Κομοτηνή | Αναβρασμός στις φοιτητικές εστίες για την ιδιωτικοποίηση της λέσχης σίτισης
Αναβρασμός επικρατεί στις φοιτητικές εστίες της Κομοτηνής, μετά από την απόφαση του ΙΝΕΔΙΒΙΜ να προχωρήσει στην ανάθεση σε ιδιώτη των υπηρεσιών σίτισης που παρέχονται στη λέσχη της Πανεπιστημιούπολης.
Το νέο καθεστώς ξεκίνησε ήδη να ισχύει, με βραχυχρόνιες απευθείας
αναθέσεις, ενώ ο βασικός διαγωνισμός, μέσω του οποίου θα γίνει ανάθεση
για ένα έτος, θα διενεργηθεί ηλεκτρονικά την Τρίτη, 26 Φεβρουαρίου. Η
εκτιμώμενη δαπάνη ανέρχεται στο ποσό των 428.097,60 ευρώ,
συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Ο ανάδοχος που θα προκύψει, θα αναλάβει την προετοιμασία – παρασκευή
και την παροχή γευμάτων για τη σίτιση των δικαιούχων φοιτητών από την 1η Απριλίου 2019 έως την 31η Μαρτίου 2020, με εξαίρεση τα χρονικά διαστήματα που αφορούν στις διακοπές του Πάσχα, του καλοκαιριού και των Χριστουγέννων.
Ειδικότερα, όπως προβλέπεται στην προκήρυξη, ο ανάδοχος θα
υποχρεούται να παρέχει δωρεάν σίτιση σε 700 δικαιούχους φοιτητές. Για το
σκοπό αυτό, προβλέπεται η παραχώρηση χωρίς αντάλλαγμα της χρήσης των
χώρων της λέσχης της Πανεπιστημιούπολης (κουζίνες – εστιατόρια). Τα δε
έξοδα λειτουργίας του εστιατορίου, όπως ΔΕΗ, φυσικό Αέριο/πετρέλαιο,
ΔΕΥΑΚ, θα βαρύνουν το ΙΝΕΔΙΒΙΜ.
Υπάρχει επίσης η πρόβλεψη ότι η σίτιση των δικαιούμενων δωρεάν
σίτισης θα γίνεται με την επίδειξη της ειδικής ταυτότητας, με την οποία
θα εφοδιαστούν οι φοιτητές από τη Γραμματεία της Εστίας. Αφού θα
ελέγχονται οι ανωτέρω ταυτότητες, θα καταχωρούνται σε ηλεκτρονικό
υπολογιστή τον οποίο υποχρεούται να διαθέτει ο ανάδοχος και οι σχετικές
εγγραφές θα παραδίδονται καθημερινώς στη Γραμματεία της Εστίας.
Οι παραπάνω εξελίξεις προκαλούν αντιδράσεις στους κόλπους των φοιτητών, με τον Σύλλογο Οικότροφων (ΣΟΦΕΚ), μετά από γενική συνέλευση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, να προγραμματίζει σειρά κινητοποιήσεων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της λέσχης. Συγκεκριμένα, οι οικότροφοι φοιτητές αποφάσισαν:
Να προβούν σε μονοήμερη κατάληψη του γραφείου του ΙΝΕΔΙΒΙΚ Κομοτηνής
της Δευτέρα 21 Ιανουαρίου, και την ίδια ημέρα να κάνουν ενημερώσεις στη
Λέσχη και στην κεντρική πλατεία της Κομοτηνής
Να προβούν σε παράσταση διαμαρτυρίας στη Σύγκλητο του Δ.Π.Θ., ζητώντας να πάρει ξεκάθαρη θέση η διοίκηση του Ιδρύματος
Να αναρτήσουν πανό με τα αιτήματα του Συλλόγου και να αποστείλουν σχετικό δελτίο τύπου
Να πραγματοποιήσουν νέα γενική συνέλευση μετά το πέρας της
εξεταστικής για την αποτίμηση των δράσεων και τον επανασχεδιασμό τους.
Στο διεκδικητικό πλαίσιο της παράταξης Contra, που υπερψηφίστηκε από τη γενική συνέλευση του Συλλόγου Οικότροφων των Φοιτητικών Εστιών Κομοτηνής, περιλαμβάνονται τα εξής αιτήματα:
Καμία ιδιωτικοποίηση της λέσχης. Έξω οι εργολάβοι.
Άμεση επαναπρόσληψη των εργαζόμενων της λέσχης. Αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και όχι δεκαήμερες συμβάσεις.
Άμεση επίλυση των ζητημάτων της εστίας/ λέσχης
Δημόσια και Δωρεάν σίτιση για όλους
Αύξηση των μερίδων
Μεταξύ άλλων, οι οικότροφοι φοιτητές καταλογίζουν στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ ότι
«παρά τις φρούδες ανακοινώσεις του, στις οποίες δεσμευόταν πως δεν θα
αλλάξει κάτι, παρά επίσης της κατηγορηματικές δηλώσεις του υπουργού
παιδείας πως ό.τι ακούγαμε ήταν ψέματα για να γίνεται αντιπολίτευση στο
ΣΥΡΙΖΑ, παρά και την εκ νέου δέσμευση του προέδρου του σε φοιτητές των
εστιών και στις πρυτανικές αρχές πως θα τηρήσει τις δεσμεύσεις του,
προχώρησε σε διαγωνισμούς για τις λέσχες σίτισης που διαχειρίζεται σε
όλη την Ελλάδα. Μέχρι την πραγματοποίηση των διαγωνισμών προχώρησε σε
ανάθεση «δια του κατεπείγοντος» σε εργολάβους που αναλαμβάνουν όλο το
πακέτο της σίτισης (προμήθεια, παρασκευή, διανομή). Στην λέσχη μας η
συγκεκριμένη ανάθεση διαρκεί μέχρι τις 19/01 ενώ ο διαγωνισμός για την
λέσχη ανακοινώθηκε σήμερα το πρωί και θα πραγματοποιηθεί στης 26/02. Όλα
τα παραπάνω είχαν για αρχή ως αποτέλεσμα την απόλυση πέντε εργαζομένων.
Επιπλέον η λέσχη δεν άνοιξε για δύο μέρες ενώ οι μερίδες έχουν μειωθεί,
και συχνά το μεσημεριανό φαγητό διανέμεται και το απόγευμα».
Για τις συνέπειες της λειτουργίας του λέσχης σίτισης από ιδιώτη, οι
φοιτητές εκτιμούν ότι θα είναι άμεσα αρνητικές και σημειώνουν: «Η ανάγκη
κερδοσκοπίας από την σίτιση υποβαθμίζει την ποιότητα του φαγητού.
Παράλληλα, η ίδια η σύμβαση μιλά για κάρτες σίτισης και μηχάνημα όπου
ελέγχονται, ενώ όσοι δεν έχουν πληρώνουν 3 ευρώ τη μερίδα. Οι μερίδες
επίσης μικρότερες, καθώς και οι «πολυτέλειες» της δεύτερης και τρίτης
μερίδας κομμένες. Για να το κωδικοποιήσουμε απλά και ξάστερα, «κάτω
λέσχη». Επίσης ήδη είχαμε τις πρώτες απολύσεις ενώ βλέπουμε καθημερινά
την αυστηρή επιτήρηση στους εργαζομένους στα όρια μπούλινγκ. Η
συγκεκριμένη απαράδεκτη κατάσταση μόνο θα χειροτερεύει».
Τέλος, επισημαίνουν ότι «δεν είναι ούτε η πρώτη, αλλά ούτε και η
τελευταία φορά που βλέπουμε μια ενορχηστρωμένη προσπάθεια άρσης του
δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα των φοιτητικών παροχών. Από τα δίδακτρα
στα μεταπτυχιακά μέχρι τις κάρτες σίτισης στην Ξάνθη, η διαδικασία είναι
γνωστή. Στοχεύει στην μετακύληση του κόστους σπουδών στις πλάτες μας,
την υποβάθμιση της φοιτητικής μας καθημερινότητας. Στην εντατικοποίηση
του ρυθμού σπουδών και στην άρση των κεκτημένων το φοιτητικού κινήματος.
Μπροστά σε αυτά ο Σύλλογός μας οφείλει να μην μείνει άπραγος και να
πάρει την κατάσταση στα χέρια του».
Το νέο ποινολόγιο στα σχολεία που αφορά μαθητές και γονείς
Τα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία, επιφέρουν νέες ποινές που δεν αφορούν μόνο τους μαθητές, αλλά και τους γονείς, οι οποίοι θα αναγκάζονται να πληρώσουν από την τσέπη τους φθορές που προκαλούν τα παιδιά τους.
Οι νέες ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα της κυβέρνησης και μεταξύ άλλων προβλέπουν, την επιστροφή της πενθήμερης αποβολής, καθώς και την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για τις περιπτώσεις μαγνητοφώνησης, φωτογράφισης ή βιντεοσκόπησης εκπαιδευτικού ή μαθητή
Η υπουργική απόφαση προβλέπει τα εξής:
1) Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία εντός της σχολικής μονάδας κατάλληλων προϋποθέσεων για την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών, ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων.
2) Τα παιδαγωγικά μέτρα που δύνανται να εφαρμοστούν με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών/τριών που παρουσιάζουν αποκλίνουσα συμπεριφορά εντός και εκτός σχολικής μονάδας, κατά τον λόγο αρμοδιότητας του καθενός εκπαιδευτικού οργάνου, είναι τα ακόλουθα: α) προφορική παρατήρηση, β) επίπληξη, γ) ωριαία απομάκρυνση, δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες, στ) αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές εκδρομές/επισκέψεις/μετακινήσεις που διοργανώνει το σχολείο, σωρευτικώς ή διαζευκτικώς, εντός του τρέχοντος σχολικού έτους, ζ) αλλαγή τμήματος και η) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Τα παραπάνω μπορούν να ισχύουν παράλληλα με τις δράσεις παιδαγωγικής μορφής, τις οποίες προτείνει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ ουσών, σε συνεργασία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Σε κάθε περίπτωση, τα προβλεπόμενα παιδαγωγικά μέτρα δεν εφαρμόζονται κατά την αναφερόμενη ως άνω σειρά, ενώ η λήψη τους θα πρέπει να κρίνεται, κάθε φορά (ad hoc), κατάλληλη και αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου παιδαγωγικού σκοπού. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής τμήματος αποφασίζεται σε περιπτώσεις σοβαρών και επαναλαμβανόμενων παραπτωμάτων του/της μαθητή/τριας, τα οποία έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εύρυθμη λειτουργία του τμήματος.
Την αλλαγή τμήματος την επιβάλλει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών για παιδαγωγικούς λόγους, συντάσσοντας προς τούτο πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό – απόφαση. v) Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται σε εξαιρετικά αποκλίνουσα/ ες συμπεριφορά/ές ή επαναλαμβανόμενες αποκλίνουσες συμπεριφορές, ιδίως σε εκείνες που περιγράφονται στο άρθρο 4 του ν. 5029/2023 (Α’ 55), καθώς και για τη φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών.
Ποινές για γονείς
Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο μαθητή, ο τελευταίος ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του ή τον ίδιο αν είναι ενήλικος. Πιο συγκεκριμένα, το αρμόδιο όργανο, καθορίζει το ποσό της δαπάνης αποκατάστασης και σε περίπτωση αποδοχής, οι γονείς/κηδεμόνες ή οι μαθητές, αν είναι ενήλικες, καταβάλλουν το ως άνω ποσό, ενώ, σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.
Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται με πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό- απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών κατόπιν γνώμης του Συμβούλου Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ισχύει από το σχολικό έτος εντός του οποίου επεβλήθη και ο μαθητής δεν μπορεί να μετεγγραφεί-επανεγγραφεί εφεξής και για κανένα επόμενο σχολικό έτος στην ίδια σχολική μονάδα από την οποία απομακρύνθηκε. Εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έλλειψης αντίστοιχης σχολικής μονάδας στον ίδιο ή όμορο Δήμο ή αντίστοιχου τομέα ή αντίστοιχης ειδικότητας σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή της ανάγκης μετακίνησης σε άλλο νησί.
Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η ακόλουθη:
Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνονται εγγράφως οι γονείς ή κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. Στην έγγραφη ενημέρωση, αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την εφαρμογή του.
Ο/Η μαθητής/τρια αν είναι ενήλικος/η ή ο/η γονέας ή κηδεμόνας του/της, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση της υπόθεσης. Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο/οι κηδεμόνας/ες του/ της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματός του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, τα οποία καλούνται υποχρεωτικά για να:
α) καταθέσουν τις απόψεις τους β) παράσχουν τυχόν εξηγήσεις και στη συνέχεια αποχωρούν στο σύνολό τους. Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών συντάσσεται πρακτικό-απόφαση από τον γραμματέα που επικυρώνεται από τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου, στο οποίο πρέπει να μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών καθώς και ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης.
Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών, ενώ στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν. Επίσης, πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε τυχόν προηγούμενες περιπτώσεις για τον/τη συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και στα παιδαγωγικά μέτρα που ενδεχομένως λήφθηκαν πριν την υιοθέτηση του ως άνω παιδαγωγικού μέτρου. Η απόφαση της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια. Ο Διευθυντής/ Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα, στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος.
Πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη αν λειτουργεί άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα στην ίδια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην περίπτωση που δεν λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης επιλέγει σχολική μονάδα που λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα στην οποία θα πραγματοποιηθεί η μετεγγραφή μετά την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Μέσω gov.gr η υποβολή αιτήσεων για την πλήρωση θέσεων Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης
Διαθέσιμη μέσω του gov.gr είναι η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για την πλήρωση θέσεων Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης, όπως ανακοίνωσαν από κοινού τα υπουργεία Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιο συγκεκριμένα, η πρόσκληση αφορά σε δεκατρείς (13) κενές θέσεις των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και οι ενδιαφερόμενοι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης μπορούν μέχρι την Τετάρτη 15 Μαΐου να υποβάλουν αίτηση χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet και επισυνάπτοντας το βιογραφικό τους στο σχετικό πεδίο της εφαρμογής.
Όπως διευκρινίζεται, η πρόσκληση δεν απευθύνεται στα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ).
ΔΥΠΑ | Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες κατάταξης υποψηφίων για την πρόσληψη προσωπικού στους βρεφονηπιακούς σταθμούς
Αναρτήθηκαν σήμερα, Τετάρτη 17 Απριλίου 2024, στον ιστότοπο της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) οι οριστικοί πίνακες κατάταξης υποψηφίων που υπέβαλαν αίτηση για την πρόσληψη προσωπικού, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για την υλοποίηση της δράσης «προώθηση και υποστήριξη παιδιών για την ένταξή τους στην προσχολική εκπαίδευση, καθώς και για την πρόσβαση παιδιών σχολικής ηλικίας, εφήβων και ατόμων με αναπηρία, σε υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης της χρονικής περιόδου 2023-2024» για τη στελέχωση των ενταγμένων στη δράση βρεφονηπιακών σταθμών της ΔΥΠΑ, σύμφωνα με τη ΣΟΧ2 /2023.
Οι οριστικοί πίνακες διαμορφώθηκαν, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα των υπ΄ αρ. 200/2024 και 229/2024 αποφάσεων του ΑΣΕΠ.