Quantcast
Connect with us

ΑΓΡΟΤΙΚΑ-ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ

Οι Έλληνες εφοπλιστές παίζουν τα ρέστα τους | Ποντάρουν στην αγορά του παγκόσμιου ενεργειακού εμπορίου

Με τη ζήτηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG να εκτιμάται ότι θα υπερδιπλασσιαστεί τις επόμενες δύο δεκαετίες, οι Έλληνες εφοπλιστές φαίνονται έτοιμοι να πρωταγωνιστήσουν, καθώς η Ελλάδα αποτελεί τη δεύτερη πιο ισχυρή χώρα στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, πίσω από την Ιαπωνία.

Οι μελλοντικές κινήσεις στην ενεργειακή σκακιέρα του πλανήτη θα διαμορφώσουν τα επόμενα χρόνια νέες ισορροπίες που θα αλλάξουν δραματικά τη σημερινή μορφή του παγκόσμιου ενεργειακού εμπορίου.

Τα νέα project που θα αρχίσουν να παράγουν φυσικό αέριο από το 2016, η μετεξέλιξη των ΗΠΑ από εισαγωγέα σε καθαρό εξαγωγέα ενέργειας έως το τέλος της δεκαετίας, η αναζήτηση άλλων ενεργειακών πόρων από την Ευρώπη μετά τις πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις στην Ουκρανία, η αναμενόμενη αύξηση εισαγωγών από χώρες όπως η Κίνα και η Ινδία, φέρνουν σε πλεονεκτική θέση την ελληνική ναυτιλία που κατέχει μία από τις πρώτες θέσεις παγκοσμίως στον τομέα των πλοίων LNG.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες, παρότι χαρακτηρίζονται νέοι «παίκτες» στην αγορά των LNG, έχουν αποκτήσει θέση ισχύος με επενδύσεις που αγγίζουν τα 13 δισεκατομμύρια δολάρια για αγορές τέτοιων πλοίων.

Ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείται, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, από 31 πλοία αξίας 6,2 δισ. δολαρίων και χωρητικότητας 3,5 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων, ενώ το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι οι Έλληνες κατέχουν την πρώτη θέση σε νέες παραγγελίες που αφορούν τη ναυπήγηση 33 πλοίων LNG χωρητικότητας 5,5 εκατ. κυβικών μέτρων, η αξία των οποίων υπερβαίνει τα 6,6 δισ. δολάρια. Από την άλλη πλευρά κινητικότητα υπάρχει και στο εσωτερικό της χώρας αφού με χθεσινό μας ρεπορτάζ αποκαλύψαμε τα 3 πρότζεκτ για εγκατάσταση LNG με τα δύο από αυτά να αφορούν την Καβάλα. Ήδη η Energean oil & gas που είχε την εκμετάλλευση του κοιτάσματος στον Πρίνο ζητά την αξιοποίηση της φυσικής αποθήκης αερίου.  

Οι Έλληνες εφοπλιστές “χτίζουν” 33 νέα πλοία

Στη σκιά των γεγονότων στην Ανατολική Ουκρανία ο παγκόσμιος ενεργειακός χάρτης αρχίζει να μεταβάλλεται και το ενδεχόμενο να εμπλακεί στην κρίση ο τομέας του φυσικού αερίου, φέρνει στο προσκήνιο τις θαλάσσιες διαδρομές του LNG στον πλανήτη, εκεί που η ελληνική ναυτιλία διαδραματίζει πλέον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η αύξηση της ζήτησης για υγροποιημένο φυσικό αέριο που αναμένεται τις επόμενες δύο δεκαετίες να εκτοξευθεί στα ύψη, φέρνει σε πλεονεκτική θέση την ελληνική ναυτιλία που κατέχει μία από τις πρώτες θέσεις παγκοσμίως στον τομέα των πλοίων LNG.

Το παγκόσμιο εμπόριο υγροποιημένου φυσικού αερίου από 330 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα που ήταν το 2013, αναμένεται να αυξηθεί στα 570 δισ. κ.μ. το 2020 και στα 880 δισ. κ.μ. το 2030, αλλάζοντας άρδην τον ενεργειακό χάρτη στον πλανήτη.

Ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείται, σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, από 31 πλοία, ενώ το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι οι Ελληνες κατέχουν την πρώτη θέση σε νέες παραγγελίες με βάση τον αριθμό πλοίων που ανέρχονται σε 33 αξίας 6,6 δισ. δολαρίων και τη δεύτερη θέση πίσω από τους Ιάπωνες (87 πλοία και 21 υπό ναυπήγηση) αθροίζοντας τον εν ενεργεία και τον υπό ναυπήγηση στόλο.

Στην τρίτη θέση βρίσκονται οι Νορβηγοί με 30 πλοία και 10 υπό ναυπήγηση. Και μπορεί οι Ιάπωνες και οι Νορβηγοί πλοιοκτήτες να θεωρούνται «κλασικοί παίκτες» στον τομέα μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, ωστόσο οι Ελληνες είναι εκείνοι που έχουν συμβάλει περισσότερο από όλους στην αύξηση των παραγγελιών για κατασκευή τέτοιων πλοίων τα τελευταία δύο χρόνια.

Εξαρτημένοι από τις εισαγωγές

Σήμερα, η Ευρώπη χωρίς να διαθέτει επαρκείς εγχώριες πηγές υδρογονανθράκων είναι σε μεγάλο βαθμό ενεργειακά εξαρτημένη από τις εισαγωγές φυσικού αερίου από τη Ρωσία.

Μάλιστα, για κάποιες χώρες όπως η Πολωνία, η Ουγγαρία, η Σλοβακία, η Βουλγαρία, η Φινλανδία, η Εσθονία, η Λετονία και η Λιθουανία, η ρωσική Gazprom είναι ο μοναδικός πάροχος. Η δε Γερμανία, που αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή ρωσικού αερίου στην Ευρώπη, εισάγει το 35% του φυσικού αερίου που χρειάζεται από την Gazprom.

Η βασική πηγή υδρογονανθράκων βρίσκεται κυρίως στη Νορβηγία που καλύπτει το 1/5 των αναγκών της Ευρώπης σε φυσικό αέριο, ενώ για τη Ρωσία η ευρωπαϊκή αγορά είναι η μεγαλύτερη και η πλέον επικερδής. Το ένα τρίτο περίπου των εξαγωγών, που αντιστοιχεί στο 50% των ετήσιων ρωσικών εξαγωγών, διοχετεύεται στην Ευρώπη.

Ωστόσο, οι κινήσεις στην ενεργειακή σκακιέρα του πλανήτη θα διαμορφώσουν τα επόμενα χρόνια νέες ισορροπίες που θα αλλάξουν δραματικά τον χάρτη του παγκόσμιου ενεργειακού εμπορίου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι ΗΠΑ που από εισαγωγέας θα μετεξελιχθεί σε καθαρό εξαγωγέα φυσικού αερίου έως το τέλος της δεκαετίας.

Η Ιαπωνία στρέφεται ακόμη περισσότερο στο φυσικό αέριο μετά το ατύχημα στη Φουκοσίμα, ενώ Κίνα και Ινδία αναμένεται να αυξήσουν ακόμη περισσότερο τις εισαγωγές τους τόσο από το Κατάρ και την Αυστραλία.

Είναι ξεκάθαρο -όπως αναφέρει στην «Οικονομία» ο αναλυτής του ναυλομεσιτικού οίκου «Intermodal», Γιώργος Λαζαρίδης- «ότι η μεταρρύθμιση του ενεργειακού εμπορίου που αναμένεται σε χώρες όπως η ΗΠΑ και η Κίνα, σε συνδυασμό με ορισμένα νέα project που θα αρχίσουν να παράγουν φυσικό αέριο από το 2016, όπως επίσης και την αναζήτηση άλλων ενεργειακών πόρων από την Ευρώπη μετά τις πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις στην Ουκρανία, φέρνει το υγροποιημένο φυσικό αέριο στο προσκήνιο και αποκτά μεγαλύτερη δυναμική».

«Παρότι υπήρξε μια επιβράδυνση την περίοδο 2011-2012 με την αύξηση της τιμής του -συνεχίζει ο Γιώργος Λαζαρίδης- το υγροποιημένο φυσικό αέριο ως ενεργειακή πηγή θα μοιάζει μονόδρομος μέσα στα επόμενα χρόνια. Όμως, με τόσα σκάφη που ναυπηγήθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια και άλλα τόσα που αναμένεται ακόμη να παραδοθούν, σε σύγκριση με τον εν ενεργεία στόλο, η αγορά πέρασε μια δύσκολη περίοδο τον περασμένο χρόνο και οι ναύλοι έχουν πέσει πάλι στα επίπεδα του 2010.

Η πολύ πιθανή αύξηση της ζήτησης σε μεγαλύτερα επίπεδα από την προσφορά τα επόμενα δύο χρόνια, έχει οδηγήσει αρκετούς στην πεποίθηση ότι οι ναύλοι των πλοίων αυτών θα εκτοξευθούν και πάλι σε δυσθεώρητα επίπεδα, φθάνοντας και ξεπερνώντας τις 140-150.000 δολάρια την ημέρα».

Click to comment

Απάντηση

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Σύσκεψη των Αγροτών και Κτηνοτρόφων της ΑΜΘ στην Χρυσούπολη

Πραγματοποιηθηκε στην Χρυσουπολη του Δημου Νεστου μια πρωτη συσκεψη αγροτων και κτηνοτροφων απο ολη την Περιφερεια ΑΜΘ ετσι ωστε να παρθουν αποφασεις σχετικα με τα προβληματα των αγροτων.

Αγροτικοί και κτηνοτροφικοί σύλλογοι απο τους Νομούς Δραμας, Ξανθης Ροδοπης και φυσικα Καβαλας δινουν το παρων.

Μεταξυ αλλων αναφερθηκε και η συσταση ομοσπονδιας για διεκδικηση συμφεροντων ολων των αγροτων και κτηνοτροφων.

Continue Reading

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Μαζικές κινητοποιήσεις ετοιμάζουν οι αγρότες στις Σέρρες

Την αγωνία τους αναφορικά το μέλλον του επαγγέλματος τους όπως επίσης και με τον πρωτογενή τομέα εξέφρασαν δεκάδες αγρότες οι οποίοι πήραν μέρος στη γενική συνέλευση του Πανσερραϊκού Αγροτικού Συλλόγου που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τρίτης (9/1) στο Επιμελητήριο Σερρών.

Αφού ολοκληρώθηκε η δίωρη συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων οι αγρότες αποφάσισαν να εκδώσουν ψήφισμα και να ζητήσουν συνάντηση με τους βουλευτές του Νομού, τον αντιπεριφερειάρχη και αν είναι δυνατόν και με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και να ξεκινήσουν δυναμικές και μαζικές κινητοποιήσεις.

Όπως τόνισαν στόχος είναι να βγάλουν αρχικά τα τρακτέρ στις πλατείες των χωριών τους, ώστε να μετρηθούν όπως είπαν και στη συνέχεια σε συνεννόηση με αγρότες από τη Βόρεια Ελλάδα να πραγματοποιήσουν κινητοποιήσεις εκεί που θα αποφασίσουν και κυρίως στη Θεσσαλονίκη έξω από το κτίριο του Υπουργείου Μακεδονίας Θράκης.

«Φτάνει ο διχασμός και ο εμπαιγμός»

Οι αγρότες παράλληλα τόνισαν ότι για να έχουν επιτυχία οι κινητοποιήσεις πρέπει να είναι μαζικές και δυναμικές και το σημαντικότερο στις Σέρρες να υπάρξει συσπείρωση και ενότητα. «Φτάνει ο διχασμός και ο εμπαιγμός. Το πρόβλημα είναι ένα και το μέτωπο είναι ένα, άρα λοιπόν πρέπει να είμαστε όλοι μαζί» είπε στην ΕΡΤ Σερρών ο Αντιπρόεδρος του Πανσερραϊκού Αγροτικού Συλλόγου Γιάννης Παναγής.

Η αίθουσα «Γεώργιος Χριστίδης» του Επιμελητηρίου ήταν κατάμεστη από αγρότες οι οποίοι μίλησαν για τα πολλά προβλήματα που συσσωρεύτηκαν το τελευταίο διάστημα. Στα ήδη υπάρχοντα, που είναι το αυξημένο κόστος παραγωγής, το ενεργειακό, το κόστος γης με μεγάλα ενοίκια ήρθαν να προστεθούν τα προβλήματα που δημιούργησε η νέα ΚΑΠ.

«Πιστεύω ότι πήγε πολύ καλά η συνέλευση. Μεγάλη μαζικότητα. Έκδηλη η αγωνία του κόσμου καθώς και η απογοήτευση. Όπως είπα και στην πρωτολογία μου, τόνισα ένα πράγμα, ότι ίσως, από τότε που εγώ γνωρίζω τον εαυτό μου ως ενεργό αγρότη σε έναν Νομό όπως ο δικός μας, περνάμε την πιο κρίσιμη στιγμή και καμπή στην αγροτική παραγωγή και την επιβίωση του αγροτικού κόσμου» είπε στην ΕΡΤ Σερρών ο Αντιπρόεδρος του Πανσερραϊκού Αγροτικού Συλλόγου Γιάννης Παναγής.

Ο κ. Παναγής μιλώντας στην ΕΡΤ Σερρών παρουσίασε την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στον αγροτικό κόσμο με τη νέα ΚΑΠ:

«Με τα νέα δεδομένα, όπως έχουν προκύψει αυτά μετά την πρώτη εφαρμογή της νέας ΚΑΠ, μιλάμε ότι το ταξίδι είναι χωρίς γυρισμό. Τα λέγαμε πέρυσι και κάποιοι μας έλεγαν ότι κινδυνολογούμε. Φέτος, λοιπόν, με τις πληρωμές που έχουν γίνει, μόνο τα ευτράπελα της κακοδιαχείρησης από την μεριά του οργανισμού πληρωμών που είναι ο ΟΠΕΚΕΠΕ, κι αυτό το ξεπερνώ γιατί τα ζητήματα είναι πολύ πιο φλέγοντα, θα αλλάξει η διοίκηση. Όλος ο κόσμος το έχει κατανοήσει. Πρέπει να καταλάβουμε ότι ένας δυναμικός Νομός, ένας πλούσιος Νομός με δυναμικές καλλιέργειες τελειώνει. Θα γίνει μια διαπραγμάτευση άμεσα με τον Υπουργό, με πρώτο αίτημα την επαναδιαπραγμάτευση της νέας ΚΑΠ γιατί διαφορετικά δεν υπάρχει ούτε παρών, ούτε μέλλον».

Για το αν θα δούμε τρακτέρ στους δρόμους ο κ. Παναγής είπε:

«Θεωρώ ότι θα τα δούμε. Δεν ξέρω αν θα τα δούμε με την ίδια μορφή, δεν ξέρω αν θα τα δούμε με τον ίδιο τρόπο που γινόταν κατά καιρούς, αλλά να είστε σίγουροι όπως ανέφερα, μιας και κατανοούμε τη σοβαρότητα του προβλήματος, που είναι θέμα καθαρά επιβίωσης, χρειάζεται στόχευση και μαζικότητα. Αυτό θα είναι το μυστικό της επιτυχίας, γιατί να ξέρετε, αύριο δεν υπάρχει και νομίζω ότι το κατάλαβαν όλοι εδώ».

Continue Reading

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Αυξημένες κατά 50% αποζημιώσεις για ζώα που υποδεικνύονται προς σφαγή ζητούν οι κτηνοτρόφοι ΑΜΘ

Η ανακοίνωση των κτηνοτρόφων της Περιφέρειας ΑΜΘ :

Αξιότιμε κύριε υπουργέ,

Σας αποστέλλουμε την παρούσα επιστολή, για να σας επισημάνουμε την ανάγκη άμεσης αναπροσαρμογή της αξίας αποζημίωσης των ζώων, τα οποία ο κτηνοτρόφος υποχρεώνεται να οδηγήσει προς σφαγή ή καταστροφή, μετά από απόφαση της κτηνιατρικής υπηρεσίας.

Η λήψη σχετικών αποφάσεων για τη λήψη μέτρων εξυγίανσης του ζωικού κεφαλαίου, που φτάνουν μέχρι και την παραπάνω διαδικασία, είναι πολύ σημαντική για την κτηνοτροφία, αφού προστατεύει το υγιές ζωικό κεφάλαιο της πατρίδας μας από απώλειες λόγω ζωονόσων, αλλά και τους  πολίτες  καταναλωτές από τη μετάδοση ζωοανθρωπονόσων.

Ταυτόχρονα αυτές οι αποζημιώσεις θα πρέπει να είναι οικονομικά δίκαιες και να καταβάλλονται το συντομότερο δυνατό. 

Οι αξίες των ζώων που περιλαμβάνει η σχετική ΚΥΑ, η οποία εκδίδεται κάθε χρόνο, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματική εμπορική τους αξία, με αποτέλεσμα η οικονομική ζημιά που υφίσταται ο εκάστοτε κτηνοτρόφος, από τη μερική ή ολική υποχρεωτική απώλεια του ζωικού του κεφαλαίου, να μετατρέπεται σε μη αναστρέψιμη.

Η σημερινή χαμηλή αξία αποζημίωσης, κάνει αδύνατη την ισάξια αντικατάσταση και αποκατάσταση του ζωικού κεφαλαίου.

Η τεράστια αύξηση του κόστους εκτροφής και η αύξηση της αξίας του κρέατος, κάνουν υποχρεωτική την αύξηση αποζημίωσης των ζώων.

Δε συζητάμε φυσικά για την απώλεια εισοδήματος των κτηνοτρόφων από τα μέτρα εξυγίανσης, γιατί είμαστε ρεαλιστές και ζούμε στην Ελλάδα!

Για να συνεχιστεί όμως η αρμονική συνεργασία, με τις αποδεκατισμένες από επιστημονικό και διοικητικό προσωπικό κτηνιατρικές υπηρεσίες, πρέπει να προχωρήσετε άμεσα και με αναδρομική ισχύ σε συμπληρωματική ΚΥΑ, με νέες αυξημένες κατά 50% τουλάχιστον αποζημιώσεις.

Θεωρούμε απίθανη την περίπτωση να μην αντιληφθείτε εσείς, οι σύμβουλοί σας και οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΠΑΑΤ, το μέγεθος της οικονομικής ζημιάς που προκαλείται τα τελευταία χρόνια στην κτηνοτροφία της πατρίδας μας, από την έλλειψη επικαιροποίησης των αποζημιώσεων στα οικονομικά δεδομένα της εποχής.

Αν όμως η παραπάνω απίθανη περίπτωση ισχύει, θα σας υπενθυμίσουμε τη γνωστή  ξενόφερτη έκφραση που χρησιμοποιούμε συχνά στα χωριά μας, ”NO MONEY, NO HONEY” κ. Υπουργέ και ο νοών, νοείτω. 

 

Με εκτίμηση

ΟΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΤΗΣ ΑΜ-Θ

 

Πίνακας Αποδεκτών 

Γενική Διεύθυνση Βιώσιμης Ζωικής Παραγωγής ΥΠΑΑΤ

Περιφερειάρχης  ΑΜ-Θ κ. Χ. Μέτιος 

Βουλευτές ΑΜΘ 

ΜΜΕ

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en