Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κέρκυρα | Πώς σώθηκε ο αγνοούμενος μέσα στην πύρινη κόλαση – Τι είπε για τυχόν άλλους επιζώντες

«Ευτυχώς ζω» ήταν τα πρώτα λόγια του ανθρώπου που εντοπίστηκε σήμερα στην πρύμνη του πλοίου που φλέγεται από τα ξημερώματα της Πέμπτης.

Ο λευκορώσος επιζών αναμένεται να δώσει σημαντικές πληροφορίες στους διασώστες, ενώ σύμφωνα με το ΣΚΑΪ ήδη τους περιέγραψε τον τρόπο που σώθηκε:

«Ήμουν στο κάτω κάτω deck κι έτσι σώθηκα. Δεν είδα άλλον ζωντανό, απλά άκουσα  φωνές».

Σημειώνεται πως αυτή τη στιγμή σκάφος του λιμενικού προσεγγίζει το πλοίο.

Σημειώνεται πως ο επιζών που βρέθηκε σήμερα στην πρύμνη του Euroferry Olympia φαίνεται στη φωτογραφία να κατεβαίνει από τη σκάλα του πλοίου, όπου κάτω τον περιμένουν οι αξιωματικοί και οι διασώστες για την παροχή των πρώτων βοηθειών.

Ο άνθρωπος είναι εγκλωβισμένος από τα ξημερώματα της Πέμπτης στην πρύμνη του πλοίου, ενώ το λιμενικό και οι διασώστες κάνουν προσπάθειες για την εύρεση και των υπόλοιπων αγνοουμένων.

Την είδηση επιβεβαίωσε και ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης στον τηλεοπτικό σταθμό.

«Βρέθηκε ζωντανός ένας εκ των επιβατών, πιθανότατα Λιθουανικής καταγωγής και περιμένουμε να γίνει ταυτοποίηση», σημείωσε χαρακτηριστικά. Ο επιβάτης αναμένεται να δώσει πληροφορίες και για τους υπόλοιπους αγνοούμενους.

Υψηλό θερμικό φορτίο και επικίνδυνα αέρια στο πλοίο

Νωρίτερα, ο επικεφαλής της ομάδας ΕΜΑΚ που επιχειρεί στο σημείο μίλησε στον ΣΚΑΪ λέγοντας πως υπάρχει υψηλό θερμικό φορτίο αλλά και πολλά επικίνδυνα αέρια που κάνουν το πλοίο απροσπέλαστο.

«Όταν φτάνουμε κοντά, πέρα από την υψηλή θερμοκρασία, η μυρωδιά από τις εκπομπές αερίων είναι ανυπόφορη».

Τόνισε ότι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ομάδα του αυτή τη στιγμή είναι ο χρόνος παραμονής στο πλοίο. «Δεν μπορούμε να μένουμε παραπάνω από 10-15 λεπτά. Αν πέσει το θερμικό φορτίο και περιοριστεί η τοξικότητα των αερίων, θα μπορέσουμε να πλησιάσουμε, να κάνουμε διανοίξεις», τόνισε.

Χαρακτηριστικό είναι πως σύμφωνα με ειδικούς, η θερμοκρασία στο εσωτερικού του πλοίου τώρα αγγίζει τους 2.000 βαθμούς! Κάτι που δυστυχώς μειώνει πολύ τις πιθανότητες να βρεθούν ζωντανοί οι αγνοούμενοι.

Κέρκυρα: Οι μοιραίες παραλείψεις που οδήγησαν στην καταστροφή – Τι είχε δείξει ο έλεγχος στο «Euroferry Olympia»

Την ίδια ώρα ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στην υπόθεση του φλεγόμενου πλοίου, το οποίο καίγεται για περισσότερες από 40 ώρες στα ανοιχτά της Κέρκυρας. Όλα αυτά βέβαια, τη στιγμή που η αγωνία για τους 12 αγνοούμενους έχει χτυπήσει κόκκινο.

Ειδικός ερευνητής που μίλησε στον ΣΚΑΙ, επιχειρεί να «ρίξει φως» σε σημαντικές πτυχές γύρω από το συμβάν.

Με αφορμή την καταγγελία διασωθέντων, συγγενών αγνοουμένων αλλά οδηγών φορτηγών ότι οδηγοί παράτυπα κοιμόντουσαν μέσα σε αυτά, εξηγεί πως  σε κάθε φορτηγό υπάρχουν δύο οδηγοί και το εισιτήριο είναι για έναν: άρα ο δεύτερος κατά κανόνα μένει μέσα στο όχημα.

Την ίδια ώρα, ζωτικής σημασίας στοιχείο είναι ότι όταν ένα πλοίο φτάνει σε λιμάνι, το σύστημα πυρανίχνευσης κλείνει και μετά ή ξεχνούν να το ανοίξουν ή δεν το ανοίγουν γιατί υπάρχουν οδηγοί στα γκαράζ που μπορεί να καπνίζουν κατά την διάρκεια του ταξιδιού.

Μπορεί να είναι ζωντανοί οι αγνοούμενοι

Σε κάθε περίπτωση «αχτίδα αισιοδοξίας» δίνει η εκτίμηση του ειδικού πως μπορούν να βρεθούν ζωντανοί οι αγνοούμενοι αν βρίσκονται στα υπόγεια γκαράζ, υπάρχει αερισμός και καλή μόνωση για να μην περνάει ο καπνός από τη φωτιά.

Ελλιπή εγχειρίδια στον τελευταίο έλεγχο

Σημαντικό στοιχείο για την διερεύνηση της υπόθεσης αποτελούν τα ευρήματα που προκύπτουν από τον τελευταίο έλεγχο που έγινε στο πλοίο στις 16 Φεβρουαρίου καθώς όπως φαίνεται τα εγχειρίδια του για την πυρασφάλεια ήταν ελλιπή.

Παράλληλα, υπήρχαν ελλείψεις στην καθαριότητα και στις συνθήκες υγιεινής, στις εγκαταστάσεις αναψυχής, τροφοδοσίας και τραπεζαρίας

Τέλος, στους χώρους εργασίας δεν λειτουργούσε ο εξαερισμός, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα.

Σημειώνεται πως η εταιρεία του πλοίου Grimaldi Lines ανέφερε πως σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουν η φωτιά ξεκίνησε από φορτηγό που βρισκόταν στο τρίτο κατάστημα και επισημαίνουν πως το πλοίο είχε δυνατότητα να φιλοξενήσει υπερδιπλάσιο κόσμο σε σχέση με τους επιβάτες που μετέφερε.

Παράλληλα, υποστηρίζουν πως δεν υπήρχε κανείς στο γκαράζ καθώς αποτελεί πολιτική της εταιρείας να γίνονται αυστηροί έλεγχοι.

Υπενθυμίζεται ότι προχθές μέλη της ΕΜΑΚ κατάφεραν να διασώσουν από το φλεγόμενο πλοίο άλλα δύο άτομα, έναν Βούλγαρο και έναν άνδρα αφγανικής καταγωγής.

Στο πλοίο επέβαιναν 239 επιβάτες και 51 άτομα πλήρωμα. Μέχρι την τελευταία διάσωση σήμερα αγνοούνταν 12 άτομα, ανάμεσα στα οποία τρεις Έλληνες. Πλέον οι αγνοούμενοι είναι 11.

Χθες ξεκίνησε η ρυμούλκηση του σε ασφαλές αγκυροβόλιο, στα βόρεια της Κέρκυρας βορειοανατολικά του όρμου Κασσιόπης.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Δήμος Καβάλας | Τι ισχύει για την Ακτή Καλαμίτσας

«Η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής για την αποδοχή της παραχώρησης της Ακτής “Καλαμίτσα” βρίσκεται σε ισχύ και προχωρούμε κανονικά στην εφαρμογή της» αναφέρει σε ανακοίνωση ο Δήμος Καβάλας.

Η Επιτροπή του άρθρου 152 του νόμου 3463 απεφάνθη ότι ισχύει η απόφαση 133/22 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Καβάλας, με την οποία έγινε η αποδοχή της παραχώρησης της Ακτής «Καλαμίτσα» από την ΕΤΑΔ στον Δήμο για 30 έτη.

Σύμφωνα με τον Δήμο Καβάλας πενθυμίζεται ότι:

Κατά της απόφασης 133/22 της Οικονομικής Επιτροπής είχε προσφύγει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση η δημοτική σύμβουλος Αναστασία Ιωσηφίδου.

Ο συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης έκανε εν μέρει αποδεκτή την προσφυγή της κ. Ιωσηφίδου.

Κατά της απόφασης του συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης προσέφυγαν στην Επιτροπή του άρθρου 152 του νόμου 3463, οι αντιδήμαρχοι Λεωνίδας Παππάς και Γιώργος Μιχαηλίδης.

Μετά την σημερινή ανακοίνωση της Επιτροπής του άρθρου 152 του νόμου 3463, ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, δήλωσε τα εξής:

«Η ομόφωνη απόφαση Επιτροπής μάς δικαιώνει, αναφέροντας ότι η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής κακώς προσεβλήθη από την κυρία Ιωσηφίδου και κακώς εξεδόθη η απόφαση του συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, που ακύρωσε την απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, επειδή ο συντονιστής δεν έχει την αρμοδιότητα να ακυρώνει ή να ελέγχει τη νομιμότητα τέτοιου είδους πράξεων.

Η σύμβαση του Δήμου με την ΕΤΑΔ είναι ιδιωτικού δικαίου και όποιος έχει πρόβλημα μπορεί να προσφύγει μόνο στα πολιτικά δικαστήρια.

Συνεπώς, η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής για την αποδοχή της παραχώρησης της Ακτής “Καλαμίτσα” βρίσκεται σε ισχύ και προχωρούμε κανονικά στην εφαρμογή της».

(Δήμος Καβάλας)

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

“Ώρα Δημιουργίας” | Ανακοινώθηκε η παράταξη της υποψήφιας Δημάρχου Καβάλας Αναστασίας Ιωσηφίδου

Λίγα λεπτά μετά τις 20:00 το απόγευμα της Τετάρτης 6 Ιουλίου 2022 ανακοινώθηκε το όνομα της νέας παράταξης της Υποψηφίας Δημάρχου Καβάλας Αναστασίας Ιωσηφίδου.

Σε μία ανοιχτή εκδήλωση για το κοινό η κ.α Ιωσηφίδου παρουσίασε τις θέσεις της παράταξης αλλά και το όνομα αυτής που θα λέγεται “Ώρα Δημιουργίας”.

Δείτε φωτογραφίες :

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Καβάλα | H εταιρία Kourtidis Group παρουσιάζει το νέο project «The Dolphin»

Ο Όμιλος επιχειρήσεων Kourtidis Group και η Remax Choice πραγματοποίησε την πρώτη επίσημη παρουσίαση του The Dolphin, ενός νέου και μεγάλου project για την Καβάλα, την Τετάρτη 6 Ιουλίου 2022 στα γραφεία της RE/MAX Choice Καβάλας . 

Το βιομηχανικό κτήριο της πρώην βιοτεχνίας «Δελφίνι» μετατρέπεται σε εμβληματικό και πρότυπο συγκρότημα βιώσιμης αρχιτεκτονικής και πολυτελών κατοικιών. Ο σχεδιασμός έχει ήδη ολοκληρωθεί απο μια σπουδαία ομάδα συνεργατών και επιστημόνων.

 

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: