Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

Τέλος η οδήγηση για τους 70χρονους | Τι αλλάζει στους μεγαλύτερους οδηγούς

Οι οδηγοί άνω των 70 ετών θα πρέπει να παραδώσουν την άδεια οδήγησης αν γνωρίζουν ότι αντιμετωπίζουν παθήσεις και ασθένειες που θέτουν εν δυνάμει σε κίνδυνο τους ίδιους και τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων όταν οδηγούν.

H Ελλάδα ευτυχώς θα επιβάλλει ιατρικές εξετάσεις άνα τακτά χρονικά διαστήματα.

Συγκεκριμένα στην Ελλάδα και έπειτα από τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας τους οι οδηγοί θα πρέπει να περνούν από ιατρικά τεστ (από παθολόγο και οφθαλμίατρο) κάθε τρία χρόνια. Με τη συμπλήρωση του 80ου έτους η άδεια οδήγησης πρέπει να ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια, ενώ εκτός από την εξέταση από παθολόγο και οφθαλμίατρο, απαιτείται και ιατρικός έλεγχος από ωτορινολαρυγγολόγο και νευρολόγο ή ψυχίατρο.

Πριν ακόμη και από τη συμπλήρωση του 80ου έτους, οι ιατροί που εξετάζουν τους οδηγούς έχουν τη δυνατότητα να τους παραπέμψουν και σε άλλες ειδικότητες εάν κρίνουν πως αυτό απαιτείται. Για παράδειγμα αν ο παθολόγος το κρίνει απαραίτητο μπορεί να παραπέμψει τον οδηγό, για παράδειγμα σε ψυχίατρο ή σε ορθοπεδικό.

Οι οδηγοί άνω των 70 ετών που γνωρίζουν ότι έχουν κάποια επικίνδυνη για την οδική ασφάλεια πάθηση ή ασθένεια, που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους ίδιους ή άλλους χρήστες των δρόμων και δεν μπορεί να ανιχνευτεί από τις ιατρικές εξετάσεις που απαιτούνται για την ανανέωσή της θα… πρέπει να κοιταχτούν στον καθρέπτη και να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Ειδικά αν οι εν λόγω οδηγοί είναι πάνω από 70 ετών θα πρέπει από μόνοι τους να παραδίδουν την άδεια οδήγησης. Αν δεν το κάνουν αυτό θα πρέπει τουλάχιστον να αποφεύγουν να οδηγούν μεγάλες αποστάσεις που ξεπερνούν σε χρονική διάρκεια τη μία ώρα αλλά και να αποφεύγουν να οδηγούν σε απαιτητικές συνθήκες, όπως είναι για παράδειγμα η κίνηση στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της πόλης.

Οι άνω των 70 ετών οδηγοί θα πρέπει να γνωρίζουν επίσης ότι πολλά είναι εκείνα που αλλάζουν από αυτή την ηλικία και έπειτα, μάλιστα σε σημαντικό βαθμό σε σχέση με τους νεότερούς τους που κάθονται πίσω από το τιμόνι, ακόμη και αν δεν πάσχουν από κάτι.

Ανάμεσα στα πιο σημαντικά είναι η δυνατότητα που έχει ο μέσος ηλικιωμένος οδηγός να παραμένει συγκεντρωμένος για μεγάλα χρονικά διαστήματα, κάτι που εξαρτάται άμεσα και από τη φυσική αντοχή του ανθρώπινου οργανισμού η οποία παρουσιάζει έντονη πτώση μετά από αυτή την ηλικία.

Η συγκέντρωση και η εγρήγορση που απαιτούνται για να οδηγεί κάποιος με ασφάλεια ελαττώνονται ακόμη περισσότερο με τις μεταβολές του καιρού και της θερμοκρασίας (πολύ ζέστη ή πολύ κρύο), φαινόμενα που οδηγούν σε ταχύτερη εξάντληση των οδηγών που έχουν ξεπεράσει το 70ο έτος της ηλικίας τους.

Πηγή:carandmotor

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

Πέντε περιπτώσεις όπου η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να αρνηθεί την αποζημίωση

Η ύπαρξη ασφαλιστηρίου συμβολαίου δεν εγγυάται πάντα την καταβολή αποζημίωσης σε περίπτωση ατυχήματος. Υπάρχουν συγκεκριμένες περιπτώσεις όπου οι ασφαλιστικές εταιρείες διατηρούν το δικαίωμα να αρνηθούν την αποζημίωση. Παρακάτω παρουσιάζονται πέντε τέτοιες περιπτώσεις:

  1. Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών: Εάν αποδειχθεί ότι ο οδηγός βρισκόταν υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών κατά τη στιγμή του ατυχήματος, η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να αρνηθεί την αποζημίωση. Αν και η εταιρεία ενδέχεται να καλύψει τις ζημιές του τρίτου εμπλεκόμενου, διατηρεί το δικαίωμα να στραφεί νομικά κατά του ασφαλισμένου για την ανάκτηση του ποσού που κατέβαλε.

  2. Οδήγηση με μη ενεργό δίπλωμα οδήγησης: Η οδήγηση χωρίς έγκυρο δίπλωμα, είτε επειδή δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες εξετάσεις, είτε επειδή το δίπλωμα έχει λήξει ή έχει κατασχεθεί, μπορεί να οδηγήσει σε άρνηση αποζημίωσης από την ασφαλιστική εταιρεία.

  3. Έλλειψη Τεχνικού Ελέγχου ΚΤΕΟ: Το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) είναι υποχρεωτικό για όλα τα οχήματα. Εάν το όχημα δεν έχει περάσει τον απαιτούμενο τεχνικό έλεγχο και κριθεί ακατάλληλο για κυκλοφορία, η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να αρνηθεί την αποζημίωση σε περίπτωση ατυχήματος.

  4. Οδήγηση χωρίς πληρωμένα επασφάλιστρα: Σε περιπτώσεις όπου το όχημα οδηγείται από άτομο που δεν έχει δηλωθεί στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο, όπως νέοι οδηγοί ή άτομα εκτός των προβλεπόμενων ηλικιακών ορίων, και δεν έχουν καταβληθεί τα αντίστοιχα επασφάλιστρα, η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να αρνηθεί την αποζημίωση.

  5. Παράλειψη ενημέρωσης της ασφαλιστικής εταιρείας για σημαντικές αλλαγές: Η μη γνωστοποίηση σημαντικών αλλαγών, όπως η αλλαγή διεύθυνσης κατοικίας ή η μεταβίβαση του οχήματος, μπορεί να αποτελέσει λόγο άρνησης αποζημίωσης από την ασφαλιστική εταιρεία.

Για να διασφαλιστεί η κάλυψη σε περίπτωση ατυχήματος, είναι σημαντικό οι ασφαλισμένοι να τηρούν όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το ασφαλιστήριο συμβόλαιο και να ενημερώνουν την ασφαλιστική εταιρεία για οποιαδήποτε αλλαγή σχετική με το όχημα ή τον οδηγό.

Continue Reading

AUTOMOTO

3η Τετρακίνητη Συνάντηση στο Σουφλί Έβρου

Για μία ακόμα χρονιά θα πραγματοποιηθεί η 3η Τετρακίνητη Συνάντηση από την Παρασκευή 7 Μαρτίου ως την Κυριακή 9 Μαρτίου, στο Σουφλί Έβρου.
Πρόκειται για μια εκπαιδευτική εξόρμηση, με σκοπό την ασφαλή οδήγηση εκτός δρόμου (χωμάτινο έδαφος) με αυτοκίνητα 4x4, στην ευρύτερη περιοχή του Σουφλίου. Όπως το 2023 αλλά και το 2024, που άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις στους συμμετέχοντες από την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό, οι οποίοι έχουν αυξηθεί σε αριθμό, έτσι και φέτος, σκοπός της δράσης είναι να γνωρίσουν οι τετρακίνητοι, οδηγικές συμπεριφορές, συμβουλές για την οδήγηση εκτός δρόμου.
Παράλληλα, μέσα από αυτές τις διαδρομές οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν τις ομορφιές την περιοχή, τονώνοντας την τοπική κοινωνία και την αγορά, κάτι που έχει ανάγκη ο επιχειρηματικός κόσμος της περιοχής μας.
https://action-evros.gr/wp-content/uploads/2025/01/viber_image_2025-01-06_01-24-04-080-640x906.jpg
DNews Widget
Continue Reading

AUTOMOTO

Δήλωση Ακινησίας Ι.Χ. μέσω myCAR: Οδηγίες για Ιδιοκτήτες

Τη δυνατότητα να τα θέσουν σε ακινησία το όχημά τους αποφεύγοντας την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του 2025, το τεκμήριο διαβίωσης ακόμη και το φόρο πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται σε όσους διαθέτουν Ι.Χ. άνω των 1.928 κυβικών εκατοστών έχουν και φέτος οι φορολογούμενοι με την προθεσμία να λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2025.

Η κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας είναι πλέον εύκολη υπόθεση. Μπορεί να γίνει ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ. Μόνο σε ειδικές περιπτώσεις, όπως κλοπή ή καταστροφή του οχήματος οι φορολογούμενοι θα πρέπει να επισκεφθούν τη Δ.Ο.Υ. ή το ΚΕΦΟΔΕ για να υποβάλουν τη δήλωση ακινησίας και να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας.

Οι οδηγίες της ΑΑΔΕ

1. Θέλω να θέσω το όχημα μου σε ψηφιακή ακινησία. Ποιες είναι οι ενέργειές μου;

Συνδέεστε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) και ειδικότερα στην πλατφόρμα myCAR με τους κωδικούς Taxisnet.

Επιλέγετε «Ψηφιακή Ακινησία/Κυκλοφορία» όπου καταχωρείτε ή επιλέγετε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία.

Καταχωρείτε τα στοιχεία της διεύθυνσης ακινητοποίησης του οχήματος, δηλαδή τον ταχ.κωδ. της περιοχής, την οδό και τον αριθμό.

Επίσης δηλώνετε υπεύθυνα ότι ο χώρος στάθμευσης είναι, είτε ιδιόκτητος, είτε ενοικιασμένος ή παραχωρημένος.

Υποβάλετε την αίτησή σας και εφόσον είστε μοναδικός ιδιοκτήτης, το σύστημα σας δίνει αριθμό αίτησης και σας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, ενημερώνονται στην προσωποποιημένη πληροφόρηση για το αίτημα σας, το οποίο, με αντίστοιχη της προαναφερθείσας διαδικασίας, θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

2. Είναι δυνατή η θέση σε ψηφιακή ακινησία οποιουδήποτε οχήματος, ανεξάρτητα κατηγορίας και χρήσης;

Η ψηφιακή ακινησία επιτρέπεται μόνο για Επιβατικά Ι.Χ. και Δίκυκλα Ι.Χ., τα οποία βρίσκονται «σε κίνηση» και ο ιδιοκτήτης έχει την άδεια και τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.

3. Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες θα πρέπει να απευθυνθώ στη Δ.Ο.Υ ή το ΚΕΦΟΔΕ για να δηλώσω την ακινησία του οχήματος μου;

α) Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος

(β) Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό

(γ) Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί

(δ) Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού

(ε) Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή

(στ) Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση

(ζ) Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας

(η) Πλειστηριασμού του οχήματος

(θ) Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από το Δήμο ως εγκαταλελειμμένου

(ι) Κάθε άλλη περίπτωση όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του (άδεια και πινακίδες).

(ζ) Θανάτου του ιδιοκτήτη του οχήματος, όπου η ακινησία δηλώνεται από τους κληρονόμους του (εφόσον δεν έχει εκδοθεί ακόμα άδεια κυκλοφορίας στο όνομά τους), στη ΔΟΥ του θανόντος.

4. Είμαι συνιδιοκτήτης οχήματος. Μπορώ να το θέσω σε ψηφιακή ακινησία χωρίς να ενημερωθούν οι υπόλοιποι συνιδιοκτήτες;

Όχι. Θα πρέπει να είναι σύμφωνοι όλοι οι συνιδιοκτήτες είτε πρόκειται να τεθεί το όχημα σε ψηφιακή ακινησία είτε πρόκειται να γίνει άρση αυτής. Οι συνιδιοκτήτες ενημερώνονται μέσω της προσωποποιημένης πληροφόρησης ή με e-mail εφόσον έχει δηλωθεί, και εφόσον συμφωνούν πρέπει να εγκρίνουν το αίτημα.

5. Εάν κατά τη διάρκεια ελέγχου, διαπιστωθεί από τα αρμόδια όργανα ότι το όχημα κυκλοφορεί ή είναι σταθμευμένο σε δημόσιο χώρο και φέρει πινακίδες, ενώ βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία, τι επιπτώσεις έχω;

Στην περίπτωση αυτή αίρεται η ακινησία, επιβάλλεται πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας και το πρόστιμο εκπρόθεσμης πληρωμής τους, καθώς και διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 30.000 ευρώ και αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη/κατόχου.

newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
blue circle with steel construction
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en