ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
Αλεξανδρούπολη | Διακήρυξη ψηφιακών δικαιωμάτων

Στην πόλη Ιάσι της Ρουμανίας, στις 24 Σεπτεμβρίου 2025, ο Δήμος Αλεξανδρούπολης υπέγραψε την Πολιτική Διακήρυξη για τα Ψηφιακά Δικαιώματα, στοχεύοντας στην προώθηση της ψηφιακής ένταξης. Η Αντιδήμαρχος, κυρία Ευανθία Βαλασίδου, εκπροσωπώντας τον Δήμαρχο Γιάννη Ζαμπούκη, δεσμεύθηκε για τη μείωση του ψηφιακού χάσματος και την ενίσχυση της πρόσβασης των δημοτών στον ψηφιακό κόσμο.
Η Διακήρυξη συνιστά ένα σημαντικό βήμα προς την ενδυνάμωση των πολιτών της Αλεξανδρούπολης, εξασφαλίζοντας ψηφιακά δικαιώματα που σχετίζονται με την ισότιμη πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες, την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και τη συμμετοχή στη δημοκρατική διαδικασία.
«Η υπογραφή της Πολιτικής Διακήρυξης για τα Ψηφιακά Δικαιώματα αποτελεί δέσμευση του Δήμου μας προς την κοινωνική συνοχή και την ισότητα στον ψηφιακό τομέα», δήλωσε η κυρία Βαλασίδου. «Στοχεύουμε στη δημιουργία μιας ψηφιακής κοινότητας χωρίς αποκλεισμούς, όπου όλοι οι πολίτες θα έχουν πρόσβαση στις ευκαιρίες που προσφέρει ο ψηφιακός κόσμος».
Το έργο Digi-Inclusion, χρηματοδοτούμενο από το πρόγραμμα Urbact IV, συγκεντρώνει πόλεις από όλη την Ευρώπη με στόχο την ανάπτυξη ολοκληρωμένων σχεδίων δράσης κατά του ψηφιακού αποκλεισμού. Οι εταίροι του έργου εργάζονται με τοπικούς φορείς για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων από το 2026. Ο Δήμος Αλεξανδρούπολης θα συμμετάσχει ενεργά στην υλοποίηση αυτών των δράσεων, δημιουργώντας μια κοινωνία όπου κανένας πολίτης δεν θα μένει πίσω στην ψηφιακή εποχή.
Η Πολιτική Διακήρυξη ευθυγραμμίζεται με την Ευρωπαϊκή Διακήρυξη για τα Ψηφιακά Δικαιώματα και Αρχές, προάγοντας την ελευθερία επιλογής, την ισότιμη πρόσβαση στην τεχνολογία και τη συμμετοχή όλων στη διαμόρφωση του ψηφιακού μέλλοντος.
Στο δίκτυο Digi-Inclusion συμμετέχουν επίσης οι πόλεις Gdansk (Πολωνία), Iasi (Ρουμανία), Jelgava (Λετονία), Torres Vedras (Πορτογαλία), Zenica-Doboj Canton (Βοσνία και Ερζεγοβίνη), Côte d’Opale agency (Γαλλία), Emilia Romagna (Ιταλία) και Mollet del Vallès (Ισπανία).