Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Analytics | Τα social media «σφάζουν» τραπεζίτες-κυβέρνηση για «κόκκινα δάνεια», νόμο «Κατσέλη»

Το θέμα της προστασίας της πρώτης κατοικίας (νόμος Κατσέλη) και τα «κόκκινα δάνεια», βρίσκονται στο επίκεντρο, ενόψει του Eurogroup της Δευτέρας για τη δόση των 970 εκατ. και ενώ οι πιέσεις για την εξυγίανση των τραπεζών τόσο τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, το ΔΝΤ και τους οίκους αξιολόγησης, εντείνονται. Ταυτόχρονα, ο νόμος Κατσέλη και η ρύθμιση των «κόκκινων δανείων» αποτελούν αντικείμενο σχολιασμού και των Social Media, συμβάλλοντας καθοριστικά στη διαμόρφωση της εικόνας των τραπεζών στην κοινωνία.

Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας*

Από τα ποιοτικά στοιχεία της έρευνας προκύπτει μια ιδιαίτερα διακριτή αμφισημία μεταξύ της των πρωτοβουλιών που ζητούν από τις τράπεζες οι θεσμοί και των απαιτήσεων που έχουν απ΄αυτές οι πολίτες. Το διαπιστωμένο αυτό ρήγμα αποτελεί τη βασική πηγή εντάσεων, έλλειψης εμπιστοσύνης και δυσλειτουργίας στο σύστημα. Η εικόνα που δημιούργησαν για τις τράπεζες τα τμήματα εισπράξεων και οι εισπρακτικές σε ένα ιδιαίτερα ευρύ κοινωνικό πεδίο και η αδυναμία των τραπεζιτών να αποκαταστήσουν σχέσεις εμπιστοσύνης, αποτελούν τους βασικούς οδηγούς της διαμόρφωσης της εικόνας των τραπεζών στα social media.

Η διασταύρωση τραπεζών, κυβέρνησης και θεσμών στο ζήτημα της διαχείρισης των κόκκινων δανείων και της προστασίας της πρώτης κατοικίας, δημιουργεί προσδοκίες και παράλληλα πολιτικό κόστος.

Τα queries «Κόκκινα Δάνεια» και «Νόμος Κατσέλη» κατέγραψαν στο ελληνικό διαδίκτυο σύμφωνα με το σύγχρονο εργαλείο PaloPro για Web & Social Listening και Analytics 5.002 συνολικές αναφορές για τη χρονική περίοδο 28 Φεβρουαρίου – 7 Μαρτίου 2019. Παράλληλα, τα συναισθήματα των αναφορών για τα «κόκκινα δάνεια» εμφανίζουν μια πλειοψηφία των αρνητικών έναντι των ουδέτερων, δεν εντοπίζονται θετικά συναισθήματα. Το query για το «Nόμο Κατσέλη» δείχνει από την πλευρά του ότι προηγούνται τα αρνητικά συναισθήματα έναντι των ουδέτερων και ότι υπάρχει και ελάχιστος αριθμός θετικών συναισθημάτων.

Auditor’s note Η ποιοτική ανάλυση αναδεικνύει χρόνιες παρανοήσεις στο επίπεδο της κοινής γνώμης, οι οποίες ενσταλάζονται σε μεγάλες κοινωνικές ομάδες, ιδιαίτερα μέσω των social media, αποκτώντας δυναμική και υπονομεύοντας την προοπτική επίτευξης modus vivendi με τις τράπεζες.

Θεματολογία

Η θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro επικεντρώθηκε στις ακόλουθες αναφορές:

  • Στην έκθεση του ΔΝΤ για την Ελλάδα, σύμφωνα με την οποία, η ταχύτερη εκκαθάριση των κόκκινων δανείων είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για την ελληνική οικονομία.
  • Στη δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου της Τράπεζας Πειραιώς Χρήστου Μεγάλου ότι οι τέσσερις τράπεζες συμφώνησαν να μειώσουν τα «κόκκινα δάνεια» κατά 50 δισ. ευρώ
  • Στη δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου της Eurobank ότι η τράπεζα θα εφαρμόσει τα σχέδια του ΤΧΣ και της ΤτΕ για τη μείωση των «κόκκινων δανείων».
  • Στην είδηση ότι η Alpha Bank συγκαταλέγεται στην πρώτη δεκάδα των ευρωπαϊκών τραπεζών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις χαρτοφυλακίων κόκκινων δανείων για το 2018.
  • Σε ενδεχόμενη αναβολή της εκταμίευσης των κερδών από τα ομόλογα προς την Ελλάδα από το Eurogroup, εξαιτίας των εκκρεμοτήτων στο διάδοχο του νόμου Κατσέλη πλαίσιο, που εξετάζεται από τους θεσμούς.

Συμπεράσματα

Η ανάλυση περιεχομένου (ποιοτικά δεδομένα) του PaloPro δείχνει ότι η πλειοψηφία της διαδικτυακής κοινής γνώμης αγωνιά για τη ρύθμιση των «κόκκινων δανείων» και την εφαρμογή του νέου Νόμου Κατσέλη. Παράλληλα τα Social Media εμφανίζουν και μια ιδιαίτερα αρνητική εικόνα για το ρόλο που διαδραματίζουν οι τράπεζες.

Auditor’s note Η απουσία αναφορών από την αντιπολίτευση και οι χαμηλοί τόνοι από παραταξιακά media και εν γένει από τον Τύπο για τις επιπτώσεις των προωθούμενων ρυθμίσεων στα κόκκινα δάνεια και την πρώτη κατοικία, περιορίζει τα εν δυνάμει προβλήματα, αλλά η έλλειψη πλήρους και επαρκούς ενημέρωσης υπονομεύει την προσπάθεια βελτίωσης των σχέσεων κοινωνίας-κυβέρνησης και κοινωνίας-τραπεζών, δημιουργώντας αντισυστημικούς πόλους στα social media.

Αναλυτικότερα:

  • H πλειοψηφία των χρηστών του διαδικτύου διακατέχεται από ένα έντονο συναίσθημα αβεβαιότητας και ανασφάλειας αναφορικά με τα «κόκκινα δάνεια» και την προστασία της πρώτης κατοικίας.
  • Η πλειοψηφία των χρηστών των Social Media δείχνουν μια αρνητική αντίδραση προς τις τράπεζες γιατί θεωρούν ότι δεν αντιλαμβάνονται τις πραγματικές ανάγκες τους και ότι έχουν μόνο στόχο την υπερχρέωσή τους μέσω των δανείων που παρέχουν.
  • Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι το διαδίκτυο δεν εμπιστεύεται τις τράπεζες και θεωρεί ότι οι διαφημίσεις παροχής των υπηρεσιών τους δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους.
  • Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι τα «κόκκινα δάνεια» και ο «νόμος Κατσέλη είναι για τους χρήστες του διαδικτύου κυρίως ταυτισμενα με τις πολιτικές των τραπεζών.
  • Η πλειοψηφία των χρηστών του διαδικτύου αδυνατεί να κατανοήσει τις οικονομικές πολιτικές της κυβέρνησης καθώς και των δανειστών και δεν έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα των ισορροπιών που διαμορφώνουν και την πολιτική τους προς τα «κόκκινα δάνεια».
  • Κάποιοι χρήστες των Social Media αντιλαμβάνονται ότι η λύση που προσπαθεί να δώσει η κυβέρνηση στα «κόκκινα δάνεια» και στο «νόμο Κατσέλη» είναι άμεσα συνυφασμένη με την κατάσταση των τραπεζών.
  • Η έννοια του «κόκκινου δανείου» και η απειλή απώλειας της πρώτης κατοικίας είναι ιδιαίτερα αρνητική για την συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών του διαδικτύου.
  • Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι τα «κόκκινα δάνεια» και η προστασία της πρώτης κατοικίας εντάσσονται στο ευρύτερο πλαίσιο της χρηματοπιστωτικής κρίσης αλλά αφυπνίζουν τα ιδιαίτερα ευαίσθητα ριζοσπαστικά αντανακλαστικά της διαδικτυακής κοινής γνώμης, καθώς -ακόμα και εμμέσως- αναγνωρίζεται ότι επηρεάζουν τις βασικές ανάγκες επιβίωσης και τα κεκτημένα.
  • Κάποιοι χρήστες του διαδικτύου συνδέουν την έξοδο από το Μνημόνια με την αρνησικυρία πληρωμής κόκκινων δανείων, ένδειξη ευρύτερων παρανοήσεων.
  • Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η πλειοψηφία του διαδικτύου αντιδρά στους πλειστηριασμούς της πρώτης κατοικίας και τις αντιλαμβάνεται ως μείζον αντικοινωνικό μέτρο εν μέσω της δυσχερής οικονομικής κατάστασης που βιώνουν τα νοικοκυριά.
  • Χρήστες των Social Media θεωρούν ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα εξαντλήσει τα περιθώρια ώστε να επιτύχει τη ρύθμιση των «κόκκινων δανείων» για καθαρά επικοινωνιακούς και προεκλογικούς λόγους.

 

__________________

*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Intelligence and Strategy Analyst του Crisis Monitor και Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά,  βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.

*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Sr. Data Analyst της Palo Services και Strategical and Media Analyst του Crisis Monitor. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.

Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των Social Media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.

*Auditor’s note: Η αξιολογική θέση που διατυπώνει επί των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και της αναλυτικής προσέγγισης. τρίτος αξιολογητής που προέρχεται από το Crisis Labs, ο οποίος περιλαμβάνει στην ανάλυση και άλλα στοιχεία που προκύπτουν, ακόμα και εκτός πεδίου της συγκεκριμένης έρευνας.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Youth Pass 2024: Πάνω από 145.000 οι δικαιούχοι

Τι πρέπει να ξέρουν οι δικαιούχοι του Youth Pass

Περισσότεροι από 145.000 είναι οι νέοι 18 και 19 ετών, οι οποίοι θα λάβουν δικαιούνται 150 ευρώ, στο πλαίσιο του Youth Pass 2024.

Σύμφωνα με ανακοίνωση των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε 69.825 ανέρχονται οι 18χρονοι έκαναν αίτηση μέχρι τις 15 Μαΐου για το Youth Pass.

Youth Pass: Πώς πιστώνεται στους δικαιούχους

Η πίστωση της ενίσχυσης 150 ευρώ γίνεται με τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, η οποία θα σταλεί στα πιστωτικά ιδρύματα μέχρι τις 31 Μαΐου.

Στη συνέχεια, οι ωφελούμενοι μπορούν να αξιοποιήσουν το ποσό της ενίσχυσης για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού, του πολιτισμού και των μεταφορών.

Αναλυτικά, η ψηφιακή χρεωστική κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών στις παρακάτω κατηγορίες επιχειρήσεων:

  • Κατηγορία εμπόρου (MCC) Περιγραφή δραστηριότητας
  • 3000 έως 3350 αεροπορικές εταιρείες, αερομεταφορές
  • 3351 έως 3500 ενοικίαση αυτοκινήτων
  • 3501 έως 3999 ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • 4111 μεταφορές
  • 4112 σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών
  • 4121 υπηρεσίες ταξί
  • 4131 υπηρεσίες λεωφορείων
  • 4411 θαλάσσιες μεταφορές / ακτοπλοϊκά
  • 4457 ενοικίαση θαλάσσιων σκαφών
  • 4511 λοιπές αερομεταφορές
  • 4582 αεροδρόμια / αεροσταθμοί
  • 4722 ταξιδιωτικά πρακτορεία
  • 4789 λοιπές μεταφορές
  • 5551 ενοικίαση σκαφών
  • 5561 ενοικίαση τροχόσπιτων κ.λπ.
  • 5815 ηλεκτρονικά βιβλία, ταινίες, μουσική
  • 5942 Βιβλιοπωλεία
  • 7011 λοιπές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • 7032 κατασκηνώσεις αναψυχής και αθλητισμού
  • 7033 κάμπινγκ
  • 7512 λοιπές ενοικιάσεις μηχανοκίνητων οχημάτων
  • 7832 σινεμά
  • 7911 αίθουσες χορού, σχολεία, στούντιο
  • 7922 θεατρικές επιχειρήσεις, πρακτορεία εισιτηρίων
  • 7929 ορχήστρες και μπάντες
  • 7991 εκθέσεις και τουριστικές ατραξιόν, μουσεία
  • 7997 υπηρεσίες γυμναστηρίου
  • 7999 λοιπές υπηρεσίες αναψυχής

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στην Καβάλα ο γιός του Φρέντι Μπελέρη

Στην πόλη της Καβάλας βρέθηκε το Σάββατο 18 Μαϊου, ο κ. Πέτρος Μπελέρης, γιός του Φρέντι Μπελέρη ο οποίος πραγματοποιήσε συναντήσεις με τον Μητροπολίτη ΦΝ-Θ, κ.κ. Στέφανο αλλά και τον Δήμαρχο Καβάλας, κ. Θόδωρο Μουριάδη ο οποίος στηρίζει τον αγώνα τπου πατέρα ττου για της Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου του 2024.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διαβήτης: Κινδυνεύουν να νοσήσουν όσοι τρώνε πολλά γλυκά; Οι ειδικοί απαντούν

Ο διαβήτης περιγράφει την πάθηση που χαρακτηρίζεται από την αδυναμία του οργανισμού να ρυθμίσει αποτελεσματικά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Συχνά προκύπτει από την ανεπαρκή παραγωγή ινσουλίνης από το πάγκρεας ή από την ανάπτυξη αντίστασης στην ινσουλίνη από τα κύτταρα του σώματος ή τη συνύπαρξη των δύο παραγόντων. Αυτό οδηγεί σε επίμονα υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα, τα οποία συνδέονται με σοβαρούς κινδύνους για την υγεία, όπως καρδιακές παθήσεις, βλάβες στα νεύρα και στα νεφρά.

Remaining Time-0:00
Fullscreen
Mute

Υπάρχουν δύο κύριοι τύποι διαβήτη:

  • Διαβήτης τύπου 1: Πρόκειται για μια αυτοάνοση πάθηση, όπου το ανοσοποιητικό επιτίθεται στο πάγκρεας, μειώνοντας την ικανότητά του να παράγει ινσουλίνη.
  • Διαβήτης τύπου 2: Αυτός ο τύπος είναι πιο συχνός και χαρακτηρίζεται από μείωση της παραγωγής ινσουλίνης ή της ανταπόκρισης των κυττάρων στην ινσουλίνη, η οποία συχνά επηρεάζεται από τη διατροφή και τους παράγοντες του τρόπου ζωής.

Ο ρόλος της κατανάλωσης πρόσθετων σακχάρων στην ανάπτυξη διαβήτη

Όπως αναφέρει η διαιτολόγος – διατροφολόγος και ειδικός σε θέματα διαβήτη, Imashi Fernando σε άρθρο της στο Healthline, έχει διαπιστωθεί ότι η συχνή κατανάλωση σακχαρούχων ροφημάτων συνδέεται σημαντικά με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2. Μελέτες σε 175 χώρες έχουν δείξει συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης σακχάρων και του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη: Η υψηλή κατανάλωση αυξάνει τον κίνδυνο, ενώ η χαμηλότερη κατανάλωση έχει το αντίθετο αποτέλεσμα. Παρ’ όλο που είναι δύσκολο να διαπιστωθεί άμεση αιτιώδης συνάφεια, η σχέση μεταξύ της πρόσληψης σακχάρων και του κινδύνου διαβήτη είναι αξιοσημείωτα ισχυρή, με τους ερευνητές να επισημαίνουν ως πιθανούς μηχανισμούς τις επιβλαβείς επιδράσεις της φρουκτόζης στο ήπαρ και τον ρόλο της αύξησης του σωματικού βάρους που προκαλείται από την κατανάλωση σακχαρούχων τροφίμων και ροφημάτων.

Για τον μετριασμό των δυσμενών επιπτώσεων της υπερβολικής κατανάλωσης σακχάρων, οι Διατροφικές Οδηγίες των ΗΠΑ προτείνουν τον περιορισμό της κατανάλωσης σε ποσοστό όχι μεγαλύτερο του 10% της ημερήσιας θερμιδικής πρόσληψης.

Είναι σημαντικό να γίνεται διάκριση μεταξύ των πρόσθετων και των φυσικών σακχάρων. Τα φυσικά σάκχαρα, που εμπεριέχονται στα φρούτα και τα λαχανικά, δεν έχουν τις ίδιες βλαβερές συνέπειες με τα πρόσθετα σάκχαρα, επειδή απορροφώνται πιο αργά λόγω της περιεκτικότητάς τους σε φυτικές ίνες, γεγονός που αποτρέπει τις απότομες αυξήσεις του σακχάρου στο αίμα.

Τεχνητές γλυκαντικές ουσίες: Μια ασφαλέστερη εναλλακτική λύση;

Τα τεχνητά γλυκαντικά παρέχουν την επιθυμητή γλυκιά γεύση, χωρίς τις ανεπιθύμητες θερμίδες, καθιστώντας τα μια φαινομενικά ελκυστική επιλογή. Ωστόσο, έχουν συνδεθεί με την αντίσταση στην ινσουλίνη και τον διαβήτη τύπου 2, πιθανώς επειδή έχουν την τάση να ενισχύουν την επιθυμία για κατανάλωση γλυκών σνακ και να διαταράσσουν τους μηχανισμούς θερμιδικής αντιστάθμισης του οργανισμού.

Εκτός από την πρόσληψη σακχάρων, πολλοί άλλοι παράγοντες συμβάλλουν στον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη, όπως η παχυσαρκία, η σωματική αδράνεια, το κάπνισμα και οι γενετικές προδιαθέσεις. Η αντιμετώπιση αυτών των παραγόντων μέσω αλλαγών στον τρόπο ζωής, όπως η υιοθέτηση μιας διατροφής πλούσιας σε τρόφιμα ολικής αλέσεως, η τακτική άσκηση και η διατήρηση ενός υγιούς βάρους, μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο διαβήτη.

Η ειδικός επισημαίνει, τέλος, ότι ενώ η υπερβολική πρόσληψη σακχάρων συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2, αυτό αποτελεί μόνο ένα μέρος ενός ευρύτερου προβλήματος, που περιλαμβάνει τη συνολική ποιότητα της διατροφής, τον τρόπο ζωής και τους γενετικούς παράγοντες. Η υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών επιλογών και αλλαγών στον τρόπο ζωής μπορεί να συμβάλει στον μετριασμό του κινδύνου και την ενίσχυση της υγείας του οργανισμού.

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en