ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ο Μητσοτάκης ζητάει ευθύνες για την Αμφίπολη «κινδυνεύει» η Κονιόρδου
Tου Γιώργου Ροδάκογλου
Έντονα δυσαρεστημένος εμφανίζεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης από την εμπλοκή των αρχαιολογικών ΕΣΠΑ στην Κεντρική Μακεδονία και την αναποτελεσματικότητα του ΥΠ.ΠΟ.
Οι ευθύνες που προκύπτουν μετά το «Βατερλό» τεσσάρων έργων που κρίθηκαν «ανώριμα» ,με συνέπεια το «φρένο» στην έναρξη εργασιών, μπαίνουν τώρα στο μικροσκόπιο της Νέας Δημοκρατίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης αναμένεται να ζητήσει πολιτικές ευθύνες από την κυβέρνηση για την πρωτοφανή έλλειψη συντονισμού του Υπουργείου Πολιτισμού και κυρίως για το θέμα χειρισμού του ζητήματος της ανασκαφής της Αμφίπολης.
Κατά την πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα -με αφορμή την επικείμενη ομιλία του στη ΔΕΘ- συζήτησαν διεξοδικά τα θέματα που πρόεκυψαν ενώ έμεινε έκπληκτος ο Πρόεδρος της ΝΔ όταν του μεταφέρθηκε η εικόνα του περιεχομένου του φακέλου του τύμβου Καστά.
Από την πλευρά της η βουλευτής Σερρών Φωτεινή Αραμπατζή στην πρόσφατη συνεδρίαση των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας Βορείου Ελλάδος, αναφέρθηκε εκτενώς στην ανασκαφή με έμφαση στις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις , ενώ ο Κυριάκος Μητσοτάκης ζήτησε να έχει αναλυτική ενημέρωση για το ζήτημα όπως και να μεταφερθεί στην τοπική κοινωνία το αμέριστο ενδιαφέρον του για την περιοχή, κάτι που το εξεδήλωσε και κατά την επίσκεψη του στη Μεσσολακιά.
Στο στρατόπεδο του ΥΠ.ΠΟ επικρατεί πάντως ένα κλίμα αμηχανίας αφού με δεδομένο τον αναμενόμενο ανασχηματισμό της κυβέρνησης δεν αποκλείονται αλλαγές.
Ορατό για ορισμένους είναι το ενδεχόμενο απομάκρυνσης της υπουργού Λυδίας Κονιόρδου , παρόλο που η προσπάθεια που κατέβαλε για τη συμφιλίωση του ΣΥΡΙΖΑ με τους υποστηρικτές της Αμφίπολης μπορεί να ήταν εμφανής αλλά μάλλον και αυτή «εμβολίστηκε» εκ των έσω.
Η κυρία Κονιόρδου είναι η μοναδική υπουργός της κυβέρνησης που κράτησε ισορροπίες ως προς την Μακεδονικότητα του μνημείου παραπέμποντας με δηλώσεις της στις απόψεις των επιστημόνων της ανασκαφής και της αρχαιολόγου Κατερίνας Περιστέρη.
Μάλιστα λίγο μετά την επίσκεψη της στην Αμφίπολη τον περασμένο Μάιο και μετά τα όσα διαπίστωσε, ήρθε σε ρήξη με την Γ.Γ του ΥΠ.ΠΟ. Μαρία Βλαζάκη για τις αρχαιολόγους Αγγελική Κωταρίδη (προϊσταμένη εφορίας Αρχαιοτήτων Ημαθίας) και Τζένη Βελένη (προϊσταμένη Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης) ,οι οποίες αποφάνθηκαν μέσα από μια ημίωρη «επίσκεψη αστραπή» στην Αμφίπολη, ότι το μνημείο του Καστά είναι Ρωμαϊκό δημιούργημα υπογράφοντας μάλιστα και το ανάλογο επιστημονικό πόρισμα.
Αξιοσημείωτο όμως είναι και κάτι άλλο , που δεν περνάει απαρατήρητο στα τελευταία τρία χρόνια και γίνεται άμεσα αντιληπτό σχεδόν από όλους.
Αφορά στις σημαντικές απώλειες του ΣΥΡΙΖΑ τις οποίες αδίκως ίσως χρεωθεί η κυρία Κονιόρδου ,όχι μόνο για τα λάθη των προκατόχων της Μπαλτά και Ξυδάκη αλλά κυρίως για όλες τις ενορχηστρωμένες ενέργειες της Μαρίας Βλαζάκη που είχαν ως στόχο την υποβάθμιση της ανασκαφής με αποκορύφωμα την πρόσφατη έλλειψη συντονισμού των αρχαιολογικών ΕΣΠΑ .
Η Γ.Γ του ΥΠ.ΠΟ πάντως όπως και οι μέχρι πρότινος συνεργάτιδες της διαβλέποντας τον κίνδυνο μιας μελλοντικής απομόνωσης και εφαρμόζοντας μια τακτική του παρελθόντος, κάνουν τώρα ανοίγματα στο χώρο της Νέας Δημοκρατίας αναζητώντας συμμαχίες με βουλευτές και δημάρχους προκειμένου να έχουν τις λιγότερο δυνατές απώλειες στην πορεία της καριέρας τους.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η κυρία Βλαζάκη κατά την πρόσφατη παραμονή της στην Κρήτη για οικογενειακή της υπόθεση, ήρθε σε επαφή με όλους τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας.
Μπορεί ωστόσο όλες αυτές οι επαφές να γίνονται στο παρασκήνιο αλλά αυτό δεν σημαίνει όμως ότι οι πολιτικές ευθύνες μπορούν να αποσιωπηθούν και να μπουν στο περιθώριο από την πλευρά «σοβαρών στελεχών» της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Οι εξελίξεις δείχνουν ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι αποφασισμένος να προωθήσει όλα τα ζητήματα της Αμφίπολης , να απομακρύνει κάθε τι σάπιο και να προχωρήσει σ ένα στάδιο ανανέωσης.
Από την πλευρά του ο Απόστολος Τζιτζικώστας ως περιφερειάρχης και διαχειριστής του ΕΣΠΑ μπορεί να δεσμεύεται προσωπικά για την ανασκαφή του τύμβου Καστά και τη συνέχιση των αρχαιολογικών ερευνών ωστόσο βρίσκεται σε στάση αναμονής παρότι το συγκεκριμένο θέμα, μετά την πρόσφατη παταγώδη αποτυχία, το παρακολουθούν στενά εδώ και ένα μήνα στελέχη της κυρίας Κονιόρδου όπως και η ίδια προσωπικά.
fonh.gr
ΘΑΣΟΣ
Το αρχαίο θέατρο της Θάσου αποκαταστάθηκε με το φημισμένο λευκό μάρμαρο του νησιού
Μετά από έντεκα ολόκληρα χρόνια που παρέμενε κλειστό, το αρχαίο θέατρο της Θάσου, ένα από τα παλαιότερα στον ελληνικό χώρο, ανοίγει και πάλι για το κοινό στα μέσα Μαΐου, μετά την ολοκλήρωση των εκτεταμένων εργασιών αναστήλωσης και αποκατάστασής του κοίλου (που ξεκίνησαν το 2018 και ολοκληρώθηκαν πριν λίγους μήνες). Το τελικό αποτέλεσμα εντυπωσιάζει πραγματικά τον επισκέπτη καθώς ντύθηκε εξ’ ολοκλήρου με το φημισμένο λευκό μάρμαρο που εξορύσσεται στα λατομεία του νησιού. Σημειώνεται ότι το θέατρο αποκαταστάθηκε στη φάση που βρίσκονταν στα Ρωμαϊκά χρόνια.
Κατασκευασμένο τον 4ο αιώνα π.Χ. σε πρανές λόφου στα ανατολικά της αρχαίας πόλης της Θάσου (της σημερινής πρωτεύουσας του νησιού, του Λιμένα), το αρχαίο θέατρο με την απαράμιλλη θέα στη θάλασσα, ετοιμάζεται να περάσει σε μια νέα περίοδο λειτουργίας, σχεδόν έναν αιώνα μετά την πρώτη ανασκαφή που διενήργησε (1921) η Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή, αποκαλύπτοντας το κοίλο, την ορχήστρα, τις παρόδους κι ένα τμήμα της σκηνής.
Το έργο της αναστήλωσης του μνημειακού αυτού θεάτρου ήταν ίσως ένα από τα δυσκολότερα τεχνικά έργα που υλοποίησε τα τελευταία χρόνια η Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας – Θάσου, υπό την επίβλεψη της αρχαιολόγου Κωνσταντίνας Πανούση. Στην πραγματικότητα, το κοίλο του θεάτρου σκάφτηκε εκ βάθρων προκειμένου να αποκατασταθούν φθορές του παρελθόντος, να δοθεί λύση σε θέματα στατικότητας, να ολοκληρωθούν σημαντικές υποδομές που θα εξασφάλιζαν την διάσωσή του και εν τέλει θα συνέβαλαν στη σύγχρονη λειτουργία του ως χώρου που μπορεί να φιλοξενεί ξανά πολιτιστικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις.
Με την απόδοση του θεάτρου στους κατοίκους και τους χιλιάδες επισκέπτες του νησιού ικανοποιείται ένα μεγάλο αίτημα της τοπικής κοινωνίας της Θάσου και προσωπικά του πρώην δημάρχου του νησιωτικού δήμου Κώστα Χατζηεμμανουήλ, ο οποίος επέμενε για την αποκατάσταση του κοίλου του αρχαίου θεάτρου στην αρχική μαρμάρινη μορφή.
Με την αμέριστη συμπαράσταση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, της ηγεσίας του υπουργείου Πολιτισμού που ενέταξε το έργο στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της, του προσωπικού της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Προγράμματος «Ανατολική Μακεδονία-Θράκη» και του προσωπικού της Επιτελικής Δομής του ΥΠΠΟ (ΕΔΕΠΟΛ), η αποκατάσταση του αρχαίου θεάτρου αποτελεί μια πραγματικότητα παρά τις πολλές και μεγάλες δυσκολίες που έπρεπε να ξεπεραστούν. Το συνολικό κόστος αποκατάστασης του κοίλου του αρχαίου θεάτρου ανήλθε στο ποσό των 3.500.000 ευρώ.
Τα εδώλια αποκαταστάθηκαν με λευκό μάρμαρο από τα λατομεία του νησιού
«Οι εργασίες αποκατάστασης του κοίλου αποδείχτηκαν εξαιρετικά προβληματικές και πολύ πιο εκτεταμένες απ’ ό,τι αρχικά προβλέπονταν», εξηγεί, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η επιβλέπουσα του έργου,η αρχαιολόγος Κωνσταντίνα Πανούση, και συνεχίζει: «για να γίνουν οι παραπάνω εργασίες, έπρεπε να τροποποιηθεί η αρχική μελέτη αποκατάστασης, γεγονός που απαίτησε χρόνο. Εν συνεχεία, εκπονήθηκε στατική μελέτη, μελέτη διαχείρισης όμβριων υδάτων και τροποποίηση της αρχιτεκτονικής μελέτης. Όλα τα παραπάνω αύξησαν σημαντικά το φυσικό αντικείμενο της αναστήλωσης, καθώς κτίστηκαν εκ νέου 29 σειρές υποδομών, αντί για 13 που προβλέπονταν αρχικά, έγιναν εργασίες σε 177 αρχαία εδώλια στην άνω αδιατάρακτη ζώνη και τοποθετήθηκαν 622 σύγχρονα και αρχαία εδώλια και 147 σύγχρονα σκαλιά στην κύρια ζώνη αναστήλωσης, η οποία καταλαμβάνει 29 σειρές εδωλίων σε οκτώ κερκίδες που χωρίζονται από επτά κλίμακες. Το τελικό σύνολο επεμβάσεων στο κοίλο του αρχαίου θεάτρου της Θάσου αφορά σε 1.039 αρχιτεκτονικά μέλη».
Από τις πιο σημαντικές εργασίες που έπρεπε να γίνουν ήταν η καταγραφή και ταυτοποίηση των αρχαίων μελών του θεάτρου, τα οποία επανατοποθετήθηκαν. Θραυσμένα αρχαία εδώλια συμπληρώθηκαν με χυτό υλικό και όπου δεν υπήρχε αρχαίο υλικό, τοποθετήθηκαν μέλη κατασκευασμένα από ολόλευκο μάρμαρο του νησιού.
«Ομολογουμένως αυτό που είχαμε να αντιμετωπίσουμε στο αρχαίο θέατρο της Θάσου ήταν μια μεγάλη πρόκληση ειδικά ως προς την προμήθεια του μαρμάρου», υπογραμμίζει η κα Πανούση, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, και συμπληρώνει: «Η ανάλυση του υλικού που έγινε στα αρχαία εδώλια μας έδειξε το είδος και τη σύνθεση του μαρμάρου που χρησιμοποιήθηκε στην αρχαιότητα, και βάσει αυτού παραγγέλθηκε παρόμοιο μάρμαρο από λατομείο του νησιού. Πρέπει να εξάρουμε την άριστη συνεργασία που είχαμε με τον ανάδοχο στο συγκεκριμένο τμήμα του έργου, τον κ. Μπαϊρακτάρη, ο οποίος ανέλαβε όχι μόνο την προμήθεια αλλά επίσης τη λάξευση και επεξεργασία των μαρμάρινων εδωλίων, προκειμένου να επιτύχουμε την απαραίτητη συμμετρία και καμπυλότητα, ώστε να τοποθετηθούν τα σύγχρονα εδώλια στο κοίλο του θεάτρου. Η ολοκλήρωση όλων των εργασιών που χρειάστηκαν για την αποκατάσταση του κοίλου του αρχαίου θεάτρου οφείλεται στο προσωπικό του έργου που δούλεψε κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, συχνά υπερβάλλοντας εαυτόν».
Είναι γεγονός πως η πανδημία του κορονοϊού και η έλλειψη εργατικού δυναμικού στο νησί δυσχέραινε σε μεγάλο βαθμό την ομαλή εκτέλεση των εργασιών. Χαρακτηριστική είναι μάλιστα η περίπτωση του έργου της βελτίωσης του λιθόκτιστου βαθμιδωτού μονοπατιού που οδηγεί στο αρχαίο θέατρο. Στη σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος κατατέθηκε μόνο μία προσφορά, ωστόσο ο μοναδικός ανάδοχος παραιτήθηκε στη συνέχεια γιατί δεν κατόρθωσε να βρει χτίστες!
Οι εργασίες συνεχίζονται
Στο επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να απομακρυνθεί από το εσωτερικό του αρχαίου θεάτρου ο γερανός, με τη βοήθεια του οποίου έγινε η τοποθέτηση των εδωλίων, ώστε στη συνέχεια να ολοκληρωθεί και το έργο της επίστρωσης της ορχήστρας. Το αρχαίο θέατρο θα είναι εν μέρει επισκέψιμο, κυρίως στο κοίλο του, αφού οι εργασίες θα συνεχίζονται στο εσωτερικό του, ωστόσο οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά το έργο της αποκατάστασης που έγινε.
Η πλήρης και επαρκής ηλεκτροδότηση του αρχαίου θεάτρου είναι μία από τις εκκρεμότητες στο συνολικό έργο της αποκατάστασης του μνημείου, προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα να πραγματοποιούνται σε αυτό σύγχρονες θεατρικές παραστάσεις. Όπως εξηγεί η κ. Πανούση, το επόμενο διάστημα αναμένεται να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την πλήρη αποκατάσταση του δικτύου, το οποίο παρουσίαζε θέματα με διακοπές σε όλη τη διάρκεια του έργου.
Να σημειωθεί ότι μέχρι και το 2013, οπότε το θέατρο έκλεισε οριστικά προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες, τα εδώλια του θεάτρου ήταν ξύλινα, που στηρίζονταν πάνω σε μεταλλικές εξέδρες, οι οποίες τοποθετήθηκαν τη δεκαετία του 1990. Το αρχαίο θέατρο της Θάσου, όλα τα προηγούμενα χρόνια πέρασε από πολλές φάσεις συντήρησης, έως ότου ξεκινήσουν, το Νοέμβριο του 2018, οι οριστικές εργασίες της πλήρους αποκατάστασής του κοίλου. Κατά το παρελθόν, ωστόσο, φιλοξένησε μεγάλα και σημαντικά πολιτιστικά δρώμενα, όπως ήταν οι εκδηλώσεις στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Φιλίππων – Θάσου.
Ο πρώην δήμαρχος του νησιού Κώστας Χατζηεμμανουήλ, ο οποίος πρωτοστάτησε στην αποκατάσταση του αρχαίου θεάτρου στην αρχική μαρμάρινη μορφή του, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, δεν κρύβει την ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση των εργασιών. «Νιώθω δικαιωμένος», τονίζει σε δηλώσεις του, «καθώς μία πολυετής προσπάθεια που άρχισε το 2011, κι ένας προσωπικός αγώνας, έφτασε στο τέλος του χάρη στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας – Θάσου και την έφορο αρχαιοτήτων Σταυρούλα Δαδάκη, η οποία ωρίμασε τις απαιτούμενες διαδικασίες, διευκρινίζοντας όλα εκείνα τα σημεία τα οποία είναι απαραίτητα για να εξελιχθεί μια μελέτη σε έργο».
«Αισθάνομαι», συνεχίζει ο κ. Χατζηεμμανουήλ, «ότι κέρδισα ένα προσωπικό “στοίχημα” κι εκπληρώνω μία δέσμευσή μου στον κόσμο της Θάσου, όταν το 2010 υποσχέθηκα ότι θα πετάξω τα σάπια κόντρα πλακέ από το αρχαίο θέατρο του νησιού και θα τα αντικαταστήσω με ολόλευκο μάρμαρο Θάσου. Θέλω να εξάρω και την ομόφωνη απόφαση του ΚΑΣ για τη μαρμάρινη αποκατάσταση του μνημείου. Μια απόφαση που στηρίχθηκε στην άρτια αποτύπωση του εξαιρετικού αρχαιολόγου και αρχιτέκτονα Τόνι Κοζέλι, που ζει μόνιμα στο νησί προσφέροντας σημαντικό έργο».
Η επαναλειτουργία του αρχαίου θεάτρου προκάλεσε αισθήματα ικανοποίησης στον δήμο Θάσου. Ο δήμαρχος Λευτέρης Κυριακίδης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, θεωρεί πολύ σημαντικό το γεγονός ότι πλέον θα είναι επισκέψιμο το μνημείο και σημειώνει ότι πρόθεση της διοίκησης του δήμου είναι να φιλοξενηθούν σε αυτό εκδηλώσεις, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.
Το αρχαίο θέατρο της Θάσου είναι και πάλι έτοιμο να «μιλήσει» στους χιλιάδες θεατές, μεταφέροντας την ιστορία του, τις περιπέτειες και την πορεία που χάραξε στο χρόνο. Είναι αυτή η ιστορία που μεταφέρουν στους νεότερους τα αρχαία ονόματα δεκάδων ανθρώπων και οικογενειών του νησιού που είναι χαραγμένα πάνω στα μαρμάρινα εδώλια του κοίλου και μαρτυρούν τη συνεχή πορεία του μνημείου μέσα στους αιώνες.
Πηγή: newsbeast.gr
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Υouth Pass 2024 | Ανοιξε σήμερα η πλατφόρμα – Εως τις 15 Μαΐου οι αιτήσεις
Ανοιξε σήμερα, Δευτέρα 1 Απριλίου, η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων για το Youth Pass με στόχο την οικονομική ενίσχυση ύψους 150 ευρώ σε νέους οι οποίο έχουν συμπληρώσει είτε το 18ο έτος, είτε το 19ο έτος της ηλικίας τους από 1.1.2023 έως και 31.12.2023, σύμφωνα με Κοινή Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Αρμόδιοι για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του Youth Pass είναι οι Υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου και ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Θάνος Πετραλιάς, σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β’ 5420/14.09.2023).
Η πίστωση της ενίσχυσης γίνεται με τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, η οποία θα αποσταλεί στα πιστωτικά ιδρύματα έως και την Παρασκευή 31 Μαΐου. Σημειώνεται ότι ενδέχεται να υπάρξει καθυστέρηση 1-2 εργάσιμων ημερών έως να λάβουν την ενίσχυση οι δικαιούχοι. Στη συνέχεια θα μπορούν να την αξιοποιήσουν σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του πολιτισμού, του τουρισμού και των μεταφορών.
Κατά τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του προγράμματος, έως το τέλος του 2023, περίπου 140.000 νέοι έλαβαν ενισχύσεις που ανήλθαν συνολικά σχεδόν στο ποσό των 21 εκατομμύριών ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως το Youth Pass αποτελεί ένα μόνιμο μέτρο ενίσχυσης των νέων. Στο πλαίσιο αυτό, η ειδική εφαρμογή θα δέχεται τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων από την 1η Απριλίου έως και την 15η Μαΐου κάθε έτους. Η ενίσχυση για όλους τους δικαιούχους θα καταβάλλεται μια φορά ετησίως μέχρι την 31η Μαΐου κάθε έτους.
Δικαιούχοι του Youth Pass είναι:
• φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος,
• που έχουν συμπληρώσει το 18ο ή 19ο έτος της ηλικίας τους εντός του προηγούμενου από την αίτηση έτους και
• υποβάλλουν αίτηση στην πλατφόρμα.
Τονίζεται πως δεν υπάρχουν περιουσιακά ή εισοδηματικά κριτήρια.
Η αίτηση υποβάλλεται άπαξ και δεν επανυποβάλλεται μετά και τη συμπλήρωση του 19ου έτους της ηλικίας του δικαιούχου. Ωστόσο, αν για τον οποιοδήποτε λόγο, ένας νέος δεν υποβάλει την αίτησή του όταν είναι 18 ετών, μπορεί να το πράξει όταν γίνει 19 ετών, λαμβάνοντας την ενίσχυση μόνο για το δεύτερο έτος και όχι αναδρομικά.
Διαδικασία πίστωσης
Μετά την υποβολή της αίτησης, το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός ενημερώνει τον δικαιούχο για την πρώτη ενεργοποίηση της κάρτας και την πίστωση του χρηματικού ποσού μέσω γραπτού μηνύματος (sms) ή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) με ενσωματωμένο σύνδεσμο για την ενεργοποίηση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας.
Στη συνέχεια, οι ωφελούμενοι μπορούν να αξιοποιήσουν την ενίσχυση που θα λάβουν για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού (π.χ. σε τουριστικά καταλύματα), του πολιτισμού (π.χ. για παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων ή συναυλιών, για την αγορά βιβλίων κ.ά.) και των μεταφορών (ταξί, λεωφορεία, τρένα, ακτοπλοϊκά – αεροπορικά εισιτήρια ή για την ενοικίαση ΙΧ ή σκαφών αναψυχής κ.ά.).
Η δράση του Youth Pass υλοποιείται από την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ Μ.Α.Ε.) στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 µε τη χρηµατοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU. Η ανάπτυξη της πλατφόρμας πραγματοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. – GRNET), εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Επισυνάπτεται το ΦΕΚ της ΚΥΑ, όπου περιλαμβάνονται οι ΚΑΔ των επιχειρήσεων στις οποίες οι δικαιούχοι μπορούν να αξιοποιήσουν την οικονομική ενίσχυση που θα λάβουν.
Για υποβολή της αίτησης και περισσότερες πληροφορίες για τη διαδικασία: https://vouchers.gov.gr/youthpass
Πηγή: imerisia.gr
ΔΡΑΜΑ
Δράμα | Επιβεβαιώθηκε η ύπαρξη αρχαίου οικισμού
Σημαντικά ευρήματα που αποκαλύπτουν μία άγνωστη περίοδο για την Δράμα, αλλά και την ύπαρξη αρχαίου οικισμού εντοπίστηκαν κατά τη διάρκεια ανασκαφικών εργασιών στον Ι.Ν Αγίας Σοφίας. Από τις ανασκαφικές εργασίες που πραγματοποιούνται στην περιοχή που βρίσκεται ο ναός Αγίας Σοφίας προέκυψε η ανακάλυψη ευρημάτων που αποκαλύπτουν την αρχαία πόλη. Ο ισχυρισμός αυτός δεν έχει βεβαιωθεί έως τώρα με αρχιτεκτονικά κατάλοιπα.
Αντίστοιχα πρόσφατα στοιχεία παρουσίασε η αρχαιολόγος Κωνσταντίνα Αμοιρίδου στην 36η ετήσια Αρχαιολογική Συνάντηση για το Αρχαιολογικό Έργο στη Μακεδονία και τη Θράκη, που διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη. Όπως εξήγησε στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων: «Την περίοδο αυτή γίνονται εργασίες για την αποκατάσταση και ανάδειξη του Ιερού Ναού Αγίας Σοφίας Δράμας, ενός ναού που βρίσκεται μέσα στο κέντρο της Δράμας και χρονολογείται από τον 10ο αιώνα. Οι ανασκαφικές εργασίες ξεκίνησαν το 2020 στον περιβάλλοντα χώρο του ναού, στο πλαίσιο ενός έργου που είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014 – 2020 και εκτελείται με αυτεπιστασία από την Εφορία Αρχαιοτήτων Δράμας».
Όπως τόνισε η αρχαιολόγος: «Μέχρι τώρα έχουμε βρει ένα εκτεταμένο νεκροταφείο του πληθυσμού που ζούσε μέσα στο κάστρο της Δράμας, με 159 ταφές διαφόρων τύπων βυζαντινών χρόνων». Τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης ανασκαφικής έρευνας που αφορούν στο βυζαντινό κομμάτι, δηλαδή το νεκροταφείο και τα αρχιτεκτονικά στοιχεία του ναού, θα ανακοινωθούν, όταν ολοκληρωθούν οι ανασκαφικές εργασίες.
Η ανακοίνωση στο Συνέδριο της Θεσσαλονίκης, αφορούσε στα προχριστιανικά ευρήματα της ανασκαφής, δηλαδή σε ό,τι έχει προκύψει και εντάσσεται στα ελληνιστικά και ρωμαϊκά χρόνια. Τα ευρήματα αυτά είναι κομμάτια κεραμικής (όστρακα), τα οποία χρονολογούνται από τα ελληνιστικά χρόνια, ένα τμήμα πήλινου ειδωλίου ανδρικής μορφής, ένας μαγικός λίθος καταδεσμικής μαγείας, ένα τμήμα μαρμάρινης αναθηματικής στήλης και ένα θραύσμα ενεπίγραφης πλάκας ρωμαϊκών χρόνων από επιτύμβια στήλη ή σαρκοφάγο.
Η κ. Αμοιρίδου υπογράμμισε ότι: «Είναι να σύνολο που μας βεβαιώνει αυτό που ξέραμε ήδη από πριν, ότι μέσα στο κέντρο της Δράμας και κάτω από την πόλη, προϋπήρχε ένας αρχαίος οικισμός ιστορικών χρόνων. Αυτό δεν έχει βεβαιωθεί μέχρι τώρα ανασκαφικά και δεν γνωρίζουμε το πού ακριβώς. Πάντως όπου και να σκάψουμε, υπάρχουν ευρήματα προχριστιανικών χρόνων».