Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εξυπηρέτηση με ένα «κλικ»: 200 Δήμοι έχουν ενταχθεί στο gov.gr – Τι αλλάζει για τους πολίτες

Με την ένταξη των Δήμων Σοφάδων και Νότιας Κέρκυρας, 200 Δήμοι πλέον έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν ψηφιακές υπηρεσίες στους δημότες τους, μέσα από το σύγχρονο και ασφαλές περιβάλλον των Θυρίδων του gov.gr.

Τα πλεονεκτήματα του συστήματος της επικοινωνίας μέσα από ψηφιακές Θυρίδες είναι η επιτάχυνση και η απλοποίηση. Οι πολίτες μπορούν να παρακολουθούν την εξέλιξη του αιτήματός τους από την αίτηση μέχρι τη διεκπεραίωσή του. Ιδιαίτερα σημαντικά είναι τα οφέλη και για τη Δημόσια Διοίκηση, καθώς καταπολεμάται η γραφειοκρατία και μειώνεται σημαντικά η διακίνηση εγγράφων σε έντυπη μορφή.

Τι αλλάζει για τους πολίτες:

● Οι πολίτες μπορούν, πλέον, να αιτούνται ψηφιακά μέσα από το gov.gr, υπηρεσίες που μέχρι σήμερα απαιτούσαν τη φυσική τους παρουσία, όπως η Βεβαίωση Μόνιμης Κατοικίας ή η Άδεια Πολιτικού Γάμου.

● Η αίτηση πραγματοποιείται με απλό τρόπο: ο πολίτης συνδέεται με τους κωδικούς Taxisnet και υποβάλλει την αίτηση ηλεκτρονικά στον Δήμο που επιθυμεί. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, το πιστοποιητικό/βεβαίωση αποστέλλεται ηλεκτρονικά στη θυρίδα του πολίτη, ο οποίος ταυτόχρονα ειδοποιείται με SMS και email ώστε να αποθηκεύσει ή να εκτυπώσει το έγγραφο μέσω του my.gov.gr. Το αντίγραφο ενσωματώνει όλα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας (Κωδικός QR, Κωδικός ασφαλείας, Προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα) και μπορεί να προσκομιστεί για κάθε νόμιμη χρήση.

● Υπηρεσίες που μέχρι σήμερα ο πολίτης μπορούσε να τις αιτηθεί ηλεκτρονικά από τα ΚΕΠ, όπως για παράδειγμα ληξιαρχικές πράξεις πριν το 2013, πλέον εξυπηρετούνται απευθείας από τους Δήμους με αποτέλεσμα τη δραστική μείωση του χρόνου αναμονής για τον πολίτη και την ανάγκη μετάβασης τους σε ΚΕΠ, μειώνοντας ταυτόχρονα τον φόρτο εργασίας του ανθρωπίνου δυναμικού που τα στελεχώνει.

● Τέλος, υπηρεσίες που παρέχονται από τα ΚΕΠ με φυσική παρουσία οι οποίες απαιτούσαν δύο επισκέψεις (μία για την αίτηση και μία για την παραλαβή του πιστοποιητικού), πλέον εξυπηρετούνται σε μια επίσκεψη δεδομένου ότι το πιστοποιητικό αποστέλλεται ψηφιακά από τον Δήμο στην προσωπική Θυρίδα του πολίτη (my.gov.gr).

Τι αλλάζει για την δημόσια διοίκηση:

Για τα στελέχη των Δήμων, οι Θυρίδες του gov.gr προσφέρουν 4 βασικές λειτουργίες που εξοικονομούν χρόνο και προσφέρουν μεγαλύτερη αποδοτικότητα

● Υποδοχή και διεκπεραίωση αιτήσεων δημοτών από το gov.gr, με απάντηση στη Θυρίδα του πολίτη.

● Έκδοση πιστοποιητικών αρμοδιότητας των Δήμων χωρίς την ανάγκη φυσικών ή ηλεκτρονικών υπογραφών και σφραγίδων του Δήμου. Τα πιστοποιητικά αυτά έχουν τα χαρακτηριστικά ασφαλείας του gov.gr, είναι έγκυρα σε φυσική αλλά και σε ψηφιακή μορφή και είναι υποχρεωτικά αποδεκτά από τη Δημόσια Διοίκηση και από τους ιδιωτικούς φορείς.

● Αυτεπάγγελτη αναζήτηση και έκδοση πιστοποιητικών που είναι απαραίτητα σε διαδικασίες των Δήμων, ετσι ώστε να μην ζητείται η προσκόμιση τους από τους πολίτες.

● Υποδοχή αιτήσεων μέσω των ΚΕΠ της χώρας με απάντηση στη Θυρίδα του πολίτη.

Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου δήλωσε: «Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας αξιοποιούν τα ψηφιακά εργαλεία προς όφελος των πολιτών, ενώ ταυτόχρονα εργάζονται προς την κατεύθυνση της μείωσης της γραφειοκρατίας και της ταχύτερης εξυπηρέτησης».

Μέχρι σήμερα, οι Δήμοι έχουν εξυπηρετήσει 226.939 υποθέσεις των δημοτών τους, μέσω των Θυρίδων του gov.gr. Συγκεκριμένα:

● 174.362 υποθέσεις, κατόπιν αίτησης του πολίτη από το gov.gr προς τον Δήμο.

● 15.966 υποθέσεις με χρήση των Θυρίδων για online έκδοση πιστοποιητικού κατά την αυτοπρόσωπη παρουσία του πολίτη σε υπηρεσία του Δήμου

● 36.611 υποθέσεις, κατόπιν αίτησης του πολίτη σε ΚΕΠ προς τον Δήμο, με χρήση των θυρίδων gov.gr

Οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται για τους Δήμους που έχουν ενταχθεί στο gov.gr στον παρακάτω σύνδεσμο: https://aitiseis-dhmoi.services.gov.gr/dhmoi/.

Με την υποστήριξη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, σταδιακά θα ψηφιοποιούνται νέες διαδικασίες οι οποίες και θα εντάσσονται στις Θυρίδες.

Ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η διαχείριση των υπηρεσιών γίνεται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων & Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), με την υποστήριξη του Υπουργείου Εσωτερικών και της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κικίλιας | Οι Κιτριές Μεσσηνίας θα κηρυχθούν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης θα κηρυχτούν οι Κιτριές στη Μεσσηνία, όπως ανακοίνωσε μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Βασίλης Κικίλιας.

«Η κακοκαιρία δεν έχει τελειώσει ακόμα και ο παγετός τις επόμενες ημέρες θα δημιουργήσει προβλήματα και θέλει προσοχή. Οι δήμαρχοι ενδεχομένως να κρατήσουν κάποια σχολεία κλειστά. Να ακούμε την Τροχαία, χιονολάστιχα και αλυσίδες, εκεί πού απαιτείται», ανέφερε ο κ. Κικίλιας αρχικά.

Για τις σοβαρές ζημιές στην Κιτριές ο κ. Κικίλιας ανέφερε πως επικοινώνησε με τον δήμαρχο και πως «τα φερτά κατέβηκαν προς τις οικίες και τους δρόμους. Θα κηρύξουμε τον δήμο σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Είχαμε και άλλα μικρά προβλήματα στην Ελλάδα αλλά όχι κάτι ανησυχητικό».

www.newsbeast.gr

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σεισμός 6,9 Ρίχτερ στην Ιαπωνία και προειδοποίηση για τσουνάμι

σχυρός σεισμός σημειώθηκε σήμερα με επίκεντρο την περιοχή Κιούσου στο νότιο τμήμα της Ιαπωνίας και εκδόθηκε προειδοποίηση για τσουνάμι.

Σύμφωνα με το αμερικανικό ινστιτούτο γεωλογικών μελετών (USGS) και την ιαπωνική μετεωρολογική υπηρεσία, το μέγεθος του σεισμού ανέρχεται σε 6,9 βαθμούς.

Η ιαπωνική υπηρεσία τόνισε ότι η προειδοποίηση για τσουνάμι αφορά τις επαρχίες Μιγιαζάκι και Κόιτσι. Η προκαταρκτική μέτρηση του σεισμού που ανακοίνωσε νωρίτερα η υπηρεσία ανέφερε μέγεθος 6,4 βαθμών.

Το Ευρωπαϊκό Μεσογειακό Σεισμολογικό Κέντρο (EMSC) έκανε λόγο για μέγεθος 6,6 βαθμών στην αρχική του εκτίμηση. Το εστιακό βάθος του σεισμού υπολογίζεται σε 37 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το EMSC.

www.newsbeast.gr

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

SOS για νέα μεγάλη τηλεφωνική απάτη | Πώς αδειάζουν λογαριασμούς με «κλώνους» των τηλεφωνικών αριθμών τραπεζών

Διαρκώς νέα κόλπα μηχανεύονται απατεώνες που καταφέρνουν να αποσπάσουν τους κωδικούς πρόσβασης στους τραπεζικούς λογαριασμούς από ανυποψίαστους πελάτες τραπεζών.

Παραποιούν τους αριθμούς κλήσης ώστε να εμφανίζονται οι τηλεφωνικοί αριθμοί των τραπεζών ή δημιουργούν ιστοσελίδες κλώνους με τους πελάτες να θεωρούν πως κάνουν συναλλαγές στην τράπεζά τους.

Καθώς στις οθόνες εμφανίζεται ο επίσημος τηλεφωνικός αριθμός της τράπεζας και στην άλλη άκρη της γραμμής, μέλη κυκλωμάτων υποδύονται υπαλλήλους της, το ενδεχόμενο να «την πατήσει» κανείς είναι δυστυχώς πολύ πιθανό.

«Δεν είχα λόγο να μην τους πιστέψω, ήτανε πολύ επαγγελματίας αυτός, είδα και το νούμερο το σταθερό της τράπεζας» περιγράφει ενδεικτικά θύμα επιτηδείων.

«Κατάφερε να μου αποσπάσει κάποιους κωδικούς. Μπόρεσε αυτός να μπει από το κινητό του στον λογαριασμό μου, δημιούργησε μια προπληρωμένη κάρτα και σε αυτήν προσπάθησε να βάλει 1.000 ευρώ», προσθέτει.

Σε πολλές περιπτώσεις, η  πλαστογράφηση τηλεφωνικών αριθμών, κάνει τους πελάτες να μην ξέρουν ποιος από τους συνομιλητές τους είναι αληθινός υπάλληλος και ποιος ψεύτικος.

«Η πραγματική τράπεζα μπλόκαρε τους κωδικούς.  Με πήρε υπάλληλος της τράπεζας μου συστήθηκε και αυτός, με πήρε από το ίδιο νούμερο, στην αρχή και αυτόν δεν τον πίστευα, γιατί λέω ο ένας μου μιλάει στο σταθερό λίγο πριν, έχει πει το όνομα του, με παίρνετε εσείς τώρα από το ίδιο νούμερο μου λέτε άλλο όνομα. Ποιον να πρωτοπιστέψεις…», αναφέρει ενδεικτικά το θύμα της εν λόγω παγίδας.

Σε μια ακόμα πιο εξελιγμένη μορφή, τα θύματα απάτης μεταφέρονται σε σελίδες κλώνους των τραπεζών. Συνήθως μετά από ένα μήνυμα ότι έχει ακυρωθεί η κάρτα τους.

«Σε εμένα απέσπασαν 3 χιλιάδες ευρώ…Το πιο εντυπωσιακό ήταν το πόσο ίδια ήταν η σελίδα, τα μπάνερ, τα διαφημιστικά…
Μου είχε σταλεί ένα email, ακολούθησα τον σύνδεσμο και βρέθηκα σε εικονική ιστοσελίδα και εισήγαγα τους κωδικούς πρόσβασης μου για να εισέλθω στο internet banking», περιγράφει ο Χρήστος Παππάς, Δικηγόρος που έπεσε επίσης θύμα τραπεζικής απάτης.

Η αλλαγή του αριθμού κλήσης, όπως εξηγούν οι ειδικοί, είναι “παιχνιδάκι” για τους απατεώνες.

Όπως εξηγεί ενδεικτικά ο Δημήτρης Ευαγγέλου, Σύμβουλος Ηλεκτρονικής Ασφάλειας, υπάρχει μια τεχνολογία, που επιτρέπει σε απατεώνες και σε επιτήδειους να μιμηθούν άριστα, ακριβώς, το τηλέφωνο μιας τράπεζας, μιας δημόσιας υπηρεσίας, ίσως της Ελληνικής αστυνομίας.

Συγκεκριμένα, εφαρμογή μετατρέπει τον αριθμό σου σε οποιονδήποτε θέλεις και τα τηλεφωνήματα σου καταγράφονται ψηφιακά στην οθόνη της συσκευής όποιου καλείς με μια ψεύτικη αναγνώριση κλήσης που διαμορφώνεται αναλόγως.

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υπάρχουν μάλιστα, ακόμη και βίντεο-οδηγοί .

Δείτε πώς χτυπάει το τηλέφωνό μου δείχνοντας την ψεύτικη αναγνώριση κλήσης που διαμορφώσαμε…. Με αυτήν την εφαρμογή μπορείς να μετατρέψεις τον αριθμό σου σε οποιονδήποτε θέλεις…

Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών τονίζει πως ποτέ οι τράπεζες δε θα ζητήσουν, όνομα χρήστη, κωδικούς πρόσβασης ή PIN καρτών και συνιστά σε τέτοιες περιπτώσεις οι πελάτες να κλείνουν το τηλέφωνο και να καλούν οι ίδιοι την τράπεζά τους.

Πηγή: skai.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
letters AG as logo
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en