Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

Τα σημάδια που δείχνουν ότι κάτι δεν πάει καλά στο αυτοκίνητο

Σε τι πρέπει να δείξετε προσοχή

Αν τηρείς τα προγραμματισμένα σέρβις του αυτοκινήτου και δίνεις σημασία στις προειδοποιητικές λυχνίες στο καντράν τότε σίγουρα έχεις τις πιθανότητες με το μέρος σου αν τυχόν εμφανίσει πρόβλημα το αυτοκίνητό σου. Αν τώρα ανήκεις στην κατηγορία όσων αφήνουν παραπίσω τα σέρβις ή δεν πολυασχολούνται με διάφορους ήχους και ενδείξεις, μάλλον θα πρέπει να το ξανασκεφτείς γιατί μπορεί να το πληρώσεις πιο ακριβά απ’ ό,τι φανταζόσουν.

Υπάρχουν, δε, κάποια σημάδια στο αυτοκίνητο που δεν πρέπει να αγνοήσεις…

1. Ο κινητήρας… ρετάρει

Ακόμη κι αν νομίζεις ότι είναι στο μυαλό σου κάποιος δισταγμός του κινητήρα, μην αμελήσεις να το ελέγξεις. Μπορεί να οφείλεται ακόμη και σε κακή ποιότητα του καυσίμου αλλά καλό είναι να το πας σε ένα συνεργείο για να επιβεβαιωθείς.

2. Δεν αλλάζει ταχύτητα πάντα με την πρώτη

Το πιθανότερο είναι ότι δεν είναι ιδέα σου αλλά μάλλον υπάρχει κάποιο πρόβλημα στη μετάδοση κιβωτίου ταχυτήτων. Είναι μια συνηθισμένη ένδειξη προβλήματος το να μην μπορείς να αλλάξεις ταχύτητα. Και σε αυτή την περίπτωση χρειάζεσαι μηχανικό…

3. Προτίμηση στη μία πλευρά

Αν παρατηρείς ότι το αυτοκίνητο τείνει να τραβάει όπως λέμε κυρίως προς τη μία πλευρά, όταν οδηγείς στην ευθεία και σε επίπεδο οδόστρωμα τότε κάτι δεν πάει καλά. Είναι η βασική ένδειξη ότι οι τροχοί χρειάζονται ευθυγράμμιση.

Τσέκαρέ το.

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

Αφαίρεση διπλώματος έως και για 5 χρόνια | Όλες οι αλλαγές στον νέο ΚΟΚ

Bαρύτατα πρόστιμα, που θα φτάνουν ακόμα και τα 350 ευρώ, καθώς και διοικητικά μέτρα τα οποία προβλέπουν μέχρι και την αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για πέντε ολόκληρα χρόνια φέρνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος αναμένεται να κατατεθεί άμεσα στη Βουλή. Ο νέος ΚΟΚ θα διέπεται από μια εντελώς διαφορετική λογική σε σχέση με τον ισχύοντα, καθώς το βάρος των ποινών θα επικεντρώνεται στον παραβάτη οδηγό και όχι στο όχημα, με ειδικές αναφορές σε παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, κόντρες αλλά και αντικοινωνική οδηγική συμπεριφορά. Με απλά λόγια, η αφαίρεση του διπλώματος προτεραιοποιείται έναντι της αφαίρεσης πινακίδων, οι οποίες θα αφαιρούνται μόνο σε ειδικές περιπτώσεις.

Το σχέδιο νόμου χειρίζεται προσωπικά η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, η οποία επισημαίνει ότι στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης πολιτικής επιτήρησης της οδικής ασφάλειας, με όρους διαφάνειας και δικαιοσύνης, διαμορφώνεται μια νέα πολιτική ποινών, που επικεντρώνεται στην οδική ασφάλεια, χωρίς να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.

Στόχος είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που να αντιστοιχούν στην επικινδυνότητα της κάθε παράβασης, αλλά και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων. Σύμφωνα με το προσχέδιο νόμου, το οποίο έχει ήδη αποσταλεί στο Μέγαρο Μαξίμου και βρίσκεται στην τελική φάση της επεξεργασίας πριν να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, οι ποινές, πλέον, θα αφορούν κυρίως τον οδηγό (χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής στο σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς οδηγών) και όχι το όχημα (αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας), προκειμένου να μπορεί να χρησιμοποιείται από άλλους οδηγούς κυρίως συγγενείς ή συναδέλφους του παραβάτη, αν πρόκειται για όχημα εταιρικής χρήσης.

Παράλληλα, οι ποινές πλέον κατηγοριοποιούνται σύμφωνα με την επικινδυνότητα της παράβασης. Συγκεκριμένα: i) σοβαρές παραβάσεις με υψηλές πιθανότητες πρόκλησης σοβαρού ατυχήματος (π.χ. παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα ή αντικανονική προσπέραση, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ), ii) λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις (π.χ. παράνομη στάθμευση) και iii) διοικητικές παραβάσεις (π.χ. οδήγηση χωρίς ο οδηγός να φέρει μαζί του τα νόμιμα έγγραφα).

Κλιμάκωση για υπότροπους

Η λογική του νέου ΚΟΚ είναι οι ποινές να έχουν παιδευτικό χαρακτήρα. Γι’ αυτό και θα κλιμακώνονται για τους υπότροπους. Ειδικά για τις παραβάσεις που θεωρούνται ως ιδιαίτερα σημαντικές για την πρόκληση ατυχήματος ή τη σοβαρότητά του (π.χ. παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, χρήση κινητού, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, μη χρήση ζώνης-κράνους κ.λπ.) προβλέπεται κλιμάκωση των ποινών σε περίπτωση υποτροπής της συγκεκριμένης παράβασης εντός χρονικού διαστήματος ενός έτους. Εκεί όμως που ο πέλεκυς θα πέσει βαρύς είναι σε περιπτώσεις σοβαρής υποτροπής. Έτσι, σε περίπτωση διάπραξης των ανωτέρω παραβάσεων αλλά και άλλων, όπως η παραβίαση του STOP ή κόντρες για τρίτη φορά εντός πέντε ετών, θα επιβάλλεται η ανώτατη ποινή της αφαίρεσης του διπλώματος για πέντε έτη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στον νέο ΚΟΚ, εκτός από την κλιμάκωση των ποινών για τους οδηγούς που υποπίπτουν συχνά σε παραβάσεις, δίδεται ιδιαίτερη μέριμνα για τους ευάλωτους χρήστες της οδού (πεζοί, μεταφορά παιδιών, κ.λπ.), οι οποίοι έχουν αυξημένες ανάγκες ασφάλειας που πρέπει να προστατεύονται από ειδικές ρυθμίσεις.

Το σχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή θα ορίζει ρυθμίσεις οι οποίες θα πρέπει να προασπίζουν την ασφάλεια των ευάλωτων χρηστών, οριοθετώντας τόσο τη συμπεριφορά των ιδίων, όσο και αυτή των υπόλοιπων χρηστών της οδού απέναντί τους. Ως εκ τούτου, παραβάσεις του ΚΟΚ σε βάρος των παραπάνω κατηγοριών χαρακτηρίζονται ως αντικοινωνικές και επισύρουν επιπρόσθετα διοικητικά μέτρα, καθώς, πέραν των κυρώσεων που επιβάλλονται ανάλογα με την κατηγορία/υποκατηγορία όπου έχουν τοποθετηθεί, επιβάλλεται επιπρόσθετα και διοικητικό μέτρο αφαίρεσης του διπλώματος οδήγησης για 30 ημέρες.

Αυτό που πλέον θα γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις είναι η αφαίρεση πινακίδων. Οι ποινές αναμορφώνονται ώστε να επιβάλλονται κυρίως στον οδηγό (χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής σε νέο point system) και όχι στο όχημα (αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας).

Εξαίρεση, όσον αφορά την αφαίρεση πινακίδων, θα αποτελούν οι παραβάσεις εκείνες για τις οποίες η κυκλοφορία του οχήματος κρίνεται επικίνδυνη για την οδική ασφάλεια και το περιβάλλον (π.χ. κυκλοφορία οχήματος χωρίς ΚΤΕΟ ή με επιβλαβείς εκπομπές καυσαερίων ή θορύβου, με παραποιημένα χαρακτηριστικά κ.λπ.) ή θεωρούνται ιδιαίτερα σημαντικές για την πρόκληση ατυχήματος ή τη σοβαρότητα του ατυχήματος (π.χ. παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, χρήση κινητού, αλκοόλ, μη χρήση ζώνης – κράνους κ.λπ.). Αξίζει να σημειωθεί ότι αφαίρεση πινακίδων προβλέπεται και για τις παραβιάσεις στις οποίες επιβάλλεται αφαίρεση άδειας οδήγησης και ο παραβάτης δεν είναι παρών. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα η στάθμευση σε ράμπες ΑμεΑ. Σε αυτή την περίπτωση, οι πινακίδες του οχήματος θα επιστρέφονται μόνο όταν προσκομιστεί η άδεια οδήγησης στην αρμόδια Αρχή.

Όπως προαναφέρθηκε, οι παραβάσεις διακρίνονται σε τρεις με την κωδική ονομασία Ε1, Ε2 και Ε3. Η καθεμία από τις παραπάνω κατηγορίες θα χωρίζεται σε δύο υποκατηγορίες: την υποκατηγορία Α, για την οποία επιβάλλεται μόνο διοικητικό πρόστιμο, και την υποκατηγορία Β, για την οποία επιβάλλεται, πέραν του διοικητικού προστίμου, και διοικητικό μέτρο αφαίρεσης διπλώματος.

Ειδικότερα:

– Παράβαση κατηγορίας Ε1. Αφορά χαμηλής επικινδυνότητας παραβάσεις, όπως η έλλειψη εγγράφων τα οποία θα πρέπει να φέρει μαζί του ο οδηγός.

Ε1Α: Διοικητικό πρόστιμο 30 ευρώ.

Ε1Β: Διοικητικό πρόστιμο 30 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 10 ημέρες.

– Παράβαση κατηγορίας Ε2. Αφορά κυρίως μεσαίας επικινδυνότητας παραβάσεις, όπως αντικανονική στάθμευση.

Ε2Α: Διοικητικό πρόστιμο 150 ευρώ.

Ε2Β: Διοικητικό πρόστιμο 150 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 20 ημέρες.

– Παράβαση κατηγορίας Ε3. Αφορά κυρίως υψηλής επικινδυνότητας παραβάσεις, όπως παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, κόντρες, υπερβολική ταχύτητα κ.λπ.

Ε3Α: Διοικητικό πρόστιμο ύψους 350 ευρώ.

Ε3Β: Διοικητικό πρόστιμο ύψους 350 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος οδήγησης αλλά και πινακίδων για 30 ημέρες.

Στο κείμενο του νέου ΚΟΚ, όπως αυτός θα κατατεθεί στη Βουλή, θα εισαχθούν και επιπλέον διατάξεις, οι οποίες δεν θα αφορούν ποινολόγιο, αλλά βελτίωση του υφιστάμενου πλαισίου. Κυριότερη διάταξη θα είναι εκείνη που αφορά τη μείωση του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας εντός κατοικημένων περιοχών στα 30 χιλιόμετρα την ώρα. Η διάταξη ήδη προκαλεί αρκετές συζητήσεις πριν καν έρθει στη Βουλή προς συζήτηση, με πηγές του υπουργείου να σπεύδουν να διαβεβαιώσουν πως θα υπάρξει μεταβατική ισχύς.

Yπό όρους νομιμοποίηση

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται και οι διατάξεις για την υπό όρους νομιμοποίηση και ρύθμιση της διήθησης των μοτοσικλετών, της κίνησης δηλαδή των δίτροχων στο κενό ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα που κινούνται παράλληλα. Επίσης, διατάξεις αναμένονται για τη θέσπιση επιφάνειας αναμονής για δίκυκλα στους σηματοδοτούμενους κόμβους, τη στάθμευση μηχανοκίνητων τροχόσπιτων εντός κατοικημένων περιοχών, τον εκσυγχρονισμό των διατάξεων για την ασφαλή φόρτωση των οχημάτων, τη στάθμευση οχημάτων σε εσοχές και την κατάργηση δυνατότητας έκδοσης άδειας για χρήση εξοπλισμού αντιραντάρ.

Το πλαίσιο του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα συμπληρωθεί και με νομοθετική διάταξη, η οποία πιθανότατα θα κατατεθεί στη Βουλή πριν από τον ΚΟΚ και θα αφορά τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα. Η διάταξη θα περιλαμβάνει σαφή ρύθμιση για τον εντοπισμό των αυτοκινήτων που κινούνται ανασφάλιστα στον δρόμο και θα προβλέπει πρόστιμο, που θα ξεκινά από τα 250 ευρώ και θα μπορεί να φτάσει μέχρι τα 500 ευρώ, αφαίρεση διπλώματος για έξι μήνες και αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.

Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι βαριές ποινές προβλέφθηκαν πρόσφατα και στο ποινικό σκέλος των παραβάσεων με τον ποινικό κώδικα που ψηφίστηκε στη Βουλή. Στον κώδικα, ο οποίος είναι σε ισχύ ήδη από την 1η Μαΐου, έχει προβλεφθεί ακόμα και η ποινή της ισόβιας κάθειρξης σε συγκεκριμένες περιπτώσεις πρόκλησης θανατηφόρου τροχαίου δυστυχήματος.

Continue Reading

AUTOMOTO

Τέλος η οδήγηση για τους 70χρονους | Τι αλλάζει στους μεγαλύτερους οδηγούς

Οι οδηγοί άνω των 70 ετών θα πρέπει να παραδώσουν την άδεια οδήγησης αν γνωρίζουν ότι αντιμετωπίζουν παθήσεις και ασθένειες που θέτουν εν δυνάμει σε κίνδυνο τους ίδιους και τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων όταν οδηγούν.

H Ελλάδα ευτυχώς θα επιβάλλει ιατρικές εξετάσεις άνα τακτά χρονικά διαστήματα.

Συγκεκριμένα στην Ελλάδα και έπειτα από τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας τους οι οδηγοί θα πρέπει να περνούν από ιατρικά τεστ (από παθολόγο και οφθαλμίατρο) κάθε τρία χρόνια. Με τη συμπλήρωση του 80ου έτους η άδεια οδήγησης πρέπει να ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια, ενώ εκτός από την εξέταση από παθολόγο και οφθαλμίατρο, απαιτείται και ιατρικός έλεγχος από ωτορινολαρυγγολόγο και νευρολόγο ή ψυχίατρο.

Πριν ακόμη και από τη συμπλήρωση του 80ου έτους, οι ιατροί που εξετάζουν τους οδηγούς έχουν τη δυνατότητα να τους παραπέμψουν και σε άλλες ειδικότητες εάν κρίνουν πως αυτό απαιτείται. Για παράδειγμα αν ο παθολόγος το κρίνει απαραίτητο μπορεί να παραπέμψει τον οδηγό, για παράδειγμα σε ψυχίατρο ή σε ορθοπεδικό.

Οι οδηγοί άνω των 70 ετών που γνωρίζουν ότι έχουν κάποια επικίνδυνη για την οδική ασφάλεια πάθηση ή ασθένεια, που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους ίδιους ή άλλους χρήστες των δρόμων και δεν μπορεί να ανιχνευτεί από τις ιατρικές εξετάσεις που απαιτούνται για την ανανέωσή της θα… πρέπει να κοιταχτούν στον καθρέπτη και να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Ειδικά αν οι εν λόγω οδηγοί είναι πάνω από 70 ετών θα πρέπει από μόνοι τους να παραδίδουν την άδεια οδήγησης. Αν δεν το κάνουν αυτό θα πρέπει τουλάχιστον να αποφεύγουν να οδηγούν μεγάλες αποστάσεις που ξεπερνούν σε χρονική διάρκεια τη μία ώρα αλλά και να αποφεύγουν να οδηγούν σε απαιτητικές συνθήκες, όπως είναι για παράδειγμα η κίνηση στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της πόλης.

Οι άνω των 70 ετών οδηγοί θα πρέπει να γνωρίζουν επίσης ότι πολλά είναι εκείνα που αλλάζουν από αυτή την ηλικία και έπειτα, μάλιστα σε σημαντικό βαθμό σε σχέση με τους νεότερούς τους που κάθονται πίσω από το τιμόνι, ακόμη και αν δεν πάσχουν από κάτι.

Ανάμεσα στα πιο σημαντικά είναι η δυνατότητα που έχει ο μέσος ηλικιωμένος οδηγός να παραμένει συγκεντρωμένος για μεγάλα χρονικά διαστήματα, κάτι που εξαρτάται άμεσα και από τη φυσική αντοχή του ανθρώπινου οργανισμού η οποία παρουσιάζει έντονη πτώση μετά από αυτή την ηλικία.

Η συγκέντρωση και η εγρήγορση που απαιτούνται για να οδηγεί κάποιος με ασφάλεια ελαττώνονται ακόμη περισσότερο με τις μεταβολές του καιρού και της θερμοκρασίας (πολύ ζέστη ή πολύ κρύο), φαινόμενα που οδηγούν σε ταχύτερη εξάντληση των οδηγών που έχουν ξεπεράσει το 70ο έτος της ηλικίας τους.

Πηγή:carandmotor

Continue Reading

AUTOMOTO

Έρχονται φωτοβολταϊκά και για μπαλκόνια…..

Από τα φωτοβολταϊκά στις ταράτσες, η startup Solartech Solutions Srl με έδρα την Ιταλία αναπτύσσει νέες ηλιακές μονάδες κατάλληλες για πιο χαμηλούς ορόφους κτιρίων , ακόμα και μπαλκόνια και βεράντες. «Η μονάδα μπορεί να εγκατασταθεί σε λιγότερο από 10 λεπτά», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο περιοδικό pv.

« Το πάνελ 350 W αποτελείται από 60 υψηλής απόδοσης πλήρως μαύρες κυψέλες M6 TOPCon και παράγεται στο εργοστάσιό μας στο Tolmezzo, στη βόρεια ιταλική επαρχία Udine». Οι συγκεκριμένες μονάδες iCarus διαστάσεις 165 mm x 197 mm x 31 mm και ζυγίζουν 7,6 kg. Δεν χρησιμοποιούν γυαλί και στις δύο πλευρές και καλύπτονται από ένα αντιανακλαστικό και αντιχαρακτικό σύνθετο υλικό.

Τα νέα προϊόντα διαθέτουν κουτιά διακλάδωσης IP68 και συνοδεύονται από 25 χρόνια εγγύηση απόδοσης και πενταετή εγγύηση προϊόντος.  «Η φιλική προς το χρήστη εφαρμογή μας σάς επιτρέπει να παρακολουθείτε την καθημερινή παραγωγή και να παρακολουθείτε τις αποταμιεύσεις σας», τόνισε εκπρόσωπος της εταιρείας. Η Fly Solartech Solutions Srl εδρεύει στο San Daniele del Friuli ,της Ιταλία;. Αυτή τη στιγμή κατέχει και λειτουργεί ένα εργοστάσιο ισχύος 40 MW στο Tolmezzo. Προσφέρει επίσης ελαφριά κυλινδρικά ηλιακά πάνελ που μπορούν να ενσωματωθούν σε φωτοβολταϊκούς στύλους φωτισμού δρόμου διαφορετικών μεγεθών.

energymag.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en