Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα 23 δισ. ευρώ η “τρύπα” στην οικονομία λόγω lockdown

“Τρύπα” μεγέθους τουλάχιστον 20 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τις πρώτες συντηρητικές εκτιμήσεις, προκλήθηκε στην ελληνική οικονομία από τον τζίρο των εταιρειών που χάθηκε κατά το δίμηνο lockdown της αγοράς λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Σε αυτά προστίθεται απώλεια φορολογικών εσόδων ύψους 2 δισ. ευρώ αλλά και από ασφαλιστικές εισφορές της τάξης των 800 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, πάντα με βάση τις ίδιες εκτιμήσεις. Επιπλέον, λόγω της αναστολής των συμβάσεων εργασίας, περίπου 1 εκατομμύριο εργαζόμενοι υπέστησαν μείωση 35% στις καθαρές τους αμοιβές και σταμάτησαν οι προσλήψεις.

Όλα αυτά καταγράφονται στο φανερό κομμάτι της οικονομίας. Γιατί, εάν προστεθεί και το αφανές της τμήμα, η λεγόμενη “μαύρη οικονομία”, το μέγεθος της “τρύπας” στην αγορά είναι μεγαλύτερο. Το “Κεφάλαιο”, επιχειρώντας μια πρώτη αποτίμηση μέσα από την επεξεργασία στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, της Τράπεζας της Ελλάδος, των αρμόδιων υπουργείων, σε συνδυασμό με τις εκτιμήσεις των εκπροσώπων φορέων των πληττόμενων κλάδων και των μεγάλων επιχειρήσεων, αποτυπώνει μια μελανή εικόνα, που θα απαιτηθεί εργώδης προσπάθεια για να βελτιωθεί.

Βεβαίως, επίσημος απολογισμός για την επίπτωση του lockdown, από τα μέσα Μαρτίου έως και σήμερα, στην οικονομία και την αγορά ακόμη δεν υπάρχει, καθώς τα επίσημα στοιχεία θα αρχίσουν να ανακοινώνονται μέσα στο επόμενο διάστημα. Ωστόσο, οι επιπτώσεις στην κατανάλωση, στους τζίρους των επιχειρήσεων και στο εισόδημα των νοικοκυριών είναι εμφανέστατη.

Ελεύθερη πτώση

Σε επίπεδο τζίρου, όπως αυτός αποτυπώνεται ανά κωδικό δραστηριότητας (ΚΑΔ), εξαερώθηκε ένα ποσό της τάξης των 10 δισ. ευρώ τον μήνα, με βάση τις πρώτες συντηρητικές εκτιμήσεις από εκπροσώπους της αγοράς. Δηλαδή το 50% περίπου του τζίρου των 1,4 εκατ. επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα.

Σε πολλές εταιρείες η απώλεια ήταν πλήρης, αφού έκλεισαν με κρατική εντολή, ενώ στους πληττόμενους κλάδους προκλήθηκε πολύ μεγάλη μείωση δραστηριοτήτων. Λίγοι ήταν οι κλάδοι που συντηρήθηκαν ή ωφελήθηκαν (π.χ. όσοι προωθούν τα προϊόντα τους μέσω των σουπερ-μάρκετ ή όσοι κατάφεραν να αναπτύξουν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και την τηλεργασία).

Στον τουρισμό ήδη υπολογίζεται πως οι απώλειες για το δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου από τις τουριστικές εισπράξεις πλησιάζουν το 1 δισ. ευρώ, δεδομένου του ανοδικού ρυθμού που εμφάνιζαν οι κρατήσεις πριν από την επιδημία (σημειώνεται πως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, πέρσι τον Μάρτιο τα έσοδα από τους επισκέπτες από το εξωτερικό ήταν 320 εκατ. ευρώ και 540 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο).

Η βιομηχανία τροφίμων έχει δεχτεί πλήγμα από το σκέλος της εστίασης και του τουρισμού, από όπου προέρχεται το 40% του τζίρου του κλάδου. Ωστόσο, οι εταιρείες που διαθέτουν πρόσβαση και στα σούπερ-μάρκετ περιόρισαν τις απώλειες. Πολλές εταιρείες, πάντως, δεν έχουν πρόσβαση στα σούπερ-μάρκετ ή η θέση τους στο ράφι είναι μικρή. Στην ποτοποιία η πτώση φτάνει στο 80%, λόγω της μεγάλης έκθεσης του κλάδου στον τουρισμό και στην εστίαση. Ισχυρό είναι το πλήγμα στις υδατοκαλλιέργειες, όπου καταγράφεται πτώση 80% των εξαγωγών, που αποτελούν πάνω από το 85% του τζίρου.

“Εξατμίστηκαν” οι τζίροι στα καύσιμα

Μεγάλοι είναι οι τριγμοί στην αγορά καυσίμων. Η πτώση του τζίρου έφτασε το 50% για τα καύσιμα κίνησης, ενώ σε επιμέρους κλάδους, όπως το αεροπορικό καύσιμο, η πτώση έφτασε στο 95%. Η συνολική απώλεια των πωλήσεων στην αγορά στο επίμαχο δίμηνο της κρίσης του COVID-19 έφτασε το 1 δισ. ευρώ, ενώ το Δημόσιο εκτιμάται ότι απώλεσε έσοδα της τάξης των 100 εκατ. ευρώ στο ίδιο διάστημα.

Έπονται χειρότερα

Σύμφωνα με τον ΙΟΒΕ, τα χειρότερα έπονται. “Η ελληνική οικονομία έχει λιγότερες εξαγωγές αγαθών και πολύ μεγαλύτερη εξάρτηση από τον εισερχόμενο τουρισμό της θερινής περιόδου, συνεπώς το ισχυρότερο πλήγμα στην οικονομική δραστηριότητα αναμένεται να επέλθει χρονικά αργότερα σε σύγκριση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες”, αναφέρει ο ΙΟΒΕ. Επιπλέον, στην τριμηνιαία του έκθεση κάνει λόγο για έντονη υποχώρηση της δραστηριότητας λόγω της υγειονομικής κρίσης πρωτίστως στις υπηρεσίες, αλλά και τη βιομηχανία. Εκτιμά πως θα υπάρχει ισχυρή πτώση της ιδιωτικής κατανάλωσης, των εξαγωγών αλλά και των εισαγωγών, μείωση των θέσεων εργασίας (που θα προκαλέσουν πρόσθετες πιέσεις στην ιδιωτική κατανάλωση), αλλά και υποχώρηση των φορολογικών εσόδων, καθώς και των εσόδων του ασφαλιστικού συστήματος. Εκτιμά πως θα υπάρξει αναστολή μεγάλου μέρους των επενδύσεων, λόγω αβέβαιων προοπτικών.

Οι εκτιμήσεις για το μέγεθος της ύφεσης και η κρατική αντίδραση

Το ΥΠΟΙΚ εκτιμά ύφεση 4,7%-7,9% για το σύνολο του 2020 μετά τη λήψη μέτρων ή ύφεση 10%-13,2% χωρίς τα μέτρα στήριξης. Η συνολική αξία των μέτρων μέχρι στιγμής φτάνει στα 17,35 δισ. ευρώ και αναμένεται να αυξηθούν το επόμενο διάστημα στα 24 δισ. ευρώ. Δηλαδή, σε αξία, τα μέτρα που έχουν ληφθεί είναι υπερδιπλάσια από τη “συρρίκνωση” που προκαλούν στο “βάθος” της ύφεσης (κατά 10 δισ. ευρώ περίπου), δείχνοντας και τη δυσκολία του εγχειρήματος.

Η Κομισιόν υπολογίζει την ύφεση στο 9,7% στο καλό σενάριο αποκλιμάκωσης της κρίσης υγείας και εκτιμά πως θα είναι η μεγαλύτερη ανά την Ε.Ε. ακριβώς λόγω της μεγάλης έκθεσης της χώρας στον τουρισμό αλλά και του μικρού μεγέθους των ελληνικών εταιρειών, που τις καθιστά πιο ευάλωτες.

Οικονομολόγοι εκτιμούν πως στα “συν” της μελλοντικής πορείας της αγοράς είναι η “ψυχραιμία” των επιχειρηματιών έπειτα από τόσα χρόνια κρίσης (κάτι που, εκτιμούν, αποτυπώθηκε και στη μικρότερη από άλλα κράτη μείωση του δείκτη του ΙΟΒΕ), αλλά και η άμεση αντίδραση της κυβέρνησης στο υγειονομικό και στο οικονομικό πεδίο.

Ωστόσο, εξηγούν πως τα χειρότερα έπονται. Επίσης, αναφέρουν πως μένει να φανεί αν η “μαύρη οικονομία” θα αποτελέσει το “αντίβαρο”, με την έννοια της ύπαρξης χρήματος που θα “κυκλοφορήσει” στην αγορά, ή έναν αδύναμο κρίκο, λόγω των επιχειρηματιών και των εργαζομένων που θα βρεθούν εκτός πλέγματος στήριξης, μειώνοντας, έτσι, και την κατανάλωση πιο πολύ από ό,τι επισήμως είναι “ορατό”.

Τα κρατικά έσοδα

Στο πεδίο των ασφαλιστικών εσόδων, πληροφορίες κάνουν λόγο για μείωση 30% στις εισπράξεις από εισφορές ιδιωτικού τομέα (από εργοδότες, ασφαλισμένους και επαγγελματίες) τον Απρίλιο, κάτι που μεταφράζεται σε απώλεια 400 εκατ. ευρώ τον μήνα.

Στο πεδίο των φορολογικών εσόδων καταγράφεται μείωση κατά 30% και τον Απρίλιο, η οποία μεταφράζεται σε απώλεια 1 δισ. ευρώ τον μήνα, με δεδομένο πως τον Απρίλιο του 2019 είχαν έρθει έσοδα 3,694 δισ. ευρώ. Ανάλογη ήταν η πτώση και τον Μάρτιο.

Επίσης οι πρώτες εκτιμήσεις δείχνουν μείωση 35% στις μέσες αμοιβές σε 1 στους 2 μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα λόγω αναστολής συμβάσεων τον Απρίλιο (ο μέσος καθαρός μισθός ανερχόταν προ κρίσης στα 800 ευρώ, ενώ οι υπό αναστολή εργαζόμενοι έλαβαν αποζημίωση 532 ευρώ σε μηνιαία βάση).

capital

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Με ρυθμό χελώνας υποχωρούν οι τιμές των καυσίμων

Με ρυθμό χελώνας υποχωρούν οι τιμές των καυσίμων, παρά το γεγονός ότι οι διεθνείς τιμές του Brent έχουν βρεθεί στα χαμηλά των τελευταίων 2 μηνών. Οι παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι ίσως τις επόμενες ημέρες συνεχιστεί αυτή η μικρή αποκλιμάκωση των τιμών οι οποίες ωστόσο διατηρούνται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, με βάση τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά.

Η μείωση για βενζίνη και diesel κίνησης είναι της τάξεως των 7 λεπτών το λίτρο τις τελευταίες 30 ημέρες, κυρίως στην Αττική αφού στην Περιφέρεια η αποκλιμάκωση γίνεται με πιο αργούς ρυθμούς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει το υπουργείο Ανάπτυξης μέσω του Παρατηρητηρίου Τιμών, οι μέσες τιμές της αμόλυβδης βενζίνης και του diesel κίνησης έχουν καταγράψει μείωση τις τελευταίες ημέρες. Συγκεκριμένα την Κυριακή 12 Μαΐου, η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης ήταν 1,954 ευρώ ανά λίτρο, σε σύγκριση με τα 1,983 ευρώ που ήταν και τα υψηλά των τελευταίων 30 ημερών, μείωση της τάξης των 2,9 λεπτών ανά λίτρο. Ταυτόχρονα, η τιμή του diesel κίνησης μειώθηκε από 1,698 ευρώ σε 1,662 ευρώ ανά λίτρο, περίπου 3,6 λεπτά ανά λίτρο.

Πιο γρήγορη η αποκλιμάκωση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Στα μεγάλα αστικά κέντρα, και κυρίως σε Αττική και Θεσσαλονίκη, οι μέσες τιμές είναι αισθητά χαμηλότερες. Συγκεκριμένα στην Αττική η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι στα 1,916 ευρώ και στην Θεσσαλονίκη 1,913 ευρώ. Για το diesel κίνησης αντίστοιχα οι τιμές διαμορφώνονται σε 1,623 ευρώ και 1,627 ευρώ το λίτρο.

Η μείωση αυτή αποτυπώνεται και στον αριθμό των περιοχών όπου οι τιμές παραμένουν υψηλές. Μόνο σε 8 περιοχές της χώρας, η μέση τιμή της βενζίνης υπερβαίνει τα 2 ευρώ το λίτρο, σε αντίθεση με τις περίπου 21 περιοχές πριν από περίπου 10 ημέρες.

Οι τιμές του πετρελαίου επίσης υποχώρησαν την περασμένη εβδομάδα σε χαμηλά 2μηνου. Η τιμή του Brent διαμορφώθηκε λίγο πάνω από τα 82 δολάρια το βαρέλι, ενώ στο Cushing τα αποθέματα αργού αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 1 εκατομμύριο βαρέλια. Χθες, οι τιμές παρουσίασαν μία μικρή ανάκαμψη, ξεπερνώντας τα 83 δολάρια το βαρέλι. Ωστόσο, απέχουν πολύ από τα επίπεδα του Απριλίου, καθώς ξεπέρασαν και τα 92 δολάρια.

Η αγορά πετρελαίου διεθνώς πάντως, αναζητεί κατεύθυνση και οι απόψεις των αναλυτών είναι μάλλον διφορούμενες.

Οι αγορές κινούνται ξανά στο ρυθμό της Κίνας

Όπως δήλωσε η ανεξάρτητη αναλύτρια Τίνα Τενγκ με έδρα το Όκλαντ, «οι αγορές πετρελαίου απομακρύνθηκαν από τον αντίκτυπο των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή και επικεντρώθηκαν ξανά στις παγκόσμιες οικονομικές προοπτικές»

Ο δείκτης τιμών παραγωγού (PPI) της Κίνας συρρίκνωσε τον Απρίλιο, υποδεικνύοντας χαμηλή ζήτηση από τις επιχειρήσεις, σύμφωνα με την ίδια, προσθέτοντας ότι τα πρόσφατα οικονομικά στοιχεία των ΗΠΑ υποδεικνύουν επίσης επιβράδυνση.

Και οι δύο δείκτες αναφοράς μειώθηκαν περίπου κατά 1 δολάριο την Παρασκευή, καθώς οι αξιωματούχοι της Fed συζητούσαν για τα επιτόκια των ΗΠΑ με στόχο να επαναφέρουν τον πληθωρισμό στο 2%, αντισταθμίζοντας τα κέρδη από τη σύγκρουση Ισραήλ-Γάζας την προηγούμενη εβδομάδα.

Οι αναλυτές προβλέπουν ότι η Κεντρική Τράπεζα των ΗΠΑ θα διατηρήσει τα επιτόκια στα σημερινά επίπεδα για μεγάλο χρονικό διάστημα, υποστηρίζοντας έτσι το δολάριο. Ένα ισχυρότερο δολάριο καθιστά το πετρέλαιο πιο ακριβό για τους επενδυτές που κατέχουν άλλα νομίσματα.

Επιπλέον, η αδύναμη ζήτηση οδήγησε σε μείωση των τιμών του πετρελαίου. Οι αναλυτές της ANZ ανέφεραν ότι τα αποθέματα βενζίνης και αποσταγμάτων στις ΗΠΑ αυξήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα πριν από την αμερικανική οδηγική περίοδο.

Συνολικά, τα διυλιστήρια παγκοσμίως αντιμετωπίζουν πίεση λόγω της πτώσης των κερδών για το ντίζελ, με νέα διυλιστήρια να αυξάνουν τις προμήθειες και τον αργό καιρό στο βόρειο ημισφαίριο και την αργή οικονομική δραστηριότητα να περιορίζουν τη ζήτηση.

Παρόλα αυτά, η αγορά παραμένει υποστηριζόμενη από τις προσδοκίες για επέκταση των περικοπών προσφοράς από τον Οργανισμό Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών και τους συμμάχους τους, γνωστούς ως ΟΠΕΚ+.

imerisia.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Ακρίβεια: Aυτά είναι τα τρόφιμα που οδηγούν την κούρσα των αυξήσεων

Φρούτα αναψυκτικά και λάδι αποτελούν τις κατηγορίες των τροφίμων που αναδεικνύονται «πρωταθλητές» των ανατιμήσεων Στο ύψος του παρέμεινε ο πληθωρισμός τον Απρίλιο στο 3,1% από 3,2% τον Μάρτιο με τα τρόφιμα να οδηγούν για άλλο ένα μήνα το ράλι των αυξήσεων με ταχύτητα 5,4% από 5,3% τον Μάρτιο.

Πρωταγωνιστής της ακρίβειας παρέμεινε το ελαιόλαδο με αυξήσεις που φτάνουν το 63,7%.

Ελαιόλαδο από.. χρυσάφι – Αυξήθηκε 64%

Οι Έλληνες καταναλωτές συνεχίζουν να αγοράζουν λάδι… από χρυσό, παρ’ ότι οι παραγωγοί έχουν μειώσει τις τιμές λόγω της χαμηλής ζήτησης του προϊόντος. Ωστόσο αυτές οι μειώσεις δεν φτάνουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ και στους καταναλωτές.
Παράγοντες της αγοράς δίνουν τις δικές τους εξηγήσεις για την κατάσταση που επικρατεί ενώ κάνουν λόγο και για τη μείωση που έχει καταγραφεί στη ζήτηση. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Ελαιοπαραγωγών, Μανώλης Γιαννούλης: «Έχουμε μια πτωτική πορεία σε επίπεδο παραγωγού, της τάξεως σχεδόν ενάμιση ευρώ. Η ζήτηση είναι μειωμένη. Είναι αυτό το φαινόμενο του τελευταίου έτους που έχουμε μια ζήτηση η οποία έχει μειωθεί σχεδόν 50%».

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του Προέδρου του Αγροτικού Συνεταιρισμού Νέων Φλογητών, Παύλου Γιαλαγκολίδη: «Πωλείται σε αργούς ρυθμούς το λάδι λόγω της υψηλής τιμής του. Παλιά κάθε οικογένεια αγόραζε τενεκέδες για το σπίτι, όταν είχε 2 με  3 ευρώ. Τώρα που έχει κοντά στα 10 ευρώ δεν μπορεί να δώσει 100 με 200 ευρώ να αγοράσει ένα τενεκέ, θα δώσει 10 με 20 ευρώ να πάρει ένα-δυο λίτρα».

Για τις διαφορές που παρατηρούνται στις τιμές των παραγωγών με τις τιμές που αγοράζουν οι καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ μίλησε ο Πρόεδρος των Ελαιοπαραγωγών Καλυβιών Χαλκιδικής, Θανάσης Χαλάτσης: «Τα τελευταία μηνύματα που υπάρχουν στην τιμή του ελαιολάδου δείχνουν μια μικρή πτώση. Εν αντιθέσει όμως βλέπουμε το ελαιόλαδο στην αγορά η τιμή του αυξάνεται. Μας έχει ζητηθεί η τιμή γύρω στα 8, 8μιση ευρώ, ενώ στο σούπερ μάρκετ έχω δει λάδι από την εταιρεία που θα πήγαινε το δικό μου 15 ευρώ».

Στα «ύψη» φρούτα, ψάρια, αναψυκτικά

Δεν είναι όμως μόνο το ελαιόλαδο που παρουσιάζει αύξηση τη τιμή του. Τα φρούτα αυξήθηκαν σε ετήσια βάση τον Απρίλιο 11,6%, τα αναψυκτικά και οι χυμοί 12,5%, ενώ τον περασμένο μήνα, λόγω και της νηστείας της Σαρακοστής, αυξήθηκαν σημαντικά και οι τιμές στα νωπά ψάρια 10,6%, σύμφωνα με το OPEN.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και το στοιχείο πως οι τιμές στο αρνί και το κατσίκι, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν λόγω Πάσχα στα τέλη Απριλίου αρχές Μεγάλης Εβδομάδας, αυξήθηκαν 6,2% μέσα σε ένα μόνο μήνα, από τον Μάρτιο στον Απρίλιο.

ethnos.gr

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καταργείται το νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος | Πάμε σε μειωμένο μεσημβρινό

Η «επέλαση» των ΑΠΕ, και η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών το μεσημέρι, έχει ως συνέπεια εκείνες τις ώρες η αγορά να μπορεί να προσφέρει φθηνό ρεύμα.

Λύση αμοιβαία επωφελή για τους καταναλωτές και τους παραγωγούς ΑΠΕ επεξεργάζεται το ΥΠΕΝ, με την ένταξη μεσημβρινών ωρών στη ζώνη των μειωμένων χρεώσεων του νυχτερινού τιμολογίου. Έτσι, το νυχτερινό τιμολόγιο θα πάψει να είναι πλέον… νυχτερινό, δίνοντας τη δυνατότητα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις να περιορίσουν το ενεργειακό τους κόστος, και αποτελώντας παράλληλα «αντίδοτο» στις περικοπές ΑΠΕ.

Υπενθυμίζεται ότι, στην υφιστάμενη μορφή του, το νυχτερινό τιμολόγιο έχει χειμερινό και θερινό ωράριο. Το χειμερινό ωράριο εκτείνεται από την 1η Νοεμβρίου έως τις 30 Απριλίου. Για τους καταναλωτές στο διασυνδεδεμένο σύστημα, οι μειωμένες χρεώσεις εφαρμόζονται από τις 02:00 έως τις 08:00 και από τις 15:00 έως τις 17:00.

Το θερινό ωράριο ξεκινά από την 1η Μαΐου και λήγει στις 31 Οκτωβρίου. Για την ίδια κατηγορία καταναλωτών, η ζώνη μειωμένων χρεώσεων είναι ενιαία και εκτείνεται από τις 23:00 έως τις 07:00 το πρωί.

Οι συγκεκριμένες ζώνες υπαγορεύτηκαν από διαφορετικά δεδομένα που ίσχυαν στο παρελθόν, όταν στο μίγμα ηλεκτροπαραγωγής ήταν κυρίαρχες οι θερμοηλεκτρικές μονάδες. Έτσι, για την επιλογή τους ελήφθη υπόψη ότι οι χονδρεμπορικές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας κορυφώνονταν πέριξ του μεσημεριού. Ως συνέπεια, στόχος ήταν να δοθεί κίνητρο να «μεταφερθεί» μέρος της κατανάλωσης κατά κύριο λόγο αργά το βράδυ.

Ωστόσο, το «τοπίο» στο χρηματιστήριο ενέργειας έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Η «επέλαση» των ΑΠΕ, και η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών το μεσημέρι, έχει ως συνέπεια εκείνες τις ώρες η αγορά να κινείται πολύ συχνά από οριακά πάνω από το μηδέν, έως και σε αρνητικές τιμές. Επομένως, αυτές οι χονδρεμπορικές τιμές θα επιτρέψουν στους προμηθευτές να παράσχουν τιμολόγια με ιδιαίτερα χαμηλές χρεώσεις κατά τις μεσημβρινές ώρες.

Την ίδια στιγμή, η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών συχνά υπερβαίνει τη ζήτηση (σε συνδυασμό με τις ενδεχόμενες εξαγωγές). Επομένως, η ενίσχυση της ζήτησης για ηλεκτρική ενέργεια θα μπορούσε να βάλει σε κάποιο βαθμό ανάχωμα στις περικοπές παραγωγής «πράσινης» ενέργειας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΥΠΕΝ ακόμη επεξεργάζεται την προοπτική αλλαγών στο νυχτερινό τιμολόγιο, χωρίς να έχει καταλήξει στις ιδιαίτερες παραμέτρους. Έτσι, δεν έχει ακόμη αποφασιστεί ποιες ώρες του μεσημεριού θα εφαρμόζονται οι μειωμένες χρεώσεις.

Επίσης, δεν έχει καταλήξει αν οι μεσημβρινές ώρες θα προστεθούν στο βραδινό ωράριο που ισχύει αυτή τη στιγμή, ή αν θα αφαιρεθούν πλήρως οι ισχύουσες νυχτερινές ώρες μειωμένων χρεώσεων. Πάντως, η επικρατέστερη εκδοχή είναι να απαλειφθεί η βραδινή ζώνη.

Νυχτερινό τιμολόγιο μπορούν να αποκτήσουν όσοι καταναλωτές έχουν συμβατό μετρητή (διπλής εγγραφής). Για την αλλαγή του ωραρίου μειωμένων χρεώσεων, θα χρειαστεί να γίνει παρέμβαση από τον ΔΕΔΔΗΕ στο σύνολο των υποσταθμών στο δίκτυο διανομής (περίπου 250), ώστε να τροποποιηθούν οι χρόνοι στους οποίους αποστέλλεται ο ηλεκτρικός παλμός που ενεργοποιεί – απενεργοποιεί εναλλάξ την «ωριαία» και τη «νυχτερινή» μέτρηση. Στην πλειονότητα των υποσταθμών, η παρέμβαση θα πρέπει να γίνει επί τόπου από συνεργείο του Διαχειριστή, αν και σε ορισμένους σταθμούς οι αλλαγές μπορούν να γίνουν από απόσταση.

Σε αυτό το πλαίσιο, η αλλαγή του ωραρίου του νυχτερινού τιμολογίου προορίζεται να αποτελέσει μία λύση «γέφυρα», καθώς θα «τρέχει» το roll-out των «έξυπνων» μετρητών. Κάτι που σημαίνει στην πράξη πως θα επιτρέψει σε όποιο νοικοκυριό ή επιχείρηση έχει αναλογικό μετρητή διπλής εγγραφής να αξιοποιήσει από τώρα τα οφέλη στο ενεργειακό κόστος από την υψηλή διείσδυση των ΑΠΕ, πριν αποκτήσει ψηφιακό «ρολόι» και μπορέσει να «περάσει» σε ένα πορτοκαλί τιμολόγιο.

news247

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en