Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι πρέπει να γίνει άμεσα για να παραμείνει ανταγωνιστικός ο Ελληνικός τουρισμός

Οι νέες τάσεις που αναδύονται παγκοσμίως  και που πρέπει να επενδύσουν οι επαγγελματίες του τουρισμού.

Η ταχύτητα με την οποία αλλάζουν τα δεδομένα στην παγκόσμια τουριστική αγορά είναι ιλιγγιώδης και προειδοποιεί για νέες, πιο στοχευμένες επενδύσεις, που πρέπει να γίνουν προκείμενου παραδοσιακοί τουριστικοί προορισμοί να μην χάσουν την ανταγωνιστικότητά τους. Είναι γεγονός πως η αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών εργαλείων επέτρεψε σε λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς, που μέχρι πρότινος βρίσκονταν στην αφάνεια, να διεκδικήσουν μερίδιο από την πίτα, καθώς τους δόθηκε η δυνατότητα να επικοινωνήσουν την ύπαρξή τους, χωρίς απαραίτητα να ακολουθήσουν την κλασσική συνταγή που λέει ότι για να αποκτήσουν ζήτηση πρέπει να βρίσκονται υπό τη σκέπη των μεγάλων tour operators.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, σύντομα κατέστη σαφές ότι ο ανταγωνισμός δεν περιορίζεται αποκλειστικά στο φυσικό κάλλος και τις υποδομές της εκάστοτε περιοχής, αλλά στις δυνατές και, κυρίως πρωτότυπες, εμπειρίες που μπορεί να προσφέρει.

Το προφίλ του σημερινού τουρίστα είναι σύνθετο. Είναι απαιτητικός, αναζητά το value for money, είναι πολυταξιδεμένος και πλήρως ενημερωμένος για το που θα πάει και τι θα κάνει. Από το κινητό του μπορεί να οργανώσει το ταξίδι του δίχως να εξαρτάται από τουριστικά γραφεία που του προσφέρουν συγκεκριμένα πακέτα με περιορισμένες επιλογές.

Από την πλευρά τους, οι επαγγελματίες του τουρισμού, και δη οι ξενοδόχοι επιβάλλεται να επενδύσουν στη δημιουργία τοπικών εμπειριών, προκειμένου  ο τουρίστας να επιλέγει την Ελλάδα ως προορισμό, προεξοφλώντας ότι με την επίσκεψή του θα ζήσει πράγματα πρωτόγνωρα. «Η αλήθεια είναι πως στην κατηγορία των πολυτελών ξενοδοχείων, οι Έλληνες επιχειρηματίες έχουν δώσει μεγάλη έμφαση στο customer experience, και θα έλεγα ότι είμαστε πολύ δυνατοί σε αυτό. Όμως αυτή η προσέγγιση θα έπρεπε να υιοθετηθεί από όλους τους ξενοδόχους, εάν θέλουμε το εγχώριο τουριστικό προϊόν να είναι ανταγωνιστικό» τονίζει στο fortunegreece.com ο Πάνος Παλαιολόγος, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Hotelbrain, με 20ετή εμπειρία στον ξενοδοχειακό κλάδο, ο οποίος διευθύνει μεγάλο αριθμό ξενοδοχείων σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Επισημαίνει πως αντί να συγκρινόμαστε και να θεωρούμε ως βασικούς ανταγωνιστές  την Τουρκία και την Τυνησία, η χώρα μας θα πρέπει να έχει ως σημείο αναφοράς την Ευρώπη και να επικεντρώνει τη στρατηγική της στο πώς θα πουλήσει, έχοντας συγκεκριμένο concept, ακριβότερα το προϊόν της, όπως κάνουν η γειτονική Ιταλία και η Γαλλία που έχουν βασίσει τον τουρισμό τους πάνω στην πλούσια γαστρονομία.

«Σαφώς και το μοντέλο του tour operator σε περιοχές όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Κως και η Κέρκυρα και γενικά στα ελληνικά νησιά πρέπει να διατηρηθεί. Όμως η διαφοροποίηση έρχεται από επενδύσεις, όπως το Costa Navarino και το Sani Resort που άλλαξαν μια ολόκληρη περιοχή και της έδωσαν χαρακτήρα» τονίζει ο κ. Παλαιλόγος. Αποκαλεί «μάγους» και μετρ του είδους τους Ιταλούς, καθώς αξιοποίησαν τα δυνατά τους σημεία, που δεν είναι άλλα από τους ελαιώνες και τους αμπελώνες, και έχτισαν ξενοδοχεία σύμφωνα με αυτά τα πρότυπα προσελκύοντας υψηλών βαλαντίων «ψαγμένους» τουρίστες.

«Στο κομμάτι των ηλεκτρονικών πωλήσεων, της προβολής και του marketing, τα ελληνικά ξενοδοχεία είναι αναπτυγμένα, ενώ πλέον δίνεται σημασία στην αξιοποίηση της τεχνολογίας για την αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη. Θεωρώ, ωστόσο, ότι ακόμη δεν έχουμε αναδείξει τα τοπικά στοιχεία, όπως κάνουν με επιτυχία οι Ιταλοί» καταλήγει ο κ. Παλαιολόγος.

Η εκτίμησή του είναι πάντως ότι στο μέλλον θα δούμε αρκετά ξενοδοχεία να αλλάζουν χέρια στην ελληνική αγορά, δεδομένου ότι λόγω λαθών που έγιναν στο παρελθόν, όπως λόγου χάρη υπέρμετρη τραπεζική χρηματοδότηση και άσκοπες επενδύσεις χωρίς σωστά καταρτισμένο business plan, αρκετοί ξενοδόχοι εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προβλήματα βιωσιμότητας.

Τη δική της οπτική στο πώς διαμορφώνεται το μέλλον της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας δίνει η Γεωργία Ζούνη, Διδάσκουσα στο Τμήμα Τουριστικών Σπουδών του Παν/μιου Πειραιά και Συνιδρύτρια του OpenTourism, κάνοντας λόγο για τη στροφή των τουριστικών επιχειρήσεων στον υπεύθυνο τουρισμό, που εφαρμόζει πρακτικές οι οποίες σέβονται την κοινωνία και το περιβάλλον. Όπως εξηγεί, αυτή η νέα τάση βασίζεται στη λογική ότι κάτοικοι και τουρίστες αλληλεπιδρούν με θετικό τρόπο, με τους δεύτερους να συμπεριφέρονται ακριβώς όπως και οι ντόπιοι.

«Ο τουρισμός έχει φτάσει σε ένα τέλμα και οι απαιτήσεις των τουριστών είναι μεγαλύτερες. Προσεχώς θα δούμε να αναδύεται ο υπεύθυνος τουρισμός, όπου οι τουρίστες που επιλέγουν για παράδειγμα τη διαμονή τους μέσω airbnb θα προβαίνουν σε εθελοντική εργασία ή σε δράσεις βιώσιμης ανάπτυξης. Επιπρόσθετα, τα τελευταία χρόνια πολλοί είναι οι μοναχικοί ταξιδιώτες, όσοι δε ταξιδεύουν με την οικογένειά τους επιλέγουν διακοπές που θα τους προσφέρουν εμπειρίες, π.χ. σαφάρι, ενώ σταδιακά κερδίζει έδαφος και ο eco- traveler» διευκρινίζει η κα Ζούνη.

Υπογραμμίζει πως αυτό που θα πρέπει να έχουμε κατά νου είναι ότι η ταξιδιωτική εμπειρία ενός τουρίστα ξεκινά όταν φεύγει από το σπίτι του μέχρι τη στιγμή που επιστρέφει σε αυτό και αποτελεί μια διαδρομή με αρκετούς ενδιάμεσους σταθμούς. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι σε οποιονδήποτε κρίκο της ταξιδιωτικής αλυσίδας θα μπορούσε να αισθανθεί δυσαρέσκεια ο τουρίστας, κάτι που πάση θυσία πρέπει να αποτρέψουν να συμβεί όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς.

«Έρευνες δείχνουν ότι 9 στους 10 ταξιδιώτες χρησιμοποιούν καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού τους το διαδίκτυο και είναι ενήμεροι για τις επιλογές που έχουν, άρα και απαιτητικοί. Δυστυχώς στην Ελλάδα τα σκουπίδια και η ηχορύπανση είναι τα δύο αρνητικά στοιχεία που επισημαίνουν διαχρονικά οι ξένοι τουρίστες και αυτό πρέπει να αλλάξει άμεσα» αναφέρει η κα Ζούνη.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Στην Ξάνθη ο πρόεδρο του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός

Στην Ξάνθη, βρέθηκε την Παρασκευή 26 Απριλίου, ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ. Γιώργος Στασινός, ο οποίος αρχικά συνάντησε φορείς της περιοχής και ενημερώθηκε απο τους ίδιος για θέματα που αφορούν την πόλη της Ξάνθης και γενικότερα για θέματα της θράκης. Ενω στην συνέχεια ο κ. Στασινός, συμμετείχε σε ενημερωτική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Επιμελητηρίου Ξάνθης, όπου στην εκδήλωση αυτή ενημερώθηκαν οι μηχανικοί του Τεχνικού Επιμελητηρίου της Θράκης για σημαντικά έργα του Τεχνικού Επιμελητηρίου τόσο Παννελλαδικά όσο σε τοπικό επίπεδο, όπως είναι ο ενιαίος ψηφιακός χάρτης, ο οποίος θα περιλαμβάνει όλα τα γεωχωρικά δεδομένα που απετούνται για οποιδήποτε αδειοδότηση, ενω στην ενημέρωση τέθηκε και το θέμα του Εθνικού Μητρωόυ Υποδομών, το οποίο θα περιλαμβάνει τα δεδομένα απο όλες τις δημόσιες υποδομές.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Αυξημένη η καταναλωτική κίνηση στα εμπορικά καταστήματα της Ξάνθης

Ικανοποιήση επικρατεί τις τελευταίες ημέρες στα εμπορικά καταστήματα της Ξάνθης, με την καταναλωτική κίνηση να εμφανίζει άνοδο, καθώς στην περιοχή απο τις 22 Απριλίου φιλοξενούνται πανω απο 1400 μαθητές μουσικών σχολείων με τους συνοδούς τους και τους καθηγητές τους, στα πλαίσια της εκδήλωσης” Ξάνθη, πόλις Ονείρων”, με την εκδήλωση να ολοκληρώνεται το Σάββατο 27 Απριλίου.

Η αισιοδοξία ωστόσο, απο την πλευρά των επαγγελματιών συνεχίζεται και για τις επόμενες ημέρες καθώς αναμένεται οτι θα υπάρξει αυξημένη καταναώτική κίνηση και κατα την διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, με τους καταναλωτές να κάνουν ψώνια και δώρα για τους αγαπημένους τους για το Πάσχα.

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξήθηκαν καταθέσεις και δάνεια τον Μάρτιο, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος

Αυξήθηκαν κατά 396 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο του 2024 οι καταθέσεις των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων (ιδιωτικών μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων), έναντι μείωσης κατά 156 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής μειώθηκε στο 2,9% από 3,1% τον προηγούμενο μήνα.

Μεγαλύτερη αύξηση, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, κατά 1,278 δισ. ευρω σημείωσαν οι καταθέσεις από επιχειρήσεις, έναντι μείωσης κατά 911 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής μειώθηκε στο 1,6% από 2,4% τον προηγούμενο μήνα. Ειδικότερα, οι καταθέσεις των Μη Χρηματοπιστωτικών Επιχειρήσεων MXE αυξήθηκαν κατά 1,507 δισ. ευρώ, έναντι μείωσης κατά 536 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Οι καταθέσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και των λοιπών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων μειώθηκαν κατά 229 εκατ. ευρώ, έναντι μείωσης κατά 374 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Συνολικά οι καταθέσεις από τον ιδιωτικό τομέα σημείωσαν αύξηση κατά 1,675 δισ. ευρώ έναντι μείωσης κατά 1,067 δισ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής μειώθηκε σε 2,6% από 3,0% τον προηγούμενο μήνα.

Αντιθέτως, μείωση κατά 718 εκατ. ευρώ παρουσίασαν, τον Μάρτιο του 2024, οι καταθέσεις της γενικής κυβέρνησης, έναντι μείωσης κατά 737 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής διαμορφώθηκε στο -24,5% από -10,2% τον προηγούμενο μήνα.

Στο σκέλος των δανείων, o ετήσιος ρυθμός μεταβολής της συνολικής χρηματοδότησης του ιδιωτικού τομέα αυξήθηκε στο 4,5% από 3,8% τον προηγούμενο μήνα. Η μηνιαία καθαρή ροή της συνολικής χρηματοδότησης προς τον ιδιωτικό τομέα ήταν θετική κατά 1.983 δις. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 904 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Πιο αναλυτικά, η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τις επιχειρήσεις, τον Μάρτιο του 2024, ήταν θετική κατά 1.913 δισ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 924 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής αυξήθηκε στο 8,0% από 7,1% τον προηγούμενο μήνα. Ειδικότερα, ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των μη χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων (ΜΧΕ) αυξήθηκε στο 6,6% από 6,2% τον προηγούμενο μήνα. Η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησής τους ήταν θετική κατά 1.613 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 673 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και των λοιπών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων αυξήθηκε σε 19,2% από 14,0% τον προηγούμενο μήνα. Η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησής τους ήταν θετική κατά 300 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 251 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τους ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και ατομικές επιχειρήσεις ήταν θετική κατά 49 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 1 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησής τους παρέμεινε αμετάβλητος στο -0,6% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.

Τέλος, θετική κατά 21 εκατ. ευρώ ήταν η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τους ιδιώτες και τα ιδιωτικά μη κερδοσκοπικά ιδρύματα, το Μάρτιο του 2024, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 20 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησής τους διαμορφώθηκε σε -1,4% από -1,7% τον προηγούμενο μήνα.

Οσον αφορά στη χρηματοδότηση του Δημοσίου, η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τη γενική κυβέρνηση, το Μάρτιο του 2024, ήταν αρνητική κατά 469 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 762 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης της γενικής κυβέρνησης μειώθηκε στο 0,7% από 1,9% τον προηγούμενο μήνα.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en