Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φωτογραφική υπουργική απόφαση για τις πινακίδες εκτρώματα

Διαφημιστικές κατασκευές PISA ύψους 5,5 μέτρων επιστρέφουν και καταλαμβάνουν τους νέους πεζοδρόμους της Αθήνας. Στη «ζούλα» χωρίς διαβούλευση και συζήτηση με τους Δήμους και τα συλλογικά όργανα η κυβέρνηση μέσω του Υπουργείου Εσωτερικών και συναρμόδιων υπουργείων εξέδωσε κοινή υπουργική απόφαση που επαναφέρει το χάος των διαφημίσεων στις πόλεις της χώρας.

Με την απόφαση αυτή οι πεζόδρομοι της πόλης πέρα από τραπεζοκαθίσματα θα γεμίσουν και με διαφημιστικά πλαίσια τύπου PISA διαστάσεων 3μέτρων επί 4 μέτρων των οποίων το ύψος θα φτάνει τα 5,5 μέτρα. Αντιστοίχως θα προστεθούν διαφημιστικές Ρακέτες  και όλο το γνωστό σκηνικό που στοίχειωνε τα πεζοδρόμια και τις πόλεις της Ελλάδας μέχρι το 2004.

Έτσι οι νέοι πεζοδρόμοι του μεγάλου περίπατου της Αθήνας, θα γεμίσουν με διαφημιστικές σιδερένιες κατασκευές. Η κυβέρνηση εν κρυπτώ με επισπεύδοντα το αρμόδιο υφυπουργό κ. Λιβάνιο, υποχώρησε στις πιέσεις και τα συμφέροντα παλιών διαφημιστών που για χρόνια είχαν υποβαθμίσει  το αστικό περιβάλλον της Αθήνας και των άλλων πόλεων με τις ανεξέλεγκτες τοποθετήσεις διαφημίσεων σε κάθε ελεύθερο χώρο.

Διαβάστε εδώ την Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα αλλάξει την εικόνα της Αθήνας προς το χειρότερο.

Χαρά Καφαντάρη: Η συγκεκριμένη απόφαση βγήκε προφανώς υπό την πίεση εταιρειών

Η αναπληρώτρια τομεάρχης Περιβάλλοντος του ΣΥΡΙΖΑ τονίζει στο newsbeast.gr ότι διακυβεύεται η ασφάλεια των πολιτών και προφανώς η απόφαση βρήκε υπό την πίεση εταιρειών.

Ανεπίτρεπτη χαρακτηρίζει την Κοινή Υπουργική Απόφαση της 22ας Ιουλίου που επαναφέρει τις διαφημιστικές πινακίδες στους δρόμους η αναπληρώτρια τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ για θέματα Περιβάλλοντος και βουλευτής Β2 Δυτικού Τομέα Αθηνών του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Καφαντάρη. Μιλώντας στο newsbeast.gr αποκαλύπτει ότι δεν υπήρξε καμία σχετική διαβούλευση για μια τέτοια απόφαση που θέτει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές και αλλάζει την αρχιτεκτονική του τοπίου ενώ αφήνει υπονοούμενο ότι ενδεχομένως πάρθηκε για να εξυπηρετήσει μια σειρά από συμφέροντα.

«Είναι σοβαρό το γεγονός ότι εκδόθηκε μια Κοινή Υπουργική Απόφαση τεσσάρων υπουργών που αφορά την ασφάλεια των πολιτών, χωρίς να υπάρχει καμία διαβούλευση. Επίσης θα πρέπει να τονιστεί ότι η διαβούλευση έπρεπε να περιλαμβάνει και τους δήμους, γιατί οι δήμοι είναι εκείνοι οι οποίοι γνωρίζουν την περιοχή, οπότε ανάλογα θα κατέθεταν και τις δικές τους παρατηρήσεις. Συν τοις άλλοις υφίσταται θέμα κοινόχρηστου χώρου. Με την τοποθέτηση τόσο μεγάλων πινακίδων προφανώς περιορίζεται ο χώρος που έχουν οι πολίτες για να κινούνται με άνεση» δηλώνει η κ. Καφαντάρη.

«Φαίνεται ότι η συγκεκριμένη απόφαση βγήκε προφανώς υπό την πίεση εταιρειών. Αυτό που απαιτείται είναι ο σεβασμός στο περιβάλλον, και η ασφάλεια των πολιτών και βέβαια δεν θα πρέπει να παραλείψουμε και τον παράγοντα της αλλοίωσης της αρχιτεκτονικής του τοπίου. Είναι ένα σοβαρό ζήτημα που ως κόμμα θα το εξετάσουμε και θα του δώσουμε συνέχεια».

Γιώργος Ντόλιος: Επί των ημερών μου στο Υπ. Εσωτερικών ξηλώσαμε τις διαφημιστικές πινακίδες για να μην σκοτώνεται ο κόσμος

 Ο πρώην υφυπουργός μιλώντας στο newsbeast χαρακτηρίζει ακατανόητη την απόφαση της σημερινής κυβέρνησης να τις επαναφέρει.

«Οι διαφημιστικές πινακίδες ήταν μια από τις αιτίες πολλών τροχαίων ατυχημάτων που είχαμε στην πατρίδα μας και γι’ αυτό αποφασίσαμε το 2010 να τις ξηλώσουμε» δηλώνει στο newsbeast ο τότε υφυπουργός Εσωτερικών και βουλευτής Έβρου του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Ντόλιος σε επικοινωνία που είχαμε μαζί του με αφορμή την ακατανόητη απόφαση της κυβέρνησης να επαναφέρει τώρα με Κοινή Υπουργική Απόφαση τέτοιου είδους πινακίδες θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών.

«Ειλικρινά, δεν μπορώ κι εγώ να καταλάβω ποια είναι η λογική της επαναφοράς τους από την παρούσα κυβέρνηση. Τέτοιου είδους πινακίδες είναι επικίνδυνες και δεν θα πρέπει να ξανατοποθετηθούν. Άσε που ακόμη και για λόγους αισθητικής δεν θα πρέπει να υπάρχουν. Οι ταμπέλες δεν είναι… στολίδια. Πριν πάρουμε την απόφαση να τις αφαιρέσουμε είχαμε δεχτεί αμέτρητα παράπονα από οδηγούς αλλά και πεζούς που τις έβλεπαν στο πεζοδρόμιο και δεν μπορούσαν να περάσουν» μας λέει ο πρώην υφυπουργός.

«Παρακολουθούσε το θέμα ο ίδιος ο πρωθυπουργός»

Άξιο μνείας είναι το γεγονός ότι για το συγκεκριμένο θέμα, όπως μας λέει, είχε ασχοληθεί προσωπικά και ο τότε πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου που παρακολουθούσε την εξέλιξή του. «Το γραφείο του Πρωθυπουργού ενημερωνόταν για την πορεία του θέματος και την αφαίρεση διαφημιστικών πινακίδων από τη λεωφόρο Κηφισίας, την παραλιακή λεωφόρο Ποσειδώνος και πολλούς άλλους κεντρικούς δρόμους» μας λέει, καταλήγοντας πως εκείνο τον καιρό όχι απλώς δεν υπήρξαν αντιδράσεις αλλά αντιθέτως «όλοι επικροτούσαν την κίνησή μας. Τώρα γιατί θέλουν να τις επαναφέρουν, δεν μπορώ να το κατανοήσω».

Το θανατηφόρο δυστύχημα του 2005

Την επιστροφή των μεγάλων διαφημιστικών πινακίδων στους δρόμους αποφάσισε η κυβέρνηση παρά το γεγονός ότι τέτοιου είδους διαφημιστικά πλαίσια έχουν κατηγορηθεί στο παρελθόν για εμπλοκή και πρόκληση τροχαίων δυστυχημάτων.

Μάλιστα το ίδιο το Δημόσιο έχει κληθεί μόλις πριν από δύο χρόνια να καταβάλει αποζημίωση ύψους 350.000 στους συγγενείς άτυχου οδηγού που έχασε τη ζωή του από τέτοιου είδους εγκατάσταση. Ειδικότερα, το Συμβούλιο της Επικρατείας αποφάνθηκε τον Ιούνιο του 2018 ότι το ελληνικό Δημόσιο ευθύνεται για τη μη αφαίρεση παράνομα τοποθετημένης διαφημιστικής πινακίδας, επί της λεωφόρου Κηφισίας, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένας 24χρονος, όταν το όχημά του εξετράπη της πορείας και προσέκρουσε στην πινακίδα.

Το δυστύχημα είχε γίνει τον Δεκέμβριο του 2005. Ο νεαρός κινούνταν στην Κηφισίας με κατεύθυνση από την Αθήνα προς την Κηφισιά όταν στο ύψος της Helexpo το αυτοκίνητο εξετράπη της πορείας του, προσέκρουσε αρχικά σε 8 μεταλλικούς στύλους (κολωνάκια), οι οποίοι ήταν πακτωμένοι στο τσιμεντένιο δάπεδο του πεζοδρομίου της διαχωριστικής νησίδας.

Στην συνέχεια, όπως αναφέρεται στην απόφαση, αφού είχε διανύσει 14,80 μ. από την πρώτη πρόσκρουση, ανετράπη και ακινητοποιήθηκε στη σιδερένια κολώνα, η οποία στήριζε τη διαφημιστική πινακίδα. Το όχημα δίπλωσε στην κολώνα που στήριζε τη διαφημιστική πινακίδα με αποτέλεσμα αυτή να πέσει στο πεζοδρόμιο. Ο οδηγός εξέπνευσε τέσσερις ώρες αργότερα.

Η αποξήλωση του 2010 έγινε αποδεκτή με ικανοποίηση από τους πολίτες

Στις αρχές του Οκτώβρη του 2010, σχεδόν μία δεκαετία πίσω, είχε ξεκινήσει η αποξήλωση-απομάκρυνση των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων-εκτρωμάτων και από ιδιωτικούς χώρους.

Ο τότε Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Νίκος Σηφουνάκης σε επί τόπου δήλωσή του επισήμανε πως η απαράδεκτη κατάσταση στους δρόμους με τις παράνομες διαφημιστικές πινακίδες, εκτός του ότι δίνει «μια τριτοκοσμική εικόνα» για την χώρα μας, παραβιάζει τους κανόνες οδικής ασφάλειας.

Αξίζει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη απόφαση αλλά και οι ενέργειες που ακολούθησαν, έγιναν αποδεκτές με ιδιαίτερη ικανοποίηση από όλους τους πολίτες.

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μειώθηκαν οι καταθέσεις, αυξήθηκαν τα δάνεια τον Φεβρουάριο

Συνεχίστηκε τον Φεβρουάριο η μείωση των καταθέσεων. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Τράπεζα της Ελλάδος, οι καταθέσεις από νοικοκυριά και μη κερδοσκοπικά ιδρύματα μειώθηκαν κατά 156 εκατ. ευρώ στα 144,5 δισ. ευρώ και οι καταθέσεις από επιχειρήσεις εμφάνισαν μείωση κατά 912 εκατ. ευρώ στα 44,1 δισ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο οι καταθέσεις των νοικοκυριών και των ιδιωτικών μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων, έναντι μείωσης κατά 2,070 δις. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής παρέμεινε αμετάβλητος στο 3,1% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.

Οι καταθέσεις των επιχειρήσεων, είχαν μειωθεί κατά 3,167 δισ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής αυξήθηκε στο 2,4% από 1,6% τον προηγούμενο μήνα. Ειδικότερα, οι καταθέσεις των MXE μειώθηκαν κατά 537 εκατ. ευρώ, έναντι μείωσης κατά 3,377 δις ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Οι καταθέσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και των λοιπών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων μειώθηκαν κατά 374 εκατ. ευρώ, έναντι αύξησης κατά 210 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Τέλος μείωση κατά 737 εκατ. ευρώ παρουσίασαν, το Φεβρουάριο του 2024, οι καταθέσεις της γενικής κυβέρνησης, έναντι αύξησης κατά 1.536 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής μειώθηκε στο -10,2% από 2,9% τον προηγούμενο μήνα.

Στο σκέλος των δανείων o ετήσιος ρυθμός μεταβολής της συνολικής χρηματοδότησης του ιδιωτικού τομέα αυξήθηκε στο 3,8% από 3,0% τον προηγούμενο μήνα. Η μηνιαία καθαρή ροή της συνολικής χρηματοδότησης προς τον ιδιωτικό τομέα ήταν θετική κατά 849 εκατ. ευρώ, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 2.732 δις ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Πιο αναλυτικά, η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τις επιχειρήσεις, το Φεβρουάριο του 2024, ήταν θετική κατά 924 εκατ. ευρώ, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 2.504 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής αυξήθηκε στο 7,1% από 6,0% τον προηγούμενο μήνα. Ειδικότερα, ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των μη χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων (ΜΧΕ) αυξήθηκε στο 6,1% από 5,0% τον προηγούμενο μήνα. Η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησής τους ήταν θετική κατά 599 εκατ. ευρώ, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 2, 008 δις . ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και των λοιπών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων αυξήθηκε σε 14,9% από 14,3% τον προηγούμενο μήνα. Η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησής τους ήταν θετική κατά 325 εκατ. ευρώ, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 496 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Η καθαρή ροή των στεγαστικών δανείων ήταν αρνητική κατά 124 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής τους να παραμείνει αρνητικός στο -3,6%, ενώ στα καταναλωτικά καταγράφηκε θετική ροή χρηματοδότησης 55 εκατ. ευρώ και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής τους αυξήθηκε κατά 4,4%.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΕΡΓΑΣΙΑ

ΔΥΠΑ | Αναρτήθηκαν τα οριστικά αποτελέσματα για τη νέα δράση επαγγελματικής κατάρτισης, με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης

Αναρτήθηκαν σήμερα Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024, στον ιστότοπο της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) οι οριστικοί πίνακες επιτυχόντων, επιλαχόντων και αποκλειομένων, της νέας διαδικτυακής δράσης επαγγελματικής κατάρτισης, με τίτλο «Προσωποποιημένη Επιμόρφωση, με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης».

Η κατάρτιση πραγματοποιήθηκε κατά σειρά προτεραιότητας και με βάση τα προβλεπόμενα κριτήρια της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Οι πίνακες βρίσκονται στη διεύθυνση https://www.dypa.gov.gr/nea-anakoinwseis.

Σε κάθε ωφελούμενο του προγράμματος θα αποσταλεί άμεσα από τη ΔΥΠΑ ενημερωτικό e-mail για την οριστική επιλογή του και για τα επόμενα βήματα σχετικά με την εγγραφή του στην εκπαιδευτική πλατφόρμα και την παρακολούθηση των διαδικτυακών μαθημάτων.

Η πιλοτική δράση υλοποιείται στο πλαίσιο συνεργασίας της ΔΥΠΑ με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και στοχεύει στην παροχή προσωποποιημένων διαδικτυακών προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης, που η συνολική τους διάρκεια θα κυμαίνεται από 100 έως 250 ώρες.

Οι ωφελούμενοι της δράσης θα κληθούν αρχικά να συμπληρώσουν εξειδικευμένα ερωτηματολόγια, τα οποία, στη συνέχεια, θα επεξεργαστεί το ΕΚΠΑ, μέσω μοντέλου Τεχνητής Νοημοσύνης. Η συγκεκριμένη διαδικασία θα αναδείξει τα προσωποποιημένα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης, που θα κληθεί μετά κάθε ωφελούμενος να παρακολουθήσει, ενώ το περιεχόμενό τους θα αποτελείται από μαθήματα και διδακτικές ενότητες που θα έχουν άμεση συνάρτηση με το προσωπικό προφίλ τους.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η ΔΥΠΑ συνεχίζει τις επιτυχημένες συνεργασίες υλοποίησης δράσεων επαγγελματικής κατάρτισης σε συνεργασία με ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με απώτερο σκοπό την αναβάθμιση των απαραίτητων γνώσεων και δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας και την ενίσχυση της απασχολησιμότητάς τους.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καύσιμα | Πεθαίνει ο κλάδος των βενζινοπωλών στη Βόρεια Ελλάδα

Η ακρίβεια στις τιμές των καυσίμων οδηγεί τους Έλληνες να αγοράζουν φθηνή βενζίνη από τη Βουλγαρία και την Τουρκία

«Πεθαίνει ο κλάδος των βενζινοπωλών στη βόρεια Ελλάδα γιατί εκεί οι Έλληνες φεύγουν και περνάνε απέναντι σε Βουλγαρία και Τουρκία για να αγοράσουν φθηνή βενζίνη, γιατί σε αυτές τις χώρες είναι μικρός ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στα καύσιμα», είπε στο ΕΡΤNEWS η πρόεδρος των βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα.

«Έφευγε και φεύγει ελληνικό χρήμα από τα σύνορα και πεθαίνουν οι επαγγελματίες. Και οι πολίτες που το κάνουν έχουν δίκιο, αλλά και ο κλάδος πρέπει να ζήσει», συμπλήρωσε.

Η κυρία Ζάγκα πρόσθεσε ότι «στην Ελλάδα δεν υπάρχει φτηνό καύσιμο, όταν το 60% της τιμής του είναι Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης και επιπλέον έχει και τον ΦΠΑ, φόρο πάνω στο φόρο, δηλαδή παράλογο. Πώς θα τα βγάλουμε πέρα;», αναρωτήθηκε.

Και συνέχισε λέγοντας ότι «έχουμε πει πολλές φορές ότι το πετρέλαιο είναι χρηματιστηριακό είδος. Δυστυχώς η τιμή του παίζει ανάλογα των συμφερόντων των μεγάλων και την πληρώνουμε όλοι οι υπόλοιποι.

Όσο λοιπόν υπάρχουν δυσάρεστα διεθνή γεγονότα, τα καύσιμα που έρχονται σε εμάς, τους βενζινάδες, είναι με αυξημένη τιμή.

Ήδη βλέπω τις τιμές να ανεβαίνουν, τσιμπάνε το τελευταίο διάστημα, πάνω από μήνα και ήταν επόμενο οι τιμές της απλής αμόλυβδης στην Αττική να φθάσουν πάνω από 1,90 ευρώ το λίτρο.

Εμείς αλλάζουμε τις τιμές βάσει τιμολογίων. Ο καθένας από εμάς έχει μια εταιρεία από την οποία προμηθεύεται καύσιμα.

Έρχεται λοιπόν το τιμολόγιο όπου η εταιρεία έχει αγοράσει από ένα από τα δύο διυλιστήρια που έχουμε στη χώρα με νέα τιμή, εγώ είμαι υποχρεωμένη από τον νόμο, αλλιώς έχω πρόστιμο ή να ανεβάσω ή να κατεβάσω την τιμή πώλησης», υπογράμμισε.

Επισήμανε επίσης ότι «τώρα με τα νέα τιμολόγια δεν μπορεί να υπάρχει τιμή κάτω από 1,90 ευρώ/λίτρο και βλέπω τιμές με 1,73 ευρώ/λίτρο. Αυτά δεν τα βλέπει η κυβέρνηση;

Να γίνονται έλεγχοι εκεί που η τιμή είναι 2,40 και είμαι βέβαιη πως για να το βάλουν θα έχουν ανάλογα τιμολόγια οι άνθρωποι, αλλά να πάει ο έλεγχος και σε αυτούς που είναι δήθεν φτηνοί.

Πόσες φορές το έχω κάνει θέμα προσωπικά εγώ σαν πρόεδρος του κλάδου να λέω ότι είναι περίεργες αυτές οι φτηνές τιμές, δεν υπάρχουν. Και δεν υπάρχουν γιατί είναι τιμές λιανικής, κάτω από την χονδρική τιμή των διυλιστηρίων, άρα;

Είναι δυνατόν να αγοράζω 1,80 και να πουλάω 1,50; Δεν γίνεται αυτό, κάτι άλλο συμβαίνει», τονίζει.

«Ζητάμε να γίνει κάθαρση του χώρου, και για αυτό η κυβέρνηση ψήφισε νόμο, που όποιο μαγαζί πιάνουν να νοθεύει, να έχει πειραγμένες αντλίες ή να έχει λαθραίο πετρέλαιο για δύο χρόνια, το κλείνει», κατέληξε η κυρία Ζάγκα.

Πηγή: newsbomb.gr 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en