Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κέρκυρα | Πώς σώθηκε ο αγνοούμενος μέσα στην πύρινη κόλαση – Τι είπε για τυχόν άλλους επιζώντες

«Ευτυχώς ζω» ήταν τα πρώτα λόγια του ανθρώπου που εντοπίστηκε σήμερα στην πρύμνη του πλοίου που φλέγεται από τα ξημερώματα της Πέμπτης.

Ο λευκορώσος επιζών αναμένεται να δώσει σημαντικές πληροφορίες στους διασώστες, ενώ σύμφωνα με το ΣΚΑΪ ήδη τους περιέγραψε τον τρόπο που σώθηκε:

«Ήμουν στο κάτω κάτω deck κι έτσι σώθηκα. Δεν είδα άλλον ζωντανό, απλά άκουσα  φωνές».

Σημειώνεται πως αυτή τη στιγμή σκάφος του λιμενικού προσεγγίζει το πλοίο.

Σημειώνεται πως ο επιζών που βρέθηκε σήμερα στην πρύμνη του Euroferry Olympia φαίνεται στη φωτογραφία να κατεβαίνει από τη σκάλα του πλοίου, όπου κάτω τον περιμένουν οι αξιωματικοί και οι διασώστες για την παροχή των πρώτων βοηθειών.

Ο άνθρωπος είναι εγκλωβισμένος από τα ξημερώματα της Πέμπτης στην πρύμνη του πλοίου, ενώ το λιμενικό και οι διασώστες κάνουν προσπάθειες για την εύρεση και των υπόλοιπων αγνοουμένων.

Την είδηση επιβεβαίωσε και ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης στον τηλεοπτικό σταθμό.

«Βρέθηκε ζωντανός ένας εκ των επιβατών, πιθανότατα Λιθουανικής καταγωγής και περιμένουμε να γίνει ταυτοποίηση», σημείωσε χαρακτηριστικά. Ο επιβάτης αναμένεται να δώσει πληροφορίες και για τους υπόλοιπους αγνοούμενους.

Υψηλό θερμικό φορτίο και επικίνδυνα αέρια στο πλοίο

Νωρίτερα, ο επικεφαλής της ομάδας ΕΜΑΚ που επιχειρεί στο σημείο μίλησε στον ΣΚΑΪ λέγοντας πως υπάρχει υψηλό θερμικό φορτίο αλλά και πολλά επικίνδυνα αέρια που κάνουν το πλοίο απροσπέλαστο.

«Όταν φτάνουμε κοντά, πέρα από την υψηλή θερμοκρασία, η μυρωδιά από τις εκπομπές αερίων είναι ανυπόφορη».

Τόνισε ότι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ομάδα του αυτή τη στιγμή είναι ο χρόνος παραμονής στο πλοίο. «Δεν μπορούμε να μένουμε παραπάνω από 10-15 λεπτά. Αν πέσει το θερμικό φορτίο και περιοριστεί η τοξικότητα των αερίων, θα μπορέσουμε να πλησιάσουμε, να κάνουμε διανοίξεις», τόνισε.

Χαρακτηριστικό είναι πως σύμφωνα με ειδικούς, η θερμοκρασία στο εσωτερικού του πλοίου τώρα αγγίζει τους 2.000 βαθμούς! Κάτι που δυστυχώς μειώνει πολύ τις πιθανότητες να βρεθούν ζωντανοί οι αγνοούμενοι.

Κέρκυρα: Οι μοιραίες παραλείψεις που οδήγησαν στην καταστροφή – Τι είχε δείξει ο έλεγχος στο «Euroferry Olympia»

Την ίδια ώρα ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στην υπόθεση του φλεγόμενου πλοίου, το οποίο καίγεται για περισσότερες από 40 ώρες στα ανοιχτά της Κέρκυρας. Όλα αυτά βέβαια, τη στιγμή που η αγωνία για τους 12 αγνοούμενους έχει χτυπήσει κόκκινο.

Ειδικός ερευνητής που μίλησε στον ΣΚΑΙ, επιχειρεί να «ρίξει φως» σε σημαντικές πτυχές γύρω από το συμβάν.

Με αφορμή την καταγγελία διασωθέντων, συγγενών αγνοουμένων αλλά οδηγών φορτηγών ότι οδηγοί παράτυπα κοιμόντουσαν μέσα σε αυτά, εξηγεί πως  σε κάθε φορτηγό υπάρχουν δύο οδηγοί και το εισιτήριο είναι για έναν: άρα ο δεύτερος κατά κανόνα μένει μέσα στο όχημα.

Την ίδια ώρα, ζωτικής σημασίας στοιχείο είναι ότι όταν ένα πλοίο φτάνει σε λιμάνι, το σύστημα πυρανίχνευσης κλείνει και μετά ή ξεχνούν να το ανοίξουν ή δεν το ανοίγουν γιατί υπάρχουν οδηγοί στα γκαράζ που μπορεί να καπνίζουν κατά την διάρκεια του ταξιδιού.

Μπορεί να είναι ζωντανοί οι αγνοούμενοι

Σε κάθε περίπτωση «αχτίδα αισιοδοξίας» δίνει η εκτίμηση του ειδικού πως μπορούν να βρεθούν ζωντανοί οι αγνοούμενοι αν βρίσκονται στα υπόγεια γκαράζ, υπάρχει αερισμός και καλή μόνωση για να μην περνάει ο καπνός από τη φωτιά.

Ελλιπή εγχειρίδια στον τελευταίο έλεγχο

Σημαντικό στοιχείο για την διερεύνηση της υπόθεσης αποτελούν τα ευρήματα που προκύπτουν από τον τελευταίο έλεγχο που έγινε στο πλοίο στις 16 Φεβρουαρίου καθώς όπως φαίνεται τα εγχειρίδια του για την πυρασφάλεια ήταν ελλιπή.

Παράλληλα, υπήρχαν ελλείψεις στην καθαριότητα και στις συνθήκες υγιεινής, στις εγκαταστάσεις αναψυχής, τροφοδοσίας και τραπεζαρίας

Τέλος, στους χώρους εργασίας δεν λειτουργούσε ο εξαερισμός, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα.

Σημειώνεται πως η εταιρεία του πλοίου Grimaldi Lines ανέφερε πως σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουν η φωτιά ξεκίνησε από φορτηγό που βρισκόταν στο τρίτο κατάστημα και επισημαίνουν πως το πλοίο είχε δυνατότητα να φιλοξενήσει υπερδιπλάσιο κόσμο σε σχέση με τους επιβάτες που μετέφερε.

Παράλληλα, υποστηρίζουν πως δεν υπήρχε κανείς στο γκαράζ καθώς αποτελεί πολιτική της εταιρείας να γίνονται αυστηροί έλεγχοι.

Υπενθυμίζεται ότι προχθές μέλη της ΕΜΑΚ κατάφεραν να διασώσουν από το φλεγόμενο πλοίο άλλα δύο άτομα, έναν Βούλγαρο και έναν άνδρα αφγανικής καταγωγής.

Στο πλοίο επέβαιναν 239 επιβάτες και 51 άτομα πλήρωμα. Μέχρι την τελευταία διάσωση σήμερα αγνοούνταν 12 άτομα, ανάμεσα στα οποία τρεις Έλληνες. Πλέον οι αγνοούμενοι είναι 11.

Χθες ξεκίνησε η ρυμούλκηση του σε ασφαλές αγκυροβόλιο, στα βόρεια της Κέρκυρας βορειοανατολικά του όρμου Κασσιόπης.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Πεζοδρομείται η Παραλιακή Οδός της Καβάλας από την Πρωτομαγιά

Ο Οργανισμός Λιμένος Καβάλας γνωστοποιεί ότι, σύμφωνα με την υπ’ αρίθ.9/6/25-4-2024 Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, τίθεται σε εφαρμογή το μέτρο της απαγόρευσης κυκλοφορίας και στάθμευσης οχημάτων επί της οδού Εθν. Αντίστασης από την διασταύρωση με την οδό Αβέρωφ έως την διασταύρωση με την οδό Δαγκλή, για το χρονικό διάστημα από 1-5-2024 έως και 30-9-2024 για τις ώρες 16.00 έως 06.00 της επομένης ημέρας.

Η ως άνω απαγόρευση δεν θα ισχύσει την Παρασκευή 24 Μάϊου 2024 λόγω της διεξαγωγής των εκδηλώσεων της «ΛΕΥΚΗΣ ΝΥΧΤΑΣ».

Η πρόσβαση για έκτακτες περιπτώσεις ανάγκης θα γίνεται από την οδό Μητροπολίτου Χρυσοστόμου .

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Δειτέ ζωντανά στο Enachannel | Η ακολουθία του Νυμφίου απο τον Ιερο Ναό Προφήτη Ηλία

Δείτε καθημερινά από το ENACHANNEL σε απευθείας μετάδοση, τις ακολουθίες τις Μ. Εβδομάδας.

Μ. Δευτέρα στις 19:30, σε ζωντανή μετάδοση η ακολουθία του Νυμφίου απο τον Ιερό Ναό Προφήτη Ηλία Καβάλας.

Δείτε ζωντάνα εδώ:

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Ανησυχία πολιτών για τα μέτρα πυροπροστασίας στα ακίνητα στα 300 μέτρα από δασική έκταση

αρότι δεν αλλάζουν οι προθεσμίες και ούτε οι πολίτες θα… αποφύγουν να πληρώσουν περί τα 500 ευρώ για να συντάξουν με μηχανικό τα δύο σχετικά έγγραφα, περιορίζεται, ωστόσο, ο αριθμός των κατοικιών που αφορά ο Κανονισμός. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα στους δήμους -οι οποίοι αντιδρούσαν έντονα για τον όγκο που θα είχαν να διαχειριστούν- να αξιοποιούν, σε περίπτωση έλλειψης, προσωπικό από άλλες υπηρεσίες.

Ειδικότερα, η εγκύκλιος «διορθώνει» την οριζόντια υποχρέωση λήψης μέτρων και υποβολής των σχετικών μελετών, η οποία αρχικά αφορούσε όλα τα ακίνητα σε ακτίνα 300 μέτρων ακόμα και από πάρκα ή άλση, περιπτώσεις δηλαδή που σύμφωνα με τους ειδικούς αφορούσαν σε περισσότερα από 2 εκατ. ακίνητα. Πλέον ο Κανονισμός αφορά «σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα 300 μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών. Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση των αλσών, ο Κανονισμός εφαρμόζεται μόνο στα κτίρια που βρίσκονται εντός αυτών και όχι στα όμορα του άλσους ακίνητα, ούτε και σε αυτά που έχουν πρόσωπο στο άλσος».

Παράλληλα, διευκρινίζεται ότι ο Κανονισμός δεν εφαρμόζεται σε καλλιεργούμενες εκτάσεις, ούτε στην περίπτωση που υπάρχει εντός αυτών κτίσμα βοηθητικής χρήσης για την αποθήκευση εξοπλισμού, εργαλείων και υλικών που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση γεωργικής δραστηριότητας.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en