Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εξυπηρέτηση με ένα «κλικ»: 200 Δήμοι έχουν ενταχθεί στο gov.gr – Τι αλλάζει για τους πολίτες

Με την ένταξη των Δήμων Σοφάδων και Νότιας Κέρκυρας, 200 Δήμοι πλέον έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν ψηφιακές υπηρεσίες στους δημότες τους, μέσα από το σύγχρονο και ασφαλές περιβάλλον των Θυρίδων του gov.gr.

Τα πλεονεκτήματα του συστήματος της επικοινωνίας μέσα από ψηφιακές Θυρίδες είναι η επιτάχυνση και η απλοποίηση. Οι πολίτες μπορούν να παρακολουθούν την εξέλιξη του αιτήματός τους από την αίτηση μέχρι τη διεκπεραίωσή του. Ιδιαίτερα σημαντικά είναι τα οφέλη και για τη Δημόσια Διοίκηση, καθώς καταπολεμάται η γραφειοκρατία και μειώνεται σημαντικά η διακίνηση εγγράφων σε έντυπη μορφή.

Τι αλλάζει για τους πολίτες:

● Οι πολίτες μπορούν, πλέον, να αιτούνται ψηφιακά μέσα από το gov.gr, υπηρεσίες που μέχρι σήμερα απαιτούσαν τη φυσική τους παρουσία, όπως η Βεβαίωση Μόνιμης Κατοικίας ή η Άδεια Πολιτικού Γάμου.

● Η αίτηση πραγματοποιείται με απλό τρόπο: ο πολίτης συνδέεται με τους κωδικούς Taxisnet και υποβάλλει την αίτηση ηλεκτρονικά στον Δήμο που επιθυμεί. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, το πιστοποιητικό/βεβαίωση αποστέλλεται ηλεκτρονικά στη θυρίδα του πολίτη, ο οποίος ταυτόχρονα ειδοποιείται με SMS και email ώστε να αποθηκεύσει ή να εκτυπώσει το έγγραφο μέσω του my.gov.gr. Το αντίγραφο ενσωματώνει όλα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας (Κωδικός QR, Κωδικός ασφαλείας, Προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα) και μπορεί να προσκομιστεί για κάθε νόμιμη χρήση.

● Υπηρεσίες που μέχρι σήμερα ο πολίτης μπορούσε να τις αιτηθεί ηλεκτρονικά από τα ΚΕΠ, όπως για παράδειγμα ληξιαρχικές πράξεις πριν το 2013, πλέον εξυπηρετούνται απευθείας από τους Δήμους με αποτέλεσμα τη δραστική μείωση του χρόνου αναμονής για τον πολίτη και την ανάγκη μετάβασης τους σε ΚΕΠ, μειώνοντας ταυτόχρονα τον φόρτο εργασίας του ανθρωπίνου δυναμικού που τα στελεχώνει.

● Τέλος, υπηρεσίες που παρέχονται από τα ΚΕΠ με φυσική παρουσία οι οποίες απαιτούσαν δύο επισκέψεις (μία για την αίτηση και μία για την παραλαβή του πιστοποιητικού), πλέον εξυπηρετούνται σε μια επίσκεψη δεδομένου ότι το πιστοποιητικό αποστέλλεται ψηφιακά από τον Δήμο στην προσωπική Θυρίδα του πολίτη (my.gov.gr).

Τι αλλάζει για την δημόσια διοίκηση:

Για τα στελέχη των Δήμων, οι Θυρίδες του gov.gr προσφέρουν 4 βασικές λειτουργίες που εξοικονομούν χρόνο και προσφέρουν μεγαλύτερη αποδοτικότητα

● Υποδοχή και διεκπεραίωση αιτήσεων δημοτών από το gov.gr, με απάντηση στη Θυρίδα του πολίτη.

● Έκδοση πιστοποιητικών αρμοδιότητας των Δήμων χωρίς την ανάγκη φυσικών ή ηλεκτρονικών υπογραφών και σφραγίδων του Δήμου. Τα πιστοποιητικά αυτά έχουν τα χαρακτηριστικά ασφαλείας του gov.gr, είναι έγκυρα σε φυσική αλλά και σε ψηφιακή μορφή και είναι υποχρεωτικά αποδεκτά από τη Δημόσια Διοίκηση και από τους ιδιωτικούς φορείς.

● Αυτεπάγγελτη αναζήτηση και έκδοση πιστοποιητικών που είναι απαραίτητα σε διαδικασίες των Δήμων, ετσι ώστε να μην ζητείται η προσκόμιση τους από τους πολίτες.

● Υποδοχή αιτήσεων μέσω των ΚΕΠ της χώρας με απάντηση στη Θυρίδα του πολίτη.

Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου δήλωσε: «Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας αξιοποιούν τα ψηφιακά εργαλεία προς όφελος των πολιτών, ενώ ταυτόχρονα εργάζονται προς την κατεύθυνση της μείωσης της γραφειοκρατίας και της ταχύτερης εξυπηρέτησης».

Μέχρι σήμερα, οι Δήμοι έχουν εξυπηρετήσει 226.939 υποθέσεις των δημοτών τους, μέσω των Θυρίδων του gov.gr. Συγκεκριμένα:

● 174.362 υποθέσεις, κατόπιν αίτησης του πολίτη από το gov.gr προς τον Δήμο.

● 15.966 υποθέσεις με χρήση των Θυρίδων για online έκδοση πιστοποιητικού κατά την αυτοπρόσωπη παρουσία του πολίτη σε υπηρεσία του Δήμου

● 36.611 υποθέσεις, κατόπιν αίτησης του πολίτη σε ΚΕΠ προς τον Δήμο, με χρήση των θυρίδων gov.gr

Οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται για τους Δήμους που έχουν ενταχθεί στο gov.gr στον παρακάτω σύνδεσμο: https://aitiseis-dhmoi.services.gov.gr/dhmoi/.

Με την υποστήριξη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, σταδιακά θα ψηφιοποιούνται νέες διαδικασίες οι οποίες και θα εντάσσονται στις Θυρίδες.

Ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η διαχείριση των υπηρεσιών γίνεται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων & Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), με την υποστήριξη του Υπουργείου Εσωτερικών και της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τέλος τα προβλήματα με την αρχαιλογία – Συνεχίζονται τα έργα στον Άγιο Νικόλαο

Προβλήματα με την αρχαιολογία ήθελαν την περασμένη εβδομάδα καθυστέρηση στα έργα που διενεργούνται στα στενά του Αγίου Νικολαου με την παράταση τους για μετά το Πάσχα.

Ωστόσο η έγκριση παρθηκε σύντομα με τα έργα να μπαίνουν και πάλι σε ρυθμό, ενώ ήδη πολλά κομμάτια έχουν ολοκληρωθεί μένοντας το μπάζωμα και οι τελικές λεπτομέρειες.

Στο μεταξύ εκτελούνται εργασίες από τη ΔΕΥΑ  Καβάλας σε λίγα μόνο ακόμη σημεία ενώ αισιοδοξία υπάρχει από τους αρμόδιους φορείς για την λήξη των έργων το συντομότερο δυνατό

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ικανοποιητική η κίνηση στα καταστήματα εστίασης της Καβάλας

Ιδιαίτερα ικανοποιητική είναι η κίνηση στα καταστήματα εστίασης της Καβάλας με τους πολίτες να προτιμούν τις εξόδους τους ιδίως τα Σαββατοκύριακα.

Ωστόσο δεν είναι μόνο οι Καβαλιώτες αλλά και Έλληνες πολίτες από άλλες πόλεις που επισκέπτονται την Καβάλα αλλά και οι Βαλκάνιοι τουρίστες που προσέρχονται καθόλη την διάρκεια του καλοκαιριού.

Ωστόσο όπως μας ενημερώνει ο Αντιπρόεδρος Βενζινοπωλών Καβάλας κ. Μιχάλης Μεταξάς, οι τιμές των καυσίμων έχουν δείξει κάποιες αυξομειώσεις κατά καιρούς παρόλα αυτά αισιόδοξοι παραμένουν οι ιδιοκτήτες των πρατηρίων για την κίνηση μέσα στο καλοκαίρι ιδίως μετά την προσέλευση των τουριστών από γειτονιές χώρες οι οποίοι κατά  βάση ταξιδεύουν οδικώς.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έτοιμη η παραλία Οφρυνίου για να υποδεχτεί το μεγάλο κύμα των επισκεπτών

Αρκετά βήματα και αρκετές ενέργειες γίνονται τους τελευταίους μήνες με απότερο σκοπό την τουριστική ανάπτυξη περιοχών του Δήμου Παγγαίου. Όπως μάλιστα δήλωσε στο ENA CHANNEL, η αντιδήμαρχος τουρισμού, κ. Όλγα Απατζία, φέτος η αρμόδιοι φορείς συμμετείχαν σε εκθέσεις τουρισμού σε Βαλκανικές χώρες με τους επισκέπτες της έκθεσης να δίχνουν έντονο ενδιαφέρον για τις περιοχές του Δ. Παγγαίου.

 

Την ίδια ώρα, φορείς του Δήμου Παγγαίου αλλά και επαγγελματίες δήλωνουν έτοιμοι να υποδεχτούν το κύμα των τουριστών με τις προετοιμασίες ωστόσο να συνεχίζονται.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en