ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Το νέο επάγγελμα που θα κυριαρχήσει στην Ελλάδα – Χιλιάδες θέσεις εργασίας στα επόμενα χρόνια

Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα όσο εντείνεται η επέλαση των ηλεκτρονικών αυτοκινήτων στη χώρα μας, τόσο θα αυξάνεται η ανάγκη για εξειδικευμένους τεχνίτες που θα μπορούν να τα επισκευάζουν.

Γνωρίζοντας πλέον τα πολύπλευρα οφέλη  που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα, οι οδηγοί πλέον νοιώθουν  μεγαλυτερη ασφάλεια δίνοντας τους τελικά ψήφο εμπιστοσύνης, αποβάλλοντας έτσι οποιαδήποτε επιφυλακτικότητα.

Αυτό μάλιστα είναι φανερό και απο τα αποτελέσματα των πωλήσεων που έχουν σημειωθεί τα τελευταία χρόνια με την συνεχή αύξηση της δημοφιλίας των μηδενικών ρύπων οχημάτων.

Ενώ Το 2019 έκλεισε με 404 ταξινομήσεις , το 2022 έκλεισε με 2.827 ταξινομήσεις EV οχημάτων και το πρώτο δίμηνο του 2023 ήδη έχουν πουληθεί 668 ηλεκτρικά.

Παράλληλα ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών είναι εξίσου αντιπροσωπευτικός ύστερα απο την επέλαση των ηλεκτρικών οχημάτων επί ελληνικού εδάφους: Από 58 ήταν το 2019 τα σημεία φόρτισης σήμερα το δίκτυο αριθμεί πάνω από 2.000. Ενω έως το 2025 αναμένεται να φτάσει τα 12.000 και μέχρι το 2030 τα 25.000, όπως έχουν επισημάνει στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Βέβαια, όλα τα παραπάνω καθιστούν αναγκαία την ύπαρξη εξιδεικευμένων που θα έχουν όλες τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να φροντίζουν για τη συντήρηση και επισκευή της εν λόγω κατηγορίας οχημάτων. Ετσι όσο τείνεται η αύξηση των ηλεκτρινικών αυτοκινήτων, τόσο θα μεγαλώνει η ζήτηση για άρτια καταρτισμένους τεχνίτες οι οποίοι θα αποτελέσουν το επάγγελμα του μέλλοντος. 

Σύμφωνα με νέο νόμο 5039/2023 «Μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023, συνταξιοδοτική διάταξη, ρυθμίσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας των συγκοινωνιών, διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης, παρεμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό της τουριστικής νομοθεσίας και άλλες επείγουσες διατάξεις» απλοποιήθηκαν οι όροι και οι προϋποθέσεις για την άσκηση του επαγγέλματος.

Ειδικότερα, στο άρθρο 92 του νόμου η παρ. 11 του άρθρου 62 του ν. 4710/2020 (Α’ 142) αντικαθίσταται ως εξής:

« Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την επέκταση του αντικειμένου της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος και της βεβαίωσης έναρξης άσκησης επαγγέλματος των τεχνιτών που αναφέρονται στις περ. α’ (μηχανοτεχνίτης) και β’ (ηλεκτροτεχνίτης) της παρ. 2 του άρθρου 2 και στις περ. α’ (διπλωματούχος μηχανικός οχημάτων) και β’ (τεχνολόγος μηχανικός οχημάτων) της παρ. 4 του άρθρου 4 του ν. 1575/1985 (Α’ 207), προκειμένου οι τεχνίτες αυτοί να δύνανται να αναλαμβάνουν τη συντήρηση και την επισκευή οχημάτων υψηλής τάσης ως τεχνίτες οχημάτων υψηλής τάσης κατηγορίας 1 και κατηγορίας 2.

Έως την έκδοση της απόφασης του πρώτου εδαφίου, τα συνεργεία οχημάτων υψηλής τάσης υποχρεούνται προς συμμόρφωση στην κείμενη νομοθεσία, να ορίσουν τεχνίτη ή τεχνίτες ως υπεύθυνους για την τήρηση της νομοθεσίας, για την παροχή υπηρεσιών και εργασιών σε οχήματα υψηλής τάσης. Το φυσικό ή νομικό πρόσωπο, που είναι υπεύθυνο κατά τον νόμο για το συνεργείο οχημάτων υψηλής τάσης, υποχρεούται να εκδώσει βεβαίωση, με την οποία ορίζονται οι τεχνίτες υψηλής τάσης και βεβαιώνεται ότι:

α) είναι κάτοχοι άδειας ασκήσεως επαγγέλματος ή βεβαίωσης έναρξης άσκησης επαγγέλματος μίας εκ των κάτωθι περιπτώσεων του ν. 1575/1985 (Α’ 207):
αα) Μηχανοτεχνίτη της περ. α’ της παρ. 2 του άρθρου 2,
αβ) Ηλεκτροτεχνίτη της περ. β’ της παρ. 2 του άρθρου 2,
αγ) Διπλωματούχου μηχανικού της περ. α’ της παρ. 4 του άρθρου 4, όσοι έχουν πτυχίο μηχανολόγου ηλεκτρολόγου ή μηχανολόγου μηχανικού ή ηλεκτρολόγου μηχανικού ή ναυπηγού μηχανικού ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος της ημεδαπής ή ισότιμου της αλλοδαπής,
αδ) Τεχνολόγου μηχανικού της περ. β’ της παρ. 4 του άρθρου 4, όσοι έχουν πτυχίο των τεχνολογικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) ή των ανώτερων σχολών (σχολών υπομηχανικών, Κ.Α.Τ.Ε.Ε./Α.Σ.Ε.Τ.Ε.Μ./Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε.) ειδικότητας μηχανολόγων, ηλεκτρολόγων και μηχανικών αυτοκινήτων ή πτυχίο ισότιμης σχολής της ημεδαπής ή της αλλοδαπής,

(β) έχουν λάβει την απαιτούμενη εκπαίδευση από τις εμπορικές αντιπροσωπείες οχημάτων υψηλής τάσης, στο πλαίσιο εσωτερικών ή εξωτερικών προγραμμάτων εκπαίδευσης για τη διενέργεια ελέγχων, εργασιών και χειρισμών, όπως αυτοί αναφέρονται στο άρθρο 4β της υπ’ αρ. 194135/15.7.2021 κοινής απόφασης των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορών (Β’ 3407) και

(γ) πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 30 του παρόντος.

Με την ίδια απόφαση καθορίζονται τα προσόντα και η διαδικασία για την απόκτηση της βεβαίωσης έναρξης άσκησης επαγγέλματος του τεχνίτη επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων που κινούνται με υδρογόνο, βιοκαύσιμα και συνθετικά και παραφινικά καύσιμα, όπως αυτά αναφέρονται στο άρθρο 2 του ν. 4439/2016 (Α’ 222).»

carandmotor.gr

 

 

 

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version