Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τέλη κυκλοφορίας 2022 | Μεγάλη ανατροπή – Τι ανακοινώθηκε

Τέλη κυκλοφορίας 2022: διαφοροποιείται ο τρόπος πληρωμής των τελών κυκλοφορίας, καθώς οι οδηγοί θα μπορούν να τα πληρώνουν είτε ετησίως είτε για όσους μήνες κινούν τα οχήματά τους.

 

Τελη κυκλοφοριας 2022: παράλληλα, το Υπουργείο Οικονομικών έχει σχεδιάσει και ψηφιακούς ελέγχους μέσω κινητής τηλεφωνίας για τυχόν παραβάσεις στην πληρωμή αυτών.

Οι οδηγοί θα μπορούν να τα πληρώνουν είτε για όλο τον χρόνο, είτε για όσους μήνες επιθυμούν να θέσουν σε κίνηση το όχημά τους – Ερχονται και έλεγχοι μέσω βάσης δεδομένων και… κινητών τηλεφώνων

Ανατροπές σε όσα ισχύουν για τον τρόπο πληρωμής των τελών κυκλοφορίας φέρνει σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που θα δίνει παράλληλα την ευκαιρία στους οδηγούς να πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας του οχήματός τους, είτε για όλο τον χρόνο, είτε για όσους μήνες επιθυμούν να το θέσουν σε κίνηση.

Τέλη κυκλοφορίας 2022: λίφτινγκ στο μέτρο καταβολής

Ουσιαστικά, το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει ένα λίφτινγκ στο μέτρο της καταβολής των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα προκειμένου η δυνατότητα μερικής καταβολής τους να παρέχεται πάγια στους οδηγούς των Ι.Χ. και, αν είναι δυνατόν, να δοθεί από τον ερχόμενο Νοέμβριο, οπότε θα ανοίξει η πλατφόρμα για τα τέλη κυκλοφορίας του 2023.

Παραδοσιακά, κάθε χρόνο, λίγο πριν από το Πάσχα, το υπουργείο Οικονομικών ενεργοποιεί τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα προκειμένου οι πολίτες να έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν ξανά τα αυτοκίνητά τους πληρώνοντας τέλη ανάλογα με τους μήνες που τα χρειάζονται.

Αυτό που φαίνεται να εξετάζεται είναι η μονιμοποίηση του μέτρου ή τουλάχιστον η ενεργοποίησή του όσο το δυνατόν νωρίτερα κάθε χρόνο προκειμένου να δοθεί περισσότερος χρόνος στους ενδιαφερομένους.

Τέλη κυκλοφορίας 2022: η άρση της ακινησίας

Τα τελευταία χρόνια, μάλιστα, έχουν καταργηθεί και τα πρόστιμα, δηλαδή η πρόσθετη επιβάρυνση στα τέλη κυκλοφορίας. Για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός καταβάλλεται το 1/12 των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 2 μηνών καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών καταβάλλονται τα 3/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας κ.ο.κ.

Η άρση της ακινησίας γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας myCar της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

Με τους κωδικούς TAXISnet οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπαίνουν στην πλατφόρμα, επιλέγουν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία και πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που θέλουν. Στη συνέχεια γίνεται online έλεγχος αν το όχημα είναι ασφαλισμένο και στο τέλος υποβάλλεται το αίτημα για άρση της ακινησίας.

Σημειώνεται ότι οι κάτοχοι οχημάτων που καταθέτουν ηλεκτρονικά τις πινακίδες κυκλοφορίας, μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ, δεν έχουν υποχρέωση να τις αποστείλουν στην Εφορία. Κρατούν τις πινακίδες στο σπίτι τους και όταν αποφασίσουν να προχωρήσουν σε άρση της ακινησίας του οχήματός τους πληρώνοντας τα τέλη με τον μήνα θα τις επανατοποθετήσουν σε αυτό για να κυκλοφορήσουν ξανά στους ελληνικούς δρόμους.

Νέα εφαρμογή σε κινητά

Στο μεταξύ, προχωρά και το σχέδιο ψηφιακών ελέγχων για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας μέσω κινητών τηλεφώνων! Με ειδικό λογισμικό στο κινητό τους οι εφοριακοί θα μπορούν να σκανάρουν τις πινακίδες των Ι.Χ. για να διαπιστώσουν αν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας, αν κάποιο όχημα θα έπρεπε κανονικά να βρίσκεται σε ακινησία κ.λπ.

Πρόκειται για ένα από τα πολλά φιλόδοξα σχέδια που έχει εντάξει η ΑΑΔΕ στον επιχειρησιακό της σχεδιασμό με στόχο οι εν λόγω έλεγχοι να ξεκινήσουν τον ερχόμενο Οκτώβριο.

Ειδικότερα, σχεδιάζεται μια νέα εφαρμογή κινητών συσκευών για σάρωση πινακίδων κυκλοφορίας και έλεγχο ακινησίας αυτοκινήτων, καθώς πλέον μέσω του myCar οι φορολογούμενοι δεν χρειάζεται να καταθέτουν τις πινακίδες για να θέτουν σε ακινησία τα οχήματά τους και να απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Υπενθυμίζεται δε ότι μέσα από την ψηφιακή πύλη gov.gr οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπορούν να βλέπουν στοιχεία για την άδεια του οχήματός τους, την ασφαλιστική του κάλυψη, τους ελέγχους ΚΤΕΟ κ.ά.

Αντίστοιχα, οι ελεγκτές μέσα από την εφαρμογή Audit-Car που ετοιμάζεται θα έχουν στη διάθεσή τους στοιχεία και δεδομένα ώστε να προχωρούν σε διασταυρώσεις. Με τη νέα βάση δεδομένων Audit-Car θα γίνεται άμεσα έλεγχος για το ποια οχήματα δεν έχουν ασφάλεια, ποια δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, ποιοι ιδιοκτήτες δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας κ.λπ. και μετά θα ακολουθούν οι αντίστοιχες ενέργειες (ειδοποιήσεις, πρόστιμα κ.τ.λ.).

Σήμερα εκτιμάται ότι κυκλοφορούν στον δρόμο περίπου 650.000 ανασφάλιστα αυτοκίνητα. Περίπου 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα εκτιμάται ότι δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, ενώ υπάρχουν περίπου 75.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας κάθε χρόνο!

Διπλά τέλη κυκλοφορίας σε όσους «ξέχασαν» την πληρωμή

Παράταση της αποπληρωμής των τελών κυκλοφορίας για δύο μήνες ανακοίνωσε η κυβέρνηση.

Όπως τονίζεται θα παραταθεί η προθεσμία για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας του 2022, καθώς και για τη θέση των οχημάτων σε εκούσια ακινησία, έως τις 28 Φεβρουαρίου 2022.

Βαριά αναμένονται τα πρόστιμα σε όσους ιδιοκτήτες οχημάτων πήραν πίσω τις πινακίδες για έναν μήνα το καλοκαίρι, καταβάλλοντας τα αναλογικά τέλη κυκλοφορίας αλλά στη συνέχεια «ξέχασαν» να τις καταθέσουν ξανά και συνέχισαν να κυκλοφορούν το όχημα τους χωρίς να καταβάλλουν τα τέλη κυκλοφορίας.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το newmoney.gr η ΑΑΔΕ στέλνει τον λογαριασμό στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, ενώ στους παραβάτες θα επιβάλλεται πρόστιμο διπλάσιο των ετησίων τελών μετά την αφαίρεση του διπλάσιου των μηνιαίων τελών που έχουν καταβληθεί.

Τι ισχύει

Σύμφωνα με το ισχύον νόμο ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος πρέπει να θέσει εκ νέου το όχημά του σε ακινησία έως και την τελευταία ημέρα περιόδου κυκλοφορίας του, για την οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας και εάν αυτή είναι μη εργάσιμη ή συμπίπτει με επίσημη αργία, την επόμενη εργάσιμη για τη φορολογική διοίκηση ημέρα.

Όταν θέσει το όχημα σε ακινησία εφόσον έχει επέλθει μεταφορά του σε νέο σημείο, διάφορο του αρχικά δηλωθέντος, δηλώνεται εκ νέου το σημείο ακινητοποίησης του οχήματος.

Σε περίπτωση εκπρόθεσμης θέσης σε ακινησία ή μη θέσης σε ακινησία, επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, αφαιρουμένου του διπλάσιου ποσού των ήδη καταβληθέντων δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Τέλος ο νόμος επιτρέπει την άρση της ακινησίας οχήματος αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης άπαξ εντός του έτους με αναλογική καταβολή των δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες άρσης ακινησίας του οχήματος και το μέτρο της πληρωμής των τελών κυκλοφορίας με το μήνα διευκολύνει κυρίως ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού με υψηλά τέλη κυκλοφορίας.

 

Πηγή: newsme.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Youth Pass 2024: Πάνω από 145.000 οι δικαιούχοι

Τι πρέπει να ξέρουν οι δικαιούχοι του Youth Pass

Περισσότεροι από 145.000 είναι οι νέοι 18 και 19 ετών, οι οποίοι θα λάβουν δικαιούνται 150 ευρώ, στο πλαίσιο του Youth Pass 2024.

Σύμφωνα με ανακοίνωση των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε 69.825 ανέρχονται οι 18χρονοι έκαναν αίτηση μέχρι τις 15 Μαΐου για το Youth Pass.

Youth Pass: Πώς πιστώνεται στους δικαιούχους

Η πίστωση της ενίσχυσης 150 ευρώ γίνεται με τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, η οποία θα σταλεί στα πιστωτικά ιδρύματα μέχρι τις 31 Μαΐου.

Στη συνέχεια, οι ωφελούμενοι μπορούν να αξιοποιήσουν το ποσό της ενίσχυσης για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού, του πολιτισμού και των μεταφορών.

Αναλυτικά, η ψηφιακή χρεωστική κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών στις παρακάτω κατηγορίες επιχειρήσεων:

  • Κατηγορία εμπόρου (MCC) Περιγραφή δραστηριότητας
  • 3000 έως 3350 αεροπορικές εταιρείες, αερομεταφορές
  • 3351 έως 3500 ενοικίαση αυτοκινήτων
  • 3501 έως 3999 ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • 4111 μεταφορές
  • 4112 σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών
  • 4121 υπηρεσίες ταξί
  • 4131 υπηρεσίες λεωφορείων
  • 4411 θαλάσσιες μεταφορές / ακτοπλοϊκά
  • 4457 ενοικίαση θαλάσσιων σκαφών
  • 4511 λοιπές αερομεταφορές
  • 4582 αεροδρόμια / αεροσταθμοί
  • 4722 ταξιδιωτικά πρακτορεία
  • 4789 λοιπές μεταφορές
  • 5551 ενοικίαση σκαφών
  • 5561 ενοικίαση τροχόσπιτων κ.λπ.
  • 5815 ηλεκτρονικά βιβλία, ταινίες, μουσική
  • 5942 Βιβλιοπωλεία
  • 7011 λοιπές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • 7032 κατασκηνώσεις αναψυχής και αθλητισμού
  • 7033 κάμπινγκ
  • 7512 λοιπές ενοικιάσεις μηχανοκίνητων οχημάτων
  • 7832 σινεμά
  • 7911 αίθουσες χορού, σχολεία, στούντιο
  • 7922 θεατρικές επιχειρήσεις, πρακτορεία εισιτηρίων
  • 7929 ορχήστρες και μπάντες
  • 7991 εκθέσεις και τουριστικές ατραξιόν, μουσεία
  • 7997 υπηρεσίες γυμναστηρίου
  • 7999 λοιπές υπηρεσίες αναψυχής

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στην Καβάλα ο γιός του Φρέντι Μπελέρη

Στην πόλη της Καβάλας βρέθηκε το Σάββατο 18 Μαϊου, ο κ. Πέτρος Μπελέρης, γιός του Φρέντι Μπελέρη ο οποίος πραγματοποιήσε συναντήσεις με τον Μητροπολίτη ΦΝ-Θ, κ.κ. Στέφανο αλλά και τον Δήμαρχο Καβάλας, κ. Θόδωρο Μουριάδη ο οποίος στηρίζει τον αγώνα τπου πατέρα ττου για της Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου του 2024.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διαβήτης: Κινδυνεύουν να νοσήσουν όσοι τρώνε πολλά γλυκά; Οι ειδικοί απαντούν

Ο διαβήτης περιγράφει την πάθηση που χαρακτηρίζεται από την αδυναμία του οργανισμού να ρυθμίσει αποτελεσματικά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Συχνά προκύπτει από την ανεπαρκή παραγωγή ινσουλίνης από το πάγκρεας ή από την ανάπτυξη αντίστασης στην ινσουλίνη από τα κύτταρα του σώματος ή τη συνύπαρξη των δύο παραγόντων. Αυτό οδηγεί σε επίμονα υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα, τα οποία συνδέονται με σοβαρούς κινδύνους για την υγεία, όπως καρδιακές παθήσεις, βλάβες στα νεύρα και στα νεφρά.

Remaining Time-0:00
Fullscreen
Mute

Υπάρχουν δύο κύριοι τύποι διαβήτη:

  • Διαβήτης τύπου 1: Πρόκειται για μια αυτοάνοση πάθηση, όπου το ανοσοποιητικό επιτίθεται στο πάγκρεας, μειώνοντας την ικανότητά του να παράγει ινσουλίνη.
  • Διαβήτης τύπου 2: Αυτός ο τύπος είναι πιο συχνός και χαρακτηρίζεται από μείωση της παραγωγής ινσουλίνης ή της ανταπόκρισης των κυττάρων στην ινσουλίνη, η οποία συχνά επηρεάζεται από τη διατροφή και τους παράγοντες του τρόπου ζωής.

Ο ρόλος της κατανάλωσης πρόσθετων σακχάρων στην ανάπτυξη διαβήτη

Όπως αναφέρει η διαιτολόγος – διατροφολόγος και ειδικός σε θέματα διαβήτη, Imashi Fernando σε άρθρο της στο Healthline, έχει διαπιστωθεί ότι η συχνή κατανάλωση σακχαρούχων ροφημάτων συνδέεται σημαντικά με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2. Μελέτες σε 175 χώρες έχουν δείξει συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης σακχάρων και του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη: Η υψηλή κατανάλωση αυξάνει τον κίνδυνο, ενώ η χαμηλότερη κατανάλωση έχει το αντίθετο αποτέλεσμα. Παρ’ όλο που είναι δύσκολο να διαπιστωθεί άμεση αιτιώδης συνάφεια, η σχέση μεταξύ της πρόσληψης σακχάρων και του κινδύνου διαβήτη είναι αξιοσημείωτα ισχυρή, με τους ερευνητές να επισημαίνουν ως πιθανούς μηχανισμούς τις επιβλαβείς επιδράσεις της φρουκτόζης στο ήπαρ και τον ρόλο της αύξησης του σωματικού βάρους που προκαλείται από την κατανάλωση σακχαρούχων τροφίμων και ροφημάτων.

Για τον μετριασμό των δυσμενών επιπτώσεων της υπερβολικής κατανάλωσης σακχάρων, οι Διατροφικές Οδηγίες των ΗΠΑ προτείνουν τον περιορισμό της κατανάλωσης σε ποσοστό όχι μεγαλύτερο του 10% της ημερήσιας θερμιδικής πρόσληψης.

Είναι σημαντικό να γίνεται διάκριση μεταξύ των πρόσθετων και των φυσικών σακχάρων. Τα φυσικά σάκχαρα, που εμπεριέχονται στα φρούτα και τα λαχανικά, δεν έχουν τις ίδιες βλαβερές συνέπειες με τα πρόσθετα σάκχαρα, επειδή απορροφώνται πιο αργά λόγω της περιεκτικότητάς τους σε φυτικές ίνες, γεγονός που αποτρέπει τις απότομες αυξήσεις του σακχάρου στο αίμα.

Τεχνητές γλυκαντικές ουσίες: Μια ασφαλέστερη εναλλακτική λύση;

Τα τεχνητά γλυκαντικά παρέχουν την επιθυμητή γλυκιά γεύση, χωρίς τις ανεπιθύμητες θερμίδες, καθιστώντας τα μια φαινομενικά ελκυστική επιλογή. Ωστόσο, έχουν συνδεθεί με την αντίσταση στην ινσουλίνη και τον διαβήτη τύπου 2, πιθανώς επειδή έχουν την τάση να ενισχύουν την επιθυμία για κατανάλωση γλυκών σνακ και να διαταράσσουν τους μηχανισμούς θερμιδικής αντιστάθμισης του οργανισμού.

Εκτός από την πρόσληψη σακχάρων, πολλοί άλλοι παράγοντες συμβάλλουν στον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη, όπως η παχυσαρκία, η σωματική αδράνεια, το κάπνισμα και οι γενετικές προδιαθέσεις. Η αντιμετώπιση αυτών των παραγόντων μέσω αλλαγών στον τρόπο ζωής, όπως η υιοθέτηση μιας διατροφής πλούσιας σε τρόφιμα ολικής αλέσεως, η τακτική άσκηση και η διατήρηση ενός υγιούς βάρους, μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο διαβήτη.

Η ειδικός επισημαίνει, τέλος, ότι ενώ η υπερβολική πρόσληψη σακχάρων συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2, αυτό αποτελεί μόνο ένα μέρος ενός ευρύτερου προβλήματος, που περιλαμβάνει τη συνολική ποιότητα της διατροφής, τον τρόπο ζωής και τους γενετικούς παράγοντες. Η υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών επιλογών και αλλαγών στον τρόπο ζωής μπορεί να συμβάλει στον μετριασμό του κινδύνου και την ενίσχυση της υγείας του οργανισμού.

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en