Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετ΄εμποδίων η αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών στις εμπορικές

Ξεκίνησε η μείωση των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων στα επίπεδα των εμπορικών τιμών. Η αρχή έγινε από την περιοχή του Ν. Βουτζά και χρειάστηκαν πάνω από 8 μήνες για να αλλάξει η τιμή ζώνης.

Συγκεκριμένα πριν λίγες ημέρες, εκδόθηκε η υπουργική απόφαση με την οποία η αντικειμενική τιμή στην συγκεκριμένη περιοχή μειώθηκε κατά 12,2%. Από 2.050 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο που είχε διαμορφωθεί τον Ιανουάριο του 2015 μετά την οριζόντια μείωση των τιμών που είχε γίνει, έπεσε στις 1.800 ευρώ ανά τ.μ.. Μάλιστα, η τιμή αυτή ισχύει από 8 Ιουνίου 2016 και με βάση αυτή  υπολογίστηκε ο φετινός ΕΝΦΙΑ για τα ακίνητα της περιοχής.

Ωστόσο για να αλλάξει η αντικειμενική αξία στο Ν. Βουτζά, δηλαδή μόνο σε μια περιοχή της Ελλάδας το υπουργείο Οικονομικών χρειάστηκε πάνω από 8 μήνες αφού η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία κρίθηκε παράνομος ο τρόπος υπολογισμού και επιβολής του ΕΝΦΙΑ στη συγκεκριμένη περιοχή είχε εκδοθεί το Νοέμβριο του 2016. Με την ίδια απόφαση το Ανώτατο δικαστήριο απαιτούσε την αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών και σε άλλες τρεις περιοχές της χώρας: το Ψυχικό, τη Φιλοθέη και τους Δελφούς. Την ίδια στιγμή η αναπροσαρμογή των τιμών σε αυτούς τους δήμους δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί λόγω τεχνικών προβλημάτων.

Η πολύμηνη καθυστέρηση στην μείωση της τιμής ζώνης για μια μόνο περιοχή καταδεικνύει τις τεράστιες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ειδικές επιτροπές του υπουργείου Οικονομικών που έχουν αναλάβει το έργο της εξίσωσης των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων σε όλη τη χώρα στα επίπεδα των τιμών που επικρατούν στην αγορά.

Σύμφωνα με το Μνημόνιο, οι αλλαγές θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου προκειμένου να τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2018.  Έργο που φαντάζει ιδιαίτερα δύσκολο αν όχι αδύνατο και δεν αποκλείεται την τελευταία στιγμή λίγο πριν την εκπνοή του έτους να αποφασιστεί να γίνει μια επικαιροποίηση των τιμών ζώνης των ακινήτων.

Η κατάργηση του υπάρχοντος συστήματος των αντικειμενικών αξιών από ένα άλλο σύστημα που θα παρακολουθεί τις αγορές της αγοράς δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση.

Τρία είναι τα βασικά προβλήματα που καθιστούν το εγχείρημα ιδιαίτερα δύσκολο:

  • Ο περιορισμένος αριθμός συναλλαγών ακινήτων. Ελάχιστες είναι οι μεταβιβάσεις που γίνονται στην αγορά με αποτέλεσμα το υπουργείο Οικονομικών να μην μπορεί να διαμορφώσει μια εικόνα για το που κινούνται οι τιμές.
  • Οι αξίες που πωλούνται τα ακίνητα, οι οποίες αναγράφονται στα συμβόλαια είναι στις περισσότερες περιπτώσεις πολύ χαμηλές σχεδόν εξευτελιστικές καθώς πολλοί ιδιοκτήτες που βρίσκονται σε οικονομική αδυναμία «σκοτώνουν» τα ακίνητα τους.
  • Δεν υπάρχουν αξιόπιστες βάσεις δεδομένων για τις αξίες των ακινήτων πέραν αυτής της Τράπεζας της Ελλάδος.

Παπανάτσιου: Δικαιότερος ο ΕΝΦΙΑ το 2018 με τις νέες αντικειμενικές αξίες

Πάντως η υφυπουργός Οικονομικών Κατ. Παπανάτσιου δήλωσε χθες ότι έως το τέλος του έτους αναμένεται να έχουν ολοκληρώσει οι επιτροπές του υπουργείου Οικονομικών το έργο της αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων με βάση τις εμπορικές αξίες, οπότε και θα εφαρμοστεί δικαιότερο καθεστώς υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ.

Όπως είπε χαρακτηριστικά, στον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ του 2017 στην περιοχή του Νέου Βουτζά Αττικής, που η επιτροπή έδωσε το αποτέλεσμά της, ο ΕΝΦΙΑ έχει υπολογιστεί με χαμηλότερη τιμή αντικειμενικής αξίας.

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καύσιμα: Νέο χαράτσι θα έρθει για να μείνει – Πότε θα σημειώσει άνοδο 10 λεπτά η τιμή στη βενζίνη

Μια ακόμα οικονομική επιβάρυνση φέρνει η νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Συγκεκριμένα, η νέα νομοθεσία της ΕΕ για την τιμολόγηση των ρύπων των καυσίμων στις οδικές μεταφορές και τη θέρμανση (ETS2) που θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2027 και θα έχει ως αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών.

Μέχρι σήμερα, οι ρύποι τιμολογούνταν μονάχα στην περίπτωση συγκεκριμένων κλάδων, όπως της βιομηχανίας. Αυτό, όμως, αλλάζει πλέον και διευρύνεται ώστε να πετύχει η Ευρωπαϊκή Ένωση τον κλιματικό της στόχο.

Όπως αναφέρει σχετικά το Euractiv, η νέα ρύθμιση συμφωνήθηκε πέρυσι με στόχο οι τιμές των ρύπων να παραμείνουν κάτω από τα 45 ευρώ/τόνο CO2, που μεταφράζεται σε ένα «καπέλο» περίπου 10 λεπτών στην τιμή της βενζίνης ή του ντίζελ στην αντλία.

Εντούτοις, ο ευρωβουλευτής του CDU/EPP, Πίτερ Λίεσε, που ήταν ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ευρωκοινοβουλίου, δήλωσε πρόσφατα ότι δεν αισιοδοξεί για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Ο λόγος είναι ότι οι εκπομπές των μεταφορών και των κτηρίων υποχωρούν πιο αργά από τις αρχικές προβλέψεις στην ΕΕ, με αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για δικαιώματα εκπομπών από το 2027, άρα και της τιμής τους.

Ενδεικτικό του προβλήματος που αντιμετωπίζει η Ευρώπη είναι ότι πέρυσι στη Γερμανία σημειώθηκε αντίδραση από τους καταναλωτές στον κρατικό στόχο αντικατάστασης των συστημάτων θέρμανσης με αντλίες θερμότητας. Αντί οι πολίτες να στραφούν στα νέα, πράσινα συστήματα, προτίμησαν να εγκαταστήσουν λέβητες με φυσικό αέριο πριν απαγορευτούν.

Με αφορμή τα παραπάνω, πιθανότερο σενάριο θεωρείται ότι η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών δεν θα περιοριστεί στα 45 ευρώ που προέβλεπαν αρχικά οι Βρυξέλλες. Άρα και η άνοδος στις τιμές καυσίμων θα είναι πιθανώς μεγαλύτερη των 10 λεπτών.

Πρόκειται για μια αύξηση που ενδεχομένως να είναι ανεκτή σε χώρες της Ευρώπης με σχετικά χαμηλές τιμές καυσίμων. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει πάντως στην περίπτωση της Ελλάδας που εφαρμόζει ήδη πολύ υψηλή φορολογία στα καύσιμα.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Σε αναμμένα κάρβουνα το υπουργείο Εργασίας | Τι θα γίνει με τις περικοπές στις συντάξεις χηρείας

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες

Πονοκέφαλος για το υπουργείο Εργασίας αλλά και για το κυβερνητικό επιτελείο αποτελεί το θέμα της περικοπής των συντάξεων χηρείας, μετά την έλευση τριετίας από τον θάνατο του αρχικού δικαιούχου, όπως αναφέρει η Καθημερινή.

Ο νόμος που προβλέπει την περικοπή έχει ψηφιστεί επί ΣΥΡΙΖΑ. Εφαρμόστηκε από τις αρχές του 2020 για τους δικαιούχους σύνταξης θανάτου από το Δημόσιο και τον ΟΓΑ, έμειναν όμως εκτός οι συντάξεις χηρείας του ιδιωτικού τομέα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες. Σύμφωνα με την Καθημερινή, μια πιθανή περικοπή στο ποσό της σύνταξης χηρείας κατά 50%, ώστε από το 70% να πέσει στο 35% της σύνταξης του θανόντος, θα προκαλέσει μεγάλη ανατροπή στον προγραμματισμό και στη ζωή χιλιάδων ανθρώπων.
newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Υπερψηφίστηκε το σχέδιο νόμου για την Κύρωση της Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης Λιμένος Καβάλας

Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Κύρωση της από 23 Νοεμβρίου 2023 Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» και της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.», και αφετέρου της εταιρείας «ΣΑΡΙΣΑ Υπο-Παραχώρηση Λιμένος Καβάλας Φίλιππος ΙΙ Ανώνυμη Εταιρεία», της εταιρείας «Blacksummit Financial Group Inc», της εταιρείας «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών Ακινήτων Κατασκευών» και της εταιρείας «Ευρωπαϊκές Επενδύσεις και Επιχειρήσεις Αεροδιαστημικής Μονοπρόσωπη Ανώνυμος Εταιρεία».

Υπέρ τάχθηκε η ΝΔ, καταψήφισε το ΚΚΕ, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, η Ελληνική Λύση, η «Νίκη», οι «Σπαρτιάτες», η Νέα Αριστερά και η Πλεύση Ελευθερίας, δήλωσαν επιφύλαξη για την Ολομέλεια.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en