ΙΣΤΟΡΙΑ

Ημέρες Μνήμης και Τιμής στην Καβάλα

Γράφει ο Κώστας Παπακοσμάς

Ο Ιούνιος του 1913 ήταν μήνας-ορόσημο για την Καβάλα. Ο μήνας της Ελευθερίας, της Εθνικής Ανάτασης και της ενσωμάτωσης της πόλης μας στον εθνικό κορμό της Ελλάδας.

Εκατόν δώδεκα χρόνια μετά, εμείς, οι Καβαλιώτες, στεκόμαστε με δέος και σεβασμό μπροστά στις δοξασμένες εκείνες στιγμές της ιστορίας μας. Τιμούμε τη μνήμη και τους αγώνες των προγόνων μας, που πάλεψαν για την Ελευθερία και την ένταξη της Καβάλας στη Μητέρα Πατρίδα.

Μια ιδιαίτερη ψηφίδα από εκείνη την εποχή έρχεται σήμερα στο φως. Πρόκειται για έναν σπάνιο ταχυδρομικό φάκελο που εκδόθηκε στην Καβάλα τις κρίσιμες εκείνες ημέρες του Ιουλίου του 1913 από το τυπογραφείο “Ερμής” της οικογένειας Μ. Τόκκου. Ο φάκελος είχε παραλήπτη τον Νικόλαο Τόκκο στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, εκπρόσωπο της οικογένειας που δραστηριοποιούνταν στο εμπόριο καπνού.

Το τεκμήριο αυτό είναι ιστορικής σημασίας: φέρει βουλγαρικά γραμματόσημα με την επισήμανση “Ελληνική Διοίκηση” και σφραγίδα “Ελληνικόν Ταχυδρομείον”. Με προσεκτική ματιά διαπιστώνει κανείς πως η αποστολή του έγινε στις 3 Ιουλίου 1913, λίγες μόλις ημέρες μετά την επίσημη απελευθέρωση της πόλης.

Ο Δήμος Καβάλας, τιμώντας την ιστορία και τους ήρωες της πόλης, οργανώνει και φέτος μια σειρά εκδηλώσεων. Στόχος, να αποδοθεί φόρος τιμής στους ένδοξους προγόνους μας, που αγωνίστηκαν για τα ιδανικά της ελευθερίας και της ελληνικότητας.

Ιδιαίτερα σήμερα, 26 Ιουνίου, τιμούμε τη μεγάλη εκείνη ημέρα του 1913, όταν ο Πλωτάρχης Αντώνης Κριεζής ύψωσε την ελληνική σημαία στην Ελεύθερη Καβάλα. Μια πράξη σύμβολο, που χαράχτηκε βαθιά στη μνήμη των Καβαλιωτών.

Ένα κάλεσμα τιμής και μνήμης

Αγαπητοί συμπολίτες,
Υψώστε με υπερηφάνεια την Ελληνική σημαία στα σπίτια και τα καταστήματά σας σήμερα και τις επόμενες ημέρες. Ας γίνει τούτη η πράξη φόρος τιμής στη μνήμη εκείνων που θυσίασαν ακόμη και τη ζωή τους για την Πατρίδα και την Ελευθερία.

Στις 29 Ιουνίου, συνεορτάζουμε τον Πολιούχο μας, Απόστολο των Εθνών Παύλο, και ταυτόχρονα την Απελευθέρωση της αγαπημένης μας Καβάλας.

Η ιστορία μάς καλεί να τη θυμόμαστε και να τη σεβόμαστε — όχι μόνο ως μνήμη, αλλά ως χρέος για το μέλλον.
Ζήτω η Ελεύθερη Καβάλα!

DNews Widget

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version