ΔΡΑΜΑ

Σε πορεία υλοποίσης οι ΣΔΙΤ για τον οδικό άξονα Αμφίπολης-Δράμας

Τρία σημαντικά έργα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών παίρνουν τον δρόμο της υλοποίησης. Αφορά στους οδικούς άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Αμφίπολη-Δράμα αλλά και το έργο λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με πληροφορίες, το πακέτο των τριών έργων θα είναι στην επόμενη Διυπουργική ΣΔΙΤ η οποία αναμένεται να τα εγκρίνει, δίνοντας το πράσινο φως στην έναρξη των διαγωνισμών τους.

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές στα τρία έργα έχουν προχωρήσει οι απαραίτητες διαδικασίες, ενώ παράλληλα έχουν από καιρό συναφθεί συμβάσεις με Τεχνικούς, Νομικούς και Οικονομικούς Συμβούλους. Η ωρίμανση αυτών των έργων έτρεξε από το υπουργείο προκειμένου να είναι έτοιμα προς δημοπράτηση μετά την έγκριση της Διυπουργικής η οποία εκτιμάται ότι θα συνεδριάσει σύντομα.

Θα πρέπει να διευκρινίσουμε πως στα δύο οδικά έργα, Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενώ στο έργο ΣΔΙΤ για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι η Αττικό Μετρό.

Αμφίπολη-Δράμα

Το νέο οδικό έργο-ΣΔΙΤ αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμα-Αμφίπολη, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.

Η διάρκεια της σύμβασης εκτιμάται πως θα είναι κατά πάσα πιθανότητα για 27 έτη με τα πρώτα 3-4 χρόνια να αποτελούν την κατασκευαστική περίοδο. Το κόστος του έργου φτάνει τα 275 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι θα κινήσει για άλλη μια φορα το ενδιαφέρον του κατασκευαστικού κλάδου.

Χωρίζεται σε δύο τμήματα:

Α. Τμήμα Παλαιοκόμη – Μαυρολεύκη
Το μήκος του τμήματος είναι 30χλμ. Η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας περίπου 13,5Χλμ και θα κατσκευαστούν 16,5χλμ νέων τμημάτων, παρακάμπτοντας τους οικισμούς Ροδολίβος και Πρώτη.

Συνοπτικά, τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν:

• Αναβάθμιση κύριας αρτηρίας, εφαρμόζοντας την διατομή β4ν*σ (22μ πλάτος , νησίδα διαχωρισμού, και δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά διεύθυνση) και ταχύτητα κυκλοφορίας 110Χλμ/ώρα
• Σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με επτά (7) κόμβους
• Αποκατάσταση της πρόσβασης στις γειτονικές περιοχές μέσω κατασκευής οδών πρόσβασης με συνολικό μήκος 44,6Χλμ, αποκατάστασης αγροτικών οδών και συνολικό μήκος 12,6Χλμ και αποκατάσταση Εθνικών Οδών μήκους 1,5Χλμ.
• Δεκαεπτά (17) γέφυρες, τρεις εκ των οποίων γεφυρώνουν μικρούς ποταμούς, και επτα (7) κάτω διαβάσεις και έξι (6) άνω διαβάσεις

Η επιλεγόμενη διατομή της κύριας αρτηρίας είναι η β4ν*σ, με πλάτος 21,10m και περιλαμβάνει ανά διεύθυνση 0.945μ shoulder και δύο λωρίδες των 3,50μ ανά διεύθυνση και ΛΕΑ των 2,30μ, νησίδα ασφαλείας με διπλο προστατευτικό New Jersey.

Β) Τμήμα Μαυρολεύκη – Δράμα
Το συνολικό μήκος του δεύτερου τμήματος Δράμα – Μαυρολεύκη ανέρχεται περίπου στα 13χλμ. περίπου με διατομή 17 μ. χωρίς ΛΕΑ
Το τμήμα χωρίστηκε μελετητικά σε 3 υποτμήματα. Συγκεκριμένα:
Α. Υποτμήμα «Δράμα – Νέα Σεβάστεια», μήκους 2,96 χλμ. :
Β.Υποτμήμα «Νέα Σεβάστεια – Κουδούνια», μήκους 1,96 χλμ.: προβλέπει την κατασκευή του Ανισόπεδου Κόμβου σύνδεσης της Περιμετρικής Οδού Δράμας με τον αυτ/μο Δράμα – Αμφίπολη.
Γ. Υποτμήμα «Κουδούνια – Μαυρολεύκη», μήκους 8,7 χλμ.

ypodomes.com.gr

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version