Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Ξύπνησε» 16 μήνες μετά το έγκλημα των Τεμπών

Ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων που έλαμψε διά της απουσίας του κατά τη διερεύνηση του δυστυχήματος άρχισε έρευνα «για την πρόληψη μελλοντικών ατυχημάτων» και πριν από τρεις μέρες εξέδωσε σύσταση για τη βελτίωση της ραδιοεπικοινωνίας μεταξύ των εμπλεκομένων

Οεπίσημος κρατικός φορέας διερεύνησης σιδηροδρομικών ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ στον 16ο μήνα μετά το έγκλημα των Τεμπών «ξύπνησε» και εξέδωσε την παραμονή των ευρωεκλογών Σύσταση Ασφαλείας «urbi et orbi» για τα προβλήματα ραδιοεπικοινωνίας μεταξύ σταθμαρχών και μηχανοδηγών.

Η απουσία του ΕΟΔΑΣΑΑΜ (Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών) την περίοδο που συνέβησαν τα Τέμπη θεωρείται ένας βασικός παράγοντας για τα κενά στη διερεύνηση των αιτίων του δυστυχήματος αλλά και το αποκαλούμενο «μπάζωμα», δηλαδή την αλλοίωση και καταστροφή αποδεικτικών στοιχείων. Υπό κανονικές συνθήκες ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ θα έπρεπε να βρίσκεται στον τόπο της καταστροφής από την πρώτη στιγμή, να έχει εκείνος τον πρώτο λόγο για τη συλλογή των στοιχείων και να απαγορεύσει κάθε ενέργεια που θα οδηγούσε στη μετακίνηση συντριμμιών και χωμάτων πριν καταγραφούν εξαντλητικά για το σημείο και την κατάσταση στην οποία βρέθηκαν.

Αντιθέτως, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν είχε συσταθεί και η κυβέρνηση δεν ακολούθησε καν την πρόβλεψη του νόμου 5014 που είχε η ίδια ψηφίσει και όριζε ότι μέχρι να διοριστεί διοίκηση θα έπρεπε να επιληφθεί η προϋπάρχουσα αρχή Διερεύνησης ΕΔΑΑΠ. Ομως ο ΕΔΑΑΠ ήταν και εκείνος υπό διάλυση με ευθύνη του παραιτηθέντος υπουργού Κ. Καραμανλή και ο διάδοχός του Γιώργος Γεραπετρίτης αποφάσισε να ορίσει μια ειδική επιτροπή με τρεις εμπειρογνώμονες που εκείνος επέλεξε –αντίθετα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό που απαιτεί η διερεύνηση να γίνεται από ανεξάρτητο φορέα.

Διοίκηση στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ τοποθετήθηκε έξι μήνες μετά, τον Σεπτέμβριο του 2023, και η διερεύνηση ξεκίνησε από τον φορέα έναν χρόνο αργότερα, στις 15/3/24, χωρίς να υπάρχει στελέχωση από εξειδικευμένο προσωπικό και με πρόσωπα που προέρχονται από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) –αν και η ΡΑΣ ελέγχεται και εκείνη για πράξεις και παραλείψεις.

Χωρίς… καθυστέρηση

Την Παρασκευή 7 Ιουνίου ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ εξέδωσε σε Δελτίο Τύπου το πρακτικό της απόφασης που έλαβε, τονίζοντας ότι σκοπός των ερευνών του «είναι η πρόληψη μελλοντικών ατυχημάτων και συμβάντων και η βελτίωση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων». Ισχυρίζεται ότι η πλήρης διερεύνηση βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά έχουν συγκεντρωθεί στοιχεία που δικαιολογούν την έκδοση «Επείγουσας Σύστασης» με αποδέκτες τη ΡΑΣ, τον ΟΣΕ, τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, τη ΓΑΙΑΟΣΕ που διαχειρίζεται το τροχαίο υλικό και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Αναφέρει ότι αποκαλύφθηκαν κίνδυνοι στην ασφάλεια των επικοινωνιών καθώς:

● Η μετάδοση μηνυμάτων σχετικών με την ασφάλεια στερείται δομής (π.χ. σωστός προσδιορισμός των συνομιλητών και των τοποθεσιών), μεθοδολογίας (π.χ. ανάγνωσης, διόρθωσης λαθών) και χρήσης διεθνώς συμφωνημένης ορολογίας και κανόνων επικοινωνίας.

● Κρίσιμες πληροφορίες μπορεί να παρεξηγηθούν ή να παρερμηνευτούν λόγω ασαφών ή διφορούμενων εκφράσεων.

● Ο ασύρματος VHF χρησιμοποιείται ευρέως ως ανοιχτό κανάλι επικοινωνίας για την ανταλλαγή κάθε είδους πληροφοριών και «δεν είναι δυνατόν να δοθεί προτεραιότητα στις επικοινωνίες σχετικές με την ασφάλεια έναντι όλων των άλλων επικοινωνιών».

Κατά συνέπεια ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ ζητά από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη «να συνεργαστούν χωρίς καθυστέρηση» για την εφαρμογή μιας μεθοδολογίας επικοινωνίας που σέβεται τις απαιτήσεις των ευρωπαϊκών κανονισμών και ενός μέσου επικοινωνίας «που επιτρέπει την άμεση επαφή ένας προς έναν μεταξύ των σταθμαρχών και των μηχανοδηγών για όλες τις επικοινωνίες που σχετίζονται με την ασφάλεια». Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΣΕ προκήρυξε πρόσφατα διαγωνισμό 23 εκατομμυρίων για σύστημα ραδιοκάλυψης GSM-R, το οποίο όμως είχε ξεκινήσει να εγκατασταθεί το 2006 με σύμβαση 57 εκατομμυρίων που είχε ανατεθεί στη Siemens, αλλά έμπλεξε στο σκάνδαλο με τα «μαύρα ταμεία».

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στο ίδιο έργο θεατές οι κάτοικοι στον Προμαχώνα με τις μεγάλες ουρές των οχημάτων από τουρίστες

Πολύ αυξημένη το σαββατοκύριακο η κίνηση στον μεθοριακό σταθμό Προμαχώνα Σερρών και στο ρεύμα εισόδου και από το μεσημέρι της Κυριακή (16/6) αυξάνεται όλο και περισσότερο.

Ένα μεγάλο πλήθος τουριστών κυρίως από τις βαλκανικές χώρες έρχονται στην Ελλάδα και κατευθύνονται προς τη Χαλκιδική, την Πιερία, την Καβάλα και τη Θάσο για τις καλοκαιρινές τους διακοπές.

Την ίδια ώρα οι κάτοικοι του Προμαχώνα Σερρών εκφράζουν έντονα παράπονα για τις μεγάλες ουρές που σχηματίζονται στον συνοριακό σταθμό.  Το φαινόμενο αυτό προκαλεί σημαντική ταλαιπωρία στους κατοίκους, ειδικά κατά τις ώρες αιχμής.

Ο πρόεδρος της κοινότητας Προμαχώνα, Λεωνίδας Σπύρος, δήλωσε ότι η κατάσταση έχει γίνει ανυπόφορη και ζητά άμεση παρέμβαση των αρμόδιων αρχών για την επίλυση του προβλήματος. Υπογραμμίζει την ανάγκη για βελτίωση της οργάνωσης και της διαχείρισης της κυκλοφορίας, ώστε να μειωθεί η αναμονή και η ταλαιπωρία των πολιτών.

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Αναταραχές στο ΠΑΣΟΚ – “Βόμβες” Νίκου Παππά για κοινό ψηφοδέλτιο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ

Στο ΠΑΣΟΚ υπάρχει έντονη κινητικότητα, με τηλεφωνήματα, μυστικά ραντεβού, βολιδοσκοπήσεις, συνεννοήσεις, παζάρια για αλλαγή στρατοπέδων, αλλά και συμμαχίες. Όλοι αναμένουν τις κινήσεις του κ. Ανδρουλάκη, ο οποίος θα ανοίξει τα χαρτιά του σήμερα, με τη συνέντευξή του στην ΕΡΤ και στον Γιώργο Κουβαρά, δύο 24ωρα πριν ξεκινήσει το κρίσιμο Πολιτικό Συμβούλιο όπου θα διεξαχθεί η πρώτη εσωκομματική «αναμέτρηση».

Η αρχική άποψη της Χ. Τρικούπη είναι «διαδικασίες με βάση το καταστατικό», που σημαίνει τον Οκτώβριο του 2025. Είναι προφανές ότι ένα τέτοιο κλίμα δεν μπορεί να σέρνεται επί ενάμιση χρόνο, ως εκ τούτου άπαντες αναμένουν μια συμβιβαστική λύση περί τον Οκτώβριο – Νοέμβριο 2024.

Η τολμηρή πρόταση να στηθούν αιφνιδιαστικά κάλπες μέσα στον Ιούλιο, που δέχθηκε ως εισήγηση ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, δείχνει να «καίγεται», καθώς άπαντες την απορρίπτουν λόγω φόβου μικρής συμμετοχής. Οι αμφισβητίες απαντούν «εκλογές όποτε θέλει, μέσα στο 2024, εκτός φυσικά από Ιούλιο-Αύγουστο». Υπάρχει ακόμη σκέψη στη Χ. Τρικούπη να προταθούν εκλογές στην εκπνοή του έτους, μετά την ψήφιση του Προϋπολογισμού και με κλειστή Βουλή, λίγο πριν τα Χριστούγεννα, η οποία ωστόσο επίσης δεν γίνεται δεκτή από τους διαφωνούντες.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Νέες αυξήσεις στα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος – Που οφείλονται

Με τιμολόγια-φωτιά στο ρεύμα θα κάνουν καλοκαίρι οι καταναλωτές όπως φάνηκε από τις επιθετικές αυξήσεις 12-70% που ανακοίνωσαν οι εταιρείες για τα πράσινα τιμολόγια, τα οποία θα ισχύσουν τον Ιούνιο.

Για την εξέλιξη των τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος μίλησε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης, στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1.

Ερωτηθείς αν φοβάται για αύξηση της τιμής του ρεύματος τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, απάντησε ότι «το καινούργιο ελεγκτικό σύστημα στο οποίο υπάρχει πολύ μεγαλύτερη παρουσία των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας οι τιμές είναι πιο ευαίσθητες σε δύο πράγματα. Πρώτον στη ζήτηση γιατί δεν έχουμε πια μονάδες βάσης με τον κλασικό τρόπο, έχουμε όλο το σύστημα των ΑΠΕ που υπάρχουν μέρες που δουλεύουν φουλ και υπάρχουν μέρες που δουλεύουν πολύ λιγότερο.

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en