Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

Rafale | Έρχονται «φορτωμένα»! Οι πανίσχυροι πύραυλοι Exocet και Meteor που χτυπούν… Τουρκία!

Μετά από δύο σχεδόν μήνες στρατιωτικής έντασης, με την Ελλάδα και την Τουρκία να φτάνουν στα πρόθυρα της σύρραξης, το ενδιαφέρον έχει επικεντρωθεί στο διπλωματικό «θρίλερ» των τελευταίων ημερών, με τις «μεγάλες δυνάμεις» και το καθεστώς Ερντογάν φυσικά, να θέλουν να οδηγήσουν την Ελλάδα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, ανοίγοντας όλη τη βεντάλια των τουρκικών αξιώσεων.

Πέρα όμως από το διπλωματικό πεδίο, στο οποίο επικρατεί αναβρασμός, η Χώρα μας προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς στον σχεδιασμό της επόμενης μέρας για τις Ένοπλες Δυνάμεις. Άλλωστε, η τουρκική επιθετικότητα αναγκάζει την Αθήνα να προχωρήσει σε γρήγορες κινήσεις, ώστε η υλοποίηση του εξοπλιστικού προγράμματος να προχωρήσει τάχιστα.

Βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η απόκτηση οπλικών συστημάτων τα οποία είναι επιχειρησιακά έτοιμα. Το δεύτερο είναι η ενίσχυση του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων και το τρίτο είναι η ενίσχυση της αμυντικής μας βιομηχανίας.

Όσον αφορά, λοιπόν, τα οπλικά συστήματα, η Χώρα μας έχει θέσει ως στόχο την άμεση απόκτηση των υπερσύγχρονων μαχητικών Rafale 4.5 γενιάς, θέλοντας να καταστεί τα επόμενα χρόνια η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία κυρίαρχη στο Αιγαίο και την ανατολική Μεσόγειο. Η εισαγωγή ενός τόσο προηγμένου αεροσκάφους όσο το Rafale, και μάλιστα στις τελευταίες εκδόσεις F3R, σημαίνει πως η Πολεμική Αεροπορία αποκτά ένα στρατηγικής σημασίας όπλο, με δυνατότητες μοναδικές.

Σε λίγους μήνες, το Rafale (“ριπή ανέμου”, στα ελληνικά) θα είναι το νέο μαχητικό της Ελλάδας, με 18 αεροσκάφη να… ντύνονται στα γαλανόλευκα. Από αυτά, τα 12 θα είναι ελαφρώς μεταχειρισμένα, με λίγες ώρες πτήσης, και τα 6 θα είναι καινούργια, και θα προέλθουν από το εργοστάσιο της Dassault απευθείας. Παράλληλα, η έλευσή τους θα θέσει εκτός υπηρεσίας τα 17 γερασμένα – αλλά ακόμα αξιόπιστα – Mirage 2000EGM, τα οποία θα πωληθούν πίσω στην γαλλική εταιρεία.

Έρχονται με όλα τα… καλούδια!

Σύμφωνα με πληροφορίες, πολιτική και στρατιωτική ηγεσία, κατά τις διαπραγματεύσεις με τους Γάλλους για την απόκτηση των Rafale, έκαναν απολύτως σαφές πως τα αεροσκάφη πρέπει να έρθουν στην Ελλάδα υπερπλήρη εσωτερικά (πλήρες το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου) και να φέρουν πάνω τους όλα τα «εργαλεία» που απαιτούνται για να κάνουν τη δουλειά τους.

Η ελληνική πλευρά το τόνισε αυτό γιατί τα προηγούμενα χρόνια, η Χώρα μας αγόραζε αεροσκάφη τα οποία ερχόντουσαν στην Ελλάδα με ελλιπή οπλισμό ή χωρίς ορισμένα βασικά συστήματα. Επισημάνθηκε λοιπόν στους Γάλλους επανειλημμένα, αυτό να μην ξανασυμβεί με την υπόθεση των Rafales.

Η απόφαση για την απόκτηση Rafale ικανοποιεί πάγιες επιχειρησιακές απαιτήσεις της Πολεμικής μας Αεροπορίας για ένα σύγχρονο δικηνητήριο μαχητικό πολλαπλού ρόλου, με μεγάλη ακτίνα δράσης, μεταφοράς οπλικού φορτίου και τελευταίας γενιάς αισθητήρες και ηλεκτρονικά που δίνουν σαφές πλεονέκτημα στην ελληνοτουρκική διαμάχη. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να εκτελεί ταυτόχρονα αποστολές διαφορετικού τύπου, όπως εναέριας υπεροχής, κρούσης, αναγνώρισης κλπ.

Φέρει συνδυασμό πτέρυγας τύπου Δέλτα και πτερυγίων ελιγμών (canards), κάτι που του δίνει εξαιρετική ευελιξία και παράλληλα διατηρεί τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια της πτήσης. Μπορεί δε, να απογειωθεί από μικρούς αεροδιαδρόμους της τάξης των 400 μέτρων, όπως επίσης και από αεροπλανοφόρα. Αυτό καθίσταται δυνατό αλλάζοντας περίπου το 20% των μερών του αεροσκάφους με άλλα, υψηλότερης αντοχής, στο Rafale M.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του Rafale ακολουθούν την πεπατημένη για τα σύγχρονα μαχητικά. Καθοδηγούμενο από ένα σύστημα ελέγχου το οποίο χρησιμοποιεί την τεχνολογία fly-by-wire τριών ψηφιακών διαύλων και ενός αναλογικού, επιτρέπεται στο αεροσκάφος να είναι αεροδυναμικά ασταθές για να πετυχαίνει τη μέγιστη δυνατή ελιξιμότητα. Τα όρια επιταχύνσεων του αεροσκάφους είναι +9g/-3.2g.

To RAFALE ξεχωρίζει: για το ικανότατο ραντάρ του, το κορυφαίο σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου και τον υπέρυθρο αισθητήρα. Στη φωτογραφία ανάλυση των σημείων που βρίσκεται το SPECTRA.

Αν και χωρίς καθαρές βλέψεις να χαρακτηριστεί stealth, το Rafale έχει σχεδιαστεί από απόψεως σχήματος και υλικών κατασκευής ώστε να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ. Τμήμα της σχεδίασης αυτής αποτελεί το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου SPECTRA.

Σε συνέχεια του ηλεκτρονικού του εξοπλισμού, το αεροσκάφος φέρει το ραντάρ RBE2 της Thales, το οποίο είναι ικανό να ιχνηλατεί ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους στον αέρα. Παράλληλα μπορεί να δημιουργεί τρισδιάστατους χάρτες εδάφους για πλοήγηση ή στοχοποίηση σε πραγματικό χρόνο.

Επίσης, εάν απαιτείται από την αποστολή, το Rafale έχει την ικανότητα να ιχνηλατήσει ένα στόχο και να εξαπολύσει πύραυλο αέρος-αέρος χωρίς να χρειαστεί να αποκαλύψει τη θέση του, χάρη στο σύστημα OSF της Thales. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στο αεροσκάφος και λειτουργεί με τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας.

Επίσης, τα Rafale είναι πιστοποιημένα στους AM.39 Exocet, ενώ δεν θα είχαν πρόβλημα να μεταφέρουν τα ASTAC. Φυσικά, τα ελληνικά Rafale θα ήταν “οπλισμένα” από την ώρα μηδέν, καθώς η ΠΑ έχει στο οπλοστάσιό της ικανό αριθμό MICA ER/IR. Η Πολεμική Αεροπορία σκοπεύει να εντάξει το απόθεμα των ΜICA ER/IRΑ σε πρόγραμμα αναβάθμισης των όπλων, με νέα GPS και συστήματα αδρανειακής καθοδήγησης, και σίγουρα, η δυνατότητα του Rafale να φέρει δυο όπλα, με δυο ή και τρεις δεξαμενές, και 4 ή 6 πυραύλους αέρος-αέρος, το κάνουν κορυφαίο μαχητικά στρατηγικής κρούσης. Σε συνδυασμό με τις κορυφαίες δυνατότητες του AESA ραντάρ του, το Rafale θα είναι η τέλεια καταιγίδα για την τουρκική αεράμυνα, είτε αυτή διαθέτει S400 είτε S500.

Εξαιρετικά σημαντικά είναι όμως το γεγονός ότι η Ελλάδα θα παραλάβει και τους εκπληκτικούς Meteor, που δίνουν δυνατότητα πλήγματος σε απίστευτα μεγάλες αποστάσεις, κάνοντας έτσι τα εχθρικά ιπτάμενα radar αλλά και τα KC-135R υποψήφιους για γρήγορη “αποχώρηση” από ένα θερμό Αιγαίο. Αυτό που έχει εντυπωσιάσει είναι η τεράστια ΝΕΖ (No Escape Zone) των 60 χιλιομέτρων, που σημαίνει πως σε περίπτωση που εκτοξευτεί σε μικρότερη απόσταση, ο στόχος δεν έχει δυνατότητα ή ελπίδα διαφυγής.

Όπως αναφέρει το περιοδικό «Πτήση και Διάστημα», η Πολεμική Αεροπορία κάνει και μια δεύτερη έκπληξη (μετά τους Meteor), καθώς προχωρά στην αγορά αριθμού κατευθυνομέων όπλών AASM (Armement Air-Sol Modulaire) HAMMER (Highly Agile Modular Munition Extended Range). Τα AASM είναι κιτ καθοδήγησης “χαζών βομβών” με παράλληλη χρήση προωστικού συστήματος, και μέγιστη εμβέλεια 50 χιλιομέτρων, αν αφεθεί από μεγάλο ύψος. Δεν υπάρχουν πληροφορίες για την έκδοση που θα αγοράσει η Ελλάδα, αν δηλαδή θα είναι αυτόνομης καθοδήγησης με αισθητήρα IR, ή laser guided.

Η εικόνα μιλά από μόνη της…

Για την διαχείριση των συστημάτων του, το Rafale χρησιμοποιεί ένα πλήρως “γυάλινο πιλοτήριο”, με τρις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών (MFDs), ολογραφικό HUD καθώς και πλευρικό χειριστήριο HOTAS.

Για την πρόωσή του το Rafale χρησιμοποιεί δύο στροβιλοπροωθητήρες SCECMA M88-2 με μετάκαυση με συνολική ωθητική δύναμη 150 kN.

Στη Βάση των Rafale Έλληνες πιλότοι και μηχανικοί

Την ευκαιρία να δουν από κοντά και να πάρουν μια πρώτη… γεύση των δυνατοτήτων των γαλλικών μαχητικών Rafale, θα έχουν Έλληνες πιλότοι και μηχανικοί.

Η Πολεμική μας Αεροπορία δίνει το «παρών» στην μεγάλης κλίμακας αεροναυτική άσκηση «VOLFA 2020» που διεξάγεται στη νότια Γαλλία, η οποία ξεκίνησε στις 21 Σεπτεμβρίου και θα ολοκληρωθεί στις 9 Οκτωβρίου.

Στην αεροναυτική άσκηση «VOLFA 2020» συμμετέχουν συνολικά σαράντα αεροσκάφη (μαχητικά, ελικόπτερα και μη επανδρωμένα) από την Ελλάδα, τη Γαλλία, το Βέλγιο και την Ισπανία. Με κοινό σύνθημα «Train as you fight» θα πραγματοποιηθούν τουλάχιστον 20 διαφορετικά σενάρια μάχης ημέρα και νύχτα και θα αφορούν αποστολές αναγνώρισης, αεροπορικής προστασίας και υποστήριξης, αλλά και προσβολής επίγειων στόχων.

Είναι η πρώτη φορά, έπειτα από την ανακοίνωση απόκτησης 18 υπερσύγχρονων γαλλικών μαχητικών Rafale, που οι Έλληνες χειριστές και μηχανικοί θα έχουν τη δυνατότητα να διαπιστώσουν από κοντά τις επιχειρησιακές δυνατότητες του αεροσκάφους, το οποίο θα ενταχθεί τους επόμενους μήνες στη φαρέτρα των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της άσκησης, οι Έλληνες χειριστές των F-16 Block 50, θα επιχειρούν μαζί με μαχητικά Rafale τα οποία προορίζονται για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, μιας και τα μεταχειρισμένα αεροσκάφη που θα αποκτήσουμε από τη Γαλία προέρχονται δυο Γαλλικές Πολεμικές Μοίρες οι οποίες έχουν ως έδρα την 118 Αεροπορική Βάση, στο Mont De Marsan.

Όπως τονίζουν στρατιωτικές πηγές, «είναι μια εικόνα από το άμεσο μέλλον», μιας και σε λίγους μήνες τα γαλλικά γεράκια θα βαφτούν στα γαλανόλευκα και θα επιχειρούν μαζί με τα F-16 πάνω από το Αιγαίο.

Όπως είναι φυσικό, οι Έλληνες ιπτάμενοι και μηχανικοί ρωτούν συνεχώς τους Γάλλους συναδέλφους τους για τις δυνατότητες των Rafale, τα πλεονεκτήματα, τον οπλισμό και οτιδήποτε άλλο τους κεντρίζει το ενδιαφέρον από το υπερσύγχρονο γαλλικό αεροσκάφος. Προφανώς, όλες τις πληροφορίες που θα συλλέξουν, θα τις μεταφέρουν στην ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας, η οποία περιμένει παρατηρήσεις και σχόλια για τη συνύπαρξη Rafale και F-16.

Θα πρέπει να τονίσουμε πως η συμμετοχή της Ελλάδας στην μεγάλη αεροναυτική άσκηση «VOLFA 2020» επιβεβαιώνει για μια ακόμη φορά την πρόθεση Αθήνας και Παρισιού για εμβάθυνση της στρατιωτικής συνεργασίας.

Click to comment

Απάντηση

ΕΒΡΟΣ

Μπάιντεν | Η ευρωπαϊκή ενίσχυση του ΝΑΤΟ περνάει από την Αλεξανδρούπολη

Η ενίσχυση των δυνάμεων του ΝΑΤΟ στην Ανατολική Ευρώπη και στα σύνορα με τη Ρωσία, που ανακοίνωσε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν, περνάει από την Αλεξανδρούπολη.

Οι ανακοινώσεις του προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν (φωτογραφία, επάνω, από το Reuters/Jonathan Ernst) για ενίσχυση και αναδιάταξη στην Ευρώπη των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων που ανήκουν στη δύναμη του ΝΑΤΟ, θα περάσει από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Στο επίκεντρο

Κι αυτό σημαίνει αύξηση σε πολλαπλάσιο μέγεθος των μεταφερόμενων στρατιωτικών υλικών, αρμάτων, άλλων οχημάτων, ελικοπτέρων, με προορισμό, από την Αλεξανδρούπολη μέσω σιδηροδρόμου ή οδικών μεταφορών, σε περιοχές που βρίσκονται οι ΝΑΤΟϊκές δυνάμεις των ΗΠΑ.

Δείτε επίσης – Μπάιντεν: Παρατείνει την ανάπτυξη επιπλέον αμερικανικών στρατευμάτων στην Πολωνία

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη οι επιχειρήσεις κυκλικής εναλλαγής στρατιωτικών μέσων και υλικού στο νέο εμπορικό τερματικό, θα βρεθεί ακόμα περισσότερο στο επίκεντρο.

Χθες μάλιστα επισκέφθηκαν τα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης ο απερχόμενος Διοικητής της 598th Transportation Brigade – SDDC συνταγματάρχης Joshua Hirsch και ο αντικαταστάτης του Robert Kellam, όπως μεταδίδει το evros-news.gr.


Αμερικανικά στρατιωτικά οχήματα στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης (φωτογραφία evros-news.gr)

Οι αμερικανοί υψηλόβαθμοι στρατιωτικοί που ασχολούνται με τις μεταφορές του στρατιωτικού υλικού των ΗΠΑ, ενημερώθηκαν από τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, κυρίως από τον διευθύνοντα σύμβουλο Κώστα Χατζηκωνσταντίνου, για την επιχείρηση εκφόρτωσης και φόρτωσης που βρίσκεται αυτές τις ημέρες σε εξέλιξη με την παρουσία του θηριώδους αμερικανικού μεταγωγικού πλοίου ARC Endurance, το οποίο θα παραμείνει για μια εβδομάδα.

Η ενημέρωση στους αμερικανούς στρατιωτικούς από τον κ. Χατζηκωνσταντίνου έγινε παρουσία και του προέδρου Κώστα Χατζημιχαήλ.

Το θηριώδες μεταγωγικό

Το αμερικανικό μεταγωγικό ARC Endurance (φωτογραφία, κάτω, από το evros-news.gr) κατέπλευσε την Τρίτη στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και θα παραμείνει 7 ημέρες, ξεφορτώνοντας, αρχικά, και φορτώνοντας στη συνέχεια στρατιωτικό υλικό – και όχι μόνο – των ενόπλων δυνάμεων των ΗΠΑ που μετέχουν στη δύναμη του ΝΑΤΟ.

Μέσω σιδηροδρόμου ή και οδικώς, θα μεταφερθούν από την Αλεξανδρούπολη προς τις βαλκανικές αλλά και τις βαλτικές χώρες τα στρατιωτικά και άλλα βοηθητικά οχήματα, αλλά και μηχανήματα διαφόρων ειδών, ενώ ήδη έχουν συγκεντρωθεί στο λιμάνι τις προηγούμενες ημέρες όσα θα παραλάβει για να τα  μεταφέρει στις Ηνωμένες Πολιτείες.

 

Πρόκειται να εξελιχθεί αυτό το καλοκαίρι στην Αλεξανδρούπολη η μεγαλύτερη μετακίνηση στρατιωτικών μέσων που έχει γίνει ποτέ, προωθώντας στρατιωτικά μέσα σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Και είναι μόνο ένα μικρό μέρος των φετινών επιχειρήσεων που διεξάγονται από το λιμάνι της πόλης.

Το θηριώδες μεταγωγικό πλοίο των ΗΠΑ είναι η τρίτη φορά που δένει στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Ναυπηγήθηκε το 1996, έχει μήκος 264,6 μέτρα, πλάτος 32,29 μέτρα και βύθισμα 8,8 μέτρα. Η χωρητικότητά του φτάνει τους 48.988 t DWT.

Πηγή: evros-news.gr

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συνελήφθη ο Θέμης Αδαμαντίδης | Τι καταγγέλλει ο δικηγόρος του

Συνελήφθη την Παρασκευή (01/07) ο γνωστός λαϊκός τραγουδιστής Θέμης Αδαμαντίδης μετά από μήνυση που υπέβαλε η πρώην σύντροφος του για ξυλοδαρμό.

Ο τραγουδιστής εντοπίστηκε από τους αστυνομικούς και προσήχθη στο Αστυνομικό Τμήμα Αλίμου, όπου υπέβαλε και εκείνος μήνυση εναντίον της συντρόφου του για ψεύδη καταμήνυση.

 

Τι υποστηρίζει ο δικηγόρος του

Το βράδυ της Παρασκευής (01/07) το δικηγορικό γραφείο του Αλέξη Κούγια, που εκπροσωπεί τον τραγουδιστή, εξέδωσε δελτίο τύπου στο οποίο αναφέρει ότι η μήνυση από την πρώην σύντροφό του, έγινε με σκοπό να τον εκβιάσει.

Το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης έχει ως εξής:

“Όπως είναι γνωστό, το δικηγορικό μας γραφείο εκπροσωπεί τον κο Θέμη Αδαμαντίδη σε όλες τις νομικές του υποθέσεις.

Σήμερα το απόγευμα μια πρώην σύντροφός του, με την οποία έχει διακόψει τη σχέση του τις προηγούμενες μέρες, γνωρίζοντας ότι σήμερα το βράδυ έχει συναυλία, με σκοπό να τον εκβιάσει, του έκανε μια ανυπόστατη μήνυση, με αποτέλεσμα ο κ. Αδαμαντίδης να συλληφθεί στα όρια του αυτοφώρου.

Εις βάρος της συγκεκριμένης κυρίας ο κ. Αδαμαντίδης υπέβαλε μήνυση για ψευδή καταμήνυση, συκοφαντική δυσφήμηση, αλλά και για αυτοδικία, αφού αυτή δεν του έδινε τα κλειδιά του σπιτιού του και χρησιμοποιώντας τα του έκλεψε 7.000 ευρώ και γι’ αυτό το λόγο της υπεβλήθη μήνυση και για κλοπή.

Η συγκεκριμένη κυρία καταζητείται στα όρια του αυτοφώρου για τα ποινικά αδικήματα, τα οποία διέπραξε εις βάρος του κου Θέμη Αδαμαντίδη.

Λόγω της απουσίας του κου Κούγια, στο πλευρό του κου Αδαμαντίδη βρίσκονται δύο συνεργάτες του γραφείου μας και προσπαθούμε, ώστε με τη συνδρομή του κου Εισαγγελέα υπηρεσίας να αφεθεί ελεύθερος, για να συμμετάσχει στη συγκεκριμένη συναυλία, τα εισιτήρια της οποίας έχουν εξαντληθεί”.

Πηγή: news247.gr

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τέλος η έκπτωση 30% στα τιμολόγια ρεύματος της ΔΕΗ με το νέο καθεστώς

Πιθανή πλήρης διακοπή ρωσικού αερίου θα εκτινάξει τις τιμές, λέει ο Γ. Στάσσης

Εκρηξη τιμών και περικοπές κατανάλωσης θα φέρει πιθανή πλήρης διακοπή του ρωσικού φυσικού αερίου. Την εκτίμηση αυτή εξέφρασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης, μιλώντας την Τετάρτη στη γενική συνέλευση των μετόχων, η οποία ανανέωσε και τη θητεία του κατά τρία έτη. Η ΔΕΗ, σύμφωνα με τον ίδιο, προετοιμάζεται για μια τέτοια κατάσταση. Προμηθεύεται εναλλακτικά καύσιμα για τις μονάδες φυσικού αερίου, ενώ έχει γεμάτες τις αυλές του λιγνίτη και κάνει συντηρητική χρήση των νερών, ώστε να υπάρχει διαθεσιμότητα σε ένα πολύ άσχημο σενάριο.

«Χρειάζεται ηρεμία, γιατί βρισκόμαστε στη μεγαλύτερη παγκόσμια ενεργειακή κρίση από τη δεκαετία του ’70», τόνισε ο επικεφαλής της ΔΕΗ και προέβλεψε ότι στην περίπτωση πλήρους διακοπής του ρωσικού αερίου «θα υπάρξει μια τρομερή άνοδος τιμών και οι χώρες της Ευρώπης θα κληθούν να κάνουν περικοπές στην κατανάλωση».

Από το βήμα της γενικής συνέλευσης ο κ. Στάσσης προανήγγειλε το τέλος των εκπτώσεων στα τιμολόγια της επιχείρησης σε εφαρμογή του νέου μοντέλου λειτουργίας χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρισμού από την 1η Ιουλίου και του νέου μοντέλου τιμολόγησης στη λιανική με την κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής από την 1η Σεπτεμβρίου.

«Με το νέο μοντέλο τιμολόγησης από την 1η Ιουλίου, δεν τίθεται θέμα διατήρησης ή όχι της έκπτωσης 30%, θα ανακοινώνουμε όπως όλες οι εταιρείες τις δικές μας ταρίφες», τόνισε χαρακτηριστικά. Η ΔΕΗ, όπως και όλοι οι προμηθευτές ρεύματος, προετοιμάζονται για να αναρτήσουν στις ιστοσελίδες τους μέχρι τις 10 Ιουλίου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σχετική νομοθετική ρύθμιση, τα νέα τιμολόγια που θα ισχύσουν για τις καταναλώσεις του Αυγούστου.

Η άποψη που επικρατεί στον κλάδο των προμηθευτών είναι ότι το μέτρο αναστολής της ρήτρας αναπροσαρμογής, όπως προβλέπεται στη νομοθετική ρύθμιση, θα οδηγήσει σε αυξήσεις στις τελικές χρεώσεις των καταναλωτών, αφού στα τιμολόγια θα ενσωματωθεί το ρίσκο των αγορών φυσικού αερίου και ηλεκτρισμού, καθώς και σε αποσταθεροποίηση της αγοράς, αυξάνοντας κατακόρυφα τις επισφάλειες των εταιρειών.

Σχετικά με την επίδραση που θα έχει στην κερδοφορία της ΔΕΗ η διπλή κυβερνητική παρέμβαση στη χονδρεμπορική και λιανική αγορά, ο κ. Στάσσης τόνισε ότι ο καθετοποιημένος χαρακτήρας της εταιρείας δεν αλλάζει τα δεδομένα. Οπως σημείωσε, με την εφαρμογή του πλαφόν στη χονδρεμπορική θα διατηρήσει κερδοφορία σε κανονικά επίπεδα στην παραγωγή, την ίδια στιγμή που με τις επιδοτήσεις μέσω του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης θα αποκλιμακωθούν οι τιμές λιανικής, γεγονός που θα βοηθήσει τον τομέα εμπορίας της ΔΕΗ.

Οσον αφορά την έκτακτη φορολόγηση των εσόδων από την παραγωγή, επανέλαβε ότι η εκτίμησή του είναι πως το ποσό θα ανέλθει στα επίπεδα των 200 εκατ. ευρώ. Υπογράμμισε πως σίγουρα θα υπάρχει επίπτωση σε επίπεδο τελικού αποτελέσματος, ωστόσο η επιχείρηση προσπαθεί να εξισορροπήσει κάποιο μέρος από την εισφορά με άλλα έσοδα (όπως την αποζημίωση για τις εφεδρείες στα νησιά).

Ο στόχος του 2022

Σε ό,τι αφορά το 2022 εκτίμησε ότι παραμένει ο στόχος για επαναλαμβανόμενο EBITDA στα επίπεδα του 2021. Ο κ. Στάσσης γνωστοποίησε επίσης στους μετόχους ότι η εταιρεία δρομολογεί πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών που θα ανακοινώσει σε έναν μήνα, με στόχο τη στήριξη της μετοχής. Η γενική συνέλευση ενέκρινε χθες τη μη καταβολή μερίσματος από τα κέρδη χρήσης 2021.

Πηγη: kathimerini.gr

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: