Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μαχητής του Ισλαμικού Εμιράτου του Αφγανιστάν συνελήφθη στον Έβρο

Πέρασε ως πρόσφυγας στον Έβρο, εμφανίζονταν ως ταλαιπωρημένος και φοβισμένος, όμως αποδείχτηκε ότι ήταν μέλος τρομοκρατικής ισλαμιστικής οργάνωσης.

Η διαίσθηση, αλλά κυρίως η παρατηρητικότητα και η εμπειρία συνοριοφυλάκων, οδήγησαν στη σύλληψη μαχητή του Ισλαμικού Εμιράτου του Αφγανιστάν, ο οποίος πριν από λίγες μέρες πέρασε στην Ελλάδα μαζί με ομάδα προσφύγων. Πρόκειται για έναν 22χρονο, ο οποίος προσπάθησε να καλυφθεί εκμεταλλευόμενος τις μαζικές ροές στον Έβρο.

Ο 22χρονος, όπως αναφέρει αποκλειστικά το www.thrakinea.gr μαζί με την ομάδα προσφύγων που πέρασε τα σύνορα δήλωσε ότι προέρχεται από εμπόλεμη ζώνη κι ότι αναζητεί ασφαλές καταφύγιο στη χώρα μας και στην Ευρώπη. Από την πρώτη στιγμή όμως οι αστυνομικοί οι οποίοι ασχολούνται με τις καταγραφές στο Φυλάκιο, έχοντας πλέον και την εμπειρία από παρόμοιες υποθέσεις επέμειναν στην περίπτωσή του. Σε ενδελεχή έρευνα που προχώρησαν διαπιστώθηκε ότι όχι μόνο λέει ψέματα, αλλά ήταν μέλος ένοπλης ομάδας στο Αφγανιστάν. Μάλιστα η έρευνα των αστυνομικών έφτασε σε τέτοιο σημείο, ώστε εντοπίστηκαν ακόμη και φωτογραφίες του υποτιθέμενου πρόσφυγα με όπλα στο πεδίο της μάχης.

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

Τέλος η οδήγηση για τους 70χρονους | Τι αλλάζει στους μεγαλύτερους οδηγούς

Οι οδηγοί άνω των 70 ετών θα πρέπει να παραδώσουν την άδεια οδήγησης αν γνωρίζουν ότι αντιμετωπίζουν παθήσεις και ασθένειες που θέτουν εν δυνάμει σε κίνδυνο τους ίδιους και τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων όταν οδηγούν.

H Ελλάδα ευτυχώς θα επιβάλλει ιατρικές εξετάσεις άνα τακτά χρονικά διαστήματα.

Συγκεκριμένα στην Ελλάδα και έπειτα από τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας τους οι οδηγοί θα πρέπει να περνούν από ιατρικά τεστ (από παθολόγο και οφθαλμίατρο) κάθε τρία χρόνια. Με τη συμπλήρωση του 80ου έτους η άδεια οδήγησης πρέπει να ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια, ενώ εκτός από την εξέταση από παθολόγο και οφθαλμίατρο, απαιτείται και ιατρικός έλεγχος από ωτορινολαρυγγολόγο και νευρολόγο ή ψυχίατρο.

Πριν ακόμη και από τη συμπλήρωση του 80ου έτους, οι ιατροί που εξετάζουν τους οδηγούς έχουν τη δυνατότητα να τους παραπέμψουν και σε άλλες ειδικότητες εάν κρίνουν πως αυτό απαιτείται. Για παράδειγμα αν ο παθολόγος το κρίνει απαραίτητο μπορεί να παραπέμψει τον οδηγό, για παράδειγμα σε ψυχίατρο ή σε ορθοπεδικό.

Οι οδηγοί άνω των 70 ετών που γνωρίζουν ότι έχουν κάποια επικίνδυνη για την οδική ασφάλεια πάθηση ή ασθένεια, που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους ίδιους ή άλλους χρήστες των δρόμων και δεν μπορεί να ανιχνευτεί από τις ιατρικές εξετάσεις που απαιτούνται για την ανανέωσή της θα… πρέπει να κοιταχτούν στον καθρέπτη και να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Ειδικά αν οι εν λόγω οδηγοί είναι πάνω από 70 ετών θα πρέπει από μόνοι τους να παραδίδουν την άδεια οδήγησης. Αν δεν το κάνουν αυτό θα πρέπει τουλάχιστον να αποφεύγουν να οδηγούν μεγάλες αποστάσεις που ξεπερνούν σε χρονική διάρκεια τη μία ώρα αλλά και να αποφεύγουν να οδηγούν σε απαιτητικές συνθήκες, όπως είναι για παράδειγμα η κίνηση στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της πόλης.

Οι άνω των 70 ετών οδηγοί θα πρέπει να γνωρίζουν επίσης ότι πολλά είναι εκείνα που αλλάζουν από αυτή την ηλικία και έπειτα, μάλιστα σε σημαντικό βαθμό σε σχέση με τους νεότερούς τους που κάθονται πίσω από το τιμόνι, ακόμη και αν δεν πάσχουν από κάτι.

Ανάμεσα στα πιο σημαντικά είναι η δυνατότητα που έχει ο μέσος ηλικιωμένος οδηγός να παραμένει συγκεντρωμένος για μεγάλα χρονικά διαστήματα, κάτι που εξαρτάται άμεσα και από τη φυσική αντοχή του ανθρώπινου οργανισμού η οποία παρουσιάζει έντονη πτώση μετά από αυτή την ηλικία.

Η συγκέντρωση και η εγρήγορση που απαιτούνται για να οδηγεί κάποιος με ασφάλεια ελαττώνονται ακόμη περισσότερο με τις μεταβολές του καιρού και της θερμοκρασίας (πολύ ζέστη ή πολύ κρύο), φαινόμενα που οδηγούν σε ταχύτερη εξάντληση των οδηγών που έχουν ξεπεράσει το 70ο έτος της ηλικίας τους.

Πηγή:carandmotor

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Χρ. Σταϊκούρας | 4 παρεμβάσεις στη Ροδόπη

Στα σημαντικά αρδευτικά, σιδηροδρομικά και κτιριακά έργα που υλοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα (Π.Ε.) Ροδόπης αναφέρθηκε σήμερα, Σάββατο, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε συνέντευξη Τύπου στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης, στην Κομοτηνή.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε τέσσερις σημαντικές παρεμβάσεις στην Π.Ε. Ροδόπης που αφορούν:

  1. Την κατασκευή του Φράγματος Ιασίου.
  2. Την οριστική Μελέτη του Φράγματος Ιάσμου.
  3. Το Δικαστικό Μέγαρο Κομοτηνής.
  4. Την παραλλαγή της Χάραξης της Σιδηροδρομικής Γραμμής μεταξύ Ιάσμου – Πολύανθου (Π.Ε. Ροδόπης) και Μέστης – Αλεξανδρούπολης (Π.Ε. Έβρου).

«Αυτές τις πολιτικές πρωτοβουλίες έχουμε την ισχυρή βούληση να τις τρέξουμε με καλούς ρυθμούς, με ποιότητα και αποδοτικότητα, ώστε να μπορούμε τεκμηριωμένα να ισχυριζόμαστε ότι η χώρα μας ενισχύει τη θέση της ως θετικό παράδειγμα, ως ‘‘παίκτης’’ θετικής μνημόνευσης», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του.

Νωρίτερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συμμετείχε σε σύσκεψη με τον αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε. Ροδόπης, Μανώλη Ταπατζά, ενώ συναντήθηκε με τον Πρύτανη του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Φώτιο Μάρη, τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής κ.κ. Παντελεήμονα, καθώς και με εκπροσώπους επιμελητηρίων και παραγωγικών φορέων στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης.

Αναλυτικά τα έργα που παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στη συνέντευξη Τύπου:

1. Κατασκευή Φράγματος Ιασίου

Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή φράγματος χωρητικότητας 22,6 εκατ. κ.μ. νερού.

Στο έργο περιλαμβάνεται και η κατασκευή του αναγκαίου οδικού δικτύου για την εξασφάλιση της πρόσβασης στο φράγμα και την αποκατάσταση της επικοινωνίας στην περιοχή, η οποία διακόπτεται λόγω κατάκλυσης από τον ταμιευτήρα του φράγματος.

Το φράγμα είναι ύψους 45,50 μέτρων, μήκους στέψης 400 μέτρων, και πλάτους στέψης 11 μέτρων.

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι περίπου 20,5 εκατ. ευρώ, και η χρηματοδότησή του είναι από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 – 2020.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, η υπογραφή της σύμβασης έγινε στις 10 Μαΐου 2002, η προθεσμία περαίωσης ήταν η 31η Δεκεμβρίου 2021 και η κατασκευή του φράγματος έχει ολοκληρωθεί, ενώ υπεγράφη, στις 31 Μαρτίου 2021, το Συμφωνητικό για την σύνταξη του φακέλου πρώτης πλήρωσης (ΦΕΠΠ) του φράγματος, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Διοικητικής Αρχής Φραγμάτων (το οποίο αποτελεί υποέργο της πράξης της κατασκευής του φράγματος), η οποία ολοκληρώνεται.

Η Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι Τελικός Δικαιούχος του έργου της κατασκευής και της υπηρεσίας για την σύνταξη του φακέλου πρώτης πλήρωσης του φράγματος.

2. Οριστική Μελέτη Φράγματος Ιάσμου.

Σκοπός των προτεινόμενων έργων, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, είναι η διάθεση του επιφανειακού νερού για την άρδευση καλλιεργούμενων εκτάσεων περίπου 200.000 στρεμμάτων, που σήμερα αρδεύονται από υπόγεια νερά, και συνεπώς η δρομολόγηση της επίλυσης των προβλημάτων άρδευσης της περιοχής.

Η υπογραφή της σύμβασης έγινε στις 28 Νοεμβρίου 2007, ενώ η τελευταία εγκεκριμένη παράταση ήταν για τις 30 Σεπτεμβρίου 2016.

Όπως αναφέρεται από το υπουργείο Υποδομών, σύμφωνα με τελευταία ενημέρωση, με έγγραφο της 29ης Ιουνίου 2016, της αρμόδιας Διεύθυνσης Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο φάκελος της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) έχει τεθεί στο Αρχείο, καθώς υπάρχουν δύο αρνητικές γνωμοδοτήσεις σχετικά με τον σχεδιασμό του εν λόγω έργου, από την Διεύθυνση Προστασίας Βιοποικιλότητας, Εδάφους και Διαχείρισης Αποβλήτων και από τον Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Νέστου, Βιστωνίδας και Ισμαρίδας.

Προτείνεται, κατόπιν συνεννοήσεων με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου αλλά και τις τοπικές υπηρεσίες της Περιφέρειας, ο έλεγχος του επανασχεδιασμού των προτεινόμενων έργων, υδραυλικός και περιβαλλοντικός, προκειμένου να μπορέσει αρχικώς το έργο να αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά, να ολοκληρωθεί ο υδραυλικός σχεδιασμός του και, στη συνέχεια, να εξετασθεί η δυνατότητα κατασκευής του φράγματος, αλλά και η εκπόνηση και κατασκευή του έργου των αρδευτικών δικτύων, προκειμένου να καταστεί το έργο πλήρως λειτουργικό.

Προκειμένου να υλοποιηθούν αυτά, προγραμματίζεται, μέχρι τέλος του μήνα, σύσκεψη στην περιοχή, με τη συμμετοχή αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων, επί του συγκεκριμένου θέματος.

3. Δικαστικό Μέγαρο Κομοτηνής

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, εκπονούνται μελέτες για την ενεργειακή αναβάθμιση του κτιρίου.

Η ολοκλήρωσή τους εκτιμάται τον Ιούλιο του 2024.

4. Παραλλαγή της χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής Ιάσμου – Πολύανθου και Μέστης – Αλεξανδρούπολης

Η εκπόνηση των μελετών και των τευχών δημοπράτησης έχει λάβει χρηματοδότηση από το CEF.

Ο διαγωνισμός για την ανάθεση των μελετών ολοκληρώθηκε και η συμβασιοποίησή της υπεγράφη στο τέλος του 2023.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, το έργο, με την υλοποίησή του, στοχεύει στην επίτευξη των ακόλουθων:

  • Βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της γραμμής με ταχύτητα 160 χλμ./ώρα.
  • Κατασκευή ανισόπεδων διαβάσεων.
  • Αντικατάσταση της γέφυρας Κομψάτου.
  • Συμμόρφωση με τις αρχές της διαλειτουργικότητας για τη διάταξη των σιδηροδρομικών γραμμών και τις οδικές προσβάσεις του σταθμού Ιάσμου και της στάσης Πολυάνθου.
  • Αναβάθμιση της υποδομής και επιδομής.
  • Αντιμετώπιση προβλημάτων σε υπάρχουσες γέφυρες και σήραγγες.
  • Κατασκευή σιδηροδρομικής σύνδεσης, μήκους 13 χλμ., της περιοχής ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης με το υφιστάμενο Σιδηροδρομικό Δίκτυο στον Σ.Σ. Ποταμού.

naftemporiki

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Στα κάγκελα ιδιοκτήτες και μηχανικοί για το πιστοποιητικό αντιπυρικής προστασίας | «Θα φάμε ξύλο, ανεφάρμοστα τα μέτρα, όλοι θα είναι παράνομοι»

Στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού βρίσκονται χιλιάδες πολίτες, επαγγελματίες αλλά και δημοτικοί υπάλληλοι που εμπλέκονται στη διαδικασία έκδοσης πιστοποιητικού αντιπυρικής προστασίας για τα ακίνητα που βρίσκονται σε ιδιοκτησίες σε απόσταση μικρότερη των 300 μέτρων από δασικές εκτάσεις.

Τα προβλήματα είναι τεράστια για τις ιδιοκτησίες που έχουν την υποχρέωση να συμμορφωθούν με τα νέα μέτρα μέσα σε λίγα 24ωρα. Επικρατεί σύγχυση και ανασφάλεια και οι περισσότεροι έχουν περιέλθει σε αδιέξοδα. Για αρχή απαιτούνται από 400 έως 600 Ευρώ για την έκθεση του τεχνικού επιστήμονα (μηχανικός, γεωπόνος, δασολόγος κλπ). Από εκεί και πέρα αρχίζει ο Γολγοθάς της εφαρμογής των παρατηρήσεων της έκθεσης αφού ο ιδιοκτήτης στο τέλος της ημέρας πρέπει να κάνει και υπεύθυνη δήλωση πως έκανε τις εργασίες που αναφέρονται στην έκθεση. Κι εκεί αρχίζουν τα… όργανα. Απαιτούνται κλαδέματα, κοπές μεγάλων δέντρων, καθαρισμοί, επισκευές, πολυδάπανες μετατροπές σε ξύλινα πορτοπαράθυρα, ξύλινες στέγες, περιφράξεις ακόμα και σε υδρορροές αλλά και στις περιφράξεις περιμετρικά των ιδιοκτησιών με υλικά ειδικών προδιαγραφών όπως περιγράφονται στο Φ.Ε.Κ.

«Αδύνατον να υλοποιηθούν»

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν οι εμπλεκόμενοι επιστήμονες όπως οι πολιτικοί μηχανικοί η συντριπτική πλειοψηφία των μέτρων είναι αδύνατον να υλοποιηθούν εντός των χρονικών ορίων. Επί πλέον απαιτούνται υψηλές δαπάνες και ελάχιστοι είναι οι ιδιοκτήτες που θα μπορέσουν να τακτοποιήσουν όλες τις εκκρεμότητες. Άρα όλοι θα είναι παράνομοι μετά το πέρας των προθεσμιών και δεν θα έχουν δικαίωμα αποζημίωσης εάν το σπίτι τους καεί από πυρκαγιά.

 

Oι ιδιοκτήτες ακινήτων που είναι κοντά σε δασικές εκτάσεις θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη / φωτογραφία Κώστας Ασημακόπουλος ethnos.gr
Oι ιδιοκτήτες ακινήτων που είναι κοντά σε δασικές εκτάσεις θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη / φωτογραφία Κώστας Ασημακόπουλος ethnos.gr

Το σαφάρι των προστίμων

Και δεν είναι μόνο αυτά. Μετά αρχίζει το σαφάρι των δειγματοληπτικών ελέγχων. Θα συσταθεί τριμελή επιτροπή με έναν υπάλληλο της οικείας Περιφέρειας, έναν υπάλληλο του οικείου Δήμου και έναν επιστήμονα (μηχανικό, γεωπόνο κλπ).

Τα πρόστιμα για όσους δεν έχουν συμμορφωθεί με τις εκθέσεις των μηχανικών ή έχουν κάνει ψευδείς υπεύθυνες δηλώσεις είναι δυνατόν να φτάσουν και τις 50.000 Ευρώ. Τα πρόστιμα πηγαίνουν στα ταμεία των δήμων οι οποίοι όμως από την πλευρά τους βρίσκονται σε δεινή θέση.

Το μπαλάκι στους Δήμους

Μετά τον αιφνιδιασμό τους, διαπιστώνουν πως ούτε προσωπικό έχουν για να διαχειριστεί την κατάσταση, ούτε κονδύλια, ούτε υποδομή αλλά ούτε και την απαραίτητη ενημέρωση για να σηκώσουν όλο αυτό το βάρος των διαπεραιώσεων, ειδικά μάλιστα όταν θα πρέπει να υποδεχτούν χιλιάδες δηλώσεις μέχρι να λειτουργήσει η πλατφόρμα στο gov.gr.

Δεν προλαβαίνουν με τίποτα

Είναι χαρακτηριστικό πως οι μεγαλύτεροι σε έκταση Δήμοι της Αττικής, δηλαδή, οι δήμοι Μάνδρας Ειδιλλίας, Ωρωπού, Μαραθώνα, Αχαρνών και Λαυρεωτικής έχουν περίπου 300.000 τέτοιες ιδιοκτησίες. Αν ληφθεί υπ΄ όψη πως στην καλύτερη περίπτωση κάθε πολιτικός μηχανικός μπορεί να διεκπεραιώσει 3-4 υποθέσεις την ημέρα γίνεται αντιληπτό πως θα χρειαστεί όλο το καλοκαίρι και όλο το επιστημονικό προσωπικό της χώρας για να τακτοποιήσουν όλες τις ιδιοκτησίες.

 

Αν δεν εφαρμοστούν τα όσα αναφέρει η έκθεση του πολιτικού μηχανικού οι ιδιοκτήτες απειλούνται με εξοντωτικά πρόστιμα / φωτογραφία Κώστας Ασημακόπουλος ethnos.gr
Αν δεν εφαρμοστούν τα όσα αναφέρει η έκθεση του πολιτικού μηχανικού οι ιδιοκτήτες απειλούνται με εξοντωτικά πρόστιμα / φωτογραφία Κώστας Ασημακόπουλος ethnos.gr

«Κράτος που αποποιείται τις ευθύνες του»

«Γενικά βλέπω υπερβολικό και ανεφάρμοστο όλο το νόμο. Προσπαθεί το κράτος να αποποιηθεί των ευθυνών της πυροπροστασίας των πολιτών και μεταφέρει τις ευθύνες στους πολίτες. Δεν υπάρχει ουσία σε όλο αυτό. Έχει ήδη δημιουργήσει ένα χάος. Από τη μία ημέρα στην άλλη μας επιβάλλουν περιορισμούς και πρόστιμα για να αποποιηθούν των ευθυνών. Τελικά έχουμε δημοκρατία ή δικτατορία;» λέει στο ethnos.gr ο πολιτικός μηχανικός Βασίλης Δημητρίου που δραστηριοποιείται στην ευρύτερη περιοχή του Μαραθώνα.

«Εμάς ποιος μας προστατεύει από το κράτος;»

«Συζητώντας με συνάδελφους μου αλλά και πολίτες διερωτόμαστε ποια μυαλά μπορεί να σκέφτηκαν όλα αυτά. Εμάς ποιος μας προστατεύει από αυτούς που σκέφτονται και νομοθετούν αυτά τα εκτρώματα; Τα περισσότερα που αναφέρουν δεν εφαρμόζονται. Σε λίγες ημέρες θα είναι όλοι παράνομοι» πρόσθεσε ο Βασίλης Δημητρίου.

«Οι πολίτες είναι θυμωμένοι»

«Πέρασα πολλές ώρες για να μελετήσω το νέο νόμο ώστε να οργανώσω το γραφείο μου και να ενημερώσω τους πολίτες. Οι περισσότερες ιδιοκτησίες στον Μαραθώνα πρέπει να κάνουν εργασίες χιλιάδων ευρώ για να είναι νόμιμοι. Θα πρέπει επίσης να κόψουν χιλιάδες δέντρα. Τι ζώνες να γίνουν σε μία ιδιοκτησία με έκταση μισό στρέμμα; Και το αντίθετο. Που θα βρεθούν τα χρήματα για περιφράξεις με τα ειδικά υλικά που είναι πανάκριβα; Ποιος έχει να δαπανήσει τόσα πολλά χρήματα για νέα πορτοπαράθυρα, στέγες και περιφράξεις και μάλιστα μέσα σε ένα μήνα; Προσπαθούμε να βγάλουμε άκρη. Προσωπικά τώρα ξεκινάω με τις πρώτες εκθέσεις ιδιοκτησιών και οι πολίτες είναι αγανακτισμένοι και θυμωμένοι».

 

Ο χρόνος που έχουν στη διάθεση τους οι ιδιοκτήτες είναι ελάχιστος / φωτογραφία Κώστας Ασημακόπουλος ethnos.gr
Ο χρόνος που έχουν στη διάθεση τους οι ιδιοκτήτες είναι ελάχιστος / φωτογραφία Κώστας Ασημακόπουλος ethnos.gr

«Θα φάμε όλοι ξύλο…»

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πολιτικός μηχανικός Πέτρος Δέδες που δραστηριοποιείται στον Κάλαμο του Δήμου Ωρωπού: «Ο κόσμος είναι θυμωμένος και είναι σε απόγνωση. Δε μας πιστεύουν που τους τα λέμε. Οι περισσότεροι δεν έχουν χρήματα να πληρώσουν  ούτε καν την έκθεση του μηχανικού. Δε συζητάμε για όλες τις υπόλοιπες εργασίες που πρέπει να γίνουν. Κάποιοι μάλιστα πιστεύουν πως εμείς βγάλαμε το νόμο και ξεσπάνε σε μας. Αν αρχίσουν και οι έλεγχοι από τους δήμους και πέσουν πρόστιμα, θα φάμε όλοι ξύλο, δεν υπάρχει περίπτωση…».

Δεν συνεργάζονται όλες οι υπηρεσίες

«Προσωπικά έχω κάνει μεγάλη προετοιμασία για να μπορέσω να αντιμετωπίσω τους πολίτες και να δώσω απαντήσεις στα χιλιάδες ερωτήματα που έχουν. Γενικά ως φιλοσοφία ο νέος νόμος είναι προς τη σωστή κατεύθυνση αλλά η εφαρμογή είναι άλλο πράγμα. Πριν εφαρμοστεί θα έπρεπε να είχαν γίνει πολλά περισσότερα και να υπάρχουν βοήθειες. Πρώτα απ΄ όλα έπρεπε να έχουν ενημερωθεί οι εμπλεκόμενοι φορείς, οι δήμοι, οι υπηρεσίες, το επιστημονικό προσωπικό και οι πολίτες. Από τη μία μέρα στην άλλη δε γίνεται να εφαρμοστούν τόσο σοβαρές αλλαγές. Θα έπρεπε να έχει ετοιμαστεί η πλατφόρμα στο gov.gr και να υπήρχε συνεργασία με το κτηματολόγιο και όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες. Πολλοί ιδιοκτήτες δε μπορούν να προχωρήσουν τις διαδικασίες διότι οι ιδιοκτησίες τους χαρακτηρίζονται ως δασικές. Άλλες ιδιοκτησίες έχουν ανοικτά κληρονομικά και άλλες για να εφαρμόσουν τα μέτρα θα πρέπει οι ιδιοκτήτες να δαπανήσουν χιλιάδες ή και εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ».

Κόβονται τα πεύκα αλλά ποιος δίνει την άδεια;

«Επίσης υπάρχουν πολλές αντιφάσεις. Για παράδειγμα, σύμφωνα με την έκθεση που δίνω εγώ ως πολιτικός μηχανικός θα πρέπει να κοπούν όλα τα δέντρα σε απόσταση 5 μέτρων από το σπίτι. Κι αν τα δέντρα είναι πεύκα; Ποιος θα δώσει την άδεια να κοπούν τα πεύκα; Τα δασαρχεία έχουν υποδομή και προσωπικό να εκδώσουν τόσο μεγάλο αριθμό αδειών σε σύντομο χρονικό διάστημα; Δεν αναφέρομαι καν στο κόστος για το κόψιμο των δέντρων και τις ευθύνες για την απομάκρυνση της ξυλείας».

Νέο εμπόδιο η διαβάθμιση επικινδυνότητας οικισμών

Σε κατάσταση συναγερμού βρίσκονται και οι Δήμοι οι οποίοι από την πρώτη στιγμή αιφνιδιάστηκαν με τα νέα δεδομένα. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι νομικές κινήσεις της ΚΕΔΕ με προσφυγή στο ΣτΕ. Οι Δήμοι ούτε το προσωπικό έχουν, ούτε και τους πόρους για να υλοποιήσουν τα προβλεπόμενα. Ο νόμος φέρνει τους Δήμους σε αντιπαράθεση με τους δημότες καθώς τα έσοδα των προστίμων θα πάνε στα ταμεία των  δήμων.  Επιπλέον οι δήμοι που έχουν οικισμούς πλησίον ή εντός των δασικών εκτάσεων θα πρέπει εκτός όλων των άλλων υποχρεώσεων τους να συντάξουν μέχρι 26 Μαΐου χάρτες διαβάθμισης επικινδυνότητας οικισμών και με βάση αυτούς τους χάρτες να κινηθούν οι εκθέσεις αξιολόγησης. Η πιστοποίηση διαβάθμιση επικινδυνότητας οικισμού είναι μία ακόμα προϋπόθεση που θα πρέπει να διαθέτει ένας ιδιοκτήτης και να την προμηθευτεί εγκαίρως ώστε ο φάκελος του να είναι πλήρης και να αποφύγει τις συνέπειες αλλά και να μπορέσει να αποζημιωθεί σε περίπτωση πυρκαγιάς.

 

Θα πρέπει να κοπούν πολλά πεύκα σε απόσταση 5 μέτρων από τα σπίτια αλλά θα πρέπει να δώσει άδεια και το δασαρχείο / φωτογραφία Κώστας Ασημακόπουλος ethnos.gr
Θα πρέπει να κοπούν πολλά πεύκα σε απόσταση 5 μέτρων από τα σπίτια αλλά θα πρέπει να δώσει άδεια και το δασαρχείο / φωτογραφία Κώστας Ασημακόπουλος ethnos.gr

Παραδείγματα οι αντιφάσεις των νόμων

Πολλές είναι και οι αντιφάσεις των ίδιων των νόμων μέσα στις οποίες «χάνονται» μηχανικοί και ιδιοκτήτες. Μερικές από τις πιο χαρακτηριστικές:

  1. Πολλοί ιδιοκτήτες έχουν βρεθεί σε αδιέξοδο καθώς οι ιδιοκτησίες τους εμφανίζονται στο κτηματολόγιο ως δασικές εκτάσεις. Υποχρεώνονται δηλαδή οι ιδιοκτήτες να κάνουν μελέτες και έξοδα για κάτι που δεν θα μπορούν να μεταβιβάσουν ή που δεν τους ανήκει.
  2. Οι πολεοδομίες δηλώνουν αναρμόδιες για το χαρακτηρισμό επικινδυνότητας των οικισμών ενώ στην πραγματικότητα είναι οι υπηρεσίες που πρέπει να οργανώσουν το όλο πλάνο μαζί με την τεχνική υπηρεσία του κάθε Δήμου.

  3. Ενώ ο νόμος προβλέπει περιφράξεις με ύψος μέχρι 1,20 μέτρα ο νόμος για την αντιπυρική προστασία αναφέρει μέχρι και 2 μέτρα με ειδικές προδιαγραφές.

  4. Προβλέπονται κοπές δέντρων σε απόσταση 5 μέτρων από την σκεπή ή τον τοίχο του σπιτιού αλλά δεν γίνεται αναφορά για τις κοπές των πεύκων τα οποία για να κοπούν θα πρέπει να γίνει αυτοψία και να δοθεί άδεια από το δασαρχείο.

Τα μέτρα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας

Με βάση των στοιχείων που βάζει ο επιστήμονας για κάθε ιδιοκτησία βγαίνει ένας συντελεστής με κλίμακα από το 1 έως το 5.

Τα όσα αναφέρουν οι μηχανικοί στην έκθεση τους διαχωρίζονται σε μέτρα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

 

Η συγκεκριμένη περίφραξη είναι ακατάλληλη σύμφωνα με το νέο νόμο καθώς το συρματόπλεγμα θα πρέπει να έχει άνοιγμα το ανώτερο 2 τετρ. εκατοστά / φωτογραφία Κώστας Ασημακόπουλος ethnos.gr
Η συγκεκριμένη περίφραξη είναι ακατάλληλη σύμφωνα με το νέο νόμο καθώς το συρματόπλεγμα θα πρέπει να έχει άνοιγμα το ανώτερο 2 τετρ. εκατοστά / φωτογραφία Κώστας Ασημακόπουλος ethnos.gr

Στα μέτρα ενεργητικής ασφάλειας που πρέπει να γίνουν άμεσα περιλαμβάνονται:

Κουφώματα: Τα ξύλινα πορτοπαράθυρα θα πρέπει να αντικατασταθούν με μεταλλικά και να τοποθετηθούν σίτες με μεταλλικές ίνες, να σφραγίζονται όλα τα κενά και να επικαλυφθούν όλα τα ξύλινα στοιχεία.

Σκεπές: Επικάλυψη των ξύλινων γείσων και όλων των ξύλινων στοιχείων καθώς και αντικατάσταση όλων των πλαστικών υδρορροών με άκαυστα υλικά κατηγορίας Α1 ή Α2L-s1, d0.

Περιφράξεις: Συμπαγής περίφραξη (μπετό) ύψος ενός μέτρου. Από εκεί και πάνω μεταλλικό πλέγμα 50 πόντων με ελάχιστη οπή σύρματος 2 τετραγωνικών εκατοστών έτσι ώστε όταν θα έρθει το μέτωπο της φωτιάς να μην περάσουν τα φλεγόμενα φρύγανα.

Κόψιμο των δέντρων περίφραξης: Απαγορεύονται οι συστάδες δέντρων περιμετρικά των περιφράξεων. Κλαρί με κλαρί κάθε δέντρου θα πρέπει να έχει 5 μέτρα απόσταση. Τα ενδιάμεσα πρέπει να κοπούν.

Πρόσβαση στο σπίτι: Αν το σπίτι βρίσκεται άνω των 30 μέτρων από τη κεντρική είσοδο του οικοπέδου θα πρέπει να κατασκευαστεί δίοδος για πρόσβαση των οχημάτων έκτακτης ανάγκης (πυροσβεστικά) μέχρι το σπίτι.

Τέντες: Αφαίρεση υφασμάτινων τεντών και αντικατάσταση τους με ειδικά άκαυστα σκίαστρα

Τα κλαδέματα γύρω από το σπίτι

  • Σε απόσταση από 0 έως 2 μέτρα από το σπίτι επιτρέπεται μόνο γρασίδι.
  • Σε απόσταση από 2 έως 5 μέτρα επιτρέπονται θάμνοι μέχρι ένα μέτρο.
  • Σε απόσταση 0 έως 5 μέτρα από το σπίτι πρέπει να κοπούν όλα τα δέντρα.

Γεννήτριες και αντλίες

Στα μέτρα ενεργητικής ασφάλειας δίνεται διορία μέχρι και δύο χρόνια για να τακτοποιηθούν. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται:

Εγκατάσταση ενός τουλάχιστον σημείου υδροληψίας στον περιβάλλοντα χώρο του κτιρίου  με τοποθέτηση κρουνού συμβατού με τις προδιαγραφές που υπάρχουν για τα οχήματα πυρόσβεσης.

Οι κάτοχοι πισίνας ή δεξαμενής θα πρέπει να διαθέτουν αντλητικό σύστημα και γεννήτρια σε περίπτωση διακοπής ρεύματος.

ethnos.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en