ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Στρατηγική  Marketing ( Μέρος 2ο )

Στο προηγούμενο άρθρο μας είδαμε ένα μέρος από τα σημεία εκείνα που θα πρέπει να γνωρίζουμε για να αναπτύξουμε την στρατηγική Marketing. Ποια είναι όμως τα υπόλοιπα;

  1. Ποικιλία: Το μόνο σίγουρο είναι ότι, όταν χρησιμοποιούμε μεμονωμένα «όπλα», δηλαδή της τακτικές που θα χρησιμοποιήσουμε για να διαφημιστούμε, δεν θα έχουμε την ίδια αποτελεσματικότητα. Το μόνο που πρέπει να κάνουμε, είναι να κάνουμε τον σωστό συνδυασμό διαφημιστικών μέσων, ανάλογα με την αγορά «στόχο».
  2. Διαδοχικότητα: Τα πραγματικά κέρδη, έρχονται μετά την πώληση και μάλιστα μετά την επαναληπτική πώληση.
  3. Μέτρηση: Πρέπει να τεστάρουμε και να μετράμε συνέχεια τα αποτελέσματα των «όπλων» μας. Πρέπει να ξέρουμε ποια όπλα χτυπούν διάνα και ποια χάνουν το στόχο τους.
  4. On line: Το marketing θα γίνεται πλέον περισσότερο διαδικτυακά. Οι τάσεις της αγοράς δείχνουν ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές, χρησιμοποιούν το διαδίκτυο καθημερινά για τις αγορές τους. Ένας «έξυπνος» τρόπος να το πετύχετε αυτό είναι να κάνετε διαφημίσεις, είτε “on-line” είτε “off-line”, ή να δημιουργήσετε μια σελίδα στο Facebook, είτε μέσω email και ηλεκτρονικών Newsletter.
  5. Συγκατάθεση: Πρέπει να «κερδίσετε» την συγκατάθεση των πελατών σας για να παραλαμβάνουν το υλικό marketing. Με αυτό τον τρόπο εφαρμόζεται τις τεχνικές του marketing σε αυτούς που πραγματικά ενδιαφέρονται.

Ποια όμως είναι τα βήματα εκείνα που πρέπει να κάνουμε για να έχουμε ένα πετυχημένο Marketing Plan;

Βασικά για να ξεκινήσουμε ένα πετυχημένο Marketing, θα πρέπει να έχουμε ένα σχέδιο Marketing. Για να είναι πετυχημένο & αποτελεσματικό ένα Marketing Plan, δεν χρειάζονται πολλές σελίδες π.χ. 50, αλλά το πολύ 10.

Αυτό το πλάνο θα μας βοηθήσει να προσδιορίσουμε με ακρίβεια την αγορά, να ανακαλύψουμε τα οφέλη των προϊόντων μας, να τα συνδυάσουμε με τις ανάγκες τις αγοράς  και να θέσουμε τους στόχους που θέλουμε, ώστε να τοποθετηθούμε στην αγορά και να σκεφτούμε πιο δημιουργικούς τρόπους προβολής και προσέγγισης πελατών.

Για να δούμε όμως αυτά τα βήματα:

  1. Ποιος είναι ο σκοπός του Marketing;
  2. Τι θέλουμε να πετύχουμε;
  3. Ποια τα οφέλη που παρέχουμε στους πελάτες;
  4. Ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης;
  5. Πως μας βλέπει η αγορά;
  6. Πως είναι τοποθετημένη αυτή την στιγμή η επιχείρηση;
  7. Πως θέλουμε να τοποθετηθεί, από εδώ και πέρα;
  8. Ποιους τρόπους Marketing χρησιμοποιούμε;
  9. Ποιους τρόπους Marketing θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε;
  10. Σε τη μέσο θα κάνουμε διαφήμιση;
  11. Τη θα περιγράφουμε στα μηνύματα;
  12. Ποια η φιλοσοφία της επιχείρησης;
  13. Τη ποσό θέλετε να ξοδέψετε για διαφήμιση;

Καθημερινά οι άνθρωποι παίρνουν χιλιάδες πληροφορίες, από όλα τα μέσα διαφημιστικής προβολής, ενώ ταυτόχρονα επίσης δεχόμαστε εκατοντάδες διαφημιστικά μηνύματα, που πρέπει να απαντήσουμε, ή να κάνουμε  like κ.α.

Λογικό δε είναι, ο εγκέφαλός μας να μην μπορεί να αφομοιώσει και να συγκρατήσει όλα αυτά τα μηνύματα τα οποία δέχεται. Γι’ αυτό και κρατάμε ότι μας έκανε εντύπωση και απορρίπτουμε ότι μας φαίνεται περιττό και άχρηστο.

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να συγκρατήσει μέχρι και  εφτά ( 7 ) ομοειδείς πληροφορίες.  Πρέπει να τους πείσουμε λοιπόν για το προϊόν το οποίο έχουμε και να τους ωθήσουμε να αγοράσουν από εμάς. Στόχος μας είναι να δουν το προϊόν μας, ως την μοναδική αξιόπιστη λύση και λογική επιλογή για να λύσουν το πρόβλημά τους και να ικανοποιήσουν την ανάγκη τους.

Μία πετυχημένη «συνταγή» του Marketing είναι να πουλήσουμε στους ήδη υπάρχοντες πελάτες. Αυτό το πετυχαίνουμε γιατί όλοι οι άνθρωποι διακατέχονται από ορισμένα θέλω, όπως:

  1. Να ικανοποιήσουν μια παρόρμηση,
  2. Να προσελκύσουν το αντίθετο φύλλο,
  3. Να αισθάνονται ανώτεροι από τους άλλους,
  4. Για να αυξήσουν την ψυχαγωγία τους,
  5. Για να αυξήσουν την διασκέδασή τους,
  6. Για να προσελκύσουν τα μπράβο,
  7. Για να προστατεύσουν την φήμη τους,
  8. Για να γίνουν δημοφιλής
  9. Για να αισθάνονται ανώτεροι από τους άλλους
  10. Για να αφήσουν μια κληρονομιά
  11. Για να βγάλουν περισσότερα λεφτά
  12. Για να ….. ικανοποιήσουν και άλλες πολλές επιθυμίες!!!!

Οι νέοι καταναλωτές που διαμορφώνονται από τις μεταβολές του γενικότερου περιβάλλοντος, αναζητούν ολοένα και μεγαλύτερη ποιότητα και καλύτερη εξυπηρέτηση, καθώς και προσωποποιημένες υπηρεσίες και προϊόντα. Εστιάζουν λιγότερο στις διαφοροποιήσεις των προϊόντων, ενώ δείχνουν και πολύ λιγότερη προσήλωση σε μάρκες και εμπορικά σήματα. Μπορούν να λαμβάνουν εκτεταμένη πληροφόρηση για κάποιο προϊόν από το διαδίκτυο κι άλλες πηγές, γεγονός που τους καθιστά «εξυπνότερους» κι «αποδοτικότερους» στις καταναλωτικές τους επιλογές. Παρουσιάζουν δηλαδή ευαισθησία αναφορικά µε τη σχέση τιμής – αξίας προϊόντων και υπηρεσιών.

Η στρατηγική και τα εργαλεία του marketing είναι ο μοναδικός τρόπος που διαθέτουν οι επιχειρήσεις για άμεση κι αποτελεσματική προσαρμογή στις νέες συνθήκες. Μάλιστα η άσκηση πρακτικών και στρατηγικών marketing µέσω του διαδικτύου, επιταχύνει και διευκολύνει τις διαδικασίες αυτές. Μέσω του διαδικτύου, των ιστοσελίδων και των ηλεκτρονικών καταστημάτων, οι επιχειρήσεις είναι σε θέση να έρχονται συχνά κι άμεσα σε επαφή µε το καταναλωτικό κοινό. Παρακολουθούν, έτσι,  τις αλλαγές και τις μεταβολές στις ανάγκες και στις επιθυμίες τους. Ιδιαίτερα, μέσα από τις τεχνολογίες που προσφέρει η σημερινή µορφή του Κοινωνικού Διαδικτύου επιχειρήσεις και οργανισμοί αντλούν πολύτιμα στοιχεία για την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών.

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version