταση κρηπιδωμάτων, με την κατασκευή επιπλέον 500 μέτρων, την αύξηση της επιφάνειας της χερσαίας ζώνης κατά 170 στρέμματα, την εκβάθυνση της λιμενολεκάνης και την υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων, ύψους 16 εκατ. ευρώ.

Ο στόχος είναι να αποκτήσει η Καβάλα σύγχρονες λιμενικές υποδομές, οι οποίες θα ενισχύσουν τις αναπτυξιακές και τουριστικές προοπτικές της πόλης και της Βόρειας Ελλάδας.

4ον. Κατασκευή Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.

Η κατασκευή της γραμμής και η σύνδεση του εμπορευματικού Λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού μήκους περίπου 37 χλμ., πρόκειται να δημοπρατηθεί ανεξάρτητα, με ανοιχτό μειοδοτικό διαγωνισμό.

Είναι σε φάση οριστικοποίησης τα τεύχη δημοπράτησης, καθώς υπάρχουν εγκεκριμένες οριστικές μελέτες για τη νέα γραμμή.

Στα τέλη Μαρτίου 2024, έγινε η κήρυξη απαλλοτριώσεων για τις αναγκαίες εκτάσεις.

Ο διαγωνισμός αναμένεται να δημοσιευτεί στο τέλος του 1ου εξαμήνου του 2024.

Η έναρξη εργασιών εκτιμάται για το 1ο τρίμηνο του 2025, με την ολοκλήρωση του έργου να προβλέπεται στο τέλος του 2028.

Για το συγκεκριμένο έργο υφίσταται, καταρχάς, χρηματοδότηση ύψους 212 εκατ. ευρώ, από τον «Μηχανισμό Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF2) 2021 – 2027.

5ον. Αντιπλημμυρική Προστασία Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση προμελέτης και οριστικής μελέτης για την αποτελεσματική άρδευση και στράγγιση της περιοχής υπό τα γεωμορφολογικά δεδομένα που δημιούργησε και θα συνεχίσει να διαμορφώνει η συνίζηση των εδαφών.

Η υπογραφή της σύμβασης, ύψους περίπου 1 εκατ. ευρώ, έγινε στις 17 Σεπτεμβρίου 2018.

Η αρχικά εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης ήταν η 17η Σεπτεμβρίου 2020.

Η τελευταία εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης είναι η 17η Μαΐου 2024.

Θα υπάρξει, σίγουρα, νέα παράταση, εξαρτώμενη από τη διαδικασία έκδοσης περιβαλλοντικών όρων. (εκτιμάται ότι η παράταση μπορεί να είναι και 2 χρόνια)

Αξιολογείται η χρηματοδότηση του έργου, από το Υπουργείο προς την Περιφέρεια, αφού θα απαιτηθούν και πρόσθετοι πόροι.

6ον. Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

Είναι σε εξέλιξη, από τις «Κτιριακές Υποδομές», το έργο της λήψης μέτρων για την οριστική άρση του κινδύνου στο δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

Το έργο, προϋπολογισμού 778.000 ευρώ, χρηματοδότησης από το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ., αφορά την συνολική αποξήλωση της μαρμάρινης επένδυσης του κτιρίου και αντικατάστασής της με σύστημα εξωτερικής θερμοπρόσοψης.

Παράλληλα, στα πλαίσια των εργασιών επέμβασης στο κέλυφος του κτιρίου, θα γίνει επισκευή και ανακαίνιση των παλαιών χρωματισμένων μεταλλικών επιφανειών.

Το έργο θα ολοκληρωθεί τον επόμενο μήνα, τον Ιούνιο.

Επιπρόσθετα, μετά από έλεγχο, έχει ζητηθεί η ανάθεση στην ΚΤΥΠ ΑΕ της σχετικής σύμβασης αντικατάστασης 2 ψυκτών από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, μετά και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης, ποσού 250.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, μέσω επιχορήγησης από το ΤΑΧΔΙΚ.

Θα επιδιώξουμε, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

7ον. Ειρηνοδικείο και Πταισματοδικείο Θάσου.

Με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης, εντάχθηκε στον προγραμματισμό της ΚΤΥΠ το έργο της διαμόρφωσης χώρων στο ακίνητο ΑΒΚ 3417 της Θάσου, προκειμένου αυτό να στεγάσει τις Υπηρεσίες του Ειρηνοδικείου – Πταισματοδικείου Θάσου.

Εκπονήθηκε η μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 400.000 ευρώ, και αναμένεται η επιχορήγηση της ΚΤΥΠ από το ΤΑΧΔΙΚ, για την ανάθεση της σύμβασης έργου.

Θα επιδιώξουμε, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

8ον. Κάθετος Άξονας Εγνατίας Οδού / Τμήμα «Δράμα – Καβάλα» / Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός».

Το έργο, προϋπολογισμού 49 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, αφορά στην κατασκευή του τελευταίου υπο-τμήματος του άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας» [Ε61], μήκους περίπου 8,3 χλμ.

Εργασίες εκτελούνται στο υποτμήμα Κρηνίδες – Αγ. Σύλλας.

Το ποσό της προκαταβολής για τις αποζημιώσεις απαλλοτριωμένων εκτάσεων εκτιμάται ότι θα κατατεθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων εντός του εφετινού καλοκαιριού, οπότε και απελευθερώνεται πλήρως το μέτωπο των εργασιών, στο σύνολο του έργου.

Για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση του έργου απαιτείται Συμπληρωματική Σύμβαση Έργου, ύψους 15 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Μετά και την εξασφάλιση των επιπλέον απαιτούμενων κονδυλίων για την ολοκλήρωση του έργου, η περαίωση του έργου υπολογίζεται στο 1ο τρίμηνο του 2026.

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en