Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καιρός: Επικίνδυνα φαινόμενα φέρνει η «μετεωρολογική βόμβα»- Ποιες περιοχές θα επηρεαστούν

Καιρός: Σε κλοιό… βαρυχειμωνιάς θα περάσει τις επόμενες ώρες η χώρα μας – Ήχησε το 112 σε Βόρεια Ελλάδα και Αχαΐα για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα

Αντιμέτωπη με μια νέα κακοκαιρία βρίσκεται η Ελλάδα, με την μετεωρολογική βόμβα που έρχεται να ρίχνει ραγδαία την θερμοκρασία, ενώ υπάρχει κίνδυνος από τους θυελλώδεις ανέμους που φέρνει.

Το 112 για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα ήχησε στη Θεσσαλονίκη, την Ξάνθη αλλά και την Αχαΐα και την Λήμνο, ενδεικτικό της δύσκολης κατάστασης που αναμένεται στις συγκεκριμένες περιοχές.

Στο μήνυμα, το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας προειδοποιεί για επερχόμενα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα (θυελλώδεις άνεμοι) και συστήνει την αποφυγή μετακινήσεων κατά τη διάρκεια αυτών.

Σημειώνεται πως σύμφωνα με τις προβλέψεις, η σημαντική και γρήγορη βάθυνση του βαρομετρικού χαμηλού Bettina που σχηματίστηκε στην Αδριατική και κινείται προς τη χώρα μας, έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική ενίσχυση των ανέμων που θα φτάσουν στα 9 και πιθανώς τοπικά στα 10 μποφόρ.

Πάτρα: Ήχησε το 112 για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα

 

Ραγδαία πτώση – Έκτακτο δελτίο της ΕΜΥ

Σύμφωνα με το νέο έκτακτο δελτίο, χιονοπτώσεις θα σημειωθούν στα ηπειρωτικά ορεινά αλλά και σε ημιορεινές περιοχές της Θράκης, της Μακεδονίας και πρόσκαιρα της Ηπείρου. Η θερμοκρασία θα σημειώσει αισθητή πτώση από το Σάββατο το βράδυ και κυρίως την Κυριακή, οπότε θα υποχωρήσει κατά 8 με 10 βαθμούς στο Ιόνιο και τα ηπειρωτικά και κατά 4 με 6 βαθμούς Κελσίου στις υπόλοιπες περιοχές.

Πιο αναλυτικά:

Α. Πολύ θυελλώδεις άνεμοι αναμένονται:

α. στα δυτικά από τις πρώτες απογευματινές ώρες του Σαββάτου, αρχικά δυτικοί νοτιοδυτικοί 7 με 8 και γρήγορα βορειοδυτικοί 8 με 9 και πιθανώς τοπικά στο Ιόνιο έως 10 μποφόρ.

β. στα ανατολικά από τις απογευματινές ώρες του Σαββάτου νοτιοδυτικοί 7 με 9, με ριπές που πιθανώς θα φτάνουν και τα 10 μποφόρ. Σταδιακά από το βράδυ θα στραφούν σε βορειοδυτικούς έως 9 μποφόρ.

γ. εξασθένηση των ανέμων προβλέπεται από τις απογευματινές ώρες της Κυριακής.

Β. Ισχυρές βροχές και καταιγίδες προβλέπονται σήμερα Σάββατο:

α. στο Ιόνιο, την Ήπειρο, τη δυτική Στερεά, τη δυτική Πελοπόννησο, τα Δωδεκάνησα, τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, την ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη.

β. πρόσκαιρα θα επηρεαστούν η υπόλοιπη Μακεδονία, η υπόλοιπη Πελοπόννησος, τα δυτικά και νότια κυρίως τμήματα της Κρήτης, η δυτική Θεσσαλία και η κεντρική Στερεά.

γ. τα ισχυρά φαινόμενα τη νύχτα του Σαββάτου θα περιοριστούν στην ανατολική Μακεδονία, τη Θράκη και την ανατολική νησιωτική Ελλάδα, ενώ στην υπόλοιπη χώρα θα εξασθενήσουν.

Γ. Χιονοπτώσεις θα σημειωθούν από τις βραδινές ώρες του Σαββάτου μέχρι τις μεσημβρινές ώρες της Κυριακής στα ηπειρωτικά ορεινά, σε ημιορεινές περιοχές της Θράκης, της Μακεδονίας και πρόσκαιρα της Ηπείρου με ενδεικτικό υψόμετρο τα 500-700 μέτρα και πιθανώς τοπικά σε περιοχές με χαμηλότερο υψόμετρο της ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης.

Το ιστορικό γεγονός που έφερε πριν 169 χρόνια η μετεωρολογική βόμβα

Αυτή που συνέβη το 1854 στη Μαύρη Θάλασσα με την ολική καταστροφή του Αγγλογαλλικού στόλου.

«Τότε η πίεση στο κέντρο του χαμηλού είχε πέσει στα 993,5 hPa. Τώρα, η πίεση θα πέσει πολύ πιο κάτω και είναι λογικό να προβλέψει κάποιος περισσότερες καταστροφές, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι στις μέρες μας πολλά πράγματα (υποδομές, πλοία κ.λπ.) είναι ανθεκτικότερα», σημειώνει για το νέο σύστημα ο μετεωρολόγος, και αντιπρόεδρος του ΔΣ Κέντρου Μελετών Διαχείρισης Κρίσεων της ΓΓΠΠ, Δημήτρης Ζιακόπουλος.

Το «τότε» που εννοεί ο κύριος Ζιακόπουλος έχει σημειωθεί στα αλμανάκ και στα καλεντάρια της ιστορίας με την ημερομηνία 14 Νοεμβρίου 1854. Τότε που ο Αγγλογαλλικός στόλος βρέθηκε αντιμέτωπος με μια παρόμοια μετεωρολογική βόμβα σαν αυτή που έρχεται…

Είναι δε τόσο ιστορικής σημασίας τα όσα διαδραματίστηκαν που η Μεγάλη Θύελλα (όπως έμεινε στην ιστορία) που σημειώθηκε έγινε η αφορμή ώστε να υπάρξουν μεγάλες αλλαγές στην αντιμετώπιση των καιρικών φαινομένων.

Τι συνέβη τότε στη Μαύρη Θάλασσα

Σύμφωνα με το ιστολόγιο του κυρίου Ζιακόπουλου, η τύχη του Κριμαϊκού πολέμου εν πολλοίς κρίθηκε σε αυτή την μετεωρολογική βόμβα:

«Στον Κριμαϊκό Πόλεμο (1854-1856) αντίπαλοι ήταν από τη μια πλευρά η Ρωσία του Νικολάου Α΄ και από την άλλη η συμμαχία που βασικά αποτελούνταν από την Αγγλία, τη Γαλλία και την Τουρκία.

Η θύελλα που έπληξε την περιοχή της Κριμαίας στις 14 Νοεμβρίου 1854 και προξένησε μεγάλες καταστροφές στον Αγγλογαλλικό στόλο είχε σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη της επιχειρησιακής μετεωρολογίας. Ας δούμε όμως πρώτα τα γεγονότα από την καθαρά μετεωρολογική τους πλευρά.

Το πρωί της 14ης Νοεμβρίου ένα βαθύ βαρομετρικό χαμηλό κινούμενο από τα νοτιοδυτικά προς τα βορειοανατολικά με ταχύτητα 30 χιλιομέτρων την ώρα άρχισε να πλησιάζει την περιοχή της Κριμαίας.

Σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των πολεμικών πλοίων των εμπόλεμων χωρών, η χαμηλότερη πίεση που καταγράφηκε ήταν 993,5 hPa στο χρονικό διάστημα από 10:30 ως 11:00 τοπική ώρα και η ένταση του ανέμου έφθασε τα 11 μποφόρ (ένα αγγλικό πλοίο ανέφερε ένταση ανέμου ακόμα και 12 μποφόρ).

Τα αποτελέσματα της φοβερής θύελλας ήταν καταστροφικά. Στη Σεβαστούπολη ξηλώθηκαν στέγες σπιτιών, ξεριζώθηκαν πολλά δένδρα και σημειώθηκαν πλημμύρες. Ακόμα πιο μεγάλες ήταν οι ζημιές στη θάλασσα ιδιαίτερα για τους Συμμάχους. Οι Άγγλοι έχασαν συνολικά 21 μικρά και μεγάλα πλοία και οι Γάλλοι 16, τα περισσότερα από τα οποία ήταν εμπορικά.

Δυστυχώς όμως για τους Γάλλους μεταξύ των πλοίων που βυθίστηκαν ήταν και το θωρηκτό Henri IV, το καμάρι του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού, γεγονός που είχε τεράστιο ψυχολογικό αντίκτυπο σε όλο το στρατό τους. Οι Ρώσοι, έχοντας υποστεί πολύ μικρότερες απώλειες από τη θύελλα, υποδέχθηκαν με μεγάλη χαρά την καταστροφή του στόλου των αντιπάλων τους. Είναι χαρακτηριστική η αντίδραση του τσάρου Νικολάου Α΄, ο οποίος όταν έμαθε τα νέα, έγραψε στον στρατάρχη πρίγκιπα Μένσικοφ: «Ευχαριστούμε για τη θύελλα, μας βοήθησε σημαντικά. Θα επιθυμούσαμε ακόμα μία».

Μετά την καταστροφή, ο Γάλλος στρατάρχης Βεγιό, επιστημονικός σύμβουλος του Γάλλου υπουργού Πολέμου, ζήτησε από τον Ουρβανό Λε Βεριέ, ονομαστό αστρονόμο και διευθυντή του Αστεροσκοπείου του Παρισιού, να ερευνήσει την υπόθεση αν η πορεία της θύελλας μπορούσε να προβλεφθεί και κατ’ επέκταση αν μπορούσε να υπάρξει έγκαιρη προειδοποίηση του στόλου ώστε να πάρει τα κατάλληλα μέτρα προστασίας.

Ο Λε Βεριέ ήλθε σε επαφή με μεγάλο αριθμό επιστημονικών ινστιτούτων στην Ευρώπη από τα οποία ζήτησε τις μετεωρολογικές παρατηρήσεις που είχαν καταγράψει τις μέρες που προηγήθηκαν της θύελλας, καθώς και οποιαδήποτε άλλη σχετική με το θέμα πληροφορία. Ο Λε Βεριέ έλαβε απαντήσεις από 250 Ινστιτούτα και Οργανισμούς, μελέτησε όλα τα στοιχεία και κατέληξε στο παρακάτω συμπέρασμα με το οποίο συμφωνούσαν και οι μετεωρολόγοι της εποχής: «Η πορεία της θύελλας θα μπορούσε να προβλεφτεί».

Έχει γραφεί ότι το βαρομετρικό χαμηλό που κατέστρεψε μέρος του Αγγλογαλλικού στόλου στην Κριμαία είχε διασχίσει την Ευρώπη κινούμενο από τα Δ-ΒΔ προς τα Α-ΝΑ της ηπείρου μας, αλλά ο χάρτης με την πορεία του χαμηλού το πρωί της 14ης Νοεμβρίου 1854 δείχνει ότι το χαμηλό πλησίασε την Κριμαία από τα νοτιοδυτικά.

Αυτό σημαίνει ότι το συγκεκριμένο χαμηλό είχε διασχίσει τη νότια Ευρώπη και το πιθανότερο τη Μεσόγειο κινούμενο από τα Δ-ΝΔ προς τα Α-ΒΑ. Η βορειοανατολική πορεία του χαμηλού ενισχύεται και από το γεγονός ότι, σύμφωνα με τις ανεμολογικές παρατηρήσεις των πλοίων, οι άνεμοι που επικράτησαν στην περιοχή της Κριμαίας μετά την απομάκρυνση του χαμηλού (από το μεσημέρι της 14ης Νοεμβρίου ως το πρωί της 15ης του μήνα) ήταν Δ-ΝΔ.

Σε κάθε περίπτωση, το συμπέρασμα του Λε Βεριέ σηματοδότησε το ξεκίνημα της συνοπτικής μετεωρολογίας και της πρόγνωσης του καιρού που συνδέεται άμεσα με αυτή».

Καλλιάνος: Έχω χρόνια να δω κάτι παρόμοιο

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον μετεωρολόγο Γιάννη Καλλιάνο, βαρομετρικό χαμηλό με ανάλογες πιέσεις έχει να εμφανιστεί χρόνια στην Ελλάδα.

Η ανάρτηση του Γιάννη Καλλιάνου

«ΕΧΩ ΑΡΚΕΤΟ ΚΑΙΡΟ ΝΑ ΔΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΝΑ ΒΑΡΟΜΕΤΡΙΚΟ ΧΑΜΗΛΟ ΜΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ

Έχω αρκετό καιρό να δω ένα βαρομετρικό χαμηλό που να περνάει πάνω από τη χώρα μας και να είναι τόσο βαθύ, να έχει δηλαδή τόσο χαμηλή βαρομετρική πίεση στο κέντρο του που θα αγγίξει ακόμα και τα 980 mbar. Προφανώς και έχει ξανασυμβεί, όμως ομολογώ ότι δεν συμβαίνει πολύ συχνά. Αυτό σημαίνει πολλά ως προς την ένταση κάποιων καταιγίδων αλλά και κυρίως ως προς την σφοδρότητα των ανέμων.

Ασχέτως όμως με το τι γράφτηκε αλλά και τι ειπώθηκε σε διάφορα μέσα, προσωπικά εκτιμώ ότι η αυριανή μέρα θα έχει κάποιες μικροεκπλήξεις σε ότι αφορά στα υψόμετρα χιονοπτώσεων.Δηλαδή, για το χρονικό διάστημα από το απόγευμα / βράδυ του Σαββάτου έως και το πρωί / μεσημέρι της Κυριακής :

ΣΥΜΦΩΝΩ απόλυτα ότι θα χιονίσει έστω και πρόσκαιρα στις περισσότερες ορεινές περιοχές της ηπειρωτικής χώρας.

ΔΙΑΦΩΝΩ όμως ότι θα απασχοληθούν μόνο τα ηπειρωτικά από χιονοπτώσεις. Θα χιονίσει πρόσκαιρα και σε ορεινά τμήματα των βορείων Επτανήσων αλλά και σε ορεινά τμήματα των νησιών του βορειοανατολικού Αιγαίου (σε κάποιες περιπτώσεις και στα ημιορεινά εκεί)

ΣΥΜΦΩΝΩ ότι πρόσκαιρα οι χιονοπτώσεις θα κατέβουν χαμηλότερα υψομετρικά στη Βόρεια Ελλάδα.

ΔΙΑΦΩΝΩ όμως ότι στα Βόρεια (Μακεδονία – Θράκη) θα χιονίσει μόνο πάνω από τα 500-700 μέτρα ενδεικτικά. Για παράδειγμα, στην Κεντρική Μακεδονία, στην Ανατολική Μακεδονία και στη Θράκη, τοπικά (δηλαδή σε ορισμένες περιοχές) οι χιονοπτώσεις θα κατέβουν και ακόμα χαμηλότερα, δηλαδή ακόμα και πάνω από τα 250-300 μέτρα υψόμετρο. Μπορεί να μην είναι παντού πυκνές, αλλά θα απασχολήσουν έστω και πρόσκαιρα και περιοχές χαμηλότερου υψομέτρου σε σχέση με τα 500-700 μέτρα.

ΥΓ_1 : Επειδή θα έχει προηγηθεί βροχή πριν την έλευση των ψυχρότερων αερίων μαζών, δεν θα είναι εξαιρετικά εύκολη η χιονόστρωση. Αυτό θα συμβεί μόνο σε περιοχές που επιμείνουν οι χιονοπτώσεις και είναι κατά περιόδους πυκνές. Πάντως, σε γενικές γραμμές, οι χιονοπτώσεις στα περισσότερα τμήματα δεν θα είναι πάρα πολύ μεγάλης διάρκειας.

ΥΓ_2 : Οι άνεμοι θα είναι σφοδρότατοι ειδικά το Σάββατο και μέχρι και το πρωί της Κυριακής. Θα φτάνουν οι μέσες εντάσεις τους τα 8-9 μποφόρ, ενώ οι ριπές τους ενδέχεται να φτάσουν ακόμα και τα 10-11 μποφόρ. Αυτές οι εντάσεις των ανέμων δεν θα απασχολούν μόνο νησιωτικές και θαλάσσιες περιοχές, θα απασχολούν και τα ηπειρωτικά τμήματα.

ΥΓ_3 : Η “ισχύς” του βαρομετρικού χαμηλού που θα περάσει από τη Βόρεια Ελλάδα και θα κατευθυνθεί προς τη Μαύρη Θάλασσα είναι τέτοια (990 mbar έως 980 mbar στα Βόρεια και καταλήγει με πίεση 966-970 mbar μέσα στη Μαύρη Θάλασσα), που οι εντάσεις των ανέμων πιθανότατα θα δημιουργήσουν προβλήματα.

ΥΓ_4 : Πέρα από τις ανοιχτές θάλασσες, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στον Θερμαϊκό κόλπο (και στον ευρύτερο νομό Θεσσαλονίκης), στον Κορινθιακό κόλπο, στον Πατραϊκό κόλπο αλλά και στα ορεινά της ηπειρωτικής χώρας. Οι άνεμοι εκεί ενδέχεται να προκαλέσουν τεράστια προβλήματα.»

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Youth Pass 2024: Πάνω από 145.000 οι δικαιούχοι

Τι πρέπει να ξέρουν οι δικαιούχοι του Youth Pass

Περισσότεροι από 145.000 είναι οι νέοι 18 και 19 ετών, οι οποίοι θα λάβουν δικαιούνται 150 ευρώ, στο πλαίσιο του Youth Pass 2024.

Σύμφωνα με ανακοίνωση των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε 69.825 ανέρχονται οι 18χρονοι έκαναν αίτηση μέχρι τις 15 Μαΐου για το Youth Pass.

Youth Pass: Πώς πιστώνεται στους δικαιούχους

Η πίστωση της ενίσχυσης 150 ευρώ γίνεται με τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, η οποία θα σταλεί στα πιστωτικά ιδρύματα μέχρι τις 31 Μαΐου.

Στη συνέχεια, οι ωφελούμενοι μπορούν να αξιοποιήσουν το ποσό της ενίσχυσης για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού, του πολιτισμού και των μεταφορών.

Αναλυτικά, η ψηφιακή χρεωστική κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών στις παρακάτω κατηγορίες επιχειρήσεων:

  • Κατηγορία εμπόρου (MCC) Περιγραφή δραστηριότητας
  • 3000 έως 3350 αεροπορικές εταιρείες, αερομεταφορές
  • 3351 έως 3500 ενοικίαση αυτοκινήτων
  • 3501 έως 3999 ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • 4111 μεταφορές
  • 4112 σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών
  • 4121 υπηρεσίες ταξί
  • 4131 υπηρεσίες λεωφορείων
  • 4411 θαλάσσιες μεταφορές / ακτοπλοϊκά
  • 4457 ενοικίαση θαλάσσιων σκαφών
  • 4511 λοιπές αερομεταφορές
  • 4582 αεροδρόμια / αεροσταθμοί
  • 4722 ταξιδιωτικά πρακτορεία
  • 4789 λοιπές μεταφορές
  • 5551 ενοικίαση σκαφών
  • 5561 ενοικίαση τροχόσπιτων κ.λπ.
  • 5815 ηλεκτρονικά βιβλία, ταινίες, μουσική
  • 5942 Βιβλιοπωλεία
  • 7011 λοιπές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • 7032 κατασκηνώσεις αναψυχής και αθλητισμού
  • 7033 κάμπινγκ
  • 7512 λοιπές ενοικιάσεις μηχανοκίνητων οχημάτων
  • 7832 σινεμά
  • 7911 αίθουσες χορού, σχολεία, στούντιο
  • 7922 θεατρικές επιχειρήσεις, πρακτορεία εισιτηρίων
  • 7929 ορχήστρες και μπάντες
  • 7991 εκθέσεις και τουριστικές ατραξιόν, μουσεία
  • 7997 υπηρεσίες γυμναστηρίου
  • 7999 λοιπές υπηρεσίες αναψυχής

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στην Καβάλα ο γιός του Φρέντι Μπελέρη

Στην πόλη της Καβάλας βρέθηκε το Σάββατο 18 Μαϊου, ο κ. Πέτρος Μπελέρης, γιός του Φρέντι Μπελέρη ο οποίος πραγματοποιήσε συναντήσεις με τον Μητροπολίτη ΦΝ-Θ, κ.κ. Στέφανο αλλά και τον Δήμαρχο Καβάλας, κ. Θόδωρο Μουριάδη ο οποίος στηρίζει τον αγώνα τπου πατέρα ττου για της Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου του 2024.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διαβήτης: Κινδυνεύουν να νοσήσουν όσοι τρώνε πολλά γλυκά; Οι ειδικοί απαντούν

Ο διαβήτης περιγράφει την πάθηση που χαρακτηρίζεται από την αδυναμία του οργανισμού να ρυθμίσει αποτελεσματικά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Συχνά προκύπτει από την ανεπαρκή παραγωγή ινσουλίνης από το πάγκρεας ή από την ανάπτυξη αντίστασης στην ινσουλίνη από τα κύτταρα του σώματος ή τη συνύπαρξη των δύο παραγόντων. Αυτό οδηγεί σε επίμονα υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα, τα οποία συνδέονται με σοβαρούς κινδύνους για την υγεία, όπως καρδιακές παθήσεις, βλάβες στα νεύρα και στα νεφρά.

Remaining Time-0:00
Fullscreen
Mute

Υπάρχουν δύο κύριοι τύποι διαβήτη:

  • Διαβήτης τύπου 1: Πρόκειται για μια αυτοάνοση πάθηση, όπου το ανοσοποιητικό επιτίθεται στο πάγκρεας, μειώνοντας την ικανότητά του να παράγει ινσουλίνη.
  • Διαβήτης τύπου 2: Αυτός ο τύπος είναι πιο συχνός και χαρακτηρίζεται από μείωση της παραγωγής ινσουλίνης ή της ανταπόκρισης των κυττάρων στην ινσουλίνη, η οποία συχνά επηρεάζεται από τη διατροφή και τους παράγοντες του τρόπου ζωής.

Ο ρόλος της κατανάλωσης πρόσθετων σακχάρων στην ανάπτυξη διαβήτη

Όπως αναφέρει η διαιτολόγος – διατροφολόγος και ειδικός σε θέματα διαβήτη, Imashi Fernando σε άρθρο της στο Healthline, έχει διαπιστωθεί ότι η συχνή κατανάλωση σακχαρούχων ροφημάτων συνδέεται σημαντικά με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2. Μελέτες σε 175 χώρες έχουν δείξει συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης σακχάρων και του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη: Η υψηλή κατανάλωση αυξάνει τον κίνδυνο, ενώ η χαμηλότερη κατανάλωση έχει το αντίθετο αποτέλεσμα. Παρ’ όλο που είναι δύσκολο να διαπιστωθεί άμεση αιτιώδης συνάφεια, η σχέση μεταξύ της πρόσληψης σακχάρων και του κινδύνου διαβήτη είναι αξιοσημείωτα ισχυρή, με τους ερευνητές να επισημαίνουν ως πιθανούς μηχανισμούς τις επιβλαβείς επιδράσεις της φρουκτόζης στο ήπαρ και τον ρόλο της αύξησης του σωματικού βάρους που προκαλείται από την κατανάλωση σακχαρούχων τροφίμων και ροφημάτων.

Για τον μετριασμό των δυσμενών επιπτώσεων της υπερβολικής κατανάλωσης σακχάρων, οι Διατροφικές Οδηγίες των ΗΠΑ προτείνουν τον περιορισμό της κατανάλωσης σε ποσοστό όχι μεγαλύτερο του 10% της ημερήσιας θερμιδικής πρόσληψης.

Είναι σημαντικό να γίνεται διάκριση μεταξύ των πρόσθετων και των φυσικών σακχάρων. Τα φυσικά σάκχαρα, που εμπεριέχονται στα φρούτα και τα λαχανικά, δεν έχουν τις ίδιες βλαβερές συνέπειες με τα πρόσθετα σάκχαρα, επειδή απορροφώνται πιο αργά λόγω της περιεκτικότητάς τους σε φυτικές ίνες, γεγονός που αποτρέπει τις απότομες αυξήσεις του σακχάρου στο αίμα.

Τεχνητές γλυκαντικές ουσίες: Μια ασφαλέστερη εναλλακτική λύση;

Τα τεχνητά γλυκαντικά παρέχουν την επιθυμητή γλυκιά γεύση, χωρίς τις ανεπιθύμητες θερμίδες, καθιστώντας τα μια φαινομενικά ελκυστική επιλογή. Ωστόσο, έχουν συνδεθεί με την αντίσταση στην ινσουλίνη και τον διαβήτη τύπου 2, πιθανώς επειδή έχουν την τάση να ενισχύουν την επιθυμία για κατανάλωση γλυκών σνακ και να διαταράσσουν τους μηχανισμούς θερμιδικής αντιστάθμισης του οργανισμού.

Εκτός από την πρόσληψη σακχάρων, πολλοί άλλοι παράγοντες συμβάλλουν στον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη, όπως η παχυσαρκία, η σωματική αδράνεια, το κάπνισμα και οι γενετικές προδιαθέσεις. Η αντιμετώπιση αυτών των παραγόντων μέσω αλλαγών στον τρόπο ζωής, όπως η υιοθέτηση μιας διατροφής πλούσιας σε τρόφιμα ολικής αλέσεως, η τακτική άσκηση και η διατήρηση ενός υγιούς βάρους, μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο διαβήτη.

Η ειδικός επισημαίνει, τέλος, ότι ενώ η υπερβολική πρόσληψη σακχάρων συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2, αυτό αποτελεί μόνο ένα μέρος ενός ευρύτερου προβλήματος, που περιλαμβάνει τη συνολική ποιότητα της διατροφής, τον τρόπο ζωής και τους γενετικούς παράγοντες. Η υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών επιλογών και αλλαγών στον τρόπο ζωής μπορεί να συμβάλει στον μετριασμό του κινδύνου και την ενίσχυση της υγείας του οργανισμού.

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en