Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σταϊκούρας: Δράσεις και άξονες για τα εμβληματικά έργα και την αποκατάσταση ζημιών από την κακοκαιρία «Daniel»

«Εργαζόμαστε συστηματικά, υπεύθυνα και σοβαρά, σχεδιάζοντας, δρομολογώντας και υλοποιώντας, συγκεκριμένες δέσμες πολιτικών πρωτοβουλιών», δήλωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την εναρκτήρια εκδήλωση του 6ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών-ITC 2023

Στο επίκεντρο της τοποθέτησής του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, έθεσε τους πυλώνες και τους άξονες για τον συνολικό εθνικό σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων υποδομών, τις καίριες πρωτοβουλίες για τις μεταφορές, αλλά και τον σχεδιασμό για την ανάληψη δράσεων με σκοπό την αποκατάσταση των ζημιών από την κακοκαιρία «Daniel».

Ειδικότερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέλυσε τις έξι βασικές δέσμες δράσεων για την πραγματοποίηση μικρών και μεγάλων δημοσίων έργων, όπως το Μετρό της Θεσσαλονίκης, το Μετρό της Αθήνας, αλλά και τα μεγάλα οδικά έργα. Επεσήμανε την κατασκευή μεγάλων αρδευτικών, εγγειοβελτιωτικών και αντιπλημμυρικών έργων, τον έλεγχο και τη συντήρηση υφιστάμενων έργων υποδομής, με τις γέφυρες να αποτελούν σημαντικό μέρος του δομικού πλούτου της χώρας μας. Πρόσθεσε επίσης την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, την ανάταξη, ενίσχυση και επέκταση του ελληνικού σιδηροδρόμου, αλλά και τη δημιουργία μητροπολιτικών φορέων, υπεύθυνων για το κυκλοφοριακό, σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

Ο κ. Σταϊκούρας, μιλώντας για την πρόσφατη θεομηνία «Daniel», έκανε λόγο για «κόστος βαρύ, σε ανθρώπινες ζωές, περιουσίες, φυτικό και ζωικό κεφάλαιο, περιβάλλον και υποδομές» και υπογράμμισε τους δύο βασικούς άξονες δράσεων: την άμεση αποκατάσταση των ζημιών στις υποδομές των πληγεισών περιοχών, με έργα κυρίως οδικά και σιδηροδρομικά, αλλά και την υλοποίηση νέων έργων, υψηλότερης ανθεκτικότητας, ώστε να μετριάσουμε, όσο είναι εφικτό, μελλοντικούς κινδύνους.

Ολόκληρη η ομιλία του Χρήστου Σταϊκούρα
Θέλω να ευχαριστήσω για την πρόσκληση τους διοργανωτές του εξαιρετικού, ετήσιου Συνεδρίου του ITC. Συνέδριο θεσμός, που μας δίνει την ευκαιρία να μιλήσουμε για τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες του κλάδου των υποδομών και των μεταφορών στη χώρα μας, συνεκτιμώντας τις προκλήσεις που αναδεικνύει η νέα πραγματικότητα της κλιματικής αλλαγής.

Στο Υπουργείο γνωρίζουμε ότι το σύστημα των υποδομών και μεταφορών αποτελεί ισχυρό προσδιοριστικό παράγοντα του ρυθμού μεγέθυνσης και ανάπτυξης της οικονομίας, της ποιότητας ζωής των πολιτών όλης της επικράτειας και, σε τελική ανάλυση, της προώθησης της συνολικής ισχύος της χώρας.

Η Ελλάδα βρίσκεται σε γεωγραφική, γεωπολιτική και γεωοικονομική θέση κρίσιμης σημασίας. Έπαιζε, ανέκαθεν, σημαντικό ρόλο στις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή. Όμως, η θέση από μόνη της δεν αρκεί. Το σύστημα υποδομών και μεταφορών δίνει υψηλή προστιθέμενη αξία στο ρόλο που απορρέει από τη θέση της χώρας. Γι’ αυτό το λόγο, στις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης, πριν από 2 περίπου μήνες, αναφέρθηκα στους βασικούς πυλώνες της νέας στρατηγικής στόχευσης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Τους θυμίζω:

Η αποτελεσματική προώθηση των εν εξελίξει έργων και ο ρεαλιστικός σχεδιασμός νέας δέσμης έργων.
Η ενίσχυση της ασφάλειας των υποδομών και των μεταφορών.
Η βελτίωση της ποιότητας των έργων και των υπηρεσιών.
Η βελτίωση της αποδοτικότητας των χρησιμοποιούμενων πόρων, εθνικών και ευρωπαϊκών.
Η προώθηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας όλων των δομών του τομέα.
Η ενίσχυση των «πράσινων» υποδομών και μεταφορών.
Η ορθολογική αξιοποίηση των πολύτιμων υδάτινων πόρων.
Πάνω σε αυτούς τους πυλώνες εργαζόμαστε, συλλογικά και συνεκτικά, συστηματικά και μεθοδικά, υπεύθυνα και σοβαρά, υλοποιώντας, δρομολογώντας και σχεδιάζοντας συγκεκριμένες δέσμες πολιτικών πρωτοβουλιών μέσα στους πρώτους μήνες της νέας διακυβέρνησης.

1η Δέσμη Πολιτικών: Η υλοποίηση δημοσίων έργων.

Πράγματι, αυτή τη στιγμή, βρίσκονται σε εξέλιξη εκατοντάδες μικρά και μεγάλα έργα σε όλη την επικράτεια, με στόχο τις σύγχρονες υποδομές και τις ασφαλείς μεταφορές.

Ανάμεσα σε αυτά και τα μεγάλα, εμβληματικά έργα.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει μέσα στο 2024. Οριστικοποιείται, άμεσα, η τελική χάραξη των νέων επεκτάσεών του.

Σημαντικό τμήμα του Ε65 παραδίδεται τους πρώτους μήνες του 2024, και το υπόλοιπο, μέχρι την Εγνατία, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025.

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος προχωρά. Έχει ήδη ολοκληρωθεί το 25% του έργου, και αναμένεται, στο σύνολό του, να παραδοθεί το 2025.

Η οδική σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία θα παραδοθεί, στο σύνολό της, το επόμενο δίμηνο.

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης προχωρά.

Στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, έχουν ολοκληρωθεί σχεδόν οι μισές από τις πρόδρομες εργασίες, ενώ ο πρώτος μετροπόντικας έχει ήδη διανύσει τα πρώτα μέτρα και βρίσκεται στο στάδιο που χαρακτηρίζουν οι μηχανικοί ως συστηματοποίηση της εκσκαφής. Η πρώτη φάση της ανάπτυξης της γραμμής Άλσος Βεΐκου – Γουδί αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2029, και θα περιλαμβάνει 15 σύγχρονους σταθμούς που θα συμπληρώνουν το σημερινό δίκτυο.

iefimerida.gr

 

 

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καύσιμα: Σταθερά υψηλές οι τιμές στην αγορά – “Σανίδα” σωτηρίας οι πιθανές επιδοτήσεις

Τα καύσιμα κίνησης εξακολουθούν να κινούνται σε υψηλά επίπεδα με την απλή αμόλυβδη να πωλείται στα 2,040 ευρώ το λίτρο (μέση πανελλαδική τιμή) και το πετρέλαιο κίνησης στα 1,853 ενώ το Brent καταγράφει μικρές, ωστόσο απότομες αυξομειώσεις, καθώς οι επενδυτές σταθμίζουν τις ανησυχίες για τη ζήτηση που προέρχονται από μια αβέβαιη οικονομική προοπτική έναντι των προσδοκιών για πιο περιορισμένη προσφορά για το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους.

Την Τρίτη το απόγευμα, το πετρέλαιο διαπραγματευόταν στα 93,80 δολάρια το βαρέλι και παρά τις προβλέψεις των διεθνών οίκων, όπως εκείνη της JP Morgan ότι το Brent θα μπορούσε να κινηθεί προς τα 150 δολάρια το βαρέλι μέχρι το 2026, το ισχυρότερο δολάριο και η πολιτική των κεντρικών τραπεζών κρατούν υπό πίεση τα προϊόντα διύλισης.

Οι κορυφαίες κεντρικές τράπεζες του κόσμου, η Fed και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, επανέλαβαν τις τελευταίες ημέρες τη δέσμευσή τους να καταπολεμήσουν τον πληθωρισμό, σηματοδοτώντας ότι η αυστηρή νομισματική πολιτική μπορεί να διατηρηθεί περισσότερο από ό,τι αναμενόταν προηγουμένως. Τα υψηλότερα επιτόκια επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη, γεγονός που περιορίζει τη ζήτηση πετρελαίου και κατ’ επέκταση συμπιέζει τις τιμές. Ομοίως, ως το κύριο νόμισμα που χρησιμοποιείται για την τιμολόγηση του πετρελαίου, ένα ισχυρότερο δολάριο συνήθως επιβαρύνει τη ζήτηση πετρελαίου καθώς γίνεται πιο ακριβό για τους εισαγωγείς σε σχέση με το τοπικό τους νόμισμα.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κορονοϊός: Aύξηση θετικότητας, εισαγωγών και διασωληνώσεων

Τα επιδημιολογικά δεδομένα για τη γρίπη και τον κορονοϊό της τελευταίας εβδομάδας ανακοίνωσε, σήμερα Πέμπτη ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ).

Όπως προκύπτει από την εβδομαδιαία έκθεση του ΕΟΔΥ

Συνοπτικά την εβδομάδα 38/2023:

Γριπώδεις συνδρομές (ανεξαρτήτως παθογόνου)

  • παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα

Ιός SARS-CoV2 – λοίμωξη COVID-19

  • Η θετικότητα στο σύνολο των ελεγχθέντων δειγμάτων παρουσίασε αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα
  • Ο αριθμός των εισαγωγών για COVID-19 (n=869) παρουσίασε αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και αύξηση 30% σε σχέση με τον μέσο εβδομαδιαίο αριθμό νέων εισαγωγών κατά τις προηγούμενες 4 εβδομάδες

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Μάκης Παπαδόπουλος: «Δήμαρχος και Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ θα αφήσουν τον Δήμο Καβάλας χωρίς νερό και θα φέρουν αυξήσεις!»

Η διοίκηση του Δήμου λέει ΨΕΜΑΤΑ, ότι:

  • δεν πρόκειται να υπάρξει ποτέ κανένα πρόβλημα στην ηλεκτροδότηση των εγκαταστάσεων της ΔΕΥΑΚ.
  • υπάρχει ελπίδα το Υπουργείο Εσωτερικών να πληρώσει τις οφειλές των ΔΕΥΑ.

Η ΑΛΗΘΕΙΑ είναι ότι:

  • αν δεν πληρώσουν Μουριάδης-Χρόνης το ρεύμα, θα υπάρξει διακοπή ηλεκτροδότησης των εγκαταστάσεων της ΔΕΥΑΚ!
  • το Υπουργείο Εσωτερικών έχει διαμηνύσει πως δε θα καλύψει τις οφειλές των ΔΕΥΑ.

Άλλες ΔΕΥΑ της χώρας (π.χ. ΔΕΥΑ Νέστου) έχουν κάνει ρυθμίσεις για τις οφειλές τους και δεν κινδυνεύουν!

Η ΔΕΥΑ Καβάλας όχι!

Δήμαρχε και Πρόεδρε της ΔΕΥΑΚ, ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ:

Πώς και από πού θα πληρώσετε την οφειλή των 4 εκατομμυρίων ευρώ της ΔΕΥΑΚ για το ρεύμα;

ΟΙ ΔΗΜΟΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΟΥΝ!

Μία δεύτερη θητεία Μουριάδη – Χρόνη στη διοίκηση του Δήμου και της ΔΕΥΑΚ:

  • θα φέρει αυξήσεις στα τιμολόγια του νερού!
  • δε θα μπορεί να πληρώσει τη μισθοδοσία των εργαζόμενων της ΔΕΥΑΚ!

 

 

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

Αρέσει σε %d bloggers: