ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Το αργό πετρέλαιο, η Κίνα και οι Έλληνες εφοπλιστές

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες παρακολουθούν με κομμένη την ανάσα τις εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία, από την Κίνα έως τη μείωση της τιμής του πετρελαίου.
Με κομμένη την ανάσα παρακολουθούν τις τελευταίες εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία οι Έλληνες πλοιοκτήτες. Η υπερθέρμανση της κινεζικής οικονομίας, και κυρίως η μεταστροφή της από το κομμάτι της βιομηχανικής παραγωγής σε εκείνο των υπηρεσιών, θεωρείται από διεθνείς έγκυρους αναλυτές ως η βασική αιτία που οδήγησε το Πεκίνο σε αυτή την επικίνδυνη ζώνη, η οποία απειλεί πλέον ανοικτά και ελληνικά οικονομικά συμφέροντα.
Ήδη, τα ναύλα στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου έχουν πέσει κατακόρυφα, γεγονός που έχει χτυπήσει καμπανάκι κινδύνου στα εφοπλιστικά γραφεία του χώρου, ενώ σε ό,τι αφορά στα τάνκερς, η τύχη τους δείχνει να είναι άμεσα συνυφασμένη με την πορεία της τιμής του αργού πετρελαίου. Βεβαίως, από αυτή την τελευταία θα εξαρτηθεί σε σημαντικό βαθμό και η πορεία του παγκοσμίου ΑΕΠ. O λόγος προφανής: Αν παραμείνει φθηνό, τότε η ανάπτυξη αναμένεται ισχυρότερη και σε αυτή την περίπτωση δεν αποκλείεται να αναστραφεί και η κακή εικόμα διεθνώς που προκαλείται από την υποχώρηση του κινεζικού ΑΕΠ, η οποία έχει προκαλέσει παντού πανικό.
Εκτιμήσεις, πάντως, αναφέρουν ότι η τιμή του αργού μπορεί να σημειώσει και νέα υποχώρηση προσεχώς, αλλά μεσοπρόθεσμα αναμένεται ότι θα κινηθεί ανοδικά επιστρέφοντας ενδεχομένως στο πεδίο μεταξύ των 60 και των 70 δολαρίων το βαρέλι. Πότε θα γίνει αυτό; Ενδεχομένως σε βάθος δύο ετών, αν και με αυτές τις προβλέψεις ποτέ κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για τίποτα.

voria.gr

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version