Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φωτογραφική υπουργική απόφαση για τις πινακίδες εκτρώματα

Διαφημιστικές κατασκευές PISA ύψους 5,5 μέτρων επιστρέφουν και καταλαμβάνουν τους νέους πεζοδρόμους της Αθήνας. Στη «ζούλα» χωρίς διαβούλευση και συζήτηση με τους Δήμους και τα συλλογικά όργανα η κυβέρνηση μέσω του Υπουργείου Εσωτερικών και συναρμόδιων υπουργείων εξέδωσε κοινή υπουργική απόφαση που επαναφέρει το χάος των διαφημίσεων στις πόλεις της χώρας.

Με την απόφαση αυτή οι πεζόδρομοι της πόλης πέρα από τραπεζοκαθίσματα θα γεμίσουν και με διαφημιστικά πλαίσια τύπου PISA διαστάσεων 3μέτρων επί 4 μέτρων των οποίων το ύψος θα φτάνει τα 5,5 μέτρα. Αντιστοίχως θα προστεθούν διαφημιστικές Ρακέτες  και όλο το γνωστό σκηνικό που στοίχειωνε τα πεζοδρόμια και τις πόλεις της Ελλάδας μέχρι το 2004.

Έτσι οι νέοι πεζοδρόμοι του μεγάλου περίπατου της Αθήνας, θα γεμίσουν με διαφημιστικές σιδερένιες κατασκευές. Η κυβέρνηση εν κρυπτώ με επισπεύδοντα το αρμόδιο υφυπουργό κ. Λιβάνιο, υποχώρησε στις πιέσεις και τα συμφέροντα παλιών διαφημιστών που για χρόνια είχαν υποβαθμίσει  το αστικό περιβάλλον της Αθήνας και των άλλων πόλεων με τις ανεξέλεγκτες τοποθετήσεις διαφημίσεων σε κάθε ελεύθερο χώρο.

Διαβάστε εδώ την Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα αλλάξει την εικόνα της Αθήνας προς το χειρότερο.

Χαρά Καφαντάρη: Η συγκεκριμένη απόφαση βγήκε προφανώς υπό την πίεση εταιρειών

Η αναπληρώτρια τομεάρχης Περιβάλλοντος του ΣΥΡΙΖΑ τονίζει στο newsbeast.gr ότι διακυβεύεται η ασφάλεια των πολιτών και προφανώς η απόφαση βρήκε υπό την πίεση εταιρειών.

Ανεπίτρεπτη χαρακτηρίζει την Κοινή Υπουργική Απόφαση της 22ας Ιουλίου που επαναφέρει τις διαφημιστικές πινακίδες στους δρόμους η αναπληρώτρια τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ για θέματα Περιβάλλοντος και βουλευτής Β2 Δυτικού Τομέα Αθηνών του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Καφαντάρη. Μιλώντας στο newsbeast.gr αποκαλύπτει ότι δεν υπήρξε καμία σχετική διαβούλευση για μια τέτοια απόφαση που θέτει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές και αλλάζει την αρχιτεκτονική του τοπίου ενώ αφήνει υπονοούμενο ότι ενδεχομένως πάρθηκε για να εξυπηρετήσει μια σειρά από συμφέροντα.

«Είναι σοβαρό το γεγονός ότι εκδόθηκε μια Κοινή Υπουργική Απόφαση τεσσάρων υπουργών που αφορά την ασφάλεια των πολιτών, χωρίς να υπάρχει καμία διαβούλευση. Επίσης θα πρέπει να τονιστεί ότι η διαβούλευση έπρεπε να περιλαμβάνει και τους δήμους, γιατί οι δήμοι είναι εκείνοι οι οποίοι γνωρίζουν την περιοχή, οπότε ανάλογα θα κατέθεταν και τις δικές τους παρατηρήσεις. Συν τοις άλλοις υφίσταται θέμα κοινόχρηστου χώρου. Με την τοποθέτηση τόσο μεγάλων πινακίδων προφανώς περιορίζεται ο χώρος που έχουν οι πολίτες για να κινούνται με άνεση» δηλώνει η κ. Καφαντάρη.

«Φαίνεται ότι η συγκεκριμένη απόφαση βγήκε προφανώς υπό την πίεση εταιρειών. Αυτό που απαιτείται είναι ο σεβασμός στο περιβάλλον, και η ασφάλεια των πολιτών και βέβαια δεν θα πρέπει να παραλείψουμε και τον παράγοντα της αλλοίωσης της αρχιτεκτονικής του τοπίου. Είναι ένα σοβαρό ζήτημα που ως κόμμα θα το εξετάσουμε και θα του δώσουμε συνέχεια».

Γιώργος Ντόλιος: Επί των ημερών μου στο Υπ. Εσωτερικών ξηλώσαμε τις διαφημιστικές πινακίδες για να μην σκοτώνεται ο κόσμος

 Ο πρώην υφυπουργός μιλώντας στο newsbeast χαρακτηρίζει ακατανόητη την απόφαση της σημερινής κυβέρνησης να τις επαναφέρει.

«Οι διαφημιστικές πινακίδες ήταν μια από τις αιτίες πολλών τροχαίων ατυχημάτων που είχαμε στην πατρίδα μας και γι’ αυτό αποφασίσαμε το 2010 να τις ξηλώσουμε» δηλώνει στο newsbeast ο τότε υφυπουργός Εσωτερικών και βουλευτής Έβρου του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Ντόλιος σε επικοινωνία που είχαμε μαζί του με αφορμή την ακατανόητη απόφαση της κυβέρνησης να επαναφέρει τώρα με Κοινή Υπουργική Απόφαση τέτοιου είδους πινακίδες θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών.

«Ειλικρινά, δεν μπορώ κι εγώ να καταλάβω ποια είναι η λογική της επαναφοράς τους από την παρούσα κυβέρνηση. Τέτοιου είδους πινακίδες είναι επικίνδυνες και δεν θα πρέπει να ξανατοποθετηθούν. Άσε που ακόμη και για λόγους αισθητικής δεν θα πρέπει να υπάρχουν. Οι ταμπέλες δεν είναι… στολίδια. Πριν πάρουμε την απόφαση να τις αφαιρέσουμε είχαμε δεχτεί αμέτρητα παράπονα από οδηγούς αλλά και πεζούς που τις έβλεπαν στο πεζοδρόμιο και δεν μπορούσαν να περάσουν» μας λέει ο πρώην υφυπουργός.

«Παρακολουθούσε το θέμα ο ίδιος ο πρωθυπουργός»

Άξιο μνείας είναι το γεγονός ότι για το συγκεκριμένο θέμα, όπως μας λέει, είχε ασχοληθεί προσωπικά και ο τότε πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου που παρακολουθούσε την εξέλιξή του. «Το γραφείο του Πρωθυπουργού ενημερωνόταν για την πορεία του θέματος και την αφαίρεση διαφημιστικών πινακίδων από τη λεωφόρο Κηφισίας, την παραλιακή λεωφόρο Ποσειδώνος και πολλούς άλλους κεντρικούς δρόμους» μας λέει, καταλήγοντας πως εκείνο τον καιρό όχι απλώς δεν υπήρξαν αντιδράσεις αλλά αντιθέτως «όλοι επικροτούσαν την κίνησή μας. Τώρα γιατί θέλουν να τις επαναφέρουν, δεν μπορώ να το κατανοήσω».

Το θανατηφόρο δυστύχημα του 2005

Την επιστροφή των μεγάλων διαφημιστικών πινακίδων στους δρόμους αποφάσισε η κυβέρνηση παρά το γεγονός ότι τέτοιου είδους διαφημιστικά πλαίσια έχουν κατηγορηθεί στο παρελθόν για εμπλοκή και πρόκληση τροχαίων δυστυχημάτων.

Μάλιστα το ίδιο το Δημόσιο έχει κληθεί μόλις πριν από δύο χρόνια να καταβάλει αποζημίωση ύψους 350.000 στους συγγενείς άτυχου οδηγού που έχασε τη ζωή του από τέτοιου είδους εγκατάσταση. Ειδικότερα, το Συμβούλιο της Επικρατείας αποφάνθηκε τον Ιούνιο του 2018 ότι το ελληνικό Δημόσιο ευθύνεται για τη μη αφαίρεση παράνομα τοποθετημένης διαφημιστικής πινακίδας, επί της λεωφόρου Κηφισίας, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένας 24χρονος, όταν το όχημά του εξετράπη της πορείας και προσέκρουσε στην πινακίδα.

Το δυστύχημα είχε γίνει τον Δεκέμβριο του 2005. Ο νεαρός κινούνταν στην Κηφισίας με κατεύθυνση από την Αθήνα προς την Κηφισιά όταν στο ύψος της Helexpo το αυτοκίνητο εξετράπη της πορείας του, προσέκρουσε αρχικά σε 8 μεταλλικούς στύλους (κολωνάκια), οι οποίοι ήταν πακτωμένοι στο τσιμεντένιο δάπεδο του πεζοδρομίου της διαχωριστικής νησίδας.

Στην συνέχεια, όπως αναφέρεται στην απόφαση, αφού είχε διανύσει 14,80 μ. από την πρώτη πρόσκρουση, ανετράπη και ακινητοποιήθηκε στη σιδερένια κολώνα, η οποία στήριζε τη διαφημιστική πινακίδα. Το όχημα δίπλωσε στην κολώνα που στήριζε τη διαφημιστική πινακίδα με αποτέλεσμα αυτή να πέσει στο πεζοδρόμιο. Ο οδηγός εξέπνευσε τέσσερις ώρες αργότερα.

Η αποξήλωση του 2010 έγινε αποδεκτή με ικανοποίηση από τους πολίτες

Στις αρχές του Οκτώβρη του 2010, σχεδόν μία δεκαετία πίσω, είχε ξεκινήσει η αποξήλωση-απομάκρυνση των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων-εκτρωμάτων και από ιδιωτικούς χώρους.

Ο τότε Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Νίκος Σηφουνάκης σε επί τόπου δήλωσή του επισήμανε πως η απαράδεκτη κατάσταση στους δρόμους με τις παράνομες διαφημιστικές πινακίδες, εκτός του ότι δίνει «μια τριτοκοσμική εικόνα» για την χώρα μας, παραβιάζει τους κανόνες οδικής ασφάλειας.

Αξίζει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη απόφαση αλλά και οι ενέργειες που ακολούθησαν, έγιναν αποδεκτές με ιδιαίτερη ικανοποίηση από όλους τους πολίτες.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καταργείται το νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος | Πάμε σε μειωμένο μεσημβρινό

Η «επέλαση» των ΑΠΕ, και η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών το μεσημέρι, έχει ως συνέπεια εκείνες τις ώρες η αγορά να μπορεί να προσφέρει φθηνό ρεύμα.

Λύση αμοιβαία επωφελή για τους καταναλωτές και τους παραγωγούς ΑΠΕ επεξεργάζεται το ΥΠΕΝ, με την ένταξη μεσημβρινών ωρών στη ζώνη των μειωμένων χρεώσεων του νυχτερινού τιμολογίου. Έτσι, το νυχτερινό τιμολόγιο θα πάψει να είναι πλέον… νυχτερινό, δίνοντας τη δυνατότητα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις να περιορίσουν το ενεργειακό τους κόστος, και αποτελώντας παράλληλα «αντίδοτο» στις περικοπές ΑΠΕ.

Υπενθυμίζεται ότι, στην υφιστάμενη μορφή του, το νυχτερινό τιμολόγιο έχει χειμερινό και θερινό ωράριο. Το χειμερινό ωράριο εκτείνεται από την 1η Νοεμβρίου έως τις 30 Απριλίου. Για τους καταναλωτές στο διασυνδεδεμένο σύστημα, οι μειωμένες χρεώσεις εφαρμόζονται από τις 02:00 έως τις 08:00 και από τις 15:00 έως τις 17:00.

Το θερινό ωράριο ξεκινά από την 1η Μαΐου και λήγει στις 31 Οκτωβρίου. Για την ίδια κατηγορία καταναλωτών, η ζώνη μειωμένων χρεώσεων είναι ενιαία και εκτείνεται από τις 23:00 έως τις 07:00 το πρωί.

Οι συγκεκριμένες ζώνες υπαγορεύτηκαν από διαφορετικά δεδομένα που ίσχυαν στο παρελθόν, όταν στο μίγμα ηλεκτροπαραγωγής ήταν κυρίαρχες οι θερμοηλεκτρικές μονάδες. Έτσι, για την επιλογή τους ελήφθη υπόψη ότι οι χονδρεμπορικές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας κορυφώνονταν πέριξ του μεσημεριού. Ως συνέπεια, στόχος ήταν να δοθεί κίνητρο να «μεταφερθεί» μέρος της κατανάλωσης κατά κύριο λόγο αργά το βράδυ.

Ωστόσο, το «τοπίο» στο χρηματιστήριο ενέργειας έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Η «επέλαση» των ΑΠΕ, και η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών το μεσημέρι, έχει ως συνέπεια εκείνες τις ώρες η αγορά να κινείται πολύ συχνά από οριακά πάνω από το μηδέν, έως και σε αρνητικές τιμές. Επομένως, αυτές οι χονδρεμπορικές τιμές θα επιτρέψουν στους προμηθευτές να παράσχουν τιμολόγια με ιδιαίτερα χαμηλές χρεώσεις κατά τις μεσημβρινές ώρες.

Την ίδια στιγμή, η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών συχνά υπερβαίνει τη ζήτηση (σε συνδυασμό με τις ενδεχόμενες εξαγωγές). Επομένως, η ενίσχυση της ζήτησης για ηλεκτρική ενέργεια θα μπορούσε να βάλει σε κάποιο βαθμό ανάχωμα στις περικοπές παραγωγής «πράσινης» ενέργειας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΥΠΕΝ ακόμη επεξεργάζεται την προοπτική αλλαγών στο νυχτερινό τιμολόγιο, χωρίς να έχει καταλήξει στις ιδιαίτερες παραμέτρους. Έτσι, δεν έχει ακόμη αποφασιστεί ποιες ώρες του μεσημεριού θα εφαρμόζονται οι μειωμένες χρεώσεις.

Επίσης, δεν έχει καταλήξει αν οι μεσημβρινές ώρες θα προστεθούν στο βραδινό ωράριο που ισχύει αυτή τη στιγμή, ή αν θα αφαιρεθούν πλήρως οι ισχύουσες νυχτερινές ώρες μειωμένων χρεώσεων. Πάντως, η επικρατέστερη εκδοχή είναι να απαλειφθεί η βραδινή ζώνη.

Νυχτερινό τιμολόγιο μπορούν να αποκτήσουν όσοι καταναλωτές έχουν συμβατό μετρητή (διπλής εγγραφής). Για την αλλαγή του ωραρίου μειωμένων χρεώσεων, θα χρειαστεί να γίνει παρέμβαση από τον ΔΕΔΔΗΕ στο σύνολο των υποσταθμών στο δίκτυο διανομής (περίπου 250), ώστε να τροποποιηθούν οι χρόνοι στους οποίους αποστέλλεται ο ηλεκτρικός παλμός που ενεργοποιεί – απενεργοποιεί εναλλάξ την «ωριαία» και τη «νυχτερινή» μέτρηση. Στην πλειονότητα των υποσταθμών, η παρέμβαση θα πρέπει να γίνει επί τόπου από συνεργείο του Διαχειριστή, αν και σε ορισμένους σταθμούς οι αλλαγές μπορούν να γίνουν από απόσταση.

Σε αυτό το πλαίσιο, η αλλαγή του ωραρίου του νυχτερινού τιμολογίου προορίζεται να αποτελέσει μία λύση «γέφυρα», καθώς θα «τρέχει» το roll-out των «έξυπνων» μετρητών. Κάτι που σημαίνει στην πράξη πως θα επιτρέψει σε όποιο νοικοκυριό ή επιχείρηση έχει αναλογικό μετρητή διπλής εγγραφής να αξιοποιήσει από τώρα τα οφέλη στο ενεργειακό κόστος από την υψηλή διείσδυση των ΑΠΕ, πριν αποκτήσει ψηφιακό «ρολόι» και μπορέσει να «περάσει» σε ένα πορτοκαλί τιμολόγιο.

news247

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελεύθεροι επαγγελματίες | Ποιοι ωφελούνται από την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος (παραδείγματα)

Η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος που εξήγγειλε η κυβέρνηση θα οδηγήσει το 2025 στη μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων 700.000 αυτοαπασχολουμένων οι οποίοι υπάγονται στο νέο σύστημα αντικειμενικών κριτηρίων φορολόγησης έως και κατά 325 ευρώ ετησίως, όπως τονίζει σε δημοσίευμά του ο «Ελεύθερος Τύπος».

Η απαλλαγή όλων αυτών των φορολογουμένων από την υποχρέωση να πληρώσουν το οριζόντιο «χαράτσι» του τέλους επιτηδεύματος των 325 ευρώ το 2025 (για τη χρήση του 2024) θα προκαλέσει μειώσεις στις φορολογικές επιβαρύνσεις επί των εισοδημάτων σε περίπου 700.000 αυτοαπασχολουμένους από το σύνολο των 735.000 που υπάγονται στα αντικειμενικά κριτήρια φορολόγησης.

Εξουδετέρωση

Συγκεκριμένα, για τους περισσότερους από τους αυτοαπασχολουμένους που επηρεάζονται αρνητικά από το νέο αυτό τεκμαρτό σύστημα φορολόγησης -επειδή τα τεκμαρτά εισοδήματα που τους προσδιορίζει είναι υψηλότερα από αυτά που δηλώνουν κάθε χρόνο- η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος των 325 ευρώ θα εξουδετερώσει πλήρως τις νέες αυξήσεις στους φόρους εισοδήματος, που θα προκύψουν το επόμενο έτος, εξαιτίας του γεγονότος ότι τα τεκμαρτά ποσά εισοδήματος το 2025 θα είναι σημαντικά αυξημένα σε σύγκριση με φέτος, λόγω συνυπολογισμού του νέου αυξημένου (από τα 780 στα 830 ευρώ) κατώτατου μισθού. Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι, το 2025, να μειωθούν -αντί να αυξηθούν- οι φόροι επί των εισοδημάτων τους.

Επιπλέον, όσοι αυτοαπασχολούμενοι δεν επηρεάζονται με αυξήσεις στους φόρους εισοδήματος από την εφαρμογή του νέου τεκμαρτού συστήματος φορολόγησης, επειδή δηλώνουν εισοδήματα μεγαλύτερα από τα τεκμαρτά, που τους προσδιορίζει το σύστημα αυτό, θα δουν το 2025 τις φορολογικές επιβαρύνσεις στα εισοδήματα του 2024 να μειώνονται κατά 325 ευρώ ετησίως. Οι φορολογούμενοι αυτοί θα καρπωθούν, δηλαδή, όλο το όφελος από την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.

Oπως προκύπτει, ενδεικτικά, από αναλυτικούς πίνακες παραδειγμάτων που παραθέτουμε σήμερα:

  1. Οι περισσότεροι αυτοαπασχολούμενοι από αυτούς που υπάγονται στο νέο σύστημα αντικειμενικών κριτηρίων και είτε δεν έχουν κανέναν υπάλληλο και δηλώνουν ετήσια εισοδήματα κάτω από 10.000 ευρώ είτε έχουν έναν υπάλληλο και δηλώνουν ετησίως κάτω από 13.000-15.000 ευρώ θα δουν το επόμενο έτος τους φόρους στα εισοδήματά τους να μειώνονται, αντί να αυξάνονται, παρά την άνοδο των τεκμαρτών ποσών ελάχιστου εισοδήματος που θα αναγκαστούν να δηλώσουν εξαιτίας της αύξησης του κατώτατου μισθού. Η «οριζόντια» ετήσια φοροελάφρυνση των 325 ευρώ, που θα προκύψει από την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος, θα είναι μεγαλύτερη από την ετήσια πρόσθετη επιβάρυνση που θα τους προκαλέσει η αύξηση των τεκμαρτών εισοδημάτων. Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι το σύνολο των ετήσιων επιβαρύνσεων στα εισοδήματά (το άθροισμα φόρου εισοδήματος και τέλους επιτηδεύματος) να μειωθεί.
  2. Για ένα μικρό σύνολο αυτοαπασχολουμένων χωρίς υπαλλήλους, που περιλαμβάνει περιπτώσεις στις οποίες τα δηλούμενα ποσά ετήσιου εισοδήματος είναι χαμηλότερα των 10.000 ευρώ και τα τεκμαρτά ποσά ελάχιστου φορολογητέου εισοδήματος θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο λόγω μετάβασης σε νέα τριετία ετών λειτουργίας, όπου επιβάλλεται προσαύξηση 10% επί του τεκμαρτού εισοδήματος ή η προσαύξηση του τεκμαρτού εισοδήματος αυξάνεται από το 10% στο 21% ή από το 21% στο 33,1%, το σύνολο των φορολογικών επιβαρύνσεων στα εισοδήματα (άθροισμα φόρου εισοδήματος και τέλους επιτηδεύματος) θα αυξηθεί το 2025.

  3. Oσοι αυτοαπασχολούμενοι δηλώνουν ετήσια εισοδήματα υψηλότερα των 10.000 ευρώ και δεν έχουν κανέναν υπάλληλο ή ετήσια εισοδήματα άνω των 13.000-15.000 ευρώ και έχουν έναν υπάλληλο θα δουν τις συνολικές φορολογικές τους επιβαρύνσεις να μειώνονται το 2025 κατά 325 ευρώ, καθώς, αφενός, δεν τους επηρεάζει η εφαρμογή του τεκμαρτού συστήματος φορολόγησης επειδή δηλώνουν περισσότερα από τα τεκμαρτά, αφετέρου, κερδίζουν ολόκληρο το όφελος από την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος των 325 ευρώ.

Για ποιους θα εξακολουθεί να ισχύει το τέλος επιτηδεύματος και τον νέο χρόνο

Η εξαγγελία για την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος το 2025, την οποία έκανε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών από το Forum των Δελφών, δεν θα ισχύσει για όλες τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες ανεξαιρέτως αλλά μόνο για τους 735.000 εμπόρους, βιοτέχνες και ελεύθερους επαγγελματίες που ασκούν ατομικά τις δραστηριότητές τους (που έχουν ατομικές επιχειρήσεις) και υπάγονται στο νέο τεκμαρτό σύστημα φορολόγησης. Γι’ αυτούς και μόνο, άλλωστε, ισχύει φέτος η μείωση του τέλους επιτηδεύματος κατά 50% από τα 650 στα 325 ευρώ. Σε όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες επιχειρήσεων και επαγγελματιών το τέλος επιτηδεύματος θα εξακολουθεί να επιβάλλεται με όλες τις επιμέρους εξαιρέσεις και μειώσεις που ισχύουν και σήμερα.

Ειδικότερα, το τέλος επιτηδεύματος θα εξακολουθεί να επιβαρύνει με τα ακόλουθα ποσά τις παρακάτω κατηγορίες επιχειρήσεων και επαγγελματιών:

  • Νομικά πρόσωπα (ανώνυμες ομόρρυθμες, ετερόρρυθμες εταιρίες, εταιρίες περιορισμένης ευθύνης, ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρίες κ.λπ.) που ασκούν εμπορική επιχείρηση και έχουν την έδρα τους σε τουριστικούς τόπους και σε πόλεις ή χωριά με πληθυσμό έως 200.000 κατοίκους. Σ’ αυτές τις κατηγορίες θα εξακολουθεί να επιβάλλεται τέλος επιτηδεύματος 800 ευρώ ετησίως.
  • Νομικά πρόσωπα που ασκούν εμπορική επιχείρηση και έχουν την έδρα τους σε πόλεις με πληθυσμό πάνω από 200.000 κατοίκους. Για αυτές τις κατηγορίες, το τέλος θα εξακολουθεί να επιβάλλεται με ποσό 1.000 ευρώ ετησίως.
  • Για κάθε υποκατάστημα εταιρίας, θα εξακολουθεί να ισχύει τέλος επιτηδεύματος 600 ευρώ ετησίως.
  • Αστικές Μη Κερδοσκοπικές Εταιρίες και φυσικά πρόσωπα που το εισόδημά τους προέρχεται από ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή ελευθέριο επάγγελμα και έχουν έγγραφη σύμβαση με μέχρι τρία φυσικά ή/και νομικά πρόσωπα ή το 75% των ακαθάριστων εσόδων τους προέρχεται από ένα φυσικό ή/και νομικό πρόσωπο, στους οποίους περιλαμβάνονται και όσοι εργάζονται και αμείβονται με «μπλοκάκια» παροχής υπηρεσιών, δεδομένου ότι γι’ αυτούς δεν ισχύει το τεκμαρτό σύστημα φορολόγησης (απαλλάσσονται ρητά από το σύστημα αυτό).

Γι’ αυτές τις κατηγορίες φορολογουμένων το τέλος επιτηδεύματος θα εξακολουθεί να ισχύει και να ανέρχεται σε 500 ευρώ ετησίως, εφόσον έχουν την έδρα τους σε πόλεις με πληθυσμό άνω των 200.000 κατοίκων και σε 400 ευρώ ετησίως, εφόσον εδρεύουν σε πόλεις με πόλεις ή χωριά με πληθυσμό έως 200.000 κατοίκους.

Η περιοχή του Νομού Αττικής λογίζεται ως μια πόλη, καθώς και το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης.

Σε περίπτωση διακοπής της δραστηριότητας μέσα στη χρήση, το τέλος επιτηδεύματος θα εξακολουθεί να περιορίζεται ανάλογα με τους μήνες λειτουργίας της επιχείρησης ή της άσκησης του επαγγέλματος μέσα στο έτος. Χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 15 ημερών θα λογίζεται ως μήνας.

Από την επιβολή του τέλους επιτηδεύματος θα εξακολουθούν να εξαιρούνται και οι ακόλουθες κατηγορίες φορολογουμένων το 2025:

  • Οι επιχειρηματίες και οι ελεύθεροι επαγγελματίες με ακαθάριστα έσοδα μέχρι 2.000.000 ευρώ, οι οποίοι απασχολούν προσωπικό και οι οποίοι μέσα στο προηγούμενο έτος αύξησαν κατά τουλάχιστον 3/12 τον αριθμό των μισθωτών εργαζομένων τους με καθεστώς πλήρους απασχόλησης.
  • Οι αγρότες του κανονικού και του ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ.
  • Οι αλιείς παράκτιας αλιείας, που εκμεταλλεύονται αλιευτικά σκάφη μέχρι δώδεκα (12) μέτρων, μεταξύ καθέτων.
  • Τα πρόσωπα που παρουσιάζουν αναπηρία ίση ή μεγαλύτερη του 80%.
  • Οσοι ασκούν τη δραστηριότητά τους σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά κάτω από 3.100 κατοίκους, εκτός αν πρόκειται για τουριστικούς τόπους.
  • Οι φορολογούμενοι για τους οποίους δεν έχουν παρέλθει 5 έτη από την πρώτη έναρξη εργασιών, καθώς και εκείνοι για τους οποίους υπολείπονται λιγότερα από 3 έτη μέχρι το 65ο έτος της ηλικίας.
  • Οι Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας με τη μορφή Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης ή Συνεταιρισμού Εργαζομένων.
  • Τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες που βρίσκονται σε κατάσταση αδράνειας, εκκαθάρισης ή πτώχευσης.
  • Οι αγρότες, οι οποίοι είναι μέλη αγροτικών συνεταιρισμών που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 8 του Ν. 4384/2016.
  • Οι αγροτικοί συνεταιρισμοί και οι σχολικοί συνεταιρισμοί του άρθρου 46 του Ν. 1566/1985.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Φορολογικές δηλώσεις 2024: Οι 4 κωδικοί SOS για τις επιστρεπτέες προκαταβολές

Συνολικό ποσό της επιστρεπτέας προκαταβολής που εισπράχθηκε από επιχειρήσεις εντός του φορολογικού έτους 2023 παρέχει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων για να διευκολύνει τους επαγγελματίες οι οποίοι έλαβαν κρατικά δάνεια.

Η ΑΑΔΕ αναφέρει τους κωδικούς που πρέπει να δηλωθεί το ποσό της ενίσχυσης που επιστρέφεται στο Ελληνικό Δημόσιο εντός του έτους 2023 από τις επιχειρήσεις που έχουν υπαχθεί στο καθεστώς ενίσχυσης με τη μορφή επιστρεπτέας προκαταβολής.

Υπενθυμίζεται ότι την περίοδο της πανδημίας και των lockdown περίπου 700.000 ελεύθεροι επαγγελματίες και επιχειρήσεις ενισχύθηκαν με 8,3 δις. ευρώ μέσω των επτά κύκλων της επιστρεπτέας προκαταβολής.

Μετά το «κούρεμα» ως και 75% των δανείων που έλαβαν, οι φορολογούμενοι κλήθηκαν να επιστρέψουν στο κράτος περίπου 3 δις. ευρώ σε έως και 96 άτοκες δόσεις.

Ειδικότερα:

  • Ποσά που εισπράχθηκαν εντός του έτους 2023 ως προσωρινό μέτρο ενίσχυσης με τη μορφή επιστρεπτέας προκαταβολής σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού,προσυμπληρώνονται στην αντίστοιχη περίπτωση του κωδικού 781-782 «Χρηματικά ποσά που προέρχονται από διάθεση περιουσιακών στοιχείων, δάνεια, δωρεές κλπ» του εντύπου Ε1.
  • – Το ποσό της ενίσχυσης με την μορφή της επιστρεπτέας προκαταβολής το οποίο επιστρέφεται από τις επιχειρήσεις εντός του έτους 2023 (καταβληθέν ποσό), συμπληρώνεται στους κωδ. 727-728 του εντύπου Ε1 «…η) για την τοκοχρεωλυτική απόσβεση δανείων οποιασδήποτε μορφής», δεδομένου ότι η επιστρεπτέα προκαταβολή αντιμετωπίζεται ως κρατικό δάνειο σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί

Ποιοι επιστρέφουν τα κρατικά δάνεια

Υπεύθυνοι για την πληρωμή της επιστρεπτέας προκαταβολής είναι όσοι έλαβαν την οικονομική ενίσχυση καθώς αυτούς κυνηγάει ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός σε περίπτωση που δεν πληρώνουν τις δόσεις της οφειλής.

Από τη στιγμή που η οφειλή έχει βεβαιωθεί, το χρέος κληρονομείται σε συνυπόχρεους ενώ αν η επιχείρηση εξαγοράστηκε ή συγχωνεύθηκε, το νέο σχήμα είναι υπεύθυνο για την εξόφληση του επιστρεπτέου τμήματος της ενίσχυσης.

Σημειώνεται ότι  στις 30 Απριλίου έληξε η προθεσμία που είχε δώσει η αρμόδια επιτροπή για να ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με τις ενστάσεις που είχαν υποβληθεί από εκείνους που για διάφορους λόγους δεν έλαβαν κρατικά δάνεια.Οι επιχειρήσεις που έχουν υποβάλει αιτήματα επανεξέτασης, θα ενημερωθούν ψηφιακά από την ΑΑΔΕ, μόνο στην περίπτωση που προκύπτει ποσό ενίσχυσης προς καταβολή.

Οι καταβολές

Για τον υπολογισμό του ύψους της τυχόν ενίσχυσης τους, αφαιρείται το ποσό της ενίσχυσης που έχει ήδη καταβληθεί. Όσες επιχειρήσεις και επαγγελματίες δικαιωθούν μετά την εξέταση των ενστάσεων που έχουν υποβάλει θα λάβουν την κρατική ενίσχυση που δικαιούνται και θα κληθούν να εξοφλήσουν την οφειλή της επιστρεπτέας προκαταβολής σε 96 άτοκες δόσεις με τα ποσά να είναι «κουρεμένα» έως 75%.

Η καταβολή τυχόν ποσών ενισχύσεων που προκύπτουν καταβάλλονται στις αιτούσες επιχειρήσεις μόνο εφόσον ισχύουν αθροιστικά οι εξής προϋποθέσεις:

  1. Πραγματοποιείται αξιολόγηση από την ΑΑΔΕ, κατά την κρίση της, ως προς την αξιοπιστία των οικονομικών δεδομένων που έχουν υποβάλει οι επιχειρήσεις και τα οποία λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό του ύψους της ενίσχυσης,  και την υποβολή μηνυτήριας αναφοράς, για τη διάπραξη φορολογικών παραβάσεων κατά τα έτη 2017 και επόμενα, που συνιστούν φοροδιαφυγή
  2. Δεν έχουν πραγματοποιήσει παύση εργασιών κατά το χρόνο καταβολής της ενίσχυσης.
  3. Δεν εκκρεμεί σε βάρος τους εντολή ανάκτησης προηγούμενης παράνομης και ασύμβατης κρατικής ενίσχυσης βάση απόφασης ΕΕ ή ΔΕΕ.

imerisia.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en