Connect with us

MEDIA

Νόαμ Τσόμσκι: Αυτές είναι οι δέκα τεχνικές για τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο Αμερικανός ακαδημαϊκός και στοχαστής, Νόαμ Τσόμσκι, αναλύει τις δέκα τεχνικές για τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης.

Το κείμενο αποτελεί μέρος μιας συλλογής συνεντεύξεων του Ν.Τσόμσκι, όπου ο κορυφαίος διανοητής διαπιστώνει διεισδυτικές παρατηρήσεις για τους θεσμούς που διαμορφώνουν τη σκέψη του κοινού και οι οποίοι βρίσκονται στην υπηρεσία της ισχύος και του κέρδους.

1. Η τεχνική της διασκέδασης

Πρωταρχικό στοιχείο του κοινωνικού ελέγχου, η τεχνική της διασκέδασης συνίσταται στη στροφή της προσοχής του κοινού από τα σημαντικά προβλήματα και από τις μεταλλαγές που αποφασίστηκαν από τις πολιτικές και οικονομικές ελίτ, με ένα αδιάκοπο καταιγισμό διασκεδαστικών και ασήμαντων λεπτομερειών….

Η τεχνική της διασκέδασης είναι επίσης απαραίτητη για να αποτραπεί το κοινό από το να ενδιαφερθεί για ουσιαστικές πληροφορίες στους τομείς της επιστήμης, της οικονομίας, της Ψυχολογίας, της Νευροβιολογίας και της Κυβερνητικής. «Κρατήστε αποπροσανατολισμένη την προσοχή του κοινού, μακριά από τα αληθινά κοινωνικά προβλήματα, αιχμαλωτισμένη σε θέματα χωρίς καμιά πραγματική σημασία.

Κρατήστε το κοινό απασχολημένο, απασχολημένο, απασχολημένο, χωρίς χρόνο για να σκέφτεται· να επιστρέφει κανονικά στη φάρμα με τα άλλα ζώα». Απόσπασμα από το Όπλα με σιγαστήρα για ήσυχους πολέμους.

2 . Η τεχνική της δημιουργίας προβλημάτων, και στη συνέχεια παροχής των λύσεων

Αυτή η τεχνική ονομάζεται επίσης «πρόβλημα-αντίδραση-λύση». Πρώτα δημιουργείτε ένα πρόβλημα, μια «έκτακτη κατάσταση» για την οποία μπορείτε να προβλέψετε ότι θα προκαλέσει μια συγκεκριμένη αντίδραση του κοινού, ώστε το ίδιο να ζητήσει εκείνα τα μέτρα που εύχεστε να το κάνετε να αποδεχτεί.

Για παράδειγμα: αφήστε να κλιμακωθεί η αστική βία, ή οργανώστε αιματηρές συμπλοκές, ώστε το κοινό να ζητήσει τη λήψη μέτρων ασφαλείας που θα περιορίζουν τις ελευθερίες του. Ή, ακόμη: δημιουργήστε μια οικονομική κρίση για να κάνετε το κοινό να δεχτεί ως αναγκαίο κακό τον περιορισμό των κοινωνικών δικαιωμάτων και την αποδόμηση των δημοσίων υπηρεσιών.

3. Η τεχνική της υποβάθμισης

Για να κάνει κάποιος αποδεκτό ένα απαράδεκτο μέτρο, αρκεί να το εφαρμόσει σταδιακά κατά «φθίνουσα κλίμακα» για μια διάρκεια 10 ετών. Μ’ αυτόν τον τρόπο επιβλήθηκαν ριζικά νέες κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες (νεοφιλελευθερισμός) στις δεκαετίες του 1980 και 1990. Μαζική ανεργία, αβεβαιότητα, «ευελιξία», μετακινήσεις, μισθοί που δεν διασφαλίζουν πια ένα αξιοπρεπές εισόδημα· τόσες αλλαγές, που θα είχαν προκαλέσει επανάσταση, αν είχαν εφαρμοστεί αιφνιδίως και βίαια.

4. Η στρατηγική της αναβολής (Σαλαμοποίηση)

Ένας άλλος τρόπος για να γίνει αποδεκτή μια αντιλαϊκή απόφαση είναι να την παρουσιάσετε ως «οδυνηρή αλλά αναγκαία», αποσπώντας την συναίνεση του κοινού στο παρόν, για την εφαρμογή της στο μέλλον. Είναι πάντοτε πιο εύκολο να αποδεχτεί κάποιος αντί μιας άμεσης θυσίας μια μελλοντική. Πρώτα απ’όλα, επειδή η προσπάθεια δεν πρέπει να καταβληθεί άμεσα.

Στη συνέχεια, επειδή το κοινό έχει πάντα την τάση να ελπίζει αφελώς ότι «όλα θα πάνε καλύτερα αύριο» και ότι μπορεί, εντέλει, να αποφύγει τη θυσία που του ζήτησαν. Τέλος, μια τέτοια τεχνική αφήνει στο κοινό ένα κάποιο χρονικό διάστημα, ώστε να συνηθίσει στην ιδέα της αλλαγής, και να την αποδεχτεί μοιρολατρικά, όταν κριθεί ότι έφθασε το πλήρωμα του χρόνου για την τέλεσή της.

5 . Η στρατηγική του να απευθύνεσαι στο κοινό σαν να είναι μωρά παιδιά

Η πλειονότητα των διαφημίσεων που απευθύνονται στο ευρύ κοινό χρησιμοποιούν έναν αφηγηματικό λόγο, επιχειρήματα, πρόσωπα και έναν τόνο ιδιαιτέρως παιδικό, εξουθενωτικά παιδιάστικο, σαν να ήταν ο θεατής ένα πολύ μικρό παιδί ή σαν να ήταν διανοητικώς ανάπηρος.

Όσο μεγαλύτερη προσπάθεια καταβάλλεται να εξαπατηθεί ο θεατής, τόσο πιο παιδιάστικος τόνος υιοθετείται από τον διαφημιστή. Γιατί; «Αν [ο διαφημιστής] απευθυνθεί σε κάποιον σαν να ήταν παιδί δώδεκα ετών, τότε είναι πολύ πιθανόν να εισπράξει, εξαιτίας του έμμεσου και υπαινικτικού τόνου, μιαν απάντηση ή μιαν αντίδραση τόσο απογυμνωμένη από κριτική σκέψη, όσο η απάντηση ενός δωδεκάχρονου παιδιού». Απόσπασμα από το «Όπλα με σιγαστήρα για ήσυχους πολέμους».

6 . Η τεχνική του να απευθύνεστε στο συναίσθημα μάλλον παρά στη λογική

Η επίκληση στο συναίσθημα είναι μια κλασική τεχνική για να βραχυκυκλωθεί η ορθολογιστική ανάλυση, επομένως η κριτική αντίληψη των ατόμων. Επιπλέον, η χρησιμοποίηση του φάσματος των αισθημάτων επιτρέπει να ανοίξετε τη θύρα του ασυνείδητου για να εμφυτεύσετε ιδέες, επιθυμίες, φόβους, παρορμήσεις ή συμπεριφορές…

7. Η τεχνική του να κρατάτε το κοινό σε άγνοια και ανοησία

Συνίσταται στο να κάνετε το κοινό να είναι ανίκανο να αντιληφθεί τις τεχνολογίες και τις μεθοδολογίες που χρησιμοποιείτε για την υποδούλωσή του. «Η ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στις κατώτερες κοινωνικές τάξεις πρέπει να είναι πιο φτωχή, ώστε η τάφρος της άγνοιας που χωρίζει τις κατώτερες τάξεις από τις ανώτερες τάξεις να μη γίνεται αντιληπτή από τις κατώτερες». Απόσπασμα από το «Ὀπλα με σιγαστήρα για ήσυχους πολέμους».

8. Η τεχνική του να ενθαρρύνεις το κοινό να αρέσκεται στη μετριότητα

Συνίσταται στο να παρακινείς το κοινό να βρίσκει «cool» ό,τι είναι ανόητο, φτηνιάρικο και ακαλλιέργητο.

9. Η τεχνική του να αντικαθιστάς την εξέγερση με την ενοχή

Συνίσταται στο να κάνεις ένα άτομο να πιστεύει ότι είναι το μόνο υπεύθυνο για την συμφορά του, εξαιτίας της διανοητικής ανεπάρκειάς του, της ανεπάρκειας των ικανοτήτων του ή των προσπαθειών του. Έτσι, αντί να εξεγείρεται εναντίον του οικονομικού συστήματος, απαξιώνει τον ίδιο τον εαυτό του και αυτο-ενοχοποιείται, κατάσταση που περιέχει τα σπέρματα της νευρικής κατάπτωσης, η οποία έχει μεταξύ άλλων και το αποτέλεσμα της αποχής από οποιασδήποτε δράση. Και χωρίς τη δράση, γλιτώνετε την επανάσταση!

10. Η τεχνική του να γνωρίζεις τα άτομα καλύτερα από όσο γνωρίζουν τα ίδια τον εαυτό τους

Στη διάρκεια των τελευταίων πενήντα ετών, οι κατακλυσμιαία πρόοδος της επιστήμης άνοιξε μια ολοένα και πιο βαθιά τάφρο ανάμεσα στις γνώσει του ευρέως κοινού και στις γνώσεις που κατέχουν και χρησιμοποιούν οι ιθύνουσες ελίτ. Χάρη στη Βιολογία, τη Νευροβιολογία και την εφαρμοσμένη ψυχολογία, το «σύστημα» έφτασε σε μια εξελιγμένη γνώση του ανθρώπινου όντος, και από την άποψη της φυσιολογίας και από την άποψη της ψυχολογίας. Το σύστημα έφτασε να γνωρίζει τον μέσο άνθρωπο καλύτερα απ’ όσο γνωρίζει ο ίδιος τον εαυτό του. Αυτό σημαίνει ότι στην πλειονότητα των περιπτώσεων, το σύστημα ασκεί έναν πολύ πιο αυξημένο έλεγχο και επιβάλλεται με μια μεγαλύτερη ισχύ επάνω στα άτομα απ’ όσο τα άτομα στον ίδιο τον εαυτό τους.

Και όμως για να καταρρεύσουν όλα αυτά αρκεί μια στιγμή αφύπνισης. Το «κόκκινο χάπι» που έλεγε ο Μορφέας στον Νέο στην ταινία Μatrix. Αν υπάρξει έστω μια φευγαλέα στιγμή αφύπνισης όλο το οικοδόμημα καταστρέφεται και πέφτει όπως μια κουρτίνα, και το κυριότερο η κουρτίνα αυτή δεν μπορεί να αναρτηθεί ξανά. Για αυτό σας παρουσιάζουμε τις 10 τεχνικές, μόλις τις παρατηρήσετε ότι συμβαίνουν γύρω σας και εφαρμόζονται κάθε μέρα, η αφύπνιση έρχεται νομοτελειακά. Για όποιον θέλει περισσότερη αφύπνιση ας διαβάσει το «σπήλαιο του Πλάτωνα» και θα ξημερώσει ένας καινούριος κόσμος.

Πηγή: Enallaktikos

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

MEDIA

The 2Night Show | Θα καταφέρουν Νίκος Μουτσινάς και Γρηγόρης Αρναούτογλου να μιλήσουν σοβαρά;

Δημοσιεύτηκε

στις

Μια απολαυστική συζήτηση θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήοσυν οι τηλεθεατές απόψε στις 24.00 στο «The 2Night Show» αφού ο Γρηγόρης Αρναούτογλου θα υποδεχθεί τον Νίκο Μουτσινά.

Όμως, ο Νίκος και ο Γρηγόρης καταφέρνουν, τελικά, να μιλήσουν σοβαρά; Με χιούμορ και αστεία πειράγματα, σχολιάζουν τους πάντες και τα πάντα ενώ μέσα από ένα ιδιαίτερο παιχνίδι μαθαίνουμε τι γνώμη έχει ο ένας για τον άλλον. Τέλος, ο Νίκος εκφράζει την επιθυμία του να υιοθετήσει ένα παιδί, ενώ αποκαλύπτει πως έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες, ώστε να γνωρίζει ποιες είναι οι απαιτήσεις και οι προϋποθέσεις για μια υιοθεσία.

Ο Δημήτρης Καμπουράκης, σε μια σπάνια τηλεοπτική συνάντηση με τον Γρηγόρη, κάνει έναν απολογισμό της δημοσιογραφικής του πορείας και εξηγεί γιατί ένας δημοσιογράφος πρέπει να λέει τη γνώμη του και να έχει πολιτική άποψη. Πόσο δυσκολεύτηκε να βρει δουλειά μετά το κλείσιμο του Mega;

Έχει βρεθεί ποτέ στο στόχαστρο; Μεταξύ άλλων δηλώνει πως έχει στοχοποιηθεί πολλές φορές, ενώ ομολογεί πως αν και δεν είναι «άγιος» δεν έχει κάνει ποτέ «παγαποντιές».

Η εντυπωσιακή και εκρηκτική Κόνι Μεταξά, στην καλύτερη περίοδο της ζωή της, τόσο επαγγελματικά, όσο και προσωπικά, έρχεται στο «The 2Night Show» και μιλά για τη συμμετοχή της στο «Just The 2 Of Us», για τον σύντροφό της, τη σχέση εξ’ αποστάσεως, αλλά και για το πόσο πιθανό είναι να ανέβει τα σκαλιά της εκκλησίας, στο μέλλον. Έχει βαρεθεί το Instagram; Πώς αντιμετωπίζει, πλέον, τα αρνητικά σχόλια; Πόσο έχει ωριμάσει η ίδια σαν άνθρωπος; Πόσο την έχει βοηθήσει το τηλεοπτικό της ταίρι, Τάσος Ξιαρχό, που εισβάλλει στο στούντιο και μας αποκαλύπτει πως θα ήθελαν να πάνε ακόμα και στη Eurovision μαζί .

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

MEDIA

H Amazon θα δείξει δωρεάν 4 παιχνίδια της Premier League

Δημοσιεύτηκε

στις

Η Amazon ανακοίνωσε πως δεν θα χρειαστεί να έχει κάποιος συνδρομή για να παρακολουθήσει τα τέσσερα παιχνίδια που έχει εξασφαλίσει η διαδικτυακή πλατφόρμα στην επανέναρξη της Premier League.

Το κορυφαίο πρωτάθλημα επιστρέφει στις 17 Ιουνίου και τα παιχνίδια μοιράστηκαν για την τηλεοπτική τους μετάδοση, ανάμεσα σε Sky Sports, BT Sport, BBC (ιστορική ελεύθερη μετάδοση των παιχνιδιών) και την Amazon.

Ο διαδικτυακός κολοσσός αποφάσισε πως λόγω της κατάστασης που προκλήθηκε με την πανδημία και την αδυναμία των οπαδών να βρίσκονται στο γήπεδο, θα επιτρέψει την ελεύθερη μετάδοση των τεσσάρων αγώνων που έχει εξασφαλίσει προς προβολή!

Από τα 92 ματς που απομένουν, τα τέσσερα ανήκουν στην Amazon, άλλα τόσα στο BBC και τα υπόλοιπα χωρίζονται στις συνδρομητικές πλατφόρμες.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

MEDIA

MasterChef 4 | Αποχώρησε η Μαριάννα Πουλμεντή, για δεύτερη φορά, από το διαγωνισμό

Δημοσιεύτηκε

στις

Σε γυναικεία υπόθεση εξελίχθηκε η δοκιμασία αποχώρησης στο MasterChef 4 το βράδυ της Τρίτης. Ο Δημήτρης Μπέλλος αν και φόρεσε αρχικά τη μαύρη ποδιά, η οποία αποτελεί για τους υποψήφιους σεφ του διαγωνισμού μαγειρικής, με την παρασκευή του κατάφερε να διεκδικήσει και να επιστρέψει στο σπίτι.

Μαρία Μπέη και Μαριάννα Πουλμεντή ήταν οι δυο διαγωνιζόμενες οι οποίες στάθηκαν τελικά μπροστά στους κριτές, Σωτήρη Κοντιζά και Λεωνίδα Κουτσόπουλο (ο Πάνος Ιωαννίδης απουσιάζει λόγω ασθένειας) και περίμεναν με αγωνία να ακούσουν ποια από τις δυο θα αποχωρήσει από το MasterChef και ποια θα επιστρέψει.

Ανάμεσα στις δύο παίκτριες εκείνη με τη χειρότερη προσπάθεια ήταν η Μαριάννα Πουλμεντή, που για δεύτερη φορά αποχώρησε από το MasterChef.

Μετά την αποχώρηση της Μαριάννας, η Μαρία Μπέη πέρασε στην τελική οκτάδα του παιχνιδιού.

Πριν τη δοκιμασία αποχώρησης, η Μαρία πρότεινε στον Δημήτρη πως αν αποχωρήσει ο ένας από τους δυο να φύγει κι ο άλλος.Με αφορμή αυτή της την πρόταση, ο Δημήτρης δήλωσε στην κάμερα: «Αν μείνουμε με τη Μαρία δε ξέρω πόσο ακόμα θα την αντέξω εδώ μέσα. Αν φύγουμε, τουλάχιστον θα μπορέσω να ξεσκάσω για λίγο κάπου κάποια στιγμή».

Ο Δημήτρης Μπέλλος αν και φόρεσε αρχικά τη μαύρη ποδιά, η οποία αποτελεί για τους υποψήφιους σεφ του διαγωνισμού μαγειρικής, με την παρασκευή του κατάφερε να διεκδικήσει και να επιστρέψει στο σπίτι.

Μαρία Μπέη και Μαριάννα Πουλμεντή ήταν οι δυο διαγωνιζόμενες οι οποίες στάθηκαν τελικά μπροστά στους κριτές, Σωτήρη Κοντιζά και Λεωνίδα Κουτσόπουλο (ο Πάνος Ιωαννίδης απουσιάζει λόγω ασθένειας) και περίμεναν με αγωνία να ακούσουν ποια από τις δυο θα αποχωρήσει από το MasterChef και ποια θα επιστρέψει.

Ανάμεσα στις δύο παίκτριες εκείνη με τη χειρότερη προσπάθεια ήταν η Μαριάννα Πουλμεντή, που για δεύτερη φορά αποχώρησε από το MasterChef.

Μετά την αποχώρηση της Μαριάννας, η Μαρία Μπέη πέρασε στην τελική οκτάδα του παιχνιδιού.

Πριν τη δοκιμασία αποχώρησης, η Μαρία πρότεινε στον Δημήτρη πως αν αποχωρήσει ο ένας από τους δυο να φύγει κι ο άλλος.Με αφορμή αυτή της την πρόταση, ο Δημήτρης δήλωσε στην κάμερα: «Αν μείνουμε με τη Μαρία δε ξέρω πόσο ακόμα θα την αντέξω εδώ μέσα. Αν φύγουμε, τουλάχιστον θα μπορέσω να ξεσκάσω για λίγο κάπου κάποια στιγμή».

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

MEDIA

«Αν είχα κοπέλα και μου έλεγε “δεν θα πας στο GNTM”, θα είχε φάει ένα Χ, σουτ και τελείωσε»

Δημοσιεύτηκε

στις

Το Greece’s Next Top Model επιστρέφει στους τηλεοπτικούς δέκτες και για πρώτη φορά τα υποψήφια μοντέλα θα πρέπει να ανταγωνιστούν μεταξύ τους αλλά και με τους άνδρες συμπαίκτες τους που θα μπουν στο παιχνίδι.

Η κάμερα της εκπομπής «Happy Day» βρέθηκε στο κάστινγκ του GNTM και συνάντησε γοητευτικά κορίτσια και αγόρια που έχουν όνειρο μια καριέρα στο χώρο της μόδας.

Δύο από τους υποψήφιους του τρίτου κύκλου του ριάλιτι μόδας, ο Παναγιώτης Παρούσος και ο Νίκος Αντωνόπουλος, μίλησαν στη κάμερα.

Advertisement
End of ad break in 27 s
«Χρειάζεται καλή διατροφή, όχι λιπαρά και γυμναστική. Πιστεύω επειδή είναι το πρώτο GNTM για άντρες θα πάει όλη η καλή φουρνιά. Καλό είναι να υπάρχει ανταγωνισμός. Όχι ευτυχώς δεν έχω κοπέλα και δεν πρόκειται να έχω κοπέλα γιατί δεν πας μπροστά έτσι. Αν είχα κοπέλα και μου έλεγε δεν θα πας, θα είχε φάει ένα Χ, σουτ και τελείωσε» ανέφερε ο Παναγιώτης Παρούσος.

«Σπουδάζω Ιστορία και Αρχαιολογία, είμαι στο πτυχίο. Παράλληλα, ασχολούμαι με το μόντελινγκ τον τελευταίο ενάμιση χρόνο. Επιλέχθηκα το 2019 να εκπροσωπήσω την Ελλάδα στον παγκόσμιο διαγωνισμό ομορφιάς που είχε κερδίσει και ο Νίκος Παπαδάκης το 1994 και βγήκα δεύτερος στον κόσμο. Είναι μια μεγάλη ευκαιρία για εκπαίδευση και εξέλιξη πάνω στο μόντελινγκ, ελπίζω να μπω στο σπίτι στη δωδεκάδα. Επειδή δεν έχει ξαναγίνει αντίστοιχο τηλεοπτικό πρόγραμμα πιστεύω ότι οι άντρες φέτος θα έρθουν με φόρα» είπε ο Νίκος Αντωνόπουλος.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

.

Menoume Spiti

Monopolio Delivery

Popular posts:

PABTEBOY ME GIATRO

Mladen Group 01

Mladen Group 02

Mladen Group 03

Mladen Group 04

Mladen Group 05

Mladen Group 06

Mladen Group 07

Mladen Group 08

Mladen Group 09

Mladen Group 10

Mladen Group 11

Mladen Group 12

Mladen Group 13

Mladen Group 14

Mladen Group 15

Mladen Group 16

Free Group 01

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ