Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

Skoda Kamiq, το compact SUV που σχεδίασε Έλληνας

Με το Kamiq, η Skoda μπαίνει για πρώτη φορά στην γρήγορα αναπτυσσόμενη κατηγορία των compact SUV, ενώ παράλληλα προσθέτει ένα τρίτο μοντέλο στην επιτυχημένη ευρωπαϊκή γκάμα των SUV της.

Το Kamiq συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης κατηγορίας (όπως αυξημένη απόσταση από το έδαφος, υπερυψωμένες θέσεις), με την ευελιξία ενός μικρού σε διαστάσεις μοντέλου. Με τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης και infotainment, τους άνετους χώρους και τα πολλά στοιχεία simply clever, το νέο μικρό τσέχικο SUV θα ικανοποιήσει τους πελάτες που θέλουν να καλύψουν τις οικογενειακές τους ανάγκες, αλλά και αυτούς που έχουν έναν πιο δυναμικό lifestyle.

Το όνομα Kamiq προέρχεται από τη γλώσσα των Inuit, ανθρώπων που ζουν στο βόρειο Καναδά και τη Γροιλανδία και σημαίνει «κάτι που ταιριάζει τέλεια σε κάθε κατάσταση» -σαν ένα δεύτερο δέρμα. Το όνομα του ξεκινά επίσης με το γράμμα K και τελειώνει σε Q και συνεπώς συνεχίζει την ομοιόμορφη ονοματολογία των SUV μοντέλων της μάρκας.

Σχεδιαστικά, οι διαχωρισμένοι προβολείς του Kamiq, με τα φώτα ημέρας πάνω από το κύριο σώμα των προβολέων, δημιουργούν νέα, ιδιαίτερα οπτικά χαρακτηριστικά. Με μήκος 4.241 χιλιοστών είναι πολύ πιο compact από τα δύο μεγαλύτερα SUV της μάρκας και σε συνδυασμό με τις υπερυψωμένες θέσεις των καθισμάτων είναι ιδανικό για άνετη οδήγηση στον αστικό ιστό, αλλά «νιώθει» το ίδιο άνετα και σε περιπετειώδη ταξίδια. Ταυτόχρονα, σαν γνήσιο Skoda, βάζει νέα σημεία αναφοράς για τα compact SUV σε ότι αφορά τους χώρους.

Το νέο μικρό SUV διαθέτει επίσης μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, άνετους χώρους (παρά τις compact διαστάσεις του), υψηλό επίπεδο λειτουργικότητας και μεγάλες δυνατότητες διασύνδεσης. Είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο, οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον και δείχνει για πολύ καλή σχέση τιμής-απόδοσης.

Εξωτερικό

 

 

Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και οι μεγάλοι τροχοί των 16 έως 18 ιντσών προσδίδουν στο Kamiq επιβλητική εμφάνιση, που αποπνέει έντονο χαρακτήρα και δυναμισμό. Η οικογενειακή γραμμή είναι ορατή με την πρώτη ματιά, αλλά κάποια χαρακτηριστικά διαχωρίζουν την εικόνα του, όπως για παράδειγμα, το ανάγλυφο καπό που υπογραμμίζει την ξεχωριστή του ταυτότητα.

Είναι το πρώτο Skoda με διαχωρισμένους προβολείς LED με φώτα ημέρας τοποθετημένα ψηλά και στην έκδοση full LED με δυναμικά φλας μπροστά και πίσω. Προαιρετικά, διατίθεται και μια πανοραμική οροφή, ενώ όπως σε όλα τα καινούργια μοντέλα της μάρκας στην πίσω πόρτα, αντί για το λογότυπο υπάρχει η πλήρης αναγραφή, σε κεφαλαία, του ονόματος «Skoda».

Εσωτερικό

 

 

Το Kamiq διαθέτει την καινούργια φιλοσοφία σχεδίασης του εσωτερικού, με επικεφαλής σχεδιασμού και σε αυτό το μοντέλο τον Έλληνα, Δημήτρη Δαρκούδη. Η ψηλότερα τοποθετημένη θέση των καθισμάτων και οι άνετοι χώροι του compact SUV κάνουν πιο εύκολη την είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο και παρέχουν μια συνολικά πολύ καλή ορατότητα, καθώς και ακόμα καλύτερη εργονομία.

Πίσω, το εσωτερικό ύψος είναι 1.003 χιλιοστά, το εσωτερικό πλάτος 1.425 χιλιοστά και ο χώρος για τα γόνατα 73 χιλιοστά, τιμές που αποτελούν ρεκόρ για την κατηγορία. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 400 λίτρων, η οποία μπορεί να αυξηθεί στα 1.395 λίτρα με την αναδίπλωση της ασύμμετρης (σε αναλογία 60:40) πλάτης του πίσω καθίσματος, που προαιρετικά μπορεί να διαθέτει και κεντρικό υποβραχιόνιο.

Μια άλλη προαιρετική επιλογή, η δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού, επιτρέπει τη μεταφορά ιδιαίτερα ογκωδών αντικειμένων μήκους έως και 2.447 χιλιοστών. Οι έξυπνοι αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό εξασφαλίζουν επιπλέον 26 λίτρα για την αποθήκευση μικροαντικειμένων.

Τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και στις επενδύσεις των εμπρός θυρών δημιουργούν ευχάριστο περιβάλλον, κάτι που ισχύει και για τις καινούργιες επενδύσεις από Suedia με τα νέα σχέδια των καθισμάτων. Αν το επιθυμεί ο πελάτης, το Kamiq μπορεί να εξατομικευτεί και άλλο με περιβαλλοντικό εσωτερικό φωτισμό, ιδιαίτερα διακοσμητικά και ραφές που δημιουργούν αντιθέσεις καθώς και με το πακέτο εξοπλισμού Dynamic.

Το επίπεδο άνεσης μπορεί να αυξηθεί περισσότερο με το προαιρετικό Virtual Cockpit, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, καθώς και με το Climatronic, το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού όπως και με τα θερμαινόμενα παρμπρίζ και τιμόνι. Το σήμα που εκπέμπεται από το Kessy, το σύστημα Κeyless Εntry, τίθεται αυτόματα εκτός λειτουργίας έπειτα από 15 λεπτά χωρίς κίνηση, αυξάνοντας έτσι την ασφάλεια.

Κινητήρες και αναρτήσεις

 

 

Είναι διαθέσιμοι δύο κινητήρες βενζίνης TSI με χωρητικότητα 1,0 ή 1,5 λίτρων, ο πρώτος απόδοσης 95 ή 116 ίππους, με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων πέντε και έξι σχέσεων αντίστοιχα, ο δεύτερος 150 ίππους.

Ο πετρελαιοκινητήρας είναι ο γνωστός TDI 1,6 λίτρων, 116 ίππων. Τόσο ο πιο ισχυρός βενζινοκινητήρας όσο και ο πετρελαιοκινητήρας θα διατίθενται στην Ελλάδα αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Αργότερα, θα λανσαριστεί και ο 1.0 G-TEC των 90 ίππων, ο πρώτος κινητήρας που λειτουργεί με φιλικό προς το περιβάλλον φυσικό αέριο (CNG) σε SUV της Skoda, με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων. Όλοι οι κινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών Euro 6d-TEMP.

H ανάρτηση εξασφαλίζει στο μικρό SUV 39 χιλιοστά μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το Scala, καθώς και γωνίες προσέγγισης και διαφυγής 18,7 και 28,4 μοιρών αντίστοιχα. Προαιρετικά, είναι διαθέσιμο και με το Sport Chassis Control, δηλαδή μία κατά 10 χιλιοστά χαμηλωμένη σπορ ανάρτηση που μπορεί να μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά της μεταξύ Normal και Sport με τη χρήση του Driving Mode Select.

Πλαίσιο, συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης

 

 

Το Kamiq βασίζεται στο πλαίσιο MQB-A0 του ομίλου VW και παρέχει το υψηλότερο δυνατό επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Είναι εξοπλισμένο με έως και εννέα αερόσακους, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται αερόσακος για τα γόνατα του οδηγού καθώς και πλευρικοί αερόσακοι πίσω, διαθέτει υπερσύγχρονα συστήματα υποβοήθησης καθώς και άνετους χώρους. Έχει μήκος 4,241 χιλιοστών, πλάτος 1,793 χιλιοστών και ύψος 1,553 χιλιοστών (μαζί με τις ράγες οροφής). Σχεδόν το 80% του αμαξώματός του αποτελείται από χάλυβα υψηλής αντοχής και θερμής έλασης. Οι προβολείς LED και τα αντίστοιχα πίσω φώτα είναι στάνταρ, ενώ η προαιρετική έκδοση full LED διαθέτει επιπλέον AFS και δυναμικά φλας εμπρός και πίσω.

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει Lane Assist (Υποβοήθηση Λωρίδας), Front Assist με City Emergency Brake και Predictive Pedestrian Protection (Εμπρός Υποβοήθηση με Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης στην πόλη και Προληπτική Προστασία Πεζών) καθώς και Multi-Collision Brake (Πέδηση Αποφυγής Πολλαπλών Συγκρούσεων).

Infotainment και συνδεσιμότητα

 

 

Τα συστήματα Swing, Bolero και Amundsen ανήκουν στην τρίτη γενιά των συστημάτων infotainment του ομίλου, έχουν οθόνες με διαγώνιο από 6,5 έως 9,2 ίντσες και μπορούν να εξοπλιστούν με το προαιρετικό σύστημα Skoda Sound System που έχει δέκα ηχεία. Το Kamiq είναι πάντα συνδεδεμένο και online χάρη σε μια ενσωματωμένη LTE eSIM. Αυτό, για παράδειγμα, επιτρέπει τη συνεχή βελτιστοποίηση της πλοήγησης. Η ψηφιακή βοηθός (Digital Assistant) της μάρκας, που ονομάζεται Laura, μπορεί να ανταποκριθεί στις φωνητικές εντολές και υποστηρίζεται από online δεδομένα, εκτός από τις απλές εντολές καταλαβαίνει επίσης φράσεις και προτάσεις που εκφέρονται κανονικά.

Το eSIM δεν ενεργοποιεί μόνο τη λειτουργία eCall, αλλά παρέχει και πρόσβαση στις κινητές ηλεκτρονικές υπηρεσίες Skoda Connect. Οι εφαρμογές Infotainment μπορούν να μεταφορτωθούν από το αυτοκίνητο μέσω του Shop. Επίσης διαθέσιμες είναι η τεχνολογία SmartLink για τη σύνδεση συσκευών μέσω του Apple CarPlay, του Android Auto ή του MirrorLink ™ (προαιρετικό το Wireless SmartLink), ένα Wi-Fi hotspot, δύο θύρες USB-C μπροστά και δύο πίσω και ένα Phone Box που επιτρέπει την ασύρματη φόρτιση smartphones.

Simply Clever

 

 

Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της μάρκας, μια σειρά από στοιχεία Simply Clever κάνουν την καθημερινότητα με το Kamiq πιο άνετη. Η προαιρετική, αυτόματη προστασία άκρων στις πόρτες, η ηλεκτρική πόρτα πορτμπαγκάζ με λειτουργία Tip-To-Close και ένας ηλεκτρικά αναδιπλούμενος κοτσαδόρος, είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που κάνουν την ζωή οδηγού και επιβατών πιο εύκολη.

Επίσης, από το επίπεδο εξοπλισμού Ambition και πάνω, υπάρχει αποσπώμενος φακός LED στο πορτμπαγκάζ, ενώ το ενσωματωμένο χωνί στο δοχείο του πλυστικού υγρού για το παρμπρίζ, η ξύστρα πάγου στο πορτάκι του ρεζερβουάρ καυσίμου με το μετρητή βάθους πέλματος και η θήκη ομπρέλας (περιλαμβάνει και την ομπρέλα) στην πόρτα του οδηγού είναι και αυτά, στοιχεία Simply Clever.

Περισσότερα σε λίγες ημέρες όταν θα οδηγήσουμε εκτός Ελλάδος το Kamiq, για να σας μεταφέρουμε και τις οδηγικές μας εντυπώσεις.

 

 

Νίκος Τσάδαρης

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

Έρχονται φωτοβολταϊκά και για μπαλκόνια…..

Από τα φωτοβολταϊκά στις ταράτσες, η startup Solartech Solutions Srl με έδρα την Ιταλία αναπτύσσει νέες ηλιακές μονάδες κατάλληλες για πιο χαμηλούς ορόφους κτιρίων , ακόμα και μπαλκόνια και βεράντες. «Η μονάδα μπορεί να εγκατασταθεί σε λιγότερο από 10 λεπτά», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο περιοδικό pv.

« Το πάνελ 350 W αποτελείται από 60 υψηλής απόδοσης πλήρως μαύρες κυψέλες M6 TOPCon και παράγεται στο εργοστάσιό μας στο Tolmezzo, στη βόρεια ιταλική επαρχία Udine». Οι συγκεκριμένες μονάδες iCarus διαστάσεις 165 mm x 197 mm x 31 mm και ζυγίζουν 7,6 kg. Δεν χρησιμοποιούν γυαλί και στις δύο πλευρές και καλύπτονται από ένα αντιανακλαστικό και αντιχαρακτικό σύνθετο υλικό.

Τα νέα προϊόντα διαθέτουν κουτιά διακλάδωσης IP68 και συνοδεύονται από 25 χρόνια εγγύηση απόδοσης και πενταετή εγγύηση προϊόντος.  «Η φιλική προς το χρήστη εφαρμογή μας σάς επιτρέπει να παρακολουθείτε την καθημερινή παραγωγή και να παρακολουθείτε τις αποταμιεύσεις σας», τόνισε εκπρόσωπος της εταιρείας. Η Fly Solartech Solutions Srl εδρεύει στο San Daniele del Friuli ,της Ιταλία;. Αυτή τη στιγμή κατέχει και λειτουργεί ένα εργοστάσιο ισχύος 40 MW στο Tolmezzo. Προσφέρει επίσης ελαφριά κυλινδρικά ηλιακά πάνελ που μπορούν να ενσωματωθούν σε φωτοβολταϊκούς στύλους φωτισμού δρόμου διαφορετικών μεγεθών.

energymag.gr

Continue Reading

AUTOMOTO

Ηλεκτρονικό «μάτι» της ΑΑΔΕ σε ανασφάλιστα οχήματα | Θα εντοπίζει και τα αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ

Τρεις ανατροπές στο καθεστώς των οχημάτων έρχονται φέτος με την καθιέρωση νέου συστήματος βεβαίωσης των τελών κυκλοφορίας που προβλέπει την εφαρμογή κλιμακωτού προστίμου σε περίπτωση εκπρόθεσμης εξόφλησής τους αλλά και την ενεργοποίηση ενός μόνιμου αυτόματου μηχανισμού εντοπισμού των οχημάτων τα οποία κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς να είναι ασφαλισμένα ή και να έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο.

Οι παρεμβάσεις στο καθεστώς των οχημάτων περιλαμβάνονται στο σχέδιο δράσης του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για το 2024 και αφορούν:

  1. Ανασφάλιστα οχήματα. Στα σκαριά βρίσκεται ένα νέο αυτόματο σύστημα ελέγχου και εντοπισμού των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα χωρίς να είναι ασφαλισμένα. Μέσω μιας νέας πλατφόρμας η ΑΑΔΕ θα ελέγχει και θα εντοπίσει τα ανασφάλιστα οχήματα και θα επιβάλλει τα πρόστιμα στους ιδιοκτήτες τους. Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει στοιχεία από το ηλεκτρονικό αρχείο της ΑΑΔΕ, το αρχείο κυκλοφορούντων οχημάτων που διαθέτει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, των κλεμμένων οχημάτων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, των αποβιωσάντων του Υπουργείου Εσωτερικών, των ανακυκλωθέντων οχημάτων της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και των ασφαλισμένων οχημάτων του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων. Οι κάτοχοι ανασφάλιστων οχημάτων θα λάβουν «ραβασάκι» με το οποίο θα ενημερώνονται ότι το όχημά τους εντοπίστηκε να μην είναι ασφαλισμένο και θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμο με τη μορφή παραβόλου έως 250 ευρώ το οποίο θα πρέπει να καταβάλουν για να ασφαλίσουν στη συνέχεια το όχημά τους. Όσοι δεν συμμορφωθούν θα βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμο 500 ευρώ και διοικητικές και ποινικές κυρώσεις όπως αφαίρεση διπλώματος για 6 μήνες και αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.
  2. Τεχνικός έλεγχος στα ΚΤΕΟ. Μέσω του μόνιμου μηχανισμού ελέγχου για τα ανασφάλιστα οχήματα θα εντοπίζονται και τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ. Στους οδηγούς που αδιαφορούν και θα εντοπιστούν μετά την ηλεκτρονική διασταύρωση το πρόστιμο ανέρχεται σε 150 ευρώ ενώ αν διαπιστωθεί η παράβαση σε έλεγχο της Τροχαίας τότε το πρόστιμο ανέρχεται σε 400 ευρώ.
  3. Πρόστιμα για εκπρόθεσμη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας. Σχεδιάζονται αλλαγές στο σύστημα βεβαίωσης των τελών κυκλοφορίας με βασικότερη την επιβολή κλιμακωτού προστίμου σε περίπτωση εκπρόθεσμης πληρωμής των τελών. Σήμερα το πρόστιμο ανέρχεται στο διπλάσιο της αξίας των ετήσιων τελών ακόμα και εάν η πληρωμή των τελών καθυστερήσει κατά μια ημέρα. Με το νέο σύστημα το πρόστιμο θα κλιμακώνεται ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης εξόφλησης των τελών. Οσο νωρίτερα γίνει η εξόφληση μετά την λήξη της προθεσμίας τόσο μικρότερο θα είναι το πρόστιμο. Το μέτρο αυτό αναμένεται να εφαρμοστεί για τα τέλη κυκλοφορίας του 2025 τα οποία θα πρέπει να καταβληθούν μέχρι το τέλος του έτους. Για το 2024, οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν το περιθώριο εμπρόθεσμης εξόφλησης των τελών κυκλοφορίας έως τις 29 Φεβρουαρίου 2024.

Continue Reading

AUTOMOTO

Μόνο έτσι γλιτώνετε τα Τέλη Κυκλοφορίας 2024

Η ΑΑΔΕ παρέχει σχετικές οδηγίες σχετικά με την διαδικασία online κατάθεσης ή άρσης των πινακίδων κυκλοφορίας.

Μόνο ένας τρόπος υπάρχει για να γλιτώσει κάποιος ιδιοκτήτης αυτοκινήτου ή δίκυκλου από την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας 2024 και αυτός περιλαμβάνει την ψηφιακή ακινησία του οχήματος. Μόνο με αυτό τον τρόπο ο ιδιοκτήτης είναι καλυμμένος και δεν χρειάζεται να πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας ενώ αν θέλει να κινήσει το όχημά του εντός της επόμενης χρονιάς καταβάλλοντας αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας (ανάλογα με τους μήνες κυκλοφορίας του οχήματος) τότε θα πρέπει να περιμένει να δημοσιευθεί η σχετική τροποποιητική νομοθεσία.

Επίσης αν κάποιος προβεί σε ψηφιακή ακινησία του οχήματός του και οι Αρχές διαπιστώσουν ότι το κινεί παράνομα τότε το πρόστιμο ορίζεται στις 10.000 ευρώ ενώ παράλληλα ο ιδιοκτήτης θα πληρώσει και το διπλάσιο ποσό των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Σχετικά πάντως με την ψηφιακή ακινησία των οχημάτων η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παρέχει τις σχετικές οδηγίες με την μορφή ερωτήσεων – απαντήσεων.

Θέλω να θέσω το όχημα μου σε ψηφιακή ακινησία. Ποιές είναι οι ενέργειές μου;

Συνδέεστε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr) και ειδικότερα στην πλατφόρμα myCAR με τους κωδικούς Taxisnet.

Επιλέγετε «Ψηφιακή Ακινησία/Κυκλοφορία» όπου καταχωρείτε ή επιλέγετε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία.

Καταχωρείτε τα στοιχεία της διεύθυνσης ακινητοποίησης του οχήματος, δηλαδή τον ταχ.κωδ. της περιοχής, την οδό και τον αριθμό.

Επίσης δηλώνετε υπεύθυνα ότι ο χώρος στάθμευσης είναι, είτε ιδιόκτητος, είτε ενοικιασμένος ή παραχωρημένος.

Υποβάλετε την αίτησή σας και εφόσον είστε μοναδικός ιδιοκτήτης, το σύστημα σας δίνει αριθμό αίτησης και σας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, ενημερώνονται στην προσωποποιημένη πληροφόρηση για το αίτημα σας, το οποίο, με αντίστοιχη της προαναφερθείσας διαδικασίας, θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Είναι δυνατή η θέση σε ψηφιακή ακινησία οποιουδήποτε οχήματος, ανεξάρτητα κατηγορίας και χρήσης;

Η ψηφιακή ακινησία επιτρέπεται μόνο για Επιβατικά Ι.Χ. και Δίκυκλα Ι.Χ., τα οποία βρίσκονται «σε κίνηση» και ο ιδιοκτήτης έχει την άδεια και τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.

Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες θα πρέπει να απευθυνθώ στη Δ.Ο.Υ για να δηλώσω την ακινησία του οχήματος μου;

Στις παρακάτω περιπτώσεις η ακινησία δηλώνεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.:

(α) Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος

(β) Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό

(γ) Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί

(δ) Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού

(ε) Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή

(στ) Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση

(ζ) Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας

(η) Πλειστηριασμού του οχήματος

(θ) Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από το Δήμο ως εγκαταλελειμμένου

(ι) Κάθε άλλη περίπτωση όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του (άδεια και πινακίδες).

(ζ) Θανάτου του ιδιοκτήτη του οχήματος, όπου η ακινησία δηλώνετε από τους κληρονόμους του (εφόσον δεν έχει εκδοθεί ακόμα άδεια κυκλοφορίας στο όνομά τους), στη ΔΟΥ του θανόντος.

Εάν θέλω να κάνω άρση της ψηφιακής ακινησίας, ποιες είναι οι ενέργειές μου;

Με την ίδια διαδικασία που περιγράφεται στην ερώτηση με α/α 1 εισέρχεστε στην πλατφόρμα και επιλέγετε το όχημα που βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία. Για την άρση αυτής απαραίτητη προϋπόθεση είναι η πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους, η ασφαλιστική κάλυψη της κυκλοφορίας του οχήματος κατά την ημερομηνία και η υποβολή του αιτήματος. Οι ανωτέρω προϋποθέσεις ελέγχονται από το σύστημα κατά τη διαδικασία υποβολής του αιτήματος και εφόσον έχουν υλοποιηθεί μπορείτε να υποβάλετε το αίτημά σας με το πάτημα του κουμπιού «Υποβολή αιτήματος» που βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης.

Προσοχή η πληρωμή ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας απαιτείται για τη μεταβίβαση του οχήματος, την εξαγωγή του από την Ελλάδα, καθώς και για την επαναταξινόμηση του οχήματος στην Ελλάδα.

Εάν θέλω να κάνω άρση ψηφιακής ακινησίας για ορισμένους μήνες εντός του έτους, ποιές είναι οι ενέργειές μου;

Εφόσον υπάρχει νομοθετική ρύθμιση για πληρωμή αναλογικών Τελών Κυκλοφορίας, επιλέγετε πληρωμή μηνιαίων τελών κυκλοφορίας, ανάλογα με τους μήνες που επιθυμείτε να θέσετε το όχημά σας σε κίνηση, ψηφιακά.

Προσοχή το δικαίωμα προσωρινής άρσης ακινησίας με πληρωμή αναλογικών Τελών Κυκλοφορίας (ψηφιακής ή εκούσιας στη Δ.Ο.Υ.) χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους. Εάν επιθυμείτε να κινήσετε το όχημα για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από το ήδη επιλεγμένο, εφόσον έχετε ήδη υποβάλλει την αίτηση άρσης ακινησίας, θα πρέπει να καταβάλλετε το υπολειπόμενο ποσό των ετησίων Τελών Κυκλοφορίας.

Όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας το όχημα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία και συγκεκριμένα την τελευταία εργάσιμη μέρα του μήνα ή την πρώτη εργάσιμη του επόμενου μήνα, εφόσον η τελευταία μέρα είναι αργία.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en