Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

Οδηγούμε το Citroen C4 Cactus 1.2 Puretech

Το ανανεωμένο Citroen C4 Cactus, το είχαμε οδηγήσει και παρουσιάσει σε αυτή εδώ την ενότητα, σχεδόν πριν δύο χρόνια, με τον κινητήρα 1.6 diesel, που ταίριαζε «γάντι» στον χαρακτήρα της κατασκευής.

Αυτός είναι και ο λόγος που όταν βρεθήκαμε στη θέση του οδηγού ενός C4 Cactus με κινητήρα τον 3κύλινδρο 1.200άρη Puretech, είμαστε αρκετά επιφυλακτικοί για την αποτελεσματικότητα του συνδυασμού, καθώς μάλιστα το μοντέλο αυτό προσφέρεται για εκδρομές και μακρινά ταξίδια.

Βέβαια, ο 3κύλινδρος κινητήρας έχει πλέον νέες ρυθμίσεις με βάση τα πρότυπα WLTP και καλύπτει τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων Euro 6.2. Επιπλέον, συνδυάζεται με κιβώτιο 6 σχέσεων, που στην περίπτωση της δοκιμής μας ήταν χειροκίνητο.

Εκτός – Εντός

Πριν μπούμε στα ειδικά της συγκεκριμένης έκδοσης, να θυμίσουμε ότι, το C4 Cactus της Citroen βασίζεται στην πλατφόρμα PF1 του PSA Group και παρά το μικρότερο από τον ανταγωνισμό μήκος (4,17 μ.), παρέχει μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (358 – 1.170 λίτρα), χάρη -κυρίως- στο μεγάλο του μεταξόνιο (2,60 μ.). Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι στον χώρο αποσκευών υπάρχει ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων.

Το μοντέλο δείχνει τώρα πιο πλατύ, με τα φώτα «δύο επιπέδων» στο εμπρός τμήμα του και με τα νέα, μεγαλύτερου πλάτους, πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας 3D LED, ενώ τα νέας σχεδίασης Airbump είναι πλέον χαμηλά τοποθετημένα στις πόρτες και τις προστατεύουν από μικροσυγκρούσεις.

Το προφίλ του C4 Cactus έχει ιδανικές αναλογίες, με το ένα τρίτο να καλύπτεται από γυάλινες επιφάνειες και τα δύο τρίτα από τα μεταλλικά μέρη του αμαξώματος, ενώ επίσης διαθέτει καλή αεροδυναμική με το ύψος να έχει συγκρατηθεί στο 1,48 μ.

Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από στοιχεία όπως οι ιμάντες στις πόρτες και το ανάγλυφο μοτίβο στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, αλλά δεν λείπουν και οι «ακρότητες» όπως, η απουσία αεραγωγού στο δεξί άκρο του ταμπλό, η χειρολαβή στην οροφή για τον συνεπιβάτη, αλλά και τα πίσω παράθυρα με μεντεσέ που ανοίγουν προς τα έξω.

Πάνω στο κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό ταμπλό, είναι τοποθετημένη η κεντρική οθόνη αφής και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, που δημιουργούν ένα ευχάριστο κόκπιτ με 100% ψηφιακό interface και χειριστήρια που ομαδοποιούνται γύρω από την 7 ιντσών οθόνη αφής.

Κατά τ’ άλλα, το εσωτερικό είναι πρακτικά διαμορφωμένο και διαθέτει έξυπνους, λειτουργικούς και καλά σχεδιασμένους χώρους αποθήκευσης, όπως το μεγάλης χωρητικότητας ντουλαπάκι συνοδηγού και οι μεγάλες θήκες στις πόρτες που μπορούν χωρέσουν αρκετές φιάλες του 1,5 λίτρου, θέση για smartphone στην κεντρική κονσόλα, ποτηροθήκες κλπ.

Την προτεραιότητα στην άνεση φανερώνουν τα πολύ μαλακά και σαν πολυθρόνες σχεδιασμένα καθίσματα, που αρχικά σε προδιαθέτουν για μηδενική πλευρική στήριξη, αλλά στην πράξη αποδεικνύονται συμβατά με τον χαρακτήρα της κατασκευής.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Ο βελτιωμένος 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας με κυβισμό 1,2 λίτρα αποδίδει 110 ίππους στις 5.500 στροφές, με μέγιστη ροπή 205 Nm, από τις μόλις 1.750 στροφές. Είναι ιδιαίτερα ελαστικός και σε συνδυασμό με τη σωστή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου, εξασφαλίζει στο απρόσμενα ελαφρύ (1.140 κιλά) αμάξωμα, αξιοπρεπέστατες επιδόσεις κυρίως στον τομέα των ενδιάμεσων επιταχύνσεων (ρεπρίζ). Με 10,3″ για επιτάχυνση 0-100 από στάση και σχεδόν 195 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, το C4 Cactus της δοκιμής μας, μόνο αργό δεν μπορείς να το πεις. Επιπλέον, η σωστή κλιμάκωση, η υποδειγματική λειτουργία του συστήματος start/stop και η ελαστικότητα του κινητήρα, κρατούν χαμηλά την κατανάλωση, που στη διάρκεια της δοκιμής μας και παρά τον σβέλτο ρυθμό σημείωσε μέση τιμή 7,2 λίτρα/100 χλμ.

Στον δρόμο

Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα με το συγκεκριμένο C4 Cactus, οι όποιες αμφιβολίες για τον κινητήρα και την αποτελεσματικότητα των σαν πολυθρόνες καθισμάτων «πάνε περίπατο».

Ελαστικό, ευρύχωρο, σβέλτο και άνετο εμπρός – πίσω το ξεχωριστό σε εμφάνιση Citroen, επιβάλλει τον χαρακτήρα του στον οδηγό, κάνοντάς τον να εκτιμά πάνω από όλα την ξεκούραστη και πολιτισμένη μετακίνηση, χωρίς αυτό να σημαίνει και ράθυμη. Στην παραδοσιακή ευκολία χρήσης του μοντέλου, έχει προστεθεί και ο αναβαθμισμένος επιλογέας ταχυτήτων (υπάρχει και ένδειξη προτεινόμενης σχέσης στο ταμπλό) που τώρα είναι σαφής και με μικρότερες διαδρομές, ενώ ο συμπλέκτης παραμένει  μαλακός και εύχρηστος στην καθημερινή χρήση.

Όσον αφορά τη συμπεριφορά, είναι σαφές ότι προέχει η άνεση, χωρίς όμως να θυσιάζεται η συμπεριφορά τόσο στο εθνικό, όσο και στο επαρχιακό δίκτυο. Τα πολύ μαλακά καθίσματα «ρουφούν» το σώμα και προσφέρουν ταυτόχρονα άνεση και πλευρική στήριξη ακόμα και στις γρήγορες στροφές.

Από την άλλη, η παράδοση της Citroen στη σχεδίαση της ανάρτησης συνεχίζεται και εδώ με τα ιδανικά ρυθμισμένα αμορτισέρ να εξασφαλίζουν μεγάλα περιθώρια απόσβεσης στους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους, παρά τους τροχούς των 17 ιντσών. Στη διαδικασία αυτή κανένας θόρυβος δεν προκύπτει από την ανάρτηση και οι κλίσεις του αμαξώματος δεν ενοχλούν ή τρομάζουν.

Βέβαια, οι μικρομετατοπίσεις στην επιτάχυνση, στο φρενάρισμα και στην αλλαγή πορείας, ενοχλούν κάπως, αλλά και σε συνδυασμό με το ελαφρύ τιμόνι, φανερώνουν στον οδηγό τον χαρακτήρα της κατασκευής.

Κατά τα λοιπά, υπεράνω κριτικής είναι τα φώτα και τα φρένα, το μεγάλο πορτ μπαγκάζ αδικείται από το ψηλό κατώφλι φόρτωσης και η οθόνη πολυμέσων, πολλές φορές αντανακλά το εξωτερικό φως και γίνεται δυσδιάκριτη, ενώ υπάρχουν λίγες θέσεις για μικροαντικείμενα σε σχέση με τον χαρακτήρα της κατασκευής.

Επίσης, η έκδοση Off roader της δοκιμής μας, διέθετε το σύστημα grip control, που μέσω ρυθμίσεων του ESP βελτιώνει την πρόσφυση σε κάποιες δύσκολες (όχι πολύ…) καταστάσεις, χάρη και στα ελαστικά τεσσάρων εποχών, που συνυπάρχουν.

Δια ταύτα

Το C4 Cactus με τον μικρό κινητήρα (πιο αποτελεσματικός χάρη στο 6άρι κιβώτιο), πολύ γρήγορα διέλυσε τις όποιες αμφιβολίες μας, κέρδισε την εμπιστοσύνη μας, μας παρέσυρε στον δικό του άνετο και ξεκούραστο τρόπο μετακίνησης και επιβεβαίωσε την αρχική εικόνα που είχαμε για το μοντέλο όταν το πρωτοοδηγήσαμε πριν δυο χρόνια. Άνετο, ευρύχωρο και οικονομικό. Οικονομικό τόσο στη χρήση όσο και στην κτήση, καθώς η τιμή της έκδοσης ξεκινά κάτω από τις 17.000 ευρώ.

Υπέρ

  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Εξοπλισμός
  • Κινητήρας – Κιβώτιο
  • Επιδόσεις
  • Ελαστικότητα
  • Τιμή κτήσης – κατανάλωσης

Κατά

  • Μετατοπίσεις στις απότομες κινήσεις
  • Δυσδιάκριτη υπό προϋποθέσεις οθόνη
  • Τρόπος ανοίγματος πίσω παραθύρων
  • Έλλειψη αεραγωγού στον συνεπιβάτη

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: Μικρομεσαίο, 5θυρο, 5θέσιο επιβατικό

Διαστάσεις: 4.170 x 1.714 x 1.480 χλστ.

Μεταξόνιο: 2.595 χλστ.

Βάρος: 1.140 κιλά

Χώρος αποσκευών: 348 – 1.170 λίτρα

Ρεζερβουάρ: 50 λίτρα

Κινητήρας: 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, βενζίνης, 1.199 κ.εκ. με τούρμπο

Ισχύς: 110 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

Ροπή: 205 Nm/1.750 σ.α.λ.

Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100: 10,3″

Τελική ταχύτητα: 195 χλμ./ώρα

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα MacPherson / Πίσω Ημιάκαμπτός άξονας

Τροχοί: 205/50/17

Σύστημα διεύθυνσης: Κρεμαγιέρα με υποβοήθηση και Κύκλο στροφής 10,9 μ.

Κατανάλωση (δοκιμής): 7,2 λτ./100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 119 γρ./χλμ.

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

Έρχονται φωτοβολταϊκά και για μπαλκόνια…..

Από τα φωτοβολταϊκά στις ταράτσες, η startup Solartech Solutions Srl με έδρα την Ιταλία αναπτύσσει νέες ηλιακές μονάδες κατάλληλες για πιο χαμηλούς ορόφους κτιρίων , ακόμα και μπαλκόνια και βεράντες. «Η μονάδα μπορεί να εγκατασταθεί σε λιγότερο από 10 λεπτά», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο περιοδικό pv.

« Το πάνελ 350 W αποτελείται από 60 υψηλής απόδοσης πλήρως μαύρες κυψέλες M6 TOPCon και παράγεται στο εργοστάσιό μας στο Tolmezzo, στη βόρεια ιταλική επαρχία Udine». Οι συγκεκριμένες μονάδες iCarus διαστάσεις 165 mm x 197 mm x 31 mm και ζυγίζουν 7,6 kg. Δεν χρησιμοποιούν γυαλί και στις δύο πλευρές και καλύπτονται από ένα αντιανακλαστικό και αντιχαρακτικό σύνθετο υλικό.

Τα νέα προϊόντα διαθέτουν κουτιά διακλάδωσης IP68 και συνοδεύονται από 25 χρόνια εγγύηση απόδοσης και πενταετή εγγύηση προϊόντος.  «Η φιλική προς το χρήστη εφαρμογή μας σάς επιτρέπει να παρακολουθείτε την καθημερινή παραγωγή και να παρακολουθείτε τις αποταμιεύσεις σας», τόνισε εκπρόσωπος της εταιρείας. Η Fly Solartech Solutions Srl εδρεύει στο San Daniele del Friuli ,της Ιταλία;. Αυτή τη στιγμή κατέχει και λειτουργεί ένα εργοστάσιο ισχύος 40 MW στο Tolmezzo. Προσφέρει επίσης ελαφριά κυλινδρικά ηλιακά πάνελ που μπορούν να ενσωματωθούν σε φωτοβολταϊκούς στύλους φωτισμού δρόμου διαφορετικών μεγεθών.

energymag.gr

Continue Reading

AUTOMOTO

Ηλεκτρονικό «μάτι» της ΑΑΔΕ σε ανασφάλιστα οχήματα | Θα εντοπίζει και τα αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ

Τρεις ανατροπές στο καθεστώς των οχημάτων έρχονται φέτος με την καθιέρωση νέου συστήματος βεβαίωσης των τελών κυκλοφορίας που προβλέπει την εφαρμογή κλιμακωτού προστίμου σε περίπτωση εκπρόθεσμης εξόφλησής τους αλλά και την ενεργοποίηση ενός μόνιμου αυτόματου μηχανισμού εντοπισμού των οχημάτων τα οποία κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς να είναι ασφαλισμένα ή και να έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο.

Οι παρεμβάσεις στο καθεστώς των οχημάτων περιλαμβάνονται στο σχέδιο δράσης του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για το 2024 και αφορούν:

  1. Ανασφάλιστα οχήματα. Στα σκαριά βρίσκεται ένα νέο αυτόματο σύστημα ελέγχου και εντοπισμού των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα χωρίς να είναι ασφαλισμένα. Μέσω μιας νέας πλατφόρμας η ΑΑΔΕ θα ελέγχει και θα εντοπίσει τα ανασφάλιστα οχήματα και θα επιβάλλει τα πρόστιμα στους ιδιοκτήτες τους. Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει στοιχεία από το ηλεκτρονικό αρχείο της ΑΑΔΕ, το αρχείο κυκλοφορούντων οχημάτων που διαθέτει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, των κλεμμένων οχημάτων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, των αποβιωσάντων του Υπουργείου Εσωτερικών, των ανακυκλωθέντων οχημάτων της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και των ασφαλισμένων οχημάτων του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων. Οι κάτοχοι ανασφάλιστων οχημάτων θα λάβουν «ραβασάκι» με το οποίο θα ενημερώνονται ότι το όχημά τους εντοπίστηκε να μην είναι ασφαλισμένο και θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμο με τη μορφή παραβόλου έως 250 ευρώ το οποίο θα πρέπει να καταβάλουν για να ασφαλίσουν στη συνέχεια το όχημά τους. Όσοι δεν συμμορφωθούν θα βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμο 500 ευρώ και διοικητικές και ποινικές κυρώσεις όπως αφαίρεση διπλώματος για 6 μήνες και αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.
  2. Τεχνικός έλεγχος στα ΚΤΕΟ. Μέσω του μόνιμου μηχανισμού ελέγχου για τα ανασφάλιστα οχήματα θα εντοπίζονται και τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ. Στους οδηγούς που αδιαφορούν και θα εντοπιστούν μετά την ηλεκτρονική διασταύρωση το πρόστιμο ανέρχεται σε 150 ευρώ ενώ αν διαπιστωθεί η παράβαση σε έλεγχο της Τροχαίας τότε το πρόστιμο ανέρχεται σε 400 ευρώ.
  3. Πρόστιμα για εκπρόθεσμη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας. Σχεδιάζονται αλλαγές στο σύστημα βεβαίωσης των τελών κυκλοφορίας με βασικότερη την επιβολή κλιμακωτού προστίμου σε περίπτωση εκπρόθεσμης πληρωμής των τελών. Σήμερα το πρόστιμο ανέρχεται στο διπλάσιο της αξίας των ετήσιων τελών ακόμα και εάν η πληρωμή των τελών καθυστερήσει κατά μια ημέρα. Με το νέο σύστημα το πρόστιμο θα κλιμακώνεται ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης εξόφλησης των τελών. Οσο νωρίτερα γίνει η εξόφληση μετά την λήξη της προθεσμίας τόσο μικρότερο θα είναι το πρόστιμο. Το μέτρο αυτό αναμένεται να εφαρμοστεί για τα τέλη κυκλοφορίας του 2025 τα οποία θα πρέπει να καταβληθούν μέχρι το τέλος του έτους. Για το 2024, οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν το περιθώριο εμπρόθεσμης εξόφλησης των τελών κυκλοφορίας έως τις 29 Φεβρουαρίου 2024.

Continue Reading

AUTOMOTO

Μόνο έτσι γλιτώνετε τα Τέλη Κυκλοφορίας 2024

Η ΑΑΔΕ παρέχει σχετικές οδηγίες σχετικά με την διαδικασία online κατάθεσης ή άρσης των πινακίδων κυκλοφορίας.

Μόνο ένας τρόπος υπάρχει για να γλιτώσει κάποιος ιδιοκτήτης αυτοκινήτου ή δίκυκλου από την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας 2024 και αυτός περιλαμβάνει την ψηφιακή ακινησία του οχήματος. Μόνο με αυτό τον τρόπο ο ιδιοκτήτης είναι καλυμμένος και δεν χρειάζεται να πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας ενώ αν θέλει να κινήσει το όχημά του εντός της επόμενης χρονιάς καταβάλλοντας αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας (ανάλογα με τους μήνες κυκλοφορίας του οχήματος) τότε θα πρέπει να περιμένει να δημοσιευθεί η σχετική τροποποιητική νομοθεσία.

Επίσης αν κάποιος προβεί σε ψηφιακή ακινησία του οχήματός του και οι Αρχές διαπιστώσουν ότι το κινεί παράνομα τότε το πρόστιμο ορίζεται στις 10.000 ευρώ ενώ παράλληλα ο ιδιοκτήτης θα πληρώσει και το διπλάσιο ποσό των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Σχετικά πάντως με την ψηφιακή ακινησία των οχημάτων η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παρέχει τις σχετικές οδηγίες με την μορφή ερωτήσεων – απαντήσεων.

Θέλω να θέσω το όχημα μου σε ψηφιακή ακινησία. Ποιές είναι οι ενέργειές μου;

Συνδέεστε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr) και ειδικότερα στην πλατφόρμα myCAR με τους κωδικούς Taxisnet.

Επιλέγετε «Ψηφιακή Ακινησία/Κυκλοφορία» όπου καταχωρείτε ή επιλέγετε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία.

Καταχωρείτε τα στοιχεία της διεύθυνσης ακινητοποίησης του οχήματος, δηλαδή τον ταχ.κωδ. της περιοχής, την οδό και τον αριθμό.

Επίσης δηλώνετε υπεύθυνα ότι ο χώρος στάθμευσης είναι, είτε ιδιόκτητος, είτε ενοικιασμένος ή παραχωρημένος.

Υποβάλετε την αίτησή σας και εφόσον είστε μοναδικός ιδιοκτήτης, το σύστημα σας δίνει αριθμό αίτησης και σας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, ενημερώνονται στην προσωποποιημένη πληροφόρηση για το αίτημα σας, το οποίο, με αντίστοιχη της προαναφερθείσας διαδικασίας, θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Είναι δυνατή η θέση σε ψηφιακή ακινησία οποιουδήποτε οχήματος, ανεξάρτητα κατηγορίας και χρήσης;

Η ψηφιακή ακινησία επιτρέπεται μόνο για Επιβατικά Ι.Χ. και Δίκυκλα Ι.Χ., τα οποία βρίσκονται «σε κίνηση» και ο ιδιοκτήτης έχει την άδεια και τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.

Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες θα πρέπει να απευθυνθώ στη Δ.Ο.Υ για να δηλώσω την ακινησία του οχήματος μου;

Στις παρακάτω περιπτώσεις η ακινησία δηλώνεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.:

(α) Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος

(β) Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό

(γ) Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί

(δ) Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού

(ε) Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή

(στ) Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση

(ζ) Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας

(η) Πλειστηριασμού του οχήματος

(θ) Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από το Δήμο ως εγκαταλελειμμένου

(ι) Κάθε άλλη περίπτωση όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του (άδεια και πινακίδες).

(ζ) Θανάτου του ιδιοκτήτη του οχήματος, όπου η ακινησία δηλώνετε από τους κληρονόμους του (εφόσον δεν έχει εκδοθεί ακόμα άδεια κυκλοφορίας στο όνομά τους), στη ΔΟΥ του θανόντος.

Εάν θέλω να κάνω άρση της ψηφιακής ακινησίας, ποιες είναι οι ενέργειές μου;

Με την ίδια διαδικασία που περιγράφεται στην ερώτηση με α/α 1 εισέρχεστε στην πλατφόρμα και επιλέγετε το όχημα που βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία. Για την άρση αυτής απαραίτητη προϋπόθεση είναι η πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους, η ασφαλιστική κάλυψη της κυκλοφορίας του οχήματος κατά την ημερομηνία και η υποβολή του αιτήματος. Οι ανωτέρω προϋποθέσεις ελέγχονται από το σύστημα κατά τη διαδικασία υποβολής του αιτήματος και εφόσον έχουν υλοποιηθεί μπορείτε να υποβάλετε το αίτημά σας με το πάτημα του κουμπιού «Υποβολή αιτήματος» που βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης.

Προσοχή η πληρωμή ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας απαιτείται για τη μεταβίβαση του οχήματος, την εξαγωγή του από την Ελλάδα, καθώς και για την επαναταξινόμηση του οχήματος στην Ελλάδα.

Εάν θέλω να κάνω άρση ψηφιακής ακινησίας για ορισμένους μήνες εντός του έτους, ποιές είναι οι ενέργειές μου;

Εφόσον υπάρχει νομοθετική ρύθμιση για πληρωμή αναλογικών Τελών Κυκλοφορίας, επιλέγετε πληρωμή μηνιαίων τελών κυκλοφορίας, ανάλογα με τους μήνες που επιθυμείτε να θέσετε το όχημά σας σε κίνηση, ψηφιακά.

Προσοχή το δικαίωμα προσωρινής άρσης ακινησίας με πληρωμή αναλογικών Τελών Κυκλοφορίας (ψηφιακής ή εκούσιας στη Δ.Ο.Υ.) χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους. Εάν επιθυμείτε να κινήσετε το όχημα για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από το ήδη επιλεγμένο, εφόσον έχετε ήδη υποβάλλει την αίτηση άρσης ακινησίας, θα πρέπει να καταβάλλετε το υπολειπόμενο ποσό των ετησίων Τελών Κυκλοφορίας.

Όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας το όχημα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία και συγκεκριμένα την τελευταία εργάσιμη μέρα του μήνα ή την πρώτη εργάσιμη του επόμενου μήνα, εφόσον η τελευταία μέρα είναι αργία.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en