Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Κ. Καραμανλής | Οι νέοι οδικοί άξονες φέρνουν τη Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο της ΝΑ Ευρώπης

«Τα έργα των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη είναι μέρος ενός συνολικού σχεδίου για τη Μακεδονία και την ευρύτερη περιοχή. Έχουν δύο στόχους: Ανάπτυξη σε βάθος χρόνου, ώστε να φέρουμε την Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και καλύτερη καθημερινότητα»: Αυτό τόνισε ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, στην εκδήλωση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για την αναβάθμιση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα, την οποία ανακοίνωσε σήμερα  ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σημειώνοντας ότι «η Εγνατία Οδός, σύντομα θα αποκτήσει δύο νέους κάθετους άξονες, οι οποίοι θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, που τους απαλλάσσει από διόδια. Η δημοπράτηση συμπεριλαμβάνει και την υποχρέωση του αναδόχου να συντηρεί τα συγκεκριμένα έργα για 27 χρόνια».

Ο Υπουργός Υποδομών ξεκαθάρισε ότι σήμερα, όπως και κάθε άλλη φορά, «δεσμευόμαστε ως κυβέρνηση για τα έργα, που παρουσιάζουμε. Τα έργα αυτά έχουν συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και πλάνο με συγκεκριμένη χρηματοδότηση».

 

Αναβάθμιση οδικού άξονα Θεσσαλονίκης- Έδεσσας

 

Ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ, σήμερα περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, ανεπαρκείς οδικές διατομές, κακή ορατότητα, και πολύ συχνά διέρχεται μέσω πόλεων.

Παρεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν σε μήκος 25 χλμ από το νομό Θεσσαλονίκης έως και το νομό Πέλλας και συγκεκριμένα:

 

1. Παρακάμψεις Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών

Κατασκευή της παράκαμψης Χαλκηδόνας μήκους περίπου 6 χλμ και της παράκαμψης Γιαννιτσών μήκους περίπου 9 χλμ. Αφορά την κατασκευή τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων: της Ελεούσας, της Χαλκηδόνας, της Παραλίμνης και των Γιαννιτσών.

 

2. Μαυροβούνι – Έδεσσα

Κατασκευή οδικού τμήματος μήκους περίπου 10 χλμ και πλάτους τεσσάρων λωρίδων, που περιλαμβάνει δύο κόμβους (Ριζάρι , Έδεσσα) και κόμβους με την Παλαιά Εθνική οδό.

 

Αναβάθμιση οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης

Το έργο αφορά σε αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού ή και κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων, κατά μήκος του τμήματος Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα, συνολικού μήκους 43 χλμ.

 

Συγκεκριμένα η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ νέων τμημάτων. Τα 16,5 χλμ της νέας αρτηρίας θα παρακάμπτουν τους οικισμούς Ροδολίβος και Πρώτης Σερρών και τα 13 χλμ αφορούν την κατασκευή του τμήματος Δράμα – Μαυρολεύκη, που περιλαμβάνει και την κατασκευή του κόμβου Δράμας.

Το έργο περιλαμβάνει επίσης σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους.

 

Πότε θα προκηρυχθεί η πρώτη φάση των διαγωνισμών

Όπως επισήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, σύμφωνα με το σχεδιασμό τα δύο έργα μέσα στο καλοκαίρι θα είναι έτοιμα να περάσουν από τη Διϋπουργική ΣΔΙΤ και το φθινόπωρο θα προκηρυχθεί η πρώτη φάση των διαγωνισμών.

 

Τα οφέλη των ΣΔΙΤ

Στα δύο νέα έργα δεν θα υπάρχει επιβολή διοδίων, αφού τα έργα θα υλοποιηθούν ως μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ.

Αλλά μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής τους, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα έχει την ευθύνη για τη λειτουργία και τη συντήρησή τους για 27 χρόνια. Έτσι, θα έχουμε δρόμους καλοσυντηρημένους, φωτισμένους και με υψηλά στάνταρντς λειτουργίας και ασφαλείας, τα οποία θα διασφαλίζονται με πολύ αυστηρό έλεγχο.

Όπως επισήμανε ο κ. Καραμανλής, στην πράξη ΣΔΙΤ σημαίνει ότι το δημόσιο ενώνει δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα, για καλύτερα αποτελέσματα. ΣΔΙΤ σημαίνει ότι το έργο θα γίνει στην ώρα του και με το μικρότερο δυνατό κόστος για την τσέπη του φορολογούμενου.

 

 

 

Εξοικονόμηση χρόνου ταξιδιού

Αναμένεται να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος ταξιδιού κατά 6 έως 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη – Σκύδρα και 10 λεπτά για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Έδεσσα. Αντίστοιχα αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα η κίνηση στον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη.

 

Τι σημαίνουν τα έργα για τη Μακεδονία

Τα έργα αυτά ενισχύουν τη θέση και το ρόλο της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας μας στην ευρύτερη περιοχή. «Σκεφτείτε πόσο ενισχύεται ο τουρισμός, πόσο πιο εύκολο θα είναι για παράδειγμα αύριο να επισκεφτεί κανείς την Αμφίπολη. Πόσο διευκολύνεται η διάθεση των αγροτικών προϊόντων μας. Πόσο διευκολύνει για παράδειγμα ο άξονας Θεσσαλονίκη – Έδεσσα τη σύνδεση του σιδηροδρομικού σταθμού και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τις γειτονικές περιοχές. Μιλάμε δηλαδή για έργα με άμεσο και πολυδιάστατο αποτύπωμα στην Κεντρική, αλλά και την Ανατολική Μακεδονία» τόνισε ο κ. Καραμανλής.

 

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Την Καβάλα επισκέφθηκε η Υφυπουργός Μεταφορών & Υποδομών Χριστίνα Αλεξοπούλου

Την Καβάλα επισκέφθηκε η Υφυπουργός Μεταφορών & Υποδομών Χριστίνα Αλεξοπούλου το πρωί της Τρίτης 14 Μαϊου, η οποία περιόδευσε στην πόλη και συζήτησε με αρμόδιους για τα θέματα που απασχολούν τους επαγγελματίες στον κλάδο των μεταφορών

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης συνόδευσαν στον Δ. Νέστου Υποψήφιοι Ευρωβουλετές

Τελική ευθεία για την Κυριακή των Ευρωεκλογών με τους υποψηφίους Ευρωβουλευτές να περιοδεύουν στην επικράτεια αποκτώντας εικόνα για τα θέματα κάθε τόπου.

Στο πλευρό του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Λευτέρη Αυγενάκη, βρέθηκαν το πρωί της Δευτέρας 13 Μαϊου στην Χρυσούπολη και υποψήφιοι Ευρωβουλευτές με το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας προκειμένου να συζητήσουν με τους αγρότες και τους αρμόδιους φορείς που παρευρέθησαν, για τα θέματα του πρωτογενούς τομέα.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Θέματα λειψυδρίας απασχολούν τους αγρότες στην Π.Ε Καβάλας

Δεν είναι μόνο οι χαλαζοπτώσεις και οι καταστροφές που έχουν υποστεί οι αγροτικές καλλιέργειες στον Νομό Καβάλας, αλλά οι αγρότες καλούνται συνεχώς να αντιμετωπίζουν ζημιοφόρα προβήματα.

Είτε στον Δήμο Παγγαίου με το φράγμα του Μαρμαρά, είτε στον Δήμο Νέστου με την χαμηλή στάθμη του ποταμού, οι αγρότες αναμένεται να αντιμετωπίσουν μεγάλα προβλήματα με το πότισμα των καλλιεργειών τους.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en