Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

Οδηγούμε το Citroen C4 Cactus 1.2 Puretech

Το ανανεωμένο Citroen C4 Cactus, το είχαμε οδηγήσει και παρουσιάσει σε αυτή εδώ την ενότητα, σχεδόν πριν δύο χρόνια, με τον κινητήρα 1.6 diesel, που ταίριαζε «γάντι» στον χαρακτήρα της κατασκευής.

Αυτός είναι και ο λόγος που όταν βρεθήκαμε στη θέση του οδηγού ενός C4 Cactus με κινητήρα τον 3κύλινδρο 1.200άρη Puretech, είμαστε αρκετά επιφυλακτικοί για την αποτελεσματικότητα του συνδυασμού, καθώς μάλιστα το μοντέλο αυτό προσφέρεται για εκδρομές και μακρινά ταξίδια.

Βέβαια, ο 3κύλινδρος κινητήρας έχει πλέον νέες ρυθμίσεις με βάση τα πρότυπα WLTP και καλύπτει τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων Euro 6.2. Επιπλέον, συνδυάζεται με κιβώτιο 6 σχέσεων, που στην περίπτωση της δοκιμής μας ήταν χειροκίνητο.

Εκτός – Εντός

Πριν μπούμε στα ειδικά της συγκεκριμένης έκδοσης, να θυμίσουμε ότι, το C4 Cactus της Citroen βασίζεται στην πλατφόρμα PF1 του PSA Group και παρά το μικρότερο από τον ανταγωνισμό μήκος (4,17 μ.), παρέχει μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (358 – 1.170 λίτρα), χάρη -κυρίως- στο μεγάλο του μεταξόνιο (2,60 μ.). Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι στον χώρο αποσκευών υπάρχει ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων.

Το μοντέλο δείχνει τώρα πιο πλατύ, με τα φώτα «δύο επιπέδων» στο εμπρός τμήμα του και με τα νέα, μεγαλύτερου πλάτους, πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας 3D LED, ενώ τα νέας σχεδίασης Airbump είναι πλέον χαμηλά τοποθετημένα στις πόρτες και τις προστατεύουν από μικροσυγκρούσεις.

Το προφίλ του C4 Cactus έχει ιδανικές αναλογίες, με το ένα τρίτο να καλύπτεται από γυάλινες επιφάνειες και τα δύο τρίτα από τα μεταλλικά μέρη του αμαξώματος, ενώ επίσης διαθέτει καλή αεροδυναμική με το ύψος να έχει συγκρατηθεί στο 1,48 μ.

Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από στοιχεία όπως οι ιμάντες στις πόρτες και το ανάγλυφο μοτίβο στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, αλλά δεν λείπουν και οι «ακρότητες» όπως, η απουσία αεραγωγού στο δεξί άκρο του ταμπλό, η χειρολαβή στην οροφή για τον συνεπιβάτη, αλλά και τα πίσω παράθυρα με μεντεσέ που ανοίγουν προς τα έξω.

Πάνω στο κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό ταμπλό, είναι τοποθετημένη η κεντρική οθόνη αφής και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, που δημιουργούν ένα ευχάριστο κόκπιτ με 100% ψηφιακό interface και χειριστήρια που ομαδοποιούνται γύρω από την 7 ιντσών οθόνη αφής.

Κατά τ’ άλλα, το εσωτερικό είναι πρακτικά διαμορφωμένο και διαθέτει έξυπνους, λειτουργικούς και καλά σχεδιασμένους χώρους αποθήκευσης, όπως το μεγάλης χωρητικότητας ντουλαπάκι συνοδηγού και οι μεγάλες θήκες στις πόρτες που μπορούν χωρέσουν αρκετές φιάλες του 1,5 λίτρου, θέση για smartphone στην κεντρική κονσόλα, ποτηροθήκες κλπ.

Την προτεραιότητα στην άνεση φανερώνουν τα πολύ μαλακά και σαν πολυθρόνες σχεδιασμένα καθίσματα, που αρχικά σε προδιαθέτουν για μηδενική πλευρική στήριξη, αλλά στην πράξη αποδεικνύονται συμβατά με τον χαρακτήρα της κατασκευής.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Ο βελτιωμένος 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας με κυβισμό 1,2 λίτρα αποδίδει 110 ίππους στις 5.500 στροφές, με μέγιστη ροπή 205 Nm, από τις μόλις 1.750 στροφές. Είναι ιδιαίτερα ελαστικός και σε συνδυασμό με τη σωστή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου, εξασφαλίζει στο απρόσμενα ελαφρύ (1.140 κιλά) αμάξωμα, αξιοπρεπέστατες επιδόσεις κυρίως στον τομέα των ενδιάμεσων επιταχύνσεων (ρεπρίζ). Με 10,3″ για επιτάχυνση 0-100 από στάση και σχεδόν 195 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, το C4 Cactus της δοκιμής μας, μόνο αργό δεν μπορείς να το πεις. Επιπλέον, η σωστή κλιμάκωση, η υποδειγματική λειτουργία του συστήματος start/stop και η ελαστικότητα του κινητήρα, κρατούν χαμηλά την κατανάλωση, που στη διάρκεια της δοκιμής μας και παρά τον σβέλτο ρυθμό σημείωσε μέση τιμή 7,2 λίτρα/100 χλμ.

Στον δρόμο

Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα με το συγκεκριμένο C4 Cactus, οι όποιες αμφιβολίες για τον κινητήρα και την αποτελεσματικότητα των σαν πολυθρόνες καθισμάτων «πάνε περίπατο».

Ελαστικό, ευρύχωρο, σβέλτο και άνετο εμπρός – πίσω το ξεχωριστό σε εμφάνιση Citroen, επιβάλλει τον χαρακτήρα του στον οδηγό, κάνοντάς τον να εκτιμά πάνω από όλα την ξεκούραστη και πολιτισμένη μετακίνηση, χωρίς αυτό να σημαίνει και ράθυμη. Στην παραδοσιακή ευκολία χρήσης του μοντέλου, έχει προστεθεί και ο αναβαθμισμένος επιλογέας ταχυτήτων (υπάρχει και ένδειξη προτεινόμενης σχέσης στο ταμπλό) που τώρα είναι σαφής και με μικρότερες διαδρομές, ενώ ο συμπλέκτης παραμένει  μαλακός και εύχρηστος στην καθημερινή χρήση.

Όσον αφορά τη συμπεριφορά, είναι σαφές ότι προέχει η άνεση, χωρίς όμως να θυσιάζεται η συμπεριφορά τόσο στο εθνικό, όσο και στο επαρχιακό δίκτυο. Τα πολύ μαλακά καθίσματα «ρουφούν» το σώμα και προσφέρουν ταυτόχρονα άνεση και πλευρική στήριξη ακόμα και στις γρήγορες στροφές.

Από την άλλη, η παράδοση της Citroen στη σχεδίαση της ανάρτησης συνεχίζεται και εδώ με τα ιδανικά ρυθμισμένα αμορτισέρ να εξασφαλίζουν μεγάλα περιθώρια απόσβεσης στους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους, παρά τους τροχούς των 17 ιντσών. Στη διαδικασία αυτή κανένας θόρυβος δεν προκύπτει από την ανάρτηση και οι κλίσεις του αμαξώματος δεν ενοχλούν ή τρομάζουν.

Βέβαια, οι μικρομετατοπίσεις στην επιτάχυνση, στο φρενάρισμα και στην αλλαγή πορείας, ενοχλούν κάπως, αλλά και σε συνδυασμό με το ελαφρύ τιμόνι, φανερώνουν στον οδηγό τον χαρακτήρα της κατασκευής.

Κατά τα λοιπά, υπεράνω κριτικής είναι τα φώτα και τα φρένα, το μεγάλο πορτ μπαγκάζ αδικείται από το ψηλό κατώφλι φόρτωσης και η οθόνη πολυμέσων, πολλές φορές αντανακλά το εξωτερικό φως και γίνεται δυσδιάκριτη, ενώ υπάρχουν λίγες θέσεις για μικροαντικείμενα σε σχέση με τον χαρακτήρα της κατασκευής.

Επίσης, η έκδοση Off roader της δοκιμής μας, διέθετε το σύστημα grip control, που μέσω ρυθμίσεων του ESP βελτιώνει την πρόσφυση σε κάποιες δύσκολες (όχι πολύ…) καταστάσεις, χάρη και στα ελαστικά τεσσάρων εποχών, που συνυπάρχουν.

Δια ταύτα

Το C4 Cactus με τον μικρό κινητήρα (πιο αποτελεσματικός χάρη στο 6άρι κιβώτιο), πολύ γρήγορα διέλυσε τις όποιες αμφιβολίες μας, κέρδισε την εμπιστοσύνη μας, μας παρέσυρε στον δικό του άνετο και ξεκούραστο τρόπο μετακίνησης και επιβεβαίωσε την αρχική εικόνα που είχαμε για το μοντέλο όταν το πρωτοοδηγήσαμε πριν δυο χρόνια. Άνετο, ευρύχωρο και οικονομικό. Οικονομικό τόσο στη χρήση όσο και στην κτήση, καθώς η τιμή της έκδοσης ξεκινά κάτω από τις 17.000 ευρώ.

Υπέρ

  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Εξοπλισμός
  • Κινητήρας – Κιβώτιο
  • Επιδόσεις
  • Ελαστικότητα
  • Τιμή κτήσης – κατανάλωσης

Κατά

  • Μετατοπίσεις στις απότομες κινήσεις
  • Δυσδιάκριτη υπό προϋποθέσεις οθόνη
  • Τρόπος ανοίγματος πίσω παραθύρων
  • Έλλειψη αεραγωγού στον συνεπιβάτη

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: Μικρομεσαίο, 5θυρο, 5θέσιο επιβατικό

Διαστάσεις: 4.170 x 1.714 x 1.480 χλστ.

Μεταξόνιο: 2.595 χλστ.

Βάρος: 1.140 κιλά

Χώρος αποσκευών: 348 – 1.170 λίτρα

Ρεζερβουάρ: 50 λίτρα

Κινητήρας: 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, βενζίνης, 1.199 κ.εκ. με τούρμπο

Ισχύς: 110 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

Ροπή: 205 Nm/1.750 σ.α.λ.

Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100: 10,3″

Τελική ταχύτητα: 195 χλμ./ώρα

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα MacPherson / Πίσω Ημιάκαμπτός άξονας

Τροχοί: 205/50/17

Σύστημα διεύθυνσης: Κρεμαγιέρα με υποβοήθηση και Κύκλο στροφής 10,9 μ.

Κατανάλωση (δοκιμής): 7,2 λτ./100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 119 γρ./χλμ.

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

Ανατροπή στα όρια ταχύτητας των αυτοκινήτων | Πού αυξάνονται και γιατί

Σε ισχύ θα τεθούν σύντομα τα νέα και υψηλότερα όρια ταχύτητας ευρωπαϊκής χώρας που δεν είναι τα αποτελέσματα που επιθυμούσε από τη μείωσή τους τα προηγούμενα χρόνια.

Εκτός από τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στις περισσότερες των περιπτώσεων, η μείωση του ορίου ταχύτητας σε έναν δρόμο συμβάλλει και στην μικρότερη επιβάρυνση της ατμόσφαιρας αφού, σε γενικές γραμμές, η ταχύτητα κίνησης συνδέεται άμεσα με τους ρύπους που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο.

Με αυτό το σκεπτικό η Ολλανδία μείωσε πριν από πέντε περίπου χρόνια, το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομούς της από τα 130 στα 100 χλμ./ώρα.

Το μέτρο, που δεν καλωσορίστηκε από τη μεγαλύτερη μερίδα του κοινού, τέθηκε σε ισχύ ώστε οι γενικότεροι ρύποι που παράγει σαν χώρα η Ολλανδία (συγκεκριμένα οι εκπομπές αζώτου) να εναρμονιστούν με τα όρια που έχει θέσει η ΕΕ και να επιτραπεί έτσι στον κλάδο των κατασκευών, ο οποίος εκπέμπει επίσης ρύπους, να συνεχίζει να χτίζει κτίρια.

Το μειωμένο μέγιστο όριο ταχύτητας ίσχυε καθημερινά από τις έξι το πρωί έως και τις επτά το απόγευμα, δηλαδή τις ώρες όπου υπάρχει και ο μεγαλύτερος όγκος οχημάτων στους δρόμους της χώρας. Τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας επανερχόταν στο μέγιστο των 130 χλμ./ώρα.

Τώρα, τα κόμματα που πρόκειται να σχηματίσουν την επόμενη κυβέρνηση της Ολλανδίας φαίνεται ότι έφτασαν σε συμφωνία για την ανατροπή και ακύρωση του χαμηλότερου ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Σύμφωνα και με μελέτες και έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στην Ολλανδία όλο αυτό το διάστημα έδειξαν ότι επί της ουσίας το κέρδος στη μείωση των εκπομπών αζώτου είναι τόσο οριακό που δεν δικαιολογείται η εφαρμογή του.

Τα οξείδια του αζώτου εκπέμπονται από πολλούς κλάδους της βιομηχανίας, μεταξύ των οποίων είναι φυσικά και η αυτοκινητοβιομηχανία.

Σε μεγάλες συγκεντρώσεις στην ατμόσφαιρα μπορούν να οδηγήσουν στην παρουσίαση προβλημάτων στο αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπινου οργανισμού, με τον κίνδυνο να είναι μεγαλύτερος για άτομα με παθήσεις όπως είναι το άσθμα.

Continue Reading

AUTOMOTO

Τέλος το χάρτινο δίπλωμα οδήγησης | Πότε θα εξαφανιστεί, τι πρέπει να γνωρίζουμε

Στο χρονοντούλαπο της ιστορίας θα περάσει το χάρτινο δίπλωμα οδήγησης, στο οποίο απομένουν μόνο λίγα χρόνια ζωής.

Για να κάτσει κάποιος πίσω από το τιμόνι οφείλει να είναι κάτοχος διπλώματος οδήγησης, δηλαδή του εγγράφου που πιστοποιεί ότι πληρούνται τα απαραίτητα κτριτήρια για να συνυπάρξει κανείς με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου, δίχως να διαταράσσει την οδική ασφάλεια.

Στη χώρα μας, σήμερα, οι κάτοχοι αδειών οδήγησης διαθέτουν είτε το παλιό ροζ τρίπτυχο έγγραφο, είτε το νέου τύπου κάρτας, το οποίο έχει σημαντικές δικλείδες ασφαλείας που το προφυλάσσουν από πλαστογραφία.

Επίσης, με δεδομένο ότι τα στοιχεία του κατόχου αναγράφονται με λατινικούς χαρακτήρες, το νέο δίπλωμα ευνοεί τη χρήση του στο εξωτερικό, την ίδια ώρα που δεν φθείρεται όπως το παλιό.

Τα μεγάλα πλεονεκτήματα του διπλώματος υπό τη μορφή πλαστικοποιημένης κάρτας έναντι του χάρτινου, δεν έχουν περάσει απαρατήρητα από τους νομοθέτες οι οποίοι έχουν θέσει τις βάσεις για την πλήρη κατάργηση του τελευταίου, ορίζοντας ως καταληκτική ημερομηνία ισχύος του τις 19 Ιανουαρίου 2033.

Μέχρι το 2033, βέβαια, τα εναπομείναντα παλιά διπλώματα θα είναι ελάχιστα, δεδομένου ότι η νομοθεσία ορίζει ότι όποιος οδηγός συμπληρώνει το 65ο έτος της ηλικίας του και επομένως πρέπει να το ανανεώσει, αυτομάτως προμηθεύεται το νέο δίπλωμα τύπου πλαστικοποιημένης κάρτας.

Ακόμα και αυτή, όμως, η άδεια οδήγησης -και παρά τo διαφαινόμενο «μονοπώλιό» της- δεν πρόκειται να μακροημερεύσει, εν μέσω μιας πρωτοφανούς διαδικασίας ψηφιοποίησης των πάντων, που συν τω χρόνω αναμένεται να αυξάνει ρυθμούς.

Ήδη από τις 27 Ιουλίου του 2022, οι οδηγοί της χώρας μας μπορούν να «περάσουν» το δίπλωμα οδήγησης στο κινητό τους τηλέφωνο (στο gov.gr wallet), στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας της ελληνικής κυβέρνησης να διευκολυνθούν οι πολίτες, αλλά αλλά προκειμένου να διενεργείται ευκολότερα και με πιο αποτελεσματικό τρόπο η εξακρίβωση στοιχείων από τις αστυνομικές και ελεγκτικές αρχές.

Το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης (όπως και η ψηφιακή ταυτότητα), άλλωστε, ισοδυναμεί με τα φυσικά, παραδοσιακά διπλώματα (πλαστικοποιημένη κάρτα, τρίπτυχο έγγραφο) και επομένως οι πολίτες δεν χρειάζεται κουβαλούν τα τελευταία συνέχεια μαζί τους.

Έρχεται το ευρωπαϊκό δίπλωμα οδήγησης στο κινητό

Τη μετάβαση σε ένα καθεστώς ψηφιακών διπλωμάτων οδήγησης προωθεί και η ΕΕ, η οποία υποστηρίζει ότι η ψηφιοποίηση των αδειών οδήγησης συνεπάγεται πρωτοφανή ευκολία όσον αφορά την ανανέωση και την αντικατάστασή τους -αμφότερες οι διαδικασίες θα γίνονται ηλεκτρονικά.

Παράλληλα, ένα ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης με κοινά χαρακτηριστικά σε κοινοτικό επίπεδο θα διευκολύνει την επίτευξη του ξεκάθαρα διατυπωμένου στόχου της ΕΕ για τη δημιουργία ενός συστήματος γρήγορου εντοπισμού και άμεσης επιβολής ποινών σε εκείνους που υποπίπτουν σε τροχαίες παραβάσεις σε χώρα άλλη από αυτή που εξέδωσαν την άδεια οδήγησής του.

Continue Reading

AUTOMOTO

BYD | Έρχονται plug-in υβριδικά σε τιμές βενζίνης

H BYD Auto κινείται με έντονο επιχειρηματικό τρόπο στην Ευρώπη και το ενδιαφέρον εστιάζεται στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της. Όμως, τα στελέχη της δεν αμελούν και αυτά με θερμικό κινητήρα.

 

Η προσπάθεια των στελεχών της BYD Auto να επεκταθούν εμπορικά στην Ευρώπη είναι γνωστή, πλέον. Οι Κινέζοι ήδη έχουν δημιουργήσει ένα βασικό δίκτυο αντιπροσώπων στις μεγαλύτερες αγορές της ηπείρου μας και αρχίζουν να κάνουν το ίδιο και σε αυτές άλλων κρατών της, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, εσχάτως.

Κύριος σκοπός τους είναι να αποκτήσουν μεγάλο μερίδιο αγοράς και να πρωταγωνιστήσουν στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό αποκάλυψε ο Μάικλ Σου, Διευθύνων Σύμβουλος της BYD Auto Ευρώπης, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των Financial Times για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

Συγκεκριμένα, ο Σου δήλωσε: «Το εργοστάσιό μας στην Ουγγαρία θα ξεκινήσει να λειτουργεί πριν από το 2026. Είμαστε σίγουροι ότι θα μπορούσαμε να είμαστε στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων ως το 2030».

Ο επικεφαλής της BYD Auto στην Ευρώπη τόνισε, επίσης, ότι η εταιρεία θα δώσει ιδιαίτερο βάρος και στα μοντέλα της με θερμικούς κινητήρες και plug-in υβριδικά συστήματα.. Όπως είπε, η κινεζική εταιρεία θα προσπαθήσει να εφαρμόσει μια ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική και γι’ αυτά.

Όπως διευκρίνισε, θα προσφέρουν τα plug-in υβριδικά μοντέλα τους σε τιμές παραπλήσιες με αυτές που οι εμπορικοί ανταγωνιστές τους διαθέτουν τα δικά τους μόνο με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έτσι, στην BYD Auto θα έχουν πλεονέκτημα, συγκριτικά.

Τέλος, αναφέρθηκε και στο αμιγώς ηλεκτρικό Seagull, το σχετικά μικρών διαστάσεων νέο μοντέλο της, το οποίο στην Κίνα πωλείται σε τιμή μικρότερη των 10.000 ευρώ. Ο Σου είπε ότι προς το παρόν αυτό διατίθεται μόνο στην εγχώρια αγορά και έχει τις προδιαγραφές που ισχύουν σε αυτή.

Για το ενδεχόμενο να εισαχθεί και στη Ευρώπη είπε σχετικά: «Έχουμε πολλά αιτήματα από τους ντίλερ μας με τους οποίους συνεργαζόμαστε (για να το πράξουμε). Όμως, για να γίνει αυτό, θα πρέπει να αλλάξουμε πολλά στο αυτοκίνητο (ώστε να πληροί τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς). Πάντως, η ευρωπαϊκή έκδοση του Seagull θα κοστίζει λιγότερα από 20.000 ευρώ», κατέληξε.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en