Για περισσότερες πληροφορίες www.dypa.gov.gr.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Υπουργείο Παιδείας | Όλες οι αλλαγές – Τα τμήματα που ιδρύονται σε ΑΕΙ και ΤΕΙ
Μετά την ψήφιση του νομοσχέδιου «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις» στην Ολομέλεια της Βουλής ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου δηλώνει:
«Η ψήφιση, χθες το βράδυ του νομοσχεδίου, αποτελεί μία νέα τομή στα εκπαιδευτικά μας πράγματα. Διαμορφώνει μία νέα αρχιτεκτονική στα Πανεπιστήμια Αθηνών, Γεωπονικού και Θεσσαλίας. Με το νομοσχέδιο δημιουργείται μία νέα αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το ΕΚΠΑ προχωρά στην ίδρυση του «Συγκροτήματος Ευρίπου» και στην ίδρυση νέων Τμημάτων στην Αθήνα και το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών υπερδιπλασιάζεται όσον αφορά τον αριθμό των Τμημάτων και των Σχολών του.
Το νομοσχέδιο ανοίγει τη διαδικασία μόνιμου διορισμού 15.000 εκπαιδευτικών με ένα σύστημα δίκαιο και αξιοκρατικό όπως επιτάσσει το Σύνταγμα και οι δικαστικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, ισορροπώντας ανάμεσα στην προσμέτρηση της προϋπηρεσίας και των ακαδημαϊκών κριτηρίων, και με επιπρόσθετη μοριοδότηση των ΑμεΑ. Από τον Σεπτέμβριο, 4.500 εκπαιδευτικοί θα στελεχώσουν την Ειδική Αγωγή και αυτές θα είναι οι πρώτες μόνιμες προσλήψεις μετά από 10 χρόνια αδιοριστίας.
Επιπλέον διορίζονται σε μόνιμες θέσεις εκπαιδευτικών όσοι δικαιώθηκαν δικαστικά ως προς τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ το 2018, και μειώνεται από τον Σεπτέμβριο του 2019 ο αριθμός των μαθητών στα νηπιαγωγεία και πρώτη Δημοτικού από 25 σε 22.
Όλα αυτά δείχνουν έμπρακτα πια ότι οδηγούμαστε σε μία κανονικότητα που τόσην μεγάλη ανάγκη έχει το εκπαιδευτικό μας σύστημα. »
Καινοτόμες δομές είναι:
Η «Τεχνόπολη Ευρίπου» την οποία ιδρύει το ΕΚΠΑ στην Εύβοια (Χαλκίδα),
Το
Αβερώφειο Αγροδιατροφικό Τεχνολογικό Πάρκο Θεσσαλίας (ΑΒ.Α.ΤΕ.ΠΑ.Θ.)
που ιδρύεται στη Λάρισα και μπορεί να αγκαλιάσει ολόκληρη τη Θεσσαλία,
Το
Ινστιτούτο Διεθνούς Εκπαίδευσης (Ι.Δ.Ε.), με έδρα την Άμφισσα, το οποίο
λειτουργεί στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας σε σύμπραξη με άλλα ΑΕΙ με στόχο
στην ανάπτυξη κοινών εκπαιδευτικών και πολιτιστικών δράσεων στην περιοχή
των Δελφών.
Η νέα ακαδημαϊκή αρχιτεκτονική των Ιδρυμάτων
Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ιδρύονται οι εξής νέες Σχολές:
Τεχνολογίας, με έδρα τη Λάρισα,
Οικονομικών και Διοικητικών Επιστημών, με έδρα τη Λάρισα.
Η Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας μετονομάζεται σε Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής, Αθλητισμού και Διαιτολογίας.
Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ιδρύονται σε Βόλο, Λάρισα, Καρδίτσα, Λαμία και Τρίκαλα τα εξής Τμήματα:
Πολιτισμού και Δημιουργικών Μέσων και Βιομηχανιών με έδρα τον Βόλο, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών,
Γλωσσικών και Διαπολιτισμικών Σπουδών με έδρα τον Βόλο, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών,
Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής με έδρα τη Λάρισα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Οικονομικών και Διοικητικών Επιστημών,
Διοίκησης Επιχειρήσεων, με έδρα τη Λάρισα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Οικονομικών και Διοικητικών Επιστημών,
Γεωπονίας- Αγροτεχνολογίας, με έδρα τη Λάρισα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Γεωπονικών Επιστημών,
Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής με έδρα τη Λάρισα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Γεωπονικών Επιστημών,
Νοσηλευτικής με έδρα τη Λάρισα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Υγείας,
Δημόσιας και Ενιαίας Υγείας με έδρα την Καρδίτσα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Υγείας,
Φυσικοθεραπείας με έδρα τη Λαμία, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Υγείας,
Συστημάτων Ενέργειας, με έδρα τη Λάρισα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Τεχνολογίας,
Περιβάλλοντος, με έδρα την πόλη τη Λάρισα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Τεχνολογίας,
Ψηφιακών Συστημάτων με έδρα τη Λάρισα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Τεχνολογίας,
Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής με έδρα την Καρδίτσα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Γεωπονικών Επιστημών,
Δασολογίας, Επιστημών Ξύλου και Σχεδιασμού, με έδρα την Καρδίτσα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Τεχνολογίας,
Διαιτολογίας και Διατροφολογίας, με έδρα τα Τρίκαλα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής, Αθλητισμού και Διαιτολογίας,
Φυσικής με έδρα τη Λαμία, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Θετικών Επιστημών,
Μαθηματικών με έδρα τη Λαμία, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Θετικών Επιστημών,
Γενικό, με έδρα τη Λάρισα,
Γενικό, με έδρα τη Λαμία,
Ψυχολογίας, με έδρα τον Βόλο, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών,
Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, με έδρα την Καρδίτσα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών,
Λογοθεραπείας, με έδρα τη Λαμία, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Υγείας.
Στα υφιστάμενα κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος Τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις:
Το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών εντάσσεται στη Σχολή Οικονομικών και Διοικητικών Επιστημών,
Το Τμήμα Πληροφορικής της Σχολής Θετικών Επιστημών μετονομάζεται σε Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών.
Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ιδρύεται Πανεπιστημιακό Ερευνητικό Κέντρο (Π.Ε.Κ.) (Πανεπιστημιακό Κέντρο Έρευνας Καινοτομίας και Ανάπτυξης «ΙΑΣΩΝ») ως ακαδημαϊκή μονάδα του Ιδρύματος, με έδρα το Βόλο.
Η εκπαιδευτική λειτουργία των Τμημάτων αρχίζει από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020, εκτός από τα Τμήματα Ψυχολογίας με έδρα τον Βόλο, Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία με έδρα την Καρδίτσα και Λογοθεραπείας με έδρα τη Λαμία
Τμήματα του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας εντάσσονται:
Στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήµιο Αθηνών (ΕΚΠΑ),
Στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (τα Τμήματα Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος, Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού, και Διοίκησης, Οικονομίας και Επικοινωνίας Πολιτιστικών και Τουριστικών Μονάδων)
Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (τα Τμήματα Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΤΕ, Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ, Νοσηλευτικής και Φυσικοθεραπείας).
Στο Ε.Κ.Π.Α. ιδρύονται στην Αθήνα και στα Ψαχνά Ευβοίας τα εξής Τμήματα:
Κοινωνιολογίας, με έδρα την Αθήνα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών,
Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών, με έδρα την Αθήνα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών,
Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας με έδρα τα Ψαχνά του νομού Ευβοίας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Θετικών Επιστημών,
Διαχείρισης
Λιμένων και Ναυτιλίας, με έδρα τα Ψαχνά του νομού Ευβοίας, το οποίο
εντάσσεται στη Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών,
Ψηφιακών
Τεχνών και Κινηματογράφου, με έδρα τα Ψαχνά του νομού Ευβοίας, το οποίο
εντάσσεται στη Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών,
Αγροτικής
Ανάπτυξης, Αγροδιατροφής και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων, με έδρα τα Ψαχνά
του νομού Ευβοίας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Αγροτικής Ανάπτυξης,
Διατροφής και Αειφορίας,
Τεχνολογιών Ψηφιακής Βιομηχανίας, με έδρα τα Ψαχνά του νομού Ευβοίας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Θετικών Επιστημών,
Γενικό, με έδρα τα Ψαχνά του νομού Ευβοίας,
Διατροφής
και Διαιτολογίας με έδρα τα Ψαχνά του νομού Ευβοίας, το οποίο
εντάσσεται στη Σχολή Αγροτικής Ανάπτυξης, Διατροφής και Αειφορίας,
Τουριστικών
Σπουδών και Εναλλακτικού Τουρισμού, με έδρα τα Ψαχνά του νομού Ευβοίας,
το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Αγροτικής Ανάπτυξης, Διατροφής και
Αειφορίας.
Το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.) της Φιλοσοφικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. καταργείται και ιδρύονται το :
Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Ο
Τομέας Ψυχολογίας του Τμήματος Φ.Π.Ψ. εντάσσεται στο υφιστάμενο Τμήμα
Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής, χωρίς να αποτελεί διακριτό Τομέα.
Η
εκπαιδευτική λειτουργία των Τμημάτων αρχίζει από την έναρξη του
ακαδημαϊκού έτους 2019-2020, εκτός από τα Τμήματα Διατροφής και
Διαιτολογίας με έδρα τα Ψαχνά και Τουριστικών Σπουδών και Εναλλακτικού
Τουρισμού με έδρα τα Ψαχνά
Στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
καταργούνται από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020 οι
υφιστάμενες Σχολές Αγροτικής Παραγωγής, Υποδομών και Περιβάλλοντος και
Τροφίμων, Βιοτεχνολογίας και Ανάπτυξης και ιδρύονται, με έδρα την Αθήνα,
οι εξής Σχολές:
Επιστημών των Φυτών,
Επιστημών των Ζώων,
Περιβάλλοντος και Γεωργικής Μηχανικής,
Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής,
Εφαρμοσμένης Βιολογίας και Βιοτεχνολογίας,
Εφαρμοσμένων Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών.
Στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ιδρύονται σε Καρπενήσι, Θήβα, Άμφισσα και Αθήνα τα εξής Τμήματα:
∆ασολογίας και ∆ιαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος, µε έδρα το Καρπενήσι, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστηµών των Φυτών
∆ιοίκησης
Γεωργικών Επιχειρήσεων και Συστημάτων Εφοδιασμού, µε έδρα τη Θήβα, το
οποίο εντάσσεται στη Σχολή Εφαρµοσµένων Οικονοµικών και Κοινωνικών
Επιστηµών
Περιφερειακής Ανάπτυξης, µε έδρα την Αµφισσα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Εφαρµοσµένων Οικονοµικών και Κοινωνικών Επιστηµών
Γενικό, µε έδρα την Αθήνα
Υδροβιολογίας και Υδατοκαλλιεργειών, µε έδρα την Αθήνα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστηµών των Ζώων
Πληροφορικής
στη Γεωργία και στο Περιβάλλον, µε έδρα την Αθήνα, το οποίο εντάσσεται
στη Σχολή Περιβάλλοντος και Γεωργικής Μηχανικής
∆ιαιτολογίας και Ποιότητας Ζωής, µε έδρα την Αθήνα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Τροφίµων και ∆ιατροφής
Πολιτισμού
και Αγροτικού Τουρισμού, με έδρα την Άμφισσα, το οποίο εντάσσεται στη
Σχολή Εφαρμοσμένων Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών.
Η εκπαιδευτική λειτουργία των Τμημάτων αρχίζει από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020
Ιδρύεται το «Παλλημνιακό Ταμείο» (ΝΠΔΔ). Ο σκοπός του Παλλημνιακού Ταμείου είναι κοινωφελής και συνίσταται στη στήριξη πρωτοβουλιών των τοπικών νησιωτικών κοινοτήτων σε θέματα πολιτισμού, την ενίσχυση του έργου των εκπαιδευτικών φορέων και ιδρυμάτων της Λήμνου, την προώθηση της βιο-οικονομίας και καινοτομίας στον αγροτικό τομέα και τη διατήρηση και ανάδειξη των τοπικών προϊόντων και των στοιχείων πολιτιστικής κληρονομιάς του αγροτικού χώρου.
Συγκροτείται σε κάθε Α.Ε.Ι. άμισθη Επιτροπή Ισότητας των Φύλων (Ε.Ι.Φ) ως συμβουλευτικό όργανο της Συγκλήτου και των Διοικήσεων των Σχολών και Τμημάτων για την προώθηση της ισότητας σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας και σε όλες τις διαδικασίες της ακαδημαϊκής ζωής.
Συνιστάται Ακαδημαϊκό Συμβούλιο Εκπαίδευσης
και Έρευνας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας (Α.Σ.Ε.Ε.Π.Σ.Ε.) με έδρα τη
Λαμία με σκοπό τη διερεύνηση ίδρυσης Πανεπιστημίου και Ερευνητικών
Κέντρων στη Στερεά Ελλάδα.
Επιβάλλονται πρόστιμα έως και οριστική
ανάκληση της άδειας σε Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών για κάθε
παράβαση σχετική με τους όρους λειτουργίας, με την αδήλωτη εργασία και,
γενικότερα, για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας.
Νέο σύστηµα εισαγωγής, εκτός Πανελλαδικών Εξετάσεων, από το ακαδημαϊκό έτος 2019-20 στα:
Τµήµα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστηµίου
Τµήµα Μουσικής Επιστήµης και Τέχνης του Πανεπιστηµίου Μακεδονίας.
Εξειδικεύονται τα εξεταζόμενα καλλιτεχνικά µαθήµατα και προσδιορίζονται οι συντελεστές βαρύτητας βάσει των οποίων εξάγεται ο τελικός βαθμός του κάθε υποψηφίου.
Μείωση από 25 σε 22 του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα για Νηπιαγωγεία και Α’ Δημοτικού.
Διορισμός 485 δικαστικά δικαιωθέντων εκπαιδευτικών, επιτυχόντων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008.
Δυνατότητα συνεχόμενων των δύο θητειών των πρυτάνεων και μείωση της θητείας τους από 4 σε 3 έτη.
Ισλαμικό Τέμενος Αθηνών: Προσδιορισμός τακτικών και έκτακτων πόρων
Κλιμάκωση στα ποσοστά των ετήσιων εσόδων που μεταβιβάζονται από τον Ε.Λ.Κ.Ε. στον Τακτικό Προϋπολογισμό του Α.Ε.Ι..
Δυνατότητα μετεγγραφής μαθητών από την Α΄ τάξη ημερήσιου Λυκείου στην Α΄ τάξη εσπερινού Λυκείου
Για την εισαγωγή των μαθητών – αθλητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, εναρμόνιση της διάταξης σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣτΕ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το νέο ποινολόγιο στα σχολεία που αφορά μαθητές και γονείς
Τα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία, επιφέρουν νέες ποινές που δεν αφορούν μόνο τους μαθητές, αλλά και τους γονείς, οι οποίοι θα αναγκάζονται να πληρώσουν από την τσέπη τους φθορές που προκαλούν τα παιδιά τους.
Οι νέες ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα της κυβέρνησης και μεταξύ άλλων προβλέπουν, την επιστροφή της πενθήμερης αποβολής, καθώς και την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για τις περιπτώσεις μαγνητοφώνησης, φωτογράφισης ή βιντεοσκόπησης εκπαιδευτικού ή μαθητή
Η υπουργική απόφαση προβλέπει τα εξής:
1) Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία εντός της σχολικής μονάδας κατάλληλων προϋποθέσεων για την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών, ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων.
2) Τα παιδαγωγικά μέτρα που δύνανται να εφαρμοστούν με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών/τριών που παρουσιάζουν αποκλίνουσα συμπεριφορά εντός και εκτός σχολικής μονάδας, κατά τον λόγο αρμοδιότητας του καθενός εκπαιδευτικού οργάνου, είναι τα ακόλουθα:
α) προφορική παρατήρηση,
β) επίπληξη,
γ) ωριαία απομάκρυνση,
δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες,
ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες, στ) αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές εκδρομές/επισκέψεις/μετακινήσεις που διοργανώνει το σχολείο, σωρευτικώς ή διαζευκτικώς, εντός του τρέχοντος σχολικού έτους,
ζ) αλλαγή τμήματος και η) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Τα παραπάνω μπορούν να ισχύουν παράλληλα με τις δράσεις παιδαγωγικής μορφής, τις οποίες προτείνει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ ουσών, σε συνεργασία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Σε κάθε περίπτωση, τα προβλεπόμενα παιδαγωγικά μέτρα δεν εφαρμόζονται κατά την αναφερόμενη ως άνω σειρά, ενώ η λήψη τους θα πρέπει να κρίνεται, κάθε φορά (ad hoc), κατάλληλη και αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου παιδαγωγικού σκοπού. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής τμήματος αποφασίζεται σε περιπτώσεις σοβαρών και επαναλαμβανόμενων παραπτωμάτων του/της μαθητή/τριας, τα οποία έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εύρυθμη λειτουργία του τμήματος.
Την αλλαγή τμήματος την επιβάλλει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών για παιδαγωγικούς λόγους, συντάσσοντας προς τούτο πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό – απόφαση. v) Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται σε εξαιρετικά αποκλίνουσα/ ες συμπεριφορά/ές ή επαναλαμβανόμενες αποκλίνουσες συμπεριφορές, ιδίως σε εκείνες που περιγράφονται στο άρθρο 4 του ν. 5029/2023 (Α’ 55), καθώς και για τη φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών.
Ποινές για γονείς
Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο μαθητή, ο τελευταίος ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του ή τον ίδιο αν είναι ενήλικος. Πιο συγκεκριμένα, το αρμόδιο όργανο, καθορίζει το ποσό της δαπάνης αποκατάστασης και σε περίπτωση αποδοχής, οι γονείς/κηδεμόνες ή οι μαθητές, αν είναι ενήλικες, καταβάλλουν το ως άνω ποσό, ενώ, σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.
Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται με πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό- απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών κατόπιν γνώμης του Συμβούλου Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ισχύει από το σχολικό έτος εντός του οποίου επεβλήθη και ο μαθητής δεν μπορεί να μετεγγραφεί-επανεγγραφεί εφεξής και για κανένα επόμενο σχολικό έτος στην ίδια σχολική μονάδα από την οποία απομακρύνθηκε. Εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έλλειψης αντίστοιχης σχολικής μονάδας στον ίδιο ή όμορο Δήμο ή αντίστοιχου τομέα ή αντίστοιχης ειδικότητας σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή της ανάγκης μετακίνησης σε άλλο νησί.
Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η ακόλουθη:
Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνονται εγγράφως οι γονείς ή κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. Στην έγγραφη ενημέρωση, αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την εφαρμογή του.
Ο/Η μαθητής/τρια αν είναι ενήλικος/η ή ο/η γονέας ή κηδεμόνας του/της, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση της υπόθεσης. Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο/οι κηδεμόνας/ες του/ της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματός του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, τα οποία καλούνται υποχρεωτικά για να:
α) καταθέσουν τις απόψεις τους
β) παράσχουν τυχόν εξηγήσεις και στη συνέχεια αποχωρούν στο σύνολό τους. Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών συντάσσεται πρακτικό-απόφαση από τον γραμματέα που επικυρώνεται από τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου, στο οποίο πρέπει να μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών καθώς και ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης.
Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών, ενώ στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν. Επίσης, πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε τυχόν προηγούμενες περιπτώσεις για τον/τη συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και στα παιδαγωγικά μέτρα που ενδεχομένως λήφθηκαν πριν την υιοθέτηση του ως άνω παιδαγωγικού μέτρου. Η απόφαση της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια. Ο Διευθυντής/ Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα, στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος.
Πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη αν λειτουργεί άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα στην ίδια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην περίπτωση που δεν λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης επιλέγει σχολική μονάδα που λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα στην οποία θα πραγματοποιηθεί η μετεγγραφή μετά την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μέσω gov.gr η υποβολή αιτήσεων για την πλήρωση θέσεων Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης
Διαθέσιμη μέσω του gov.gr είναι η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για την πλήρωση θέσεων Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης, όπως ανακοίνωσαν από κοινού τα υπουργεία Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιο συγκεκριμένα, η πρόσκληση αφορά σε δεκατρείς (13) κενές θέσεις των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και οι ενδιαφερόμενοι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης μπορούν μέχρι την Τετάρτη 15 Μαΐου να υποβάλουν αίτηση χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet και επισυνάπτοντας το βιογραφικό τους στο σχετικό πεδίο της εφαρμογής.
Όπως διευκρινίζεται, η πρόσκληση δεν απευθύνεται στα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ).
πηγή .protothema.gr
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΔΥΠΑ | Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες κατάταξης υποψηφίων για την πρόσληψη προσωπικού στους βρεφονηπιακούς σταθμούς
Αναρτήθηκαν σήμερα, Τετάρτη 17 Απριλίου 2024, στον ιστότοπο της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) οι οριστικοί πίνακες κατάταξης υποψηφίων που υπέβαλαν αίτηση για την πρόσληψη προσωπικού, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για την υλοποίηση της δράσης «προώθηση και υποστήριξη παιδιών για την ένταξή τους στην προσχολική εκπαίδευση, καθώς και για την πρόσβαση παιδιών σχολικής ηλικίας, εφήβων και ατόμων με αναπηρία, σε υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης της χρονικής περιόδου 2023-2024» για τη στελέχωση των ενταγμένων στη δράση βρεφονηπιακών σταθμών της ΔΥΠΑ, σύμφωνα με τη ΣΟΧ2 /2023.
Οι οριστικοί πίνακες διαμορφώθηκαν, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα των υπ΄ αρ. 200/2024 και 229/2024 αποφάσεων του ΑΣΕΠ.