ΚΑΒΑΛΑ

Τέμπη | Ο λόγος που ο μηχανοδηγός νόμιζε ότι ήταν στη σωστή γραμμή

Ο μηχανοδηγός του Intercity 62 κινήθηκε στη γραμμή καθόδου, επειδή νόμιζε ότι η άλλη γραμμή ήταν κλειστή, σε μια νέα αποκάλυψη που έρχεται στο φως της δημοσιότητας για την τραγωδία στα Τέμπη με τη σύγκρουση των δύο τρένων το βράδυ της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου.

Όπως ανέφερε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος στο LIVE NEWS και στον Νίκο Ευαγγελάτο, η γραμμή ανόδου ήταν κλειστή από το Λιτόχωρο. Άρα, φαίνεται, ότι ο μηχανοδηγός μπήκε στην κάθοδο, όχι από λάθος του σταθμάρχη, αλλά επειδή από εκεί ήταν ο δρόμος καθώς ο άλλος δρόμος ήταν κλειστός, με αποτέλεσμα να συγκρουστεί στα Τέμπη με το εμπορικό τρένο.

Τι κατέθεσε ο επιθεωρητής Λάρισας

«Το απόγευμα αναχώρησε αμαξοστοιχία προαστιακού από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη και δήλωσε αμηχανία περίπου στο ύψος του εργοστασίου Ζαχάρεως. Αυτό το γνωρίζω διότι στις 19:50 μου τηλεφώνησε ο απογευματινός σταθμάρχης Λάρισας Π.Κ. και μου είπε ότι θα χρειαστούμε κλειδούχο στον σταθμό Λιτόχωρου για να γίνεται η κυκλοφορία μεταξύ Λάρισας – Νέων Πόρων – Λιτοχώρου», κατέθεσε ο επιθεωρητής Λάρισας στις Αρχές, σύμφωνα με το LIVE NEWS.

«Αυτό το ζήτημα διευθετήθηκε λίγο μετά αφού μηχανή εφεδρείας παλινδρόμησε την αμαξοστοιχία στο σταθμό της Λάρισας και αποκαταστάθηκε πάλι η κυκλοφορία διπλής γραμμής ανόδου καθόδου. Αυτό το γνωρίζω διότι στις 19:50 μου τηλεφώνησε ο απογευματινός σταθμάρχης Λάρισας Π.Κ», πρόσθεσε στην κατάθεσή του.

Τι θα καταθέσει ο επόπτης του ΟΣΕ

Παράλληλα, στο LIVE NEWS αποκαλύφθηκαν και όσα θα υποστηρίξει ο επόπτης του ΟΣΕ στην απολογία του στις Αρχές μετά την τραγωδία στα Τέμπη.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, θα ισχυριστεί πως σε συγκέντρωση προσωπικού που συγκάλεσε στις 25 Ιανουαρίου 2023 με τους 14 νέους σταθμάρχες και τους 13 παλαιούς, προκειμένου να μοιράσει αρμοδιότητες και να διευκρινίσει διαδικαστικά ζητήματα, κανείς από τους συναδέλφους του δεν είπε το παραμικρό για τον σταθμάρχη της Λάρισας, παρότι εκ των υστέρων βγήκαν αρκετοί υποστηρίζοντας ότι είχαν επισημάνει την ανεπάρκειά του.

Μάλιστα, και ο ίδιος ο 59χρονος επιβεβαίωσε πως είναι έτοιμος να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε πόστο του ανατεθεί ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι οι 14 νέοι σταθμάρχες θα αναλάμβαναν βραδινές βάρδιες στον σταθμό εκ περιτροπής.

Το σύστημα αυτόματης χάραξης

Ένα από τα πολλά αναπάντητα ερωτήματα της τραγωδίας είναι αν ο 59χρονος κατηγορούμενος σταθμάρχης ήταν εξοικειωμένος με το σύστημα αυτόματης ρύθμισης της πορείας του τρένου, καθώς το έργο έχει ολοκληρωθεί αλλά δεν είναι βέβαιο αν βρίσκεται σε λειτουργία και αν χρησιμοποιείται από τους σταθμάρχες.

Ειδικότερα, σε έγγραφο του ο ΟΣΕ, στις 23/12/2022, αναφέρει:

«Οι σταθμάρχες Λάρισας υποχρεωτικά θα σχηματίζουν τη διαδρομή με την χρήση κομβίων αφετηρίας – στόχου. Τα φωτοσήματα εξόδου θα παραμένουν κλειστά και η υπέρβασή τους θα γίνεται με εντολή του Σταθμάρχη, αφού πρώτα βεβαιωθεί ότι σχημάτισε την κατάλληλη διαδρομή και ότι συντρέχουν οι συνθήκες ελευθερίας του τμήματος αποκλεισμού ως τον επόμενο εν υπηρεσία σταθμό».

Το συγκεκριμένο σύστημα επιτρέπει στους σταθμάρχες να χαράσσουν τις διαδρομές των τρένων, ενώ σε περίπτωση λάθους, τους αναγκάζει να φτιάξουν νέα διαδρομή. Όμως, το ζήτημα τώρα είναι αν ο 59χρονος ήξερε να το χρησιμοποιεί, σε περίπτωση που αυτό λειτουργούσε κανονικά το βράδυ της τραγωδίας.

Όπως έχει γίνει γνωστό όμως, την ημερομηνία που ο ΟΣΕ έστειλε το παραπάνω έγγραφο, η εκπαίδευση των νέων σταθμαρχών είχε σχεδόν ολοκληρωθεί, με το μεγάλο ερώτημα να είναι αν ο 59χρονος είχε εκπαιδευτεί προκειμένου να χρησιμοποιεί το ηλεκτρονικό σύστημα.

newsit.gr

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version