Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κορονοϊός | Η λίστα με όλα τα καταστήματα που κλείνουν από την Τετάρτη 18 Μαρτίου

Την αναλυτική λίστα με τις επιχειρήσεις που αναστέλλεται προσωρινά η λειτουργία τους από αύριο Τετάρτη 18 Μαρτίου λόγω κορονοϊού κοινοποίησε στον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του συλλόγου των εμπόρων της πρωτεύουσας «διεκδικήσαμε και πετύχαμε η κυβέρνηση να ανακοινώσει την αναστολή λειτουργίας των επιχειρήσεων λιανικής πώλησης στη χώρα και την αυτόματη ένταξή τους στα όποια μέτρα στήριξης ανακοινωθούν από την Κυβέρνηση».

Η λίστα με τις ιδιωτικές επιχειρήσεις, οι οποίες θα παραμείνουν κλειστές βάσει των μέτρων που εξήγγειλε η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού με βάση τις ακόλουθες δραστηριότητες (αναφέρεται ο αντίστοιχος Κωδικός Αριθμός Δραστηριότητας ΚΑΔ) έως 31 Μαρτίου 2020 είναι οι εξής:

– 4719 Άλλο λιανικό εμπόριο σε μη εξειδικευμένα καταστήματα, εκτός από είδη ψιλικών 47.19.10.01 και περιπτέρων 47.19.10.02 και υπηρεσιών ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.)

– 4741 Λιανικό εμπόριο ηλεκτρονικών υπολογιστών, περιφερειακών μονάδων υπολογιστών και λογισμικού σε εξειδικευμένα καταστήματα, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 4742 Λιανικό εμπόριο τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού σε εξειδικευμένα καταστήματα, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 4743 Λιανικό εμπόριο εξοπλισμού ήχου και εικόνας σε εξειδικευμένα καταστήματα, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 4751 Λιανικό εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων σε εξειδικευμένα καταστήματα, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 4752 Λιανικό εμπόριο σιδηρικών, χρωμάτων και τζαμιών σε εξειδικευμένα καταστήματα, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 4753 Λιανικό εμπόριο χαλιών, κιλιμιών και επενδύσεων δαπέδου και τοίχου σε εξειδικευμένα καταστήματα, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 4754 Λιανικό εμπόριο ηλεκτρικών οικιακών συσκευών σε εξειδικευμένα καταστήματα, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 4759 Λιανικό εμπόριο επίπλων, φωτιστικών και άλλων ειδών οικιακής χρήσης σε εξειδικευμένα καταστήματα, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 4761 Λιανικό εμπόριο βιβλίων σε εξειδικευμένα καταστήματα, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 4762 Λιανικό εμπόριο εφημερίδων και γραφικής ύλης σε εξειδικευμένα καταστήματα, εκτός από λιανικό εμπόριο εφημερίδων 47.62.62 και υπηρεσιών ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 4763 Λιανικό εμπόριο εγγραφών μουσικής και εικόνας σε εξειδικευμένα καταστήματα, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 4764 Λιανικό εμπόριο αθλητικού εξοπλισμού σε εξειδικευμένα καταστήματα, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 4765 Λιανικό εμπόριο παιχνιδιών κάθε είδους σε εξειδικευμένα καταστήματα, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 4771 Λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε εξειδικευμένα καταστήματα, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 4772 Λιανικό εμπόριο υποδημάτων και δερμάτινων ειδών σε εξειδικευμένα καταστήματα, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 4775 Λιανικό εμπόριο καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού σε εξειδικευμένα καταστήματα, εκτός από Λιανικό εμπόριο χαρτιού υγείας, χαρτομάντιλων, μαντιλιών και πετσετών καθαρισμού προσώπου, τραπεζομάντιλων και πετσετών φαγητού, από χαρτί 47.75.76.19 και υπηρεσιών ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 4777 Λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων σε εξειδικευμένα καταστήματα, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 4778 Άλλο λιανικό εμπόριο καινούργιων ειδών σε εξειδικευμένα καταστήματα, εκτός από Λιανικό εμπόριο υλικών καθαρισμού 47.78.84, Λιανικό εμπόριο καύσιμου πετρελαίου οικιακής χρήσης, υγραερίου, άνθρακα και ξυλείας 47.78.85, Λιανικό εμπόριο ακατέργαστων αγροτικών προϊόντων π.δ.κ.α. 47.78.87, Λιανικό εμπόριο μηχανημάτων και εξοπλισμού π.δ.κ.α. 47.78.88, και υπηρεσιών ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 4779 Λιανικό εμπόριο μεταχειρισμένων ειδών σε καταστήματα.

– 4781 Λιανικό εμπόριο τροφίμων, ποτών και καπνού, σε υπαίθριους πάγκους και αγορές, εξαιρουμένων των λαϊκών αγορών (κλείνουν οι δημοτικές αγορές).

– 4782 Λιανικό εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, ενδυμάτων και υποδημάτων, σε υπαίθριους πάγκους και αγορές ⚠4789 Λιανικό εμπόριο άλλων ειδών σε υπαίθριους πάγκους και αγορές, πλην χαρτικών, ειδών καθαριότητας και προσωπικής φροντίδας.

– 5520 Καταλύματα διακοπών και άλλα καταλύματα σύντομης διαμονής εκτός εποχικής λειτουργίας.

– 5530 Χώροι κατασκήνωσης, εγκαταστάσεις για οχήματα αναψυχής και ρυμουλκούμενα οχήματα.

– 5610 Δραστηριότητες υπηρεσιών εστιατορίων και κινητών μονάδων εστίασης, με εξαίρεση τις δραστηριότητες που αφορούν διανομή προϊόντων (delivery, room service κτλ.) και παροχή προϊόντων σε πακέτο από το κατάστημα (take away) στις οποίες δεν επιτρέπεται η χρήση τραπεζοκαθισμάτων και το σερβίρισμα σε αυτά.

– 5621 Δραστηριότητες υπηρεσιών τροφοδοσίας για εκδηλώσεις (catering).

– 5630 Δραστηριότητες παροχής ποτών (χορευτικά κέντρα, αναψυκτήρια, καφέ μπαρ, καφενεία, καφετέριες, κέντρα διασκέδασης κτλ.), με εξαίρεση τις δραστηριότητες που αφορούν διανομή προϊόντων (delivery, room service κτλ.) και παροχή προϊόντων σε πακέτο από το κατάστημα (take away) στις οποίες δεν επιτρέπεται η χρήση τραπεζοκαθισμάτων και το σερβίρισμα σε αυτά.

– 5914 Δραστηριότητες προβολής κινηματογραφικών ταινιών.

– 7721 Ενοικίαση και εκμίσθωση ειδών αναψυχής και αθλητικών ειδών, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 7722 Ενοικίαση βιντεοκασετών και δίσκων, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 7729 Ενοικίαση και εκμίσθωση άλλων ειδών προσωπικής ή οικιακής χρήσης, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 8230 Οργάνωση συνεδρίων και εμπορικών εκθέσεων.

– 8510 Προσχολική εκπαίδευση, εξαιρείται η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση.

– 8520 Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, εξαιρείται η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση.

– 8531 Γενική δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εξαιρείται η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση.

– 8532 Τεχνική και επαγγελματική δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εξαιρείται η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση.

– 8541 Μεταδευτεροβάθμια μη τριτοβάθμια εκπαίδευση, εξαιρείται η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση.

– 8542 Τριτοβάθμια εκπαίδευση, εξαιρείται η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση

– 8551 Αθλητική και ψυχαγωγική εκπαίδευση, εξαιρείται η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση.

– 8552 Πολιτιστική εκπαίδευση, εξαιρείται η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση.

– 8553 Δραστηριότητες σχολών ερασιτεχνών οδηγών, εξαιρείται η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση.

– 8559 Άλλη εκπαίδευση π.δ.κ.α., εξαιρείται η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση.

– 8560 Εκπαιδευτικές υποστηρικτικές δραστηριότητες, εξαιρείται η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση.

– 8891 Δραστηριότητες βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών, εξαιρείται η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση.

– 9004 Εκμετάλλευση αιθουσών θεαμάτων και συναφείς δραστηριότητες.

– 9101 Δραστηριότητες βιβλιοθηκών και αρχειοφυλακείων.

– 9102 Δραστηριότητες μουσείων.

– 9103 Λειτουργία ιστορικών χώρων και κτιρίων και παρόμοιων πόλων έλξης επισκεπτών.

– 9104 Δραστηριότητες βοτανικών και ζωολογικών κήπων και φυσικών βιοτόπων.

– 9200 Τυχερά παιχνίδια και στοιχήματα (συμπεριλαμβανομένων καζίνο, χαρτοπαιχτικών λεσχών κτλ.), εξαιρουμένων των υπηρεσιών τυχερών παιχνιδιών σε απευθείας (on line) σύνδεση (ΚΑΔ: 92.00.14) και υπηρεσιών στοιχημάτων σε απευθείας (on line) σύνδεση (ΚΑΔ: 92.00.21).

– 9311 Εκμετάλλευση αθλητικών εγκαταστάσεων.

– 9312 Δραστηριότητες αθλητικών ομίλων πλην αθλητών και ομάδων που είναι σε προετοιμασία ολυμπιακών αγώνων 2020.

– 9313 Εγκαταστάσεις γυμναστικής.

– 9319 Άλλες αθλητικές δραστηριότητες πλην αθλητών και ομάδων που είναι σε προετοιμασία ολυμπιακών αγώνων 2020.

– 9321 Δραστηριότητες πάρκων αναψυχής και άλλων θεματικών πάρκων.

– 9329 Άλλες δραστηριότητες διασκέδασης και ψυχαγωγίας.

– 9602 Δραστηριότητες κομμωτηρίων, κουρείων και κέντρων αισθητικής.

– 9604 Δραστηριότητες σχετικές με τη φυσική ευεξία.

– 881015 Υπηρεσίες κέντρων ημερήσιας φροντίδας ενηλίκων με αναπηρίες.

– 47767701 Λιανικό εμπόριο ανθέων, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 47767703 Λιανικό εμπόριο αποξηραμένων φυτών, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 47767710 Λιανικό εμπόριο κομμένων ανθέων και μπουμπουκιών τους, συνθέσεων ανθέων, καθώς και ανθοδεσμών, στεφανιών και παρόμοιων ειδών, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 47767711 Λιανικό εμπόριο μερών φυτών, χορταριών, βρύων και λειχήνων, κατάλληλων για διακοσμητική χρήση, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 47767712 Λιανικό εμπόριο -μετά από εισαγωγή- ανθέων, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop κτλ.).

– 56292002 Υπηρεσίες που παρέχονται από καντίνες αθλητικών εγκαταστάσεων.

– 56292004 Υπηρεσίες που παρέχονται από σχολικές καντίνες (κυλικεία).

– 56292005 Υπηρεσίες που παρέχονται από φοιτητικά εστιατόρια, με εξαίρεση τις δραστηριότητες που αφορούν διανομή προϊόντων (delivery) και παροχή προϊόντων σε πακέτο από το κατάστημα (take away).

– 82191101 Υπηρεσίες παραγωγής φωτοτυπιών και φωτοαντιγράφων.

– 82191102 Υπηρεσίες πολυγραφήσεων και φωτοαντιγράφων.

– 94991601 Υπηρεσίες πολιτιστικών συλλόγων και σωματείων.

– 94991602 Υπηρεσίες ψυχαγωγικών μη αθλητικών λεσχών.

– 96091906 Υπηρεσίες γραφείων γνωριμίας ή συνοικεσίων.

– 96091908 Υπηρεσίες γυαλίσματος υποδημάτων.

– 96091909 Υπηρεσίες δερματοστιξίας (τατουάζ).

– 96091912 Υπηρεσίες ιερόδουλου.

– 96091916 Υπηρεσίες στολισμού εκκλησιών, αιθουσών κλπ (για γάμους, βαπτίσεις, κηδείες και άλλες εκδηλώσεις).

– 96091917 Υπηρεσίες τρυπήματος δέρματος του σώματος (piercing).

– Η δραστηριότητα όλων των καταστημάτων λιανικού εμπορίου που λειτουργούν με συμφωνίες συνεργασίας τύπου «κατάστημα εντός καταστήματος» (shops-in-a-shop), βρίσκονται σε εκπτωτικά καταστήματα (outlet), εμπορικά κέντρα και εκπτωτικά χωριά.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών θα συνεχίσει να είναι σε συνεχή επαφή με τα αρμόδια Υπουργεία και τους εμπλεκόμενους φορείς, για να στηρίξει με συντονισμένες ενέργειες τον εμπορικό κόσμο, με σκοπό να εξαγγελθούν το γρηγορότερο δυνατόν εξειδικευμένα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων, που αποτελούν επιτακτική ανάγκη για την επιβίωση χιλιάδων καταστημάτων και τη διατήρηση των αντίστοιχων θέσεων εργασίας.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καταργείται το νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος | Πάμε σε μειωμένο μεσημβρινό

Η «επέλαση» των ΑΠΕ, και η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών το μεσημέρι, έχει ως συνέπεια εκείνες τις ώρες η αγορά να μπορεί να προσφέρει φθηνό ρεύμα.

Λύση αμοιβαία επωφελή για τους καταναλωτές και τους παραγωγούς ΑΠΕ επεξεργάζεται το ΥΠΕΝ, με την ένταξη μεσημβρινών ωρών στη ζώνη των μειωμένων χρεώσεων του νυχτερινού τιμολογίου. Έτσι, το νυχτερινό τιμολόγιο θα πάψει να είναι πλέον… νυχτερινό, δίνοντας τη δυνατότητα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις να περιορίσουν το ενεργειακό τους κόστος, και αποτελώντας παράλληλα «αντίδοτο» στις περικοπές ΑΠΕ.

Υπενθυμίζεται ότι, στην υφιστάμενη μορφή του, το νυχτερινό τιμολόγιο έχει χειμερινό και θερινό ωράριο. Το χειμερινό ωράριο εκτείνεται από την 1η Νοεμβρίου έως τις 30 Απριλίου. Για τους καταναλωτές στο διασυνδεδεμένο σύστημα, οι μειωμένες χρεώσεις εφαρμόζονται από τις 02:00 έως τις 08:00 και από τις 15:00 έως τις 17:00.

Το θερινό ωράριο ξεκινά από την 1η Μαΐου και λήγει στις 31 Οκτωβρίου. Για την ίδια κατηγορία καταναλωτών, η ζώνη μειωμένων χρεώσεων είναι ενιαία και εκτείνεται από τις 23:00 έως τις 07:00 το πρωί.

Οι συγκεκριμένες ζώνες υπαγορεύτηκαν από διαφορετικά δεδομένα που ίσχυαν στο παρελθόν, όταν στο μίγμα ηλεκτροπαραγωγής ήταν κυρίαρχες οι θερμοηλεκτρικές μονάδες. Έτσι, για την επιλογή τους ελήφθη υπόψη ότι οι χονδρεμπορικές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας κορυφώνονταν πέριξ του μεσημεριού. Ως συνέπεια, στόχος ήταν να δοθεί κίνητρο να «μεταφερθεί» μέρος της κατανάλωσης κατά κύριο λόγο αργά το βράδυ.

Ωστόσο, το «τοπίο» στο χρηματιστήριο ενέργειας έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Η «επέλαση» των ΑΠΕ, και η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών το μεσημέρι, έχει ως συνέπεια εκείνες τις ώρες η αγορά να κινείται πολύ συχνά από οριακά πάνω από το μηδέν, έως και σε αρνητικές τιμές. Επομένως, αυτές οι χονδρεμπορικές τιμές θα επιτρέψουν στους προμηθευτές να παράσχουν τιμολόγια με ιδιαίτερα χαμηλές χρεώσεις κατά τις μεσημβρινές ώρες.

Την ίδια στιγμή, η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών συχνά υπερβαίνει τη ζήτηση (σε συνδυασμό με τις ενδεχόμενες εξαγωγές). Επομένως, η ενίσχυση της ζήτησης για ηλεκτρική ενέργεια θα μπορούσε να βάλει σε κάποιο βαθμό ανάχωμα στις περικοπές παραγωγής «πράσινης» ενέργειας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΥΠΕΝ ακόμη επεξεργάζεται την προοπτική αλλαγών στο νυχτερινό τιμολόγιο, χωρίς να έχει καταλήξει στις ιδιαίτερες παραμέτρους. Έτσι, δεν έχει ακόμη αποφασιστεί ποιες ώρες του μεσημεριού θα εφαρμόζονται οι μειωμένες χρεώσεις.

Επίσης, δεν έχει καταλήξει αν οι μεσημβρινές ώρες θα προστεθούν στο βραδινό ωράριο που ισχύει αυτή τη στιγμή, ή αν θα αφαιρεθούν πλήρως οι ισχύουσες νυχτερινές ώρες μειωμένων χρεώσεων. Πάντως, η επικρατέστερη εκδοχή είναι να απαλειφθεί η βραδινή ζώνη.

Νυχτερινό τιμολόγιο μπορούν να αποκτήσουν όσοι καταναλωτές έχουν συμβατό μετρητή (διπλής εγγραφής). Για την αλλαγή του ωραρίου μειωμένων χρεώσεων, θα χρειαστεί να γίνει παρέμβαση από τον ΔΕΔΔΗΕ στο σύνολο των υποσταθμών στο δίκτυο διανομής (περίπου 250), ώστε να τροποποιηθούν οι χρόνοι στους οποίους αποστέλλεται ο ηλεκτρικός παλμός που ενεργοποιεί – απενεργοποιεί εναλλάξ την «ωριαία» και τη «νυχτερινή» μέτρηση. Στην πλειονότητα των υποσταθμών, η παρέμβαση θα πρέπει να γίνει επί τόπου από συνεργείο του Διαχειριστή, αν και σε ορισμένους σταθμούς οι αλλαγές μπορούν να γίνουν από απόσταση.

Σε αυτό το πλαίσιο, η αλλαγή του ωραρίου του νυχτερινού τιμολογίου προορίζεται να αποτελέσει μία λύση «γέφυρα», καθώς θα «τρέχει» το roll-out των «έξυπνων» μετρητών. Κάτι που σημαίνει στην πράξη πως θα επιτρέψει σε όποιο νοικοκυριό ή επιχείρηση έχει αναλογικό μετρητή διπλής εγγραφής να αξιοποιήσει από τώρα τα οφέλη στο ενεργειακό κόστος από την υψηλή διείσδυση των ΑΠΕ, πριν αποκτήσει ψηφιακό «ρολόι» και μπορέσει να «περάσει» σε ένα πορτοκαλί τιμολόγιο.

news247

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελεύθεροι επαγγελματίες | Ποιοι ωφελούνται από την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος (παραδείγματα)

Η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος που εξήγγειλε η κυβέρνηση θα οδηγήσει το 2025 στη μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων 700.000 αυτοαπασχολουμένων οι οποίοι υπάγονται στο νέο σύστημα αντικειμενικών κριτηρίων φορολόγησης έως και κατά 325 ευρώ ετησίως, όπως τονίζει σε δημοσίευμά του ο «Ελεύθερος Τύπος».

Η απαλλαγή όλων αυτών των φορολογουμένων από την υποχρέωση να πληρώσουν το οριζόντιο «χαράτσι» του τέλους επιτηδεύματος των 325 ευρώ το 2025 (για τη χρήση του 2024) θα προκαλέσει μειώσεις στις φορολογικές επιβαρύνσεις επί των εισοδημάτων σε περίπου 700.000 αυτοαπασχολουμένους από το σύνολο των 735.000 που υπάγονται στα αντικειμενικά κριτήρια φορολόγησης.

Εξουδετέρωση

Συγκεκριμένα, για τους περισσότερους από τους αυτοαπασχολουμένους που επηρεάζονται αρνητικά από το νέο αυτό τεκμαρτό σύστημα φορολόγησης -επειδή τα τεκμαρτά εισοδήματα που τους προσδιορίζει είναι υψηλότερα από αυτά που δηλώνουν κάθε χρόνο- η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος των 325 ευρώ θα εξουδετερώσει πλήρως τις νέες αυξήσεις στους φόρους εισοδήματος, που θα προκύψουν το επόμενο έτος, εξαιτίας του γεγονότος ότι τα τεκμαρτά ποσά εισοδήματος το 2025 θα είναι σημαντικά αυξημένα σε σύγκριση με φέτος, λόγω συνυπολογισμού του νέου αυξημένου (από τα 780 στα 830 ευρώ) κατώτατου μισθού. Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι, το 2025, να μειωθούν -αντί να αυξηθούν- οι φόροι επί των εισοδημάτων τους.

Επιπλέον, όσοι αυτοαπασχολούμενοι δεν επηρεάζονται με αυξήσεις στους φόρους εισοδήματος από την εφαρμογή του νέου τεκμαρτού συστήματος φορολόγησης, επειδή δηλώνουν εισοδήματα μεγαλύτερα από τα τεκμαρτά, που τους προσδιορίζει το σύστημα αυτό, θα δουν το 2025 τις φορολογικές επιβαρύνσεις στα εισοδήματα του 2024 να μειώνονται κατά 325 ευρώ ετησίως. Οι φορολογούμενοι αυτοί θα καρπωθούν, δηλαδή, όλο το όφελος από την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.

Oπως προκύπτει, ενδεικτικά, από αναλυτικούς πίνακες παραδειγμάτων που παραθέτουμε σήμερα:

  1. Οι περισσότεροι αυτοαπασχολούμενοι από αυτούς που υπάγονται στο νέο σύστημα αντικειμενικών κριτηρίων και είτε δεν έχουν κανέναν υπάλληλο και δηλώνουν ετήσια εισοδήματα κάτω από 10.000 ευρώ είτε έχουν έναν υπάλληλο και δηλώνουν ετησίως κάτω από 13.000-15.000 ευρώ θα δουν το επόμενο έτος τους φόρους στα εισοδήματά τους να μειώνονται, αντί να αυξάνονται, παρά την άνοδο των τεκμαρτών ποσών ελάχιστου εισοδήματος που θα αναγκαστούν να δηλώσουν εξαιτίας της αύξησης του κατώτατου μισθού. Η «οριζόντια» ετήσια φοροελάφρυνση των 325 ευρώ, που θα προκύψει από την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος, θα είναι μεγαλύτερη από την ετήσια πρόσθετη επιβάρυνση που θα τους προκαλέσει η αύξηση των τεκμαρτών εισοδημάτων. Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι το σύνολο των ετήσιων επιβαρύνσεων στα εισοδήματά (το άθροισμα φόρου εισοδήματος και τέλους επιτηδεύματος) να μειωθεί.
  2. Για ένα μικρό σύνολο αυτοαπασχολουμένων χωρίς υπαλλήλους, που περιλαμβάνει περιπτώσεις στις οποίες τα δηλούμενα ποσά ετήσιου εισοδήματος είναι χαμηλότερα των 10.000 ευρώ και τα τεκμαρτά ποσά ελάχιστου φορολογητέου εισοδήματος θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο λόγω μετάβασης σε νέα τριετία ετών λειτουργίας, όπου επιβάλλεται προσαύξηση 10% επί του τεκμαρτού εισοδήματος ή η προσαύξηση του τεκμαρτού εισοδήματος αυξάνεται από το 10% στο 21% ή από το 21% στο 33,1%, το σύνολο των φορολογικών επιβαρύνσεων στα εισοδήματα (άθροισμα φόρου εισοδήματος και τέλους επιτηδεύματος) θα αυξηθεί το 2025.

  3. Oσοι αυτοαπασχολούμενοι δηλώνουν ετήσια εισοδήματα υψηλότερα των 10.000 ευρώ και δεν έχουν κανέναν υπάλληλο ή ετήσια εισοδήματα άνω των 13.000-15.000 ευρώ και έχουν έναν υπάλληλο θα δουν τις συνολικές φορολογικές τους επιβαρύνσεις να μειώνονται το 2025 κατά 325 ευρώ, καθώς, αφενός, δεν τους επηρεάζει η εφαρμογή του τεκμαρτού συστήματος φορολόγησης επειδή δηλώνουν περισσότερα από τα τεκμαρτά, αφετέρου, κερδίζουν ολόκληρο το όφελος από την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος των 325 ευρώ.

Για ποιους θα εξακολουθεί να ισχύει το τέλος επιτηδεύματος και τον νέο χρόνο

Η εξαγγελία για την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος το 2025, την οποία έκανε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών από το Forum των Δελφών, δεν θα ισχύσει για όλες τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες ανεξαιρέτως αλλά μόνο για τους 735.000 εμπόρους, βιοτέχνες και ελεύθερους επαγγελματίες που ασκούν ατομικά τις δραστηριότητές τους (που έχουν ατομικές επιχειρήσεις) και υπάγονται στο νέο τεκμαρτό σύστημα φορολόγησης. Γι’ αυτούς και μόνο, άλλωστε, ισχύει φέτος η μείωση του τέλους επιτηδεύματος κατά 50% από τα 650 στα 325 ευρώ. Σε όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες επιχειρήσεων και επαγγελματιών το τέλος επιτηδεύματος θα εξακολουθεί να επιβάλλεται με όλες τις επιμέρους εξαιρέσεις και μειώσεις που ισχύουν και σήμερα.

Ειδικότερα, το τέλος επιτηδεύματος θα εξακολουθεί να επιβαρύνει με τα ακόλουθα ποσά τις παρακάτω κατηγορίες επιχειρήσεων και επαγγελματιών:

  • Νομικά πρόσωπα (ανώνυμες ομόρρυθμες, ετερόρρυθμες εταιρίες, εταιρίες περιορισμένης ευθύνης, ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρίες κ.λπ.) που ασκούν εμπορική επιχείρηση και έχουν την έδρα τους σε τουριστικούς τόπους και σε πόλεις ή χωριά με πληθυσμό έως 200.000 κατοίκους. Σ’ αυτές τις κατηγορίες θα εξακολουθεί να επιβάλλεται τέλος επιτηδεύματος 800 ευρώ ετησίως.
  • Νομικά πρόσωπα που ασκούν εμπορική επιχείρηση και έχουν την έδρα τους σε πόλεις με πληθυσμό πάνω από 200.000 κατοίκους. Για αυτές τις κατηγορίες, το τέλος θα εξακολουθεί να επιβάλλεται με ποσό 1.000 ευρώ ετησίως.
  • Για κάθε υποκατάστημα εταιρίας, θα εξακολουθεί να ισχύει τέλος επιτηδεύματος 600 ευρώ ετησίως.
  • Αστικές Μη Κερδοσκοπικές Εταιρίες και φυσικά πρόσωπα που το εισόδημά τους προέρχεται από ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή ελευθέριο επάγγελμα και έχουν έγγραφη σύμβαση με μέχρι τρία φυσικά ή/και νομικά πρόσωπα ή το 75% των ακαθάριστων εσόδων τους προέρχεται από ένα φυσικό ή/και νομικό πρόσωπο, στους οποίους περιλαμβάνονται και όσοι εργάζονται και αμείβονται με «μπλοκάκια» παροχής υπηρεσιών, δεδομένου ότι γι’ αυτούς δεν ισχύει το τεκμαρτό σύστημα φορολόγησης (απαλλάσσονται ρητά από το σύστημα αυτό).

Γι’ αυτές τις κατηγορίες φορολογουμένων το τέλος επιτηδεύματος θα εξακολουθεί να ισχύει και να ανέρχεται σε 500 ευρώ ετησίως, εφόσον έχουν την έδρα τους σε πόλεις με πληθυσμό άνω των 200.000 κατοίκων και σε 400 ευρώ ετησίως, εφόσον εδρεύουν σε πόλεις με πόλεις ή χωριά με πληθυσμό έως 200.000 κατοίκους.

Η περιοχή του Νομού Αττικής λογίζεται ως μια πόλη, καθώς και το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης.

Σε περίπτωση διακοπής της δραστηριότητας μέσα στη χρήση, το τέλος επιτηδεύματος θα εξακολουθεί να περιορίζεται ανάλογα με τους μήνες λειτουργίας της επιχείρησης ή της άσκησης του επαγγέλματος μέσα στο έτος. Χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 15 ημερών θα λογίζεται ως μήνας.

Από την επιβολή του τέλους επιτηδεύματος θα εξακολουθούν να εξαιρούνται και οι ακόλουθες κατηγορίες φορολογουμένων το 2025:

  • Οι επιχειρηματίες και οι ελεύθεροι επαγγελματίες με ακαθάριστα έσοδα μέχρι 2.000.000 ευρώ, οι οποίοι απασχολούν προσωπικό και οι οποίοι μέσα στο προηγούμενο έτος αύξησαν κατά τουλάχιστον 3/12 τον αριθμό των μισθωτών εργαζομένων τους με καθεστώς πλήρους απασχόλησης.
  • Οι αγρότες του κανονικού και του ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ.
  • Οι αλιείς παράκτιας αλιείας, που εκμεταλλεύονται αλιευτικά σκάφη μέχρι δώδεκα (12) μέτρων, μεταξύ καθέτων.
  • Τα πρόσωπα που παρουσιάζουν αναπηρία ίση ή μεγαλύτερη του 80%.
  • Οσοι ασκούν τη δραστηριότητά τους σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά κάτω από 3.100 κατοίκους, εκτός αν πρόκειται για τουριστικούς τόπους.
  • Οι φορολογούμενοι για τους οποίους δεν έχουν παρέλθει 5 έτη από την πρώτη έναρξη εργασιών, καθώς και εκείνοι για τους οποίους υπολείπονται λιγότερα από 3 έτη μέχρι το 65ο έτος της ηλικίας.
  • Οι Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας με τη μορφή Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης ή Συνεταιρισμού Εργαζομένων.
  • Τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες που βρίσκονται σε κατάσταση αδράνειας, εκκαθάρισης ή πτώχευσης.
  • Οι αγρότες, οι οποίοι είναι μέλη αγροτικών συνεταιρισμών που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 8 του Ν. 4384/2016.
  • Οι αγροτικοί συνεταιρισμοί και οι σχολικοί συνεταιρισμοί του άρθρου 46 του Ν. 1566/1985.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Φορολογικές δηλώσεις 2024: Οι 4 κωδικοί SOS για τις επιστρεπτέες προκαταβολές

Συνολικό ποσό της επιστρεπτέας προκαταβολής που εισπράχθηκε από επιχειρήσεις εντός του φορολογικού έτους 2023 παρέχει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων για να διευκολύνει τους επαγγελματίες οι οποίοι έλαβαν κρατικά δάνεια.

Η ΑΑΔΕ αναφέρει τους κωδικούς που πρέπει να δηλωθεί το ποσό της ενίσχυσης που επιστρέφεται στο Ελληνικό Δημόσιο εντός του έτους 2023 από τις επιχειρήσεις που έχουν υπαχθεί στο καθεστώς ενίσχυσης με τη μορφή επιστρεπτέας προκαταβολής.

Υπενθυμίζεται ότι την περίοδο της πανδημίας και των lockdown περίπου 700.000 ελεύθεροι επαγγελματίες και επιχειρήσεις ενισχύθηκαν με 8,3 δις. ευρώ μέσω των επτά κύκλων της επιστρεπτέας προκαταβολής.

Μετά το «κούρεμα» ως και 75% των δανείων που έλαβαν, οι φορολογούμενοι κλήθηκαν να επιστρέψουν στο κράτος περίπου 3 δις. ευρώ σε έως και 96 άτοκες δόσεις.

Ειδικότερα:

  • Ποσά που εισπράχθηκαν εντός του έτους 2023 ως προσωρινό μέτρο ενίσχυσης με τη μορφή επιστρεπτέας προκαταβολής σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού,προσυμπληρώνονται στην αντίστοιχη περίπτωση του κωδικού 781-782 «Χρηματικά ποσά που προέρχονται από διάθεση περιουσιακών στοιχείων, δάνεια, δωρεές κλπ» του εντύπου Ε1.
  • – Το ποσό της ενίσχυσης με την μορφή της επιστρεπτέας προκαταβολής το οποίο επιστρέφεται από τις επιχειρήσεις εντός του έτους 2023 (καταβληθέν ποσό), συμπληρώνεται στους κωδ. 727-728 του εντύπου Ε1 «…η) για την τοκοχρεωλυτική απόσβεση δανείων οποιασδήποτε μορφής», δεδομένου ότι η επιστρεπτέα προκαταβολή αντιμετωπίζεται ως κρατικό δάνειο σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί

Ποιοι επιστρέφουν τα κρατικά δάνεια

Υπεύθυνοι για την πληρωμή της επιστρεπτέας προκαταβολής είναι όσοι έλαβαν την οικονομική ενίσχυση καθώς αυτούς κυνηγάει ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός σε περίπτωση που δεν πληρώνουν τις δόσεις της οφειλής.

Από τη στιγμή που η οφειλή έχει βεβαιωθεί, το χρέος κληρονομείται σε συνυπόχρεους ενώ αν η επιχείρηση εξαγοράστηκε ή συγχωνεύθηκε, το νέο σχήμα είναι υπεύθυνο για την εξόφληση του επιστρεπτέου τμήματος της ενίσχυσης.

Σημειώνεται ότι  στις 30 Απριλίου έληξε η προθεσμία που είχε δώσει η αρμόδια επιτροπή για να ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με τις ενστάσεις που είχαν υποβληθεί από εκείνους που για διάφορους λόγους δεν έλαβαν κρατικά δάνεια.Οι επιχειρήσεις που έχουν υποβάλει αιτήματα επανεξέτασης, θα ενημερωθούν ψηφιακά από την ΑΑΔΕ, μόνο στην περίπτωση που προκύπτει ποσό ενίσχυσης προς καταβολή.

Οι καταβολές

Για τον υπολογισμό του ύψους της τυχόν ενίσχυσης τους, αφαιρείται το ποσό της ενίσχυσης που έχει ήδη καταβληθεί. Όσες επιχειρήσεις και επαγγελματίες δικαιωθούν μετά την εξέταση των ενστάσεων που έχουν υποβάλει θα λάβουν την κρατική ενίσχυση που δικαιούνται και θα κληθούν να εξοφλήσουν την οφειλή της επιστρεπτέας προκαταβολής σε 96 άτοκες δόσεις με τα ποσά να είναι «κουρεμένα» έως 75%.

Η καταβολή τυχόν ποσών ενισχύσεων που προκύπτουν καταβάλλονται στις αιτούσες επιχειρήσεις μόνο εφόσον ισχύουν αθροιστικά οι εξής προϋποθέσεις:

  1. Πραγματοποιείται αξιολόγηση από την ΑΑΔΕ, κατά την κρίση της, ως προς την αξιοπιστία των οικονομικών δεδομένων που έχουν υποβάλει οι επιχειρήσεις και τα οποία λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό του ύψους της ενίσχυσης,  και την υποβολή μηνυτήριας αναφοράς, για τη διάπραξη φορολογικών παραβάσεων κατά τα έτη 2017 και επόμενα, που συνιστούν φοροδιαφυγή
  2. Δεν έχουν πραγματοποιήσει παύση εργασιών κατά το χρόνο καταβολής της ενίσχυσης.
  3. Δεν εκκρεμεί σε βάρος τους εντολή ανάκτησης προηγούμενης παράνομης και ασύμβατης κρατικής ενίσχυσης βάση απόφασης ΕΕ ή ΔΕΕ.

imerisia.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en