Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι πρέπει να γίνει άμεσα για να παραμείνει ανταγωνιστικός ο Ελληνικός τουρισμός

Οι νέες τάσεις που αναδύονται παγκοσμίως  και που πρέπει να επενδύσουν οι επαγγελματίες του τουρισμού.

Η ταχύτητα με την οποία αλλάζουν τα δεδομένα στην παγκόσμια τουριστική αγορά είναι ιλιγγιώδης και προειδοποιεί για νέες, πιο στοχευμένες επενδύσεις, που πρέπει να γίνουν προκείμενου παραδοσιακοί τουριστικοί προορισμοί να μην χάσουν την ανταγωνιστικότητά τους. Είναι γεγονός πως η αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών εργαλείων επέτρεψε σε λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς, που μέχρι πρότινος βρίσκονταν στην αφάνεια, να διεκδικήσουν μερίδιο από την πίτα, καθώς τους δόθηκε η δυνατότητα να επικοινωνήσουν την ύπαρξή τους, χωρίς απαραίτητα να ακολουθήσουν την κλασσική συνταγή που λέει ότι για να αποκτήσουν ζήτηση πρέπει να βρίσκονται υπό τη σκέπη των μεγάλων tour operators.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, σύντομα κατέστη σαφές ότι ο ανταγωνισμός δεν περιορίζεται αποκλειστικά στο φυσικό κάλλος και τις υποδομές της εκάστοτε περιοχής, αλλά στις δυνατές και, κυρίως πρωτότυπες, εμπειρίες που μπορεί να προσφέρει.

Το προφίλ του σημερινού τουρίστα είναι σύνθετο. Είναι απαιτητικός, αναζητά το value for money, είναι πολυταξιδεμένος και πλήρως ενημερωμένος για το που θα πάει και τι θα κάνει. Από το κινητό του μπορεί να οργανώσει το ταξίδι του δίχως να εξαρτάται από τουριστικά γραφεία που του προσφέρουν συγκεκριμένα πακέτα με περιορισμένες επιλογές.

Από την πλευρά τους, οι επαγγελματίες του τουρισμού, και δη οι ξενοδόχοι επιβάλλεται να επενδύσουν στη δημιουργία τοπικών εμπειριών, προκειμένου  ο τουρίστας να επιλέγει την Ελλάδα ως προορισμό, προεξοφλώντας ότι με την επίσκεψή του θα ζήσει πράγματα πρωτόγνωρα. «Η αλήθεια είναι πως στην κατηγορία των πολυτελών ξενοδοχείων, οι Έλληνες επιχειρηματίες έχουν δώσει μεγάλη έμφαση στο customer experience, και θα έλεγα ότι είμαστε πολύ δυνατοί σε αυτό. Όμως αυτή η προσέγγιση θα έπρεπε να υιοθετηθεί από όλους τους ξενοδόχους, εάν θέλουμε το εγχώριο τουριστικό προϊόν να είναι ανταγωνιστικό» τονίζει στο fortunegreece.com ο Πάνος Παλαιολόγος, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Hotelbrain, με 20ετή εμπειρία στον ξενοδοχειακό κλάδο, ο οποίος διευθύνει μεγάλο αριθμό ξενοδοχείων σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Επισημαίνει πως αντί να συγκρινόμαστε και να θεωρούμε ως βασικούς ανταγωνιστές  την Τουρκία και την Τυνησία, η χώρα μας θα πρέπει να έχει ως σημείο αναφοράς την Ευρώπη και να επικεντρώνει τη στρατηγική της στο πώς θα πουλήσει, έχοντας συγκεκριμένο concept, ακριβότερα το προϊόν της, όπως κάνουν η γειτονική Ιταλία και η Γαλλία που έχουν βασίσει τον τουρισμό τους πάνω στην πλούσια γαστρονομία.

«Σαφώς και το μοντέλο του tour operator σε περιοχές όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Κως και η Κέρκυρα και γενικά στα ελληνικά νησιά πρέπει να διατηρηθεί. Όμως η διαφοροποίηση έρχεται από επενδύσεις, όπως το Costa Navarino και το Sani Resort που άλλαξαν μια ολόκληρη περιοχή και της έδωσαν χαρακτήρα» τονίζει ο κ. Παλαιλόγος. Αποκαλεί «μάγους» και μετρ του είδους τους Ιταλούς, καθώς αξιοποίησαν τα δυνατά τους σημεία, που δεν είναι άλλα από τους ελαιώνες και τους αμπελώνες, και έχτισαν ξενοδοχεία σύμφωνα με αυτά τα πρότυπα προσελκύοντας υψηλών βαλαντίων «ψαγμένους» τουρίστες.

«Στο κομμάτι των ηλεκτρονικών πωλήσεων, της προβολής και του marketing, τα ελληνικά ξενοδοχεία είναι αναπτυγμένα, ενώ πλέον δίνεται σημασία στην αξιοποίηση της τεχνολογίας για την αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη. Θεωρώ, ωστόσο, ότι ακόμη δεν έχουμε αναδείξει τα τοπικά στοιχεία, όπως κάνουν με επιτυχία οι Ιταλοί» καταλήγει ο κ. Παλαιολόγος.

Η εκτίμησή του είναι πάντως ότι στο μέλλον θα δούμε αρκετά ξενοδοχεία να αλλάζουν χέρια στην ελληνική αγορά, δεδομένου ότι λόγω λαθών που έγιναν στο παρελθόν, όπως λόγου χάρη υπέρμετρη τραπεζική χρηματοδότηση και άσκοπες επενδύσεις χωρίς σωστά καταρτισμένο business plan, αρκετοί ξενοδόχοι εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προβλήματα βιωσιμότητας.

Τη δική της οπτική στο πώς διαμορφώνεται το μέλλον της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας δίνει η Γεωργία Ζούνη, Διδάσκουσα στο Τμήμα Τουριστικών Σπουδών του Παν/μιου Πειραιά και Συνιδρύτρια του OpenTourism, κάνοντας λόγο για τη στροφή των τουριστικών επιχειρήσεων στον υπεύθυνο τουρισμό, που εφαρμόζει πρακτικές οι οποίες σέβονται την κοινωνία και το περιβάλλον. Όπως εξηγεί, αυτή η νέα τάση βασίζεται στη λογική ότι κάτοικοι και τουρίστες αλληλεπιδρούν με θετικό τρόπο, με τους δεύτερους να συμπεριφέρονται ακριβώς όπως και οι ντόπιοι.

«Ο τουρισμός έχει φτάσει σε ένα τέλμα και οι απαιτήσεις των τουριστών είναι μεγαλύτερες. Προσεχώς θα δούμε να αναδύεται ο υπεύθυνος τουρισμός, όπου οι τουρίστες που επιλέγουν για παράδειγμα τη διαμονή τους μέσω airbnb θα προβαίνουν σε εθελοντική εργασία ή σε δράσεις βιώσιμης ανάπτυξης. Επιπρόσθετα, τα τελευταία χρόνια πολλοί είναι οι μοναχικοί ταξιδιώτες, όσοι δε ταξιδεύουν με την οικογένειά τους επιλέγουν διακοπές που θα τους προσφέρουν εμπειρίες, π.χ. σαφάρι, ενώ σταδιακά κερδίζει έδαφος και ο eco- traveler» διευκρινίζει η κα Ζούνη.

Υπογραμμίζει πως αυτό που θα πρέπει να έχουμε κατά νου είναι ότι η ταξιδιωτική εμπειρία ενός τουρίστα ξεκινά όταν φεύγει από το σπίτι του μέχρι τη στιγμή που επιστρέφει σε αυτό και αποτελεί μια διαδρομή με αρκετούς ενδιάμεσους σταθμούς. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι σε οποιονδήποτε κρίκο της ταξιδιωτικής αλυσίδας θα μπορούσε να αισθανθεί δυσαρέσκεια ο τουρίστας, κάτι που πάση θυσία πρέπει να αποτρέψουν να συμβεί όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς.

«Έρευνες δείχνουν ότι 9 στους 10 ταξιδιώτες χρησιμοποιούν καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού τους το διαδίκτυο και είναι ενήμεροι για τις επιλογές που έχουν, άρα και απαιτητικοί. Δυστυχώς στην Ελλάδα τα σκουπίδια και η ηχορύπανση είναι τα δύο αρνητικά στοιχεία που επισημαίνουν διαχρονικά οι ξένοι τουρίστες και αυτό πρέπει να αλλάξει άμεσα» αναφέρει η κα Ζούνη.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σκρέκας: Τα μέτρα για τον πληθωρισμό αντιμετωπίζουν στη ρίζα του το πρόβλημα της ακρίβειας

Με τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα να τονίζει ότι «τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση και θα συνεχίσει να το κάνει μέχρι να αποκλιμακωθεί ο πληθωρισμός, είναι διαρθρωτικού χαρακτήρα, αντιμετωπίζουν στη ρίζα του το πρόβλημα της ακρίβειας και ήδη αποδίδουν» και την αντιπολίτευση να τα χαρακτηρίζει «ημίμετρα και αποσπασματικά, που βοηθούν μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις αλλά όχι τους καταναλωτές», ξεκίνησαν οι διεργασίες της Γενικής Συνέλευσης της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος στην Κεφαλονιά.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Συμμετοχή των Επιμελητηρίων της ΑΜ-Θ στην Γενική Συνέλευση Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος στην Κεφαλονιά

Στην Κεφαλλονιά βρίσκεται η Διοικούσα Επιτροπή της ΚΕΕΕ καθώς και εκπρόσωποι από Επιμελητήρια όλης της χώρας, πολιτικοί, επιχειρηματίες, εκπρόσωποι φορέων και κοινωνικών εταίρων, για να συμμετάσχουν στη Γενική Συνέλευση της ΚΕΕΕ.

Οι ευκαιρίες ανάπτυξης της οικονομίας των Ιονίων νήσων αλλά και τα ζητήματα τα οποία αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του νησιού, αλλά και εν γένει οι επιχειρήσεις της χώρας, θα τεθούν σε διάλογο, με τη συμμετοχή πολιτικών προσώπων, όπως ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωνσταντίνος Σκρέκας, η υφυπουργός Τουρισμού, Έλενα Ράπτη, ο τέως υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Γιάννης Μπρατάκος.

Ακόμα, από την αντιπολίτευση αναμένεται να βρεθούν στο νησί, η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, Όλγα Γεροβασίλη, καθώς και ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, Παύλος Γερουλάνος. Εκπρόσωποι όλων των πολιτικών παρατάξεων έχουν προσκληθεί, ως είθισται, και αναμένεται η συμμετοχή πολλών από αυτούς.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Xάος με τις προσυμπληρωμένες φορολογικές δηλώσεις

Τον κίνδυνο να βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων αντιμετωπίζουν χιλιάδες φορολογούμενοι, λόγω των πολλών προβλημάτων που καταγράφονται στη διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων.

Έκτακτα επιδόματα συνταξιούχων δεν έχουν αναρτηθεί ακόμα στο taxisnet, ορισμένα υπουργεία, υγειονομικές περιφέρειες και κάποιοι Δήμοι δεν έχουν αποστείλει βεβαιώσεις αποδοχών, στα προσυμπληρωμένα εισοδήματα συνταξιούχων καταγράφονται λάθη, ενώ το ίδιο ισχύει και σε ορισμένες βεβαιώσεις τόκων καταθέσεων που έχουν αποσταλεί από κάποιες τράπεζες.

Όπως σημειώνουν Οικονομικό Επιμελητήριο και Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών (ΠΟΦΕΕ) παρ’ ότι βρισκόμαστε στα μέσα Μαΐου, ακόμα δεν έχουν αναρτηθεί όλα τα στοιχεία που απαιτούνται για να υποβληθούν οι φορολογικές δηλώσεις. Προσθέτουν ακόμα ότι «οι φορείς του δημοσίου και οι τράπεζες, υπέβαλλαν λανθασμένα ή ελλιπή δεδομένα για τους περισσότερους φορολογούμενους. Επίσης παρατηρούμε πως οι μηχανογραφικές εταιρίες ακόμα δεν έχουν προλάβει να αναβαθμίσουν τα προγράμματα τους με τα νέα έντυπα φορολογίας γεγονός που καθιστά πολύ δύσκολη την εργασία των φοροτεχνικών».

Οι λογιστές καταγράφουν και πολλά παράπονα από υπερήλικες για το γεγονός ότι πρέπει υποχρεωτικά να δηλώσουν φέτος τον IBAN – τον οποίο δεν γνωρίζουν- ως προϋπόθεση για την υποβολή της δήλωσης. Η πρόβλεψη αυτή, παρ’ ότι συνεπάγεται ταλαιπωρία για ορισμένους φορολογούμενους μεγάλης ηλικίας είναι απαραίτητη καθώς η ΑΑΔΕ λόγω έλλειψης IBAN αναζητά μάταια 185.000 φορολογουμένους προκειμένου να τους επιστρέψει φόρους 60 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τους λογιστές, τα προβλήματα αφορούν:

*Παραλείψεις στα έκτακτα επιδόματα συνταξιούχων

*Καθυστερήσεις στην αποστολή των βεβαιώσεων αποδοχών από διάφορα υπουργεία όπως το Αγροτικής Ανάπτυξης, υγειονομικές περιφέρειες και δήμους

*Ελλιπή στοιχεία για τόκους καταθέσεων και δανείων

*Λάθη στις παρακρατήσεις ελευθέρων επαγγελματιών

*Μη συμπλήρωση του κωδικού 727 για την επιστρεπτέα προκαταβολή

*Ο κωδικός 781 κατά την εκκαθάριση δεν καλύπτει τεκμήρια και υπάρχει λανθασμένος υπολογισμός εκκαθάρισης

*Λάθη στην μεταφορά ζημίας προηγούμενων ετών για γεωργικές επιχειρήσεις

*Αυτοκίνητα που ήταν σε κυκλοφορία το 2023 δεν εμφανίζονται στο έντυπο Ε1.

Περίπου 1,3 εκατομμύρια μισθωτοί και συνταξιούχοι που έχουν επιλεγεί για την αυτόματη υποβολή των δηλώσεων, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τα στοιχεία που έχουν προ συμπληρωθεί στο έντυπο Ε1 από την φορολογική διοίκηση. Επιβάλλεται να ελέγξουν με σχολαστικότητα τους κωδικούς με τα ποσά των μισθών και των συντάξεων, το ύψος των ηλεκτρονικών αποδείξεων, το εμβαδόν και τη διεύθυνση της κύριας ή της δευτερεύουσας ή της εξοχική κατοικίας, τα αυτοκίνητα, τις τυχόν δαπάνες για αποπληρωμή δανείων καθώς και τα προσωπικά δεδομένα.

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει ενημερώσει ήδη τους φορολογούμενους για τους οποίους οι δηλώσεις θα συμπληρωθούν αυτόματα, με e-mail στη θυρίδα «Τα Μηνύματά μου» της ψηφιακής πύλης myAADE και στο myAADEapp. Μάλιστα, έχει ήδη εκδώσει και το …προσωρινό εκκαθαριστικό σημείωμα το οποίο θα οριστικοποιηθεί μετά τις όποιες διορθώσεις υπάρξουν από την πλευρά των φορολογουμένων.

Όσοι από τους φορολογούμενους δεν διαπιστώσουν λάθη, κενά ή παραλείψεις στα «προκάτ» στοιχεία δεν χρειάζεται να προβούν σε κάποια ενέργεια για την υποβολή της δήλωσής τους, καθώς αυτή θα οριστικοποιηθεί αυτόματα από την ΑΑΔΕ την Τρίτη 2 Ιουλίου 2024. Σε κάθε περίπτωση, εάν το επιθυμούν, μπορούν να πατήσουν νωρίτερα το «κουμπί». Εφόσον τα στοιχεία δεν είναι ακριβή ή λείπουν δεδομένα οι φορολογούμενοι αυτοί υποχρεούνται να τροποποιήσουν ή και να συμπληρώσουν τα ορθά στοιχεία και να υποβάλουν τη δήλωσή τους, μέχρι την λήξη της προθεσμίας υποβολής της στις 26 Ιουλίου.

Σύμφωνα με το χρονολόγιο της ΑΑΔΕ:

– Μέχρι την Δευτέρα 1 Ιουλίου 2024 μπορούν να υποβάλουν αρχική δήλωση

– Από την Τρίτη 2 Ιουλίου μέχρι την Παρασκευή 26 Ιουλίου 2024 μπορούν να υποβάλουν τροποποιητική δήλωση, χωρίς κυρώσεις (επέχει θέση αρχικής δήλωσης).

Για τη διευκόλυνση των φορολογούμενων στην εφαρμογή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος έχει δημιουργηθεί ειδικό ψηφιακό αρχείο, που περιλαμβάνει:

– Τα στοιχεία που έχει λάβει υπόψη της η ΑΑΔΕ και:

– Το φορολογικό αποτέλεσμα, χρεωστικό, μηδενικό ή πιστωτικό, που προκύπτει με βάση αυτά.

Επίσης, οι φορολογούμενοι που  έχουν επιλεγεί για τη διαδικασία της αυτόματης υποβολής της δήλωσης από την ΑΑΔΕ καθώς και όσοι έχουν υποβάλει δηλώσεις πριν την λήξη της προθεσμίας υποβολής θα ενημερώνονται σε εβδομαδιαία βάση (από το δεύτερο 15νθήμερο Μαΐου) μέσω e-mail και στη θυρίδα τους στο myAADE και το myAADEapp για μεταβολές των στοιχείων που η ΑΑΔΕ έχει λάβει για αυτούς από τρίτους φορείς (πχ εργοδότες, πιστωτικά ιδρύματα), ώστε να μπορούν να ελέγξουν εάν μεταβάλλεται η φορολογική τους υποχρέωση και να προβούν στις αναγκαίες ενέργειες.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en