Quantcast
Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

Συγκλονιστικές εικόνες μέσα από το μοιραίο αεροπλάνο της Pegasus | Ουρλιαχτά, κλάματα και πανικός

Οι εικόνες μέσα από το μοιραίο αεροπλάνο της Pegasus Airlines που κόπηκε σε κομμάτια… κόβουν την ανάσα! Άνθρωποι ουρλιάζουν, παιδιά κλαίνε ενώ ο πανικός και ο φόβος είναι έκδηλος 

Το βίντεο ντοκουμέντο μέσα από το αεροσκάφος έδωσαν στη δημοσιότητα τουρκικά ΜΜΕ. Στο ίδιο βίντεο, μέσα στον χαμό, ακούγονται και οδηγίες – πιθανότατα από το πλήρωμα – προς τους επιβάτες προκειμένου να βγουν με ασφάλεια από το κατεστραμμένο αεροπλάνο.

Το τουρκικό αεροσκάφος στο οποίο επέβαιναν πάνω από 180 άνθρωποι έγινε κομμάτια όταν βγήκε εκτός πορείας από τον βρεγμένο και ολισθηρό διάδρομο προσγείωσης του διεθνούς αεροδρομίου Sabiha Gökçen, στην ασιατική πλευρά της Κωνσταντινούπολης.

 

 

 

Το αεροπορικό δυστύχημα είχε σαν αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τρεις Τούρκοι και δεκάδες άλλοι άνθρωποι να τραυματιστούν. Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες από το CNN Turk, τρεις γυναίκες έχασαν τη ζωή τους ενώ συνολικά στο αεροπλάνο επέβαιναν 183 άνθρωποι – ανάμεσα τους και 2 μωρά.

Η άτρακτος του αεροσκάφους Boeing 737 της ιδιωτικής τουρκικής αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Pegasus κόπηκε στα τρία και πήρε φωτιά, σύμφωνα με εικόνες που μεταδόθηκαν από το τηλεοπτικό δίκτυο CNN-Türk.

Το αεροσκάφος, που ολοκλήρωνε πτήση από τη Σμύρνη (Ιζμίρ, δυτικά), υπέστη το δυστύχημα εξαιτίας των κακών μετεωρολογικών συνθηκών, δήλωσε ο κυβερνήτης της Κωνσταντινούπολης Αλί Γερλίκαγια.

 

 

Τρεις τούρκοι υπήκοοι σκοτώθηκαν και άλλοι 179 άνθρωποι τραυματίστηκαν, ανέφερε ο υπουργός Υγείας Φαχρετίν Κότζα σε δελτίο Τύπου που δημοσιοποίησε.

Στο αεροπλάνο βρίσκονταν 177 επιβάτες και εξαμελές πλήρωμα, μετέδωσε το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Ανατολή· όχι 177 άνθρωποι συνολικά, όπως είχαν διαβεβαιώσει χθες οι τουρκικές αρχές.

Σύμφωνα με μια ανταποκρίτρια του Γαλλικού Πρακτορείου επιτόπου, η άτρακτος κόπηκε σε δύο σημεία μετά την έξοδο του επιβατικού αεροσκάφους από τον διάδρομο.

 

 

Το μπροστινό μέρος της ατράκτου — ο θάλαμος διακυβέρνησης και πολλές από τις πρώτες σειρές καθισμάτων — αποκόπηκε και αναποδογύρισε. Ένα δεύτερο ρήγμα ήταν ορατό στο ύψος του τελευταίου τρίτου του Μπόινγκ, που αποτελείται από τις δέκα τελευταίες σειρές θέσεων και την ουρά του αεροπλάνου.

Πτώση 30 έως 40 μέτρων

Ο Γερλίκαγια, ο κυβερνήτης της Κωνσταντινούπολης, ανέφερε πως το επιβατικό αεροπλάνο «ολίσθησε για περίπου εξήντα μέτρα» αφού βγήκε από την πίστα πριν «πέσει από ύψος 30 ως 40 μέτρων» σε πρανές.

«Το δυστύχημα μπορούσε να έχει ακόμη πιο σοβαρές συνέπειες», τόνισε, υπονοώντας πως το αεροπλάνο θα μπορούσε να είχε εκραγεί.

Τουρκικά ΜΜΕ ανέφεραν ότι στο αεροσκάφος επέβαιναν πολλοί αλλοδαποί, όμως οι εθνικότητές τους δεν είναι ακόμη γνωστές.

 

 

Ούτε η Pegasus, ούτε οι τουρκικές αεροπορικές αρχές απάντησαν όταν το Γαλλικό Πρακτορείο αναζήτησε τηλεφωνικά εκπροσώπους τους.

Δεκάδες μέλη σωστικών συνεργείων έσπευσαν στο σημείο όπου έγινε το δυστύχημα υπό έντονη βροχόπτωση, ενώ άλλοι παρέμεναν στο εξωτερικό του αεροπλάνου που φώτιζαν ισχυροί προβολείς ακόμη και αργά τη νύχτα.

Η φωτιά που εκδηλώθηκε κατασβέστηκε γρήγορα από τους πυροσβέστες, σύμφωνα με το Ανατολή.

Εισαγγελέας της Κωνσταντινούπολης διενεργεί έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος, κατά το ίδιο πρακτορείο.

 

 

Το αεροδρόμιο Σαμπιά Γκιοκτσέν έκλεισε και οι πτήσεις ανακατευθύνθηκαν στο μεγαλύτερο διεθνές αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, στην ευρωπαϊκή πλευρά της οικονομικής πρωτεύουσας της Τουρκίας.

Η Κωνσταντινούπολη, στα όρια της Ευρώπης, της Ασίας, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, είναι μεγάλος κόμβος για την πολιτική αεροπορία.

Ο τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν εννοεί να μετατρέψει την πόλη στον σημαντικότερο προορισμό στον κόσμο για την αεροπορική βιομηχανία, χάρη κυρίως στο νέο τεραστίων διαστάσεων διεθνές αεροδρόμιο το οποίο εγκαινιάστηκε το 2018.

Όμως στη μητρόπολη των 15 εκατομμυρίων κατοίκων πνέουν συχνά ισχυροί άνεμοι και σημειώνονται σφοδρές βροχοπτώσεις, κάτι που περιπλέκει τα καθήκοντα των πιλότων. Οι κλιματικές συνθήκες, όχι σπάνια ακραίες τον χειμώνα, αναγκάζουν ενίοτε τις αρχές να ακυρώνουν πτήσεις.

Στις αρχές Ιανουαρίου, άλλο αεροσκάφος της Pegasus επίσης βγήκε από διάδρομο στο Σαμπιά Γκιοκτσέν, χωρίς τότε να τραυματιστεί κανείς.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΣΜΟΣ

Τουρκία | Αδύναμη λίρα, εκρηκτικός πληθωρισμός και ο φόβος προσφυγής στο ΔΝΤ

Αν υπάρχει κάποια χώρα η οποία θα μπορούσε να επωφεληθεί από ένα οικονομικό πρόγραμμα από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) για να σταθεροποιήσει την οικονομία της, δεν θα πρέπει να μιλήσουμε για άλλη πέραν της Τουρκίας του Ρετζέπ Ερντογάν. Δεν είναι απλώς ότι η Τουρκία έχει πρόβλημα με τον εκτοξευμένο στα ύψη πληθωρισμό και το παραπαίον ισοζύγιο πληρωμών. Είναι ότι η επί σειρά πολλών ετών ασταθής διαχείριση μέσω της ανορθόδοξης πολιτικής του Ερντογάν έχει υπονομεύσει σημαντικά την εσωτερική και διεθνή οικονομική εμπιστοσύνη προς την Τουρκία. 

Το ΔΝΤ θα μπορούσε να βοηθήσει την Τουρκία να αποκαταστήσει την οικονομική της σταθερότητα όχι μόνο παρέχοντας τη συναλλαγματική υποστήριξη που τόσο πολύ έχει ανάγκη ο Ερντογάν. Θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει στο να σχεδιαστεί ένα συνεκτικό πρόγραμμα οικονομικής σταθεροποίησης, το οποίο φυσικά θα εγκρίνει στη συνέχεια. Με αυτόν τον τρόπο, το ΔΝΤ θα μπορούσε να ενισχύσει την οικονομική εμπιστοσύνη και να λειτουργήσει ως “από μηχανής θεός” που θα επιτρέψει στη χώρα να μπει σε μια καλύτερη οικονομική πορεία.

Θα ήταν χονδροειδής υποτίμηση να πούμε ότι ο Ερντογάν έχει μεγάλο έλλειμμα οικονομικής αξιοπιστίας. Για πολλά χρόνια, προσκολλήθηκε στην εκκεντρική άποψη ότι τα υψηλά επιτόκια δεν ήταν θεραπεία για τον πληθωρισμό, αλλά μάλλον ήταν η αιτία του. Σε μια εποχή που ο υπόλοιπος κόσμος αύξανε τα επιτόκια για να καταπολεμήσει τον πληθωρισμό, πίεσε την Κεντρική Τράπεζα Τουρκίας (TCMB) να μειώσει τα επιτόκια. Καθιέρωσε επίσης για τον εαυτό του τη φήμη ότι απολύει διοικητές της TCMB, όταν δεν υπακούν στις επιταγές του και είχε την τάση να επιβάλλει τη θέλησή του στο υπουργείο Οικονομικών της χώρας του, όπως υπογραμμίστηκε από τον διορισμό του γαμπρού του, Μπεράτ Αλμπαϊράκ, ως υπουργού Οικονομικών της Τουρκίας.  Ως αποτέλεσμα αυτών των ανορθόδοξων πολιτικών, τα τελευταία χρόνια, οι οικονομικές επιδόσεις της Τουρκίας είναι κάτι παραπάνω παρά κακές. Ο πληθωρισμός απογειώθηκε, η οικονομία υπερθερμάνθηκε, η ζήτηση για δολάρια έφτασε στα ύψη, το νόμισμα κατέστη σκουπίδι, τα διεθνή αποθέματα της χώρας εξαντλήθηκαν και οι ξένοι επενδυτές κατευθύνθηκαν προς την έξοδο.

Σίγουρα, τα γεγονότα του περασμένου Ιουνίου ανάγκασαν τον Ερντογάν να κάνει μια πολιτικά ενοχλητική  αναστροφή πολιτικής  και να υιοθετήσει μια πιο ορθόδοξη νομισματική πολιτική. Ο πληθωρισμός ήταν σε άνοδο, η τουρκική λίρα βρισκόταν στα σχοινιά, η χώρα είχε ένα έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών και οι ντόπιοι κατέφυγαν στο δολάριο. Με την πλάτη στον τοίχο, διόρισε μια δυτικών πρακτικών επικεφαλής στην TCMB και έναν γνώριμο στις αγορές υπουργό Οικονομικών, που ήταν σεβαστοί στους οικονομικούς κύκλους τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Τους έδωσε επίσης άδεια να ακολουθήσουν μια πιο ορθολογική πορεία οικονομικής πολιτικής.

Από τον Ιούνιο του 2023, η τουρκική κεντρική τράπεζα έχει αυξήσει τα επιτόκια κατά περισσότερες από 40 ποσοστιαίες μονάδες στο  σημερινό τους επίπεδο  του 50%. Ωστόσο, αυτό δεν έχει ακόμη επηρεάσει τον πληθωρισμό των τιμών και των μισθών. Τους τελευταίους 12 μήνες, ο πληθωρισμός ήταν  67%, πάντα σύμφωνα με τα κυβερνητικά στοιχεία που δημοσιεύει το TÜİK. Τα υψηλά επιτόκια απέτυχαν επίσης να σταθεροποιήσουν το νόμισμα. Από την αρχή του τρέχοντος έτους, η τουρκική λίρα έχει υποχωρήσει  πάνω από 7% και τώρα βρίσκεται σε ιστορικό χαμηλό πάνω από τις 30 τουρκικές λίρες στο δολάριο. Όχι πολύ καιρό πριν, από τον Σεπτέμβριο του 2021, η τουρκική λίρα ήταν κάτω από το 10 ανά δολάριο.

Οι προοπτικές ώστε η Τουρκία να σταθεροποιήσει σύντομα τη λίρα, είναι ισχνές. Μπορεί να είναι στο 50%, αλλά τα επιτόκια είναι σημαντικά χαμηλότερα από τον πληθωρισμό σε μια εποχή που η οικονομία εξακολουθεί να φαίνεται ότι υπερθερμαίνεται. Εν τω μεταξύ, η χώρα κινδυνεύει να εισέλθει σε μια σπείρα μισθών-τιμών. Πέραν τούτων πρέπει να υπογραμμιστεί το ότι ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε πρόσφατα  κατά 49% ενόψει των δημοτικών εκλογών που πέρασαν.

Μια κανονική χώρα στην οποία θα επικρατούσαν οι οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στην Τουρκία, θα απευθυνόταν στο ΔΝΤ για μια συμφωνία stand-by για να μειώσει τον κόπο και τα δεινά της καταπολέμησης του πληθωρισμού και την ενίσχυση του ισοζυγίου πληρωμών. Η ουσία για την Τουρκία είναι ότι αυτό θα ήταν πολιτικά πολύ δύσκολο για τον Ερντογάν, δεδομένης της προηγούμενης έντονης αντίθεσής του σε οποιεσδήποτε συναλλαγές με αυτήν την οργάνωση. Δεν βοηθά επίσης το γεγονός ότι η Τουρκία έχει κακές σχέσεις με τις ΗΠΑ, τον μεγαλύτερο μέτοχο του ΔΝΤ. Και φυσικά θα έκανε κακό στο ίματζ του Ερντογάν, από τη μία, να δηλώνει επί δύο δεκαετίες ότι η Τουρκία δεν έχει ανάγκη τους ξένους και να διατρανώνει το ότι η Τουρκία μπορεί γενικώς να βασίζεται στα δικά της πόδια για να σηκωθεί και, από την άλλη, να προσφεύγει στον μεγαλύτερο χρηματικό οργανισμό της Δύσης για βοήθεια.

Όλα αυτά υποδηλώνουν ότι ο Ερντογάν θα αναγκαστεί να προσπαθήσει να σταθεροποιήσει την τουρκική οικονομία χωρίς τη στήριξη του ΔΝΤ. Και αυτό φυσικά θα το πληρώσουν οι Τούρκοι πολίτες που για τον εγωισμό και τη μεγαλομανία του Ερντογάν θα κληθούν να πληρώσουν πολλά και να σηκώσουν ασήκωτα βάρη, πολύ μεγαλύτερα από όσα υπομένει μέχρι τώρα.

capital.gr

Continue Reading

ΚΟΣΜΟΣ

Τουρκία: Νέα πρόκληση στο Αιγαίο | Ετοιμάζει τη δική της οριοθέτηση Θαλασσίων Πάρκων

Να ακυρώσει την δημιουργία των θαλάσσιων Πάρκων ή να επιβάλει την συνδιαχείριση κοινών περιβαλλοντικών προγραμμάτων στις περιοχές και της ελληνικής επικράτειας στο Αιγαίο μεθοδεύει η Τουρκία καθώς όπως αποκαλύπτει σήμερα η Σαμπάχ, προετοιμάζει την οριοθέτηση δικών της θαλασσίων Πάρκων στο Αιγαίο.

Μια τέτοια εξέλιξη είναι προφανές ότι θα επηρεάσει το κλίμα σε μια περίοδο που η ελληνοτουρκική προσέγγιση συνεχίζεται κανονικά και μετά την συνάντηση Μητσοτάκη-Ερντογάν στην Αγκυρα φαίνεται να έχει αποκτήσει νεα δυναμική. Η τουρκική εφημερίδα που πρόσκειται στην κυβέρνηση Ερντογάν επικαλούμενη τούρκους αξιωματούχους κάνει λόγο για κίνηση «οφθαλμού έναντι οφθαλμού» στην ελληνική πρωτοβουλία για την ίδρυση Θαλασσίων Πάρκων σε Ιόνιο και Αιγαίο.

Η τουρκική ηγεσία και ο ίδιος ο Ερντογάν έχουν προειδοποιήσει ότι δεν θα αποδεχθούν τετελεσμένα ,ενώ το τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών είχε με ανακοίνωση του κάνει λόγο για τετελεσμένα σε νησιά αδιευκρίνιστης κυριαρχίας ή που δεν έχει αποδοθεί η κυριαρχία τους με Διεθνείς Συνθήκες στην Ελλάδα, επαναφέροντας έτσι την θεωρία των «γκρίζων ζωνών». Το τουρκικό Υπουργείο Αμυνας είχε κάνει λόγο ακόμη και για ανάληψη δράσης προκειμένου να προστατευθούν τα δικαιώματα της Τουρκίας στην «Γαλάζια Πατρίδα».

Η Σαμπάχ επικαλείται Τούρκο αξιωματούχο ο οποιος ενημέρωσε ότι το τουρκικό Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών θα σχεδιάσει επί χάρτη τα τουρκικά θαλάσσια Πάρκα στην περιοχή.

Τα ελληνικά θαλάσσια Πάρκα τα οποία η κυβέρνηση και ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχουν δηλώσει κατηγορηματικά ότι θα προχωρήσουν κανονικά προβλέπουν αφού γινει η οριοθέτηση τους την επιτήρηση των κητοειδών και των πτηνών με drones, δορυφόρους και συστήματα ΑΙ ενώ θα προβλέπεται περιορισμός της ανθρώπινής παρουσίας και φυσικά θα απαγορεύεται η οποιαδήποτε κατασκευή επι των νησίδων και βραχονησίδων.

Η Αθήνα έχει δηλώσει κατηγορηματικά ότι δεν τίθεται θέμα συζήτησης για την άσκηση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας στην επικράτεια της. Στις περιοχές που πρόκειται να καλύψει το Θαλάσσιο Πάρκο του Αιγαίου βρίσκονται περισσότερες από 15 νησίδες και βραχονησίδες τις οποίες η Τουρκία αυθαίρετα και κατά παράβαση των διεθνών συνθηκών χαρακτηρίζει «γκρίζες ζώνες».

Τουρκική διπλωματική πηγή που επικαλείται η Σαμπάχ δηλώνει ότι «η Άγκυρα δεν ενημερώθηκε εκ των προτέρων για το θέμα ούτε έχει λάβει κανενός είδους διαβούλευση ή προσφορά συνεργασίας. Η κίνηση θεωρείται τετελεσμένο γεγονός».

Σύμφωνα με την εφημερίδα που έχει στενή σχέση με την κυβέρνηση Ερντογάν η «δημιουργία θαλάσσιων πάρκων σε μια τέτοια αμφισβητούμενη περιοχή θα επιδεινώσει την κατάσταση εάν δεν βρεθεί μια φόρμουλα συνεργασίας. Η μονομερής κίνηση της Ελλάδας χωρίς διαβούλευση με την Τουρκία μεταφράζεται σε μετατροπή σε επικράτεια , μέσω της οριοθέτησης και της ρύθμισης της χρήσης των πόρων εντός αυτής της γεωγραφικά καθορισμένης περιοχής».

Το δημοσίευμα προβάλει ως μοναδική λύση την συνεργασία των δυο χωρών για ενα ευαίσθητο περιβαλλοντικό θεμα επικαλούμενο την διασυνοριακή συνεργασία Μαλαισίας και Φιλιππίνων το 1996 για την προστασία της χελώνας στην θάλασσα Σουλού.

Η Τουρκία προφανως απειλώντας και εκβιάζοντας με τετελεσμένα ακόμη και σε περιοχές δυτικά των Δωδεκανήσων θέλει είτε να ακυρώσει το ελληνικό σχέδιο είτε να εξασφαλίσει ότι θα υπάρξει συνδιαχείριση του περιβαλλοντικού αυτού προγράμματος το οποίο όμως αφορά περιοχές ελληνικής κυριαρχίας την οποία αμφισβητεί η Τουρκία.Ειναι σαφές ότι δεν μπορει να υπάρξει συνεργασία τέτοιου είδους όπως την εννοεί η τουρκική πλευρά, οσο υπαρχει αμφισβήτηση ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων και ελληνικής κυριαρχίας.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Φόβοι ότι θα αυξηθούν οι νεκροί μετά την κατάρρευση του κτιρίου στη Μαγιόρκα: Αγωνία για τους εγκλωβισμένους

Κτίριο στο οποίο στεγαζόταν μπαρ-εστιατόριο κατέρρευσε χθες (23/5) το βράδυ στη Μαγιόρκα της Ισπανίας, με αποτέλεσμα τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι να σκοτωθούν και δεκάδες να τραυματιστούν, όπως μετέδωσε το ραδιοφωνικό δίκτυο Cadena SER επικαλούμενο πληροφορίες από την αστυνομία.

Από την κατάρρευση της βεράντας του διωρόφου κτίσματος στη Μαγιόρκα εγκλωβίστηκαν άνθρωποι στο υπόγειο, όπου βρίσκονταν πελάτες και προσωπικό. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της τοπικής αστυνομίας, το μπαλκόνι ενδεχομένως να κατέρρευσε λόγω του υπερβολικού βάρους, αλλά τόνισε ότι η ακριβής αιτία ερευνάται ακόμη.

Εκτός από τους επιβεβαιωμένους νεκρούς και τραυματίες, οι Αρχές φοβούνται την ύπαρξη εγκλωβισμένων κάτω από τα ερείπια, καθώς συνεχίζονται οι απελπισμένες επιχειρήσεις διάσωσης.

Συνταρακτική μαρτυρία αυτόπτη

Ο Raul Pursnami, ιδιοκτήτης ενός καταστήματος μόδας δίπλα στις εγκαταστάσεις, ανέφερε μιλώντας στην El Pais ότι ακούστηκε ένας πολύ δυνατός θόρυβος.

«Έβγαινα από το κατάστημα και όλο το πράγμα (σ.σ. το κτίριο) έπεσε κάτω, είναι κρίμα, θεωρητικά κάθε χρόνο πρέπει να γίνεται επιθεώρηση. Είμαστε σοκαρισμένοι, δεν μπορώ να μιλήσω, ήταν οι γείτονές μου», είπε. Εξήγησε ότι όλα συνέβησαν πολύ γρήγορα «με πολύ δυνατό θόρυβο, υπήρχε κόσμος που έτρωγε και κόσμος που χόρευε επάνω».

ethnos.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en