Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

Τέλος η οδήγηση για τους 70χρονους | Τι αλλάζει στους μεγαλύτερους οδηγούς

Οι οδηγοί άνω των 70 ετών θα πρέπει να παραδώσουν την άδεια οδήγησης αν γνωρίζουν ότι αντιμετωπίζουν παθήσεις και ασθένειες που θέτουν εν δυνάμει σε κίνδυνο τους ίδιους και τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων όταν οδηγούν.

H Ελλάδα ευτυχώς θα επιβάλλει ιατρικές εξετάσεις άνα τακτά χρονικά διαστήματα.

Συγκεκριμένα στην Ελλάδα και έπειτα από τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας τους οι οδηγοί θα πρέπει να περνούν από ιατρικά τεστ (από παθολόγο και οφθαλμίατρο) κάθε τρία χρόνια. Με τη συμπλήρωση του 80ου έτους η άδεια οδήγησης πρέπει να ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια, ενώ εκτός από την εξέταση από παθολόγο και οφθαλμίατρο, απαιτείται και ιατρικός έλεγχος από ωτορινολαρυγγολόγο και νευρολόγο ή ψυχίατρο.

Πριν ακόμη και από τη συμπλήρωση του 80ου έτους, οι ιατροί που εξετάζουν τους οδηγούς έχουν τη δυνατότητα να τους παραπέμψουν και σε άλλες ειδικότητες εάν κρίνουν πως αυτό απαιτείται. Για παράδειγμα αν ο παθολόγος το κρίνει απαραίτητο μπορεί να παραπέμψει τον οδηγό, για παράδειγμα σε ψυχίατρο ή σε ορθοπεδικό.

Οι οδηγοί άνω των 70 ετών που γνωρίζουν ότι έχουν κάποια επικίνδυνη για την οδική ασφάλεια πάθηση ή ασθένεια, που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους ίδιους ή άλλους χρήστες των δρόμων και δεν μπορεί να ανιχνευτεί από τις ιατρικές εξετάσεις που απαιτούνται για την ανανέωσή της θα… πρέπει να κοιταχτούν στον καθρέπτη και να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Ειδικά αν οι εν λόγω οδηγοί είναι πάνω από 70 ετών θα πρέπει από μόνοι τους να παραδίδουν την άδεια οδήγησης. Αν δεν το κάνουν αυτό θα πρέπει τουλάχιστον να αποφεύγουν να οδηγούν μεγάλες αποστάσεις που ξεπερνούν σε χρονική διάρκεια τη μία ώρα αλλά και να αποφεύγουν να οδηγούν σε απαιτητικές συνθήκες, όπως είναι για παράδειγμα η κίνηση στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της πόλης.

Οι άνω των 70 ετών οδηγοί θα πρέπει να γνωρίζουν επίσης ότι πολλά είναι εκείνα που αλλάζουν από αυτή την ηλικία και έπειτα, μάλιστα σε σημαντικό βαθμό σε σχέση με τους νεότερούς τους που κάθονται πίσω από το τιμόνι, ακόμη και αν δεν πάσχουν από κάτι.

Ανάμεσα στα πιο σημαντικά είναι η δυνατότητα που έχει ο μέσος ηλικιωμένος οδηγός να παραμένει συγκεντρωμένος για μεγάλα χρονικά διαστήματα, κάτι που εξαρτάται άμεσα και από τη φυσική αντοχή του ανθρώπινου οργανισμού η οποία παρουσιάζει έντονη πτώση μετά από αυτή την ηλικία.

Η συγκέντρωση και η εγρήγορση που απαιτούνται για να οδηγεί κάποιος με ασφάλεια ελαττώνονται ακόμη περισσότερο με τις μεταβολές του καιρού και της θερμοκρασίας (πολύ ζέστη ή πολύ κρύο), φαινόμενα που οδηγούν σε ταχύτερη εξάντληση των οδηγών που έχουν ξεπεράσει το 70ο έτος της ηλικίας τους.

Πηγή:carandmotor

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

ΥΠΟΙΚ: Ερχονται 5 νομοσχέδια με ανατροπές | Ηλεκτρονικός κλοιός για ανασφάλιστα και χωρίς ΚΤΕΟ οχήματα

Η κυβέρνηση ετοιμάζει ένα μπαράζ νομοσχεδίων που θα φέρουν σημαντικές ανατροπές σε διάφορους τομείς, όπως τα αυτοκίνητα, τα τέλη κυκλοφορίας, τις ΔΕΚΟ, και τις συγχωνεύσεις και εξαγορές επιχειρήσεων. Αυτές οι νομοθετικές πρωτοβουλίες, που αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι τον Σεπτέμβριο, θα επιφέρουν αλλαγές με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής ανάπτυξης και της αποδοτικότητας του δημόσιου τομέα.

Νέο πλαίσιο για τα ανασφάλιστα και χωρίς ΚΤΕΟ οχήματα

Η αρχή θα γίνει μέσα στις επόμενες ημέρες με την κατάθεση στη Βουλή του νομοσχεδίου για το νέο πλαίσιο ψηφιακών ελέγχων και προστίμων για τα ανασφάλιστα και χωρίς ΚΤΕΟ οχήματα. Επίσης, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει κλιμακωτά πρόστιμα για την εκπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας.

Συγκεκριμένα, τα πρόστιμα για τα ανασφάλιστα οχήματα ξεκινούν από 250 ευρώ για δίκυκλα, αυξάνονται στα 500 ευρώ για επιβατηγά και φτάνουν τα 1.000 ευρώ για λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης. Για την εκπρόθεσμη εξόφληση των τελών κυκλοφορίας προβλέπονται πρόστιμα 25% επί του τέλους αν καταβληθεί εντός του Ιανουαρίου, 50% αν καταβληθεί τον Φεβρουάριο, και 100% από τον Μάρτιο.

Αλλαγές στις ΔΕΚΟ

Το επόμενο νομοσχέδιο αφορά τις αλλαγές στις ΔΕΚΟ (ΕΛΤΑ, ΟΑΣΑ, ΕΤΑΔ κ.λπ.) που εποπτεύονται από το Υπερταμείο. Οι αλλαγές θα ακολουθήσουν το μοντέλο της ΔΕΗ, με διορισμό διοικήσεων από την αγορά, βάσει τυπικών και επαγγελματικών προσόντων, χωρίς τις μακρόχρονες διαδικασίες του ΑΣΕΠ. Επίσης, θα δημιουργηθεί νέο Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο για την ενίσχυση αναπτυξιακών πρωτοβουλιών σε νέες τεχνολογίες και πράσινες επενδύσεις.

Μεταρρύθμιση του τέλους χαρτοσήμου

Στο τέλος του τρέχοντος μήνα θα κατατεθεί νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση του τέλους χαρτοσήμου, που επιβαρύνει εκατοντάδες συναλλαγές και συμβάσεις. Το τέλος χαρτοσήμου θα ψηφιοποιηθεί, εκσυγχρονιστεί και σε ορισμένες συναλλαγές θα καταργηθεί. Η μεταρρύθμιση, που εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης, θα παρουσιαστεί στο επόμενο Υπουργικό Συμβούλιο από τον υφυπουργό Οικονομικών Χάρη Θεοχάρη.

Επιτάχυνση δημοσίων επενδύσεων

Επίσης, έως τις αρχές Ιουλίου αναμένεται να κατατεθεί νομοσχέδιο για την επιτάχυνση των δημοσίων επενδύσεων, την ταχύτερη απορρόφηση ευρωπαϊκών πόρων και τον καλύτερο προγραμματισμό των έργων. Οι νέες διατάξεις περιλαμβάνουν τη σύσταση μηχανισμού για τη διασφάλιση της συντήρησης των έργων και έναν ξεχωριστό λογαριασμό χρηματοδότησης έργων για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών.

Φορολογικά κίνητρα για συγχωνεύσεις και εξαγορές

Τέλος, τον Σεπτέμβριο θα κατατεθεί νομοσχέδιο με φορολογικά κίνητρα για συγχωνεύσεις και εξαγορές, ενισχύοντας την εξωστρέφεια και την ισχύ των επιχειρήσεων. Οι νέες παρεμβάσεις θα συμπληρώσουν το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, με υψηλότερα φορολογικά κίνητρα για την απορρόφηση μικρών εταιρειών από μεγαλύτερα σχήματα, καθώς το ισχύον καθεστώς μείωσης φορολογίας κατά 30%-50% για 9 έτη αποδείχθηκε περιορισμένης αποδοτικότητας.

Η κυβέρνηση σκοπεύει με αυτές τις πρωτοβουλίες να ενισχύσει την οικονομική ανάπτυξη και να προωθήσει την καινοτομία, εστιάζοντας σε τομείς που θα συμβάλουν στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Οι αλλαγές στις ΔΕΚΟ και οι νέες επενδυτικές ευκαιρίες, σε συνδυασμό με τα κίνητρα για συγχωνεύσεις, αναμένεται να δημιουργήσουν ένα πιο ευέλικτο και ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον, ενώ η ψηφιοποίηση και ο εκσυγχρονισμός των διαδικασιών θα μειώσουν τη γραφειοκρατία και θα αυξήσουν την αποτελεσματικότητα του δημόσιου τομέα.

Continue Reading

AUTOMOTO

Ανατροπή στα όρια ταχύτητας των αυτοκινήτων | Πού αυξάνονται και γιατί

Σε ισχύ θα τεθούν σύντομα τα νέα και υψηλότερα όρια ταχύτητας ευρωπαϊκής χώρας που δεν είναι τα αποτελέσματα που επιθυμούσε από τη μείωσή τους τα προηγούμενα χρόνια.

Εκτός από τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στις περισσότερες των περιπτώσεων, η μείωση του ορίου ταχύτητας σε έναν δρόμο συμβάλλει και στην μικρότερη επιβάρυνση της ατμόσφαιρας αφού, σε γενικές γραμμές, η ταχύτητα κίνησης συνδέεται άμεσα με τους ρύπους που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο.

Με αυτό το σκεπτικό η Ολλανδία μείωσε πριν από πέντε περίπου χρόνια, το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομούς της από τα 130 στα 100 χλμ./ώρα.

Το μέτρο, που δεν καλωσορίστηκε από τη μεγαλύτερη μερίδα του κοινού, τέθηκε σε ισχύ ώστε οι γενικότεροι ρύποι που παράγει σαν χώρα η Ολλανδία (συγκεκριμένα οι εκπομπές αζώτου) να εναρμονιστούν με τα όρια που έχει θέσει η ΕΕ και να επιτραπεί έτσι στον κλάδο των κατασκευών, ο οποίος εκπέμπει επίσης ρύπους, να συνεχίζει να χτίζει κτίρια.

Το μειωμένο μέγιστο όριο ταχύτητας ίσχυε καθημερινά από τις έξι το πρωί έως και τις επτά το απόγευμα, δηλαδή τις ώρες όπου υπάρχει και ο μεγαλύτερος όγκος οχημάτων στους δρόμους της χώρας. Τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας επανερχόταν στο μέγιστο των 130 χλμ./ώρα.

Τώρα, τα κόμματα που πρόκειται να σχηματίσουν την επόμενη κυβέρνηση της Ολλανδίας φαίνεται ότι έφτασαν σε συμφωνία για την ανατροπή και ακύρωση του χαμηλότερου ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Σύμφωνα και με μελέτες και έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στην Ολλανδία όλο αυτό το διάστημα έδειξαν ότι επί της ουσίας το κέρδος στη μείωση των εκπομπών αζώτου είναι τόσο οριακό που δεν δικαιολογείται η εφαρμογή του.

Τα οξείδια του αζώτου εκπέμπονται από πολλούς κλάδους της βιομηχανίας, μεταξύ των οποίων είναι φυσικά και η αυτοκινητοβιομηχανία.

Σε μεγάλες συγκεντρώσεις στην ατμόσφαιρα μπορούν να οδηγήσουν στην παρουσίαση προβλημάτων στο αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπινου οργανισμού, με τον κίνδυνο να είναι μεγαλύτερος για άτομα με παθήσεις όπως είναι το άσθμα.

Continue Reading

AUTOMOTO

Τέλος το χάρτινο δίπλωμα οδήγησης | Πότε θα εξαφανιστεί, τι πρέπει να γνωρίζουμε

Στο χρονοντούλαπο της ιστορίας θα περάσει το χάρτινο δίπλωμα οδήγησης, στο οποίο απομένουν μόνο λίγα χρόνια ζωής.

Για να κάτσει κάποιος πίσω από το τιμόνι οφείλει να είναι κάτοχος διπλώματος οδήγησης, δηλαδή του εγγράφου που πιστοποιεί ότι πληρούνται τα απαραίτητα κτριτήρια για να συνυπάρξει κανείς με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου, δίχως να διαταράσσει την οδική ασφάλεια.

Στη χώρα μας, σήμερα, οι κάτοχοι αδειών οδήγησης διαθέτουν είτε το παλιό ροζ τρίπτυχο έγγραφο, είτε το νέου τύπου κάρτας, το οποίο έχει σημαντικές δικλείδες ασφαλείας που το προφυλάσσουν από πλαστογραφία.

Επίσης, με δεδομένο ότι τα στοιχεία του κατόχου αναγράφονται με λατινικούς χαρακτήρες, το νέο δίπλωμα ευνοεί τη χρήση του στο εξωτερικό, την ίδια ώρα που δεν φθείρεται όπως το παλιό.

Τα μεγάλα πλεονεκτήματα του διπλώματος υπό τη μορφή πλαστικοποιημένης κάρτας έναντι του χάρτινου, δεν έχουν περάσει απαρατήρητα από τους νομοθέτες οι οποίοι έχουν θέσει τις βάσεις για την πλήρη κατάργηση του τελευταίου, ορίζοντας ως καταληκτική ημερομηνία ισχύος του τις 19 Ιανουαρίου 2033.

Μέχρι το 2033, βέβαια, τα εναπομείναντα παλιά διπλώματα θα είναι ελάχιστα, δεδομένου ότι η νομοθεσία ορίζει ότι όποιος οδηγός συμπληρώνει το 65ο έτος της ηλικίας του και επομένως πρέπει να το ανανεώσει, αυτομάτως προμηθεύεται το νέο δίπλωμα τύπου πλαστικοποιημένης κάρτας.

Ακόμα και αυτή, όμως, η άδεια οδήγησης -και παρά τo διαφαινόμενο «μονοπώλιό» της- δεν πρόκειται να μακροημερεύσει, εν μέσω μιας πρωτοφανούς διαδικασίας ψηφιοποίησης των πάντων, που συν τω χρόνω αναμένεται να αυξάνει ρυθμούς.

Ήδη από τις 27 Ιουλίου του 2022, οι οδηγοί της χώρας μας μπορούν να «περάσουν» το δίπλωμα οδήγησης στο κινητό τους τηλέφωνο (στο gov.gr wallet), στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας της ελληνικής κυβέρνησης να διευκολυνθούν οι πολίτες, αλλά αλλά προκειμένου να διενεργείται ευκολότερα και με πιο αποτελεσματικό τρόπο η εξακρίβωση στοιχείων από τις αστυνομικές και ελεγκτικές αρχές.

Το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης (όπως και η ψηφιακή ταυτότητα), άλλωστε, ισοδυναμεί με τα φυσικά, παραδοσιακά διπλώματα (πλαστικοποιημένη κάρτα, τρίπτυχο έγγραφο) και επομένως οι πολίτες δεν χρειάζεται κουβαλούν τα τελευταία συνέχεια μαζί τους.

Έρχεται το ευρωπαϊκό δίπλωμα οδήγησης στο κινητό

Τη μετάβαση σε ένα καθεστώς ψηφιακών διπλωμάτων οδήγησης προωθεί και η ΕΕ, η οποία υποστηρίζει ότι η ψηφιοποίηση των αδειών οδήγησης συνεπάγεται πρωτοφανή ευκολία όσον αφορά την ανανέωση και την αντικατάστασή τους -αμφότερες οι διαδικασίες θα γίνονται ηλεκτρονικά.

Παράλληλα, ένα ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης με κοινά χαρακτηριστικά σε κοινοτικό επίπεδο θα διευκολύνει την επίτευξη του ξεκάθαρα διατυπωμένου στόχου της ΕΕ για τη δημιουργία ενός συστήματος γρήγορου εντοπισμού και άμεσης επιβολής ποινών σε εκείνους που υποπίπτουν σε τροχαίες παραβάσεις σε χώρα άλλη από αυτή που εξέδωσαν την άδεια οδήγησής του.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en