Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

134.514 νέα οχήματα στους ελληνικούς δρόμους το 2023

Ζεστάθηκε η αγορά καινούργιου αυτοκινήτου το 2023, με τους Ελληνες να στρέφονται στα μοντέλα βενζίνης αλλά και τα υβριδικά που κερδίζουν συνεχώς έδαφος.

Με σύμμαχο την ομαλοποίηση στις παραδόσεις των αυτοκινήτων το 2023, εξαιτίας των πολύμηνων μεγάλων καθυστερήσεων που υπήρξαν λόγω του ουκρανικού πολέμου και της παρατεταμένης έλλειψης εξαρτημάτων στην παραγωγή των εργοστασίων, η αγορά αυτοκινήτου πάτησε και πάλι γκάζι το 2023, με τα νούμερα να ζεσταίνουν τις αντιπροσωπείες νέων μοντέλων στη χώρα μας.

Για να καταφέρει η αγορά αυτοκινήτου να εκτοξευτεί θα πρέπει να δοθούν ισχυρά κίνητρα στην απόσυρση των παλαιών οχημάτων

Ειδικότερα και σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, το 2023 στους ελληνικούς δρόμους πρωτοκυκλοφόρησαν 134.514 νέα οχήματα, αύξηση 27,8% σε σχέση με το 2022 – που είχαν πουληθεί 105.283 νέα μοντέλα.

Αρκετά αποδοτικός κρίνεται σύμφωνα με τα στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου και ο περασμένος Δεκέμβριος που έκλεισε με 8.270 αυτοκίνητα (+26,3% συγκριτικά με τον περσινό μήνα), όντας ο 12ος συνεχόμενος μήνας ανοδικής πορείας στην αγορά ΙΧ.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η αγορά αυτοκινήτου είχε να περάσει το όριο των 130 χιλιάδων μονάδων από το 2010!

Τι αγοράζουν

Οσον αφορά τις προτιμήσεις των καταναλωτών με γνώμονα το καύσιμο το 38% στρέφεται στα μοντέλα βενζίνης – και ιδιαίτερα στα μοντέλα με κυβισμούς από 1.000 έως 1.200 κ.εκ. – ενώ μεγάλη είναι η αύξηση στα υβριδικά που κατέχουν πάνω από το 32% της συνολικής πίτας στην αγορά.

Τα ηλεκτρικά μαζί με τα plug-in υβριδικά έχουν το 13% της αγοράς, κάτι στο οποίο συνέβαλε σημαντικά η παχυλή επιδότηση των προγραμμάτων «Κινούμαι ηλεκτρικά», που συνεχίζουν να λαμβάνουν όσοι είχαν αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο την περασμένη χρονιά.

Ιδιαίτερα μικρό είναι το ποσοστό στις πωλήσεις μοντέλων υγραερίου και φυσικού αερίου όπου το μερίδιό τους δεν ξεπερνά το 3%.

Η Toyota αναδείχθηκε πρωταθλήτρια πωλήσεων με πάνω από 16.400 μονάδες, στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Opel με 10.383 ΙΧ και την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Peugeot με 10.194 αυτοκίνητα.

Ακολούθησαν η Hyundai (9.880), η Citroen (9.752), η VW (8.383), η Suzuki (7.610), η Kia (6.365), η BMW (6.200) και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Fiat με 5.840 αυτοκίνητα.

Στην Ευρώπη άξιο αναφοράς ότι έως και τον Νοέμβριο τα μοντέλα με ηλεκτροκινητήρα αντιστοιχούσαν στο 47,6% των ταξινομήσεων νέων επιβατικών οχημάτων στην ΕΕ, ενώ οι πωλήσεις υβριδικών μειώθηκαν κατά 22,1%.

Προβλέψεις

Οι προβλέψεις των ανθρώπων της αγοράς αυτοκινήτου για το 2024 δεν είναι και τόσο αισιόδοξες, αναφέροντας ότι η δυναμική στις πωλήσεις θα διατηρηθεί στις 130 χιλιάδες μονάδες, εφόσον δεν θα αλλάξει κάτι σημαντικά στην πριμοδότηση για την απόκτηση νέων αυτοκινήτων.

Για να καταφέρει η αγορά αυτοκινήτου να εκτοξευτεί θα πρέπει να δοθούν ισχυρά κίνητρα στην απόσυρση των παλαιών οχημάτων, όπου η Ελλάδα έχει το μικρότερο ποσοστό σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.

Για κάθε 20 νέα μοντέλα που πωλούνται μόλις τα 3 παλαιάς τεχνολογίας, ρυπογόνα, αποσύρονται στα κέντρα ανακύκλωσης, με τους περισσότερους Ελληνες να διατηρούν ένα σαραβαλάκι παρκαρισμένο χωρίς πινακίδες, επιβαρύνοντας το περιβάλλον.

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΛΣΤΑΤ | Στο 10,4% η ανεργία τον Ιανουάριο

Στο 10,4% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Ιανουάριο εφέτος, έναντι 11,3% τον Ιανουάριο 2023 και του αναθεωρημένου προς τα άνω 10,4% τον Δεκέμβριο 2023. Οι άνεργοι ανήλθαν σε 495.132 άτομα, σημειώνοντας μείωση κατά 34.245 άτομα σε σχέση με τον Ιανουάριο 2023 (6,5%) και αύξηση κατά 1.741 άτομα σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2023 (0,4%).

Στις γυναίκες το ποσοστό ανεργίας ανήλθε σε 13,2% από 14,8% τον Ιανουάριο πέρυσι και στους άνδρες σε 8% από 8,6%.

Κατά μεγάλες ομάδες ηλικιών, στην ομάδα 15- 24 ετών το ποσοστό ανεργίας ανήλθε σε 22,9% από 26,8% τον Ιανουάριο 2023 και στις ηλικίες 25- 74 ετών σε 9,7% από 10,4%.

Σύμφωνα επίσης με την έρευνα εργατικού δυναμικού της ΕΛΣΤΑΤ:

Οι απασχολούμενοι ανήλθαν σε 4.266.094 άτομα, σημειώνοντας αύξηση κατά 115.538 άτομα σε σχέση με τον Ιανουάριο 2023 (2,8%) και κατά 28.810 άτομα σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2023 (0,7%).

Τα άτομα κάτω των 75 ετών που δεν περιλαμβάνονται στο εργατικό δυναμικό, ή «άτομα εκτός του εργατικού δυναμικού» (δηλαδή τα άτομα που δεν εργάζονται ούτε αναζητούν εργασία), ανήλθαν σε 3.028.607 άτομα, σημειώνοντας μείωση κατά 103.663 άτομα σε σχέση με τον Ιανουάριο 2023 (3,3%) και κατά 29.422 άτομα σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023 (1%).

Πηγή: Newsbeast.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε εφαρμογή από σήμερα τα 4 νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας | Πλαφόν στο μικτό κέρδος του βρεφικού γάλακτος

Ξεκίνησε από σήμερα, Παρασκευή 1η Μαρτίου, η εφαρμογή των τεσσάρων νέων δραστικών κυβερνητικών μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και την τόνωση του υγιούς ανταγωνισμού στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η Ελλάδα λαμβάνει στοχευμένα μέτρα που για πρώτη φορά εφαρμόζονται σε επίπεδο Ευρώπης και οι διαρθρωτικές παρεμβάσεις αποδεικνύουν την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να υλοποιεί πρακτικά μέτρα που μεταρρυθμίζουν τη δομή της αγοράς του λιανεμπορίου και διορθώνουν στρεβλές εμπορικές πρακτικές, σχολιάζουν κυβερνητικές πηγές.

Βασικός σκοπός όλων των σχετικών πρωτοβουλιών είναι η μόνιμη αποκλιμάκωση του πληθωρισμού στα  προϊόντα  των σούπερ μάρκετ προς όφελος του καταναλωτή.

Αναλυτικότερα, τα μέτρα:

  • Μείωση εκπτώσεων προμηθευτών προς σούπερ μάρκετ και μεταφορά του οφέλους στον καταναλωτή με μείωση των τιμών τιμοκαταλόγων

Η απόφαση της Κυβέρνησης να προχωρήσει στη μεταρρύθμιση που υποχρεώνει τους προμηθευτές να μειώσουν κατά 30% τις προσφορές προς τις εταιρείες λιανεμπορίου, με την υποχρέωση να μειώσουν ισόποσα τις τιμές τιμοκαταλόγου, οδήγησε σε μειώσεις σε περισσότερα από 3.000 προϊόντα (1.500 είχαν φτάσει στο ΥΠΑΝ έως την ώρα έναρξης του Υπουργικού Συμβουλίου).

  • Πλαφόν στο μικτό κέρδος του βρεφικού γάλακτος

Στην παρέμβαση για το βρεφικό γάλα ορίστηκε πλαφόν στο περιθώριο μικτού κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα. Αυτό ισούται με το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης, στην οικεία κατηγορία προϊόντων, προσαυξημένο κατά 7% επί των καθαρών πωλήσεων.

Η συγκεκριμένη μεταρρύθμιση επιφέρει μειώσεις στις αρχικές τιμές προμήθειας μεσοσταθμικά περίπου στο 15% στα περισσότερα προϊόντα βρεφικού γάλακτος 1ης (0-6 μήνες) και 2ης (6-12 μήνες) βρεφικής ηλικίας. Δεδομένου ότι το βρεφικό γάλα πωλείται χωρίς προωθητικές ενέργειες, οι μειώσεις αυτές (περίπου 15%) θα περάσουν άμεσα στην τιμή στο ράφι.

  • Αποτροπή αδικαιολόγητων ανατιμήσεων

Το μέτρο που απαγορεύει στους προμηθευτές των σούπερ μάρκετ που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων τους να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τρεις μήνες στα προϊόντα αυτά, αφορά σχεδόν το σύνολο των προϊόντων που πωλούνται σε σούπερ μάρκετ. Εξαιρούνται τα νωπά προϊόντα (φρούτα, λαχανικά, κρέατα, ψάρια) και ορισμένα διαρκή καταναλωτικά αγαθά (π.χ. ρούχα).
Χαρακτηριστικό είναι σε ότι τον Φεβρουάριο 2024, μετά την εφαρμογή του μέτρου, ανατιμήθηκαν 890 κωδικοί προϊόντων, όταν την ίδια περίοδο πέρυσι (Φεβρουάριος 2023) ανατιμήθηκαν 3.760 κωδικοί προϊόντων. Η εφαρμογή της ρύθμισης συνεισέφερε στον περιορισμό των ανατιμήσεων κατά 76% από το ένα έτος στο άλλο.

  • Net – Pricing σε νωπά προϊόντα

Το τελευταίο κυβερνητικό μέτρο υποχρεώνει τους προμηθευτές νωπών προϊόντων (φρούτα, λαχανικά, κρέατα) να πωλούν τα προϊόντα τους στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές (net – pricing). Επιτρέπονται παροχές για επιστροφές προϊόντων και φύρα, μόνο στο 3% της τιμής πώλησης προ εκπτώσεων, πιστώσεων και άλλων παροχών.

Το μέτρο αυτό συμβάλλει στη μεγαλύτερη διαφάνεια στην τιμολόγηση των νωπών προϊόντων. Η εφαρμογή net–pricing εκτιμάται ότι θα φέρει σταδιακά μείωση των τιμών των προϊόντων αυτών στο ράφι.

Πηγή: Newsbeast.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Eurostat | Σταθερός στο 3,2% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο | Μειώθηκε στο 2,6% στην Ευρωζώνη

Σταθερός στο 3,2% παρέμεινε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο σε ετήσια βάση, όσο ήταν και τον Ιανουάριο, σύμφωνα με τον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή της Eurostat.

Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός μειώθηκε στο 2,6% από 2,8% τον Ιανουάριο.

Επιβράδυνση των τιμών στα τρόφιμα, επιτάχυνση στις υπηρεσίες

Ο πληθωρισμός έμεινε σταθερός στην Ελλάδα παρά τη σημαντική επιβράδυνση του δείκτη τροφίμων, αλκοόλ και καπνού, ο οποίος αυξήθηκε 5,8% έναντι 7,1% τον Ιανουάριο, ενώ οι τιμές της ενέργειας συνέχισαν να μειώνονται αλλά λιγότερο σε σχέση με τον Ιανουάριο (-2,8% έναντι -6,4%).

Από την άλλη πλευρά, οι τιμές των υπηρεσιών επιταχύνθηκαν στο 3,5% από 3,3% τον Ιανουάριο και λόγω του υψηλού συντελεστή στάθμισης που έχουν στον δείκτη δεν επέτρεψαν να συνεχισθεί η αποκλιμάκωση του γενικού δείκτη.

Οι τιμές των μη ενεργειακών βιομηχανικών προϊόντων επιβραδύνθηκαν, σημειώνοντας άνοδο 1,8% έναντι 2,6% τον Ιανουάριο, ενώ ο δομικός πληθωρισμός – που δεν περιλαμβάνει τις τιμές ενέργειας, τροφίμων, αλκοόλ και καπνού – υποχώρησε οριακά στο 3% από 3,1%. 

Πηγή: imerisia.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en