Quantcast
Connect with us

MEDIA

Ήλιος | Όλες οι λεπτομέρειες της νέας σειράς του Ant1 που “γυρίστηκε” στην Καβάλα

Πότε θα κάνει πρεμιέρα το σήριαλ – Αναλυτικά οι χαρακτήρες που θα πρωταγωνιστήσουν – Μια γυναίκα, ένας έρωτας και ένας φόνος

Μία γυναίκα που επιστρέφει. Ένας έρωτας που ζωντανεύει ξανά. Ένας φόνος. Ποιος είναι αθώος και ποιος ένοχος;

Αυτά είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της νέας δραματικής σειράς του Ant1, «Ήλιος».

Ο «Ήλιος» έρχεται να φωτίσει την αλήθεια και να τραβήξει το ενδιαφέρον του τηλεοπτικού κοινού από το πρώτο κιόλας επεισόδιο το οποίο πρόκειται να προβληθεί την Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου στις 21.001.

Η σειρά θα είναι καθημερινή και θα προβάλλεται στις 20.00.

Η πλοκή

Η Λήδα (Ευγενία Δημητροπούλου) επιστρέφει με τον έφηβο γιο της, Πέτρο (Κωνσταντίνος Πεσλής), στην όμορφη, παραθαλάσσια πόλη που γεννήθηκε, μετά από 18 χρόνια απουσίας. Εκεί, θα συναντήσει ξανά τον Φίλιππο (Αντίνοος Αλμπάνης), τον πρώτο έρωτα που τη σημάδεψε, αλλά θα έρθει και αντιμέτωπη με την οικογένειά της, τα λάθη του παρελθόντος και την οδύνη της αυτοκτονίας της αδελφής της. Τότε, η Λήδα έφυγε κρυφά, γεμάτη τύψεις και ενοχές, χωρίς κανείς να γνωρίζει πού βρίσκεται. Τώρα, γυρίζει για να συμφιλιωθεί με το παρελθόν και να κλείσει έναν κύκλο που κράτησε 18 χρόνια.

Ο πρώτος άνθρωπος που θέλει να δει, είναι ο παλιός κολλητός της φίλος. Όλα, όμως, ανατρέπονται όταν τον βρίσκει νεκρό και η ίδια κατηγορείται για τον φόνο του. Το έγκλημα αυτό πυροδοτεί μια αλυσίδα γεγονότων που αναστατώνουν τη ζωή της και βγάζουν στο φως τα κρυμμένα μυστικά της πόλης. Η Λήδα προσπαθεί να αποδείξει την αθωότητά της, να επαναπροσδιορίσει τις σχέσεις και τα αισθήματά της, να ζήσει τον έρωτα που στερήθηκε.

Διχάζεται, όμως, ανάμεσα στο άσβεστο πάθος της για τον Φίλιππο, ο οποίος είναι πλέον παντρεμένος με την Αλίκη (Ντόρα Μακρυγιάννη) και στον νέο έρωτα που απρόσμενα γεννιέται με τον Δημήτρη (Γιώργος Καραμίχος), τον Αστυνόμο που έχει αναλάβει την υπόθεσή της. Ο Δημήτρης, θέλοντας να φτάσει στην αλήθεια, περνά απ’ το μικροσκόπιο τις ζωές όλων, αποκαλύπτοντας μυστικά, παράνομες σχέσεις και απάτες του «τότε» και του «τώρα».

Τα ερωτήματα

Ποιος θέλει να ενοχοποιήσει την Λήδα για τον φόνο του φίλου της και γιατί; Τι είναι αυτό που ήξερε ο δολοφονημένος άντρας και γι’ αυτό έπρεπε να σωπάσει για πάντα; Τι κρύβεται πίσω από την αυτοκτονία της αδελφής της, 18 χρόνια πριν; Πώς αντιδρά ο Πέτρος όταν συνειδητοποιεί ότι όλα όσα ήξερε για τη μητέρα του ήταν ψέματα;

Οι χαρακτήρες

ΛΗΔΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ (ΕΥΓΕΝΙΑ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ)

 Ευαίσθητη αλλά δυνατή, θαρραλέα, βαθιά συναισθηματική, έξυπνη, δυναμική, όμορφη και δοτική. Επιβιώνει χωρίς να μεμψιμοιρεί. Αντισυμβατική, αρνείται τους συμβιβασμούς, έντονη προσωπικότητα που δεν μπαίνει σε καλούπια. Η Λήδα γυρίζει στην πόλη που γεννήθηκε μετά από 18 χρόνια απουσίας, μαζί με τον 16χρονο γιο της, τον Πέτρο, για να κλείσει έναν κύκλο που άνοιξε όταν έφυγε γεμάτη ενοχές μακριά από την οικογένειά της και τον άντρα που αγαπούσε, τον Φίλιππο. Επιστρέφοντας, όμως, βρίσκεται κατηγορούμενη για τον φόνο του καλύτερού της φίλου και έρχεται αντιμέτωπη με όλα όσα προσπάθησε να αποφύγει όταν έφυγε από εκεί.

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΒΕΝΕΚΙΔΗΣ (ΑΝΤΙΝΟΟΣ ΑΛΜΠΑΝΗΣ)

Όμορφος, εύπορος, συναισθηματικός αλλά και αδύναμος. Ο Φίλιππος είναι μεγαλωμένος στη σκιά της μητέρας του, με μια έμφυτη δειλία να αντιμετωπίσει καταστάσεις και να κόψει δεσμούς. Είναι ακόμα βαθιά ερωτευμένος με την Λήδα. Στα 18 χρόνια απουσίας της, έχει δημιουργήσει μια φαινομενικά ευτυχισμένη οικογένεια με την Αλίκη και έχει δύο παιδιά. Η ξαφνική επιστροφή της Λήδας θα ταρακουνήσει συθέμελα ό,τι έχτισε τόσα χρόνια.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΑΪΝΑΣ (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΜΙΧΟΣ)

Είναι ο αστυνόμος που αναλαμβάνει τη διαλεύκανση του φόνου για τον οποίο κατηγορείται η Λήδα. Είναι τίμιος, υπεύθυνος, ευθύς, με έντονη την αίσθηση του καθήκοντος. Γοητευτικός, λιγομίλητος, θαρραλέος και αποφασιστικός, κρατάει κρυφά τα χαρτιά της προσωπικής του ζωής. Η δύναμή του κρύβει μια ευαισθησία που ξαφνιάζει και γοητεύει την Λήδα.

ΑΛΙΚΗ ΒΕΝΕΚΙΔΗ (ΝΤΟΡΑ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ)

Η σύζυγος του Φίλιππου. Απόλυτα αφοσιωμένη στα δύο τους παιδιά, στο σύζυγό της και στη δουλειά της ως κτηνίατρος. Είναι όμορφη, ήρεμη, τίμια, υπομονετική, σταθερή και συμπονετική, μια «θετική φιγούρα» σχεδόν για όλους γύρω της. Μέχρι την επιστροφή της Λήδας, πίστευε πως είχε φτιάξει τη ζωή που πάντα ονειρευόταν. Πως τα είχε τακτοποιήσει όλα μια χαρά, θάβοντας μέσα της τις τύψεις για μια «υπόγεια συμμαχία» που της έφερε όλα όσα απολάμβανε.

ΠΕΤΡΟΣ ΒΕΝΕΚΙΔΗΣ (ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΕΣΛΗΣ)

Ο γιος της Λήδας. Έξυπνος, σοβαρός και ασυνήθιστα ώριμος για την ηλικία του, θα ακολουθήσει τη μητέρα του στη γενέτειρά της. Όταν η Λήδα θα συλληφθεί ξαφνικά για φόνο, θα βρεθεί μόνος στο μάτι του κυκλώνα. Τότε, θα ανακαλύψει έναν ολόκληρο κόσμο τον οποίο αγνοούσε και, μαζί του, πολλά κρυμμένα οικογενειακά μυστικά. Θα γνωρίσει για πρώτη φορά τον πατέρα του, θα συγκρουστεί με τη μητέρα του και θα την αμφισβητήσει.

ΜΑΡΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ (ΒΑΓΓΕΛΙΩ ΑΝΔΡΕΑΔΑΚΗ)

Η μητέρα της Λήδας. Βαθιά πληγωμένη από τον απρόσμενο θάνατο της πρώτης κόρης της, Αγγελικής, και την ξαφνική – και χωρίς εξηγήσεις – φυγή της Λήδας. Θα δυσκολευτεί να διαχειριστεί την επιστροφή της Λήδας και τα γεγονότα που ακολουθούν. Καχύποπτη και δύσπιστη με την Λήδα, θα κρατήσει σκληρή στάση απέναντί της, θεωρώντας την υπεύθυνη για την οικογενειακή τους τραγωδία. Οι αποκαλύψεις που θα ακολουθήσουν, θα την κάνουν να αναθεωρήσει ό,τι πίστευε μέχρι τώρα.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ (ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ)

Ο πατέρας της Λήδας. Ήρεμος, στωικός και καλόκαρδος, προσπαθεί να ισορροπήσει τον παρορμητικό και απόλυτο χαρακτήρα της γυναίκας του. Είναι ευτυχής που ξαναβρίσκει την Λήδα και τον εγγόνο του. Αντίθετα με την Μαρία, ξέρει να συγχωρεί. Στέκεται αθόρυβα στο πλευρό της Λήδας, αν και τον βαραίνουν οι τύψεις, γιατί και αυτός κρύβει μυστικά.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΒΕΝΕΚΙΔΗ (ΝΟΝΗ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ)

Η μητέρα του Φίλιππου είναι πλούσια και η πιο ισχυρή επιχειρηματίας της περιοχής. Έχει μεγάλη αδυναμία στο γιο της, τον οποίο θεωρεί φυσική συνέχειά της στις επιχειρήσεις. Δεσποτική φιγούρα, υπεροπτική, κυνική, επίμονη, κυριαρχική, δεν δέχεται εύκολα το «όχι» σαν απάντηση. Κινεί αθόρυβα εδώ και χρόνια τα νήματα γύρω της, αποφασίζοντας για τις ζωές των ανθρώπων που την περιβάλλουν.

ΔΗΜΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ (ΜΑΡΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ)

Ιδιοκτήτης Beach Bar. Αφοσιωμένος πατέρας, υπερπροστατευτικός με την έφηβη κόρη του, Μυρτώ την οποία μεγαλώνει μόνος του μετά τον θάνατο της γυναίκας του πριν από χρόνια. Είναι εξωστρεφής, κοινωνικός, δίκαιος. Έχει έναν κρυφό ερωτικό δεσμό που, όμως, γρήγορα θα βγει στο φως. Στο παρελθόν του κρύβει μια «σκοτεινή» ιστορία που ελάχιστοι γνωρίζουν και προσπαθεί με ζήλο να κρατήσει κρυφή, ακόμη και από τους πιο κοντινούς του ανθρώπους.

ΣΟΦΙΑ ΜΑΥΡΙΔΗ (ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΡΑΔΟΥ)

Η έμπιστη φίλη της Λήδας. Ο πιο κοντινός της άνθρωπος στην πόλη. Είναι συνιδιοκτήτρια του Beach Bar μαζί με τον Δήμο, στην Καβάλα. Έντιμη, προστατευτική, με χιούμορ και γεμάτη καλοσύνη. Έχει μια καλή κουβέντα για όλους και καταφέρνει, ό,τι και να της συμβαίνει, να είναι πάντα χαρούμενη. Στο πρόσωπό της η Λήδα βρίσκει μια φίλη και μια σύμμαχο.

Click to comment

Απάντηση

MEDIA

Εντυπωσιακά αποτελέσματα από την τρίτη Επιχειρηματική Αποστολή της Kourtidis Group στην Αμερική

Με μεγάλη επιτυχία και ουσιαστικά αποτελέσματα για τη Β. Ελλάδα, ολοκληρώθηκε το τρίτο επιχειρηματικό ταξίδι της Kourtidis Group στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Σκοπός του ταξιδιού ήταν η ενημέρωση των Ελληνοαμερικανών για όλες τις επενδυτικές ευκαιρίες που υπάρχουν στην ελληνική αγορά. Συγκεκριμένα, η Διοίκηση και Στελέχη του ομίλου βρέθηκαν το προηγούμενο διάστημα στο Σαν Φρανσίσκο και στη Νέα Υόρκη, όπου και πραγματοποιήθηκαν οι πολύ σημαντικές επιχειρηματικές τους συναντήσεις.

«Το τρίτο επιχειρηματικό ταξίδι είναι μόνο η αρχή καθώς το πιο σημαντικό για εμάς είναι να χτίσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης» αναφέρει ο Νίκος Κουρτίδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kourtidis Group. Σημαντικοί Έλληνες της Ομογένειας και Αμερικανοί επιχειρηματίες ενημερώθηκαν για τη διαδρομή του βραβευμένου στο ελληνικό επιχειρείν ομίλου εταιρειών Κουρτίδη. Πληροφορήθηκαν για το πλούσιο χαρτοφυλάκιο του, που διαθέτει περισσότερα από 56 οικιστικά συγκροτήματα και 1.333 κατοικίες αυτή τη στιγμή υπό κατασκευή. Μεταξύ των άλλων, μέσα από τις συναντήσεις αναδείχθηκαν και η μοναδικές περιοχές στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος (Παραλία Οφρυνίου, Καβάλα, Νέα Ηρακλείτσα, Δράμα, Σέρρες, Θάσος, Ασπροβάλτα, Κεραμωτή) και τα συγκριτικά πλεονεκτήματά τους. Τα αποτελέσματα της επιχειρηματικής αποστολής ήταν άμεσα και θετικά, καθώς τα Στελέχη προχώρησαν σε συμφωνίες και μεγάλες συνεργασίες που θα εμφανιστούν το επόμενο διάστημα.

Κατά τη διάρκεια της επιχειρηματικής αποστολής, ο κ. Νίκος Κουρτίδης και η αντιπρόεδρος του ομίλου, κα Κωνσταντίνα Δημητρόβα βρέθηκαν στην Times Square της Νέας Υόρκης, όπου ο όμιλος εντυπωσίασε για ακόμη μία φορά. Εκεί, μαζί με χιλιάδες επισκέπτες, στο κορυφαίο τοπόσημο της αμερικανικής μητρόπολης, είχαν την ευκαιρία να αντικρίσουν μέρος διαφημιστικής καμπάνιας της εταιρείας στις περίφημες οθόνες των Billboards.

«Με την ολοκλήρωση της επιχειρηματικής αποστολής νιώθω ότι η περιοχή μας έχει ήδη κερδίσει πολλά. Η χώρα μας έχει σπουδαία πράγματα να προσφέρει, γεγονός που αντιλαμβάνονται κι οι ίδιοι οι επενδυτές κι αυτό αποτελεί κίνητρο να τη γνωρίσουν» αναφέρει ο κ. Κουρτίδης. Από την πλευρά της, η κα Δημητρόβα δηλώνει «Νιώθουμε μεγάλη χαρά και ικανοποίηση για τη δυνατότητα που είχαμε ώστε να  ενημερώσουμε τους Έλληνες Ομογενείς και τους Αμερικανούς πελάτες μας για τις επενδυτικές ευκαιρίες που υπάρχουν στην Ελλάδα. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι η δραστηριότητά μας είναι ήδη γνωστή στους επιχειρηματικούς κύκλους της Αμερικής. Στην Kourtidis Group έχουμε δημιουργήσει ένα ασφαλές περιβάλλον συνεργασίας και εμπιστοσύνης και είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε κάθε επιχειρηματική και επενδυτική προσπάθεια».

 

Continue Reading

MEDIA

Έμφυλη Βία: Γυναικοκτονία

Ως γυναικοκτονία μπορούμε να πούμε ότι είναι ότι χειρότερο μπορεί να λάβει χώρα, ως βία κατά των γυναικών.  Η γενική έννοια της γυναικοκτονίας παραπέμπει στη δολοφονία μιας γυναίκας ή ενός κοριτσιού εξαιτίας του φύλου τους. Με τη Διακήρυξη της Βιέννης για τις Γυναικοκτονίες  ο ΟΗΕ, αναγνώρισε διαφορετικά είδη γυναικοκτονίας, όπως: η δολοφονία γυναίκας ως αποτέλεσμα συντροφικής βίας, ο βασανισμός και η δολοφονία γυναίκας ως αποτέλεσμα μισογυνισμού,  η δολοφονία γυναικών και κοριτσιών εξαιτίας του σεξουαλικού προσανατολισμού τους και της ταυτότητας φύλου, και άλλες περιπτώσεις  γυναικοκτονίας οι οποίες συνδέονται με  το οργανωμένο έγκλημα, εμπόρους ναρκωτικών, ή την εμπορία γυναικών και κοριτσιών.

Ο όρος γυναικοκτονία, έρχεται από παλιά, όταν το 1976 τον κατέγραψε η κοινωνιολόγος Diana E. H. Russel, ορίζοντας έτσι το εγκληματολογικό και ανθρωπολογικό αυτό φαινόμενο. Ο όρος «γυναικοκτονία» έγινε ευρέως γνωστός και υιοθετήθηκε από την εγκληματολογία μετά το 1992, έπειτα από μία συλλογή δεδομένων  που επιμελήθηκαν από κοινού η εγκληματολόγος Jill Radford,  και η κοινωνιολόγος  Diana. H. Russel.

Τα συστήματα συλλογής δεδομένων, ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό από το ένα κράτος μέλος της ΕΕ στο άλλο, καθώς βασίζονται σε διάφορες πηγές. Για την Ελλάδα τα δεδομένα τα έχουμε από την Ελληνική Αστυνομία και εφόσον αυτά δημοσιοποιούνται. Έτσι υπολογίζεται ότι στην Ευρώπη το 30% των γυναικών ή / και κοριτσιών, που έχουν πέσει θύμα ανθρωποκτονίας, δολοφονούνται από πρόθεση από τον ερωτικό σύντροφο.

‘Όταν μιλάμε για ερωτικό σύντροφο, εννοούμε  τον  πρώην ή νυν σύζυγος ή σύντροφος, ανεξάρτητα από το αν ο δράστης μοιράζεται ή μοιραζόταν κατά το παρελθόν την ίδια στέγη με το θύμα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας στην Ελλάδα,  το 2017,  το 35 % ήταν θύματα ανθρωποκτονίας που σχετιζόταν με ενδοοικογενειακή βία.

Ένα σημαντικό θέμα που έχει προκύψει, ώστε να επανασχεδιαστεί η νομοθεσία για να υπάρχει σημαντική αντιμετώπιση του προβλήματος, είναι η κατανόηση του προβλήματος ως προς την φύση του και την συχνότητά του, όπως επίσης και το κίνητρο της δολοφονίας.

Εάν γυρίσουμε λίγο το χρόνο προς τα πίσω, θα θυμόμαστε τα στυγερά εγκλήματα – γυναικοκτονίες  που διαπράχτηκαν στην Ελλάδα,  στο τέλος του 2018 και στην αρχή του 2019, και συγκεκριμένα  για το βιασμό και την γυναικοκτονία της Ελένης Τοπαλούδη στη Ρόδο, από δύο νεαρούς άντρες με τους οποίους αρνήθηκε να συνευρεθεί ερωτικά, και τη δολοφονία της Αγγελικής Πέτρου στην Κέρκυρα, από τον πατέρα της, ο οποίος δεν ενέκρινε  τη σχέση που είχε με άνδρα από το Αφγανιστάν.

Συνοπτικά τα τελευταία 5 έτη, έχουμε αντίστοιχα από το έτος 2019, μέχρι και σήμερα, κατά έτος αντίστοιχα: 17, 19, 31, 26, 15, 6, με τελευταία την περίπτωση,  της 28ης έξω από το Αστυνομικό Τμήμα των Αγίων Αναργύρων και την στυγερή δολοφονίας της από τον πρώην σύντροφό της.

Παγκοσμίως,  κάθε  μέρα, σε όλο τον κόσμο, δολοφονούνται 137 γυναίκες, κατά μέσο όρο, από (πρώην ή νυν) συζύγους ή συντρόφους ή από κάποιο μέλος της οικογένειας τους, ενώ το 2017,  ένα ποσοστό  58% διαπράχθηκε από (πρώην ή νυν) συζύγους ή συντρόφους ή μέλη της οικογένειας τους, με βάση τα στοιχεία  του Γραφείου των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα (UNODC).

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ το 22% των γυναικών, έχει πέσει θύμα, σωματικής ή / και σεξουαλικής βίας. Οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστό  γυναικοκτονιών,  είναι η Αργεντινή, το Ελ Σαλβαδόρ, η Ινδία, η Ονδούρα και το Μεξικό, ενώ υψηλά ποσοστά καταγράφονται και στη Γουατεμάλα, την Κολομβία, τη Βραζιλία, τη Ρωσία και τη Νότια Αφρική.  Επιπλέον, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου για την Ισότητα των Φύλων, EIGE:

  • Στην Βρετανία, κάθε τρεις μέρες δολοφονείται μία γυναίκα
  • Στη Σουηδία, κάθε δέκα μέρες κακοποιείται μέχρι θανάτου από το σύζυγο ή σύντροφό της
  • Στην Ισπανία, μία γυναίκα δολοφονείται κάθε τέσσερεις μέρες, περίπου 100 τον χρόνο
  • Στην Γαλλία, μία γυναίκα δολοφονείται κάθε πέντε μέρες εξαιτίας κακοποίησης στο σπίτι
  • Στην Ελλάδα, την Πέμπτη 11/04/2024, καταγράφηκαν 103 περιστατικά, έγιναν 43 συλλήψεις με αυτόφωρη διαδικασία, ενώ 3 θύματα ζήτησαν να μεταφερθούν σε κατάλυμα, με την πλειονότητα των περιστατικών να έγιναν στη Αττική, και συγκεκριμένα έγιναν 47 καταγγελίες και 17 συλλήψεις.
  • Επίσης δημιουργήθηκε νέα πλατφόρμα, με το όνομα stop-bulling.gov.gr,  για την δημιουργία καταγγελιών φαινομένων bulling στα σχολεία, όπου γονείς και μαθητές, μπορούν να καταγράψουν τα φαινόμενα βίας όπου πέφτουν στην αντίληψή τους, ή είναι οι ίδιοι θύματα σχολικού εκφοβισμού
  • Επίσης με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. κάθε 45 λεπτά η αστυνομία δέχεται μία καταγγελία για ενδοοικογενειακή βία, ενώ 270 γυναίκες χρησιμοποίησαν το panic button

Βέβαια δεν θα πρέπει να παραλείπουμε και την δημιουργία  ειδικών διαμορφωμένων χώρων  που θα λειτουργούν ως safe houses, για την βραχυπρόθεσμη ασφαλή φιλοξενία γυναικών – θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας, καθώς και μελών της οικογένειάς  τους, σε όλη την επικράτεια. Χώροι οι οποίοι θα φυλάσσονται από την ΕΛ.ΑΣ., ενώ σε συνεργασία με τις δομές του Υπουργείου Οικογένειας και Κοινωνικής Συνοχής, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και άλλους φορείς, θα παρέχεται κάθε είδους βοήθεια και στήριξη.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

MEDIA

Έμφυλη Βία: Σεξισμός, άγνοια ή παρανόηση

Πολλές φορές έχουμε ακούσει σε συνομιλίες, να αποκαλούν τον συνομιλητή σε μια συζήτηση σεξιστή. Αυτοί όμως που χρησιμοποιούν αυτήν την λέξη , γνωρίζουν την έννοια αυτής, ή πολύ περισσότερο, ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός ατόμου με σεξιστική συμπεριφορά, πιο άτομο είναι πραγματικά σεξιστής και τη συνεπάγεται άραγε αυτή η συμπεριφορά στο άτομο – θύμα που είναι αποδέκτης αυτής της συμπεριφοράς. Τη να εννοούμε άραγε όταν αναφέρουμε αυτή την λέξη;  Γνωρίζουμε άραγε  τις προεκτάσεις αυτής, αλλά και της επιπτώσεις που μπορεί να έχει η αβίαστη χρήση αυτής της λέξης

Με τον όρο Σεξισμό, εννοούμε,  κάθε έκφραση ή πράξη, λέξη, ή χειρονομία,  η οποία βασίζεται στην ιδέα ότι κάποια άτομα, πιο συχνά γυναίκες, είναι κατώτερα από άλλα. Αυτό προκύπτει  στην πεποίθηση ότι κάποια  άτομα, εξαιτίας του φύλου τους, ή της κοινωνικότητάς τους,  είναι διαφορετικά και συνήθως είναι τα ποιο ευάλωτα και τα πιο αδύναμα άτομα. Σε περισσότερο βαθμό επηρεάζονται οι γυναίκες και τα κορίτσια. Άρα αναφερόμαστε στην διαφορετικότητα του ατόμου τόσο ως προς το φύλλο, είτε αναφερόμαστε στην βιολογική του υπόσταση, είτε αναφερόμαστε στην κοινωνική υπόσταση. Συνδέεται άμεσα με τα στερεότυπα και τους ρόλους των φύλλων και αφορά στην πεποίθηση ότι το ένα φύλλο είναι ανώτερο από το άλλο. Η έννοια του φαινομένου αυτού περικλείει την έννοια ότι οι άνδρες είναι πιο σημαντικοί από τις γυναίκες και ότι οι γυναίκες είναι για να βοηθούν τους άνδρες.

Εδώ θα πρέπει να κάνουμε μία μικρή παρένθεση και να αναφερθούμε στον καλοήθη σεξισμό, κατά τον οποίο το ένα φύλο και ιδιαίτερα το γυναικείο, έχει ρόλους στερεότυπους και περιοριστικούς, οι οποίοι επιφανειακά φαίνονται θετικοί. Υπάρχει ένα κύμα ευγένειας προς το γυναικείο φύλλο, όμως στην πραγματικότητα οι εκφράσεις αυτές υπομονεύουν την ανωτερότητα του άνδρα. Οι υποτιθέμενες αρετές που αποδίδονται στη γυναίκα είναι πάντα αυτές που η πατριαρχία τις θέλει να έχουν, ήτοι υπομονή, αντοχή, ενσυναίσθηση, έτσι ώστε να μπορούν να επιτελούν την συναισθηματική εργασία για όλους τους άλλους, ενώ τα δικά της συναισθήματα αγνοούνται παντελώς.

Σοβαρές και βλαβερές συνέπειες, έχει το φαινόμενο του σεξισμού, τόσο σε γυναίκες, όσο και σε άνδρες, όταν αυτά τα φαινόμενα έχουν να κάνουν με εθνικότητα, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, αναπηρία, θρησκεία ή άλλους παράγοντες.

Φαινόμενα σεξισμού συναντούμαι σε κάθε μορφή δημόσιας και ιδιωτικής δραστηριότητας. Στον χώρο της δημοσιογραφίας ένα ποσοστό 63% έχει υποστεί λεκτική βία, ενώ για τις οικιακές εργασίες οι γυναίκες αφιερώνουν διπλάσιο χρόνο από τους άνδρες. Ενώ όλες σχεδόν οι γυναίκες έχουν δεχτεί

το  φαινόμενο του mansplaining & του manterrupting,  στον χώρο εργασίας.

Ο σεξισμός βασικά ξεκινά βασικά, από την χρήση του αρσενικού γένους,  στην ομιλία. Έτσι από την ομιλία μπορούμε να συμπεράνουμε και να αναγνωρίσουμε την συγκεκριμένη συμπεριφορά, αφού εκφράζει τον τρόπο σκέψης  και τις πράξεις μας. Σημαντικό επίσης είναι και το φαινόμενο του σεξισμού στους χώρους εργασίας. Το φαινόμενο εμφανίζεται τόσο σε άνδρες όσο και σε γυναίκες, και έχει να κάνει με την εξωτερική εμφάνιση ή τον τρόπο ντυσίματος. Ο σεξισμός στο εργασιακό περιβάλλον έχει να κάνει με την υπομονεύει  την αποτελεσματικότητα των θυμάτων.

Υπομονετικά σχόλια δημιουργούν εκφοβιστική & καταπιεστική ατμόσφαιρα για αυτούς που τα αντιμετωπίζουν και μπορούν να μετατραπούν σε βία ή παρενόχληση. Τα θύματα εμφανίζουν υψηλότερα επίπεδα άγχους και κατάθλιψη.

Σε πολλούς τομείς εμφανίζονται φαινόμενα σεξισμού, όπως, όταν γίνονται συνεντεύξεις σε αθλήτριες, δεν αναφερόμαστε στο κατόρθωμα των αθλητριών, στην δεξιότητα και δύναμη των αθλητριών,  αλλά στον οικογενειακό τους ρόλο. Άλλο παράδειγμα αποτελεί η εμφάνιση των γυναικών σε πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις, όπου οι γυναίκες εμφανίζονται με σέξι ενδυμασία και έχουν διακοσμητικό ρόλο. Τα σεξιστικά αστεία μπορούν να εκφοβίσουν και να κάνουν τους ανθρώπους να σωπάσουν και να υπoβαθμίσουν την σεξιστική συμπεριφορά.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en