Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

Ο 16χρονος Κυριάκος Λιούτας στο Γαλλικό Πρωτάθλημα

Συμμετείχε στο Coupe de France 2015 στην κατηγορία 400 Promosport

Μία ακόμη επιτυχημένη εμφάνιση Έλληνα οδηγού σε αγώνες ταχύτητας του εξωτερικού πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο 28 και 29 Αυγούστου. Αυτή τη φορά ήταν ο 16χρονος Κυριάκος Λιούτας, που συμμετείχε στο Γαλλικό Πρωτάθλημα ταχύτητας μοτοσυκλετών, στην πίστα του Bresse.

Ο νεαρός οδηγός από το Βριλήσσια πραγματοποίησε την πρώτη του συμμετοχή σε ευρωπαϊκό πρωτάθλημα με σκοπό να συλλέξει εμπειρίες και να προσπαθήσει για ό,τι καλύτερο.

Η προσπάθειά του στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, καθώς όχι μόνο εκπλήρωσε τον στόχο του αλλά κατάφερε να τερματίσει στην πρώτη δεκάδα και να συλλέξει τους πρώτους του βαθμούς σε Ευρωπαϊκό θεσμό. Ο Λιούτας συμμετείχε στο Coupe de France 2015 στην κατηγορία 400 Promosport που διεξήχθη στην πίστα circuit de Bresse της κεντρικής Γαλλίας.

Ήταν η πρώτη έξοδος του έφηβου οδηγού από την Ελλάδα μετά από μια σύντομη πορεία στο ελληνικό πρωτάθλημα ταχύτητας. Παρά τη μικρή του εμπειρία στους αγώνες έχει καταφέρει να εντυπωσιάσει με την τεχνική αλλά και τη μαχητικότητά του. Πραγματοποίησε έτσι το μεγάλο βήμα να μετρήσει τις δυνάμεις του σε έναν αγώνα του εξωτερικού.

msahdfn1

Στις 3 ημέρες που βρέθηκε στη Γαλλία για την συμμετοχή του στο εθνικό πρωτάθλημα κατάφερε πολύ σύντομα να προσαρμοστεί στην απαιτητική πίστα και να βελτιώνει συνεχώς τους χρόνους του.

Κάτι όχι και τόσο απλό, καθώς η γνωριμία του με την πίστα ήταν περιορισμένη λόγω των τεχνικών δυσκολιών που αντιμετώπισε και τον εμπόδισαν να συμμετάσχει σε όλες τις ελεύθερες δοκιμές.

Ακολουθώντας τις οδηγίες του προπονητή του, Θανάση Χούντρα κατάφερε να αξιοποιήσει όσους γύρους είχε στη διάθεσή του για να συνηθίσει την πίστα, να βρει τις γραμμές του και να ανεβάσει το ρυθμό του.

msahdfn2

Στη διάρκεια τόσο των ελεύθερων δοκιμών και των κατατακτηρίων αλλά και κατά τη διάρκεια των οποίων συνεχώς κατέβαζε το χρόνο του. Ξεκίνησε τελικά τον αγώνα από την 15η θέση, ευελπιστώντας να διεκδικήσει τους πρώτους του βαθμούς.

Στον πρώτο αγώνα του Σαββάτου έκανε μια καταπληκτική εκκίνηση, περνώντας 7 οδηγούς στην πρώτη στροφή, προσηλωμένος στον στόχο του όμως δεν ρίσκαρε περισσότερο απ’ όσο έπρεπε και τερμάτισε στην 12 θέση. Είχε άλλωστε κατεβάσει άλλα 4 δευτερόλεπτα (!) τον χρόνο του μέσα στον αγώνα.

Στον δεύτερο αγώνα της Κυριακής η βελτίωσή του ήταν ακόμη πιο θεαματική καθώς κατάφερε να τερματίσει στην 10η θέση και με δύο ακόμη οδηγούς στο στόχαστρό του!

msahdfn6

Ο Κυριάκος φανερά ενθουσιασμένος από την πρώτη του αυτή συμμετοχή σε πρωτάθλημα εκτός Ελλάδας δήλωσε μετά τον αγώνα: «Ηταν ένα πανέμορφο Σαββατοκύριακο γεμάτο εμπειρίες μετά από αγώνες που μου έδωσαν μεγάλη χαρά και με έφεραν στην 17η θέση της βαθμολογίας του πρωταθλήματος Γαλλίας. Θέλω να ευχαριστήσω τον προπονητή μου Θανάση Χούντρα του Riding School που με βοηθάει σε ό,τι χρειαστώ, τον μηχανικό μου Νίκο Τσεσμελή που με βοήθησε να ξεπεράσω ένα τεχνικό πρόβλημα που αντιμετώπισα και φυσικά την ομάδα της Yamaha που με αγκάλιασε και με βοήθησε πάρα πολύ κατά την προετοιμασία μου αλλά και κατά τη διάρκεια του αγώνα».

msahdfn3

Ποτέ άλλοτε στην ιστορία των Ελληνικών αγώνων ταχύτητας δεν είχε υπάρξει τόσο έντονη παρουσία Ελλήνων και μάλιστα εφήβων οδηγών, απόλυτα ανταγωνιστικών και με δυνατότητες διάκρισης. Μετά τον Νότη Παπαπαύλου που άνοιξε το δρόμο, τους αδελφούς Νίκο και Δημήτρη Καρακώστα, την Ειρήνη Ρομποτή και τώρα τον Κυριάκο Λιούτα, όλα δείχνουν οτι οι Ελληνικοί αγώνες ταχύτητας βρίσκονται σε τροχιά ανανέωσης. Και πλέον η συμμετοχή Ελλήνων σε διεθνή πρωταθλήματα δεν αποτελεί άπιαστο όνειρο, αλλά μια πραγματικότητα που δημιουργεί εύλογες ελπίδες για το μέλλον.

msahdfn4

newsbeast.gr

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

Ανατροπή στα όρια ταχύτητας των αυτοκινήτων | Πού αυξάνονται και γιατί

Σε ισχύ θα τεθούν σύντομα τα νέα και υψηλότερα όρια ταχύτητας ευρωπαϊκής χώρας που δεν είναι τα αποτελέσματα που επιθυμούσε από τη μείωσή τους τα προηγούμενα χρόνια.

Εκτός από τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στις περισσότερες των περιπτώσεων, η μείωση του ορίου ταχύτητας σε έναν δρόμο συμβάλλει και στην μικρότερη επιβάρυνση της ατμόσφαιρας αφού, σε γενικές γραμμές, η ταχύτητα κίνησης συνδέεται άμεσα με τους ρύπους που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο.

Με αυτό το σκεπτικό η Ολλανδία μείωσε πριν από πέντε περίπου χρόνια, το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομούς της από τα 130 στα 100 χλμ./ώρα.

Το μέτρο, που δεν καλωσορίστηκε από τη μεγαλύτερη μερίδα του κοινού, τέθηκε σε ισχύ ώστε οι γενικότεροι ρύποι που παράγει σαν χώρα η Ολλανδία (συγκεκριμένα οι εκπομπές αζώτου) να εναρμονιστούν με τα όρια που έχει θέσει η ΕΕ και να επιτραπεί έτσι στον κλάδο των κατασκευών, ο οποίος εκπέμπει επίσης ρύπους, να συνεχίζει να χτίζει κτίρια.

Το μειωμένο μέγιστο όριο ταχύτητας ίσχυε καθημερινά από τις έξι το πρωί έως και τις επτά το απόγευμα, δηλαδή τις ώρες όπου υπάρχει και ο μεγαλύτερος όγκος οχημάτων στους δρόμους της χώρας. Τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας επανερχόταν στο μέγιστο των 130 χλμ./ώρα.

Τώρα, τα κόμματα που πρόκειται να σχηματίσουν την επόμενη κυβέρνηση της Ολλανδίας φαίνεται ότι έφτασαν σε συμφωνία για την ανατροπή και ακύρωση του χαμηλότερου ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Σύμφωνα και με μελέτες και έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στην Ολλανδία όλο αυτό το διάστημα έδειξαν ότι επί της ουσίας το κέρδος στη μείωση των εκπομπών αζώτου είναι τόσο οριακό που δεν δικαιολογείται η εφαρμογή του.

Τα οξείδια του αζώτου εκπέμπονται από πολλούς κλάδους της βιομηχανίας, μεταξύ των οποίων είναι φυσικά και η αυτοκινητοβιομηχανία.

Σε μεγάλες συγκεντρώσεις στην ατμόσφαιρα μπορούν να οδηγήσουν στην παρουσίαση προβλημάτων στο αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπινου οργανισμού, με τον κίνδυνο να είναι μεγαλύτερος για άτομα με παθήσεις όπως είναι το άσθμα.

Continue Reading

AUTOMOTO

Τέλος το χάρτινο δίπλωμα οδήγησης | Πότε θα εξαφανιστεί, τι πρέπει να γνωρίζουμε

Στο χρονοντούλαπο της ιστορίας θα περάσει το χάρτινο δίπλωμα οδήγησης, στο οποίο απομένουν μόνο λίγα χρόνια ζωής.

Για να κάτσει κάποιος πίσω από το τιμόνι οφείλει να είναι κάτοχος διπλώματος οδήγησης, δηλαδή του εγγράφου που πιστοποιεί ότι πληρούνται τα απαραίτητα κτριτήρια για να συνυπάρξει κανείς με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου, δίχως να διαταράσσει την οδική ασφάλεια.

Στη χώρα μας, σήμερα, οι κάτοχοι αδειών οδήγησης διαθέτουν είτε το παλιό ροζ τρίπτυχο έγγραφο, είτε το νέου τύπου κάρτας, το οποίο έχει σημαντικές δικλείδες ασφαλείας που το προφυλάσσουν από πλαστογραφία.

Επίσης, με δεδομένο ότι τα στοιχεία του κατόχου αναγράφονται με λατινικούς χαρακτήρες, το νέο δίπλωμα ευνοεί τη χρήση του στο εξωτερικό, την ίδια ώρα που δεν φθείρεται όπως το παλιό.

Τα μεγάλα πλεονεκτήματα του διπλώματος υπό τη μορφή πλαστικοποιημένης κάρτας έναντι του χάρτινου, δεν έχουν περάσει απαρατήρητα από τους νομοθέτες οι οποίοι έχουν θέσει τις βάσεις για την πλήρη κατάργηση του τελευταίου, ορίζοντας ως καταληκτική ημερομηνία ισχύος του τις 19 Ιανουαρίου 2033.

Μέχρι το 2033, βέβαια, τα εναπομείναντα παλιά διπλώματα θα είναι ελάχιστα, δεδομένου ότι η νομοθεσία ορίζει ότι όποιος οδηγός συμπληρώνει το 65ο έτος της ηλικίας του και επομένως πρέπει να το ανανεώσει, αυτομάτως προμηθεύεται το νέο δίπλωμα τύπου πλαστικοποιημένης κάρτας.

Ακόμα και αυτή, όμως, η άδεια οδήγησης -και παρά τo διαφαινόμενο «μονοπώλιό» της- δεν πρόκειται να μακροημερεύσει, εν μέσω μιας πρωτοφανούς διαδικασίας ψηφιοποίησης των πάντων, που συν τω χρόνω αναμένεται να αυξάνει ρυθμούς.

Ήδη από τις 27 Ιουλίου του 2022, οι οδηγοί της χώρας μας μπορούν να «περάσουν» το δίπλωμα οδήγησης στο κινητό τους τηλέφωνο (στο gov.gr wallet), στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας της ελληνικής κυβέρνησης να διευκολυνθούν οι πολίτες, αλλά αλλά προκειμένου να διενεργείται ευκολότερα και με πιο αποτελεσματικό τρόπο η εξακρίβωση στοιχείων από τις αστυνομικές και ελεγκτικές αρχές.

Το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης (όπως και η ψηφιακή ταυτότητα), άλλωστε, ισοδυναμεί με τα φυσικά, παραδοσιακά διπλώματα (πλαστικοποιημένη κάρτα, τρίπτυχο έγγραφο) και επομένως οι πολίτες δεν χρειάζεται κουβαλούν τα τελευταία συνέχεια μαζί τους.

Έρχεται το ευρωπαϊκό δίπλωμα οδήγησης στο κινητό

Τη μετάβαση σε ένα καθεστώς ψηφιακών διπλωμάτων οδήγησης προωθεί και η ΕΕ, η οποία υποστηρίζει ότι η ψηφιοποίηση των αδειών οδήγησης συνεπάγεται πρωτοφανή ευκολία όσον αφορά την ανανέωση και την αντικατάστασή τους -αμφότερες οι διαδικασίες θα γίνονται ηλεκτρονικά.

Παράλληλα, ένα ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης με κοινά χαρακτηριστικά σε κοινοτικό επίπεδο θα διευκολύνει την επίτευξη του ξεκάθαρα διατυπωμένου στόχου της ΕΕ για τη δημιουργία ενός συστήματος γρήγορου εντοπισμού και άμεσης επιβολής ποινών σε εκείνους που υποπίπτουν σε τροχαίες παραβάσεις σε χώρα άλλη από αυτή που εξέδωσαν την άδεια οδήγησής του.

Continue Reading

AUTOMOTO

BYD | Έρχονται plug-in υβριδικά σε τιμές βενζίνης

H BYD Auto κινείται με έντονο επιχειρηματικό τρόπο στην Ευρώπη και το ενδιαφέρον εστιάζεται στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της. Όμως, τα στελέχη της δεν αμελούν και αυτά με θερμικό κινητήρα.

 

Η προσπάθεια των στελεχών της BYD Auto να επεκταθούν εμπορικά στην Ευρώπη είναι γνωστή, πλέον. Οι Κινέζοι ήδη έχουν δημιουργήσει ένα βασικό δίκτυο αντιπροσώπων στις μεγαλύτερες αγορές της ηπείρου μας και αρχίζουν να κάνουν το ίδιο και σε αυτές άλλων κρατών της, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, εσχάτως.

Κύριος σκοπός τους είναι να αποκτήσουν μεγάλο μερίδιο αγοράς και να πρωταγωνιστήσουν στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό αποκάλυψε ο Μάικλ Σου, Διευθύνων Σύμβουλος της BYD Auto Ευρώπης, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των Financial Times για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

Συγκεκριμένα, ο Σου δήλωσε: «Το εργοστάσιό μας στην Ουγγαρία θα ξεκινήσει να λειτουργεί πριν από το 2026. Είμαστε σίγουροι ότι θα μπορούσαμε να είμαστε στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων ως το 2030».

Ο επικεφαλής της BYD Auto στην Ευρώπη τόνισε, επίσης, ότι η εταιρεία θα δώσει ιδιαίτερο βάρος και στα μοντέλα της με θερμικούς κινητήρες και plug-in υβριδικά συστήματα.. Όπως είπε, η κινεζική εταιρεία θα προσπαθήσει να εφαρμόσει μια ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική και γι’ αυτά.

Όπως διευκρίνισε, θα προσφέρουν τα plug-in υβριδικά μοντέλα τους σε τιμές παραπλήσιες με αυτές που οι εμπορικοί ανταγωνιστές τους διαθέτουν τα δικά τους μόνο με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έτσι, στην BYD Auto θα έχουν πλεονέκτημα, συγκριτικά.

Τέλος, αναφέρθηκε και στο αμιγώς ηλεκτρικό Seagull, το σχετικά μικρών διαστάσεων νέο μοντέλο της, το οποίο στην Κίνα πωλείται σε τιμή μικρότερη των 10.000 ευρώ. Ο Σου είπε ότι προς το παρόν αυτό διατίθεται μόνο στην εγχώρια αγορά και έχει τις προδιαγραφές που ισχύουν σε αυτή.

Για το ενδεχόμενο να εισαχθεί και στη Ευρώπη είπε σχετικά: «Έχουμε πολλά αιτήματα από τους ντίλερ μας με τους οποίους συνεργαζόμαστε (για να το πράξουμε). Όμως, για να γίνει αυτό, θα πρέπει να αλλάξουμε πολλά στο αυτοκίνητο (ώστε να πληροί τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς). Πάντως, η ευρωπαϊκή έκδοση του Seagull θα κοστίζει λιγότερα από 20.000 ευρώ», κατέληξε.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en